ازدواج موفق
۱۳۹۲-۰۶-۲۸
هیپنوتیزم و پیشگیری از آلزایمر
۱۳۹۲-۰۶-۲۸
Show all

تاثیر هیپنوتیزم در درمان وسواس

تاثیر هیپنوتیزم در درمان وسواس تاثیر هیپنوتیزم در درمان وسواس ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

گذشت زمان و تکرار رفتار و افکار وسواس گونه موجب سخت تر شدن درمان وسواس می گردد .

هیپنوتیزم درمانی به همراه مشاوره های پزشکی از روشهای موثر در درمان وسواس است. افراد  وسواسی  به رغم آگاهی از اشتباه بودن رفتار خود ، گمان می کنند که رفع اضطراب و استرس آنها در گرو انجام رفتارهای وسواسی است. متأسفانه، این افکار وسواس‌گونه، اغلب ناراحت‌کننده و مزاحم هستند. عوامل محیطی ، ژنتیکی و یادگیری در وسواس دخالت دارند .یکسری مواد شیمیایی و ناقل ها در مغز هستند که به هر دلیلی که اختلال ایجاد بشود آن تعادل شیمیایی مغز بهم می خورد و مثل صفحه های یک گرام که اگر خط می افتاد ، یک آهنگ را دائم تکرار می کرد ، برای مغز فرد هم این حالت پیش می آید و دائم تکرار می شود.
وسواس عملی، رفتار یا الگوهای مکرر رفتاری است که شما نسبت به انجام مکرر آن، احساس تمایل می‌کنید. وسواس عملی، معمولا در تلاش برای از بین بردن وسواس فکری انجام می‌شود.
برای نمونه، اگر از آلودگی می‌ترسید، تمایل به نظافت اساسی در شما ایجاد می‌شود. با این حال، آرامش حاصل از این کار، هرگز پایدار نیست. در واقع، افکار وسواس‌گونه، هر بار قوی‌تر از قبل بروز می‌کنند و اغلب منجر به اضطراب می‌شوند، زیرا نسبت به گذشته، سخت‌تر و زمان‌گیرتر می‌شوند. این دور باطلِ OCD است.

دکتر نوید خلیلی ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره اظهار میدارد : افکار وسواسی به کلمات ، عقاید و باورهای اکثراً ناخوشایند اطلاق می شود که گاهی با رفتارهای پرخاشگرانه  نیزهمراه است .

وسواس دو جزء دارد یک جزء آن اجبار است یعنی احساس ، فکر ، تصویر، حالت و اجبار درونی نسبت به انجام کاری که در این حالت تا فرد رفتار مورد نظر خود را انجام ندهد اضطرابش فروکش نمی کند . نوع دیگر فکر وسواسی است که جنبه اجبار ندارد مانند پرخاشگری و مسائل جنسی که این نوع وسواس بسیار آزار دهنده است .

اصولاً هر فرد ۲ تا ۳ درصد در طول عمر خود ممکن است دچار وسواس گردد . بروز وسواس در سنین کودکی نیز وجود دارد که شیوع وسواس در مردها و زنها مساوی است .

در تمام بیماری های روانپزشکی معمولاً ژنتیک ، مسائل مربوط به مغز تاثیر گدار هستند که تربیت خانواده و مسائل محیطی و استرس ها نیز در این میان نقش مهمی دارند . در ۵ تا ۷ درصد خانواده ها به صورت ژنتیکی بیماری وسواس وجود دارد و در دو قلوها این درصد بالاتر است .

افرادی هستند که وسواسی بودن خودشان را قبول ندارند . آیا آنها بیماری خودشان را کتمان می کنند ؟
ممکن است که بعضی از افراد نسبت به بیماری خودشان آگاهی کمی داشته باشند . و معتقد باشند که کار ما درست است . شما افراد بی نظم و بی مبالاتی هستید . خیلی اوقات بیماران وسواسی خجالتی هستند . بعضی از بیماران می گویند که ما خجالت می کشیم که بگوییم در روز چه کارهایی انجام می دهیم یا چه فکرهایی به ذهن من می آید . حتما شما هم به من می خندید چون هر کس من را می بیند به من می خندد . پس یکی به این دلیل است که حتی وقتی پیش روانپزشک می آید خجالت می کشد که حالت هایش را بگوید . پس یکی به دلیل خجالت بیمار است که بیمار خیلی دیر مراجعه می کند . بعضی مواقع از شروع وسواس تا زمانی که به پزشک مراجعه می کند ده سال طول می کشد . دسته ای هم هستند که خودشان را بیمار نمی دانند و معتقد هستند که ما درست کار می کنیم . اینها بیشتر در نجسی و پاکی و تمیزی است که فرد معتقد است خودش درست عمل می کند و دیگران درست انجام نمی دهند . خیلی از موارد که افراد وسواس چک کردن دارند یا وسواس فکری دارند ، فکرهای آزاردهنده به سراغ شان می آید ، همه چپز را باید بشمارند و همه رنگ ها را باید در ذهن شان تکرار کنند ، و اینها برای بیمار آزاردهنده است . چون بنظرش مسخره و پوچ می آید ، جرات ندارد که به دیگران بگوید و وقتی هم پیش پزشک می آید خجالت می کشد که بگوید. چند دفعه بعلت افسردگی و بیخوابی می آید و بعدا میگوید که من این فکرهای آزار دهنده را دارم که افسرده شده ام .

در برخی بررسی ها و تصویر برداری های مغز مثل MRI از افراد دارای وسواس تغییرات و نشانه های افسردگی مشخص می شوند. در مغز افراد سالم مدارهائی تعبیه شده که برخی افکار و پالسها را مهار می کند ، اما در افرادی که وسواس دارند این مدارها کارائی خودش را ندارد و مجبور به تکرار اعمال می شوند . رفتار بر حسب عادت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند در مان آن سخت تر خواهد شد. اگر بیمارانی که دچار این اختلال رفتاری هستند زودتر به پزشک مراجعه نمایند درمان آنها نتیجه بخش تر خواهد بود .

در درمان وسواس  دو روش درمان داروئی و درمان غیر داروئی وجود دارد که درمان های غیر داروئی خود به دو روش رفتار درمانی و شناخت درمانی تقسیم می شوند . در روش رفتار درمانی فرد به شکل واقعی یا تجسمی با موضوعی که به آن احساس خوشایندی ندارد مواجه می شود و سپس از طریق ریلکسیشن و هیپنوتیزم درمانی ( هیپنوتراپی ) و کاهش اضطراب و استرس فرد و تکرار این روش درمان صورت می گیرئ . در برخی مواقع بیشتر از بیماری ، حس ناخوشایند ناشی از بیماری وسواس فرد را آزار می دهد .

شناخت درمانی روشی است که بیشتر از درمان وسواس حس ناخوشایندی که بوجود می آورد را برای فرد قابل تحمل می کند . برخی از انواع وسواس مانند لزوم شستشو و یا کندن مو ، فرد را با بیماری های جسمی درگیر می کند و در برخی مواقع نیز بیماری وسواس زندگی زناشوئی ، اقتصادی و اجتماعی افراد را تهدید می کند .

ضربه ای را که بیماری وسواس می تواند به عملکرد فرد وارد کند ممکن است از اسکیزوفرنی که جزو شدیدترین بیماری های روانی است نیز شدیدتر باشد. بیماری وسواس می تواند علامتی باشد از وجود بیماری دیگر، بنابر این حتماً باید پزشک و روانپزشک بیمار را معاینه کنند تا بیماری که سبب بروز بیماری وسواس شده است معالجه شود و متعاقباً درمان وسواس  نیز صورت خواهد پذیرفت .

دکترمحمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )

هیپنوتیزم بیداربالینی ایران

مطلب مرتبط:

درمان وسواس با هیپنوتیزم

183 دیدگاه ها

  1. مهدیس گفت:

    سلام.من۱۹سالمه.ازسوم دبیرستان یعنی۲ پیش وسواس فکری داشتم.افکارجنسی شدید ۲یا۳بارهم افکارکفرآمیزداشتم.تمرکزموبرای مطالعه ازدست داده بودم.ک این موضوع باعث افسردگی من هم شده بود.اول چندماه فلوکستین خوردم بعدم چندماه حدودا۶-۷ماه سرترالین خوردم.الان عقدکردم ورابطه جنسی کامل دارم.واین افکار روهم ندارم.شایدخیلی کم فقط یادخاطرات سکس ام بیفتم اماافکارجنسی ندارم.کفرآمیزم همینجور.تمرکزم برادرس خوندن دارم امانمیگم عالیه.اماحس میکنم نیازجنسی دارم وتقریبا هم نیازم زیاده.مثلادوسدارم هفته ای۲یا۳شب سکس کنم.بیشتر۳بارودوسدارم.میخوام بدونم اگه نامزدنداشتم این چیزی ک الان فکرمیکنم نشات گرفته ازنیاز جنسیمه،خودشوبصورت افکارجنسی نشون میداد؟مید؟یعنی من هنوزوسواس دارم ولی چون شریک جنسی دارم دیگه این افکار روندارم؟من دخترم وسیدهم هستم.سیدبودن ب میزان نیازم ریربطی نداره؟کلاشرایطی ک الان دارم طبیعیه؟یابنظرتون بیماریم خوب نشده هنوز؟اگه بخوام بیام پیش شماچندجلسه حدوداطول میکشه؟اگه بخوا

  2. پارسا گفت:

    سلام جناب آقای دکتر حریری
    من الان ۸ سال بیماری وسواس دارم تا حالا ۴۰ جلسه پیش روانپزشک و روانشناس رفتم اما فایده ای نداشته من خیلی قرص هم استفاده کردم اما تاثیری نداشتن الان چندسال که من نمیتونم حتی درس هم بخونم من دیگه نمیدونم باید از چه راهی استفاده کنم واسه درمان شدن:من زمان نوجوانی همیشه داخل خانه تنها بودم بخاطر همین فکر کنم دچار بیماری وسواس شدم من اگه کاری وسواسیم رو انجام ندهم فکر میکنم اتفاق بدی برایم می افتد

  3. پارسا گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    من الان ۸ سال بیماری وسواس دارم تا حالا ۴۰ جلسه پیش روانپزشک و روانشناس رفتم اما فایده ای نداشته من خیلی قرص هم استفاده کردم اما تاثیری نداشتن الان چندسال که من نمیتونم حتی درس هم بخونم من دیگه نمیدونم باید از چه راهی استفاده کنم واسه درمان شدن

  4. سرور گفت:

    ا سلام .من ۷ ماهه که به طور کاملا سنتی با همسرم عقد کردیم و اختلاف قدم با شوهرم حدود ۲۴ سانته (من ۱۶۰ و ایشون ۱۸۴)من در ایام خواستگاری بدون هیچ منظور خاصی دمپایی رو فرشی ۷ سانت میپوشیدم ولی به گفته شوهرم از اولین باری که منو بدون کفش دیده (در دوره ی نامزدی) ذهنش خیلی درگیر شده و لی هیچی به من نگفت اون زمان .تا اینکه عقد کردیم و ایشون هنوز هم گاهی اوقات درگیر این قضیه میشه که ای کاش قد من واقعا همونجوری بود که با روفرشی دیده .و خیلی وقتا این فکر اذیتش میکنه و میگه دست خودم میست و میترسم با این قضیه کنار نیام و نتونم بهت علاقه مند شم !!!باید بگم ایشون هیچکدوم دیگه از نشونه های وسواس فکری رو نداره فقط بعضی وقتا میره تو خودش و میگه کاش از همون اول بدون روفرشی میدیدمت میتو نستم اونجوری تصمیم بگیرم .خودش میگه من میدونم تو قدت نسبت به خیلی دخترا خوب و نرماله ولی از دیدگاه من اون چیزی که اول دیدمو بعدا دیدم خیلی ذهنمو درگیر کردی و میترسم نتونم کنار بیام !!الان هم جوری شده که اصلا حرف عروسی و مسافرت و آینده رو با من نمیزنه میگه بهم فرصت بده تا با خودم کنار بیام.دوبار مشاور حضوری هم رفتیم ولی فقط یکی از مشاورین گفت ممکنه وسواس فکری باشه مشاور دیگه ای هم رفتیم با اینکه خیلی حرفه ایه ولی اون میگه نیست تورو خدااااا بگید به نظر شما این علایم از وسواس فکری هست ؟؟؟ممکنه تا همیشه اینجور بمونه؟؟؟خودش میگه کلا به خیلی چیزا فگر میکنم و بروز نمیدم ولی میگه فکرام به این شکل نبوده .الان ما واقعا نمیتونیم تشخیص بدیم آیا این وضعیت دلیل بر وسواس فکریه یا نه ؟؟؟؟آیا باید دارو مصرف کنه؟؟؟؟؟؟

    • سلام سرور جان. سال نو مبارک.
      اینطور نمیشود در مورد ایشان اظهار نظر کرد. اینطور که به نظر می آید به روانپزشک مراجعه نکرده اید تا در مورد دارو نظر بدهند. شما که به این شکل مطرح میکنید شاید نتوان با هیپنوتیزم درمان کرد ، مگر اینکه خود ایشان راببینم تا از پارامترهای فکری ایشان آگاه شوم تا ببینم آیا راهی با هیپنوتیزم دارد یا نه. شادکام باشید.

  5. محمد گفت:

    با سلام بنده جوان سی ساله هستم که الان حدود ده سال است که دچار وسواس شدید در طهارت و نجاست وشستشو هستم و بارها به روانپزشک مراجعه کردم و دارو نیز بسیار و متنوع مصرف کردم و که دارو به تنهایی اصلا اثری نداشت ولی با یک دوره رفتار درمانی خیلی بهتر شدم .اما متاسفانه دوباره به حالت قبل باز گشته ام.لطفا بفرمایید با روش شما بنده بطور قطع چند درصد بهتر خواهم شد و ایا این درمان بدون بازگشت است یا خیر.با تشکر فراوان

    • سلام محمد جان.
      اگر به رفتار درمانی جواب داده اید ، قطعا با هیپنوتیزم درمانی بخوبی جواب خواهید داد مگر اینکه هیپنوتیزم پذیری شما پایین باشد و یا تمریناتی که میدهم انجام ندهید و تا زمانی که تمریناتتان را انجام میدهید بیماری برگشت نمیکند ، تمرینات من هم شیرین و شدنی (قابل انجام) است. شادکام باشید.

  6. جعفر گفت:

    سلام آقای دکتر
    بنده سه سال دچاروسواس فکری هستم یک سال دارو مصرف کردم بهبود پیدا کردم بعد ازقطع دارو بعد ازیک سال باز دچاروسواس فکری ازنوع صدمه به خود شدم وسواس اولینم هم همین طور بود وهمراه با حملات پانیک نیز میباشد آیا بیماری بنده درمان دارد

  7. غزل گفت:

    با سلام
    دکتر من بعد از عقد متوجه شدم همسرم حالتای عجیبی از خودش نشون میده مثل پرش های شدید کتف و دست و گردن، بازدم با صدای شدید و عجیب، پیچش بدن و کمر. دو سال اخیر خیلی شدید شده و هر لحظه این حرکات رو تکرار میکنه.
    رفتیم پیش یک روانشناس که تشخیص تیک عصبی دادن. درمان دارویی با انواع داروها و روان درمانی طی جلسات زیادی انجام شد و نتیجه ای نداشت.
    به یه دکتر دیگه مراجعه کردیم تشخیص وسواس دادن اما هنوز درمانی انجام ندادیم.
    جالب اینجاست که نمیدونم چه جوری توی دوران آشنایی قبل از ازدواج بروز نمیدادن ایم مشکلو و چه جوری اون همه مدت خودشو کنترل میکرده!
    توروخدا کمکم کنید زندگیم داره از هم میپاشه
    فکر میکنید هیپنوتیزم مشکلشو حل کنه؟؟

  8. علیرضا گفت:

    سلام دکتر من من شانزده ساله هستم و دچار وسواس فکری هستم و درس خوندن برام کمی سخت شده گاهی وقتا خودمو کنترل می کنم و بر طرف ولی باز اوت میکنه یا گاهی وقت ها توان مقاومت دارم و گاهی اوقات ندارم راه حلش چیه؟ اصلا موقع درس خوندن تمرکز ندارم

  9. حمید گفت:

    باسلام
    همسر من دچار وسواس بسیار شدیدی است تاحدی که در روز دو یا سه بار دوش به صورت طولانی میگیره وخیلی پرخاشگر شده هر روز بدتر از دیروز میشه خواهش میکنم مرا راهنمایی نمایید یا وقت مشاوره ای برایم بگذارید.

