بیماری پانیک
۱۳۹۸-۰۴-۲۰
شیوع جهانی ویروس کرونا
۱۳۹۸-۰۴-۲۰
Show all

هیپنوتیزم بیدار چیست؟

هیپنوتیزم بیدار چیست؟

آیا میدانید که “هیپنوتیزم بیدار” یک برند است؟

هیپنوتیزم بیدار چگونه است؟

تعریف هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بالینی یا هیپنوتراپی چیست؟

هیپنوتیزم بیدار چیست ؟ “هیپنوتیزم بیدار” نام سایت انحصاری و برند و روش خاص و انحصاری و ثبت شده کار آقای دکتر محمد جواد حریری است و سالهاست برند هیپنوتیزم بیدار به ایشان اختصاص دارد.

هیپنوتیزم بیدار یک برند است
آیا میدانید که “هیپنوتیزم بیدار” یک برند است؟

 در گفتگویی که با آقای دکتر حریری پزشک و هیپنوترا پیست داشتم از ایشان در مورد اینکه هیپنوتیزم بیدار چیست و چگونه هیپنوتیزم بیدار را توصیف میکنند پرسیدم و دکتر حریری اظهار داشتند:

همه ما تا به حال بارها و بارها هیپنوتیزم را تجربه کرده ایم. تجربه ای که به آن هیپنوتیزم خود بخود می گویند. نه هیپنوتیزم بیدار” به غلط دوستی این نوع هیپنوتیزم را هیپنوتیزم بیدار تعریف کرده اند که بدینوسیله تصحیح میکنم . وقتی اسم هیپنوتیزم به میان می آید اغلب فکر می کنیم هیپنوتیزم یک تجربه عجیب و غریب است و در آن اتفاقات عجیبی رخ می دهد. آقای دکتر حریری می گویند در اوایل که کار هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی  را شروع کرده بودم در مراجعانم این ابهام از هیپنوتیزم را به عینه میدیدم . برخی تصورشان از هیپنوتیزم ” خواب ” بود و برخی ” بیهوشی” . برخی به غلط تصور میکردند در حالت هیپنوتیزم مسلوب الاراده هستند و برخی با باورهای غلط دیگر و برخی با نگرانی های خاص و…

برای رفع این مشکلات چه تدبیری اندیشه کردم … هیپنوتیزم بیدار ، بله هیپنوتیزم بیدار نامی که برای سایت خودم و روش کاریم انتخاب کردم .

ادامه مطلب را بخوانید

آیا میدانید که "هیپنوتیزم بیدار" یک برند است.
آیا میدانید که “هیپنوتیزم بیدار” یک برند است؟

همانطور که میدانید وقتی در گوگل جستجو میکنید  “هیپنوتیزم بیدار” سایت هیپنوتیزم بیدار دات کام https://HypnotismBidaar.com و یا هیپنوتیزم بیدار بلاگفا دات کام  با مشخصه http://hypnotismbidaar.blogfa.com/  نمایان می شود که نشان از انحصاری بودن آن برای فردی است که دمین آنرا خریداری نموده و بر همگان نیز این مطلب مشخص است. آقای دکتر محمد جواد حریری  از این جهت این برند را برای کار خود انتخاب نموده اند که بگویند کلا هیپنوتیزم خواب نیست و امواج مغزی در حالت هیپنوتیزم  به حالت بیداری نزدیک است و کلا هیپنوتیزم یک حالت از مغز است یا  یک State مغزی است.

تاریخچه هیپنوتیزم بیدار

آقای دکترمحمد جواد حریری از سال ۱۳۷۵ درمانهای هیپنوتیزمی  یا هیپنوتراپی خود را در زمینه اختلالات اضطرابی (خصوصاٌ درمان بیماری پانیک ، لکنت زبان ، وسواس فکری و عملی ، درمان انواع ترسها ی ناشناخته و یا رفع فوبیاها ، اختلالات خواب، اضطراب امتحان )   و اختلالات خلقی ( مانند پرخاشگری  و افسردگی ) و نیز در زمینه افزایش اعتماد به نفس ، افزایش عزت نفس ، رفع بیماریهای روان تنی ( بیماریهای جسمی با منشاء عصبی ) ، رفع سردردهای تنشی و میگرن ، تقویت حافظه و ترک سیگار  شروع نمودند.

آیا میدانید که "هیپنوتیزم بیدار" یک برند است.
آیا میدانید که “هیپنوتیزم بیدار” یک برند است؟

بدلیل عدم گسترش هیپنوتراپی در کشور و عدم اطلاع صحیح از هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی، برخی از مراجعان تصور میکردند که در حالت هیپنوتیزم بخواب می روند و یا بیهوش می شوند برای از بین بردن این تصور نام هیپنوتیزم بیدار را برای روش کارشان انتخاب نمودند و با همین انگیزه نام  هیپنوتیزم بیدار را برای سایت خود برگزیدند و بعدها نیز در اداره ثبت علائم تجاری، مالکیت معنوی برند خود را با شماره ثبت ۳۴۲۷۳۳ به ثبت رساندند.

