ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم
۱۳۹۱-۱۰-۱۳
اراده و راههای تقویت اراده ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریر
سخنان مدیر سایت
۱۳۹۱-۱۰-۱۳
Show all

آموزش خود هیپنوتیزم

آموزش خود هیپنوتیزم

آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

آموزش خود هیپنوتیزم ، دکتر حریری

قبل از آنکه به توضیح و تشریح جزئیات مربوط به آموزش خود هیپنوتیزم بپردازیم به عنوان شرایط مقدماتی، باید بدانیم که عمل خودهیپنوتیزم، اولاٌ باید در یک محیط  ساکت و آرام و حتی الامکان نیمه تاریک انجام گردد تا زمینه بیشتری برای حالت تمرکز ذهن که رکن اساسی حالت هیپنوتیزم است، فراهم شود . ثانیا” برای انجام خود هیپنوتیزم ، شخص باید نیمه گرسنه باشد و بایستی کاملاٌ مراقب باشد که به هیچ وجه با معده پر ، تمرین خود هیپنوتیزم  نکند . البته گرسنگی بیش از حد هم ممکن است ذهن را به خود مشغول داشته و از ایجاد حالت خود هیپنوتیزم جلو گیری نماید. اینست که می گوئیم باید جهت خود هیپنوتیزم شخص حالت نیمه گرسنه داشته باشد.

در باره روشهای مختلف ایجاد حالت خود هیپنوتیزم ، متخصصان این فن، راههای متعددی ارائه کرده اند ، که البته همه آنها در اصول با هم یکسان هستند . ما در اینجا سعی می کنیم که با استفاده و استنباط از مجموعه آنها به یک روش ابتکاری دست یابیم که علاوه بر آنکه نکات برجسته و مهم همه آنها را دارا باشد ، در عین حال به ساده ترین و راحت ترین شکل ممکن انجام پذیرد . این روش آموزش خود هیپنوتیزم دارای پنج مرحله می باشد که عبارتند از :

۱- ریلکس کردن و یا شل کردن تمام ماهیچه های بدن.

۲- القاء تلقینات ریلکس.

۳- القای حرکت غیر ارادی دست توسط تلقین.

۴- القای تلقینات هیپنوتیکی مورد نیاز.

۵- بازگشت به حالت عادی.

اینک شرح مراحل پنجگانه  آموزش خود هیپنوتیزم
۱- ریلکس کردن : اولین و مهمترین تکنیک در انجام عمل خود هیپنوتیزم  ، فن ریلکس کردن یا شل کردن تمام ماهیچه های بدن می باشد .
زاک مارتین می گوید : ” اگر کلیدی برای پیشرفتهای روحی وجود داشته باشد ، مسلماٌ چیزی غیر از ریلکس شدن نیست .” ۱-
لازم به تذکر است که این فن ، نخستین بار بوسیله جیکوبسون جهت رفع اضطراب و ایجاد آرامش ابداع شد . باید بدانیم که ” رفع تنش و کشش عضلات به نوعی با کاهش اضطراب رابطه دارد . ” ۲-
“جیکوبسون متوجه گردید که یک گروه عضلانی را با سفت کردن عمدی آن و استفاده از آن بعنوان سکو برای شروع رفع تنش ، بهتر می توان از حالت کشش در آورد . ” ۳-

توضیحات :
۱- تقویت نیروهای روحی و روانی ترجمه دکتر جمالیان ص ۶۳
۲- و۳- اضطراب نوشته دکتر ریچارد گلد برگ ترجمه دکتر نصرت الله پور افکاری ص ۷۹

 ” القاء تلقینات ریلکس”

ادامه ریلکس شدن

حالا شما به پشت دراز کشیده اید ، در این موقع باید به خود تلقین کنید که ماهیچه های بدنتان لحظه به لحظه شل تر و وانهاده تر می گردند

کوشش کنید که ماهیچه های پیکر خود را به حالت رخوت و سستی هر چه بیشتر بی حرکت سازید و کلمه ” بی حرکت ” را کراراٌ در ذهن خود تکرار کنید

