هیپنوتیزم و درمان بی خوابی
۱۳۹۱-۱۰-۱۷
بهداشت خواب
۱۳۹۱-۱۰-۱۷
Show all

شرایط لازم جهت هیپنوتیزم

 شرایط لازم جهت هیپنوتیزم

بیماردر صورت داشتن شرایط لازم جهت هیپنوتیزم و در صورت تشخیص پزشک معالج و تمایل خودش  می تواند ازهیپنوتراپی  (هیپنوتیزم درمانی)  در برنامه درمانش استفاده کند. برای انجام موفقیت آمیز جریان درمان بیمار باید:hypnotismbidaar

 ذهن خود را از کلیه افکار انحرافی و باورهای نادرست در باره هیپنوتیزم خالی و پاک کند.

به اصالت علمی هیپنوتیزم و قابلیت عملی هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  اعتقاد و ایمان داشته باشد.

به اندازه کافی قدرت تمرکز و تصور داشته باشد.

– به برنامه ای که هیپنوتراپیست  برای درمان بیماری  و یا رفع مشکل او مطرح کرده، مطمئن باشد.

در مورد و شرایط زیر هیپنوتیزم اثرات درمان کننده اثبات شده ای دارد:

 – معالجه حالات اضطرابی

 – درمان حالات هیجانی

– درمان لکنت زبان در مواردی که نقص عضوی در کار نباشد

– ترک اعتیاد به دخانیات 

– درمان بی خوابی

– معالجه افسردگی

– درمان ضعف و فقدان اعتماد به نفس

– ایجاد انگیزه و امید

– درمان وسواس و رفتارهایی که فرد به صورت اجباری انجام می دهد

– معالجه عدم قدرت درتمرکز فکری

– درمان پرخوری و چاقی

– درمان عادت جویدن ناخنها

– درمان اختلال کندن موی سر ابرو و …

– درمان حالاتی که فرد در شناخت هویت خود دچار مشکلاتی شده است

– درمان انواع ناتوانی ها و مشکلات جنسی

مطالب  مرتبط :

تعریف هیپنوتیزم

تاریخچه هیپنوتیزم

فوائد هیپنوتیزم

انواع هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار چگونه است

زندگی خوب با هیپنوتیزم بیدار

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

همسو نگری با بیمار

باورهای نادرست

آموزش فن خود هیپنوتیزم

تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم

شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

 

45 دیدگاه ها

  1. نسرین گفت:

    با سلام خدمت اقای دکتر
    بنده خانمی هستم ۴۵ ساله. ۴ سال پیش پدرم فوت شد چون فشار خون دارم یک شب بر اثر ناراحتی فشارم بالا رفت و از اون موقع من همش حس می کنم مریضم و سرطان دارم و الان می میرم. این موضوع ۱ سال طول کشید من تقریبا خوب شدم تا حدود ۳ ماه پیش ماه پیش مادرم سکته مغزی کرد و بعد از ۳ ماه ۲۶ بهمن فوت شدن. دوباره اون حس سراغم اومده حتی بیرون هم میرم استرس شدید می گیرم که الان من فشارم بالا میره و حالم بد میشه. کل زدگیم مختل شده حتی از بیرون رفتن هم می ترسم. یک دفعه بدنم داع میشه احساس می کنم تعادلم رو از دست دادم و حتی نمی توانم راه برم. دست و پاهایم سرد میشه و حس می کنم دارم خفه میشم. و اینکه الان فشارم خیلیی بالا رفته. ولی فشارم رو می گیرن در حد ۱۳ یا ۱۴ هست. حدود ۸ ماه پیش اکو و نوار قلب و تست ورزش دادم هم نرمال بوده. به نطرتون درمان میشم. واقعا زندگیم مختل شده

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام نسرین عزیز
      بابت مصیبت جانکاه فقدان مادر مرحومه اتان متاثر شدم و هر چند دیر هنگام، اما به شما تسلیت میگویم و برایتان صبر آرزومندم.
      وابستگی ها و افسردگی ناشی از سوگ عزیزان و حالتهای بیقراری و اضطرابی که اغلب در پیامد آنها می آیند، بشدت آسیب رسان هستند و اگر بیش از حد بطول بیانجامند حتما باید درمان شوند.
      امروزه دیگر هر کسی میداند که موارد بیماری های فوق را که فرموده اید منشاء اضطرابی دارند و جزء بیماری های روان تنی هستند.
      با هیپنوتیزم درمانی میشود بر اینها غلبه کرد پیشنهاد می شود جهت تعیین وقت ویزیت با شماره های مطب ۴۴۲۹۵۵۹۶ و ۹۷ بین ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب تماس بگیرید. همواره موفق و سرافراز باشید.