اینک جای بسی تاسف است که احدی ازافراد که تازه به کار هیپنوتیزم کردن اشتغال یافته، به عمد تعاریف علمی هیپنوتیزمی را با نام “هیپنوتیزم بیدار ادغام نموده تا با شهرت آقای دکتر حریری و نام سایت و شیوه کارهیپنوتیزم انحصاری ایشان که اختصاصاٌ با نام هیپنوتیزم بیدار است بدینوسیله به ارتقاء سایت خود بپردازد غافل از اینکه اینگونه در آمیختن ها دلالت بر عدم آگاهی او از دانش هیپنوتیزمی دارد. صفحه ” هیپنوتیزم بیدار چگونه است “ در سایت ” هیپنوتیزم بیدار” تاریخچه ظهور این نام گذاری را مفصل توضیح داده ام و باز جای بسی تاسف است  که حتی شخصی دیگر همین صفحه ” هیپنوتیزم بیدار چگونه است ” را با کپی پیست کردن در سایت خود بدون ذکر منبع قرار داده است. جهت اطلاع دوستان و هموطنان عزیز این نکته را متذکر می شوم و به صراحت و روشنی می گویم که هیپنوتیزم بیدار برند آقای دکتر حریری و روش کار اختصاصی و انحصاری ایشان است .

هیپنوتیزم بیدار یا هیپنوتیزم خود به خود

هیپنوتیزمی که فرد در هر شرایطی برایش ایجاد می شود هیپنوتیزم خود به خود است ، نه هیپنوتیزم بیدار .

به هیپنوتیزمی که فرد خودش را به حالت هیپنوتیزمی می رساند خود هیپنوتیزم می گویند ، نه هیپنوتیزم بیدار.

فرد هیپنوز شده تقریبا شبیه فرد خوابیده است بدن او ریلکس و چشمانش بسته است. البته در همه موارد هیپنوز کلینیکال هم این گونه نیست که فرد چشمانش بسته باشد. هیپنوتیزم در حالت بیداری هم وجود دارد که به آن   Alert Hypnosis گفته می شود، نه هیپنوتیزم بیدار

هیپنوتیزم بیدار درمانی خوشایند و ارزشمند است برای زندگی بهترو آرامشی دل انگیز…
در حال حاضر، کوتاه ترین و شاید بهترین راه برای دست یابی به ناخود آگاه ، هیپنوتیزم است .

زمانی که فردی در حالت هیپنوتیزمی قرار می گیرد ، مسیر یک طرفه ناخود آگاه – خودآگاه ، دو طرفه می شود. یعنی از یک سو افکار ، هیجانات و خاطرات از ناخود آگاه به سطح آگاهی هوشیار می آیند ومی توان روان کاوی هیپنوتیزمی انجام داد

بدین وسیله می توان ریشه ی بسیاری از مشکلات روان شناختی و اختلالات روان تنی را جست جو و پیدا کرد، از سوی دیگر می توان با استفاده از تکنیک های موثر هیپنوتیزمی و با نفوذ به ناخود آگاه ، تاثیری قدرتمند و پایدار بر اعماق ذهن گذاشت و بسیاری از این اختلالات را درمان کرد.

به این منظور هیپنوتیزم بیدار، ارائه دهنده راه کارهای نوین درمانی همراه با آموزش خود هیپنوتیزم جهت ارائه به هموطنان عزیز و گرانقدر ایجاد گردیده است .

همانگونه که ذکر شد مواقعی هست که ما در شرایطی با چشمان باز بدون اراده هیپنوتیزم می شویم که به آن هیپنوتیزم خود بخود می گویند، نه هیپنوتیزم بیدار . گاهی فردی با همان چشمان باز ما را ممکن است هیپنوتیزم کند . ( مثل هیپنوتیزم اریکسونی ) که هیپنوتیزم درمانگر یا هیپنوتیزور با توسل به محاوره که گاهی همراه با داستان گویی همراه است میتواند سوژه را هیپنوتیزم کند که به آن هم هیپنوتیزم اریکسونی  یا هیپنوتیزم محاوره ای می گویند  نه هیپنوتیزم بیدار

انواع هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری
آیا میدانید که “هیپنوتیزم بیدار” یک برند است؟

در چه شرایطی هیپنوتیزم بیدار را تجربه نمی کنیم؟

“هیپنوتیزم بیدار” ، ارائه دهنده راه کارهای نوین درمانی همراه با آموزش خود هیپنوتیزم برای درمان بیماری ها جهت ارائه به هموطنان عزیز و گرانقدر ایجاد گردیده است .

وقتی هر فعالیتی شما را آنقدر مشغول خود کند که به محیط پیرامون تان بی توجه باشید در حال تجربه هیپنوتیزم خود به خود هستید و به صورت Passive هیپنوتیزم می شوید در حالیکه در هیپنوتیزم بیدار به صورت Active هیپنوتیزم می شوید. و به آن هیپنوتیزم خود به خود می گویند، نه هیپنوتیزم بیدار. به عبارت دیگر هر فعالیتی که در حین انجام آن حواس شما کاملاً معطوف به آن باشد و به سایر موضوعات و اتفاقات اطراف خود بی توجه باشید، در چنین شرایطی شما در حال تجربه هیپنوتیزم خود به خود هستید. در هیپنوتیزم خود به خود به صورت Passive هیپنوتیزم می شوید در حالیکه در هیپنوتیزم بیدار به صورت Active هیپنوتیزم می شوید.