رفته رفته یک حالت کرختی با احساس سبکی به شما دست می دهد و خود را تقریبا” در همان وضعیت مطبوع رخوتی که پیش از خواب معمولی احساس می کنید و در آن عوالمی که بین حالت متوجه و نامتوجه خواب رخ می دهند ، قرار می دهید . لازم به تذکر نیست که این وضعیت هیچگونه ضرر و به خصوص هیچگونه خطری را متوجه شما نمی سازد . در این وضعیت که تقریباٌ تمام فعالیتهای ضمیر به خود ( خود آگاه ) معوق می مانند ، ضمیر نابخود ( ناخودآگاه ) بروی تلقین هائی که با نتایج خواسته شده موافق باشند ، باز است .
ضمناٌ باید توجه داشته باشید که

“آنچه هیپنوز شما را عمیق و سنگین تر خواهد کرد سکون و بی حرکتی است .”
مهمترین عامل در ایجاد حالت خود هیپنوتیزم  ” تمرکز ذهن ” است . افکار لجام گسیخته معمولاٌ ناخودآگاه به سراغ آدم می آیند و مرغ خیال آدم هر لحظه از شاخه ای به شاخه دیگر می پرد .
برای ایجاد تمرکز بیشتر در حالت ” خود هیپنوتیزم ” به شرح روشی که سه گام دارد می پردازیم .
۱- با تمرکز فراوان به آنچه که در وجودتان می گذرد توجه کنید. در حدود ۱۰ دقیقه امکان بدهید که فکرتان یک جریان آزاد و آرامی را داشته باشد . این تمرکز و تعمق باعث می شود تا بتدریج از شرایط دنیای شلوغ اطرافتان فاصله بگیرید و بیشتر به تجزیه و تحلیل ارزشیابی جریاناتی مشغول شوید که درون شما می گذرد و به صورت زنده ای با آنها برخورد می کنید .
۲- براحتی برای مدت ۵ دقیقه به آهنگ تنفس خود توجه و تمرکز کنید بدون آنکه خودتان را ناراحت کنید و سعی کنید نفس های خود را عمیق و عمیق تر کنید. هر دفعه موقعی که بازدم خود را به آرامی خارج میکنید در ذهن خود کلمه ” شل ” را زمزمه کنید . سعی کنید خودتان را هر قدر بیشترو بیشتر شل و رها کنید .

۳- یک نفس عمیق بکشید و در حالت دم عمیق نفس را در سینه حبس کنید. تا موقعی که برایتان مقدور است ، فشار و ناراحتی حاصله از توقف تنفس را احساس کنید و در آخرین شرایط خود را شل و رها کنید تا نفس حبس شده خارج شود و همراه با آن در ذهن خود کلمه ” شل ” یا “آرام ” را زمزمه کنید . این تمرین را ۵ بار مکرر تجربه کنید .

 القاء حرکت غیر ارادی دست توسط تلقین

بعد از اینکه دو قسمت اول را انجام دادید و بدن کاملاٌ ریلکس و آرمیده شد

  تمام توجه و تمرکز شما متوجه دست راست یا چپتان خواهد شد . به هر دست که عادت دارید یا ترجیح می دهید ، توجه کنید . بدن شما به هیج وجه نباید تکان بخورد . حالا شما به دست راست خود فکر می کنید . خیال می کنید دست راست شما مانند یک بادکنک سبک است . سبک تر می شود ، انگشتان مورمور می شوند ، حرکت می کنند. می دانید که در روانشناسی ، اصل این است که تصور ایجاد حرکت می کند . شما هم بدون اینکه دست راست خود را حرکت دهید ، فقط تصور می کنید که دست راستتان حرکت می کند ، و سبک است بالا می آید . به مرور خواهید دید که کم کم دستتان حرکت می کند و سبک شده بالا می آید . ممکن است دست شما از آرنج خم شود و انگشتان بطرف سقف عمود بشوند و یا ممکن است دست شما از کتف بالا بیاید و ممکن است در جلسه اول یا دوم حرکت نکند و یا جزئی حرکت بکند و یا فقط احساس سبکی کنید . بعضی ها هم احساس می کنند ، خیال میکنند که دستشان بالا آمده ولی وقتی چشمهای خود را باز می کنند ، می بینند دستشان حرکت نکرده است یا بالعکس ، بعضی ها تصور میکنند دستشان بالا نیامده است ، در حالیکه دستشان کاملاٌ بلند شده و بالا آمده است . به هر حال اگر دست شما بالا آمد ، باید بدانید که هیپنوتیزم شده اید ، ولی هنوز در درجه اول هیپنوتیزم هستید . بعد تصور کنید که دست شما سنگین است و به طرف زمین می افتد . کم کم دست شما به حالت اولیه در خواهد آمد ، یعنی روی تخت یا ملافه یا زمین خواهد افتاد و حالا بایستی از خود هیپنوتیزم بهره برداری و نتیجه گیری نمایید یعنی به خود تلقین کنید

