هیپنوتیزم و درمان سردردهای تنشی و میگرن
۱۳۹۱-۱۲-۱۹
اضطراب شایعترین علت تپش قلب
۱۳۹۱-۱۲-۱۹
Show all

راه غلبه بر مشکلات

راه غلبه بر مشکلاتراه غلبه بر مشکلات ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که چرا عده‌ای غرق در رفاه و آسایش و آرامش هستند و عده‌ای دیگر در زیر آوار مشکلات و فقردست و پا می‌زنند؟ فکر می‌کنید علت رضایت بعضی از زندگی چه بوده است؟ آیا بخت و اقبال یار آنها بوده است و یا شانس بیشتری داشته اند؟ آیا مشیت الهی این بوده است که فقط عده کمی طعم شیرین موفقیت و آرامش و رضایت خاطر  را بچشند؟

راه غلبه بر مشکلات در زندگی زدودن و نظافت خانه ذهن است . اگر موفقیت را طلب می کنید  باید تلاش کنید که از شر زباله های درون خود خلاص شوید . منظورم زباله های داخل خانه نیست . بلکه زباله های ذهن است . زباله های ذهن انسان ناشی از رنجشها ، حسادت ها ، ترسها ، تردیدها و دودلی ها ، اضطراب ها و افسردگی ها … است . این زباله ها روح و روان انسان را آغشته و آلوده میکند . زدودن آنها از خانه ذهن آنقدرها دشوار نیست آنها را با آموزش تکنیکهای نفوذ به ضمیر ناخود آگاه پودر کنید و برای همیشه از آنها فاصله بگیرید . روشهای نفوذ به ضمیر ناخودآگاه، اصول، تکنیک‌ها و عادات رفتاری و ذهنی را بیاموزید  و آنها را در وجودتان درونی و نهادینه کنید . چگونه؟ مثال زیر موضوع را روشن‌تر می‌کند.

 اولین جلسه رانندگی خود را به یاد بیاورید. چقدر سخت بود که باید تمام اعمال رانندگی را آگاهانه و به صورت همزمان انجام می دادید. تمرکز بر روی یک عمل شما را از اعمال دیگر غافل می کرد. مثلاً در هنگام تعویض دنده کنترل ماشین را از دست می دادید. ولی اکنون می توانید بدون این که فکر کنید با استفاده همزمان از گاز، کلاچ، ترمز و فرمان، ماشین را به درستی هدایت کنید. حتی این اتفاق برای شما پیش آمده است که برای مدت مدیدی رانندگی کنید در حالی که غرق در افکار روزمره هستید و ناگهان به خود می آیید و می بینید بدون این که توجه کرده باشید مسیر را درست آمده‌اید و ماشین را به درستی هدایت کرده اید. می‌دانید علت چیست؟ شما در اثر تمرین، ممارست و تکرار در رانندگی ماهر شده‌اید، اصول رانندگی را به ضمیر ناخودآگاه خود سپرده اید و حالا بدون این که فکر کنید به سرعت می توانید در لحظه تصمیم‌گیری کنید و ماشین را به درستی هدایت کنید

شالوده و اساس هر موفقیتی، آموزش است. اکثر افرادی که به موفقیتهای بزرگ و یا ثروت‌های بیکران دست یافته‌اند کسانی هستند که آموزشهای توانمندی ذهن  را آموخته اند . آنها کسانی هستند که آموزشهای توانمندی ذهن و مهارتهای دیگر را یا ازپدران خود در منزل و در پشت میز شام آموخته اند و یا کسانی هستند که این آموزشها را در محیط واقعی و از طریق آزمون و خطا به دست آورده اند. آیا این افراد را می شناسید؟