  2. Negar گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید ، من ۲۱ سالم هست دانشجوی کارشناسی روانشناسی هستم ، حدود دو ماه هست که با پسری ۳۰ ساله اشنا شدم اولش حسی بهش نداشتم و چون پسر خوبی بود و قصد ازدواج داشت باهاش ادامه دادم اما به مرور زمان حسم بهش قوی شد جوری که نمیتونم بدون اون باشم ، یک ماه بعد از رابطه دیدم که خیلی ناراحته و حالت افسردگی داره دنبالش کردم که مشکلش چیه فهمیدم که سه ماه قبل با نامزدیش رو با دختری بهم زده چون خیانت دیده ، کلا ادمی هست که تو روابطش خیلی ضربه خورده و خیانت دیده برای همین ادم شکاکی شده و گیر الکی میده خودشم میگه میدونم تو کاری نکردی ولی دست خودم نیس جوری که روابط ما رو هم تحت تاثیر قرار داده دلش میخواد که خوب بشه ولی نمیدونه چجوری من بهش گفتم بره پیش روانشناس اما به نظرم مشکلش حاده اعصابش به روانشناس نمیکشه اما هیپنوتیزم یه مقدار زودتر جواب میده ، نظر شما چی هست دکتر؟ ببرمش پیش هیپنوتراپیست ؟ درمان میشه؟ یعنی گذشته بدش رو فراموش میکنه ؟ من دوسش دارم واقعا نمیخوام ازش جدا بشم میخوام خوب بشه بتونیم زندگی کنیم با هم لطفا کمکم کنید

  3. زهرا گفت:

    سلام من باید چ رشته دانشگاهی رو انتخاب کنم تا ی متخصص هیپنوتیزم بیدار باشم؟رشته من علوم تجربی .ممنون

  4. هما گفت:

    سلام آقای دکتر
    من از نزدیکی می ترسم. از بس که با درد و سوزش و ترس همراه بوده دیگه جرآت نمی کنم نزدیکی کنم. میل جنسیم از بین رفته. بخاطر این موضوع خیلی دپرسم که نمی تونم نیاز همسرمو رفع کنم. یه موضوع دیگه اینکه از لباسای خاص خجالت می کشم. کلآ سکس همیشه واسه م یه چیز خلاف و دردناک بوده. میشه با هیپنوتیزم درمانش کرد؟ تو چند جلسه؟ آخه من کیشم زیاد نمی تونم تهران بمونم.

    • سلام هما خانم
      برای رفع درد و سوزش اول بایستی متخصص زنان شما را ویزیت کنند شاید مشکلات آناتومیک داشته باشید اما مشکلات اضطرابی میتواند در ایجاد اختلالات جنسی دخیل باشد. اضطراب و استرس و خجالت از لباسهای خاص و سکس و احساس خلافکاری می تواند با هیپنوتیزم قابل درمان باشد. چون مشکل شما خاص و چند وجهی هست ابتدا باید شرح حال شما را بشنوم و بعد نظر خود را اعلام نمایم. با مطب تماس بگیرید امکان اینکه شرح حال شما را بصورت تلفنی بگیرم و درمان را بعد از مراحلی بصورت اسکایپی ادامه دهم ، وجود دارد. موفق و سربلند باشید.

  5. سمیرا گفت:

    سلام آقای دکتر.
    دختر ۳۲ ساله ای هستم دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی..مشکل من ک بزرگترین مشکل زندگیم شده و باعث افت تحصیلی من شده،ترس از امتحان دادن و تجزیه و تحلیل کردن مطالبه.احساس میکنم موقع درس خوندن هیچی نمیفهمم و به دنبال این احساس اضطراب شدید میاد سراغم سریعا بایستی کتاب رو رها کنم ک حالم خوب بشه..در حالت عادی هیچ مشکلی ندارم ولی وقتی قرار باشه ی ازمونی بدم و فشار امتحان روم باشه این ترس شدید سراغم میاد..خیلی وحشتناکه…آقای دکتر بنظر شما با روش شما قابل درمان هست.خسته شدم.😔

  6. آرمین گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    سوالی که داشتم دررابطه با پایان خودهیپنوتیزم هست
    اینکه بعد خود هیپنوتیزم لزوما باید به حالت طبیعی برگردیم و بیدار بشیم یا میتونیم بلافاصله مثل خواب طبیعی بخوابیم ??
    و بی زحمت زمان های مناسب برای خودهیپنوتیزمی رو هم میخواستم بدونم
    خیلی ممنون

