حل مشکل در زندگی خانوادگی
۱۳۹۲-۰۶-۲۶
تاثیر هیپنوتیزم در درمان وسواس
۱۳۹۲-۰۶-۲۶
Show all

ازدواج موفق

ازدواج موفقازدواج موفق ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

ازدواج موفق و حفظ آن یک هنر است . در یک ازدواج موفق هر دو نفر قبل از ازدواج مستقل و پخته اند . در ازدواج موفق زوجین به همان اندازه که دیگری را دوست دارند خود را نیز دوست دارند و تعادل بین باهم بودن و نبودن و بین همراهی و دوری در رابطه صمیمانه رعایت می گردد . در ازدواج موفق هر دو از خود آگاهند و خود را می شناسند و همانگونه که در تنهائی احساس آرامش می کنند از در کنار یکدیگر بودن نیز احساس آرامش دارند و احساس امنیت می کنند .

در ازدواج موفق زن و شوهر آنقدر شجاعند که همواره بدون رودربایستی و شک به طرح و بررسی مشکلات می پردازند و قادرند که ازدواج موفق تر را بنیان کنند و از بروز شکست ممانعت بعمل آورند . در ازدواج موفق ، تعهد ، تفاهم و علاقه و محبت ( میل ، کشش ، جاذبه ) لازم و ملزوم هم در روابط بین زوجین است . در ازدواج موفق ، ازدواج با یک فرد برابر است با پیوند برای یک عمر با خانواده و فامیل و نسل طرف مقابل .

برای داشتن ازدواج موفق :

۱-      در خانه خود خشک و بی روح نباشید ، بلکه زندگی زناشوئی را با بذله گوئی و شوخ طبعی لذت بخش کنید .

۲-      به هیچ علتی به همسرتان دروغ نگوئید زیرا اعتماد او به شما سست می گردد.

۳-      قضایا را تنها از دید خود ننگرید بلکه خودتان را بجای همسرتان بگذارید و نظرش را بپرسید .

۴-      زمانی که مهمان دارید با همسرتان جر و بحث نکنید ، زیرا همسر شما هم مانند دیگران استحقاق مورد احترام قرار گرفتن است . برای وی شخصیت قائل شوید .

۵-      همسر خود را از چگونگی کار و شغل خود بی خبر نگذارید . شاید بتواند مشکلی را که حل آن در نظر شما آسان نیست رفع و راهنمائیتان کند .

۶-      اگر رفتار همسرتان موافق معیارهای اجتماعی نیست او را تحقیر نکنید ، بلکه به زبان لطف و محبت به او متذکر شوید . نقاط ضعف همسر را پر رنگ نکنید و سعی کنید همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید .

۷-      نگذارید عادت سکوت بر زندگی شما غلبه کند و از روی تحکم با همسر خویش صحبت نکنید و سلطه جو نباشید.

۸-      از تمجید و تحسین همسرتان مضایقه نکنید ، بخصوص در موفقیت های روزانه زندگی

۹-      از مسائل کوچک مانند حسادت های جزئی ، خود خواهی ها ، تحریکات ، اوقات تلخی ها انتقادها و کنایه ها در زندگی خودداری کنید .

۱۰-  اگر همسر شما ناراحتی خاصی دارد خود را خونسرد و بی اعتنا نشان ندهید بلکه با وی همدردی کنید و زحمات و فعالیتهای او را ناچیز نشمارید ، به او روحیه بدهید و به درد دلهایش با علاقه گوش فرا دهید و او را تقویت و تشویق کنید تا نشاط بیشتری به رفع مشکلات زندگی بپردازد . در هنگام صرف غذا نیز از هر گونه صحبت کدورت آمیز بپرهیزید .

۱۱-  فرزندان هنگام بحث میان پدر و مادر همه عبارات رد و بدل شده را کلمه به کلمه ضبط می کنند ، حتی وقتی تظاهر به نشنیدن می کنند . در نتیجه بچه ناراحت می شود بدون اینکه ما بتوانیم علت ناراحتی او را بدانیم .

۱۲-  فکر نکنید که یک زندگی زناشوئی همیشه باید با آرامش همراه باشد و تناقضی پیش نیاید ، که هیچ یک از شما ( زن و شوهر ) کمال مطلق نیست ، بنابر این اجازه بدهید ، احساسات چه خوب و یا بد ابراز شود .

۱۳-  همسر خود را نیز حتی الامکان در سر گرمی های خود شریک کنید .

۱۴-  مادر زن یا مادر شوهر را یک مشکل در زندگی زناشوئی به حساب نیاورید .

۱۵-  اگر فرزند یا فرزندانی دارید ، مادرشان را در پیش چشم آنها خوار نکنید و ارزش و قدر پدر را نیز در نظر فرزندان کاهش ندهید .

۱۶-  همسرتان نیز خانواده ، آشنایان و دوستانی دارد با آنها معاشرت کنید ، رفت و آمد با آنها در تسهیل زندگی شما موثر است ، ما به دوستان خوب محتاج هستیم .

دکتر محمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست (هیپنوتیزم درمان گر )  هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

6 دیدگاه ها

  1. انا گفت:

    سلام
    سپاسگزارم از مطالب عالی تون
    برای دست یابی به ازدواج موفق و فرد مناسب هیپنوتراپی جواب میدهد؟

  2. محمد عزیزیان گفت:

    سلام
    یه زمانی سرشار از زندگی بودم اما لان کاملا تهی از انم
    چه کنم ایا کتابی راهی برایم دارید.
    ممنمون می شوم به پیامم جواب بدید.
    با تشکر

  3. نسیم گفت:

    بیدارم کن و بگو که هنوز دنیا پر از قشنگیه . بگو که همه این سیاهی ها دروغه و وقتی صبح بشه بازهم پرنده کوچولو با ترنم محبتش گلها روازخواب بیدار می کنه بگو هنوز هم خورشید می آد و با دستهای پر از نورش شب سیاه رو می بره . بگو که هنوز روی گلبرگهای ظریف شقایق ، یه جایی برای شبنم ها هست . بگو که هنوز میشه توی چشمهای یه غریبه خیره شد و از عشق گفت . بگو که میشه یه گوشه دنیا یه جایی برای اشکهای دلتنگی پیدا کرد . بگو که اینهمه دروغ و کینه فقط مال قصه هاست و وقتی به آخرش برسی همه چیز دوباره عوض میشه .همه سیاهی ها دوباره سفید میشه . بگو که هنوز شاهزاده شهر پریون بااسب سفیدش می آد وعاشق دختر فقیرمیشه واونو با خودش به شهررویا می بره . بگو که آدمهای بد فقط مال تو قصه هان ، بگو که هنوز همه همدیگه رو دوست دارن و هنوز دستی پیدا میشه که دستهای محتاج به نوازشت رو توی دستاش بگیره . کاش زودتر یکی بیاد و از این کابوس بیدارم کنه . بیدارم کنه و بگه تمام این پلیدی ها فقط یه خواب بوده . بگه که هنوز دنیا ، یه جای قشنگ و امن برای دوست داشتن و دوست داشته شدنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.