درمان اضطراب و استرس
۱۳۹۱-۱۰-۲۴
درمان استرس با هیپنوتیزم
۱۳۹۱-۱۰-۲۴
Show all

فوبیا یا ترس های ناشناخته

فوبیا یا ترس های ناشناخته ترس های ناشناخته ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

 فوبیا ترسی غیر واقعی، شدید و طولانی مدت از یک شی، شخص، حیوان یا موقعیت است. فـوبیا نوعی اختلال اضطراب است. شخصی که فوبیا دارد یا سعی می کند از چیزی که ترس ایجاد می کند فرار یا اجتناب کند یا آن را با اضطراب و پریشانی فراوان تحمل می کند. همه ما در طول زندگی خود ترس هائی را تجربه کرده  که هیچ دلیل منطقی ای برای آنها سراغ نداشته ایم . امکان بروز فوبیاها در تمام دوران های زندگی افراد وجود دارد .
همه افراد در سنین کودکی ممکن است فـوبیا را تجربه کنند. خیلی از بچه ها ترس از تاریکی یا تنها ماندن را دارند. به مرور زمان که از نظر سنی و عقلی رشد می کنند این ترس ها از بین می رود و نیازی هم به درمان ندارد، اما در یک سری افراد ممکن است علائم باقی بماند؛ پس باید درمان بشوند؛ مثلا افرادی هستند که اصلا از خانه هم خارج نمی شوند که این افراد قطعا به درمان و معالجه احتیاج دارند.اما معمولاً ریشه بسیاری از این ترسهای ناشناخته ، به دوران کودکی باز می گردد . این دسته از ترس ها میلیون ها نفر از مردم را در جهان در گیر کرده است . روانشناسان ترس را اینطور معنا می کنند: پدیده ترس هر چند که یک غریزه طبیعی است که در انسان از همان بدو تولد وجود دارد، اما هر گاه به دلیل تغییراتی که در شدت و نوع آن بوجود می‌آید از حالت عادی خارج شود، این ترس‌ها تحت عنوان ترس‌های مرضی شناخته می‌شوند که می تواند فعالیت های روزمره انسان را مختل کند.در یک تعریف کلی می توان فوبیا را ترس شدید ، پیوسته و نامناسب از اشیاء یا موقعیت ها دانست . در واقع فوبیا ترس شدیدی است که دلیل منطقی ندارد . اضطراب و نگرانی شدید ، تپش قلب ، تعریق ، لرزش ، حالت تهوع ، سر گیجه ، گاهی غش ، خستگی عمیق ، سردرد  ، درد پشت و شانه ، ناراحتی های گوارشی ، درد معده ، فکرهای وسواسی و احساس خود کم بینی از جمله نشانه های بالینی اینگونه ترس ها به شمار می روند . ترسهای فوبیائی اگر شدت پیدا کنند می تواند باعث انزوای فرد و اختلال در روابط خانوادگی و اجتماعی وی گردند . برخی از رفتارهای اجتماعی نیز می تواند ناشی از اینگونه ترسها باشد . ترسهای مکانی مثل ترس از آسانسور ، ترس از فضاهای باز ، ترس از فضاهای بسته ، ترس از بلندی و ترس از دیگران از جمله شایع ترین فوبیاها هستند .

کارشناسان اتفاق نظر دارند که ترس ها و افکار مخرب بخشی از انرژی انسان برای انجام فعالیت های مفید روزانه را خواهند گرفت. علاوه بر این اثرات مخرب بیشمار دیگری هم در زمینه سلامتی جسم و روح به اثبات رسیده است. غالباً افراد از غیر منطقی بودن ترس خود آگاه هستند ، اما قادر به جلوگیری از بروز آن نبوده و گوئی از کنترل ارادی آنها خارج است . فوبیاها تنوع زیادی دارند و از نظر شدت ، طول مدت اختلال ، غیر طبیعی بودن ، ایجاد ناتوانی و میزان و همچنین اشیا با موقعیت های ایجاد کننده آنها ، دسته بندی می گردند .

انواع و اشکال مختلف ترس

ترس از بیکاری، ترس از حشرات و حیوانات، تنهایی، بی پولی ، تاریکی ,ارتفاع و… هر یک از ما ترس های خاص خودمان را داریم که از منابع متعددی ریشه می گیرند.

چرا می ترسیم؟

روانشناسان مجموعه ای از عوامل زیستی و وراثتی در کنار عوامل محیطی و روان شناختی را در شکل گیری ترس ها موثر می دانند. بعضی اوقات ما خودمان به خوبی می دانیم که ترسمان از چه چیزی نشات می گیرد و در پاره ای موارد هم دلیل این ترس را فراموش می کنیم، اما از وجودش رنج می بریم. همچنین آنان معتقدند بعضی از بچه ها ذاتا مستعد ترس یا فوبیا هستند و ویژگی های شخصیتی را سخت می توان تغییرداد. اما به نظر می رسد هر یک از ما اگر تنها بخشی از توانایی هایمان را بکار بگیریم قادر به انجام کارهایی هستیم که حتی امروز قادر به تصور آن هم نیستیم. بنابراین غلبه بر ترس های مزمن اگر چه ممکن است سخت بنظر بیاید  اما قابل درمان است. ترس در موارد جزئی که حالت بیمار گونه نداشته و به شکل موانع محدود در درون همه ما وجود دارند با تمرین می توان  با آنها مبارزه کرد اما در حالتهای شدید نیاز به درمان توسط پزشک دارد .