اجازه دهید چند مثال بزنم تا مطلب روشن تر شود.

تا به حال شده که غرق در انجام یک کار یا فکری باشید؟ اگه پاسخ تان به این سؤال بله باشد پس حتماً هیپنوتیزم خود به خود را تجربه کرده اید نه هیپنوتیزم بیدار را.

آیا تا به حال آن چنان غرق در تماشای یک فیلم شده اید طوری که حواس تان به محیط اطراف نباشد؟ در آن صورت شما هیپنوتیزم یا هیپنوز آن فیلم شده اید نه اینکه هیپنوتیزم بیدار را تجربه کرده باشید.

تا به حال شده برای خودتان چای ریخته باشید اما غرق در مطالعه یک مطلب یا دیدن کلیپ هایی در گوشی همراهتان شوید طوری که چنان غافل از چای خود باشید و چای کاملاً سرد شده باشد؟! در آن صورت شما هیپنوز آن مطالب یا کلیپهای پی در پی گوشی همراهتان شده اید نه اینکه هیپنوتیزم بیدار را تجربه کرده باشید.

آیا تا به حال چنان در افکارتان غرق شده اید طوری که وقتی اسم شما را صدا می زنند نشنوید؟ یا در مترو و اتوبوس باشید و فراموش کنید در ایستگاه مورد نظرتان پیاده شوید؟ در آن صورت شما غرق افکارتان شده اید و در واقع هیپنوز فکرتان یا همان هیپنوتیزم خود به خود شده اید نه هیپنوتیزم بیدار.

بسیاری از ورزشکاران، هنرپیشه ها و نوازندگان در حین اجرای برنامه خود در حالت هیپنوتیزم خود به خود و نه هیپنوتیزم بیدار قرار دارند. آن ها چنان غرق در اجرا هستند که بیننده حس می کند برای او در آن لحظه هیچ چیزی به جز عملکردش وجود ندارد و تمام تمرکزش معطوف به انجام آن فعالیت شده است.

بسیاری از تماشاچیان مسابقات ورزشی و کنسرت های موسیقی و سخنرانی ها هم ممکن است هیپنوز یا هیپنوتیزم آن شرایط خاص قرار گیرند و به آن هیپنوتیزم بیدار نمی گویند. و می گویند فرد تحت هیپنوز مسابقه و یا آن کنسرت قرارگرفته است و نه هیپنوتیزم بیدار همانطور که متوجه شدید مثال هایی که زده شد هیچکدام مربوط به هیپنوتیزم بیدار نبود بلکه هیپنوتیزم خود به خود  و یا هیپنوز یا هیپنوتیزم  فیلم یا سخنرانی یا کنسرت و … شده اید نه اینکه شما هیپنوتیزم بیدار را تجربه کرده باشید.

هیپنوتیزم به عنوان یک علم یا پدیده ای است که در آن انسان به ضمیر ناخودآگاه و سیستم غیر ارادی بدن دست یافته و با ایجاد یک پیوند مناسب بین این حوزه و ضمیر خودآگاه، فرد را به شکوفایی ذهنی می رساند.

در طول زندگی روزمره یا در زمان انجام فعالیتی خاص ممکن است شما در شرایط هیپنوتیزم خود به خود قرار بگیرید  اما در درمانها که از روش دگر هیپنوتیزمی ( به معنای اینکه کس دیگری حالت هیپنوتیزمی را در شما ایجاد نماید) استفاده می شود لازم است هیپنوتیزم درمانگر یا هیپنوتراپیست با قرار دادن ذهن شما در شرایط خاص یا همان خلسه و یا همان ایجاد  امواج الفا در مغز ، شرایط خلسه یا هیپنوز  را ایجاد نماید و با توجه به اهداف مورد نظر درمانی القا یا تلقینات خاص و تخصصی را انجام دهد . به عبارت دیگر، هیپنوتیزم درمانگر می تواند با توجه به نیاز درمانی مراجعه کننده، او را در حالت هیپنوتیزم قرار دهد.

هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری
 هیپنوتیزم به عنوان یک علم یا پدیده ای است که در آن انسان به ضمیر ناخودآگاه و سیستم غیر ارادی بدن دست یافته و با ایجاد یک پیوند مناسب بین این حوزه و ضمیر خودآگاه، فرد را به شکوفایی ذهنی می رساند.
هیپنوتیزم به عنوان یک علم یا پدیده ای است که در آن انسان به ضمیر ناخودآگاه و سیستم غیر ارادی بدن دست یافته و با ایجاد یک پیوند مناسب بین این حوزه و ضمیر خودآگاه، فرد را به شکوفایی ذهنی می رساند.

هیپنوتیزم بیدارحتی با هیپنوتیزم اریکسونی هم متفاوت است

اریکسون اعتقاد دارد که ذهن ناهشیار همواره در حال شنیدن است و بنابراین تلقین ها چه در حالت خلسه و چه در حالت طبیعی اثر خود را بر روی ضمیر ناخودآگاه می گذارد.