    • سلام آرمین عزیز
      زمانی هست که شما خود هیپنوتیزم را متصل به خواب میکنید، در آن صورت نیازی نیست به حالت بیداری برگردید میتوانید خواب کامل داشته باشید . در این حالت یعنی اتصال خود هیپنوتیزم به خواب، خواب بسیار شیرین و راحتی را برای فرد به همراه دارد. عمل خودهیپنوتیزم، اولاٌ باید در یک محیط ساکت و آرام و حتی الامکان نیمه تاریک انجام گردد تا زمینه بیشتری برای حالت تمرکز ذهن که رکن اساسی حالت هیپنوتیزم است، فراهم شود . ثانیا” برای انجام خود هیپنوتیزم ، شخص نه خیلی گرسنه و نه خیلی با معده پر بلکه نیمه گرسنه باشد و بایستی کاملاٌ مراقب باشد که با معده پر ، تمرین خود هیپنوتیزم نکند . البته گرسنگی بیش از حد هم ممکن است ذهن را به خود مشغول داشته و از ایجاد حالت خود هیپنوتیزم جلو گیری نماید. اینست که می گوئیم باید جهت خود هیپنوتیزم شخص حالت نیمه گرسنه داشته باشد. ضمناٌ باید توجه داشته باشید که “آنچه هیپنوز شما را عمیق و سنگین تر خواهد کرد سکون و بی حرکتی است .”
      مهمترین عامل در ایجاد حالت خود هیپنوتیزم ” تمرکز ذهن ” است .
      در باره روشهای مختلف ایجاد حالت خود هیپنوتیزم ، متخصصان این فن، راههای متعددی ارائه کرده اند ، که البته همه آنها در اصول با هم یکسان هستند . فواید هیپنوتیزم را می توان در سه بخش خلاصه کرد.
      بخش اول اینکه اختلالات و ناراحتی‌ها چگونه به وجود می‌آیند و هیپنوتیزم به چه دلیل و چگونه این ناراحتی‌ها را از بین می‌برد.
      بخش دوم- فواید علمی و اثبات شده هیپنوتیزم مورد بحث قرار می‌گیرد که منظور از آن عبارت از فوایدی است که مورد بررسی و آزمایش دانشمندان و روانشناسان هیپنوتیزم قرار گرفته و در عمل نتایج فراوانی به بار آورده است. به وسیله هیپنوتیزم می‌توانیم کودکان را بهتر تربیت کنیم و سرنوشت آنها را آن طور که می‌خواهیم پی‌ریزی نماییم. دانش‌آموزان و محصلین را به درس خواندن علاقه‌مندتر کنیم، میزان هوش و استعداد آنها را بالا ببریم و حافظه را تقویت نماییم. به وسیله هیپنوتیزم می‌توان عادات منفی و مضر را ازبین برد، نظیر عادات به تنبلی و تن پروری، عادت به پرخوری و پرخوابی، ترک عادت به ناخن جویدن ، ترک سیگار و ترک قلیان.
      به وسیله هیپنوتیزم می‌توان بسیاری از ناراحتی‌های فکری و اختلالات روانی را معالجه کرد. سر دردهای میگرنی ، تنگی نفس، بی خوابی، نگرانی و اندوه، برخی از اختلالات جهاز هاضمه، و ناراحتی‌های قلبی، ترس، اضطراب، آشفتگی، نومیدی، دلسردی، نارضایتی، دردهای نابهنگام شکم، پشت،گردن، دست و پا، نفخ معده و بسیاری دیگر از این قبیل ناخوشی‌ها که جنبه عصبی و روانی داشته باشند به وسیله هیپنوتیزم از بین می‌روند.
      همواره سلامت و شادکام باشید.

  7. nasim گفت:

    سلام اقای دکتر حریری عزیز من خانمی ۳۵ ساله هستم دارای دو فرزند و۱۳ سال هست که دچار وسواس شدم پیش پزشکان زیادی رفتم ولی روز به روز بدتر میشم خیلی خانوادم دارن اذیت میشن و من واقعا ناراحتم زندگیم مثل کابوس شده چون افکار مزاحم همیشه با من هستن .شما میتونید کمکم کنید

    • سلام nasim عزیز
      عوامل محیطی مختلفی در شکل گیری وسواس دخیل اند. مثال بعضی از نظریه پردازان معتقدند سختگیری در آموزش آداب دستشویی رفتن در سال های اول کودکی، ممکن است منجر به بروز وسواس در کودک شود و تا سال های بزرگسالی باقی بماند
      علاوه بر آموزش توالت، به طور کلی سبک های فرزندپروری بسیار سختگیرانه که در آن، والدین قوانین سخت اعمال می کنند و انتظاراتی بیش از حد توان بچه ها را دارند، می تواند زمینه ساز وسواس شود. تجربه نشان داده است افرادی که والدینشان از آنها بیش از حد انتظار داشته اند، معمولا خودشان هم از خود انتظار غیرواقع بینانه ای دارند و در زندگی به خودشان و شاید اطرافیانشان بسیار سخت می گیرند و به همین دلیل معمولا با اینکه افراد موفقی هستند، از زندگی شان چندان لذت نمی برند. افرادی که اصطلاحا کمال گرا نامیده می شوند، معمولا دسته ای از این افراد هستند.
      از دیگر عوامل مهم، الگوبرداری، از فرد دچار وسواس است.کودکانی که در کودکی شاهد رفتارهای وسواسی والدین یا یکی از اطرافیان نزدیک خود بوده اند، ممکن است بر اثر مشاهده، این رفتار را آموخته باشند.
      وقتی مادر یا پدر پس از بیرون آمدن کودک از دستشویی، از او می پرسد دست هایت را شستی؟و او جواب می دهد بله اما از او خواسته می شود برود و تمیزتر بشوید، به تدریج این مطمئن نبودن در خود بچه هم شکل می گیرد. البته این امر فقط مربوط به کودکی نیست.
      تجربه بالینی نشان داده است گاهی رفتارهای وسواسی یکی از همسران سبب بروز یا شدت وسواس در دیگری شده است. استرس های مختلف نیز از جمله مواردی است که می تواند به بروز یا شدت گرفتن وسواس یک فرد منجر شود. بیشتر افراد دچار وسواس اشاره می کنند وقتی دچار استرس می شوند یا به هر دلیلی ناراحتی دارند، وسواس آنها شدیدتر می شود. بله در هیپنوتیزم درمانی میتوان از تکنیکهای شناخت رفتار درمانی و رواندرمانی در حالتهای هیپنوتیزم بکار گرفت و بسیار موثر است. موفق و سربلند باشید.

