۱۶ راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل
۱۳۹۲-۰۱-۱۹
هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی
۱۳۹۲-۰۱-۱۹
Show all

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم 

ABSTRACT IN ENGLISH

خلاصه و مقدمه : هیپنوتیزم و معرفی یک مورد بهبودی و نجات از معلولیت

Case presentation:

جلسه سخنرانی دکتر حریری در ۲۶ بهمن ماه ۹۱ در انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران با حضور جناب آقای دکتر شریفی روان پزشک و ریاست محترم انجمن هیپنوتیزم و جناب آقای دکتر مهدی فتحی فوق تخصص بیهوشی قلب و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر محترم انجمن هیپنوتیزم وجناب آقای دکتر عبقری دندانپزشک و بازرس محترم انجمن هیپنوتیزم و جمع کثیری از پزشکان و دندانپزشکان و روانشناسان و سایر فارغ التحصیلان علوم وابسته پزشکی که همگی جزء دانش آموختگان انجمن هیپنوتیزم هستند و تعدادی از مدعوین محترم بر گزار شد و مورد تایید و تشویق مکرر حضار قرار گرفت.

 شایان ذکر است که تاکنون هیپنوتراپی عمدتاً در مواردی بکار رفته که آن موارد یا تماماً منشاء و علایم اضطرابی یا ذهنی داشته مانند اختلال خواب یا اختلالات عادتی یا تقویت حافظه یا تقویت اگو که هم علایم بیماری و هم روند بهبودی در آنها بصورت Subjective، نامشهود و درونی بوده است و یا اینکه قسمتی از دلایل آن ناشی از استرس ها و فشارهای عصبی بوده و قسمتی از آن دارای دلایل جسمانی و فیزیولوژیک می‌باشد و بیمار دارای علایم جسمانی است مانند گاستریت، تیک‌های مختلف، سردردهای تنشی و میگرن، ریزش مو و بیماریهای پوستی که علایم بیماری و روند بهبودی در آنها قابل مشاهده و Objective  است. کاربردهای هیپنوتیزم در درمان بیماریهای جسمی که منشاء اضطرابی دارند و در عین حال علایم بیماری قابل رویت می‌باشد، جذابیت خاصی دارد. لذا بنظرمیرسد موردی که در این مقاله معرفی میشود بدلیل اینکه یک مورد استثنایی بیماری جسمی است که فشارهای عصبی و اضطراب در ایجاد آن نقشی نداشته و علایم بهبودی در آن کاملا قابل رویت است جذابیت مضاعف دارد. بنظر میرسد این اولین بیماری است که با تلقینات ابتکاری برای افزایش پرفیوژن بافتی از یک معلولیت جدی رهایی می‌یابد. و می‌تواند شروع راهی جدید برای بیمارانی از این نمونه باشد. در واقع او اولین و تنها شاهد مثال برای کمک موثر به درمان مشکلات عروقی با هیپنوتیزم است.

ثانیا، تاکنون از هیپنوتیزم در مبحث جریان خون، عمدتا از تکنیک‌هایی استفاده میشده که جریان خون را در یک عمل جراحی قطع کنند و یا کاهش دهند و یا در بیماران هموفیلی از خونریزی زیرجلدی در اثر ضربه جلوگیری کنند یا کاهش دهند،‌ اما اینکه از هیپنوتیزم برای افزایش جریان خون برای جلو گیری از معلولیتی به این حد جدی استفاده شود تا کنون در کتب هیپنوتیزمی ذکری به میان نیامده است.

ثالثا در تلقینات این بیمار ابتکار دیگری بکار رفته و آن اینکه در روانکاوی و هیپنوتیزم از Dissociation  استفاده میشود و این Dissociationها همگی دو گانه و دارای دو وجه هستند اما در این بیمار به گونه‌ای دیگر عمل شد که در ادامه ذکر میگردد.

  ABSTRACT IN ENGLISH

مشروح سخنرانی:

:Case presentation

موضوع:نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

معرفی یک مورد بهبودی و نجات از معلولیت با هیپنوتیزم  :

بیماری که امروز خدمت شما معرفی می شود آقای یوسف الف، آقائی ۳۱ ساله هستند که در جمع حضور دارند و در انتهای جلسه امکان معاینه ایشان توسط پزشکان محترم و گفتگو با وی وجود دارد.

ما ایشان را از اوایل سال ۸۷  ببعد مورد بررسی قرار می دهیم، زمانیکه بعلت مشکلات و وقایعی که برای وی پیش آمد، در ناحیه کشاله ران چپ دچار صدمات جدی شد. توجه بفرمائید که ما به قبل از این نقطه وارد نمی شویم، کاری نداریم به اینکه ایشان موتور سیکلتی داشتند و بهر حال نحوه رانندگی موتور سیکلت سواران و نقش عوامل ناخود آگاه و خود آگاه در این را مورد بررسی قرار نمی دهیم فقط در توضیح شروع اولین جلسه هیپنوتراپی اشاره ای گذرا خواهم کرد.

بهر حال در ناحیه کشاله ران چپ دچار صدمات جدی شدند بطوریکه Femoral vein  آسیب جدی دید و femoral artery ایشان، traumatized شد، بعد از مدتی آنوریسم femoral artery و آبسه و عفونت محل تروما اتفاق افتاد و femoral artery bypass برای وی انجام شد. اما ترمیم وریدی میسر واقع نگردید و حتی بعدها هم تعبیه رگ مصنوعی بعلت نبود و یا کمبود ضربان مناسب (Pulsation) مقدور نبود و Circulation   خون در اندام تحتانی چپ با مشکلات جدی مواجه شد و به کرات برای وی تشخیص نارسائی وریدی اندام تحتانی چپ در پرونده پزشکی درج گردید.

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریریدر همان سال ۸۷ قبل از بروز گانگرن و یا کبودی و نکروز بافتی، سرویس اورتوپدی مورد مشاوره با این استدلال که در هر صورت خون رسانی مختل است و دیر یا زود پای چپ گانگرن خواهد شد و خطر جانی خواهد داشت پیشنهاد به  amputation  پای چپ از زیر زانو را مطرح کردند و حتی رضایت عمل هم گرفتند. لیکن این عمل جراحی مورد موافقت اتند جراحی عروق قرار نگرفت و استدلال کردند تا هر چند صباحی که این پا میتواند مورد استفاده باشد، از آن نگهداری شود و هر زمان که گانگرن صورت گرفت و یا نکروز بافتی ایجاد شد بر حسب مورد مبادرت به دبریدمان و یا Skin graft   ویا  amputation نمایند.

این  follow،conservative  چند سال طول کشید و در این مدت  distal part  ساق چپ و قوزک پا به کبودی گرائید و مراحل زخم و نکروز بافتی و عفونت شروع شد. چندین نوبت در فاصله های زمانی دبریدمان صورت گرفت و در نهایت بعلت Skin defect   در ناحیه قوزک خارجی  Skin graft انجام شد. اما با توجه به تورم زیاد، زخمهای چرکی ، کبودی ها و نکروز و نگرفتن گرافت و ترشحات چرکی و وخامت اوضاع در نهایت نیمه سال ۹۱ توصیه به قطع پا مجدداً مطرح شد و وی کاندید عمل جراحی amputation از زیر زانو شد.

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

 نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریرینجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

وضعیت ایشان در این مقطع زمانی به این قرار بود:

 ۱-   تغییر رنگ پوست distal part ساق پای چپ،

۲-   کبودی روی پا، انگشتان و کناره های داخلی و خارجی پا

۳-   نیاز به سه بار پانسمان گاز وازلینه در شبانه روز بعلت ترشحات در ناحیه نکروتیک گرافت

۴-    نیاز به بسته بودن پا در هنگام استراحت شبانه جهت جلو گیری از آلودگی بستر،

۵-    تورم شدید پای چپ بطوریکه قادر به پوشیدن کفش نبودند و تنها انتخاب برای ایشان دمپائی سایز خیلی بزرگ بود.

۶-   تشدید تورم و ترشح پس از کمی راه رفتن

۷-    ایجاد درد پس از کمی راه رفتن که مانع از ادامه راه رفتن می شد.

۸-    نیاز به استفاده مرتب از دو نوع جوراب مخصوص برای کنترل نارسائی وریدی به قیمتهای ۴۵۰.۰۰۰ و ۱۵۰.۰۰۰ تومان به دلار نرخ ۱۲۲۶ تومان،

۹-    اضطراب ، فشارهای روحی روانی تحریک پذیری و پرخاشگری. من به امید بهبود شرایط فیزیولوژیک به ایشان پیشنهاد چند جلسه هیپنوتیزم درمانی دادم.

 نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریرینجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریرینجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

شرح جلسات هیپنوتیزمی :

جلسه اول ۴/۹/۹۱: در جلسه اول با  آرامش پیشرونده عضلانی و پرواز دست شروع کردم و تصویر سازی ذهنی اختیاری به وی داده شد که نامبرده با پیش زمینه اعتقادات مذهبی، بخوبی حرم ابا عبدالله الحسین (ع) را تجسم کردند و خود را در محیط احساس می کردند.

تلقینات طراحی شده برای این بیمار بخصوص مشتمل بر دو ابتکار بود:

ابتدا اینکه: تا کنون در متن کتب مرجع هیپنوتیزم ، هرگز برای خون رسانی و بیشتر شدن Circulation   از هیپنوتیزم به منظور اهداف درمانی استفاده نشده است، بلکه بر عکس برای قطع یا کاهش جریان خونریزی در حین اعمال جراحی و یا برای کاهش خونریزی های زیر جلدی برای افراد هموفیلی در اثر ضربه استفاده شده است. اما اینکه برای افزایش خون رسانی در عارضه ای به این حد از هیپنوتیزم جدی استفاده شده باشد نه نوشته شده و نه انجام شده است.