راه های غلبه بر ترسترس از حیوانات ، هیپنوتیزم بیدار ، دکتر حریری

اسلام می‏خواهد ما اداره‏کننده ی احساسات، عواطف، افکار و تمایلات خود باشیم، نه آنها مدیر ما.) اشاره به آیه ۴۳ از سوره فرقان.)

اگر دوست دارید عنان سرنوشت خود را در دست گیرید، در این جا راهکارهایی به شما ارائه می‌کنیم تا بر ترس های خود غلبه کرده و در خود تغییر ایجاد کنید.

۱. ترس از ناشناخته‌ها:

ترس از ناشناخته‌ها باعث می‌شود افراد نتوانند از فرصت‌ها استفاده کرده و در موقعیت‌هایی که چندان خوشایندشان نیست باقی بمانند. هر موقع صحبت از تغییر پیش می‌آید، مردم به گفتن چه پیش خواهد آمد می‌افتند. با خودتان فکر می‌کنید موقعیتی که الان دارید بهتر است و به همین خاطر همه ایده‌ها و افکار تازه برای تغییر را در ذهنتان دفن می‌کنید و فکر می‌کنید باید همین جایی که هستید باقی بمانید. اما باید بدانید ترس از ناشناخته‌ها یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد را از ایجاد هر نوع تغییر مثبت در زندگیشان باز می‌دارد.

 هیچ انتخابی نادرست نیست، فقط فرصت‌هایی که به واسطه آن انتخاب برای ما پیش می‌آید با هم متفاوت هستند. اگر انتخاب‌های خود را مهیج و باارزش بدانید، تجربه ناشناخته‌ها برایتان ساده‌تر خواهد شد. فقط باید تصمیم بگیرید که چه کاری را می‌خواهید در حال حاضر انجام دهید.

۲. عدم‌اطمینان به‌خود:

 وقتی در نظر دارید که تغییری در زندگیتان ایجاد کنید، تردید دارید که آیا واقعاً از عهده آن برمی‌آیید یا نه. در این موقعیت‌ها همه چیز بزرگتر و دشوارتر از آنچه هست به‌نظر می‌رسد و وقتی به آن نگاه می‌کنید به‌نظرتان کار بسیار سختی می‌آید. معمولاً از خودتان می‌پرسید، چه کسی می‌تواند این کار را انجام دهد؟ من که نمی‌توانم کار خیلی دشواری است.اگر بخواهید چیزهای بزرگ به دست آورید یا حتی فقط به آرامش درونی برسید، باید بتوانید از آن قلمرو آرامش خود بیرون آمده و چیزهای جدید را امتحان کنید. اگر موفق هم نشوید، حداقل تلاشتان را کرده‌اید و تا آخر عمرتان افسوس نمی‌خورید که چرا آن قدم را در زندگی برنداشتید.

۳. تنها حس کردن خود و تلاش برای تصمیم‌گیری:

گاهی اوقات وقتی موقعیت‌های دشوار در زندگی پیش می‌آید، احساس می‌کنید که تنها آدم روی زمین هستید که باید این تصمیم را بگیرید. فکر می‌کنید برای اطمینان از اینکه کار درستی را انجام می‌دهید نیاز به حمایت و اطمینان افراد دیگر دارید. نظر همه را می‌پرسید تا مجبور نباشید به تنهایی تصمیم بگیرید. از تجربه شخصی خودم می‌گویم که همیشه سخت‌ترین قسمت گرفتن تصمیم، تقلا و عذاب دادن خود برای گرفتن آن است.

 آنقدر به‌خودمان فشار می‌آوریم که هم خودمان و هم افراد دور و برمان را حسابی خسته و بیمار می‌کنیم و وقتی با هزار زور و تقلا تصمیم نهایی را می‌گیریم، احساس می‌کنیم که باری سنگین از روی دوشمان برداشته شده و از تصمیمی که گرفته‌ایم احساس آزادی و هیجان می‌کنیم. اما آن بخش تقلا برای تصمیم‌گیری است که ممکن است از ادامه راه دلسردتان کند. به این خاطر به نفعتان است که هرچه سریعتر تصمیمتان را گرفته و کارتان را جلو ببرید.

۴. تصور اینکه فقط یک انتخاب دارید:

 گاهی اوقات وقتی برای گرفتن یک تصمیم بزرگ و مهم تلاش می‌کنید، اگر نخواهید که وضعیت موجود را قبول کنید فکر می‌کنید که فقط یک انتخاب پیش رویتان است؛ مثلاً یا باید در شغلی که از آن متنفرید باقی بمانید، یا اینکه از آن بیرون بیایید و بیکار باشید.  اما واقعیت این است که انتخاب‌های دیگری هم برایتان وجود دارد. فقط کافی است کمی فکر کنید تا لیستی از راه حل‌ها جلوی رویتان سبز شود.

۵. توجه به مسائل ظاهری:

 مشکل دیگری که برای ایجاد تغییر برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که برای تعریف هویت و ارزششان، به مسائل ظاهری و بیرونی توجه می‌کنند (اینکه کارمان چیست، دارایی‌هایمان چقدر است، درآمد ماهانه مان چقدر است و…).اما چیز دیگری که بیشتر باید به آن توجه کنیم، ارزش روابط‌مان با دیگران است و اینکه چطور می‌توانیم به آنها کمک کنیم. وقتی به بقیه کمک می‌کنید .