  8. nasrin گفت:

    با سلام خدمت دکتر حریری .من خانمی ۳۶ ساله دارای دو فرزند هستم و۱۳ سال است که دچار وسواس شدید هستم وخیلی دارم خانوادمو اذیت میکنم واقعا از این بابت به شدت ناراحتم .پیش پزشکان زیادی رفتم ولی هر روز بدتر میشم.زندگیم مثل کابوس شده وافکار مزاحم ولم نمیکنن.شما میتونید کمکم کنید

    • سلام نسرین خانم عزیز
      بسیاری از مبتلایان به اختلال وسواس به علت ترس از انگ اختلال روانی، مشکلاتشان را ده ها سال از خانواده مخفی می کنند یا در برابر اعتراض های دیگران مشکل خود را نمی پذیرند و همین موضوع باعث شدیدتر شدن مشکلشان می شود. درحالی که این افراد به نوعی اختلال اضطرابی دچارند که زندگی شان را تحت الشعاع قرار داده است. این مشکل روانشناختی که زمانی، فقط در متون تخصصی شناخته شده بود، اکنون بخشی از فرهنگ عامه شده است.
      این مشکل گاهی آنقدرشدید می شود که باعث مشکلات زیادی از نظر اقتصادی، جسمی و ارتباطات اجتماعی می شود.
      کلی‌ترین تعریفی که از وسواس میتوان داشت این است که «وسواس درختی است که میوه‌اش عمل اجباری، شاخ و برگ آن اضطراب، تنه‌اش افکار مزاحم و ریشه‌اش شخصیت وسواسی است.» درمان وسواس اعتماد به نفس را افزایش خواهد داد و کنترل اضطراب و بالابردن سطح افزایش اعتماد به نفس موجب بهبود وسواس خواهد شد. برخی از افراد ممکن است از درمان دارویی چندان تاثیری نبینند، لذا این افراد میتوانند درمانهای غیر دارویی را در مد نظر داشته باشند. یکی از درمانهای غیر دارویی برای درمان اضطراب ، افسردگی و وسواس ، درمان هیپنوتراپی است که از بهترین درمانها جهت درمان اضطراب و کنترل آن است. نظر به دسته بندی وسواسها در گروه اختلالات اضطرابی و تجربه کاری بیش از دهها سال در زمینه درمان وسواس ها و اختلالات اضطرابی ، هیپنوتیزم درمانی موثر، بیخطر و مفید برای این نوع بیماری است. برخی از افراد در کنار دارو درمانی همزمان از هیپنوتیزم درمانی استفاده مینمایند که این امر موجب تاثیر بیشتر درمان را برای فرد مهیا میکند. با هیپنوتیزم درمانی با تکنیکهایی که بکار میبرم نیاز به ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمان نیاز است. لطفا با مطب تماس بگیرید تا در خصوص کمتر شدن آمد و رفت شما از شهرستان به تهران راهکار موثر داده شود. همواره سلامت و شادکام باشید.

  9. مهرداد گفت:

    سلام اقای دکتر حریری
    خیلی ممنون از سایت خوبی که دارید. قسمتهای زیادی از سایتتون رو مطالعه کردم . من از تاریکی میترسم میدونم هیچی نیست که اذیت م کنه بازم میترسم میشه راهنمایی کنید.

    • سلام مهرداد جان
      نیکتو فوبیا (nyctophobia) یا ترس غیر منطقی از شب و تاریکی یکی از اختلالات اضطرابی است که با هیپنوتیزم درمانی قابل بهبودی و بر طرف شدن است و با تکنیکهای هیپنوتیزمی و مشاوره های پزشکی که میدهم با ۷ تا ۸ جلسه قابل درمان است . بشر به علت نادانسته‏ها (جهل‏ها) و نیز به دلیل نیافتن راه حل منطقى، از بسیارى عوامل ناشناخته زیستى، – چون مرگ و میر، ترس از حیوانات، ترس از تاریکی ، ترس از آینده‏اى مبهم و… – همواره هراسان بوده است. البته شروع بسیارى از هراس‏ها تدریجى است و شناخت عوامل تسریع کننده آن مشکل است. تحقیقات نشان می‌دهد که هراس از تاریکی از ابتدای تاریخ بشر وجود داشته است و تاکنون نیز ادامه دارد. غریزه حفاظت از خود در برابر حیوانات شکارچی و درنده در طول شبانه روز، به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و از هزاران سال قبل تاریکی نمادی از خطر، فعالیت شکارچیان و دوری از سرپناه و جامعه بود. گفته می‌شود همین غریزه ترس از تاریکی سبب شد توماس ادیسون به فکر اختراع لامپ بیفتد.
      از آنجا که ما موجوداتی هستیم که به قوه بصری خود اتکا داریم، در صورت ناتوانی در دیدن محیط و وجود تاریکی، ذهن ما به سمت خطرات محتمل سوق پیدا می‌کند. در واقع اینکه ما به درستی نمی‌دانیم که در یک فضای تاریک چه می‌گذرد موجب ایجاد ترس می‌شود. ترس بسیاری از افراد از تاریکی به دلیل تجربه‌هایی است که در کودکی داشته‌اند و این ترس تا بزرگسالی با آنها مانده است. مطمئنا راهکارهای رهایی از ترس از تنهایی و تاریکی و … با هم متفاوت می باشد. در کنار این مطلب تفاوت های فردی افراد در وضعیت و شرایط خانوادگی ،محیطی ،شخصیتی ،جنسیتی و … ایجاب می کند که راهکارها با فرد مورد نظر و شرایط وی مطابقت داشته باشد . قرار دادن خود در بیشترین حالت آرامش به شما کمک می کند تا بعد از خاموش شدن چراغ، دلواپسی خود را کم کنید.
      ۱۰ دقیقه خود هیپنوتیزم انجام دهید. بنشینید و روی تنفس و دم و بازدم خود تمرکز کنید تا آرامش، تمام بدن را دربرگیرد. روی بدن و تنفس خود تمرکز کنید و تمام دلواپسی ها را از ذهن خود دور کنید.
      یک روند را پیدا کنید تا برایتان موثر باشد. از چیزهایی که باعث می شوند بیشتر احساس ترس و اضطراب کنید، مانند: تماشای اخبار شبانه یا برنامه های ترسناک تلویزیونی، دوری کنید. همچنین باید از هرچیزی که باعث بیشتر شدن استرس شما و نگرانی درشب می شود مانند: انجام تکالیف در دقیقه نود یا مکالمه جدی، خودداری کنید. موفق و سلامت باشید.