ابتکار دوم اینکه: در خلسه های هیپنوتیزمی و همینطور در روان درمانی dissociation یعنی تفکیک صورت میگیرد و این یک تفکیک دوگانه است. به این ترتیب که بخش ناخوشایند از کلیت موضوع جدا می شود و این insight به بیمار داده می شود که این مشکل جدای از هویت و موجودیت تو هست. مثلاً در تقویت  ego این باور که تو خطا کار هستی یا تو دروغگو هستی به چالش کشیده می شود و با این واقعیت جایگزین می شود که تو شخص محترم و مستقلی هستی که در این شرایط این خطا از تو سر زده است و یا یک کار اشتباه کرده ای، دروغ گفته ای و این مسئله جدای از موجودیت تو و قابل رفع هست. مثلاً شیطان ترا گول زد و دروغ گفتی.  بالاتفاق همه این dissociation  ها دو گانه هستند. تو و آن مشکل، تو و آن دشمن ( مثلاً شیطان ). تو و ضمیر ناخودآگاه تو، تعارضاتی که در تو وجود دارد، هماهنگی ضمیر ناخود آگاه و خود آگاه ؛ همه این تلقینات دارای دو وجه است اما در این بیمار یک تفکیک سه گانه صورت گرفت:

از آنجا که بخشی از مشکل ایجاد شده با اراده شخص آقای یوسف الف صورت گرفته و رفتار مخاطره آمیز داشته و بخشی از این رفتار ناخودآگاهانه بوده و جسم آسیب دیده است، صلاح دیده شد ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه و جسم به مثابه سه موجود با هم هماهنگ شوند و اولاً یکدیگر را بطور سه جانبه بخاطر هرگونه تقصیر یا قصور ببخشند و بطور سه جانبه دست در دست یکدیگر دهند تا معضل پای کبود بر طرف شود و خونرسانی بهبودی یابد. در توجیه بهبود خونرسانی از سه موضوع استفاده شد: موضوع کلاسیک بزرگ شدن عروق گردن در عصبانیت و برافروختگی صورت به عنوان تاثیر واقعی و عینی و غیر ارادی ضمیر ناخودآگاه بر دیواره عروق و گشاد کردن آنها.

1234567

دوم موضوع علم روز با بهره گیری از ماهیت سلولهای بنیادی و نقش آنها در ساخت عروق جدید و توانائیهای آن. و سوم موضوع عقلانی و محتمل و fantastic چیزهائی که هنوز علم بشر به آنها نرسیده اما عملاً در بدن وجود دارند و ما از آن توانائیها بی خبریم و بدن و ضمیر ناخودآگاه خودشان از هر راهی که صلاح میدانند و میتوانند این کار را به سرانجام برسانند. در انتهای جلسه اول وقتیکه آقا یوسف چشم گشود خیلی تعجب کرد اولاً از تصویر سازی ذهنی اش در حرم آقا ابا عبدالله الحسین، ثانیاً از اینکه هرگز نمی توانسته به علت درد و ناراحتی به مدت نزدیک به یکساعت در یک جا بدون حرکت بنشینند.

در جلسه دوم تلقینات ادامه پیدا کرد و تکمیل شد.

در شروع جلسه سوم بیمار خاطر نشان کرد که پانسمانهای مورد نیاز روزانه کمتر شده است، چون ترشحات پا در اطراف گرافت نکروز شده کمتر شده است. و قرمزی در اطراف گرافت و داخل آن ایجاد شده است. همچنین عنوان کرد یکبار پزشک معالجش توصیه کرده عصبانی و مضطرب و پرخاشگر نشود تا زخمها زودتر بهبودی پیدا کنند اما این توصیه توسط وی قابل انجام نبوده است. لذا در جلسه سوم تلقینات ضد پرخاشگری و ایجاد کننده آرامش هم اضافه شد و در جلسه چهارم این تلقینات تکمیل شد.

در شروع جلسه چهارم بیمار عنوان نمود ترشحات کمتر شده است. پانسمانها که در ابتدا سه بار در روز بوده است به یکبار در روز کاهش یافته بعلاوه سطح قرمزی ها بیشتر شده است. نکته مهم دیگر کاهش ورم پا بود؛ بیمار اظهار نمود امروز توانسته‌ است از دمپائی دیگری که قبلاً استفاده می کرده و سایز کوچکتری داشته استفاده کند. ولی هنوز پا نمی توانست کاملاً به جلو دمپائی وارد شود. در معاینه ای که انجام دادم قرمزی ها مشهود بود کبودی ها کمتر شده بود ، ورم پا کمتر شده بود.

اظهار نمود اکنون  بر خلاف گذشته با وجود فعالیت و راه رفتن تورم پا بیشتر نمی شود. همچنین اقرار نمود که در جلسه اول سعی کرده است مقاومتهائی داشته باشد و عمداً میخواسته پرواز دست را انجام ندهد ولی نمیداند چه شده که پرواز دست انجام شده است !  همچنین ریلکس شدن و وانهادگی بی اختیاری هر نقطه از شانه ها، بازوها و دستها را دقیقاً و همزمان با ارائه تلقین احساس نموده و تجربه کرده است.

در همین جلسه خود هیپنوتیزم به بیمار آموزش داده شد. در شروع جلسه پنجم بیمار عنوان نمود اضطرابها و پرخاشگری هایش از بین رفته و کلاً آرام شده است. ورم پا کاملاً برطرف شده بطوریکه پای وی وارد قسمت جلو دمپائی با سایز کوچکتر هم شده بود. تنها پانسمان روزانه حتی موقع تعویض هم تمیز است زخم و ترشحی ندارد و شبها میتواند پا را باز بگذارد و پانسمان نکند. در معاینه بهبودی مشهود بود. اضافه کرد در هنگام فعالیت تورم پا و درد پا ندارد و مدتی است توانسته است مدت زمان بیشتری به کارش که ساخت مبلمان است اختصاص دهد و بعلت کاهش درد و تورم وترشح، زمان توان انجام کار و بهره وری و درآمدش دو برابر شده است. مدتی است به جورابهای ۴۵۰.۰۰۰ تومانی احتیاج ندارد.

بعد از جلسه پنجم بیمار طبق وقت قبلی، یعنی ملاقاتهای follow up یک ماهه و یا دو ماهه به ملاقات پزشک معالجش رفت و از هیپنوتیزم درمانی گفت … پزشک معالج حرفهایش را شنید و پرسید ” آیا تو قبلاً اعتقادی به اینکار داشتی ؟”  البته بیمار قبلاً اصلاً اطلاعی از این روش نداشته است. بنظر می رسد روند بهبودی برای پزشک معالج در خور توجه بوده است چون وقت مراجعه بعد را دو هفته بعد تعیین می کنند. دو جلسه هیپنوتراپی دیگر انجام می شود و نحوه انجام خود هیپنوتیزم بررسی و مرور می شود و مجدداً به ملاقات پزشک جراح می روند در این ملاقات مجدد، پزشک معالج با لبخند و کنایه از اینکه دیگر به پای مصنوعی احتیاج نخواهی داشت در انتهای ویزیت عیناً میفرمایند “اینطور که بوش میاد، دیگه لازم نیست پایت را تعویض کنیم .” !

نقد ارزش علمی این Case Report:

همکاران فرهیخته و دانشمند من که با تحقیقات علمی سر و کار دارند و به حق به راحتی همه چیز را قبول نمی کنند و بدنبال شواهد علمی بیشتر و قابلیت تکرار شوندگی یک پدیده هستند تا بتوانند آنرا بعنوان یک اصل علمی بپذیرند، یقیناً آشکارا خواهند گفت و یا در نهان فکر خواهند کرد که این تنها یک مورد است و یک مورد به تنهائی در مورد پذیرش اصول علمی ارزشی ندارد. بله درست است برای پذیرش یک اصل علمی وجود تنها یک مورد فاقد ارزش است و با یک گل بهار نمیشود ، اما اگر از دریچه منافع و سلامتی این بیمار و سایر بیمارانی شبیه ایشان به آن نگاه شود خواهیم دید که این مورد برای او و خانواده اش یک دنیا ارزشمند است .

طرح کردن این Case Report  هرگز به این معنی نیست که تمام موارد اختلال نارسائی شریانی و یا وریدی توسط هیپنوتیزم قابل درمان است و هرگز بعنوان در مان قطعی و درمان  Choice اختلال و نارسائی عروق شریانی و یا وریدی نیست و چنین ادعایی غلط و اشتباه است. رسیدن به این نتیجه که هیپنوتیزم میتواند به بیماران نارسایی عروق شریانی و یا وریدی کمک کند، احتیاج به تحقیقات و مطالعه روی تعداد بیشتری از بیماران این چنینی و مشابه دارد. اینCase  منفرد تنها بعنوان اولین شاهد مثال برای تاثیر هیپنوتیزم در این زمینه است. اگر تعداد بیماران قابل قبول بیشتری در این زمینه بدست بیاورم و بتوانم تحت نظارت یک کادر هیئت علمی روی آنها کار نمایم آنگاه است که میتوان ادعا کرد یک Study علمی در این مورد انجام شده است .

با تشکر از شما

دکتر حریری

پزشک و هیپنوتراپیست.

 پس از اتمام سخنرانی پرسش و پاسخی انجام شد و سپس دکتر فتحی(دبیر محترم انجمن هیپنوتیزم) خطاب به بیمار فرمودند: شما صحبتی ندارید؟

ببمار: من میخواستم از زحماتی که آقای دکتر حریری برای من کشیده واقعا تشکر کنم چون آن اوائل آنقدر دکترهای مختلف، متخصص های مختلف به من معرفی شده بود( و مراجعه کرده بودم) که دیگر ناامید شده بودم. ودیگر هر کسی به من پزشکی را معرفی و توصیه میکرد رد میکردم. واین چند سال آنقدر (پیش دکترهای مختلف ) رفتم و آمدم (و بی نتیجه)که دیگر اصلا دوست نداشتم مراجعه کنم. پرونده پزشکی مرا حتی به آلمان هم فرستاده بودند اما گفته بودند دیگه نمیشه کاریش کرد یا باید قید پایت را بزنی( والان قطع  کنی) یا باید باهاش بسازی (تا زمانیکه کار میکنه و بعدا قطع کنی) بخاطر همین دیگه واقعا قید پامو زده بودم میگفتم همینه دیگه اتفاقیه که افتاده دیگه . تا اینکه آقای دکتر(حریری) که این کار رو میخواست شروع کنه و به من گفت، من حتی مقاومت هم کردم و خودشون هم گفتن . من میگفتم شدنی نیست . واقعا آنقدر چیزهای مختلف گفته بودند که دیگه بی خیال شده بودم. دکتر به من گفت این هیچ کاری نیست تو هیچ کاری نمیخواد انجام بدی. و روز اول واقعا مقاومت کردم اما میدیدم هر چی من خودمو نگه میدارم هر جاییکه آقای دکتر میگن و هر جاییکه به زبون میارن من همون قسمت از بدنم میفته ( شل و ریلکس میشود) من واقعا سعی کردم خودمو نگه دارم اما نشد . در جلسات اول و دومش حقیقتا اونقدر به من مزه داده بود که من وقتی به هوش میومدم میدیدم یکساعت و نیم گذشته من اصلا عادت نداشتم یکساعت بتونم جایی بشینم غیر ممکن بود . بعد هم بخاطر اینکه روزهای تعطیل وقتشونو در اختیار من گذاشتن واقعا شرمنده زن و بچه شون هستم و میگفتم از طرف من ازشون معذرت خواهی کنن . ولی واقعا عالی بود و واقعا، هم از خودشون هم از خانواده شون تشکر میکنم. ممنونم. (تشویق حضار)

دکتر فتحی: آقای دکتر شریفی شما کامنتی ندارید؟دکتر حریری و دکتر فتحی

دکترشریفی(ریاست محترم انجمن هیپنوتیزم): خیر

دکتر فتحی: اجازه هست من صحبت کنم ؟

دکتر شریفی: بفرمایید.