    • سلام حمید جان.
      درمان این موضوع با هیپنوتیزم مشکل و با روشهای دیگر احتمالا غیر ممکن است . اگر کسی خودش مایل به درمان باشد، درمان امکان پذیر است. حدودا با ۱۲ جلسه. با مدیر دفتر من خانم صادقی به شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ جهت تعیین وقت تماس بگیرید . موفق باشید.

  10. آیدا گفت:

    سلام آقای دکتر.من ۱۶ سالمه و چن وقته حس میکنم که سرگردونم بیشتر اوقات پیش میاد که بگم کجام؟من کیم؟…واسم عجیبه که اینطوری شدم و ناراحتم:(
    نگرانم که طوریم شده باشه!
    تشخیص شما در این باره چیه؟
    ممنون

  11. bita گفت:

    سلام آقای دکتر
    من از بچگی تا حالا مشکلی نداشتم. تو درس¬هایم هم همیشه شاگرد اول بودم. الان هم ۲۹ سالمه. مشکل از آنجاییست که آپاندیس عمل کردم. بعد از آن دچار تپش قلب شدم و اینکه خوابم کم شده بود. بعد از آن دلدردم ادامه داشت تا این که با سونوگرافی فهمیدم سنگ صفرا دارم. بعد از آن یکی از دوستان که جزو گروه عرفان کاذب بود متاسفانه با تلقین و هیپنوتیزم افکار من را تغییر داد. و راجع به مسائل مربوط به خدا و اینها من را دچار شک کرد. بعد از آن چون دچار ترس شدم خوابم نمیبرد. تا بعد از یک هفته بی خوابی به روانپزشک مراجعه کردم. قرص کلونازپام۱ و الانزاپین ۲.۵ (نصف ظهر و نصف شب) به من داد به مدت یکسال هر شب مصرف کردم. بعد از یکسال خوب بودم تا این که اسم این گروه عرفان کاذب را شنیدم دوباره مسائل به فکرم اومده و ولم نمیکرد روانپزشک قرص بیوکسامین داد. بهتر که نشدم بدترم کرد چون دچار تشنجم کرد. بعد از آن اشتهایم کم شد و غذایم را هم بالا می آورم. بعد از آن من مرتب راجع به خدا و این مسائل مرتب سوال در ذهنم ایجاد کرده و این که بعد از ان یک بحثی شد که در هند گاو می پرستند بعد از آن من در ذهنم رفت و بعد از ان مرتب سوال در ذهنم ایجاد میشه و من مرتب استدلال می کنم که گاو نمی تواند خدا نیست. یعنی خودم میدونم نیست اما مرتب سواله میاد و بعد من مرتب به خودم جواب میدم. دکتر که رفتم پاروکسیتین و زاناکس داد که من ترسیدم بخورم. چون که عوارضش را که خواندم خودکشی بود. من هم ترسیدم و نخوردم. من صبح¬ها این سوالات در ذهنم بیشتر است ولی شب ها بهترم. به محض این که این سوالات در ذهنم می آید گریه ام می گیره و فکر می کنم کافر شدم. من قبلا آدم مومنی بودم و از این افکار می ترسم که کافر شده باشم برای همین گریه ام می گیره. دکتر روانپزشک میگه تلقین شده و پیش روانشناس که رفتم میگه وسواس فکری است. چه کنم. لطفا راهنمایی¬ام کنید. آیا با هیپنوتیزم میشه کاملا از شر این افکار رها شد؟ اگر میشود چند جلسه نیاز است؟ من در شهرستان هستم و برایم سخت است. میشه بفرمایید فاصله جلسات چند روز است؟

    • سلام بیتا جان.
      بله متاسفانه هستند کسانی که از عوارض آن روش نادرست رنج میبرند و تعدادی از آنان به من مراجعه کرده اند که با تشخیص وسواس فکری و یا سایر موارد تحت درمان هیپنوتیزمی قرار گرفته اند و خوشبختانه بهبودی یافته اند. من برای رفع وسواس فکری ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمانی با هیپنوتیزم در نظر میگیرم که فاصله جلسات را با مدیر دفترم صحبت کنید. موفق باشید.

  12. حسین گفت:

    با سلام
    می خواستم بدونم که روش های درمانی شما بر روی همسر من که به علت خیانت من دچار یاس و نا امیدی و ناراحتی روحی شدید شده نیز تاثیر دارد؟

  13. مجيد گفت:

    سلام من مجیدم ٢٢ ساله وسواس دارم روی بیماری hiv به شما مراجعه کردم ولی به خاطر دوری راه امکانش نبود .کمی بهتر شدم اما چند روزی است که فکرهای ناخوشایند آزارم میدهند .حتی با دوستی که اطمینان دارم هیچ ارتباطی نمیتونم بر قرار کنم و دچار وسواس و اضطراب میشوم

  14. Sahel Royae گفت:

    باسلام ازطریق سایت با شما اشنا شدم سوالی خدمتون داشتم پاسخ بدید ممنون میشم ایا کسی که مشکل عدم کنترل ادرار و وسواس داره رو با هینوتیزم میشه درمان کرد وایا هیبنوتیزم عوارص نداره و اگر هیینوتیزم جواب میده نیازمند چند جلسه است

    • سلام Sahel Royae عزیز.
      من برای رفع وسواس فکری ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمانی با هیپنوتیزم در نظر میگیرم که در طی این مدت هم برای اینکه اثرات درمانی مداوم باشد به شما خودهیپنوتیزم را هم آموزش میدهم تا اینکه اثرات درمانی پایدار بماند. هیپنوتیزم اگر توسط پزشک و یا کادر درمانی آموزش دیده و باتجربه و طبق موازین استاندارد انجام شود ضرری ندارد. در مورد عدم کنترل ادرار باید توسط متخصص اورولوژیست ویزیت شوید. موفق باشید.
      موفق باشید.

  15. مائده گفت:

    سلام وبا تشکر از اقای دکتر همزمان با هومیوپاتی هیپنوتیزم اشکالی ندارد؟!

  16. آرش گفت:

    با سلام خدمت اقای دکتر حریری.من از ۷ ماه پیش دچار حملات پنیک بدی شدم.داروی مختصری برام تجویز شد که بیشتر جلوی این حالت را می گرفت تا درمان.زیاد بیرون از خانه نمیرم و حتی از ترس اینکه این حملات دوباره بیاد از سوار شدن به اتوبوس و مترو به شدت می ترسیدم.بعد از مدتی به دستور پزشکم داروهام کم شد ولی از بعد از ان عصبی شدم و افکار منفی به سراغم امد مثل اینکه کسی در ذهنم هست که به من دستور میده.از ترس اینکه به کسی اسیب برسونم مدام اضطراب دارم وفشارم بالا میره.بعضی اوقات انقدر این افکار طبیعی به نظر میاد که می خوام فریاد بزنم و احساس میکنم هر لحظه ممکنه دیوانه شم و کنترل از دستم خارج بشه و به کسی اسیب برسونم.مشکل من چی هست؟ایا با روش شما قابل درمان هست.با تشکر از شما

    • سلام آرش جان.
      بله اینها علایم همان پانیک است . با مدیر دفتر من خانم صادقی به شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ و یا در ساعات ۱۱ صبح تا ۸ شب با شماره ۴۴۲۹۵۵۹۶ جهت تعیین وقت تماس بگیرید . با ۸ جلسه میتوانید درمان شوید. موفق باشید.