بیمار ممکن است به مطالب تلقین شده کاملا آگاه باشد یا برعکس کاملا از وجود آن ها بی خبر باشد. او می خواست بداند که آیا بیمار در حین درمان به تلقین های غیرمستقیم پاسخ می دهد و ممکن است ناهشیار در فرایند درمان حضور داشته باشد؟ بدین ترتیب اریکسون به جای این که به بیمار بگوید الان در حال به خلسه رفتن هستی، می گوید الان می توانی یاد بگیری چگونه با آرامش کامل به حالت خلسه بروی. با این کار به آزمودنی خود فرصت می دهد تلقین هایی را بپذیرند که با آن ها راحت تر هستند و انجام هیپنوتیزم با آرامش کامل و در طول مکالمه انجام می شود. به همین علت است که به کار اریکسون هیپنوتیزم پوشیده می گویند.

اریکسون با استفاده از رویکردهای غیرمستقیم هیپنوتیزم‌درمانی (هیپنوتیزم اریکسونی) با ساختار سطوح رده بالای ذهن، سر و کار داشت و به سطح اولیه تجربه آگاهانه نمی‌پرداخت. بیماران معمولاً نمی‌دانند متخصص درمان چه کاری انجام می‌دهد، زیرا سطح اولیه آگاهی و هشیاری آن‌ها را محدود می‌کند. سطوح رده بالا نیمکره راست را به فعالیت وا می‌دارند. به این ترتیب، شکل عجیبی از زندگی را تجربه می کنیم که خاصیت درمانی نیز دارد.

هنگامی که یک بیمار روحی و روانی پیش میلتون اریکسون می آمد، در اکثر مواقع ابتدا بیمار را در خلسه ای سبک (همان آرامش و ریلکس معمولی) فرو می برد و بعد یک قصه برای بیمار تعریف می کرد و بعد از قصه بیمار را مرخص می کرد و بیمار هنگامی که از در خارج می شد در بهت و حیرت زیر لب غرغر می کرد که : “مردک لعنتی! فقط یه قصه؟! همین؟! این دیگر چجور کلاهبرداری است؟ حیف پولی که برای ویزیت داده ام. لعنت به من که به همین سادگی فریب این شیاد لعنتی را خوردم …”  اما همان بیمار بعد از چند روز حضوراً و یا طی نامه ای در کمال سپاسگزاری و شگفتی به میلتون اریکسون اظهار می داشت : ” آقای اریکسون انگار که معجزه ای روی داده است. از آن روز که از نزد شما آمده ام اتفاقات شگرفی برای من رخ داده است. نمی دانم چگونه ولی روش شما کاملاً جواب داده است آقای اریکسون واقعا متشکرم احساس خیلی خوبی دارم…”

داستانهای میلتون اریکسون گاه پر مفهوم و گاه ساده و گاه نیز به عمد گیج کننده، نامفهوم و بی سر و ته بود و گاهی نیز هرگز پایانی نداشتند.

درمان موفق اضطراب با هیپنوتیزم هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

هدف میلتون اریکسون از داستان گویی، کار کردن بر روی ذهن ناخودآگاه بیمار بود. او پیامها و اهداف خود را در قالب یک داستان به بیمار تلقین می کرد و  برای اینکه ذهن هشیار بیمار را دور بزند و از دخالت و مقاومت آن در برابر تلقین جلوگیری کند، گاه به عمد روش بی سر و ته گویی و یا گیج کنندگی و یا استعاره گویی را در پیش می گرفت تا به این ترتیب ذهن هشیار را موقتاً گمراه کند و بتواند مستقیماً با ذهن ناخوداگاه بیمار در ارتباط قرار گیرد

میلتون اریکسون یکی از بزرگترین هیپنوتیزم درمانگران  قرن اخیر در اجرای هیپنوتیزم محاوره ای  تبحر ویژه ای داشت .

اکثر روش هایی که امروزه تحت عنوان هیپنوتیزم محاوره ای یا هیپنوتیزم اریکسونی نه هیپنوتیزم بیدار  مورد استفاده قرار می گیرد توسط او ابداع یا به کار گرفته شده است.

مطالب مرتبط

هیپنوتیزم چیست

 تاریخچه هیپنوتیزم

 انواع هیپنوتیزم

 فوائد هیپنوتیزم

 هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

 هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی

 هیپنوتیزم و اثر تلقین

 هیپنوتیزم ، مغز و امواج مغزی

 آموزش های تخصصی هیپنوتیزم

 هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است

  کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

 هیپنوتیزم بیدار چگونه است

 ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

  همسو نگری با بیمار

 باورهای نادرست

 آموزش فن  خود هیپنوتیزم

  تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

 پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم  

 شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

 آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

38 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    یه سوال داشتم
    من چند ماه پیش یه مطلب ناخوشایند رو از یکی از دوستانم شنیدم با اینکه چندین ماه گذشته ولی این مطلب از ذهنم بیرون نمیره و اذیتم میکنه دلم می‌خواد فراموشش کنم به نظرتون میشه با هیپنوتیزم این قضیه رو برای همیشه فراموش کرد؟