دکتر فتحی: اقای دکتر عبقری، شما ؟

دکتر عبقری(بازرس محترم انجمن): استدعا میکنم.

دکتر فتحی : اولا ما به سهم خودمان بسیار خوشحالیم و خستگیمون در میاد وقتی می بینیم کسانی از این کلاسها دانش آموخته میشن که بعد میرن ضمن حفظ قداست هیپنوتیزمی آنرا در جای خودش و درست استفاده میکنن. یک نگرانی ما حقیقتا اینه که مسایل با هم قاطی نشه . شما ببینید الان در گوشه کنار ایران انرژی درمانی میکنن به هیپنوتیزم ربطش میدن. یوگا میکنن به هیپنوتیزم ربطش میدن. نمیدونم…فوت میکنن به هیپنوتیزم ربطش میدن. در حالیکه شما که این کلاسها را گذراندید میدونید که هیپنوتیزم هیچکدوم از اینها نیست. هر چند در تمام اینها یک مولفه که مولفه absorption  هست وجود داره یعنی absorption سوژه به آن فرایندی که داره انجام میشه، در واقع به نوعی القا باور، هست ( وجود دارد).

در ادامه آقای دکتر فتحی توضیح دادند:

در بیماریهای سایکوسوماتیک کاملاmind body relationship  به ثبوت رسیده مثل سردردهای تنشی سردردهای میگرنی دردهای اولسری معده اولسر دوازدهه، IBS که در دانشجوها در زمان امتحان خیلی زیاد است و خیلی در جامعه زیاد است اینها بیماریهای سیکوسوماتیک است و کاملا در آنها  mind body relationship هست و قدرت کنترل  mind روی  body خیلی زیاد هست. و اثر گذاری mind body relationship کاملا documented  هست و در آن هیچ بحثی نیست و در آن هیچ شکی نیست. در مورد آقا یوسف هم قطعا هیپنوتیزم این mind body relationship را ایجاد کرده که این خون رسانی را تقویت کرده و تسریع کرده.

دبیر انجمن هیپنوتیزم در ادامه فرمودند:

 القائات درستی که آقای دکتر دادند یعنی آن imagination، درست هدایت شده یعنی از باورهای ایشان استفاده کرده اند خب این خیلی کمک میکنه. کاری که آقای دکتر(حریری) روی ایشان زحمت کشیدن انجام دادن، به نظر من به هیچ عنوان شبهه و افسانه نیست……

دکتر فتحی دبیر انجمن هیپنوتیزم همچنین اظهار داشتند:

 من از این جهت خواستم اینرا عنوان بکنم که یک: کار آقای دکتر با انتخاب تصاویر درست ، درست انجام شده. ممکن بود القائاتی غیر از القائات یاد شده برای ایشون ممکن بود اثر خوبی نگذاره. دو اینکه : دو تا جلسه اول را دکتر صرف ایجاد باور نسبت به فرآیند کرده اند. هیچ وقت اصرار نداشته باشید که مریض درمان زود بگیره. یکی دو تا جلسه اول را صرف ایجاد باور در ایشون کردن.

ایشان ادامه دادند:

 در مجموع میخوام عرض کنم که این case presentation بسیار case presentation ارزشمندی است از نظر شخص من ، نه از این جهت که هیپنوتیزم استفاده شده ، از این جهت که هیپنوتیزم درست استفاده شده. به وقت خودش استفاده شده .

98 دیدگاه ها

  1. فریبا گفت:

    سلام خدمت شما بزرگوار
    بردارم چند وقتی هست که دچار وسواس شدید شده ، توی محل کار و خونه خیلی مشکل براشون پیش اومده ، توی روابط خانوادگی شون هم همینطور، چند وقتی میشه که تحت نظر دکتر روانپزشک هستند ولیکن متاسفانه هیچ پیشرفتی نکردند، و روز به روز حالشون بد میشه ، وسواسش بیشتر و بیشتر شده، داروها باعث شده تا دائم حالت خواب آلودگی داشته باشه و بسیار کم اشتها شده ، بی خوابی ، استرس، حمله های عصبی پس از دست دادن با دیگران که به اجبار در موقعیت قرار می گیره هم روز به روز بیشتر شده، میخواستم ببینم با هیپنوتیزم در چند جلسه میشه اون رو مداوا کرد، واقعا همه خانواده نگرانش هستیم همه اعضای خانواده از نظر روحی تویه شرایط بدی قرار دارند. میشه لطفا منو را راهنمایی کنید. با تشکر

    • سلام فریبا خانم
      در درمانهای روانشناختی افرادی هستند که به داروها پاسخ نمی دهند و یا کم اثر هست که در این صورت بهتر است از درمانهای غیر دارویی نیز استفاده کرد. از جمله درمانهای بدون دارو میتوان به هیپنوتراپی اشاره داشت. با توجه به اینکه وسواسها در قالب بیماری های اضطرابی دسته بندی شده و اضطراب نقش تشدید شونده در بیماری دارد میتوان از هیپنوتیزم در درمان وسواس استفاده کرد. بله با هیپنوتیزم درمانی (هیپنوتراپی) وسواس قابل درمان است و با روش من حدود ۱۲ تا ۱۴ جلسه زمان نیاز دارد. لازم بذکر است که موفقیت در درمانهای هیپنوتیزمی مستلزم خواست بیمار به انجام درمان هیپنوتیزمی، اعتماد به پزشک معالج و همکاری لازم در زمینه درمان است. برادر شما میتوانند جهت دریافت نوبت ویزیت با مطب به شماره ۴۴۲۹۵۵۹۶ تماس بگیرند تا هماهنگی لازم برایشان انجام شود. سلامت و موفق باشید.

  2. زینب گفت:

    سلام دکتر من کیش هستم شما کیش تشریف نمی آورید؟

  3. نادر گفت:

    سلام دکتر روز تون بخیر. دکتر من لکنت زبان دارم خودم ۲۴ سال دارم از دست لکنت زبان خسته شدم هیپنوتیزم کمک میکنه یا نه

  4. نادر گفت:

    سلام دکتر روزتون بخیر : دکتر من لکنت زبان دارم خودم ۲۴ سال دارم اگه هیپنوتیزم برام کمک میکنه یا نه

    • سلام نادر جان
      ویژگیهای خاص لکنت زبان در افراد مختلف بسیار متغیرند. برخی از افراد دارای لکنت تنها در تلفظ هجاها مشکلاتی دارند و برخی دیگر، نخستین تکرارها و تردیدها با شکلکها و یا حرکاتی در قسمتهای مختلف بدن همراهند(مانند:چشمک زدن، تیکهای مختلف،لرزش لبها یا چهره، تکان دادن سر،حرکتهای تنفسی، گره کردن مشتها و…. ) همچنین اغلب دیده می شود که فرد دستخوش یک حالت هیجانی مانند: ترس، خشم وشرم و…می شود. تحقیقات نشان داده اند که تنیدگی(stress) یا اضطراب ، لکنت زبان را تشدید می کند.
      عوامل مؤثر در لکنت زبان که بوسیله هیپنوتیزم میتوان درمان نمود به شرح زیر می باشد .