  17. کیا گفت:

    سلام اقای دکتر بنده ۵ ماه قبل سر شام دچار حمله پانیک شدم بعدش فردا صبح که از خواب پا شدم با یه استرس بد از خواب بلند شدم دیگه استرس شدید داشتم ناگهان یک مطلبودر اینترنت خواندم مسخ شخصیت و واقعیت از اون روز این حالت یهم تلقین شد همش میگم این دنیا چیه؟ اسمون چیه همش تلقین الکی حالا این حسا کمتر شده حالا یه حالتیم انگار برگشتم یه دوران کودکیم همش حس میکنم خورشید پررنگ تر شده در صورتی طبیعی ماله تغییر فصله یا یه حس دیگه همش فکر میکنم تو دوران بچگیمم یعنی اون حالتا رو دارم مثلا روز اول مدرسه خلاصه زندگیم مثل قبلا نیست کمکم کنید این مال چیه ؟ ایا دارم دیوانه میشم؟خودم دارم برا خودم عیب درست میکنم و میترسم 🙁

  18. fateme گفت:

    با سلام خدمت دکتر من وسواس شدیدی دارم وبه خاطر وسواسم نمیتونم درس بخونم من مشهد زندگی میکنم وواقعا خسته شدم واقعا اگه راهی وجود داره که بتونید به من کمک کنید ممنون میشم وچطور میتونم از راه درمان شما استفاده کنم

  19. کیا گفت:

    با سلام اقای دکتر من بعد از حمله پانیکم دچاره مسخ واقعیت شدم یعنی همش میگم این دنیا چیه؟ من الا کجام ؟ یک حالتیم اصلا حتی میگم فکر کردن چیه ولی حواسم وا حافظم سر جاشه یه حالتیم انگار میخوام دیوانه بشم ۵ ماه اینجوریم 🙁 ایا مسخ شخصیت یا واقعیت با هسپنوتیزم خوب میشود ؟

  20. محمد گفت:

    سلام. من بصورت اتفاقی سایت شما رو دیدم آقای دکتر، نظر هارو دیدم سوالی واسم پیش امد. من حدود ۷ سال مبتلا به خود ارضاعی از نوع وسواس گونه اش هستم خواستم بدونم با هیپنوتیزم قابل درمان هستش؟ ازشما تشکر میکنم

  21. سهیلا گفت:

    سلام آقای دکتر من ۳۱ ساله هستم و سال قبل به دنبال مصرف آنتی بوتیک که به آن حساسیت داشتم دچار حملات پنیک شدم و به روان پزشک مراجعه و تحت درمان دارویی قرار گرفتم و در طی یک سال گذشته مشکلی نداشتم اما ترس مصرف دارو همچنان باقی مانده و در واقع یک نوع فوبی نسبت به مصرف هرچیز جدید دارم و به شدت دچار استرس میشوم . می خواستم بدونم آیا هیپنوتیزم می تواند در رفع ترس ها کمک کند .
    ممنون از راهنمایی شما

    • سلام سهیلا جان.
      بنظرم شما با داروها تنها علایمتان کنترل شده است و هنوز درونتان آن پنیک را دارد . باید با هیپنوتیزم برایتان از درون ضمیر هشیار و نیمه هشیارتان کار کنم. یعنی اینطور نیست که پانیک تبدیل به فوبی بشود . موفق باشید.

  22. m.r گفت:

    سلام و خسته نباشید
    اقایه دکتر من یک ماهی هست همش دچاره ترس و اظطراب هستم،یه فکرایی میاد تو ذهنم که خیلی ازارم میده،هر کاریم میکنم نمیتونم مانع از ورود ایت افکار بشم ،اعصاب و روانمو ریخته بهم،میترسم دیونه بشم یه بلایی بیاد سرم.
    میخاستم بدونم با هیپنوتیزم میترنم درمان بشم
    تو رو خدا کمکم کنین دارم دیونه میشم

    • سلام m.r عزیز
      ممکن است دچار وسواس فکری شده باشید برای تشخیص احتیاج به شرح حال بیشتری است که معمولا حضوری انجام میشود . درمان هیپنوتیزمی برای وسواس فکری ۱۲ تا ۱۴ جلسه با تکنیکهای من قابل درمان است در صورت تمایل با تلفن ۴۴۲۷۶۳۱۱ و ۴۴۲۷۶۳۲۶ ۰۲۱ تماس بگیرید . موفق باشید.

  23. سمانه گفت:

    سلام خدمت آقای دکتر حریری
    بانوی میانسال هستم وبزرگ شده یک خانواده مذهبی که ده ساله دچار وسواس نجاست وطهارت شدید شده ام
    قبلا هم بودم ولی کمتر وقابل تحمل وقبلا نزد روانپزشک هم رفته ام واز داروی انا فرانین وفلوکستین استفاده کردم که افاقه نکرد وحتی باعث سردی بدنم واحساس سرما در من شد
    به همیوپاتی هم رفتم ودرصد خیلی کمی بهتر شدم ولی اون دکتر مهاجرت کرد وبه پزشکان دیگر همیو پاتی رفتم ولی افاقه نکرد
    ازبعضی علما هم کمک گرفتم ولی اونها میگویند تو فقط عین نجسی را طاهر کن ودیگر کاری نکن ولی مشکل من همون عین نجسی است که طاهر کردن اون برایم سخته
    ویا اگر دست نجسم به لباسم بخوره ویا هرجای دیگر بازهم اونجارا نجس میکنه واینها آزارم میدهد
    وبرای همین رفتن به دستشویی ویا هرکاری که با نجسی سروکار دارد برایم سخت هستش
    ودلم میخواهد که این نجسی هم مثل کثافات غیرنجس بودند وچقدر کارم راحت بود
    بنده بازنشسته دانشگاه هستم واینطور در این گرداب افتاده ام
    آیا از نگاه شما چاره ای برایم هست؟
    ممنون ازتون

    • سلام سمانه خانم.
      متاسف هستم که چنین مشکلی شما را درگیر کرده است. وقتی که به سایت من و یا کتابهای معتبری که در زمینه هیپنوتیزم درمانی در دنیا و در ایران منتشر شده نگاه میکنید می بینید که بله ، وسواس با هیپنوتیزم قابل درمان است . موفق باشید.

  24. شادی گفت:

    سلام آقای دکتر عزیز،
    من ۳۳ ساله هستم و حدود ۱۸ سال هست که از بیماری تریکوتلیمانیا رنج میبرم. مدت چندین سال از دارو و روان درمانی استفاده کردم ولی متاسفانه هیچ تاثیری روی بیماریم نداشت! فکر میکنم تنها روشی که امتحان نکردم هیپنوتیزم هست که ازتون تقاضا دارم اگر موثر هست به من پیشنهاد بدید. در ضمن اتفاقات نا خوشایندی در زندگی برام پیش اومده که جدیدا باعث بی اعتمادی و افکار وسواسی آزاردهنده ای میشه، می خواستم بدونم هیپنوتیزم این امکان رو داره که این اتفاقات رو از ذهن من پاک کنه؟
    و در آخر برای درمان اگر که موثر هست چه مقدار زمان لازمه؟
    پیشاپیش بابت راهنماییتون ممنونم.

    • سلام شادی جان.
      درمان وسواس مو کندن جزء کاربردهای هیپنوتیزم هست و اگر این روش درمان را انتخاب کنید ، دوره درمانش حدود ۱۲ تا ۱۴ جلسه هست . رفع آزار خاطرات بد هم از کاربردهای هیپنوتیزم است، که بسته به نوع وتعداد آنها یا در همان تعداد جلسات همزمان انجام می شود و یا یکی دو جلسه به طول آن درمان اضافه می شود. موفق باشید.

  25. kiarash گفت:

    سلام اقای دکتر
    من ۶ سال پیش همش فکر میکردم میخواهم بمیرم و هی به بیمارستان میرفتم
    تا اینکه واقعابه این نتیجه رسیدم که نمیمیرم بعدش تا ۶ماه فکر میکردم دارم دیوانه میشم یه حالتی بودم .. تا اینکه خوبه خوب شدم
    از حدود ۲ ماه پیش با دوستام رفتم بیرون شام خوردم بعد سر شام انگار داشت قلبم وای میستاد سرگیجه عجیبی داشتم . از اون روز به بعد هی فکر میکنم دارام دیوانه میشم . همش میگم این دنیا چیه من الان کجام انگار میخوام با دنیا قطع رابطه کنم.مثلا اسمونو میبینم تعجب میکنم ولی حواسم کاملا هست نمیدونم وسواس گرفتم یا بیماری دیگرس مثل پانیک اخه تمام پانیکیا ای سوالاتو از خودشون میپرسن

    • سلام کیارش عزیز.
      من هم به نظرم دچار پانیک هستید. و این حالتهای شما به این خاطر است که آن اضطراب اولیه درمان نشده و راه های درست مقابله با اضطراب را یاد نگرفته اید؛ اما شما یک جوری خودتان را متقاعد کرده بودید و آن علائم اولیه موقتا رفت و حالا به شکل دیگری آمده است . موفق باشید .