  10. عسل گفت:

    سلام آقای دکتر

    دخترم پزشک عمومی هست . دچار افسردگی شدید شده و چندین مرتبه دست به خودکشی زده . دارو میخوره .
    در حال حاضر علیرغم اینکه دارو میخوره بسیار عصبی و خشمگین هست . دائم با اطرافیان جر و بحث و در آخر با خشم زیاد و دعوا منجر میشه و بعد ول کن قضیه نیست دائم در مورد درگیری اش حرف میزنه و منتظر تائید هست
    بدبینی . عدم اعتماد به نفس . عصبی و پرخاشجو و هست و همه زندگی اش تحت الشعاع قرار گرفته
    چون پزشکه هیچ پزشکی رو قبول نداره . چجوری متقاعدش کنم برای مراجعه برای هیپنوتیزم ؟
    ممنون

    • سلام عسل جان.
      اتفاقا چون پزشک هستند بهتر میشود ایشان را متقاعد کرد که به پزشک دیگر مراجعه کنند؛ مثلا با این مثالها که متخصص مثلا چشم برای درمان شکستگی پایش به متخصص اورتوپدی باید مراجعه کند. یک پزشک متبحر در یک رشته امکان دارد نکته ای در مورد همان حیطه تخصصی خودش را نداند و دوستش آنرا برای او یادآوری کند یا در بازآموزی ها یاد بگیرد. یک همکار با تجربه میتواند به همکار دیگرش کمک کند. یک پزشک عمومی که در حیطه درمان اعتیاد (MMT) کار میکند برای یک کار زیبایی به پزشک عمومی دیگری که در آن زمینه کار میکند مراجعه میکند و غیره.
      موفق باشید.

  11. مجتبی گفت:

    سلام
    در مورد میزان اثر هیتوتیزم در درمان بیماری های عصبی /روانی میزان ماندگاری ان توضیح دهید .
    پس از درمان بیمار با هینوتیزم احتمال بازگشت بیاری چقدر است و هینوتیزم تا چه مدت بیماری را در فرد از بین میبرد

    • سلام
      در درمان های هیپنوتیزمی شرطی سازیها یکی از راهکارهای ماندگاری درمان است و هرچه تمرینات داده شده بهتر و بیشتر انجام شود ماندگاری درمان بیشتر است . لازم است توجه داشته باشید که همه بیماریها با هیپنوتیزم قابل درمان نیست و تاثیر هیپنوتیزم در افراد مختلف و در بیماریهای مختلف متفاوت است همچنانکه تعریف درمان در بیماریهای مختلف متفاوت است. موفق باشید.

  12. علی گفت:

    سلام همسر بنده ۳۶ ساله از سال ۸۹ دچار بیماری پانیک (ابتدا مسترپ می شود وضربان قلبش افزایش می باید سپس دچار تنگی نفس و حمله عصبی شروع می شود حدودا” یکی دو دقیقه طول می کشد و پس از آن بشدت یک از قسمتهای بدن (دست ،پا ،سر و…)او درد می گیرد و خشک وسرد می شود
    دوباره جدیدا” علاه بر حمله دچار در دشدید معده می شود و با افزایش ضربان قلب و گر گرفتی همراه است تا حالت تهوع به ایشا ن دست ندهد خوب نمی شود درضمن تمامی آزمایشها ،سونوگرافی ،آندوکسپکی ،کلونوسکپی ،سی شکم و لگن با تزریق سی تی سر انجام شده و مشکل مشاهده نشده است
    دارو مصرفی فلووکسامین ،بوسپیرون ،پرانول ،قرص معده و قرص ضد تهوع مصرف می کنند باتشکر فراوان

    • سلام علی جان
      علایم اختلالات اضطرابی است که میتواند از علایم پانیک باشد. جهت تشخیص صحیح نیاز به گرفتن شرح حال پزشکی از خود بیمار است . چنانچه بیماری وی حملات پانیک باشد به ۸ جلسه درمان هیپنوتیزمی احتیاج است. سلامت و پایدار باشید.