      ۱– ضربه های شدید و شوکهای عاطفی و روانی
      ۲– احساس تهدید و ناامنی در خانواده
      ۳– تنبیه بدنی در مدرسه و خانه
      ۴– انتقاد شدید از کودک در هنگام زبان باز کردن
      ۶– تکرار والدین و اطرافیان در موقعی که کودک کلمات را نادرست بیان می کند.
      امروزه از روشهای مختلفی برای اصلاح، درمان و بازپروری اختلالات گویایی و لکنت زبان استفاده می‌نمایند. از جمله این روشها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
      روشهای زبانی یا تلفظی [گفتاردرمانی] ، از زمانیکه از روانشناسی در درمان و بهبود لکنت زبان استفاده شد روشهای دیگری هم معمول گشت روش دو جانبه یا مکمل روشی است که به بازپروری و پرورش جنبه‌های دوگانه فکری و زبانی اهمیت فراوان داده می‌شود. این روش بیشتر در مورد کودکان ۳ تا ۷ ساله استفاده می‌شود و معمولا نتایج ثمر بخشی دارد. هدف این روش در واقع پرورش دوگانه‌ای از قدرت و صحت تفکر، قدرت و صحت بیان است. به عنوان مثال برای نیل به این منظور به کودک می‌آموزند که افکار خود را اصلاح و روشن دریابد، فقط افکار واضح و روشن خود را به زبان جاری نماید و کلمات و جملات را دقیق و رسا بازگو نماید.
      روشهای روان درمانی، بویژه در مورد افرادی که دچار کشمکش‌های عاطفی و اختلالات روانی عصبی هستند بکار می‌رود. روش روان درمانی برای کودکان سنین پایین ثمر بخش نمی‌باشد.
      اگر چه برخی اعتقاد دارند که یکی از عوامل لکنت تنش‌ها و اضطراب و هیجانات عاطفی است، لذا داروهای آرام بخش می‌توانند تا حدودی کودک را از اضطراب و هیجانات عاطفی به دور داشته و در نتیجه لکنت زبان او را تقلیل دهند.
      رفتار درمانی نیز از روشهای متداول و نسبتا جدید در اصلاح و بازپروری لکنت زبان روش تغییرات و اصلاحات رفتاری می‌باشد. نظریه مدافعان این روش در این است که یکی از علل لکنت زبان کودک رفتارهای سازش نایافته و یا ناهنجار اوست. لذا در این روش سعی بر اصلاح رفتارها و بالطبع تقلیل لکنت زبان کودک است.
      روش خود درمان گری، در واقع می‌تواند نوعی روش رفتار درمانی نیز تلقی شود، بر این اساس استوار است که فرد دارای لکنت با انگیزه قوی و ایجاد تغییرات لازم در زمینه بازخوردها و نگرشهایش نسبت به لکنت خود به برنامه‌ای منظم، مشخص و بطور جدی و مصمم تلاش کند که اختلال گویایی خود را اصلاح کند.
      روشهای روان درمانی در زمان پیدایش خود اشتیاق فراوانی ایجاد نمود و امیدهای زیادی را شکوفا کرد . هنوز هم این روشها کارآمدی خود را نه تنها حفظ کرده اند بلکه توسعه نیز یافته اند. تنها محدودیت این روشها زمانبری خیلی زیاد آنها و بالطبع هزینه بری آنهاست که اگر صرف وقت مراجعه کننده و احیانا همراه او را و احیاتا اوقاتی را که مراجعه کننده و احیانا همراه او با غیبت از سر کار و کسر حقوق و درامد خود به این برنامه تخصیص میدهند به حساب بیاوریم هزینه و وقت قابل توجهی است. اما آنچه که تا حدودی مشخص است، آن است که لکنت نمی‌تواند علت واحدی داشته باشد. بلکه همواره معلول علت بدنی، عاطفی، اجتماعی و یا ترکیب این عوامل است. بسیاری از افرادی که لکنت زبان دارند دچار بعضی از ناراحتیهای عصبی و ناسازگاری‌های اجتماعی هستند. اما تشخیص اینکه آیا اینگونه ناراحتیهای روانی بعلت لکنت زبان است و یا لکنت خود حاصل حالات و فشارهای ناشی از اختلالات روانی است، بسیار مشکل است. در بعضی از مواقع لکنت ربان ممکن است حاصل نارساییها و اختلالات دستگاه عصبی باشد . از دیگر درمانها ، حساسیت زدایی ، کاهش واکنش هیجانی و ترس نسبت به لکنت و جایگزینی رفتاری مثبت در لحظه لکنت است .
      برای مدیریت اینگونه ترسها و خشمها و استرسها تغییر و تصحیح نگرش به آنها ضروری است . در درمان هیپنوتیزمی هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) در اینگونه موارد باید به ماهیت و شدت و چرایی بروز این ترسها آگاه شود که در بررسیهای مشاوره گونه با رعایت اصول مشاوره و همدلی و هدایت کلیه و یا لااقل مهمترین آیتم های این احساسات ناخوشایند را شناسایی میکند. اگر این نشانه های ناخوشایند ریشه در دوران کودکی دارند در صورت لزوم تکنیکهای هیپنوتیزمی موثری برای شناسایی و به سطح آوری آنها توسط هیپنوتیزم وجود دارد . همچنین اگر دلیل این رفتارها در اعماق پنهان ضمیر ناخودآگاه رسوخ یافته یا پنهان شده اند تکنیکهای هیپنوتیزمی دیگری برای به سطح آوری امن آنها موجود است تا آنها را به روشنای آگاهی آورده و بتوان با آنها مقابله کرد و آنها را برطرف نمود. ضربه های شدید، شوکهای عاطفی و روانی، وجود تهدید و ناامنی و تنبیه بدنی، انتقاد شدید از کودک در هنگام زبان باز کردن در دوران کودکی که همه از کابوسها و خاطرات ناخوشایند فرد است، در حین هیپنوتیزم بخوبی بررسی و مدیریت میشوند و امکان تغییر ماهیت تاثیر آنها بخوبی وجود دارد. و این تغییرات به حول و قوه الهی پایدار و دائمی هستند.
      ناگفته پیداست که مدیریت فشارهای روانی هم از شاهکارهای هیپنوتیزم است. و هیپنوتیزم در ایجاد آرامش بسیار موثر و بلکه معجزه آساست. اینجانب افتخار دارم که تکنیکهای هیپنوتیزمی فوق الذکر را به فضل الهی میتوانم در حالت نزدیک به بیداری برای شما هموطنان و علاقمندان به اجرا بگذارم و با آموزش دادن “خودهیپنوتیزم” شما را مستقلا قادر سازم این تاثیرات را برای خود تکرار نموده و درمان را به مرحله تثبیت برسانید.
      بله هیپنوتیزم درمانی در لکنت زبان بسیار موثر است و با روش من نیاز به ۱۰ تا ۱۲ جلسه درمان است. موفق و سربلند باشید.

  5. عسل گفت:

    .سلام
    من ترس شدیدی از هواپیما و سفرکردن و بطور کلی از مرگ دارم.همسر جوان من ۴ سال پیش فوت کردند و من بعد از فوت ایشان دچار عذاب و احساس گناه شدیدی شدم و به شدت از مرگ میترسم در حقیقت افکار عجیبی در سرم وجود دارد مثلا فکر میکنم روح او از من ناراحت است و یا اینکه من دچار مجازات الهی میشوم. آقای دکتر آیا هیپنوتیزم در از بین بردن احساس گناه بی دلیل میتواند موثر باشد؟ وهمزمان به ترس از مرگ و هواپیما در من پایان دهد؟
    با تشکر

    • سلام عسل عزیز
      از مشکلات پیش آمده و فوت همسرتان متاثر شدم . بله مشکل ترس از مرگ ، ترس از هواپیما و از بین بردن احساس گناه بی دلیل بوسیله هیپنوتیزم امکان پذیر است .در صورت تمایل به درمان هیپنوتراپی میتوانید با خانم صادقی از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب بجز روزهای تعطیل با شماره ۴۴۲۹۵۵۹۶ جهت تعیین وقت درمان تماس بگیرید. متشکرم

  6. مینا گفت:

    سلام
    من دختری ۳۲ ساله هستم که ازولین تجربه استرس شدید را در ۱۴ سالگی داشتم. اضطراب من با حالت تهوع همراه است و اکنون دیگر جسمم توان تحمل آن را ندارد. زندگیم کم کم در حال مختلشدن است. استرس روی کل بدنم تاثیر گذاشته. زانو درد گردن درد یبوست سر درد و ….
    هر روز صبح با دلپیچه از خواب بیدار میشوم. نمیتوانم به دندان پزشکی بروم چون دکترها نمیتوانند با حالت تهوع دندانهایم را درست کنند.از درد دندان دیگر خواب ندارم این روزها. همه چیز مبرایم ترسناک است.بی پولی. تنهای.مرگ عزیزان. گاهی صبح ها که بیدار میشوم از زندگی میترسمبا نا امیدی تمام این متن را مینویسم. کاش هیچوقت نبودم

  7. زیبا گفت:

    آیا هیپنوتیزم تراپی برای درمان افسردگی اساسی و مزمن با فاز سایکوز کاربرد دارد

  8. زیبا گفت:

    ایا افسردگی اساسی که به فاز سایکوز هم بکشد و مدت ۲۰ سال هم مزمن شده با این روش درمان می شود

  9. غزال گفت:

    با سلام – آقای دکتر من ۳۳ سال دارم. از کودکی دچار لکنت شدم. اما در حال حاضر از قبل خیلی بهتر هستم . میخواستم ببینم میشه به کل این مورد رو رفع کرد .
    و مورد دوم مادر من مشکل شبکیه چشم دارد از کودکی دیدشون محدود بود و در حال حاضر هم دکترا گفتند باید ببینیم مرکز رویان کی به نتایجی می رسد. و اصرار دارد که دکتر هیبنوتراپیست میتواند این مشکل را برطرف کند . البته ظاهرا دید مادرم دارد به مرور از بین می رود . نظر شما در این باره چیست؟

    • سلام غزال جان. سال نو مبارک.
      در بیشتر موارد افرادی که اختلال لکنت زبان دارند ، ترس دوران کودکی وجود دارد و همچنین در شرایط اضطرابی لکنت تشدید میگردد مثل اضطراب حضور در صحنه، لذا من با هیپنوتیزم روی ترس اولیه، اضطراب، اجتنابها، عادات، نحوه گویش و غیره کار میکنم و افراد بسیاری خوب شده اند. این موضوع بستگی بسیار زیادی به همکاری شما و به میزان هیپنوتیزم پذیری شما و شدت مشکل شما دارد. افرادی کاملا بهبود یافته اند تعدادی هم بهتر از قبل شده اند و هر دوی این گروه، افراد دیگری را به مرکز من هدایت کرده اند که یا لکنت داشته اند یا مشکل دیگری داشته اند که با هیپنوتیزم قابل درمان بوده است، و افرادی هم درمان را نیمه کاره رها کرده اند.
      در مورد مادرتان، متاسفانه خیر، با هیپنوتیزم تاثیری نمی بینند. شادکام باشید.

  10. طیبه گفت:

    سلام- من برای بیماری پدرم نگرانم-ایشان فقط ۵۶ سال دارند.دکترها میگن افسردگی شدید داره -مرداد ۸۶ مادر و بهمن همان سال پدرشان را از دست دادند-سال بعد بازنشسته (در شهرداری راننده کامیون بودند) شدندو سال بعد من ازدواج کردم -از سال ۸۸ هم علائم بیماری ایشان شروع شد.اوایل فقط اظطراب و استرس بود.بعد برای عکس پدرو مادرشان یا هر نوحه یا غزاداری که از تلویزیون پخش میشد گریه می کردند.بعد هم احساس کردیم حافظه ایشان مختل شده.چون بعضی مسائل را چند بار تعریف می کردند یا چند بار می پرسیدند.من یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خودم هم دارم .پدرم بعد از مدتها درمان با دکترهای مختلف متخصص مغزو اعصاب و اعصاب و روان و دیگر دکترها، هنوز نتیجه رضایتبخشی ندیدیم.حتی به مرکز آلزایمر هم مراجعه کردیم.به تازگی سکوت محض اختیار می کنندو حرف نمی زنند.پدرم مرد بذله گو وشوخ طبعی بودند و بسیار مهربان و به معنای واقعی انسان.الان نمی توانیم باور کنیم که به این روز افتاده اند.شما به ما کمک کنید.هر کاری بگید میکنیم تا چشمهای نگران و پر استرس پدرم دوباره شاد و پررنگ بشن.آیا درمان با هیپنوتیزم برای ایشان خطری ندارد؟آیا پدرم دوباره خوب میشوند؟پدرم به من (و البته من هم به ایشان )بسیار وابسته است.بعد از خدا به شما متوسل میشوم.
    ممنون

    • سلام طیبه جان. سال نو مبارک.
      افسردگی به این شدتی که می فرمایید حدود ۱۴ تا ۱۷ جلسه درمان احتیاج دارد . هیپنوتیزم در صورتی که توسط شخص معتیر و با تجربه و دوره دیده و مجازی انجام شود هیچ خطری ندارد. تمام توکل و توسلتان به خدا باشد. شادکام باشید.