      • kiarash گفت:

        سلام اقای دکتر ممنون از پاسخ به سوالم
        پس تمام این افکار من کیم کجام این دنیا چیه مال پانیکه ؟ اخه من با بعضی از دوستام صحبت میکردم اونها میگفتند ماهم همینطوریم ولی از مرگ هم میترسم ولی من از مرگ واقعا نمیترسم
        دکتر من به من قرص فولیکسامین ۱۰۰ دادند از روز اول بهترم یعنی تونستم به زندگی عادیم برگردم حمله دیگه ندارم همون هفته حمله هام خوب شد ولی این فکرا هه جورایی انگار ریز بین شدم دقت الکی میکنم به همچی … یه حالتیم ولی این احساسا رو ۶ سال پیشم داشتم
        امکان داره مثلا بعد اون حمله دچار وسواس فکری شدم ؟ و اینکه نیاز به هیپنوتیزم دارم ؟
        باتشکر از شما .

  26. هیراد گفت:

    با عرض سلام خدمت شما . من دچار افکار ناخواسته شدیدی هستم که من رو از زندگی مستاصل کرده . افکار و سوالاتی میاد تو ذهنم که اصلا نمیخوام بیان اما هیچ مقاومتی در مقابل ورود این افکار ناخواسته به ذهنم نمی تونم بکنم . چند بار به چندین روانپزشک مراجعه کردم که به طوذ مقطعی خوب شدم اما در دراز مدت این مشکل من حل نشده . میخواستم ازتون بپرسم که درمانم به کمک هیپنوتیزم حدودا چقدر طول میکشه ؟ با تشکر

    • سلام هیراد عزیز.
      من برای رفع وسواس فکری ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمانی با هیپنوتیزم در نظر میگیرم که در طی این مدت هم برای اینکه اثرات درمانی مداوم باشد به شما خودهیپنوتیزم را هم آموزش میدهم تا اینکه اثرات درمانی پایدار بماند. موفق باشید.

  27. مرتضی گفت:

    سلام دکتر
    من مدت هاست به این بیماری دچارم… از نوجوونی (شاید هم از بچگی) و تا الان که ۲۵ سالم شده تمام هستیم رو دربرگرفته و زندگیم مختل شده… من دوقلو به دنیا اومدم و اون یکی برادرم برخلاف من اصلا وسواسی نیست و خیلی عادی به زندگی اش ادامه میده اما من همیشه استرس دارم و وقتی بیرون از خونه میرم و در مواجهه با دیگران این استرس هزار برابر میشه… اصلا نمیخوام برم بیرون چون از طرف مردم احساس خطر میکنم… به همین دلیل بیشتر خونه ام نه دنبال کار میگردم نه تفریح و نه هیچی حتی سر کلاس هام نمیرم… پدرم و مادرم از بچگی منو تحقیر میکردن و کتک میزدن… بچه که بودم شب ها وقتی بابام میومد خونه میترسیدم ازش… همین الان که دارم مینویسم یه سری افکار وسواسی شکنجم میدن… حتی شهامت خودکشی هم ندارم… به روانپزشک هم مراجعه نمیکنم چون خیلی برام سخته این حرفا رو مستقیم به کسی بگم و میترسم کسی از اونچه درونم میگذره باخبر بشه… حتی خیلی حقایق و فکرای وسواسی دارم که اصلا دلم نمیخواد بگم…

    • سلام مرتضای عزیز.
      هرچند شما در مورد وسواس فکری صحبت میکنید اما قسمتی از نوشته شما شبیه افراد پانیک و قسمتی شبیه تصورات گزند و آزار است باید دقیق و رودررو صحبت کنیم تا نوع مشکل شما مشخص شود. با مدیر دفتر من خانم صادقی به شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ جهت تعیین وقت تماس بگیرید . موفق باشید.

  28. محمد گفت:

    پدر من دارا ی وسواس فکری شدید است وحتی به روان پزشک نیز مراجعه کرده است ولی خودش قبول ندارد او فکر می کند که دارای دپرسیون ماژور بوده وآن به گوارش اوآسیب زده برای همین در حال حاضر او یک ویتامین سنگین را بدون تجویز پزشک و بیش از حد مجاز می خورد و ما می دانیم که این ویتامین به او آسیب می زند ولی او طنق وسواواس خود به حرف ما اهمیت نمیدهد به نظر شما چاره چیست!

  29. رضا گفت:

    سلام آقای دکتر حریری، من اکثر اوقات افکار طبیعیم به هم میریزه 🙁 یعنی یه کاری رو که کاملا بلدم، با اومدن افکار غیر طبیعی نمیتونم اون کارمو ب خوبی انجام بدم،
    از اشتباه انجام دادن کارم میترسم…
    به نظرتون من وسواس دارم؟
    آیا وسواس باعث ریزش مو میشه؟

    • سلاو رضا جان
      ترس از انجام کار بیشتر به اعتماد به نفس و تمرکز بستگی دارد تا به وسواس . جهت تشخیص نیاز به بررسی بیشتر و شرح حال کامل دارد که در جلسات حضوری انجام می شود . جهت هماهنگی با مدیر دفتر من با شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید .

  30. سلام بهروز عزیز.
    در شرح حال شما دو مشکل بزرگ وجود دارد یکی پانیک یکی وسواس فکری . بحمدالله با تکنیکهایی که من بکار می برم پانیک با حدود ۸ جلسه درمان میشود . اما وجود وسواس فکری که بیماری مقاومی هست کار را سخت میکند . باید یک پلن درمانی برای شما طراحی کنم که بتوانیم بر اینها غلبه کنیم . درمان وسواس فکری به تنهایی ۱۲ تا ۱۴ جلسه است که در ترکیب با پانیک جمعا شاید ۱۷ تا ۱۶ جلسه نیاز باشد . خداوند یاورتان باد.

  31. بهروز گفت:

    با سلام آقای دکتر آیا شرح حال حال من بدستتون رسید آیا مشکل من درمان دارد؟آیا امکان اینکه صاحب وضعیت نرمالی بشوم هست؟ لطفا جواب دهید حالم خوب نیست

  32. بهروز گفت:

    با سلام دکتر جوانی هستم ۲۶ ساله که بیخود و بیجهت و به دست خودم افکار آزار دهنده را وارد ذهن حودم میکنم مثل آسیب زدن به دیگران یا به خود یا کارهای بد دیگر دچار اضطراب شدیدی هم هستم که احساس میکنم اون هم ناشی از وسواس فکری میباشد در گذشته هم این حالات رو داشتم الان بیشتر شده به روانپزشک و روانشناس هم مشاوره کردم نتیجه نداده دارو هم زیاد مصرف کردم که بدتر کرده ولی بهتر نکرده.آیا مشکل من درمان دارد یعنی به حدی برسد که دیگر آزارم ندهد اگر واقعا با هیپنوتیزم درمان دارد.

    • سلام بهروز جان.
      وسواس از بیماریهای مقاوم به درمان است و با هیپنوتیزم حدود ۱۴ جلسه زمان می برد . درمان دو جنبه دارد یکی روشی که من بکار می برم و دیگری تمریناتی که شخص خودش باید مرتبا انجام دهد که این تمرینات هیپنوتیزمی ، خوشایند ، آسان و امکان پذیر هستند . خداوند یاورتان باد .