توماس ادیسون مؤسس جنرال الکتریک بیل گیتس مؤسس میکروسافت پیر امید یار مؤسس  ای بای ، کنراد هیلتون مؤسس هتلهای هیلتون محمود خیامی مؤسس ایران خودرو هنری فورد مؤسس فورد موتور تِد ترنر مؤسس سی ان ان،  والت دیسنی مؤسس والت دیسنی بهروز فروتن مؤسس مواد غذایی بهروز و … همه و همه نوابغی هستند که یا به مدرسه و دانشگاه نرفته اند و یا اگر رفته اند آن را نیمه تمام رها کرده اند. آیا تا به حال متوجه شده‌اید که چقدر  پزشک ، مهندس ، بانکدار ،حسابدار و …. ناموفق در اطرافتان وجود دارد، همینطور از هر شغلی ، در حالیکه اکثر آنها افراد تحصیل کرده، باهوش و سخت‌‌کوشی هستند!  این افراد همواره با اضطراب و ترسها و استرسها دست و پنجه نرم میکنند و در هراسند! به همین خاطر است این افراد اصول آرامش و رضایت خاطر داشتن از زندگی  را در خانواده‌های خود آموزش ندیده اند . اینک ما  چگونه توقع داریم فرزندانمان، از اضطراب و ترسها و استرسها بدور باشند  درحالی که  این پدرها و مادران ، خود همواره با اضطراب و ترسها و استرسها دست و پنجه نرم میکنند و در هراسند! به همین خاطر است که اصول آرامش و رضایت خاطر داشتن از زندگی  در خانواده‌های آرام و کم تنش  به فرزندان منتقل می‌شود و اکثریت جامعه از آموزش‌های صحیح زندگی به فرزندانشان بی‌نصیب می‌مانند.

در واقع افراد موفق در اثر تمرین و تکرارِ، با شناسایی اصول و فرصت‌ها و سپردن به ضمیر ناخودآگاه خود موفقیت را کسب نموده اند و همچنین با مشاهده فرصت‌ها آنها را شناسایی و به سرعت شکار می کنند. شما هر کاری را بیشتر انجام دهید، علاوه بر یادگیری اصول ، شناخت موقعیت‌های طلائی ، شناخت انواع کسب و کارها و … می‌توانید اصول، تکنیک‌ها و قواعد آنها را به ضمیر ناخودآگاهتان بفرستید و بدون این که با آزمون و خطا در دنیای واقعی پول و وقت خود را از دست دهید، شم و نبوغ و توانائی خود را بیدار ‌کنید .بر ترس از شکست غلبه می‌کنید و قدرت ریسک پذیریتان را افزایش می‌دهید.  یاد می‌گیرید به جای زحمت بی ثمر، با هوشمندی ، توانائی و دانش ، کسب قدرت و ثروت کنید.  با اصول مدیریت امور آشنا می‌شوید و می‌توانید آنها را به فرزندانتان انتقال دهید.  فرصت‌های طلائی زندگی  را به سرعت شناسائی می‌کنید و می‌توانید آنها را شکار کنید.  به تفکرات اشتباه خود پی می‌برید و بعد از انجام آن  مثل افراد موفق  می‌اندیشید.  در هنگام تحولات اقتصادی بجای ترس از شرایط و از دست دادن پول، می‌توانید تمرکز فکری و آرامش  بیشتری داشته باشید و زندگی خود را بهینه مدیریت کنید.  به  خاطر داشته باشید که نبوغ و توانائی یک جریان فکری است که ما و فرزندان ما را قادر به حل و فصل مشکلات می‌سازد. اگر شما امروز یک کارمند، معلم، سرایدار یا حتی یک جوینده کارباشید، باز هم قادر خواهید بود به خودتان و همه کسانی که دوستشان دارید و مایل هستید به استقلال فکری برسند، این شیوه را برای یادگیری آنها انتقال دهید. آرزوی ما این است که به کمک تک تک افراد جامعه بیاید و به همگان آگاهی دهید که قادرند به سعادت، خوشبختی و رفاه برسند در صورتی که خود واقعاً خواستارش باشند. آیا هنوز فکر می‌کنید ثروتمندان به صورت اتفاقی و شانسی و با معجزه ثروتمند شده‌اند؟ آیا بهتر نیست به جای اینکه قدری ماهی به فرزندانتان بدهید اصول ماهیگیری  را به آنها بیاموزید؟ آیا وقت آن نرسیده است تا فرزندان ما آموزشهای مورد نیاز برای ورود به دنیای درون خود را بیاموزند؟ آیا وقت آن نرسیده است تا آستینهایمان را بالا بزنیم و با فراگیری اصول دنیای واقعی و آموزش آن به فرزندانمان ضعف مفرط موجود در سیستم زندگی آنها  را جبران کنیم؟ و بالاخره آیا وقت آن نرسیده است تایک بار برای همیشه با فراگیری اصول و بهینه سازی ذهن ، امروز خود و فردای فرزندانمان را متحول کنیم ؟  جهت غلبه بر مشکلات ، لازم است یاد بگیریم خاطرات بد خود را مدیریت کنیم ، اضطراب و استرس زاید و افسردگی ، پرخاشگری ، ترسها ی بی مورد را از زندگیمان هر چه سریعتر دور سازیم ،  اختلالات خواب را برطرف سازیم ،  و با بهبود وضعیت از جمله تقویت حافظه ، افزایش خلاقیت ، افزایش اعتماد به نفس ، افزایش عزت نفس ، تمرکز  فکر وبا تکنیکهای هیپنوتیزم بیدار با ایجاد  تصویر سازی ذهنی – درمانی به آرامش برسیم  و بطور کلی بیماریهائی که  منشاء عصبی و روان تنی دارد را با هیپنوتیزم بیدار و  آموزش خود هیپنوتیزم ، از زندگی خود دور نموده و روند زندگی را بصورت صحیح مدیریت کنیم .