۶– لازم نیست خودتان را با هر اتفاقی که می افتد تطبیق دهید :

بدترین قسمت ترس از تغییر آنجاست که می‌توانید برای هر چه که اتفاق بیفتد، خودتان را هماهنگ کنید. این‌طوری کمی از ترس آن هم ریخته می‌شود. واقعیت این است که این راه زندگی بسیار وحشت‌آورتر است چون احساس نمی‌کنید که اتفاقاتی که برایتان می‌افتد در اختیار و کنترل شماست، و همیشه از این می‌ترسید که چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر این جرات را داشته باشید که در مواقع لزوم تغییری به زندگیتان وارد کنید، نه تنها باعث می‌شود کنترل زندگیتان را در دست گیرید، بلکه زندگیتان را سرشار از لذت و هدف خواهد کرد. آیا این واقعاً آن چیزی نیست که همه ما دنبالش هستیم.

 راه های درمان ترسها

این مقاله تنها تلنگری است برای اینکه به شما پیشنهاد کنیم ترس های خود را بشناسید و در صورتی که بر شما غلبه دارند توصیه می کنیم برای رفع آن از متخصصان کمک بگیرید.

یکی از راه های درمان غلبه بر ترس های مرضی استفاده از هیپنوتراپی یا “هیپنوتیزم بیدار” است  که به شما کمک میکند تا هرچه سریعتر از ترسهای نابجا رهائی یابید و توصیه ما به شما این است که برای غلبه بر ترس با کمک تکنیکهای هیپنوتراپی ( هیپنوتیزم درمانی ) خودتان را از موقعیت های ترسناک رها کنید ، آنوقت خواهید دید چندان هم که فکر می کردید از چیزهائی که ترس داشتید چندان هم ترسناک نیستند.

 دکتر حریری، پزشک ، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) و عضو انجمن علمی بین المللی هیپنوتیزم بالینی ایران

76 دیدگاه ها

  1. باران گفت:

    سلام من ترس شدید از صمیمیت و اجتماع دارم و از ازدواج می ترسم به طوریکه ازدواج مثل کابوس و وهم برام و از ذهنم بیرون نمیره آیا این درمان داره چی کار باید بکنم

  2. Raha گفت:

    سلام من اولین باری که غش کردم ۷سالم بود وقتی دندونم رو درآورده بودم تو آینه خودمو دیدم بیهوش شدم الان۱۷سالمه ولی مشکلم هنوز برطرف نشده الان حتی کسی تعریف کنه مثلا کسی رگشو زده یا همچین چیزایی من بازم بیهوش میشم این راه درمان داره؟ واقعا خیلی عذاب میکشم هروقت اینطور میشم تا چندروز فقط گریه میکنم😔

    • Raha گفت:

      بصورت آنلاین هم میشه درمانش کرد؟ آخه من یه جا دیگه زندگی میکنم و نمیتونم حضوری بیام

      • سلام رها جان .
        فوبیا ها با حدود ۸ جلسه قابل درمان هستند در مورد شما باید شرح حل دقیقتری بگیرم و سایر علایم شما را هم بررسی کنم.
        جلسات را میتوان به صورت ویدئوکال هم برگزار کرد. یا با واتساپ و یا با اسکایپ.
        از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید و اگر ایران نیستید با همین شماره با واتساپ ( نه اسکایپ) وقت بگیرید و درمان را شروع کنید .
        موفق باشید.

    • سلام رها جان .
      فوبیا ها با حدود ۸ جلسه قابل درمان هستند در مورد شما باید شرح حل دقیقتری بگیرم و سایر علایم شما را هم بررسی کنم.
      جلسات را میتوان به صورت ویدئوکال هم برگزار کرد. یا با واتساپ و یا با اسکایپ.
      از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید و اگر ایران نیستید با همین شماره با واتساپ ( نه اسکایپ) وقت بگیرید و درمان را شروع کنید .
      موفق باشید.

  3. حمیدرضا گفت:

    سلام اقای دکترمن فوبیای خون دارم موقعی که خون رامی بینم ازهوش میرم آیاقابل درمانه وچه جوری میشه

    • سلام حمیدرضای عزیز.
      بله این فوبیای خون و مداخلات پزشکی است و با روش من با حدود ۶ تا ۸ جلسه بهبود می یابید. از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید تشریف بیاورید تا وضعیت شما را بررسی و درمان را برایتان شروع کنم.
      موفق باشید.

  4. Baran گفت:

    با عرض سلام و وقت بخیر
    جناب دکتر حریری برای ما که ساکن شیراز هستیم و امکان مراجعه به مطب شما را نداریم آیا فرد دیگری را در شیراز معرفی می کنید؟؟؟؟ بیمار حادی داریم ممنون میشم پاسخ بدید

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام باران عزیز
      شما میتوانید از امکانات درمان آن لاین اسفاده نمائید. لطفا با مطب تماس بگیرید. موفق و سلامت باشید.

  5. حسین گفت:

    سلام آقای دکتر ی مشکلی ک منو از بچگی عذاب میده اونم اینه که تو موقعیتی مثله دعوای خیابانی ترس تمام وجودمو میگیره که مانع از دفاع از خودم میشه دست پاهام به لرزش میفته زبونم میگیره مغزم هنگ میکنه و فقط دوس دارم از اون موقعیت دورشم خیلی هم با خودم کارکردم ولی تو موقعیتش ک قرار میگیرم مثله قبل میشم ترس وجودمو فرا مییگیره

  6. حسین گفت:

    سلام آقای دکتر ی مشکلی ک منو از بچگی عذاب میده اونم اینه که تو موقعیتی مثله دعوای خیابانی ترس تمام وجودمو میگیره که مانع از دفاع از خودم میشه دست پاهام به لرزش میفته زبونم میگیره مغزم هنگ میکنه خیلی هم با خودم کارکردم ولی تو موقعیتش ک قرار میگیرم مثله قبل میشم ترس وجودمو فرا مییگیره میخواستم ببینم مشکل قابل حل است با هیپنوتیزم؟

