چگونه و کجا مطالعه کنیم
۱۳۹۱-۱۱-۰۹
روش صحیح مطالعه
۱۳۹۱-۱۱-۰۹
Show all

راز شاد زیستن

راز شاد زیستنهیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، آموزش خود هیپنوتیزم، پدر هیپنوتیزم ایران، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

راز شاد زیستن

و از آنجا که اعمال تکراری نتیجه ی تکراری به بار می آورند چیزی جر همان شکست ها و ناامیدی های قبلی نسیبمان نمی شود .

اما چه چیز باعث می شود که ما تن به تغییر ندهیم و اندیشه های جدید را نپذیریم ؟

شاید رنج تغییر

هیچ تغییری آسان و بی درد نیست . این قانون این جهان است .

علم فیزیک می گوید یک چیز تا زمانی که ساکن و ثابت در جای خود ایستاده است ( انسان اسیر غم و نا امیدی ) تحت تاثیر نیروی مقاوم اصطکاک نیست . فقط اینرسی سکون دارد . اما به محض اینکه شروع به حرکت کرد نیروی جدیدی فعال می شود به نام اصطکاک حال چه اصطکاک با جاده چه اصطکاک با هوا و چه اصطکاک اجزای داخلی آن چیز .

به هر حال اکنون که قصد حرکت کرده اید تا زندگی خود را از وضعیت نا امیدانه و نا مطلوب فعلی خارج کنید نیروهایی را فعال کرده اید که تا کنون بی حرکت و در خواب بودند و کاری به کار شما نداشتند . اما این نیروهای مقاوم از کجا می آیند ؟ا اینها بهای حرکت هستند . تا زمانی که ساکن هستید نه جاذبه و نه اصطکاک و نه مقاومت هوا کاری به کار شما ندارند

هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری، انجمن هیپنوتیزم بالینی

اگر نمی خواهید رنج ببرید پس همچنان ساکن و بی حرکت همچو مرداب بمانید و در ناامیدی و اندوه بسر ببرید . اما اگر قصد صعود کرده اید بدانید که رسیدن به قله ی شادی و موفقیت به بهای غلبه بر نیروی جاذبه ی زمین و اصطکاک به دست می آید .

در هوای آرام اگر ایستاده باشید نهایتا نسیمی ملایم را بر گونه های خویش حس خواهید کرد ا ما اگر شروع به رانندگی کنید هر چه سریع تر پیش بروید مقاوت هوا و اصطکاک و کلا نیروهای مقاوم هم بیشتر خواهند شد .

این طبیعت این جهان است . این بهای حرکت است . یادمان نرود که بدون اصطکاک حرکت و تغییر معنا نداشت . مانع حرکت همان عامل حرکت است .

اما چرا باید هدفی در پیش گرفت ؟ چرا شادی و احساس زنده بودن در حرکت است نه در سکون ؟ تا کنون دقت کرده اید که هنگامی که برای تحقق رویایی تلاش می کنید بیشتر احساس زنده بودن می کنید تا آنگاه که به رویای خویش رسیده باشید ؟ رفتن لذت بخش تر از رسیدن است . بعد از هر رسیدنی ما نیاز به سفری دو باره داریم در غیر این صورت راکد و کسل می شویم .

آدمی همچو رود خانه است و حبات او در جاری بودنش می باشد . رودخانه اگر باز ایستد مرداب می شود . یادمان باشید حتی اگر به دریا هم رسیدیم باز هم باید جاری و در حرکت باشیم . درست است مقصد رودخانه دریاست اما هیچ رود خانه ای با رسیدن به دریا تمام نمی شود .

به نظر من موفقیت و شاد کامی پیش از آنکه در تحقق رویا ها و اهداف ما باشد در دنبال کردن آنهاست .

هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری، انجمن هیپنوتیزم بالینی

آنکه زندگی و دنیا را بدینگونه طراحی کرده هدفی هوشمندانه داشته است . دنیا یک مدرسه ی بزرگ است . جای آموزش و همانطور که قبلا هم گفتم بهترین نوع آموزش آن است که با تفریح همراه باشد .