  13. فاطیما گفت:

    سلام دکتر عزیز.
    من مدتی است که در اثر یه واقعه مبتلا به ترومای روحی شدم.
    امکانش هست که با هیپنوتیزم درمانی کاملا بهبود پیدا کنم؟
    دلم برای یه زندگی آرام تنگ شده.
    اگر امکانش هست چند جلسه لازم دارد حدودا؟

  14. پیام خ گفت:

    سلام جناب دکتر حریری بنده علاقهمند به یادگیری هیپنوتیزم م هستم راهکار شما چیه با تشکر

  15. عزیزه قاسمی گفت:

    سلام آقای دکتربااقلبی پرازدردواندوه براتون مینویسم ازکودکیم ترس ازمزیض شدن داشتم همیشه نگران بودم نکنه این روبخورم مریض شم یافکرایی مثل این اماچون اطلاعات نداشتم اوضاعم اینقدرخراب نبودکم کم که سن ۲۵ روردکردم واطلاعاتم بیشترشدکمی بیشترمیترسیدم البته ترسام گذرابودن مثلاوقتی کسی روبایه مریضی میدیدم یکی دوروزی فکرمومشغول میکردامابازیادم میرفت وآدم فعال وشوخ وشیطونی بودم بعدازازدواجم همسرم متوجه ترسهام شدوخیلی ازاین موضوع شاکی میشدکه چراتشخیص میدی تایه چیزکوچیک میشه میگی نکنه ام اسه نکنه سرطانه چراهمیشه منفی هستی خیلی خیلی داغونم غصه دنیاتوی قلبمه عاجزانه خواهش میکنم کمک کنین من دوس دارم لااقا الان که۳۳ سالمه ازاین به بعدزندگی کنم الان۵۶روزه زایمان کردم
    مثل بدبختاشدم بااینکه خدایه بچه بهم داده وبایدبرام انگیزه باشه شدیدامنفی شدم مغزم خودکارداره منفی بافی میکنه البته دوران بارداری خیلس سختی داشتم خیلی سخت چندباربستری شدم اوایل بلرداری اوضاعم عالی بودخوش بودم امابه خاطرخونریزی توهفته ۸دکترکاری باهام کردکه تاآخربارداریم ازسایمم میترسیدم به خاطراسترسی که بهم دادوگفت بچه نمیمونه البته بعداون دکترموعوض کردم امادیگه آرامش نداشتم هرلحطه منتطربودم بیوفته اماشکرموندحالابااینکه دیوانه واردوسش دارم حس میکنم دنیاتموم شده ونمیتونم ادامه بدم همش نگرانه مریض ومرگ هستم که نکنه خدای نکرده سرطان … توروخدابه پاتون می افتم کمک کنین میشه این فکرای منفی وترس روازم دورکرد؟من رشتم به همسرم گفتم نمی پذیره نمیتونم بیام تهران توروخدابگین چیکارکنم میخوام زندگی کنم درآرامش وکنارپسرم کمک کنین توروخداکمکم کنین میترسم بلایی سرخودم بیارم دستموبگیرین میخوام درمانم کنین میخوام آدم شادقبل بشم واین ترس لعنتی هم ازبین بره عاشق پسرمم اینجوری پیش برم همسرم میگه صلاحیت نداری بزرگش کنی توروخداجوابموبدین اگه میشه توصفحه فیس بوکم برام پیغام بزارین آدرس فیس بوکم ……گفتم دردموبه شمابگم شمادستموبگیرین منتظرپیغام هستم به پاتون می افتم

    • سلام خانم عزیزه قاسمی.
      تمام درمانها حضوری هستند چون درمان ، تخصصی است . شما دچار هیپو کندریا هستید. هیپوکندریا از جهتی تقریبا شبیه وسواس فکری است . اینکه همسرتان قبول نمیکنند که شما برای درمان مراجعه کنید بخاطر این است که این حالت را یک اختلال جدی که نیاز به درمان دارد نمی بینند و بطور ساده ای فکر میکنند که کافی است شما اینطوری فکر نکنید و طور دیگری فکر کنید. چون اطلاعی از روانپزشکی و روانشناسی ندارند. بهرحال تمام درمانها حضوری هستند . بنظر قدری هم افسردگی پس از زایمان پیدا کرده اید. حدود ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمان با هیپنوتیزم احتیاج دارید. موفق باشید.

  16. سحر گفت:

    سلام آقای دکتر
    من ۷ ماه هست که عروسی کردم روز عروسیم مادر شوهرم سر عقد یک هدیه به من داد و یک هدیه به جاریم (جاریم گفته بود اگه به من هدیه ندین نمیام عروسی)اون شب (شب عروسی)من بسسسسیار از این کارشون ناراحت شدم خانوادم هم همینطور…بسیار دلم شکست حتی نشد با خانوادم تو لباس عروسی یک عکس یادگاری بگیرم…
    همش گریه میکنم و ناراحتم تورو خدا بگین چیکار کنم که فراموش کنم…
    در ضمن شوهرم خیلی خیلی آدم خوبی هست

    • سلام سحر جان.
      اینکه این موضوع اینهمه مدت شما را هنوز آزار میدهد نشانه این است که این مسئله برای شما بسیار اهمیت داشته است و شما نگرش خاصی به این موضوع دارید. باید حضورا این مسئله را بررسی کنیم و پلن درمانی خاص شما را برای شما طراحی کنم . شادکام باشید.

