هیپوکندریا یا خود بیمار انگاری
۱۳۹۳-۰۳-۰۶
اهمیت افکار انسان
۱۳۹۳-۰۳-۰۶
Show all

استرس آلرژی را تشدید می کند

استرس آلرژی را تشدید می کنداسترس آلرژی را تشدید می کند

تنش یا استرس موجب تشدید علائم حساسیت های فصلی در افراد می شود.

گرده افشانی درختان مهمترین عامل حساسیت های آلرژیک در فصل بهار است . درختانی مانند سرو، چنار و اقاقیا با گرده افشانی باعث تشدید علایم آلرژی در افراد مستعد بیماری می شوند.

مهمترین علائم آلرژیک علایمی شامل عطسه، آبریزش بینی، خارش گلو، گوش و چشم و در مواردی ریزش اشک و گرفتگی یا احتقان بینی است که کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند. پرهیز از آلرژن ها اولین اقدام درمانی این بیماری محسوب می شود و درمان دارویی دومین مرحله از درمان این آلرژی است، اما درمان قطعی محسوب نمی شود. در درمان های داروئی  تاثیر داروهای ضد حساسیت متفاوت است و مصرف صحیح داروهای ضد حساسیت آلرژیک در زندگی افراد تاثیر مستقیم دارد. مصرف نابجای آن می تواند باعث خواب آلودگی در زندگی روزانه فرد شود. نسل جدید آنتی هیستامین های موضعی کارایی بسیار خوبی دارند، این داروها هیچگونه عارضه سیستمیک بر روی فرد ندارند در حالی که داروهای کورتیکواستروئیدی به دلیل عوارض بسیار زیاد به هیچ وجه توصیه نمی شود.

محققان آمریکایی در تازه ترین تحقیقات خود اعلام کردند: تنش یا استرس موجب تشدید علائم حساسیت های فصلی در افراد می شود. در این مطالعه محققان ۱۷۹ فرد مبتلا به تب یونجه را مدت ۱۲ هفته تحت بررسی قرار دادند و متوجه شدند که علائم حساسیت و آلرژی در افرادی که استرس دارند بیشتر از افرادی است که استرس و تنش  ندارند.

محققان در این مطالعه به رابطه مهم میان استرس  و افزایش علائم آلرژی پی بردند.

دکتر «آمبر پاترسون» استاد دانشگاه اوهایو گفت: استرس می تواند اثرات منفی بر بدن داشته باشد و موجب تشدید علائم آلرژی شود. تحقیقات  نشان داد علائم آلرژی در افرادی که عصبی هستند یا تنش و استرس  زیادی دارند بیشتر است.

پاترسون تاکید کرد: علائمی مانند عطسه، آبریزش بینی، ریزش اشک چشم در افرادی که تنش دارند تشدید می شود و حتی ممکن است ریشه در استرس داشته باشد.

وی افزود: ممکن است کاهش استرس آلرژی و حساسیت ها را درمان نکند اما به کاهش علائم شدید آلرژی کمک می کند.

محققان، ریلکسیشن، کشیدن نفس عمیق، اختصاص زمانی برای استراحت و تفریح، تغذیه درست، خواب کافی، حفظ سلامت بدن، حذف عوامل استرس زا و یادگیری چگونگی رویارویی با موقعیت های استرس زا را در کاهش و کنترل استرس موثر خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.