در پس هر هدف و رویایی که بر می گذینیم هدفی والا تر نیز نهفته است . گاه شما برای اینکه کودکی را به راه رفتن تشویق کنید میوه ای خوشمزه را کمی دور از او نگه می دارید تا کودک برای گرفتن آن مجبور به حرکت شود و راه رفتن بیاموزد . رویا ها و اهداف ما را هم کمی دور از ما می گیرند تا برای به دست آوردنشان تلاش کنیم و قوی شویم و درس بگیریم .

بیشتر درسهایی که خداوند برای ما در نظر گرفته در مسیر رسیدن به خواسته ها و اهدافمان نهفته است . داستان کمیا گر پاتئلو کوئلیو که یادتان هست ؟

کیمیاگر به گنج خود رسید اما طی دو سال سفر درسهای زیادی گرفت و اکنون خردمند تر و توانا تر از پیش بود . شاید بدون این درسها و این خرد و آگاهی جدید آن گنج فقط و فقط اسباب زحمت او می شد اما اکنون او می داند گنج واقعی در خود زندگی است نه در موفقیت و ثروت . او گنج خود را همانجا یافت که همیشه ساکن بود اما برای یافتنش نصف دنیا را گشت . گنج هر کدام از ما نیز همینجاست که هستیم اما ابتدا باید شایستگی به دست آوردن آنرا کسب کنیم در غیر اینصورت نه تنها باعث شادی ما نخواهد شد بلکه ممکن است زندگی ما را هم نا بود کند .

یادمان باشد

 موفقیت دو سرعت نیست موفقیت دو ماراتون است .

تغییری که یک شبه حاصل شود دوامی نخواهد داشت و شادی چندانی برای ما نخواهد آورد . ما به اهداف خود خواهیم رسید اما پیش از آن باید درسهای لازم را آموخته باشیم و به اندازه ی کافی رشد درونی کرده باشیم .

اگر قصد ساختن ساختمانی بزرگ و بلند دارید باید پی و فنداسیونی متناسب با آن ریخته باشید در غیر این صورت موفقیت  زود هنگام شما تبدیل  به مصیبت و ویرانی خواهد شد پس در مسیر موفقیت آرام و با صبر گام نهید و اجازه بدهید زندگی خود شما را هدایت کند .

شاید خیلی زود به مقصود خود نرسید اما وقتی رسیدید دیگر بازگشتی در کار نیست . و این خیلی بهتر از زود رسیدن و بعد از دست دادن همه چیز است .

دکترحریری، پزشک، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) و عضو انجمن جهانی هیپنوتیزم 

هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری، انجمن هیپنوتیزم بالینی

مطلب مرتبط

افزایش اعتماد به نفس با هیپنوتیزم 

کاربرد خود هیپنوتیزم

2 دیدگاه ها

  1. فاطمه گفت:

    سلام آقای دکتر من تو سایت سوال پرسیدم جواب ندادین
    من ۱۷سالمه سال دیگه کنکور دارم خیلی استرس دارم سر جلسه آرومم تمرکزم خوبه ولی تو خونه که دارم درس میخونم خیلی استرس دارم تمرکز ندارم حس میکنم که آروم میخونم از بقیه عقب ترم.به جز این مشکل خیلی حساسم به همه چی فکر میکنم حتی جدیدا یه خاطره از بچگیم یادم میاد که آزارم میده و بهم استرس و ترس میده.کلا فقط انگار دنبال خاطره ی بد میگردم که بهش فکر کنم دیگه خسته شدم هم از استرس هم از این فکرو خیال.میشه با هیپنوتیزم درمان شم؟۵ماهه که این حالتو دارم کلا دیگه سر کلاس تمرکز ندارم نمیدونم همش فکرو خیال تو سرمه نگرانم همش.حوصله ی هیچکاریو ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.