  7. حسین گفت:

    سلام آقای دکتر ی مشکلی ک منو از بچگی عذاب میده اونم اینه که تو موقعیتی مثله دعوای خیابانی ترس تمام وجودمو میگیره که مانع از دفاع از خودم میشه دست پاهام به لرزش میفته زبونم میگیره مغزم هنگ میکنه خیلی هم با خودم کارکردم ولی تو موقعیتش ک قرار میگیرم مثله قبل میشم ترس وجودمو فرا مییگیره میخواستم ببینم قابل حل است با هیپنوتیزم؟

    • سلام حسین عزیز
      خوشبختانه مشکل شما با هیپنوتیزم درمانی با ۵ تا ۶ جلسه با تکنیکها و مشاوره های پزشکی که میدهم قابل درمان است . جهت تعیین نوبت میتوانید با مطب با شماره ۰۲۱۴۴۲۹۵۵۹۶ تماس بگیرید. موفق و سلامت باشید.

  8. حمیده گفت:

    سلام دکتر
    سوالی دارم البته خوندم که کسایی هم بودن مثل من که فوبیا حیوان دارن من به شدت از گربه و سگ میترسم واقعا یک مساله جدی شده
    اینقدر از گربه و سگ بدم میاد مخصوصا گربه
    اصلا هم علاقه ندارم داشته باشم فقط میخوام ترسم بریزه

  9. نازنین گفت:

    سلام من ترس از حیوانات به صورت خیلی وحشتناک و حاد دارم می خواستم ببینم طول درمان چند جلسه است و اینکه هزینه هر جلسه چقدر می شود؟ ممنون

    • سلام نازنین عزیز
      ترس یا فوبیای از حیوانات از جمله اختلالات اضطرابی است که با هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی قابل بهبودی است و با روش من نیاز به ۶ تا ۸ جلسه درمان است. در این روش درمان با تکنیک های هیپنوتیزمی با استفاده از فنون آرام بخشی غلبه بر اضطراب به او آموخته می شود. در مرحله دوم تصویر سازی های ذهنی مثلا تجسم یک گربه از فاصله به وی نشان داده می شود که باز هم در صورت بروز احساس ترس و اضطراب فنون تن آرامی یا ریلکسیشن و حالت آرامش به وی داده می شود. تا اینکه حساسیت زدایی ذهنی کامل انجام شود .
      ترس از حیوانات در ردهٔ ترس‌های ویژه است و ۳۶ درصد از بیماران حیوان‌هراسی از سگ و گربه می‌ترسند. گرچه هراس از مار و عنکبوت بالاترین ترس در بین بیماران است اما به دلیل فراوان بودن سگ و گربه، ترس از آن‌ها بیشتر است. در راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (DSM-IV-TR) که توسط انجمن روان‌پزشکی آمریکا تهیه‌شده است گزارش شده که فقط ۱۲ تا ۳۰ درصد از بیمارانی که از این هراس رنج می‌برند مراحل درمانی را انجام می‌دهد.

      برخی بررسی‌ها علت بروز این اختلال روانشناختی را عوامل ژنتیکی عنوان می‌کنند، عده‌ای دیگر بر این باورند دلیل مشخصی برای بروز انواع فوبیا وجود ندارد و گروهی هم معتقدند فوبیای والدین یا اقوام نزدیک می‌تواند به بچه‌ها منتقل شود؛ حتی اگر کودک به طور مستقیم با عامل ایجادکننده ترس روبه‌رو نشده باشد. مثلاً وقتی کودکی می‌بیند مادرش ازسگ می‌ترسد به طور ناخودآگاه یاد می‌گیرد که به محض دیدن و نزدیک شدن به این حیوان عکس‌العمل نشان دهد و ترسش را بروز دهد، اما کودکی که با یک حیوان خانگی بزرگ شده یا اعضای خانواده نسبت به حیوانات مهربان هستند، معمولاً ترسی از آنها ندارد به طوری که عوامل محیطی هم نمی‌توانند عامل ایجادکننده این نوع ترس‌های غیرمنطقی باشند؛ بنابراین دلایل مختلفی برای بروز فوبیا پذیرفته شده است. همچنین گاهی اوقات نیز همراه شدن دیدار یک جانور بی آزار با یک اتفاق ناخوشایند می تواند سبب ایجاد تداعی منفی نسبت به آن جانور شود؛ برای نمونه خانمی که در خیابان شاهد تصادف یک موتور سوار با یک گربه است، از آن پس امکان ترس از گربه نیز برایش وجود دارد.

      هنگامی که فرد فوبیای حیوانات دارد به هیچ عنوان قادر نیست در مکانی که آن حیوان وجود دارد حضور پیدا کند و به طور کلی افراد هنگام مواجه شدن با شرایط و موقعیت‌های ترسناک دچار اضطراب، تپش قلب، رنگ‌پریدگی، تعریق بدن بخصوص کف دست‌ها، افت فشار خون و ضربان قلب، گرفتگی عضلانی و… می‌شوند. بهتر است خانواده ها از دوران کودکی فرزندانشان را با جانوران اهلی اطرافشان آشنا کنند به نحوی که در آینده ترس از گربه، کلاغ، مورچه، پروانه و … نیز ایجاد نشود. موفق و سلامت باشید.