  33. خانم اسماعیلی گفت:

    سلام.نه اقای دکتر به روانبزشک مراجعه نکردم .چون نمیخام دارو مصرف کنم به خانوادمم نمیتونم چیزی بگم چون بدر و مادرم افکار قدیمی دارن و اصلا باور نمیکنن میخاستم از دانشگاه انصراف بدم چون این افکار منفی ومزاحم امکان تمرکز برای درس خوندنو ازم گرفتن بدر ومادرم فکر میکنن چون تنبلیم میاد نمیخوام درس بخونم و از مشکلم خبر ندارن یک بار بهشون گفتم میخام برم بیش روانشناس حسابی دعوام کردن .تصمیم گرفتم خودم دنبال درمانم باشم چون اینطوری نمیتونم ادامه بدم البته با خواهرم مشورت کردم در مورد هیبنوتیزم اولش مخالفت کرد بخاطر باورهای غلط در مورد هیبنوتیزم ولی اونم راضی شد با کمی حرف زدن . اما با روانشناسی که استاد دانشگاهمون بود مشورت کردم گفت دچار وسواس فکری شدی .مشکل من منفی بافیه بیش از حده که ارامشم رو گرفته و منو دچار استرس شدید کرده.حالا میخاستم ببینم نظر شما چیه اقای دکتر؟اول برم روانبزشک برای تشخیص قطعی؟ممنون

  34. خانم اسماعیلی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر حریری مهربان.ممنون و متشکر بخاطر باسخ قانع کننده ای که به سوالم دادید و هم چنین بخاطر مطالب مفید و ارزنده ای که در اختیار تمامی مردم قرار داده اید .من با خواندن مطالب و باسخ های شما متوجه شدم خیلی دلسوزانه مشکلات مردم را میخوانید و باسخ میدهید و اینطور شد که خواستم مشکلاتم را با شما در میان بگذارم تا شاید با هیبنوتیزم این مشکلات خاتمه یابد .اقای دکتر من دختری ۲۲ساله هستم .تا دوران راهنمایی هیچ مشکلی نداشتم اما از دوران دبیرستان دارای استرس زیادی شدم و از سال دوم دبیرستان به طور ناگهانی دچار افکار منفی شدم که فکر میکنم گرفتار افکار وسواسی در مورد درس خوندنم شدم چون دختری بودم که خیلی موفق و باهوش و از همه لحاظ عالی بودم و از لحاظ درس خوندن تقریبا شاگرد ممتاز بودم و همیشه میترسیدم که نکنه این ویزگیهارو از دست بدم و از اونجا بود که تلقینات و فکرهای منفی شروع شد و تا به الان رهام نکرده و داره ذره ذره منو اب میکنه مثلا من تو درسهای حفظی خیلی عالی بودم و موقع درس خوندن همش فکر میکردم که نکنه مطالب رو حفظ نشم و یادم بره و این فکرهای منفی تو ذهنم تکرار میشد و رهام نمیکرد و انگار واقعا مطالب رو یادم میرفت البته تا وقتی این فکرهای منفی یادم نبود خیلی خوب مطالب رو یاد میگرفتم اما وقتی یادم میومد نمیتونستم مطالب رو خوب حفظ شم و یک جملرو بیخود چند بار تکرار میکردم .و از اونموقع به بعد یک چیز منفی و بد میبینم یا میشنوم اون چیز منفی رو به خودم ربط میدم و همش فکر میکنم نکنه من اونطوری بشم و مدام این فکرها تو ذهنم تکرار میشه و هر چی بیشتر با این فکرها مبارزه میکنم بیشتر درگیرشون میشم مثلا یکی خودشو میکشه یهو به ذهنم میرسه نکنه من خودمو بکشم و هزار تا فکر منفی دیگه که اصلا با عقاید من جور نیست و یا ی مسئله ایرو تو ذهنم حل میکنم و باهاش کنار میام و این فکرها خیلی منو ازار میده .و مشکل اضطراب اجتماعی هم دارم.دیگه واقعا خسته شدم بعضی وقتا ساعتها گریه میکنم و میگم من چرا اینطوری شدم و اصلا نمیتونم جلوی این افکارو بگیرم .اقای دکتر به نظرشما مشکلاتم با هیبنوتیزم قابل حل شدنه.استرس و اضطراب اجتماعی و این فکرهای وسواسی و منفی.طی چند جلسه که اگر قابل حل شدنه در اسرع وقت به مطب شما مراجعه کنم .ببخشید نوشتم طولانی شد . ممنون میشم اگه باسخمو بدید.

    • سلام خانم اسماعیلی عزیز.
      مثل اینکه شما دچار وسواس فکری شده اید آیا تا کنون به روانپزشکی مراجعه کرده اید که برای شما تشخیص قطعی بگذارند ؟ وسواس از بیماریهای مقاوم به درمان است و با هیپنوتیزم حدود ۱۴ جلسه زمان می برد . درمان دو جنبه دارد یکی روشی که من بکار می برم و دیگری تمریناتی که شخص خودش باید مرتبا انجام دهد که این تمرینات هیپنوتیزمی ، خوشایند ، آسان و امکان پذیر هستند . خداوند یارتان باشد .

  35. ثمن گفت:

    سلام خسته نباشید
    آقای دکتر حریری سوالی داشتم من نامزدم دچار بیماری وسواس فکری است در نوجوانی در صورتش مشکل آکنه داشته و حالا که خوب شده افکار وسواسیش آزارش میده خودشو دوست نداره الان ۳ تا دارو دکتر بهش داده که مصرف کنه میخواستم بپرسم آیا هیپنوتیزم برای درمان قطعی کمک میکنه؟

    • سلام ثمن جان.
      وسواس از بیماریهای مقاوم به درمان است و با هیپنوتیزم حدود ۱۴ جلسه زمان می برد . درمان دو جنبه دارد یکی روشی که من بکار می برم و دیگری تمریناتی که شخص خودش باید مرتبا انجام دهد که این تمرینات هیپنوتیزمی ، خوشایند ، آسان و امکان پذیر هستند . خداوند یارتان باشد .

  36. خانم اسماعیلی گفت:

    با سلام اقای دکتر حریری .میخاستم ببرسم وسواس ایا واقعا با هیبنوتیزم درمانی بهبود بیدا میکند. چون من از یک روانبزشک شنیدم که میگفت همه چیز در مورد هیبنوتیزم دروغ است و نتیجه ی درمانیش کو تاه مدت و موقتی است. ایا مراجعانی که داشتید در زمینه ی وسواس بهبود حاصل کرده اند.خواهش میکنم جواب قانع کننده ای بدید.ممنون

    • سلام خانم اسماعیلی.
      بارها در مورد اعتبار علمی هیپنوتیزم نوشته ام . و دوباره بیان میکنم : تنها کتاب مرجع روانپزشکی و روانشناسی دنیا کتاب کاپلان سادوک است . این کتاب کتابی است که همه روان پزشک ها و همه روان شناس ها از روی آن فارغ التحصیل میشوند و هر چه در آن نوشته شده است صددرصد علمی و معتبر است و تحقیق شده است و به اثبات رسیده است . یعنی تا چیزی اثبات کامل نشده باشد در این کتاب نوشته نمیشود و تدریس نمی شود. در این کتاب به وضوح نوشته شده است که هیپنوتیزم موثر و بی ضرر است و در جایی دیگر نوشته است که اکنون سالهاست که هیپنوتیزم جزء بدنه علم روانشناشی قرار گرفته است . منطق علمی ما پزشکان از روی کتابهای علمی و دانشگاهیمان است و اگر بر آن منطبق نباشد صحیح نیست به عبارتی دیگر ، تعصب های شخصی افراد چه در مورد قبول و یا رد مطالب علمی جایگاهی ندارد. از کاربردهای هیپنوتیزم درمان وسواس است ، هرچند که وسواس جزء بیماریهای بسیار مشکل روانپزشکی است . موفق باشید .

  37. مهیار گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت دکتر حریری
    دکتر من چند سالیه که افکار عجیب غریب به سرم میاد
    مثلا یجا نشسته ام یدفه تو فکرم میاد که نکنه زیرم چاه باشه و باوجود غیر منطقی بودن فکرم قادر به رهایی از آن نیستم به نوعی که بارها همونجارو چک میکنم که ببینم آیا واقعا اینجا چاهه یا نه اما بازهم به آرامش نمیرسم تا موقعی که با خودم عهد ببندم دیگه تو اون نقطه نشینم یا مثلا با خودم میگم که در آینده در اثر تصادف زن و بچم رو از دست ندم یا اینکه به کسی فحش ندم و صد نوع فکر کثیف دیگه که داره حالمو بهم میزنه، میدونم که در آینده افکار مسخرهی جدیدتر جایگزین افکار مسخره ی فعلیم میشه توروخدا بگید که آیا من وسواس فکری دارم یا نه

  38. زهرا گفت:

    ممنونم دکتر محبت کردین.

