اراده و راه های تقویت اراده
۱۳۹۳-۰۸-۲۶
چگونه تغییر کنیم
۱۳۹۳-۰۸-۲۶
Show all

هیپنوتیزم بهترین و موثرترین درمان

هیپنوتیزم بهترین و موثرترین درمانهیپنوتیزم بهترین و موثرترین درمان - هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

بیماریهای روان تنی، درمانهای متعدد دارند از جمله ،  هیپنوتیزم بهترین و موثرترین درمان  است.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامرضا حاجتی، متخصص اعصاب و روان گفت: «بیماریهای روان‌تنی، گروهی از اختلالات جسمی هستند که منشا ذهنی و روانی دارند. بیماریهایی مثل ریزش مو موضعی،‌ درد معده، سردرد، بیماری آسم، فشار خون بالا و … می‌تواند منشا روان‌تنی هم داشته باشد که علت تمام این مشکلات، استرس و اضطراب بالا است.»

قبل از شروع درمان برای مشکلات روان‌تنی، از اینکه منشا مشکلات جسمی‌ نیست، مطمئن می‌شویم. قبلا در مورد درد معده،‌ پزشک از اینکه مشکل زخم یا التهاب در معده نیست مطمئن می‌شود بعد برای درمان اقدام می‌کند که یکی از بهترین درمانها هیپنوتیزم است.

هیپنوتیزم یکی از حالات ذهن نرمال بشر است حالات ذهن نرمال بشر عبارتند از حالات بیداری، خواب و بیهوش. البته همه ما در طول روز هیپنوتیزم را تجربه می‌کنیم. مثلا پیش می‌آید که در ماشین هستیم و زودتر از آنچه تصور کنیم به مقصد می‌رسیم و زمان ذهنی و عینی برایمان فرق دارد که این حالات، نوع هیپنوتیزم است.

این متخصص اعصاب و روان گفت: «با آموزش ریلکس شدن به بیمار و شروع درمان هیپنوتیزم، سطح کلی اضطراب کاهش پیدا می‌کند و از آنجایی که ریشه تمام اختلالات روان‌تنی اضطراب زیاد است این مشکلات بطور جدی و چشمگیری بهبود می‌یابد.»

مطالب مرتبط

درمان موثر اضطراب ، هیپنوتیزم

اضطراب چیست؟

عوامل اضطراب زا

مدیریت اضطراب و استرس

هیپنوتیزم اضطراب چاقی

اضطراب اجتماعی یا هراس اجتماعی

اضطراب و افسردگی

آرامش با تکنیکهای رفع اضطراب

اضطراب شایعترین علت تپش قلب

اضطراب امتحان

مواد غذایی ایجاد کننده اضطراب

هیپنوتیزم و معرفی یک مورد بهبودی و نجات از معلولیت

پرخاشگری پدرام

جریان آقای ب

اختلال خواب اعظم خانم

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

هیپنوتیزم بهترین گزینه جهت ترک سیگار

 فاجعه تصادف

هیپنوتیزم و خاطره ای که فراموش نمی شد

تعریف هیپنوتیزم  دکتر مهدی فتحی دبیر انجمن هیپنوتیزم بالینی

فوائد هیپنوتیزم

هیپنوتیزم در اوج افتخار

آیا من هیپنوتیزم می شوم

کاربرد خود هیپنوتیزم

انواع هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

هیپنوتیزم بیدار چگونه است

هیپنوتیزم را چطور تعریف می کنید

هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی

دکتر حریری ، پزشک ، هیپنوتراپیست و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

18 دیدگاه ها

  1. سعید گفت:

    سلام.
    آیا شما میتوانید همانند دکتر مایکل نیوتن با هیپنوتیزم ما را به زندگی های قبلی و حتی عوالم بین زندگی ها آگاه کنید؟
    لطفا به بنده پاسخ دهید، بسیار مشتاق شنیدم جواب شما هستم.

    • سلام سعیدعزیز.
      این سوال خیلی تکرار شده. وجود زندگی یا زندگیهای گذشته یک فرضیه هست که به اثبات و اجماع متخصصین نرسیده است و در درمان جایگاهی ندارد و من در این زمینه کار نمیکنم. اغلب متخصصین روانپزشکی و روانشناسی نظرشان این است که سوژه در هیپنوتیزم شنیده های قبلی خودش را (چه آنها که بیاد دارد یا بیاد ندارد را) به هم میبافد و میبیند و در نتیجه هر چند واقعیت هم نداشته باشد، میپذیرد، از طرفی برخی افراد در هیپنوتیزم آن چیزی را می بینند که میخواهند بببینند، بنابراین نمیشود به صرف اینکه اشخاصی در هیپنوتیزم از زندگی گذشته خود حرف میزنند آنرا دلیل بر درستی وجود زندگی گذشته دانست.
      موفق باشید.