  10. لیلا.م گفت:

    آقای دکتر من حالم خیلی بده فوبیای سوراخ دارم چندشم میشه اونجور چیزارو میبینم عصبی میشم دوست دارم بِکَنَم اون چیز چندش آورو تیکه تیکه کنم بس ک عصبیم میکنه شبا تا دیر وقت همش فکر میکنم جلو چشمم تصور میکنم باید چیکار کنم کمکم کنید

  11. پریا گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و حدود ۶ ماهه که حالات عجیبی دارم… نمیتونم با کسی رو در رو صحبت کنم چون احساس خفگی و تنگی نفس پیدا میکنم، موقع غذا خوردن همش احساس میکنم که دارم خفه میشم و به سختی غذا میخورم.و باید تنها باشم تا غذا از گلوم پایین بره… ۶ ماهه که زندگیم مختل شده نه میتوانم برم بیرون چون تو بیرونم سرم گیج میره و احساس خفگی دارم.. خیلی دارم عذاب میکشم پیش هر دکتریم رفتم گفتن تلقین میکنی.. اما تا حالا به روانشناس مراجعه نکردم.. میخواستم بدونم چجوری میتوانم درمان بشم راهی هست یا تا آخر عمر باید عذاب بکشم؟!

  12. مريم گفت:

    سلام اقای دکتر
    من مدتی یوگا کار کردم، درباره ی مسایل متافیزیکش شنیدم متاسفانه، چند بار موقع مدیتشن تمرکز کردم و بلاخره با تلقین یک چشم دیدم، چند بار این کار رو انجام دادم، تا این که یک روز همه جا اون چشم رو می دیدم، داشتم دیووونه می شدم، پنیک اتک داشتم، بعد از چند روز دیگه ندیدمشون ولی هر وقت چشمامو می بستم بود و یا من فکر می کردم که هست….الان ٢ ماه گذشته، و زندگی من کاملا به هم خورده، مدام اضطراب و تپش قلب دارم، به هیچ عنوان چشمامو نمی بندم از ترس، با قرص خواب فقط می تونم دقایقی بخوابم، از بی خوابی دارم از پا در می ام، به نظرتون باید چی کار کنم؟!

    • سلام مریم عزیز.
      این مورد از امثال موارد عوارض خوددرمانی هاست که بارها و بارها هشدار داده ام و متاسفانه درمان آن اگر طولانی مدت باقی مانده باشد سخت است هرچند گاهی بعد از مدتی خوب میشود که متاسفانه معلوم نیست کدام مورد خودبخود خوب میشود و یا چه مدتی بماند خوب میشود. در واقع در مورد عوارض درمان همیشه سردرگمیهایی وجود دارد چه برای درمانگر چه برای مراجعه کننده.
      موفق باشید.

  13. آرمين گفت:

    با سلام و خسته نباشید،
    مدت دو سال هست که شدیدا به بیماری خود بیمار انگاری مبتلا شدم، چند بار با درمان دارویی بهتر شدم ولی متاسفانه بعد از مدتی علائم دوباره با شدت خیلی بیشتری بر می گردند، به طوری که واقعا حتی حرکت و حرف زدن برایم سخت می شود. سن من ٣٧ سال هست و تا حالا بیماری خاصی نداشتم. آیا روش جنابعالی در رابطه با مشکل من موثر هست یا خیر؟
    ممنون

  14. حامد گفت:

    سلام آقای دکتر
    من حامد ۳۶سالمه
    من یه روز ناخوداگاه با دیدن صحنهء مشاجره ای شوک شدیدی به من وارد شد طوری که تا۱هفته دچار تنگی نفس شدم با اینکه یک ورزشکار حرفه ام ولی دچار ترس شدید اجتماعی شدم و اعتماد به نفسم کامل از بین رفته و تاثیر زیادی تو زندگی اجتماعی ام گذاشته و گه گداری ناخوداگاه دچار حمله پانیک میشم که باعث خفگی و …من میشه و هیچ کنترلی روی آن ندارم،مدتی سرترالین و کلونوزپام با دستور پزشک مصرف کردم ولی تاثیرش موقتی بود آیا مشکل من با هیپنوتیز قابل حله؟
    متشکرم ازتون

  15. مهسان گفت:

    سلام
    من ازارتفاع وهواپیما ومترو،پله برقی،پل عابرپیاده،میترسم،حتی آسانسور،میترسم نفس نکشم وخفه شم،درمان داره واقعا؟

    مادرم هم مشکل صحبت کردن وضعف بدن داره،بنظرخودم اون چیزی ک ازمادرم دیدم باتلقین وافسردگی ب این مشکل دچارشده آیاباهیپنوتیزم درمان میشه،چن جلسه

    • سلام مهسان جان
      ترس یک واکنش طبیعی در موجودات زنده به هنگام مواجهه با خطر به منظور محافظت است. هنگام مواجهه با خطر، سیستم عصبی سمپاتیک با ترشح هورمون آدرنالین واکنش «مبارزه یا فرار» را فعال می‌سازد. تجمع آدرنالین انسان را آماده می‌سازد تا در برابر تهدید؛ پنهان یا مبارزه و یا فرار کند. هم‌چنین آدرنالین باعث افزایش ضربان قلب و جریان بیشتر خون در عضلات بدن می‌شود و در نتیجه فرد می‌تواند در شرایط اضطراری مناسب ترین عکس‌ العمل را نشان دهد. به علاوه در این حالت قند خون نیز بالا می‌رود و در نتیجه انرژی بدن بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی، جسم و روان گوش به زنگ و آماده‌ی عمل است. پس در موقعیت‌ های خطرناک، ترس یک واکنش طبیعی و حتی مفید و نجات‌ دهنده است.