  11. یلدا گفت:

    با سلام و خسته نباشید

    در درمان بیماری (وسواس کندن موی سر) میشه از هیپنوتیزم استفاده کرد؟
    متاسفانه روش های دارویی و مشاوره ای موثر نبوده و روزبه روز در حال بدتر شدنه!

  12. Mahsa گفت:

    با سلام
    جناب آقای دکتر حریری
    علاقمند هستم بدانم که آیا در روش های هیپنوتیزم که شما بکار می برید، بازگشت به گذشته و درمان از طریق درک گذشته نیز وجود دارد؟ در بازگشت بیماران به گذشته آن ها را تا چه اندازه به گذشته قدم می گذارند؟ و یافتن جفت های روحی و موارد مربوط به درک زخم های زندگی های گذشته نیز اتفاق می افتد؟

    • سلام مهسا جان.
      اگر منظورتان دوران کودکی است بله گاهی لازم است که این کار را بکنم . اما اگر منظورتان قبل از تولد است خیر من در این حیطه کار نمیکنم، کار من متمرکز بر “درمان علمی” است؛ اینکه میفرمایید پاراسیکولوژی (یعنی خارج از روانشناسی) است و در سطوح دانشمندان رده بالا اثبات یا رد نشده است و اتفاق نظر وجود ندارد و لذا هنوز علمی نیست. موفق باشید.

  13. Narges گفت:

    سلام من از اهواز مزاحم می شم خواستم بدونم می شه بدون ملاقات حضوری مشکلم حل بشه آخه واقعا قادر نیستم که اونجا بیام و در ضمن واقعا نیاز به کمک دارم. اگه هم نمی تونید لطفا اگر از همکاراتون کسی رو می شناسید اهواز بهم معرفی کنید واقعا فکر می کنم دیگه داره کارم به تیمارستان می کشه لطفا جواب بدید ممنونم

    • سلام نرگس خانم
      درمان ها حضوری در مطب انجام می شود . جهت مشاوره در مورد درمانهای هیپنوتیزمی می توانید بین ساعات ۱۰ صبح تا ۹ شب با تلفن های مطب تماس بگیرید. متاسفانه در اهواز کسی را جهت درمان نمی شناسم. موفق و موید باشید.

  14. ایون گفت:

    با درود و احترام

    مونث ، ۳۵ ساله و مجرد هستم . مشکلی رفتاری دارم که تمام ابعاد زندگیم تحت تآثیر آن می باشد. صحبت کردن در مورد آن حتی با پزشکان محترم نیز برایم دشوار است (هرگونه صحبت در مورد این موضوع باعث میشود تحقیر شوم) . با توجه به اختلالات زیاد ایجاد شده توسط این مشکل در زندگی ام و تمایل بسیار زیادم برای رفع آن برای بازگشت به وضعیت نرمال پس از مختصری تحقیق و مطالعه در یافته ام که هیپنوتیزم درمانی راه مناسبی برای رفع آن می باشد ( ملاک برای انجام معالجات تشخیص و تجویز جنابعالیست). چگونه قدرت بیان مشکل را برای پزشک محترم بدست بیاورم ؟
    با سپاس فراوان

    • سلام ایون جان.
      در ابتدا بگویم که من با اجازه شما سطر انتهایی که شامل شماره تلفنتان هم بود را پاک کردم. از لطفی که در خلال نامه به من دارید ممنونم. بهرحال شما باید به شکلی مشکلتان را بفرمایید تا بتوانم بهتر کمک کنم ، اما در بسیاری مواقع تکنیکهایی دارم که مراجعینم گه برای حل یک مشکل آمده اند در حین درمان یک واقعه ناخوشایند را که ربط با آن موضوع دارد ولی نمیتوانند بیان کنند را بدون اینکه نیاز باشد بیان کنند، مشکل را با هم بررسی میکنیم و به راه حل میرسیم. البته در این مورد خاص که از همان ابتدا نمیخواهید در باره اش صحبت کنید شاید نتوانم قول خاصی بدهم. مدیر دفتر من از طرف من موظف هستند که از افراد بپرسند در چه ارتباطی میخواهند هیپنوتیزم درمانی شوند تا اینکه بسیاری از موارد را که در حیطه کاری من نیست را اعلام کنند( مثل اعتیاد به مواد مخدر ویا اختلالات جنسی بین خود و فرد یا افرادی دیگر ویا مشکلات روابط بین فردی) که افراد متحمل زحمت و هزینه نشوند و بیایند و وقت بگذارند و هزینه ای بپردازند و بی نتیجه برگردند و در پایان جلسه ویزیت تنها جوابشان این باشد که من در این زمینه کاری نمیکنم ! و بروند ! اما به نظر میرسد شاید شما نتوانید مشکل خود را با ایشان که امین و کاردان هستند در میان بگذارید. شما در هنگام گرفتن وقت به ایشان بفرمایید که با من از طریق سایت هماهنگ کرده اید و وقت بگیرید تا ببینیم که چگونه معضل را حل میکنیم . موفق باشید.

  15. Mohamad گفت:

    سلام آقای دکتر .من م. میرزایی فارغ التحصیل باستان شناسی ام.متولد یکی از روستاهای مشگین شهرم.علاقه ی خاص و پایان ناپذیری به علم دارم.و ادامه خواهم داد.در تهران کلاس زبان میرم ولی با قرص پروپرانولول به زور خودمو کنترل میکنم.سعی میکنم بورسیه دکترا بگیرم.اما مشکل بنده استرس زیاد خواب آشفته با تپش قلب شدید که منجر به لکنت زبان و لرزش دست میشه در کل نابودم کرده. آیا قابل درمان هستم؟ منتظر جوابتونم. ممنونم

    • سلام محمد جان.
      پس اینطور که متوجه شدم ، شما لکنت زبان ندارید ولی در موقعیتهای اضطراب زا یک گیر موقت پیدا میکنید مثل خیلیهای دیگه که لکنت ندارند ولی در زمان استرس زبانشون موقتا بند میاد. خوبه . در مورد استرس و اضطراب شما باید بررسی کنم که آیا اضطراب فراگیر هست (GAD) یا پانیک است یا سوشیوفوبیا ( اضطراب صحنه ) هر کدام که باشد با هیپنوتیزم به لطف الهی قابل درمان است . موفق باشید.

  16. m yazdani گفت:

    با سلام؛
    اینجانب شـ…….؟
    توروخدا بر روی ایمیلم جواب من رابدهید

  17. Maryam Azin گفت:

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر حریری
    من از سه سالگی به دلیل یک ترس به لکنت زبان دچار شدم در حال حاضر ۲۳ سالم است و دانشجوی ارشد حقوق هستم. به دلیل سختی هایی که در بچگی کشیدم همیشه دچار اضطراب و ترس هستم. با کوچکترین ترس دچار تنش بسیار زیادی می شوم که به غضلات صورتم فشار می آید. درکودکی از جمع گریزان بودم با آنکه ارتباط را دوست داشتم نمی توانستم به کسی نزدیک شوم. ولی حالا خرید می روم با دیگران بسیار ارتباط دارم و دیگر از حضور در جمع ابایی ندارم هر چند در جمع گاهی ساکت می مانم .همیشه به خودم گوشزد می کنم تا کی؟ به همین دلیل خیلی سعی در درمان خود کردم. من علاوه بر آن نقاشی را خیلی دوست دارم و تلاش می کنم تا از آن ارامش را به دست آورم. ولی با همه اینها چیزی که همیشه آزارم می دهد نبود آرامش است تنش زندگیم زیاد است. با خودم که خلوت می کنم می گویم چیزی نیست خودت را به خدا بسپار و برو جلو خیلی وقتها در خیالم خودم را شخصیتی می بینم که دارد با قدرت دفاع می کند اما همین که در محیط اصلی قرار می گیرم با همه تمرین هایم باز چنان تپشی در قلب و معده احساس می کنم که اطرافم برایم تاریک می شود. خیلی وقته سعی کرده ام که به آن فکر نکنم و بی خیال باشم ولی باز در مقابل حادثه از این رو به آن رو می شوم. رشته ام را بسیار بسیار دوست می دارم ولی….
    اکثر استادهای ارشد کنفرانس می خواهند برایم شب و روز نگذاشته است همیشه فکر می کردم فقط دفاع می کنم اما این گونه نبود.خیلی دوست دارم قدرت خودم را به همه دنیا ثابت کنم و با اقتدار دفاعم را ارائه دهم ولی ترس مدام آزارم می دهد از اینکه در برابر آن جمعیت لکنت شدید مرا فرا بگیرد که نتوانم حتی یک کلمه بگویم و در آخر هیچ کس از حرف هایم چیزی سر درنیاورد. با آنکه تلاش می کنم فکر نکنم؛ باز نمی شود واقعا خیلی سخت و طاقت فرساست. نمی دانم چرا وقتی می خواهم لکنت صحبت کنم از قبل می دانم که الان زبانم می گیرد که ای کاش هیچ گاه نمی فهمیدم.
    یک سوال، اعضای خانواده ام و اقوام تحصیل کرده و باهوش هستند بنده هم شدیدا آدم با پشتکاری هستم و از هر کس بیشتر درس می خوانم. اما نمی دانم چرا مسائل را دیر می گیرم. در کودکی بعد از تشنج نوار مغزی هم دادم اما چیزی نبود. من یک مطلب را چندین دور می خوانم و هفته های بعد هم دوره می کنم و خیلی خوب هم می فهمم اما باز دوماه بعد یادم می رود. نظر شما چیست این اضطرابها می تواند بر حافظه تاثیر بگذارد؟
    آقای دکتر لکنت واقعا با هیپنوتیزم (کاملا وبرای همیشه )خوب می شود یا تا حدودی بهبود می یابد؟ دیگر می توانم تا ترم بعد دفاع کنم یا کنفرانس دهم و برای وکالت خودم را آماده کنم؟
    خواهش می کنم زود پاسخ و نظر خود را به ایمیلم ارسال کنید.

    • سلام مریم جان.
      در بیشتر موارد افرادی که اختلال لکنت زبان دارند ، ترس دوران کودکی وجود دارد و همچنین در شرایط اضطرابی لکنت تشدید میگردد مثل اضطراب حضور در صحنه، لذا من روی ترس اولیه، اضطراب، اجتنابها، عادات، نحوه گویش و غیره کار میکنم و افراد بسیاری خوب شده اند. این موضوع بستکی بسیار زیادی به همکاری شما و به میزان هیپنوتیزم پذیری شما و شدت مشکل شما دارد. افرادی کاملا بهبود یافته اند تعدادی هم بهتر از قبل شده اند و هر دوی این گروه، افراد دیگری را به مرکز من هدایت کرده اند که یا لکنت داشته اند یا مشکل دیگری داشته اند که با هیپنوتیزم قابل درمان بوده است، و افرادی هم درمان را نیمه کاره رها کرده اند. در مورد شما حتما باید روی سختی های کودکی و تنشهای زندگیتان کار کنم، اینکه به خود بگویید بیخیال و رهایشان کنید تا در ذهنتان تاخت و تاز کنند روش درستی نیست . برای آمادگی حضور در محیط اصلی تمرینات و تلقینات خاص هیپنوتیزمی نیاز است که برای آنها هم برنامه دارم. موفق باشید.