  2. بهار کامرانی گفت:

    میشه ام اس چاقی واسترس رو باهم درمان کرد؟ چند جلسه

    • سلام خانم بهار کامرانی
      درمان‌های ام‌اس به سه گروه اصلی تقسیم‌بندی می‌شود: دسته اول درمان‌ها هنگام حملات بیماری صورت می‌گیرد که در این دوران بیمار باید در بیمارستان بستری شود. دومین دسته، درمان‌های پیشگیری است؛ در این شرایط با توجه به وضعیت بیمار از داروهای متفاوتی استفاده می‌کنند که با کمک آنها تعداد حملات بعدی کمتر می‌شود. سومین گروه درمان‌ها، مربوط به علائم بیماری است و بیماران باید بدانند عوارض بیماری مانند خستگی بیش از حد، تکرر ادرار و سفتی اندام‌ها با دارو تا حد زیادی قابل درمان است. این بیماری در سیر پیشرفت خود فراز و نشیبهای زیادی دارد و متاسفانه در حال حاضر درمان موفقی ندارد. هیپنوتیزم نیز نقشی در درمان MS نداشته و هیچ مرجع رسمی هیپنوتیزم درمانی را برای درمان MS توصیه ننموده است. آنچه باعث این اشتباه که هیپنوتیزم می تواند MS را درمان کند می شود آن است که در بیماریهائی چون MS ، امید به بهبودی می تواند احساس بهبودی ایجاد کند ولی متاسفانه باعث بهبودی نمی شود. لذا باید توجه داشت که هرگز درمان اصلی را زیر نظر یک متخصص اعصاب داخلی به امید چنین احساس زودگذری رها نکنیم. از طرفی ثابت شده است که اضطراب ها و استرس ها باعث شدت گرفتن سیر بیماری میشود و از آنجا که این اضطراب ها و استرس ها را میشود با موفقیت توسط هیپنوتیزم برطرف کرد لذا میشود همراه با درمان اصلی برای رفع این اضطراب ها و استرس ها از هیپنوتیزم استفاده کرد تا پیشرفت بیماری به تاخیر بیفتد.

      درمان چاقی و اضطراب بصورت همزمان قابل انجام است. موفق و سربلند باشید.

  3. بهار کامرانی گفت:

    آیا درمان در زمینه ام اس خفیف هم جواب میدهد چند جلسه

    • سلام خانم بهار کامرانی عزیز
      در بیماری ام اس ، به دلایل خاصی سیستم ایمنی بدن انسان سلول های سالم را هدف قرار داده و به آن ها آسیب می رساند.
      مطالعات قبلی در آزمایشگاه نشان داده بود که سلول های بنیادی می توانند به سلول های دیگری تبدیل پیدا کرده و از طریق جریان خونی به سمت مغز حرکت و توسط قسمت های آسیب دیده جذب شوند.
      در نهایت دانشمندان توانستند برای اولین بار و با استفاده از سلول های مغز استخوان خود بیمار، ام.اس را درمان کنند. مغز استخوان شامل سلول های بنیادی است که قادرند جای گزین انواع مختلف بافت ها و اعضا در بدن انسان شوند. به همین دلیل دانشمندان به سختی در حال انجام تحقیقات روی این سلول ها هستند تا بتوانند درمان های برای انواع گوناگونی از بیماری ها خصوصا بیماری های سیستم عصبی مانند ام.اس پیدا کنند. یکی از عوامل پیشرفت بیماری ام اس استرس و اضطراب است که هیپنوتیزم در کاهش این عامل موثر است . مسئله دیگر بروز ناامیدی ها ترسها و افسردگیها در بیماری های سخت و طولانی است که هیپنوتیزم در کاهش این مسائل هم موثر است . موفق باشید.

  4. ستار گفت:

    سلام. اقای دکتر چرا سوالات منو تایید نمیکنید؟ حداقل اولین سوالمو جواب بدید. ایا امکان یاداوری دقیق خاطرات خوب گذشته بصورت کاملا طبیعی و واقعی، مثل روزی که اتفاق افتاده و با همان احساس خوب، آیا با خود هیپنوتیزم امکان داره؟ لطفا خواهشا بیزحمت حتما جواب منو بدید. برام خیلی مهمه. ممنون از شما

  5. ستار گفت:

    باعرض سلام و تشکر بخاطر اینهمه فرصتیکه برای پاسخدهی به کسانیکه نیاز دارند ، صرف میکنید.
    میخواستم بدونم اینکه طبق پیشنهاد خودتون اگه شما خودتون بنده رو هیپنوتیزم کنید و تا عمیقترین سطح ممکن پیش ببرید و بعد یک کلید به من بدید که هر زمان خواستم بتونم با اون جمله خودم را به راحتی هیپنوتیزم کنم و به همون عمق عمیق برسونم به چند جلسه حداقل و حداکثر احتیاج داره

  6. ستار گفت:

    سلام. ببخشید من علاقه زیادی به یاداوری بعضی از خاطراتم دارم. ولی میخوام خیلی طبیعی باشه تا همون احساس واقعیرو تقریبا بهم بده. تقریبا مثل یک خواب. آیا با خود هیپنوتیزم امکانش هست؟ از این جهت که فرمودید هیپنوتیزم تمرکز قوی روی یک موضوع هست، حس کردم شاید قابلیت تکرار خاطرات خوب رو داشته باشه. البته منظورم اون خاطراتی نیست که فراموشم شده و بعضیها با هیپنوتیزم مجددا یاداوری میکنن. منظورم خاطرات خوبی هست که کلیتش یادمه. ممنون

  7. بهارنفيسه گفت:

    با سلام مدتی است که از اواخر بارداری دچار بی خوابی شدم واز اینکه چشمهام ببندم میترسم خواستم بدونم هیپنوتیسم در این مورد جواب میده!

  8. بهار گفت:

    با سلام من مدتی است که دچار بی خوابی شده ام وحدودا ۴ساعت میخوابم و از اینکه چشم هام ببندم میترسم آیا هـیپنوتیسم درمانی در این مورد کاربرد دارد؟

  9. علی گفت:

    با سلام…فرزندی دارم ترس شدید دارو و وسواس فکری مثلان می گوید صورتم بزرگ است..مدت ۱۲ سال دارو مصرف دارد …والپروات …الانزاپین.کلوناز پام.طبق نظر روان پزشکان بیماری ایشان اسکیز فرنی است غیر قابل درمان…تطفا اگر راهی است کمک کنید..در زنجان زندگی می کنم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.