مطالب مرتبط :

استرس را چگونه دفع کنیم

تعریف خوشبختی

۱۱ تکنیک برای کشف مهارتهایتان

تفاوت افکار ثروتمندان و آدمهای معمولی

تفکر مثبت

راه مقابله با استرس

راه مقابله با حساس بودن

مدیریت احساسات ناخوشایند

 روش رها شدن از آزار  خاطرات یک مقطع از زندگی

سخنان پند آموز

دکتر حریری ، پزشک ، هیپنوتراپیست و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

8 دیدگاه ها

  1. مهردادلشکری گفت:

    سلام جناب دکترحریری.بنده ازسالهاپیش درانجمن هیپنوتیزم
    کابوک بعدازاتمام تحصیلات روانشناسی دردانشگاه شهیدبهشتی
    مشغول به یادگیری هیپنوتیزم بوده وازآن زمان نیزمشغول مطالعه
    کتب مختلف دراین خصوص بوده ام.کتب شماراهم مطالعه کرده ام
    وبسیارازروشهای شمابهره برده ام.وعلاقمندی خاصی به شمادارم.

  2. احسان گفت:

    سلام
    دکتر تو مرد بسیار گل و ارزشمند و دقیقی هستی و من شما رو عمیقا دوست دارم و از زحمت زیاد و جانانه ای که برای نوشتن این سایت کشیدید کمال تشکر و قدر دانی را دارم
    و از خداوند برای شما توفیق روز افزون می طلبم . احسان ابوالقاسمی یک رهگذر

  3. مهتاب گفت:

    خدایا!
    گاهی که دلم از زمین و زمان می گیره،
    نگاهم را به سوی تو وبه آسمون می نگرم،
    و با تو درد دل می کنم،
    و پس از اون که قلبم سبک می شه.
    تو می آیی و تمام فضای دلم را پر می کنی.
    آن وقت آرام می شوم.
    و احساس می کنم هیچ چیز نمی تونه مرا از پای دربیاره،
    چون تو در قلب منی

  4. فاطمه گفت:

    زمستان بود هوا بسیار سرد

    کلاغ دیگر غذایی نداشت که به جوجه هایش دهد

    او شروع به کندن تکه های بدن خود کرد و

    آنها را به جوجه هایش داد تا از گرسنگی نمیرند

    زمستان تمام شد وکلاغ از شدت درد مرد

    در این هنگام جوجه هایش گفتند

    خوب شد مرد خسته شدیم از خوردن غذای تکراری.

    این است رسم روزگار …

  5. نسیم گفت:

    خیلی ممنون – جالب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.