  18. Mahdi Narnia گفت:

    سلام.اقای دکتر کسی که با دعا از کسی زده شده و متنفر شده با این روش شما قابل بازیابی هست؟

    • سلام مهدی جان.
      شما مشکل ارتباط بین فردی دارید و باید با کمک مشاوره روانشناسی اینرا درمان کنید بعید نیست که با مراجعه به روانشناس همکارم تغییراتی را یاد بگیرید و انجام دهید و مشاهده کنید که روابطتان بهبود می یابد. اگر شخص مورد نظر شما هم مایل به درمان و بهبود روابط باشد و مراجعه کند زودتر به مقصود میرسید. موفق باشید.

  19. مریم گفت:

    سلام جناب آقای دکتر
    آیا از طریق هیپنوتیزم میتوان افکار منفی و نامطلوب ناشی از خاطرات ارتباطات جنسی ناخواسته گذشته را از بین برد …من مدت چند سال است که بخاطر فکر کردن بیش از حد بخاطر اشتباهات گذشته که البته ناخواسته بوده زندگیم دچار اختلال شدیدی شده مخصوصا درس و ارتباطات خانوادگی و اجتماعیم و حتی مساله ازدواج به شدت مرا آزار میدهد
    لطفا مرا راهنمایی کنید
    تشکر فراوان

  20. مهرداد گفت:

    درود و ادب
    ۱- درمان با هیپنوتیزم هزینه ی زیادی دارد؟
    ۲- من خودم مشکل خود را نمی دانم که به راحتی بیان کنم. حدود ۴سال است تحت درمان دارویی هستم. وقتی با مشاور در مورد مشکلم صحبت میکنم اینقدر پراکندگی مطلب ایجاد می شود که بعد از یک ساعت یا بیشتر بدون نتیجه از دفتر دکتر خارج می شم.
    می خواستم بدونم با هیپنوتیزم میشه از افکار و وقایع درونی شخص مطلع شد؟

    • سلام مهرداد جان.
      درود بر شما؛ زیاد یعنی چقدر؟ اگر مشکل شما اندک است و درمان آن برایتان اولویت ندارد، هر ریالی که می پردازید زیاد است ؛ اما اگر مشکلاتی در سلامتی و زندگی شما پدید آورده هر چقدر هزینه کنید درواقع سرمایه گذاری کرده اید و دهها برابر آن سود میکنید.
      در زمینه تشخیص بیماری و مشکل، اگر پزشک بصورت دقیق و موشکافانه شرح حال بگیرد، یقینا بیماری و یا مشکل تشخیص داده میشود. البته به تجربه هم بستگی دارد. من که بالشخصه اغلب قریب به اتفاق در همان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه اول در اولین جلسه متوجه نوع مشکل میشوم و آنرا با مراجعه کننده ام درمیان میگذارم و درمان را شروع میکنم. با همکاری خودتان پیدا کردن دلیل و نوع و ریشه مشکلتان امکان پذیر هست. موفق باشید.

  21. کامران گفت:

    ۱-ایامی شودازطریق دگرهپنوتیزم شخص رابه یادگرفتن خودهیپنوتیزم کردیعنی مثلا شماشخصی راهیپنوتیزم کنیدتاخودشخص هیپنوتیزم شونده بعدهاخودبتوالندخودش راهیپنوتیزم کند
    ۲-ایا میشودشخصی راازراه دورهیپنوتیزم کردبدون اینکه قیافه شخص رابشناسید ودیده باشیدوفقط یک اسم وفامیل ازآن شخص بدانیم

  22. بهروز گفت:

    با سلام آیا خیالبافیهای افراطی هم با هیبنوتیزم درمان میشود

  23. نوشین آریان گفت:

    با سلام جناب اقای دکتر من بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم
    من حدود ۵ ساله که به خاطر شرایط ذهنیم تمام موفقیتهایم سد شده برایتان قبلا توضیح داده ام .لطفا پاسخ من راهم بدهید
    با تشکر

  24. نوشین آریان گفت:

    با سلام وارزوی بهروزی
    قبل هر چیز از زحمات وتلاشتان برای همدردی با هموطنانمان سپاسگزارم
    من نیز علاقه مند به یادگیری علم هیپنوتیزم هستم
    میخواستم اگر میشود به من نیز اموزش دهید
    وقبل از اموزش نیاز به درمان هم دارم
    من ۲۲ ساله هستم و دانشجوی ترم اخر کارشناسی حقوق
    وطراح مد ولباس ودر زمینه پزشکی هم تا حدود اندکی فعالیت دارم
    با انکه از نظر هوشی وفعالیت از نظر همه عالی هستم به خاطر برخی مشکلات روحی نمیتوانم به هدفم برسم
    درست زمانی که به موفقیت بسیار نزدیکم ذهنم دچار یک نوع چالش میشود وتا مدتها من را در ان حوزه نگه میدارد وباید مدتی صبر کنم تا زمان بگذرد واز ان شرایط خارج شوم وگاهی این شرایط ۲ ماه طول میکشد تا بهبودی من
    ذهنم کدهای بسیاری دارد که هر کاری میکنم قادر به از بین بردنشان نیستم
    وهمه این تنش های ذهنی من به خاطر خاطرات تلخ دوران کودکی است که بسیار سیاه ودردناک بوده.باعث شده که من الان نتوانم به خوبی ارتباط برقرار کنم وهمیشه در پی سرزنش خود باشم برای هر چیز کوچکی
    در ذهن من کدهایی وجود دارد که مثلا همه کسانی که میخواهند از نظر کاری به من کمک کنند ۱ بار فقط من را میبینند وامکان دوباره دیدنمان نیست
    چون من یک طراح لباسم اسپانسرهای زیادی برایم پیدا شدند ولی به خاطر کدهای ذهنی ام همه را از دست دادم .قدرت جذب من در بدست اوردن افراد بزرگ خیلی زیاد است ولی کوتاه مدت .حتی چند تن از سران کشور قرار بود اسپانسرم شوند ولی من همه را از دست دادم
    برخلاف تصور دیگران که مرا موفق میدانند موفق نیستم
    لطفا کمکم کنید نیاز به راهنمایی شما دارم
    با سپاس فراوان
    اریان

    • سلام آریان عزیز.
      وای که چقدر پراکنده کاری دارید ! : حقوق ، طراحی ، پزشکی و حالا هم یادگیری هیپنوتیزم ! بگذارید هرکسی فقط در نقش خودش به ایفای نقش بپردازد و در آن متبحر شود و سود برساند. اجرای نقش های اشتباه و نامرتبط در این دوران که همه علوم گسترده شده اند صحیح نیست و را ه به جایی نمی برد. رفع آزار خاطرات دوران کودکی و مدیریت آنها با هیپنوتیزم امکان پذیر هست و برای رفع آن گره ذهنیتان باید حضوری و مفصل صحبت کنیم تا بتوانم برایتان پلان درمانی مناسبی طراحی و اجرا کنم . خداوند یارتان باشد .

  25. آزاده گفت:

    سلام آقای دکتر من دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی هستم ولی لیسانسم غیر مرتبط و خیلی به هیپنوتیزم علاقمندم ودوست دارم این روش درمانی را یاد بگیرم.شما کارگاه آموزشی در این زمینه دارید؟اگه دارید تاریخ برگزاری اون کیه؟یه مشکلی که خودم دارم تمرکز پایینم روی مطالعه است هیپنوتیزم میتونه در این رمینه به من کمک کنه؟همچنین من برا یادگیری انگیزه زیاد دارم ولی نمیدونم چراپای عمل که میاد کم میارم آیا هیپنوتیزم دز این زمینه هم میونه به من کمک کنه؟خیلی خوشحال وممنون میشم اگه پاسخ بدین.

    • سلام آزاده عزیز .
      مشغله های کاری و تعدد مراجعان فرصت برگزاری کارگاه ها را محدود کرده است . هر گاه فراغتی شد در سایت اعلام میکنم . هیپنوتیزم برای افزایش تمرکز و انگیزه موثر است . با وجودیکه نوشته اید انگیزه زیاد دارم ولی بنظر میرسد اگر انگیزه کافی بود انجام میدادید؛ در هر صورت گاه موانع دیگری هم هست که باید بررسی شود ، شاید یک نوع شرطی شدن منفی در شما وجود دارد که با هیپنوتیزم برطرف میشود . موفق باشید .

  26. عباس گفت:

    سلام اقای دکتر
    من چند ساله که گرفتار بیماری هراس هستم و زندگی من را سخت کرده آیا این بیماری درمان کامل می شه. اگر می شود راهش چیست ؟
    من بوشهر هستم و چطور می توانم زیر نظر شما درمان شوم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  27. احمد گفت:

    سلام استاد حریری وقتتون بخیر من کاملا مطالب فوق رو که سخنرانی ومقاله در خصوص درمان بیمار معلول بوده را مو به مو خواندم واقعا بهره مند شدم واز لطف حضرتعالی کمال تشکر را دارم امیدوارم در مسیر ادامه کاری موفق وموید باشید

  28. taghy mousavi گفت:

    سلام مدت ۱۰ ساله که سیگار میکشم بیش از ۲۰ بار ترک کردم چطور میشه سیگار رو ترک کرد

  29. نسیم گفت:

    اینجانب دانشجو دوره کارشناسی ارشد می باشم ولی متاستفانه قدرت یادگیری و درک مطلب می توانم با صراحت بگم زیر صفر می باشد، حتی در بسیاری از مواقع مفهوم ساده کلمه را هم نمی توانم درک کنم. مغزم قدرت تجزیه و تحلیل را ندارد و حتی دربسیاری از موارد دچار فراموشی کلمات می شوم که باعث پدیدارشدن لکنت زبان میشود این موضوع به شدت مرا نگران کرده و دچار افسردگی شده ام. سوال من ازجنابعالی این است که آیا باعلم هیپنوتیزم میتوانم بر این مسأله فایق آیم؟ در صورت مثبت بودن پاسخ چطور میتوانم در این زمینه از تجربیات جنابعالی بهره مند گردم؟ لطفا اینجانب را راهنمایی فرمایید.