خود هیپنوتیزم بخش چهارم القاء تلقینات هیپنوتیکی :هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، هیپنوتراپی، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

در حالیکه سه مرحله قبل را انجام داده اید و در همان حالت باید به القاء تلقینات تکنیکی بپردازید که اهمیت به سزائی دارد و لازم است ، نتیجه خواسته شده را به صریح ترین و مثبت ترین صورت بیان کنید . اگر فرضاٌ منظور ، اصلاح لکنت زبان باشد ، لازم است ، اینطور به خود تلقین کنید .” من بطور واضح و مشخص صحبت میکنم . قدرت بیان من رو به افزایش می رود . حرف زدن برای من کار آسانی است . من بلادرنگ فکر خود را به کلمات تبدیل میکنم بدون اینکه کمترین شک و تردیدی بمن روی دهد و از این قبیل …”
پل ژاگو پس از ذکر این نکات مهم می گوید :
” شاید بنظر بعید بیاید که جمله ای که شامل نتیجه ای باشد بتواند آن نتیجه را ایجاد کند . تجربه و آزمایش به قدر کفایت نشان داده اند که هوشمندی ضمیر ناخود آگاه و ساختمان مخصوص آن که هنوز شناخته نشده است ، کار خویش را انجام می دهد و آن عبارتست از اجرای تدریجی تلقین ها . شما با آن کار نداشته باشید . فقط جمله ای که مطلوب شما را در بر دارد تکرار کنید و توجه خود را روی آن جمله متمرکز کنید . ”
در ارتباط با القاء تلقینات به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تلقین اگر توام با تصور و تخیل باشد ، خیلی بهتر و آسانتر توسط ضمیر ناخود آگاه پاسخ داده می شود .
ضمیر ناخود آگاه بیش از هر چیز دیگری با احساسات و تصاویر تخیلی ما تحت تاثیر قرار می گیرد و اگر کلام و جمله ها در تلقین به نفس اثرات قابل ملاحظه ای دارند ، تنها به این خاطر است که این لغات و اصطلاحات حامل این تخیلات و احساسات هستند . قدرت در پیش چشم نمایان کردن و تصویر سازی راه مهم ارتباط با ضمیر ناخود آگاه است .
اما برگردیم سر موضوع ادامه قسمت تلقینات هیپنوتیکی

کاترین پاندر می گوید : ” در روزگاری زندگی میکنیم که دانشمندان علوم ذهنی می گویند انسان می تواند آنچه را در تخیل خود تصور می کند ، بیافریند . تصاویر ذهنی اوضاع و شرایط و تجربه های زندگی و امور آدمی را می سازد . به عبارت دیگر ، اگر در زندگیتان شاهد شکست و تنگنا هستید ، نخست آن را در ذهنتان مجسم کرده بودید. از اینرو برای از میان برداشتن این موانع و مشکلات باید نخست در ذهنتان آنها را نابود کنید و همه چیز را به صورت دلخواه ببینید . ” دکتر استانتون در این باره می گوید : یکی از بزرگترین قدرت های بشری این است که ما خودمان را به صورتی می سازیم که در افکار و تصورات ما آن صورت و شکل وجود دارد . بسیاری از افراد ما را در جهت تغییر و بهتر شدن نصیحت و ترغیب میکنند ولی متاسفانه اکثراٌ این نیت های خیر خواهانه تحقق پیدا نمی کنند . افراد در این رابطه احساس گناه و کوتاهی می کنند . این راهی ساده و عملی است که از افکارمان برای ایجاد تغییراتی در درون و برون خودمان استفاده کنیم . یکی از موفقیت آمیزترین روشها این است که خودمان را به صورتی تصور کنیم که مایلیم به آن صورت باشیم . این کمک زیادی در ایجاد تحولات و تغییرات در ما می کند . تاثیر شگرف این روش در موارد بی شماری که برای اقدامات درمانی و تغییرات رفتاری به کار رفته ، به اثبات رسیده است . “

به طور کلی هر حالت دلخواهی را که می خواهید به خود تلقین نمائید تا آنگونه شوید ، باید در حال هیپنوز آن حالت را مجسم نموده و دقیقاٌ خودتان را در آن حالت ایده آل و دلخواه ببینید . یعنی تصور و تجسم کنید که به آن حالت رسیده اید .