    • سلام آقای حسین زاده عزیز.
      همانطور که در سایت توضیح داده ام، فراموش کردن به این معنای جادویی که اصلا بیاد نیاورید که امکان پذیر نیست، اینطور نیست که با هیپنوتیزم درمانی بکلی فراموشش کنید و اگر هم بپرسند بیاد نیاورید ولی رفع آزار خاطرات بد امکان پذیر هست یعنی الا ن شما با بیاد داشتن آن موضوع آزار می بینید و شاید از خواب و خوراک بیفتید و کارهای روزانه را نتوانید انجام دهید؛ اما با حدود ۶ جلسه هیپنوتیزم درمانی ، هرچند بیاد می آورید ولی برایتان آزاردهنده نیست و مانع کارهایتان و مزاحم احساسهایتان نمیشود. در مورد شما این موضوع محتمل هست که احتمالا تبدیل به وسواس فکری شده است که شاید تعداد جلسات بیشتر بشود. در جلسه اول تشخیص داده میشود. برای وقت گرفتن به موبایل ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ پیامک بزنید نام و نام خانوادگی و مشکل خود را به طور مختصر ارسال کنید تا راهنمایی بشوید.
      موفق باشید.

  2. فاطمه گفت:

    سلام
    من حدود ۲۰ سال هست که وسواس دارم. درمان های مختلفی رو تابحال امتحان کردم. دارودرمانی، رواندرمانی، آرتی ام اس…. ولی الان خوب نیستم. به تازگی مادر شدم و اصلا اوضاع روحی خوبی ندارم. هیپنوتراپی روی من اثری داره بنظر شما با این وخامت و کهنه گی بیماری م؟

    • سلام فاطمه جان.
      بله. قدم نورسیده مبارک. درمان وسواس با هیپنوتیزم درمانی، حدود ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمان نیاز دارد. برای وقت گرفتن به موبایل ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ پیامک بزنید نام و نام خانوادگی و مشکل خود را به طور مختصر ارسال کنید تا راهنمایی بشوید.
      موفق باشید.

  3. سلام جناب آقای دکتر حریری.من و همسرم درمنزل مشکلی داریم که سالهاست تقریبا همه ی راهها رو رفته ایم ولی متاسفه ب نتیجه ی پرسیدیم دختری دارم ۱۵ ساله از ۳سالگی کلاسهای مختلفی فرستادیمش و هزینه های زیادی و متقبل شدیم اما متاسفانه جوابگو نبود و هرکلاس چه فرهنگی،هنری و چه ورزشی متاسفانه همه رو نیمه کار رها میکرد و به پایان نمیرسوند و از ۹سالگی به جای دل دادن به درس دوست شدن با جنس محالف و ترجیح داد فکر کردیم این ارتباط ها از بچه بودنش نآشت میگیره و بزرگتر ک شد خوب میشه اما متاسفانه تا الان ک ۱۵ساله است روز به روز با رفتارهاش ما رو بیشتر نگران میکنه. اصلا و به هیچ عنوان دل به درس نمیده و علاقه به هیچ کاری نداره و تنها کاری که میکنه صبح تا شب دراتاقش و میبنده و با گوشی موبایل نت گردی میکنه و با دوست پسرش چت کردن و حرف زدن بخدا ما خسته شدیم ذهنیتش کاملا ازاین مسایل پرشده میخواستم ببینم با هیپنوتیز میشه ذهنش و حافظه شو ازاین مسایل پاک کرد که دور مسایل اینچنینی نره و دل به درس و کتاب بده باور کنید اشک من و پدرش و دراورده.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    • سلام. وقت بخیر.
      جدای از اینکه من روی اعتیاد به گوشی و اینترنت کار نمیکنم، دیدگاه و خواسته شما را متوجه شدم اما آیا دختر شما هم خودش میخواهد دور آن مسایل را خط بکشد و به سمت مسایل مورد نظر شما گرایش پیدا کند یا نه؟ یعنی اگر خودش متوجه این باشد که این رفتار به آینده اش و خودش لطمه میزند و باید تغییر کند و خودش دنبال درمان باشد ، بله میشود برای او کاری کرد.
      موفق باشید.

  4. حمید گفت:

    دکتر عزیز سلام
    همسرم چند سالی است که دچار وسواس فکری هست و در سالهای اخیر افسردگی نیز با آن عجین شده . ما ساکن شما هستیم و یک دوره درمان زیر نظر پزشک شهرمان با فلوکستین را انجام دادیم افاقه نکرد. بعد مدتی نزد روانپزشک در رشت رفتیم و مجددا درمان با فلوکستین را شروع کرد و در سال اول اوضاع خیلی بهتر شد و لی کم کم همسرم خسته و درمان و مراجعه به پزشک را قطع کرد. الان یک ماهی میشود که خودش هم احساس کرده از نظر افسردگی و وسواس وضعش بدتر شده و ده روزی هست که دوباره فلوکستین میخورد اما وضعش برای من نگران کننده هست خواهش میکنم هر کمکی میتوانید مرحمت بفرمایید. هر کاری که لازم باشه انجام میدم به هر روش درمانی که میتونید کمکون کنید. فقط میدونم درمان طولانی مدت را کنار میگذارد لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام حمید عزیز.
      بله خوشبختانه این سه مورد با هیپنوتیزم درمانی قابل درمان هست. از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید تشریف بیاورید تا وضعیت شما را بررسی و درمان را برایتان شروع کنم. ایشان را تشویق و ترغیب کنید که خودشان از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرند و درمان را شروع کنند که از این حالت نجات پیدا کنند. حدود ۱۴ یا ۱۵ جلسه درمان نیاز دارند که میتوانید بصورت ویدیوکال یا حضوری انجام بدهید
      موفق باشید.