    باتشکر از جنابعالی

    • سلام نسیم خانم .
      شکست نفسی نفرمایید ! شما که تا ارشد بالا آمده اید یقینا زیر صفر نسیتید ، برعکس خیلی هم قابل تحسین هستید . اعتماد به نفس پایین ، مشغولیتهای ذهنی و ضعف حافظه از موارد کاربرد هیپنوتیزم میباشد . موفق باشید.

  30. محمدی56 گفت:

    با سلام..خسته نباشید..
    من از قبل سابقه ی افسردگی داشتم حدودا۱۲ سال پیش..یه مدت بهبود پیدا کردم و از ۶ سال پیش مشکل افسردگی شدید پیدا کردم که دکتر وسواس فکری تشخیص داد و ۶ ساله
    که دارو مصرف میکنم..داروهای آسنترا -آلپرازولام-پروپورانول- و برای تیروئیدم لوویتروکسین
    مصرف میکنم و مشکلات استخوانی هم دارم.درحال حاضر وسواس فکری من تا حدودی بهبود یافت ولی هنوز هم مشکلاتی دارم که آزارم میدن و با یک مشکل خانوادگی یا یک پیشامد در سیستم بدنیم مشکلاتی ایجاد میشود مثلا مدتی میشه که دوره چشمم و سمت چپ صورتم لرزش پیدا کرده است…داروهای زیادی مصرف کرده ام و واقعا از دارو خسته شده ام
    میخوام بدونم هیپنوتیزم جواب میدهد؟من از اردبیل هستم و اگه هیپنوتیزم جواب بده حضوری مراجعه کنم..منتظر پاسختون هستم.
    باتشکر

    • سلام خانم/آقای محمدی۵۶
      اینکه فرموده اید ” یک مشکل خانوادگی یا یک پیشامد ” موجب بروز علایمی در شما میشود نشان میدهد که هیپنوتیزم میتواند با تمهیداتی موجب پیشگیری از اضطرابات درونی و ایجاد سپر دفاعی برای شما شود( باواکنش دفاعی اشتباه نشود). جزییات بیشتری در مورد شما نیاز هست اما یقیناهیپنوتیزم به شما کمک می کند. موفق باشید.

  31. ابراهيم گفت:

    عالی بود . سایت خیلی جالبی دارید . ممنون

  32. شادی گفت:

    سلام جناب دکتر حریری
    من اصفهان هستم خیلی به کمک شما نیاز دارم چطوری میتونم با شما در ارتباط باشم و شما درمانم کنید؟

  33. سپيده گفت:

    آقای دکتر حریری
    از طریق یکی از دوستان مطلع شدم قرار است یکبار دیگر این بیمار را برای گروهی از پزشکان پرزنت کنید . آیا این مورد را تائید می کنید ؟ اگر صحت داشته باشد آیا افراد غیر پزشک هم می توانند در جلسه شرکت کنند؟ بیصبرانه منتظر جواب شما هستم . متشکرم

  34. amirhosein kharazian گفت:

    سلام

    من مشهد هستم. برای مشکلی که دارم دوست دارم به شما مراجعه کنم. هزینه هرجلسه با هیپنوتیزم حدودا چقدر میشه؟ برای اخر شهریور وقت بخوام چطور هماهنگ کنم؟

    • سلام آقای خرازیان
      مشکل شما چیست باید ببینم با هیپنوتیزم قابل درمان است ؟ چون راه شما دور است بامدیر دفتر من خانم صادقی تماس بگیرید تا ترتیب یک مشاوره تلفنی را بدهد و در صورت نیاز تعیین وقت نمائید. موفق باشید .

  35. ahmad4 گفت:

    سلام اقای دکتر من چهل سالمه وخیلی علاقه شدیدی به حودهیپنوتیزمی دارم خواستم بدونم میتونم خودم راهیپنوتیزم کنم ویاشماباهینوتیزم کردن من راشزطی کنیدکه بتوانم خودم راهیپنوتیزم منکم متشکرم

  36. Aydin S گفت:

    jalebe ke bimaarie jesmi ro tunestan ba hipnotizm khub konan unvaght nemitunan eskizofernio (ke hata ct scan neshun mde nis )ro nemishe darman kard che jaleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeb chon khodetun goftin


    • آیدین جان !
      اسکیزوفرنی شدیدترین بیماری روانپزشکی است . و اصلا روان پریشی تعریف می شود . و ساختار روحی فرد کاملا به هم ریخته است و نیاز به بستری شدن دارد ، همچنین به علت خصوصیات خاص این بیماری ، هیپنوتیزم هم در این بیماران ممنوع است . برخی از بیماریها و اختلالات هم خانواده اسکیزوفرنی هم وجود دارد که در آنها هم باید دارودرمانی و هم مشاوره روانشناسی انجام شود باز هم انجام هیپنوتیزم در این گروه بیماران ممنوع است ، روانپزشکان و مشاوران روانشناس حاذق و حاضر در مرکز گروه هیپنوتیزم بیدار میتوانند به این بیماران کمک کنند . موفق باشید.

  37. زهرا حامدی گفت:

    سلام آقای دکتر قبلا هم برای شما پیام گذاشتم ولی متاسفانه جوابی از شما به من نرسید.من ارشد روانشناسی بالینی هستم و در مورد یادگیری هیپنوتیزم از شما اطلاعات خواستم واینکه آیا شما هم آموزش می دید؟امیدوارم این بار جوابی از شما دریافت کنم.
    با تشکر

  38. فاطمه گفت:

    سلام.پسر ۶ساله ای دارم که یکسال پیش متوجه شدم TVراباصدای بلند گوش میده.بردمش دکتر وچندین دکتر نظرشان این بود که عصب گوش های پسرم (هر دو گوش)حدود ۴۵-۵۰درصذ کاهش شنوایی دارند ونیاز به سمعک دارند.ناگفته نماند که من وهمسرم سالمیم وازدواج فامیلی هم نداریم ودر خانواده هایمان هم موردی یافت نشده.گفتارش خیلی خوب است در۲سالگی بهتر از همسالان خود حرف میزد.نظر پزشکان این است که احتمالا بعد از اینکه دایره لغاتش کامل شده ،این مشکل به وجود اومده..پسرم دچار زردی نشده.فقط در سن ۳سالگی یکدفعه ای چرخشی در چشم هایش ایجاد شد که تشنج نبود .یکسال تحت نظر دکتر مغز و اعصاب کودکان بود که با MRI که انجام داد گفت احتمالا میگرن ارثی است که در پسرتان اینطوری ایجادشده.قرص سیپروهپتادین مصرف کرد بعد یکسال قطه کردند.الآن که ۶سالشه کاهش شنوایی پیدا کرده وبرای یک گوشش بعد از۶ماه انکار خودم ازاین موضوع که پسرم سالمه خوب میشه و…سمعک گرفتم الآنم ۳ماهی هست میگذاره..یکماهی هم هست که کارگاه روانشناسی(بازیهای کودکانه)میگذارم .روانشناسش نظر به بیماری روان تنی داره البته مطمعن نیست احتمال میده..به نظرتون چیکار باید انجام بدم لطفا راهنماییم کنید.قبلا از صبر وحوصله ای که برای خواندن این متن به خرج دادید متشکرم..

    • سلام فاطمه خانم.
      اگر “چندین دکتر نظرشان این بود که عصب گوش های پسرتان (هر دو گوش)حدود ۴۵-۵۰درصذ کاهش شنوایی دارند ونیاز به سمعک دارند” احتمالا حداقل یک نفر از آنها ادیومتری انجام داده اند و دیگر مسئله بیماری روان تنی مطرح نیست مگر در دو حالت : اول اینکه آن ادیو متری دقیق نباشد و اشتباهی اتفاق افتاده باشد که باید یک جای مطمئن دیگر تکرار کنید . دوم اینکه تشخیص اصلی درست است ، اما آن روانشناس جنبه های دیگری را هم مورد توجه قرار داده اند که آن رفتارهایی هایی که همراه با کاهش شنوایی هست منشاء روان تنی دارد. پیگیری بفرمایید که کدام یک از این دو مورد است . در هر صورت بیماری روان تنی با هیپنوتیزم قابل درمان است اگر مورد فرزند شما روان تنی باشد . موفق باشید .

  39. رها گفت:

    سلام اقای دکتر
    خوشحالم ازینکه مطالب شمارو مطالعه کردم
    مطلبی که خوندم بسیار جالب بود
    ارزومند سلامتی شما را دارم

  40. مهتاب گفت:

    آقای دکتر
    آیا افتخارات دیگری از این دست دارید؟ ممنون میشم اگر در سایت قرار بدید.

    • سلام مهتاب عزیز . از علاقمندی شما ممنونم. دو مورد سنگین دیگر در دست دارم که هنوز درمان ادامه دارد و بهبودی نسبی و دور از انتظاری ایجاد شده است . منتظر تکمیل شدن درمان هستم. باز هم از لطف شما ممنونم.

  41. نسیم گفت:

    سلام جناب آقای دکتر حریری
    مطلبی نظرم را جلب کرد خواستم با توجه به این صفحه از سایت شما که بی ربط نیست بگویم و آن نظر برایان در باره تعریف از موفقیتها و دستاوردهاست .
    او می گوید وقتی پسرم مایکل پنج ساله بود از مدرسه به خانه آمد ، حالت شاد و بشاشی داشت از او پرسیدم : ” مدرسه چطور بود ؟ ”
    نگاهی به من انداخت و گفت ” آموزگارم گفت که به من افتخار می کند ” و بعد دوباره اضافه کرد ” او خیلی به من افتخار می کند ”
    من متوجه شدم که آموزگار پسرم به سر نخ مهمی درباره او دست یافته است . به این فکر افتادم که من هم می توانم از این حربه استفاده کنم . از آن روز به بعد ، هر گاه فرزندانم کار جالبی کردند به آنها گفتم ” به شما افتخار می کنم ” هر بار که این حرف را زدم بر عزت نفس آنها افزودم و به آنها احساسی از ارزشمند بودن دادم .
    پس از آن همه ساله با هزاران نفر ملاقات می کنم و هر گاه کسی به موفقیتی در کارش اشاره کند به او می گویم ” باید به این کارت افتخار کنی ”

    بله واقعاً من به مردانی چون شما افتخار می کنم و در واقع مردمان کشورم به چون شما افتخار می کنند و می گویند ” باید به این کارت افتخار کنی “