  39. زهرا گفت:

    بیصبرانه منتظر جوابتون هستم.

  40. زهرا گفت:

    سلام آاقای دکتر ابتدا فقط یک کلمه می گویم.کمک!نجاتم دهید!من از کسی کمک می خواهم!نجاتم دهید!دختری ۳۱ ساله ام از ۱۳ سالگی وسواس فکری داشتم در ۲۴ سالگی درمان دارویی را شروع کردم که تا ۷۰%بهبود یافتم..پارسال پس از مصرف یکسال فلوکسامین ۱۰۰ وقتی احساس کاملا بهبودی داشتم دارو را قطع کردم بعد از یکسال از قطع دارو من دچار حمله ی بی سابقهی وسواس شده ام.وسواس شدید فکری. فوبیا از ماشین.بطوریکه امتحانات دانشگاه را لغو کردم و سه ماه هست رغبت به رفت و آمد و بیرون رفتن ندارم.البته ۳ماه هست مجددا به زوانپزشک معالجه کرده ام و فلوکسامین ۱۰۰ و کلومی پرامین ۲۰ میخورم اما هیهات!!من که قبلا خیلی خوب به دارو جواب داده بودم الان نه.بعد از ۳ماه مصرف دارو با دوز بالا تنها ۵%بهترم و بعضی از روزها این را هم ندارم.کمکم کنید به شدت دل شکسته ام توانایی انجام هیچ کاری را ندارم و مدام به مرگ فکر میکنم در مورد عادی ترین مسائل روزمرع هم وسواس دارم حتا تلویزیون هم به سختی می بینم به سختی حرف می زنم و..امیدم رو تا حد زیادی از دست دادم.خوب نمی شوم و اینطور هم نمی توانم ادامه بدهم..من آرزو دارم مغز یک انسان عادی و طبیعی رو داشته باشم آرزو دارم از این سرطان نجات پیدا کنم.آرزو دارم پیشرفت گنم و خوب زندگی کنم.من نمیخواهم وبال بشوم.خواهش میکنم کمکم کنید.ممنون

    • سلام زهرا خانم .
      از اینهمه رنجی که متحمل شده اید متاسفم، کاش بدون نظر و مشورت دارویتان را قطع نمی کردید.همانطور که بارها در این صفحه خوانده اید برای وسواس فکری حدود ۱۲ جلسه درمان هیپنوتیزمی در نظر می گیرم . موفق باشید.

  41. ابراهیم گفت:

    سلام و درود فروان خدمت دکتر حریری
    دکتر من از کودکی دچار یه حس تر بودم که رفته رفته بیشتر و بیشتر شد و الان که ۲۳ سالمه به اوج رسیده
    در کارهای روزمره ام دچار مشکل میشم.همش با خودم میگم نکنه اتفاقی بدی بیفته
    با کسی قرار دارم با خودم میگم نکنه اون قراره منو بکشه
    میخوام تو کلاس حرف بزنم میترسم همه مسخرم کنن.هر دفه یه فکر جدید ذهنمو مشغول میکنه ب نحوی که قفسه سینم درد میگیره… تا موقعی که یه فکر بد و مسخره تو ذهنمه بقیه رفتارم عادیه..ولی پس از اینکه اون فکر از بین میره دوباره ذهنم میگرده دنبال فکرای منفیه دیگه و ترس های دیگه.حس میکنم موهام از ریشه میسوزه…رنگ موهام همه سفید شده…
    شک غیر منطقی دارم…میترسم از اینکه کارامو درست انجام نداده باشم…میترسم اتفاق بدی بیفته برام…نمیتونم فکرای طبیعی کنم…تو جمع خجالت میکشم…یه دفعه از اوج شادی به اوج ناراحتی میرسم…
    یدفعه میرم بیرون ولخرجی میکنم..دوباره میام خونه پیش خودم میگم چرا پولامو همرو خرج کردم…موقع حرف زدن نمیتونم تو چشمای طرف نگاه کنم…تورو خدا به من بگید من چه مشکلی دارم…چند نوع بیماری میتونم داشته باشم؟؟

    • سلام ابراهیم جان .
      چون رو در رو و حضوری با هم صحبت نمیکنیم و شرح حال مختصر است تشخیص مشکل است در نوشته شما چیزهایی شبیه به پارانویا و چیزهایی شبیه به بیماری دوقطبی هست . لطفا به یک روانپزشک حاذق و یا یک روانشناس بالینی ماهر مراجعه فرمایید تا یک تشخیص قطعی برای شما بگذارند و مجددا وضعیتتان را با من مطرح فرمایید . در هر صورت مشکلات شما مبنای اضطرابی دارد و هم اضطراب هم پارانویا و هم دوقطبی با هیپنوتیزم قابل درمان است اما تلقیناتش فرق میکند . موفق باشید .

  42. محمد گفت:

    سلام.من دچار سوالات ذهنی ناخواسته ای درباره خلقت و خودم شدم و همش این سوال به ذهنم میاد که من کی هستم .البته نه اینکه خودمو نمیشناسم.ببینید منظورم اینه که اینی که داره حرف میزنه ،راه میره،فکر میکنه و… کی هست.یه جورایی حس می کنم فکر کردن به ذات خودم باشه.خیلی سخته.دار اضطراب و ترش بدی میشم و احساس عدم یگانگی دارم.همش به خودم میگم تو چیکار داری کی هستی.به زندگیت فکر کن و لدت ببر اما اصلا دست خودم نیست.من سال ۷۶ خواب دیدم یه گاو منو دنبال کرد و نزدیک بود منو بکشه و هراسان از خواب بیدار شدم و از اونموقه به بعد کم کم توی خودم رفتم و این افکار درباره خودم و خلقت به سرم زد.بنظر شما مشکل من چیه و چطور میتونم از این وضعیت دربیام؟سال ۷۶ بدون دارو و بعد از کلی زجر خوب شدم اما امسال بر اثر فوت ناگهانی یکی از نزدیکانم مجددا همون افکار و سوالات سراغم اومد.همس دنبال اینم که متوجه بشم که من کی مثلا خواستم دستمو تکون بدم.یعنی همش دنبال اون لحظه اول اول اراده کردن خودم هستم.خسته شدم از این وضعیت.بنظر شما هیپنوتراپی منو برای همیشه از این مشکل نجات میده؟مدتیه قرص سرترالین هم مصرف میکنم اما چندان موثر نبود.گاهی از درماندگی از دست این افکار فکر خودکشی بسرم میزنه.میخوام مثه همه آدما که اثلا به روند فرایند فکری خودشون یا افراد دیگه توجهی ندارند و اصلا به این مقولات فکر نمیکنن باشم و زندگی عادی داشته باشم.لطفا کمکم کنید.

    • محمد عزیز سلام.
      شما مبتلا به وسواس فکری شده اید ودرمان آن یک پروژه طولانی است . من معمولا برای وسواس فکری حدود ۱۵ تا۱۲ جلسه درمان هیپنوتیزمی در نظر می گیرم . موفق باشید.

      • محمد گفت:

        سلام آقای دکتر.سپاس بیکران از شما بخاطر پاسخ به سوالم.
        آقای دکتر آیا وسواس فکری با هیپنوتیزم درمانی برای همیشه درمان دائمی میشه و دیگه هیچوقت تکرار نمیشه؟

        • سلام محمد جان.
          روش من که فکر میکنم دیگران انجام نمیدهند این است که به مراجعینم خودهیپنوتیزم را آموزش میدهم تا خودشان پس از اتمام دوره درمانی قادر به ادامه تلقینات مفید باشند و بنابراین بیماری عود نکند و وابسته به مراجعه دایم به دفتر من نباشند. موفق باشید .