  17. reza گفت:

    سلام آقای دکتر
    من رضا هستم ۲۱ ساله از تبریز
    چند سال پیش یکی از دبیرهای دوران دبیرستانم که درس معارف رو تدریس میکردن حافظه بسیار قوی داشتن به طوری که میتونستن متن کل کتاب ها رو بدون یک ثانیه مکث کردن از حفظ بگن جالب اینه که صفحاتشونم حفظ بودن.خودشونم میگفتن از طریق هیپنوتیزم حفظ کردن و حافظشون قوی شده.من چند ماهیه به دنبال یاد گرفتن خودهیپنوتیزمی هستم ولی منبع خوبی رو پیدا نکردم میشه راهنماییم کنین.؟ رشته خودمم پزشکی و حس میکنم داشتن تمرکز و حافظه خوب خیلی میتونه کمکم کنه. ممنون میشم راهنماییم کنین

  18. زهره _ص گفت:

    آقای دکتر حریری
    سلام
    ازاینکه این اطلاعات مفید را دراختیار عموم قرار داده اید متشکرم سوال : پسر من۲۸ ساله است متاسفانه مدت ۱۳ سال است است که سیگارمیکشندوایشان فشار خون دارند ودر ضمن ماهیچه قلبشان هم ضخیم شده است آیا باتوجه به مشگل قلبی که دارند امکان هپنوتیزم برای ترک سیگارایشان وجود دارد یاخیر ؟لطفا راهنمایی بفرماییدواگر جواب مثبت است طی چند جلسه؟
    است

  19. مريم گفت:

    سلام. من ۲۲ سالمه و به تازکی ازدواج کردم همسرم بسیار مهربان و زحمتکش است اما من احساس خوشبختی نمیکنم. حس میکنم در سن کمی ازدواج کردم. من تحصیلات دانشکاهی دارم اما او دیبلم است. بعضی وقتها دلم میخواهد بمیرم. همیشه ناراحت و غمکینم دلم می خواهد قلبم آرام شود اما نمیشود.کتاب خانم کاترین باندر را مطالعه کردم ولی فایده نداشت .میخواهم از طریق هیبنوتیزم زندکی ام را تغییردهم ولی من ساکن اهوازم وبه مطب شما دسترسی ندارم باید جکار کنم

  20. بهرام گفت:

    با عرض سلام وادب مطالب پربار و ارزشمند جنابعالی در وب سایت تان مشاهده نمودم اینجانب نیز به علت بیماری فوبیای بی خوابی و بدخوابی و نیز مشکلات جانکاه ترش از ناشی از عدم به خواب رفتن شروع به یادگیری ورشهای یوگا یا همان ریلکسیشن در طی سالهای متمادی با بهره گیری از کتاب دکترکابوک نموده ام و در طی این مدت گاهی بهبودی متزلزلی حاصل شده و به ناچار برای مدتی کنار گذاشته ولی بعدا” بعلت عود بیخوابی دوباره به یوگا و خودهیپنوز روی آورده ولی به دلایل نامعلوم نتواسته ام بهبودی کامل پیداکنم و به مراحل عمیق وخلسه راه پیداکنم و ضمنا موقعیت های اجتماعی و شغلی را به علت ضعف ناشی از بدخوابی قبول نکرده ام حتی به همین علت نمیتوانم به مسافرت نیز بروم زیرا ترس ناشی از فوبیا مانع میشود لذاخواهشمند اقدامات عملی را دراین خصوص برای رفع و درمان بدخوابی و سایر عادات گریبانگیر به اینجانب اعلام فرمایید باتشکر نصیری

    • سلام جناب آقای بهرام نصیری .
      باید بیشتر در این زمینه با شما صحبت کنم ؛ این چیزی که میفرمایید شاید یک اختلال خواب ساده باشد که اینطور که فهمیدم بنظرم خواسته اید با خوددرمانی برطرف کنید که موفق نبوده اید که البته دور از انتظار نیست که خوددرمانی نتیجه ندهد یا نتیجه اشتباه ببار بیاورد. در هر صورت بنظرم با ۴-۵ جلسه قابل درمان است با تلفنهای دفتر من جهت درمان تماس حاصل فرمایید. موفق باشید .