  5. Somaye گفت:

    سلام اقای دکتر. حدود ۵سال قبل خواهرم که از رتبه های برتر دانشگاه است بعداز فوت مادر م که ستون خانواده بود کتابی راترجمه کرد و اواخر ترجمه براساس داستان کتاب روزه ده روزه گرفت و مرتب سجده می کرد چون نقش اصلی کتاب این کار می کرد و بعد حالش بد شد و بعد فهمیدم که دچار مانیا شده و پس از اون قرص سدیم والپرات مصرف کرد اما گاهی قطع می کرد وتا الان بعد از فوت پزشکش نتونستم درمان درستی براش پیدا کنم. کارش رها کرده و مدام دعا می کنه. ممنون میشم من راهنمایی بفرمایید

    • سلام سمیه عزیز.
      بنظر نمیرسه که مانیا با شد بیشتر به اسکیزوتیپال و یا اسکیزوافکتیو میخورد، من در این زمینه کار نمیکنم . خب خوب هست که به پزشکتان اعنماد داشته اید ولی بعد از فوت ایشان بالاخره یک روانپزشک دیگری رااتتخاب و به ایشان مراجعه بفرمایید. روانپزشکان مجرب زیادی داریم در کشور.
      موفق باشید.

  6. بهی گفت:

    سلام سال‌های متمادی از آی بی اس رنج میبرم امکان درمان با هیپنوتیزم چقدر است؟

  7. منصور گفت:

    سلام خدمت شما
    بنظر جنابعالی از هیپنوتیزم سریع
    هم برای درمان میشود استفاده کرد
    یا فقط جنبه نمایشی دارد
    ممنون

    • سلام منصور عزیز.
      در این مورد در صفحه ای از سایت نوشته ام و توضیح داده ام که اگر در هیپنوتیزم تکنیکهای درمانی بطور صحیح استفاده بشود جنبه درمانی پیدا میکند و اگر استفاده نشود فقط جنبه نمایشی خواهد داشت که امکان دارد آسیب رسان هم باشد. هیپنوتیزم سریع هم شامل این قاعده هست. در هیپنوتیزم سریع حتما هیپنوتیزم شونده یعنی سوژه را باید بشناسید یعنی با روحیات او آشنا باشید ارزیابی روحی روانی از او داشته باشید و او را با دقت انتخاب کنید که به او آسیب روحی روانی وارد نیاید.
      پاینده باشید.

  8. منصور گفت:

    باسلام خدمت شما استاد گرانقدر
    سوال من اینکه شرطی کردن سوژه برای خودهیپنوتیزم طی چند جلسه باید صورت بگیره؟ (اگه سوژه تلقین پذیری خوبی داشته باشه) وآیا جنابعالی بدینصورت آموزش میدهید؟
    باسپاس فراوان

    • سلام منصور عزیز
      آموزش خود هیپنوتیزم که بنوعی شرطی سازی فرد برای اینکه بتواند خودش خودش را هیپنوتیزم کند طی سه جلسه ۴۵ دقیقه انجام می شود . بله در مطب اینجانب بصورت انفرادی آموزش خود هیپنوتیزم انجام می شود. موفق و سلامت باشید.

  9. فاطمه گفت:

    سلام
    پدر ما حیلی مضطرب و سرکوب گر و بدون اعتماد به نفس و زودجوش و به شدت انتقاد گرا هست و هیچ وقت هیچ تعریفی از ما نکرده
    مادرمون به شدت توسط پدر سرکوب شده و اعتماد به نفس نداره و افسرده هست و کلا درکی از بچه هاش نداره
    مشکل اضلی ما با برادرم هست از بچگی مورد انتقاد شدید پدر بوده و مادر از ابتدا به خاطر مشکلات روحی خودش معتقد بود مه این بچه مریضه!!!
    برادرم از ۱۵ سالگی مشکل پیدا کرده:افسردگی،اعتماد به نفس پایین، وسواس فکری و عملی، و در چند سال اخیر که نسبت به یه عده ی خاص بدبینی پیدا کرده
    چون مادرم همیشه از بدی ها و ظلم هایی که خانواده ی عموم به ما کردن گلایه میکرد الان برادرم نسبت بهشون حساس و بدبین شده و فکر میکنه که اونا میخوان نذارن پیشرفت کنه
    لطفا راهنمایی کنین.
    ممنون

    • سلام فاطمه جان.
      افسردگی،اعتماد به نفس پایین، وسواس فکری و عملی را با هیپنوتیزم میتوانم برایشان درمان کنم اما خودشان باید در جلسه حضور پیدا کنند و با شرح حال دقیق، اوضاع فکری ایشان را بسنجم تا بتوانم پلن درمانی مناسب برایشان طراحی کنم. خودشان با تلفن های دفتر تماس بگیرند و وقت بگیرند. بدبینی هایی که دارند را باید ببینم چگونه است و اگر قابل درمان با هیپنوتیزم بود روی آنها هم کار میکنم.
      پاینده باشید.
      این سوال را در صفحه “هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی” هم گذاشته اید جواب آنجا را هم ببینید.