  43. شهره گفت:

    سلام آقای دکتر من چندین سال است که تقریبا تمام علائم بیماری پانیک را داشته ام به صورت شدید و حتی نام بیماری خود را نمی دانستم تا اینکه دیروز از طریق یک پزشک اعصاب و روان با این بیماری آشنا شدم آقای دکتر من دارای دو فرزند کوچک هستم و الان با خواندن مطالب این سایت واقعا به کمک شما احتیاج دارم چون در این چند سال بدترین حالتهای روحی و جسمی این بیماری از وسواس و اضطراب تا زخم معده و … را تجربه کرده ام با توجه به اینکه ساکن اصفهان هستم و امکان مسافرت با وجود نوزاد شیرخوار ندارم چگونه میتوانم از روشهای درمانی شما (هیپنوتیزم)استفاده کنم؟و آیا این روشها در مورد من میتواند قطعی باشد /

  44. نسرین گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    ضمن تشکر از اینکه به سوالات ما پاسخ میدهید . من ۳۴ ساله هستم که وسواس فکری نسبت به نجسی و پاکی دارم و چند سال است که این فکر با من است و بسیار ازاردهنده است . وقتی عصبی می شوم این حالت در من زیاد می شود . هر چیزی را که بشویم نسبت به پاک شدن آن یقین نمی کنم و فکر می کنم که هنوز نجس است . هر چیز که خیس باشد را نجس می دانم .پیش روانپزشک نرفته ام زیرا گمان دارم که دارویی که می دهد به آن معتاد می شوم .لطفاً مرا راهنمایی بفرمایید .

    • سلام نسرین خانم
      این یک فکر وسواسی است که به دنبال آن عمل هم می آید تا آن فکر را خنثی بکند و اضطرابی پشت آن فکر است که بیمار فکر می کند که نکند نجس باشد یا همه چیز را نجس می بیند . ممکن است که این فرد جای یک ماژیک قرمز روی دیوار را خون قلمداد بکند . اگر تمیز کند اضطراب آور است و اگر تمیز کند فکرش را می خورد و او را ناراحت می کند . وسواس درمان های خوبی دارد و ما انتظار داریم که بیمار هشتاد درصد بهتر بشود. در وسواس اگر بیمار بیست درصد درمان شد ، امیدوار کننده است . اگر بیمار پنجاه درصد بهتر شد خوب است و اگر هفتاد درصد بهتر شد خیلی خوب است . ما باید انتظار زمان بیشتری را داشته باشیم . علائم به سختی از بیمار جدا می شوند . وقتی برای یک اضطراب ساده شخص دارو استفاده می کند ممکن است درعرض دو هفته ، بیمار بهتر شود ولی در وسواس بیمار باید بیشتر از سه ماه دارو را مصرف کند تا احساس کند که فکرش بهترشده است . وقتی لکه ای در روی دیوار می بیند می گوید : مهم نیست . یعنی بیماریش کم کم فروکش می کند . داروهایی که از طرف پزشک حاذق تجویز می شود به دلیل ملاحظات خاص پزشکی به ان اعتیاد اطلاق نمی گردد . همان طور که یک بیماری که مبتلا به دیابت است آیا به انسولین اعتیاد دارد ؟ خیر . بیمار به انسولین نیاز دارد . و به هیچ وجه این داروها اگر تحت نظر پزشک استفاده شود اعتیاد آور نیست و روش های دیگری از جمله هیپنوتراپی (هیپنوتیزم درمانی ) نیز وجود دارد که درمان بدون داروئی است .

  45. elnaz hosseini گفت:

    با سلام خدمت دکتر حریری
    آیا ممکن است فردی در مقطع خاصی دچار بیماری وسواس بشود ؟

    • سلام خانم حسینی عزیز
      وسواس بسیار متنوع است . وسواس ممکن است که در دروان کودکی اتفاق بیفتد و بعد برطرف بشود . ممکن است که وسواس با اضطراب فرد مرتبط باشد . با شروع دوران بلوغ ممکن است که افکار فرد ماهیت وسواسی پیدا بکند و بعد کم کم برطرف می شود . حتی بعضی از بچه ها بدنبال عفونت های گلودردیی که تب روماتیسمی می دهد با تزریق پنی سیلین که می زند و خوب می شود ، ممکن است که این بچه ها دچار علائم وسواسی بشوند زیرا سم میکروب و واکنش دفاعی بدن که در مقابل میکروب عمل می کند روی مغز اثر می گذارد و علائمی شبیه وسواس ایجاد می کند و حتی ممکن است که گذرا باشد. بعضی ها هم ممکن است که تا آخر عمر از علائم وسواسی رنج ببرند و معمولا یک سیر مواجی هم دارد . یعنی حالت ثابت ندارد . گاهی اوقات فروکش می کند . بهتر می شود ، خیلی خفیف می شود ، گاهی اوقات خیلی شدید می شود البته شدت آن با بحران های زندگی بی ارتباط نیست . مثلا بیماری که درمان کرده می گوید تا مشکلی نباشد من خوب هستم ولی اگر با همسرم مشکل پیدا کنم یا مشکل مالی پیدا بکنم دوباره بیماری برمی گردد وداشتن اضطراب آنرا تشدید می کند اما با هیپنوتیزم درمانی و آموزش خود هیپنوتیزم تا حدودزیادی می شود آنرا کنترل کرد .

  46. نیکان گفت:

    سلام دکتر مراجعی دارم که دارای اختلال پانیک است . مشکل اساسی ایشان ترس از مسافرت و دور شدن از شهر ومراکز درمانی است واین مسئله باعث شده که سالیان زیادی از شهر خارج نشود لطفا برای درمانی وی راهنمای بفرمایید.

  47. سعید گفت:

    باسلام وعرض خسته نباشید
    -باتوجه به اینکه من اکثربیماریهایی را که درسایت شما به ان اشاره شده ازجمله : اضطراب شدید – وسواس فکری وعملی
    – عدم اعتماد به نفس – خجالت و…….. را مبتلا می باشم
    ایا درمان باهیپنوتیزم خطرات وعوارض بعدی درپی ندارد؟

    با تشکر فراوان

    • سلام سعید جان.
      از اینکه پاسخها بعلت مشغله کاری طول میکشد عذر میخواهم. خیر خطری ندارد و همانطور که قبلا هم نوشته ام در کتاب کاپلان و سادوک که تنها کتاب مرجع روانپزشکی جهان است و تمام روانپزشکان و روانشناسان از روی آن کتاب فارغ التحصیل میشوند تصریح شده است که در سال ۱۹۸۵ انجمن پزشکان آمریکا و انجمن روان پزشکان آمریکا اعلام نموده اند هیپنوتیزم مفید و بی خطر است . سایر جزییات را تلفنی از خانم صادقی مدیر دفتر من سوال بفرمایید. موفق باشید.

  48. سعید گفت:

    سلام ممنون می شوم در مورد درمان خود ارضایی توضیحی بدید.

    • سلام سعید جان
      خودارضایی نیاز به درمان خاصی ندارد مگر اینکه به شکل بیمارگونه و وسواسی و خارج از کنترل درآید که در این صورت به دلیل خاصیت وسواسی و جبریش نشانه ای از اختلال هیجانی محسوب میشود و نیاز به درمان تخصصی دارد،اما توصیه های کلی مربوط می شود به اجتناب از عواملی که شخص را به این عمل تحریک میکنندو همچنین جایگزین کردن رفتارهایی از جمله ورزش در برنامه روزانه تان . موفق باشید.

  49. نازی گفت:

    سلام آقای دکتر من ۲۴ ساله هستم و نزدیک یک سال و نیمه که وسواس دارم پیش روانشناس و روانپزشک هم رفتم خیلی خیلی بهتر شدم ولی کاملا و ۱۰۰٪ خوب نشدم یه مدتی قرص فلووکسامین و یه قرص دیگه که الان یادم نیست مصرف کردم بعد چند ماه که بهتر شدم کنار گذاشتم به خاطر عوارضش میترسیدم.چی کار کنم که خوب خوب شم ؟ غیر هیپنوتیزم .با تشکر از شما

  50. ساغر گفت:

    با سلام خدمت استاد بزرگ دکتر حریری
    آقای دکتر حریری من ۲۹ ساله هستم و دچار بیماری وسواس شستشو . حدود ۶ ساله که به این بیماری مبتلا هستم و به روانشناسان زیادی مراجعه کردم و حتی پیش روانپزشک هم رفته ام و دارو مصرف کرده ام اما هنوز از بیماری وسواس نجات پیدا نکرده ام آیا با هیپنوتیزم بیماریم درمان می شود ؟ با چند جلسه ؟ لطفاً جواب مرا بدهبد و کمکم کنید . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.