  21. hasan گفت:

    ﺳﻼﻡ ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﭙﺮﺳﻢ ﺍﯾﻦ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺧﻮﺩﻫﯿﭙﻨﻮﺗﯿﺰﻣﻪ ﯾﺎ ﻫﯿﭙﻨﻮﺗﯿﺰﻡ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﺴﯽ ﺩﯾﮕﻪ ﺁﺧﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﺁﺧﺮﺵ ﺑﺎ ﻗﺴﻤﺘﺎﯼ ﺩﯾﮕﺶ ﻓﺮﻕ ﺩﺍﺭﻩ

  22. مرتضی گفت:

    سلام اقای دکتر من از کودکی دچار مشکل خجالت و کمرویی بودم در دوران مدرسه هم هیچ دوست صمیمی نداشتم. اینها هنوز مسئله ساز نشده بود. تا پایان دبیرستان زندگی خوب بود اما زمانی که وارد خوابگاه و دانشگاه شدم این کمروییی و عدم العتمادبنفس و ابراز وجود تمام شادی زندگی من رو گرفت.من دچار اضطراب اجتماعی شدم و از جمع بیزار بودم همهی اینها باعث افسردگی من شد و من با سه ترم مشروطی از دانشگاه اخراج شدم.من الان ازدواج کردم و بچه هم دارم اما اصلا از زندگی لذت نمبرم.همیشه در جمع معذبم و نمتوانم راحت باشم.این هراس اجتناعی باعث افسردگی و از دست دادن موقعیتهای خوب شده واقعا خسته شدم دوست دارم مانند بچگی خوشخال باشم وذهنم درگیر افکار بیهوده نباشه و از بودن کنار دیگران لذت ببرم.کمکم منید.

  23. Arezo گفت:

    باسلام. و خسته نباشید.من خانمی ۳۵ساله هستم مادر دو فرزند.مشگلی که همیشه باهاش کلنجار میرم اینه که احساس میکنم عمر خوشبختی برام کوتاهه،و بزرگترین مشکل من خشم است.خیلی زود خشمگین میشم. وزمان زیادی لازم دارم تا به حالت عادی برگردم..خیلی ناراحتم.نمیخواهم بقیه عمرم رو به این صورت بگذرونم.رابطه عاطفی خوبی بین من وهمسرم برقرار نیست.دوست ندارم بیشتراز این بچه هام آسیب ببینن.همسرم تا الان نتونسته بهم بگه دوستت دارم.مرد خوب و زحمتکشی است ودراجتماع خیلی فرد موفقی است ولی باهم صمیمی نیستیم بس که بهش فرصت دادم تا باهم پیش مشاوره بریم وراهنمایی بشیم خسته شدم.وقتی منزل دوستان وآشنایان میریم ،واقعا اعصابم بهم میریزه وقتی میبینم آقایون چه رفتار. .عاشقانه ای باهمسرشون دارن همیشه اشک میریزم.به خودم قول دادم غصه رو بذارم کنار.حتی تو ذهنم با یه فرد خیالی زندگی میکنم. اون واقعا منو دوست داره عاشق منه!لطفا منو راهنمایی کنید. ممنونم.

    • سلام آرزو خانم .
      از غم شما براستی اندوهگین شدم . رفع پرخاشگری و تعدیل آن از کاربرد های هیپنوتیزم است و من مراجعان زیادی در این زمینه دارم که این درمان تنها برای مراجعین قابل انجام است . به عبارت دیگر ، نمیتوان شما را طوری درمان کرد که همسرتان خوب شوند. هرچند که با آموزشهایی میتوان شما را هدایت کرد که بر رفتار همسرتان تاثیر بگذارید . در هر صورت درمان شما که مجزا و امکان پذیر هست . اگر شوهرتان به مشکل خود واقف هستند و قبول دارند که مشکلی در نوع روابط و احساساتشان وجود دارد ، و تمایل به بهبودی دارند میتوان ایشان را هم درمان کرد . موفق باشید .

  24. مهدی رشیدی گفت:

    با سلام

    اینجانب مهدی ر ۳۲ ساله از تهران مجرد
    مشکلات عاطفی و ….. فراوانی دارم که قابل تحمل نیست دیکر برایم متخصص زیاد رفته ام ولی نتیجه ای نگرفتم و شرایط ازدواج نیز ندارم
    یه جورایی اعتماد ندارم دیگه به متخصص ها هر جا رفتم فقط وقت و هزینه تلف کردم
    در ارتباطاتم خیلی مشکل دارم به شکلی که تا حالا با هیچ دختری دوست نبودم و هیچ رابطه جنسی هم نداشتم

    خیلی دارم عذاب میکشم

    لیسانسم رو در حین کار گرفتم و نتونستم شغلی پیدا کنم که مطمینم به خاطرات مشکلات روحی و عاطفی و جنسی بوده
    میخواستم ببینم با این شرایط به نظر شما راهی هست برای درمان و از تنهایی در امدن یا نه .
    لطفا راحت و صادقانه جواب بدهید (البته اگر وقت داشتید برای پاسخ)
    اصلی ترین مشکل ناتوانی در بر قراری ارتباط با جنس مخالف می باشد.
    با تشکر

    • سلام جناب آقای مهدی ر.
      اگر خلاصه ای از درمانهایی که انجام داده اید را ذکر میکردید بهتر میشد اظهار نظر کرد ، اما در هر حال افزایش اعتماد به نفس و بررسی مسایل و مشکلات روحی و عاطفی را میشود با کمک هیپنوتیزم انجام داد . بنظر من اصلی ترین مشکل شما عدم اعتماد به نفس است که در بر قراری ارتباط با جنس مخالف نمود بیشتری پیدا کرده است. بنظرم با ۴ جلسه هیپنوتراپی بهبود می یابید.
      البته مهارت برقراری ارتباط مربوط به فراگیری NLP است.
      جهت مشاوره تلفنی رایگان با دفتر هماهنگی با شماره ۴۴۶۱۵۲۶۹ تماس بگیرید.موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.