  10. نگار گفت:

    وقت بخیر
    اگر بخوام مراجعه کنم چقدر طول میکشه تا وقت بدید و هزینه هیپنوتیزمتون چند هست؟
    ممنون از سایت خوبتون

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام نگار عزیز
      با توجه به استانداردهای درمان معمولا بیشتر از یک هفته وقتها را پر نمی کنیم و بهتر است یک هفته قبل از آمدن وقت خودتان را رزرو نمائید. جهت دریافت اطلاعات هزینه ها لطفا با شماره مطب تماس بگیرید. موفق و سرافراز باشید.

  11. معینی گفت:

    سلام
    فرق هیپنوتیزم بیدار با هیپنوتیزم خواب چیه؟

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام معینی عزیز
      هیپنوتیزم بیدار برند من هست و به اینمنظور انتخاب شده است که بگویم هیپنوتیزم خواب نیست ، هیپنوتیزم بیهوشی نیست بلکه هیپنوتیزم حالتی از مغز است همچنانکه بیداری نیز حالتی از مغز هست و یا خواب نییز حالتی دیگر از مغز است. در هیچ کدام از هیپنوتیزم ها خواب نیست و اینکه میگویند هیپنوتیزم خواب است یک غلط مصطلح هست. در حـالـت خواب مغز فعالیت رویایی دارد. مغز اتفاقات طول روز را آنالیز می کند و در قالب رویا نمود پیدا می کند. اما فرد خوابیده نمی تواند تـصـمـیـم بـگـیـرد و اقـدام مـشخصی انجام دهد. خواب هم یک وضعیت نرمال مغزی است.
      فرد هیپنوز شده تقریبا شبیه فرد خوابیده است بدن او ریلکس و چشمانش بسته است. البته در همه موارد هیپنوز کلینیکال هم این گونه نیست که فرد چشمانش بسته باشد. هیپنوز در حالت بیداری هم وجود دارد که به آن Alert Hypnosis گفته می شود. موفق و سرافراز باشید.

  12. سمانه گفت:

    سلام استاد عزیز جناب دکتر حریری
    از مطالب خیلی خوب و پر محتوای سایت واقعا استفاده بردم. من مشکلم این هست که بسیار حساسم با کوچکترین اتفاق ناراحت می شوم و بغض چنان گلویم را می گیرد که دیگر نمی توانم حتی حرفی بزنم در نتیجه سعی میکنم ارتباطم را با افراد قطع کنم و در تنهائی های خودم باشم الان دیگر هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند گاهی بی هدف در پشت ویترین مغازه ها خودم را سرگرم میکنم و خسته به خانه باز میگردم همه احساساتم نسبت به آدمها تغییر کرده و فکر میکنم کسی برای من دیگر ارزشی قائل نیست نمی دانم چرا این اتفاق برایم افتاده وقتی بی هدف در نت گشت و گذاری داشتم با سایت شما آشنا شدم و بر عکس همیشه از خواندن مطالب سایت شما لذت می بردم آیا این مشکلات من با هیپنوتیزم درمان شدنی هست؟ با چند جلسه؟ و چطور می توانم به شما مراجعه کنم؟
    از اینکه وقت میگزارید و جواب کاربران را می دهید سپاسگزارم

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام سمانه عزیز
      مشخصاتی که گفته اید همه از نشانه های افسردگی است که با هیپنوتیزم درمانی با روش من با ۱۰ تا ۱۲ جلسه قابل بهبودی کامل است. لطفا با شماره های مطب تماس بگیریدو جهت تعیین نوبت ویزیت اقدام فرمائید. همواره موفق و سربلند باشید.

  13. غضنفری گفت:

    استاد حریری عزیز
    باسلام وعرض ادب می خاستم در زمینه درمان از راه دور توضیحی بدهید من ترس از پرواز با هواپیما دارم و ساکن اهوازم و نمی توانم به تهران بیام
    چطور میتوانم از درمان هیپنوتیزم استفاده کنم
    از اینکه وقت میگذارید و پاسخ می دهید ممنونم

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      آقای غضنفری عزیز سلام.
      با تجربیاتی که در طی سالها بدست آورده ام و با رشد تکنولوژی های ارتباطی، از طریق نرم افزار اسکایپ با تماس تصویری که خواهیم داشت میتوانم جلسات هیپنوتیزمی و روند هیپنوتیزم را برایتان هدایت کنم، و با کنترل جلسه، القائات لازم را برای رفع فوبیای پرواز برایتان انجام دهم. برای تنظیم وقت درمان با اسکایپ لطفا با تلفنهای مطب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و طبق آن دستورالعمل رفتار کنید.
      پاینده باشید.

  14. سلمان گفت:

    سلام
    آقای دکتر حریری من تبریز زندگی میکنم پیش دکتر روانشناس رفتم گفتن افسردگی دارم چطوری میتونم بیام پیش شما وقت بگیرم
    ممنون که جواب می دید.