      فوبیا ترس بیمار گونه ای است که به شدت مبالغه‌ آمیز و حتی توهمی است. به عبارت دیگر، مقدار ترسی که تجربه می‌ شود متناسب با منبع و علت ترس نیست و این نه تنها مفید و نجات‌ دهنده نیست، بلکه سبب محدودیت‌ فعالیت‌های فرد شده و بر زندگی روزمرۀ او تأثیر منفی به جا می‌گذارد. ترسهای فوبیا یی منشا اضطرابی دارد و با هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی با رو من نیاز به ۸ جلسه درمان دارد.

      در خصوص مادرتان نیاز هست تا شرح حال کاملی گرفته شود و پس از تشخیص بیماری برنامه درمان اعلام شود اگر تشخیص بیماری ایشان افسردگی باشد نیاز به ۱۰ تا ۱۲ جلسه هیپنوتیزم درمانی دارند . موفق و سلامت باشید.

  16. اسرا گفت:

    برای درمان تنگنا هراسی به چند جلسه هیپنوتیزم نیاز است؟

  17. کبری گفت:

    من ازاسانور میترسم همیشع با پله میروم خواهش میکنم کمکم کنیدکمک کنید

  18. فاطمه گفت:

    سلام
    آیا واژینسیموس هم با هیپنوتیزم حل می شود؟
    با تشکر

  19. مهدی گفت:

    سلام آقای دکتر
    من ۴۰ ساله هستم از تاریکی و تنهایی خیلی میترسم.از مرده هم خیلی میترسم از پارچه سفید هراس دارم یعنی اگه حتی رو گربه هم پارچه سفید بکشن میترسم.
    حتی این ترس تا جایی پیشرفته شده که تنها تو اتاق و دستشویی نمیتونم باشم.
    از پله های خونه که میخوام بیام بالا یا پایین میترسم.
    همش فک میکنم از پشت پنجره یکی منو داره نگاه میکنه.
    اگر همسرم تو آشپزخونه باشه ،تنها تو اتاق نمیرم . میترسم.

  20. رضا صدر حقیقی گفت:

    سلام.دکتر عزیز.ببخشید من از بچگی یبار تو تلویزیون عقربو دیدم و هروقت کسی از مار و رتیل کنه هزار پا و عقرب میگه من عکس العمل نشون میدوم وبعد چند سال دو بار از خواب وحشت زده بیدار شدم واز عقرب ترسیدم در حالیکه هیچوقت ندیدم.با هیپنو تیزم درمان میشم وترس از همه چیز منو رها میکنه؟خیالم تخت؟از روش رفتار درمانی سریعتر خوب میشم؟حدودا چند جلسه ای خوب میشم؟متاسفانه من نمیتونم بیام تهران وبه مطب شما چون سرپرست خانواده ام و۱۹ سالمه و نمیتونم بیام.شما در تبریز یه هیپنوتراپ مجرب میشناسید اگه بزرگی کنید معرفی کنید ممنون میشم.

    • سلام آقای حقیقی عزیز
      ترسهای ناشناخته درمان هیپنوتیزمی دارد . درمان حضوری انجام می شود . هر پزشک هیپنوتراپیستی تکنیکهای مخصوص بخود دارد و کسی که در تبریز به شیوه تکنیکهای من عمل نماید را نمی شناسم . موفق باشید.

  21. کارینا گفت:

    سلام آقای دکتر ممنون که برای پاسخ دادن به ما وقت می گذارید من۲۹ سالمه و سه ساله ازدواج کردم از۲ سال پیش دچارترس عجیب وبی دلیل از قسمتی از خونم شدم که تا الان ادامه داره خواب و آروم برام نمونده کم کم دچار فلج خواب هم شدم الان یکی دو ماهه جدی درمان دارویی شروع کردم دکترم گفت دچار اختلال تو قطبی هم هستم البته خفیف الان قرص والپوروات مصرف می کنم و قرص ضد افسردگی دیگه کم آوردم توروخدا راهنماییم کنید هیپنوتیزم میتونه کمکم کنه!؟ 

  22. منصور گفت:

    سلام.باتشکراز شما.جناب دکتر میخاستم بدونم ایا اصفهان هم مریض میبینید اگه نمیایید میشه یه هیپنوتیزور خوب در اصفهان بهم معرفی کنید.ممنونم

  23. پری گفت:

    سلام.دختری هستم ۲۶ ساله که از ۱۸ سالگی دچار نوعی فوبیا شدم.درمان دارویی دارم چندین ساله وروان درمانی رو هم تا جایی تونستم ادامه بدم.دیگه از پسش بر نیومدم و ادامه ندادم.الان هالوپریدول۰.۵روزی دوتا و فلوکستین ۲۰ روزی ۳تا استفاده می کنم.با دارو درمانی و روان درمانی بهبود پیدا کردم تا حدودی اما هنوز زندگیم فلجه.هنگامی که با دیگران صحبت می کنم نا خوداگاه صحبت کردنم غیر عادی میشه راه رفتم .ونگاه کردنم به صورتی که دیگران فکر می کنن من تحریک جنسی شدم.در صورتی که من تحریک جنسی نشدم و فقط از شدت اضطراب رفتارم تغییر کرده.جدیدا ترسهای جدیدی هم داره به من اضافه میشه که نقطه ضعف دیگران برام بلد وهایلایت میشه و در نگاهم مشخصه و می ترسم که به طرف مقابلم بر بخوره.خیلی وقته نمی تونم تو جمع برم دیگه.اکثرا تو خونه هستم.ایا بیماری من با هیپنوتیزمم قابل درمانه?چون رفتار درمانی رو نتونستم ادامه بدم.وچند جلسه نیازه تا درمان بشم

  24. ستاره 93 گفت:

    با سلام . من به شدت ترس از ارتفاع دارم مخصوصا روی پل هوایی بدنم سست میشه . لبه پشت بام ،چرخ فلک ، لبه دره و پرتگاه به شدت ترس در من ایجاد می کنه . از پنجره هواپیما به بیرون نگاه می کنم و نمی ترسم .چه کاری باید انجام بدم . مرسی .