  42. ali asoodeh گفت:

    salam, mikhastam begidke che bimarihaie ba in ravesh darman mishe

    • سلام علی جان
      بطور کلی میتوان گفت هیپنوتیزم در موارد زیر بطور نسبی و یا قطعی کمک کننده است .
      درمان لکنت زبان
      درمان بی خوابی
      معالجه حالات اضطرابی
      درمان حالات هیجانی
      معالجه افسردگی
      درمان حالاتی که فرد در شناخت هویت خود دچار مشکلاتی شده است
      درمان پرخوری و کم خوری ( ناشی از افسردگی )
      فشار خون
      رفع بیماریهای روان تنی
      درمان ضعف و فقدان اعتماد به نفس
      معالجه عدم قدرت در تمرکز فکر و ضعف حافظه
      ایجاد انگیزه و امید به آینده و ایجاد روحیه مثبت و شاد
      انواع آلرژیها و حساسیت
      آسان و قابل تحمل کردن مشکلات دوران قاعدگی و نیز کاستن از شدت علائم
      مهار خونریزی تروماتیک یا حین جراحی (و اعمال دندانپزشکی)
      تسهیل رواندرمانی با امکان دسترسی سریع به خاطرات سرکوب شده آزار دهنده
      بیماری ام اس
      درمان عادت جویدن ناخنها
      کاستن از عوارض کموتراپی
      کمک به درمان زگیل
      درمان وسواس و رفتارهایی که فرد به صورت اجباری انجام می دهد
      آسم و تنگی نفس
      کنترل دردهای مختلف حاد و مزمن
      درمان یا کنترل میگرن و انواع سردردهای تنشی
      درمان کم خوری و لاغری ( لاغری ناشی از کم خوری یا علل دیگر)
      فیبرو میالژیا ( دردهای خاص عضلانی)
      بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن
      تسریع در بهبودی سوختگی ها
      کاستن از خونریزیهای بیماران هموفیلی
      تسریع در جوش خوردن شکستگی استخوان
      ترک اعتیاد به دخانیات، الکل ( با ایجاد بی نیازی٬ تنفر و حساسیت)
      قابل تحمل کردن استرس و ناراحتی ناشی از اقدامات پزشکی (همچون آندوسکوپی، عکس رنگی، آنژیوگرافی و ….)
      کاربردهای هیپنوتیزم در دندانپزشکی

  43. Samiullah Massoudi گفت:

    سلام علیکم

    من مخواهم که همین رشته را بیاموزم مشود که مرا کمک نماید من بسیار شوق دارم به این رشته

    تشکر
    بااحترام
    سمیع الله مسعودی

    • سلام جناب اقای مسعودی.
      این رشته برای افرادی که در کار درمان دارای مدرک دانشگاهی هستند مثل پزشکان ، دندانپزشکان ، روانشناسان و پیراپزشکان برای استفاده در رشته خودشان آموزش داده میشود. موفق باشید.

  44. شبنم گفت:

    سلام آقای دکتر حریری.
    بنده به خاطر کم کردن یک سری اضطراب ها مثلا لرزش لب و سر یا یک سری نشانه های اضطراب در برخورد با افرادی که نمی شناسشون می خوام هیپنوتراپی انجام بدم.البته در کل من شخص با اعتماد به نفسی هستم ولی به خاطر یک دیدار مهم من باید این علایم رو برطرف کنم.
    این موضوع به حدی مهم هست که ممکنه زندگیم رو تحت شعاع قرار بده.
    من امکان حضور در تهران و ویزیت شدن حضوری رو ندارم

    بی نهایت ممنون می شم اگر جواب بدید این موضوع برای من خیلی مهمه

    باز هم ممنونم

    • سلام شبنم خانم .
      اگر منظورتان تیکهای عصبی است که منشاء عصبی دارند بله با هیپنوتیزم قابل درمان است . اینکه نمیتوانید در تهران حضور پیدا کنید ، خب درمان هیپنوتیزمی از طریق غیر حضوری تعریف نشده است و لازم است حضور داشته باشید . صمیمانه امیدوارم در شهر یا کشوری که هستید کسانی در این رشته فعالیت داشته باشند. موفق باشید

  45. ستاره گفت:

    من دوتا دکتر رفتم اولیش روانشناس بود دکتر بهروزی شاید بشناسیشون به من گفت برو ورزش کله صبح برو حموم اب سرد و… دوروز نجام دادم برام دستوراتش مسخره و خسته کننده بود همچنان ناامید بودم وقتی بار اول منو دید با توجه به سوالاته کتبی که ازم داشت گفت تو افسردگی شدید داری و نیاز به درمان داری اما من دوست نداشتم تحت درمانش باشم چون اولا مرد بود من باهاش راحت نبودم دوما من اگه میتونستم دستوراتشو اجرا کنم که افسردگی نمیگرفتم من نمیتونم برم بیرون نمیتونم ورزش کنم محدودیت خاصی هم ندارم نمیتونم امیدوارم درکم کنید بعدش رفتم پیش دکتر روانکاو و روانپزشک دکتر قربانی که هرجلسه دارو تجویز میکرد روانکاوی و مشاوره نمیکرد هر بار میرفتم اصرار داشتم دوز داروهامو بالا ببره داروهامو مرتب میخوردم اما اصلا خوب نبودم بعد ۸ ماه دیگه نرفتم پیشش داروهامم خودم گذاشتم کنار اولش سخت بود اما خوردنشم بی فایده بود اسم داروهم یادم نیست اما بعده هر وعده غذا میخوردمشون دکتر من خوب میشم؟؟؟بیماری من درمان داره؟؟؟من پیش چه دکتری برم؟؟؟روانشناس؟روانپزشک؟مشاور؟روانکاو؟یا کسی که هیپنوتیزم میکنه؟خواهش میکنم راهنماییم کنید.

    • ستاره خانم ، حقیقتش اینکه شرح حالتونو خیلی مغشوش نوشته اید اما بنظرم منظورتون این بوده که افسردگی دارید. سن ، تحصیلات ، شغل ، وضعیت خانوادگی ، وضعیت دوران کودکی ، اتفاقاتی که موجب این افسردگی فعلی شده و افکار و احساسات فعلیتون مهم هستند . اگه مایلید تلفنی یه مشاوره ای بگیرید تا بیشتر صحبت کنیم : ۴۴۶۱۵۲۶۹ و ۴۴۶۱۵۲۷۰ متشکرم

  46. ستاره گفت:

    سلام دکتر .روزتون بخیر .من ستاره هستم سه سال و خورده ای هست افسردگی گرفتم چند بار خودکشی کردم اما متاسفانه هنوز زندم و دارم .من تو این مدت کاملا منزوی شدم با هیشکی ارتباط ندارم متاهلم مادر هستم اما جز بچه هام از همه بریدم بیرون نمیرم همش خونم تنهای تنهام دارم از لطف خدا ناامید میشم خیلی تلاش کردم خوب شم ” مثل قبلا ها بخندم شاد باشم امید داشته باشم نشدددد هرکاری کردم روحم به ارامش برسه نشد نشد دکتر ۸ماه دارو خوردم نتیجه نگرفتم من ترسو شدم خیلی میترسم از همه میترسم بخصوص جنس مخالف ۲ساله این مدلی شدم اتفاق خاصی برام نیفتاده ینی تا اونجایی که یادم میاد به همه بی اعتمادم از همه گریزون حس میکنم مانیا دارم گاهی خوبم گاهی تا حدی بد که احساس خطر میکنم و جرات تنها موندن تو خونه رو ندارم من عاشق بچه هام هستم وقتی میترسم (همیشه این حس رو دارم) وقتی شدید میشه بدنم ناخوداگاه میلرزه طوری که هرکی پیشمه میفمه دکتر من وقتی ماجرای تجاوز به بچه ها رو میشنوم یا قتل بچه ها ساعت ها گریم میگیره دست خودم نیست حتی وقتی تو جمعم چند روزی این شکلی میشم لرزش بدن میاد سراغم احساس تخلیه ی روحی میکنم به هیشکی اعتماد ندارم دکتر من خیلی تنهام من و بچه هام جز خدا کسی رو نداریم . تنها آرزوم اینه خوب شم بتونم مثل قبل بخندم اعتماد کنم امیدوار باشم ارتباط برقرار کنم از انزوا دربیام نترسم .

    • سلام ستاره خانم ؛ وقت شما هم به خیر.
      در مورد اینکه برای درمان اقدامی کرده اید یا نه چیزی نفرموده اید. ابتدا از دارو درمانی توسط پزشک متخصص اعصاب و روان یا همان روانپزشک استفاده کنید. امکان دارد چندین ماه تا یکسال طول بکشد . تشخیص باید واضح و معلوم بشود . اغلب روانکاوی و روانشناسی هم کمک میکند که علیرغم جلسات طولانی آن هم توصیه میشود که انجام شود تا علل اینهمه افسردگی زیاد در این مدت کوتاه معلوم شود. اگر جوابگو نبود تماس تلفنی بگیرید در خدمتم.

  47. پدرام گفت:

    انشاالله نمونه های ارزشمند دیگری هم روی سایت خواهید گذاشت!

  48. فهیمه گفت:

    خیلی از مطالب این صفحه را نتوانستم بفهمم . اما خوب بود . متشکرم

    • سلام فهیمه خانم
      از این بابت عذر می خواهم . نظر به اینکه این سخنرانی جهت پزشکان ، پیراپزشکان ، روانشناسان و قشر معدودی از مدعوین انجام پذیرفت لذا مجبور به استفاده از لغات تخصصی برای ادای مطلب شدم.ممنون از اینکه سایر مطالب سایت را دنبال خواهید کرد.

  49. Shima Mohamadi گفت:

    خیلی جالب بود . اینکه هیپنوتیزم می تواند اینقدر تاثیر گذار باشد.

    • سلام خانم شیما محمدی
      ممنون از اینکه توجه کردید .اگر ما اذعان داشته باشیم که علممان ناقص است و هنوز همه چیز را نمیدانیم ، پس بنابراین میتوان به این نتیجه رسید که میشود کارهای جدید هم انجام داد و دریچه های جدید گشود، و پیشرفتهای بیشتر، محتمل است . من خودم این کاری که در ارتباط با آقای یوسف الف انجام دادم را یک دریچه جدید میدانم اما خیلیها به آن به دیده تردید مینگرند ! در ادامه عرض میکنم که شاید تا الان هنوز تعداد موارد کشفیات مشابه با هیپنوتیزم به حدی نرسیده که یک مطالعه جامع علمی را کلید بزند و به آنها بعنوان استثناء نگاه میکنند. امیدوارم همواره موفق باشید.

  50. فریدون گفت:

    خیلی ممنون که متن سخنرانی را گذاشتید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.