بعد از انکه تلقینات هیپنوتیکی مورد نیاز خود را القاء کردید، در خاتمه بهتر است این تلقین را القاء کنید :

روش امیل گوئه در تلقین ( من هر روز ، هر لحظه و هر آن از هر حیث و هر جهت بهتر و بهتر می شوم . ) ( در جلسه آینده هیپنوتیزم من عمیق تر و سنگین تر خواهد شد )

بازگشت به حالت عادی

بهتر است سوژه در حال هیپنوز را با این تلقینات به سطح هوشیاری برگردد  تا پس از خارج شدن از حالت هیپنوز دچار سنگینی در سر نشود . «پس از این که من تا عدد هفت بشمارم  من به سطح عادی هشیاری طبیعی باز خواهم گشت، هر شماره‌ای که می‌شمارم من یک درجه هشیارتر می‌شوم. یک … دو … حالم کاملاً خوب است، قلبم منظم و عادی می‌زند، تنفس و نبضم عادی است. بعد از هشیاری کاملا آرامش خواهم داشت.

برخی از سوژه‌ها بعد از بیداری دچار سردرد و یا لرزش می‌شوند.

کلیه تلقیناتی که جهت ریلکس شدن و به حالت هیپنوز وارد شدن  من به خود کردم، اثرش کاملاً از بین رفته است، من از هر حیث حالم عادی و خوبست، دست و پاهایم عادی و طبیعی است، حالا کم‌کم هشیار می‌شوم … سه … حالم خوب‌تر شد، هشیارتر شدم … چهار … الان خوشحال و خندان هستم … پنج … شش … وقتی به عدد هفت برسم من کاملا هشیار شده و احساس خوشحالی و خنده خواهم کرد … هفت … من کاملاً هشیار هستم.» بعد از شمردن عدد هفت کمی تامل میکنم و باید باز هم تلقین شود «حالا چشم‌هایم  باز است، خیلی سر حال و با نشاط هستم، حالم کاملاً طبیعی و عادی است» باید به یاد داشت که وقتی شما چشم‌هایتان را می‌گشائید و می‌خندید، هنوز هم به هشیاری کامل نرسیده اید، بلکه در حال نیمه هیپنوز می‌باشید پس از چند دقیقه و شاید کمتر از ربع ساعت اثر هیپنوز هنوز باقی است، لذا هنوز تلقینات در شما اثر می‌کند.

مطالب  مرتبط :

تعریف هیپنوتیزم

تاریخچه هیپنوتیزم

فوائد هیپنوتیزم

انواع هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار چگونه است

زندگی خوب با هیپنوتیزم بیدار

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

همسو نگری با بیمار

باورهای نادرست

آموزش خود هیپنوتیزم

تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم

شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

دکتر محمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمانگر )  هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

391 دیدگاه ها

  1. حسن گفت:

    سلام دکتر جان
    آیا میشه با خود هیپنوتیزم خاطرات فراموش شده رو بازیابی نمود؟

    • سلام. وقت بخیر.
      پاسخ به این سوال مشکل است و اینکه در چند جلسه به نتیجه میرسید قابل پیش بینی نیست. اما میتوانم در سه جلسه خودهیپنوتیزم را به شما آموزش بدهم که به دفعات خود را هیپنوتیزم کنید و در یکی از دفعات آن موضوع جرقه میزند و به یادتان می آید. برای اطلاعات درمان با شماره های ۴۴۲۹۵۵۹۶ و ۴۴۲۹۵۵۹۷ تهران و یا موبایل ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید.
      موفق باشید.