  25. پری گفت:

    سلام
    من از رانندگی خیلی می ترسم و دچار کلید شدن مغز و دست و پا می شوم. به نظرم می رسه هیچوقت نمیتونم اینکار رو انجام یدم در حالیکه از ۱۸ سالگی گواهینامه گرفتم و دیگران هم می گویند خوب رانندگی می کنم. آیا این مشکل با هیپنوتیزم قابل رفع است؟

  26. sam گفت:

    وقت بخیر..
    من چند سالی هست که درگیر یک استرس و نگرانی شدید هستم.. از ۲۰ سالگی دچار این استرس شدید شدم.در واقع وقتی خارج از شهر یا به محلی میروم که امکانات پزشکی ندارد دچار اضطراب شدید می شوم… که الان حالم بد می شود و هیچ امکاناتی وجود نداره.. ومن براساس حمله قلبی یا نرسیدk هوا خفه می شوم.. الان هم ۲۶ ساله هستم. ۳ سال اول که کاملا هیچ تفریحی نداشتم.. و مدام گریه می کردم.. الانم از رفتن به مسافرت کاملا هراس دارم.. هم از مسیر که هیچ امکانات پزشکی و جود ندارد و هم از شهر مقصد که آیا بیمارستان دارد.. یعنی امکانش هست من دوباره به اون روزای خوبم برگردم ..

  27. صبا گفت:

    سلام
    من ازتاریکی وتنهایی میترسم به حدی ک اشک از چشمام جاری میشه
    تحمل تنهایی هم ندارماز همه چیز هم میترسم وقتی تنهام استرسم زیاده

  28. ن - رزمجو گفت:

    چند وقتی است که ترسهای بیجا بر من غلبه کرده مثل اینکه در تونل در ترافیک بمانم احساس می کنم نفسم داره میگره یا اینکه اگر سوار هواپیما بشم چون درها و پنجره ها بسته است نفسم می گیره خیلی عذاب می کشم لطفا کمکم کنید

  29. محبوبه گفت:

    سلام
    من ٣۶ سأله هستم، با اینکه در دوران کودکی در محیط زندگی من حیوانات مختلفی وجود داشت، ولی نمی دانم به چه علت از زمانی که یادم میاد من با هر نوع حیوان مشکل دارم و اصلا نمی تونم به آنها نزدیک بشم و واقعا از حیوانات می ترسم، حتی از جوجه و هر حیوان کوچه دیگه. این موضوع واقعا باعث ناراحتی دوستان و آشنا هایی که حیوان خانگی دارن شده و موجب شده من با خیلی از بستگان و دوستان رفت و آدم ندا شنه باشم. دخترم برعکس من بسیار راحت با حیوانات کنار میاد، اما پسرم دقیقا مثل من هستش و از تماس با حیوانات مثل سگ و گربه و پرنده می ترسه، من خیلی جدی می خوام ای مساله رو حل کنم تا پسرم هم مثل من دچار این ترس شدید نشه

  30. سید رسول حسینی گفت:

    سلام من مشکلی دارم چند سال پیش کار خطای انجام دادم و چند سال است که ترس عجیبی به جانم افتاده و همیشه اضطراب دارم ایا میتوان به وسیله هیپنوتیزم ان خاطره بعد را از ذهنم پاک و ترس و اضطراب را از وجودم بیرون کرد با تشکر

  31. سعید گفت:

    سلام خسته نباشید , من یه پسر ۲۹ ساله هستم همیشه از سوسک میترسیدم اما چند وقتیه که دیگه نمیترسم بلکه وحشت دارم حتی اسمش هم میاد دست و پام و گم میکنم آیا واقعا راه درمانی هست ؟؟؟

  32. amirrrrrrrrr گفت:

    faghat komakam konid.
    khastam.
    khastaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.
    ۳۰ salame
    bishtar az 7 sale ke dargiresham
    chand sali khoob boodam , dobare bargashte ba ghodrate bishtarrrrrrrrrrrrrrrrr
    chikar konam?
    man roozi chand bar mimiram.
    ya khoda , komakam kon

  33. زهره گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    من ۲۶ سالمه و حدود ۴ ماهه باردار هستم . حتی قبل از بارداری هم هنگام سوار شدن به هواپیما حالم دگرگون میشد و دچار حالت تهوع و.. می شوم . نمی دانم آیا این حالت فوبیاست یا خیر ؟ آیا با هیپنوتیزم قابل درمان هست ؟ با چند جلسه ؟ از اینکه جوابم را بزودی می دهید سپاسگزارم .

    • سلام زهره خانم .
      باا ین اطلاعات تشخیص امکان پذیر نیست . چند چیز مطرح میشود : نوعی از بیماری مسافرت (Motion sickness) یا فوبیا یا پانیک . برای سرعت عمل بیشتر و صرفه اقتصادی ، ابتدا تشخیص شما مسجل شود بهتر میتوانیم تصمیم بگیریم . با پزشک مورد اعتماد خودتان ترجیحا روانپزشک تماس بگیرید تا تشخیص شما مسجل شود. موفق باشید.