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام سلمان عزیز
      جهت تعیین وقت ویزیت میتوانید با شماره های مطب ۰۲۱۴۴۲۹۵۵۹۶ و۹۷ بین ساعات ۱۱ صبح تا ۸ شب در روزهای غیر تعطیل تماس بگیرید و وقت خود را تنظیم نمائید. برای افسردگی ها نیاز به ۱۰ تا ۱۲ جلسه درمان هست که در جلسه اول از مراجعه کننده شرح حال گرفته می شود و اگر فرد با درمان هیپنوتیزمی مشکلش برطرف شود و یا درمان هیپنوتیزمی برای او کمک کننده باشد، سپس اقدام به گرفتن تست های هیپنوتیزم پذیری می شود. در جلسات بعد درمان با هیپنوتیزم برای او انجام می شود. موفق و موید باشید.

  15. محسنی گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    مدتی است وقتی در جمع دوستانم قرار میگرم تپش قلب و تنگی نفس می گیرم
    آیا با هیپنوتیزم شما درمان می شوم؟
    احتیاج به کمک شما دارم.

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام محسنی عزیز
      بله سوشال فوبیا یا همان ترسهای اجتماعی با هیپنوتیزم درمانی قابل درمان هستند و یکی از بهترین راهکارهای درمان اختلالات اضطرابی هیپنوتیزم است. جهت تعیین نوبت ویزیت لطفا با مطب تماس بگیرید. متشکرم

  16. محسنی گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    مدتی است وقتی در جمع دوستانم قرار میگرم تپش قلب و تنگی نفس می گیرم
    آیا با هیپنوتیزم شما درمان می شوم؟
    احتیاج به کمک شما دارم.

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام محسنی عزیز
      بله سوشال فوبیا ها یا ترسهای اجتماعی با هیپنوتیزم درمانی قابل درمان هستند و بهترین درمان برای بر طرف کردن اختلالات اضطرابی هیپنوتیزم درمانی می باشد. موفق و موید باشید.

  17. سیما گفت:

    سلام آقای دکتر
    ممنون از سایت خوب شما
    مدت ۶ سال است که مبتلا به بیماری موکندن شده ام به روانپزشکان زیادی مراجعه کرده ام و داروهای زیادی را مصرف کرده ام در زمان مصرف دارو تا حدودی مشکلم قابل کنترل است اما بعد از قطع دارو دوباره همان شرایط قبلی برآیم بر می گردد آیا با هیپنوتیزم این مشکل من برطرف می شود
    لطفا بمن کمک کنید چون از مصرف دارو خیلی خسته شده ام

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام سیما جان.
      تریکوتیلومانیا یا وسواس مو کندن دارای سه جنبه اضطرابی و افسردگی و عادتی هست گاهی هم جنبه یادگیری از دیگری را دارد. کار کردن روی این معضل حدود ۱۲ تا ۱۴ جلسه وقت میبرد و بالای ۸۰ درصد بهبودی ایجاد میشود. برای تنظیم وقت با تلفنهای مطب تماس بگیرید.
      موفق باشید.

  18. منیژه گفت:

    سلام استاد بزرگوار
    من ۲۸ سال دارم و مدت ۶ سال است که شدیدا سیگار می کشم و مادرم هم سیگاری هست. آیا امکان ارک سیگار با روش شما امکان پذیر است؟ با چند جلسه؟

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام منیژه خانم عزیز.
      بله امکان پذیر هست و ترک سیگار با هیپنوتیزم ۵ جلسه طول میکشد. البته ابتدای کار از شما تستهای هیپنوتیزمی انجام میدهم در صورت هیپنوتیزم پذیر بودن قابل درمان هستید.
      موفق باشید.

  19. محمد رضا گفت:

    سلام
    ببخشید که مزاحمتون میشم

    من ۱۸ سالمه همش موقع خواب به این فکر میکنم که وای الان چه جوری خوابم میبره و همش میگم وای نکنه خوابم نبره و وسواس پیدا کردمروی خوابیدن همین باعث شده همش بیخواب بشم و حالم خیلی بد باشه

    همش استرس میگرم و وحشت میکنم همه این چیزا از یه شب بخصوص شروع شد که امتحان داشتم

    پیش دکتر روانشناس هم رفتم و ملاتونین وازیپم و کلومیپرامین داد که نا الان تاثیر بخصوصی نداشته

    خواهش میکنم کمکم کنید

    تا الان ادم دیگه ای این مشکلو داشته

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام محمد رضای عزیز.
      شما در صفحه دیگری از این سایت خودتان را امیر معرفی کرده اید و همین مطلب را به شکل دیگری نوشته اید که جواب دیگری در آنجا به شما داده ام آنرا هم مطالعه بفرمایید.
      در پاسخ به این سوال شما میتوانم بگویم که بله وسواس فکری تعدادی از افراد را درگیر میکند این مسئله معضلی نیست که فقط بر شما فرود آمده باشد. اما اگر سوالتان این باشد که با روش من امید بهبودی هست یا نه باید بگویم بله قابل درمان هستید.
      اگر میخواهید به رفع مشکل خودتان کمک کنید با تلفنهای مطب تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی بشوید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.