  2. مهرداد شفیعی گفت:

    با سلام جناب دکتر حریری بنده مرحله سبک خود هیپنوتیزم را شرطی شده ام وخیلی راحت از طریق ریلاکسبشن پیشرونده میتونم تا این مرحله از هیپنوتیزم وارد بشم حالا من خیلی علاقه مندم که مرحله کاتالپسی یا انجماد عضلانی که مرحله عمیقتر هیپنوتیزمه شرطی بشم ولی چون بنده شهرستانی بوده وامکان حضور در کلاسهای خصوصی یا عمومی به خاطر هزینه بسیار بالای ان را ندارم ایا شما پیشنهادی ندارید که بنده در منزل وبا انجام ان تمرینات بتونم تا مرحله کاتالپسی شرطی بشم ایا میتوانید راهی پیش پای من بگذارید لطفا مرا راهنمایی کنید

    • سلام آقای مهرداد شفیعی عزیز.
      کاش نوشته بودید که این روش را طی چه مدت زمانی یاد گرفته اید و نیز با این روش چند دقیقه طول میکشد تا وارد خلسه هیپنوتیزمی بشوید .
      جلسات را میتوانم با واتساپ به صورت ویدئوکال برایتان برگزار کنم.
      موفق باشید.

  3. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر.اول تشکر میکنم از آقای دکتر و همکارانشون بخاطر مطالب مفید که درسایت قرار میدید و البته پاسخگویی مناسبتون.سوالم اینه که در آموزش خودهیپنوتیزم روش خاص خود دکتر حریری یا همون هیپنوتیزم بیدار آموزش داده میشه یا همون روش معمول که با ریلکس و خواب و اینا هست.و اینکه میشه خودمون هیپنوتیزم بیدار رو در بیداری مثلا زمان انجام کار یا مطالعه یا امتحان بر روی خودمون انجام بدیم که با کیفیت و تمرکز و بازده بیشتریبشه اون کارها رو انجام داد.خیلی ممنون میشم جواب سوالمو بفرمایید

    • سلام سعید عزیز.
      در این مطب هیپنوتیزم و خودهیپنوتیزم به روش کلاسیک که در تمام دنیا و کشور انجام میشود، اجرا میگردد. در برخی موارد با آموزشهایی فرد میتواند با شرطی سازیهایی که میشود در حالت بیداری کارهایی که آموزش دیده است را انجام دهد مثل سخنرانی در جمع. مخصوصا در مورد موفقیت تحصیلی با هیپنوتیزم خوشبختانه طی حدود ۵ جلسه امکان پذیر هست و دانش آموزان و دانشجویان زیادی یا کسانی که برای آزمونهای وکالت یا زبان میخواهند شرکت کنند به من مراجعه میکنند و نتایج خوبی هم گرفته اند.
      موفق باشید.

  4. N. A گفت:

    سلام خواستم بگم این مطلب شما کاملاً درسته چون همه این ها در کتاب زمینه روانشنا سی سانتراک امده خیلی کتاب مفیدی است مطالب بسیار زیاد وگونا گونی داره

    • سلام N.A عزیز.
      خیلی خوبه که اهل مطالعه هستید، شاید تحصیلاتتان هم روانشناسی باشد، در هر حال بله کتبی که توسط دانشمندان واقعی توشته شده باعث رشد و افزایش فهمیدگی خوانندگانش میشود، ذهن آنها را باز میکند شکوفا میکند.
      ممنونم از اظهار نظرتان.
      موفق باشید.

  5. mandarm گفت:

    Очень понравилась ваша статья. Спасибо!

    • دوستان عزیز من این عبارت را در گوگل ترانسلیت زدم با کمال شادمانی دیدم اینطور ترجمه کرد: من مقاله شما را خیلی دوست داشتم ممنون!
      جادارد که به mandarm عزیز با همان گوکل ترانسلیت پاسخ بدهم:
      سلام mandarm عزیز.
      متشکرم
      موفق باشید.

      Привет mandarm дорогой.
      Спасибо
      Удачи
      !

  6. سجاد 74 گفت:

    سلام جناب دکتر حریری روزتون بخیر
    اقای دکتر حریری بنده مشکلات زیادی با خودم دارم و نزدیک به یکسال هست که دارم راجب روش درمان با هیپنوتیزم تراپی تحقیق میکنم که ببینم برای مشکلات بنده این روش درمان به درد میخوره یا نه مشکلات بنده از این قراره :
    ۱: مشکل شدید خو ارضایی
    ۲: تنبلی شدید و عدم تمرکز
    ۳: به شدت عصبی هستم و سر هر موضوع کوچک یا بزرگی خود خوری میکنم و تا مدت ها فراموش نمیکنم
    ۴:اصلا روی کارهایی که میخوام انجام بدم هیچ تمرکزی ندارم و زود از یه کاری چیزی زده میشه و بیخیال میشم و پشت کارم بسیار پایین هست
    ۵: به شدت منفی گرا هستم و واقعا وقتی یه کار انجام میدم اون کار به شدت افت میکنه و یا به سرانجام نمیرسه یا ضربه میخوره
    ۶: به شدت بدن ضعیفی دارم و برای کارهای فیزکی که میخواهم خودم انجام بدهم زود خسته میشم
    ۷: وقتی از یه کار نا امید میشه و یا بدر بسته میخورم دیگه بی خیال اون کار میشم
    ۸:حافظه بسیار ضعیفی دارم و تو یادگیری موضوعات بسیار ضعیف هستم حتی درس خوندن
    اقای دکتر توروقران جواب منو بدید منتظر جوابتون هستم