  34. فري گفت:

    من چندسالی است که درگیر ی مشکل یابیماری هستم که تازگی متوجه شدم نام بیماری من اریترو فوبیاست

    در دوران نوجوانی سعی کردم مشکلم را با استفاده از راهنمایی های کتاب های اقای کابوک مرتفع شدم اما نتونستم.
    مدتی بی خیال مشکلم شدم با اینکه خیلی عذابم می داد و مشکلات زیادی برام به وجود می اورد.این بیماری مثل یک وزنه به پای من بسته شده و من رو از رسیدن به ارزوهام دور میکنه.مدتی اینقدر تحت فشار بود م که بزرگترین ارزوم مرگ بود.
    ولی حالا تصمیم گرفتم هر طورشده این مشکل رو رفع کنم.من دارم به ارزوم که وکیل شدن می رسم اما نمی دونم منی که با مواجهه و رویارویی با یک اشنا یا غریبه و یا هر مسیله کوچک دیگه ای رنگ عوض میکنم سرخ میشم و به قول اطرافیان رنگم مثل لبو میشه و حتی اسمم رو هم فراموش میکنم و دست و پام میلرزه و دهنم خشک میشه چه طور می تونم یک وکیل موفق بشم؟
    من عاشق رشتم هستم با معدل نزدیک هیجده از دانشگاه فارغ التحصیل شدم توی کلاسها با اینکه جواب اکثر سوالات رو می دونستم اما جرات حرف زدن نداشتم
    سایت های ایرانی و خارجی زیادی رو زیرورو کردم تا راه درمان مشکلم رو پیدا کنم یکی از درمانها جراحی بود و یکی هم هیپنوتیزم.خیلی امیدوار شدم خیلی زیاد.و اگر این بار هم نا امید بشم واقعا نمی دونم چقدر می تونم دوام بیارم؟؟؟؟؟؟
    از شما خواهش میکنم به من کمک کنید.می خوام دقیقا بدونم درمان این بیماری چیه؟

    به نظر شما هیپنوتیزم می تونه درمان این بیماری باشه و اون رو کاملا ریشه کن کنه یا نه؟هیپنوتیزم چه حد در درمان بیماری موثر؟

    ایا بیماری با دارو درمان میشه یا فقط با دارو قابل کنترل؟
    و شما چه راهی رو برای درمان مکامل بیماری پیشنهاد می کنید؟
    تا حالا مراجعی با بیماری من داشتید و مشکلش رفع شده؟
    منتظر پاسخ شما هستم تا در اسرع وقت حضوری مزاحم بشم و بتونم با کمک شما این بیماری که مثل بختک روی زندگیم و ارزوهام افتاده رو از بین ببرم

  35. mabd665 گفت:

    با سلام
    من دارای اضطراب اساسی هستم باید چگونه آن را از بین ببرم.

  36. محمد گفت:

    وقت بخیر
    ایا هیپنوتیزم میتونه ترس رو از بین ببره؟؟؟
    من یه فرده کاملا ترسویی هستم از حیوونات میترسم از مبارزه کردن میترسم از ارتفاع میترسم و…
    الان دارم ورزش پارکور کار میکنم با توجه به اینکه همه ی حرکاتو بلدم ولی میترسم تنهایی اجراشون کنم یعنی یکی باید منو بگیره

    هیچ پیشرفتی هم نداشتم تنهایی

    میخواستم ببینم ایا هیپنوتیزم میتونه این کارو کنه یا نه
    در ضمن از شیراز مزاحم میشم میخوام ببینم واقعا راهی داره یا نه که بخوام برم هیپنوتیزم کنم
    خواهشا جواب بدین خیلی اوقات از ترسایی که دارم دیگه خسته میشم میخوام خودکشی کنم

    ممنون

  37. solmaz گفت:

    ۱salam aghay dr khasteh nabashid man 2 ta soal az shoma dashtam
    ۱. man az zaman bachegi az par zadan parandeh mitarsidam va seday bal zadan parandeha mano azyat mikoneh mikhastam bebinam ba hiptonism khob misham ya na?
    ۲ man baradar shohari daran ke 42 saleshe va be bimari eksizoferny mobtalast aya be in ravesh darman mishe ya na?

    solmaz1357@gmail.com
    با تشکر

    • سلام سولماز خانم.
      با هیپنوتیزم میتوان علت و ریشه این ترس را پیدا کرد و آنرا بررسی و تجزیه تحلیل کرد و از بین برد و یا اینکه با تکنیکهایی با این ترس مقابله کرد . در مورد اسکیزوفرنی و بیماریهای هم خانواده اش ، بدانید که هیپنوتیزم در این موارد ممنوع است. متشکرم.

  38. شیرین گفت:

    چرا بعضی مواقع از سوسک میترسیم اما از له کردن شخصیت دیگران نه ! ویا از عنکبوت میترسیم اما از اینکه تمام زندگیمون تار عنکبوت ببنده نمیترسیم .

    از اینکه نادیده گرفته شیم میترسیم از اینکه نادیدنی هارو نمی بینیم نمیترسیم !
    از اینکه یه روز تموم بشیم میترسیم از اینکه تموم نشده بی مصرف شیم نمیترسیم !
    از اینکه آدما فراموشمون کنند میترسیم از اینکه خدا از یادمون بره نمیترسیم …

  39. سمانه گفت:

    با ضعف و ترس هیچ چیزی بدست نمی آوری، چون سرمایه نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.