    • سلام سجاد عزیز.
      من روی اختلالات جنسی کار نمیکنم.
      تعدادد بسیار زیادی از بقیه موارد میتواند نشانه های افسردگی باشد که آن افسردگی باید درمان بشود. هر کدام از اینها را که لیست کرده اید باید در جلسه اول که تهیه شرح حال هست با دقت و جزییات بیشتری از شما سوال کنم، بررسی و درج کنم تا روی انها بتوانم برایتان کار کنم.
      تجربه من برای کسانی که مشکلات خرد خرد ریز ریز مثل اینها دارند این است که برای تهیه یک شرح حال خوب و موثر که بتوانم با آن یک پلن درمانی خوب طراحی کنم مدت زمان زیادی در همان جلسه اول باید وقت صرف کنیم که متاسفانه این افراد آن کار را خسته کننده و بی ثمر فرض میکنند و در جلسه اول ناامید میشوند و اگر هم شرح حال را مختصر کنم پلن درمانی مفیدی نمیتوان برنامه ریزی کرد، همچنین در اینها درمان فرسایشی و پراکنده و طولانی مدت میشودو فقط حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد بهبودی پیدا میشود.
      موفق باشید.

  7. احمد گفت:

    با سلام خدمت عزیزانی که ممکن هست به دنبال درمان توسط هیپنوتیزم باشن والبته جناب دکتر حریری
    بنده قبلا خدمت ایشان رفتم و در سیر درمانی قرار گرفتم روش بسیار خوبی هست مخصوصا باید به جد بگم بدلیل اینکه این روش برای رفتن به ضمیر ناخود آگاه هست شخص رو به اعماق و لایه های درونی وجود و روان خود برده و باعث شناخت بسبار کامل تر از خود میشود حال با برگشتن به حالت خود‌آگاه انسان قادر خواهد بود که کم کم به اصلاح خود بپردازد.
    بدون تعارف عرض می کنم که حتما و حتما جهت درمان و مراجعه درنگ نکنید و این روش رو زیر نظر این بزرگوار حتما امتحان کنید.
    با آرزوی موفقیت و سلامتی روز افزون

    • سلام جناب احمد خان عزیز.
      خیلی از الطاف شما ممنونم و از بهبودی شما خرسند هستم.
      برایتان شادمانی و سربلندی آرزومندم، سلامت و پاینده باشید.

      • Fatemeh گفت:

        سلام اقای دکتر
        من میخواستم بدونم که این موضوع که از طریق هیپنوتیزم میشه زندگی قبلی رو به یاد اورد واقعا ممکنه یا نه چون واقعا ذهنم رو درگیر کرده

        • سلام فاطمه عزیز.
          این سوال خیلی تکرار شده. وجود زندگی یا زندگیهای گذشته یک فرضیه هست که به اثبات و اجماع متخصصین نرسیده است و در درمان جایگاهی ندارد و من در این زمینه کار نمیکنم. اغلب متخصصین روانپزشکی و روانشناسی نظرشان این است که سوژه در هیپنوتیزم شنیده های قبلی خودش را (چه آنها که بیاد دارد یا بیاد ندارد را) به هم میبافد و میبیند و در نتیجه هر چند واقعیت هم نداشته باشد، میپذیرد، از طرفی برخی افراد در هیپنوتیزم آن چیزی را می بینند که میخواهند بببینند، بنابراین نمیشود به صرف اینکه اشخاصی در هیپنوتیزم از زندگی گذشته خود حرف میزنند آنرا دلیل بر درستی وجود زندگی گذشته دانست.
          موفق باشید.

  8. buics گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

  9. ناصر گفت:

    سلام
    مطالب سایتتون خیلی کاربردی هست ممنون از زحمتی که میکشید.

  10. سامان گفت:

    سلام اقای دکتر،وقت بخیر.من ۲۷ سالمه ومشکلم اینه که از خودم متنفرم خودمو دوست ندارم.خودمو کمتر از بقیه می دونم.اعتماد به نفس ندارم.افسردگی شدید گرفتم.چکار کنم؟

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام سامان عزیز.
      خب این امکان دارد مربوط به گذشته های شما باشد، سرکوفتها تنبیه ها و یا القائات اطرافیان و یا خاطرات دیگری و یا بدون علت. اینها ارزیابی و با هیپنوتیزم درمان میشود.
      موفق باشید.

  11. Iman گفت:

    بسیار عالی بود ممنون دکتر عزیز

  12. میکائیل گفت:

    سلام جناب دکتر ، وقتتون بخیر ،

    بنده یک سوال داشتم ، ایا با خودهیپنوتیزم و رفتن به درون ضمیر ناخوداگاه ایامیشه تغییر رنگ چشم داد؟! ایا میشه با تلقین ها موقع خودهیپنوتیزم تغییر رنگ چشم داد؟! مثال در بیوکنزی

    و یک سوال دیگر …. آیا با خودهیپنوتیزم میشود زندگی گزشته رو به یاد اورد ؟؟!
    زندگی که در قدیم کردیم و الان یادمان رفته است ، میشود با خود هیپنوتیزم زندگی گزشته رو به یاد اورد ؟؟! با تشکر

    • سلام میکائیل عزیز
      هر چند رفتارها و نگرشها را می توان با هیپنوتیزم و روشهای دیگر تغییر داد اما ژنتیک را نمی تون تغییر داد شاید در فیلمها چیزهائی دیده باشید که ژنتیک افراد را تغییر داده باشند اما خوب فقط فیلم بوده است. آنچه که در مورد بیوکنزی در اینترنت منتشر شده است آنها را که وقتینگاه میکنم در آنها منبع علمی معتبری برای آنها نمی بینم . اگر این مطلب صحت داشت حتما انجمن چشم پزشکان دنیا نسبت به این واقعه واکنش مثبتی نشان می دادند حتما تحقیقاتی در این زمینه انجام می شد و نتایج مثبت آنرا گزارش می کردند.
      خلاصه کلام اینکه هنوز منبع موثقی این موضوع را تائید نکرده است و هنوز موردی گزارش نشده که موفق به انجام این کار با هیپنوتیزم شده باشند. در هر صورت در کتابهای معتبر و گزارشهای معتبر چنین چیزی ندیده ام اگر از یک منبع معتبر این موضوع را بشنوم خودم نیز برای یاد گیری آن تلاش خواهم کرد.
      در مورد زندگی گذشته، دیگران هم بارها از من پرسیده اند اینکه ما در یک زندگی گذشته زندگی میکرده ایم، یک نظریه هست، یک تئوری هست، یک واقعیت علمی نیست . این موضوع هم مثل آن مورد اول اثبات شده نیست و هنوز قابل اثبات نیست. شاید بهتر باشد برای انجام چنین کارهای در واقع بی نتیجه ای، نیروی خودمان را صرف تغییرات رفتاری ،رفع مشکلات فکری، تغییر نگرشهای منفی رفتار بهتر با دیگران صرف کنیم . سلامت و موفق باشید.

  13. Hasan گفت:

    سلام فایده هیپنوتیزم چیه و کجا ها بکار می برن ممنون از سایت خوبتون

    • سلام حسن عزیز
      از علاقه مندی شما به هیپنوتیزم خوشحالم پیشنهاد میکنم حتما آنرا امتحان کنید. اما پاسخ به سوال شما :
      فواید هیپنوتیزم را می توان در سه بخش خلاصه کرد.
      بخش اول اینکه اختلالات و ناراحتی‌ها چگونه به وجود می‌آیند و هیپنوتیزم به چه دلیل و چگونه این ناراحتی‌ها را از بین می‌برد.
      بخش دوم- فواید علمی و اثبات شده هیپنوتیزم مورد بحث قرار می‌گیرد که منظور از آن عبارت از فوایدی است که مورد بررسی و آزمایش دانشمندان و روانشناسان هیپنوتیزم قرار گرفته و در عمل نتایج فراوانی به بار آورده است. به وسیله هیپنوتیزم می‌توانیم کودکان را بهتر تربیت کنیم و سرنوشت آنها را آن طور که می‌خواهیم پی‌ریزی نماییم. دانش‌آموزان و محصلین را به درس خواندن علاقه‌مندتر کنیم، میزان هوش و استعداد آنها را بالا ببریم و حافظه را تقویت نماییم. به وسیله هیپنوتیزم می‌توان عادات منفی و مضر را ازبین برد، نظیر عادات به تنبلی و تن پروری، عادت به پرخوری و پرخوابی، ترک عادت به ناخن جویدن ، ترک سیگار و ترک قلیان.
      به وسیله هیپنوتیزم می‌توان بسیاری از ناراحتی‌های فکری و اختلالات روانی را معالجه کرد. سر دردهای میگرنی ، تنگی نفس، بی خوابی، نگرانی و اندوه، برخی از اختلالات جهاز هاضمه، و ناراحتی‌های قلبی، ترس، اضطراب، آشفتگی، نومیدی، دلسردی، نارضایتی، دردهای نابهنگام شکم، پشت،گردن، دست و پا، نفخ معده و بسیاری دیگر از این قبیل ناخوشی‌ها که جنبه عصبی و روانی داشته باشند به وسیله هیپنوتیزم از بین می‌روند.
      همواره سلامت و شادکام باشید.

  14. سعید گفت:

    سلام خوبین دکتر وقتتون بخیر من وسواس فکری شدید دارم ایا میتونم با این بیماری طی سه جلسه پیش شما خود هیپنوتیزم رو یاد بگیرم ؟و وسواس فکری شدید قابل درمان هست ؟قبلا با منشی شما تماس گرفتم گفتن طی ۱۲تا۱۴جلسه قابل درمانه ممنون میشم به هر دو سوالم پاسخ بدید ضمنا انشاالله اگه خوب شم دیگه نیاز به دارو نیست ؟چون مشکل من دارو هست بدنم مقاومه بهش ممنون

    • سلام سعید جان
      اگر چه آموزش خود هیپنوتیزم طی سه جلسه انجام می شود اما وسواس فکری یک بیماری است که خودتان قادر به درمان آن نیستید و خود درمانی را به شما پیشنهاد نمی کنم. درمان بیماری حتما باید توسط پزشک انجام شود. در پاسخ به سوال دیگر شما اغلب افرادی که مراجعه کننده من هستند کسانی هستند که یا از دارو نتیجه نگرفته اند و یا بدلایلی حاضر به استفاده از دارو نیستند و یا در کنار دارو درمانی می خواهند از هیپنوتیزم درمانی بعنوان یک طب کمکی استفاده ببرند . برایتان آرزوی سلامتی دارم.

  15. ندا گفت:

    سلامدکتر جونم میخواستم بپرسم که هیپوتیزم خطری نداره یکدفعه از بین نریم

    • سلام ندا خانم
      تصورات غلطی که در مورد هیپنوتیزم در جامعه وجود دارد سد مهمی را در راه استفاده عمومی از آن را در جامعه به وجود آورده است . از جمله اینکه ” آیا ممکن است شخص هیپنوتیزم شده بیدار نشود؟ و این مهم‌ترین سوالی است که می پرسند. علت این پرسش هم ترس ناخودآگاه مردم از مرگ است، زیرا خواب شبیه مرگ است. عده‌ای هم هیپنوتیزم را شبیه بیهوشی و شاید قوی‌تر از آن تصور می کنند. به کرات شنیده‌اند که فلان بیمار ضمن عمل بیهوشی «رفت» یعنی در حال بیهوشی و ضمن عمل جراحی مُرد. مردم بدون این‌که خودشان در ظاهر کاملاً آگاه باشند، ناخودآگاه آنها به آنها می‌گوید که خواب هیپنوتیزم شبیه بیهوشی قوی است و شبیه مرگ است.”
      به هر حال در پاسخ این سوال که آیا سوژه ممکن است از خواب بیدار نشود؟باید بگویم که چنین چیزی امکان ندارد. حتی اگر هیپنوتراپیست هم عمداً سوژه را به حال خود رها کند و از خلسه هیپنوتیزمی ( و نه خواب ) خارج ننماید، باز هم سوژه خود به خود از خلسه هیپنوتیزمی خارج خواهد شد و دلیل آن این است که به محض این‌که هیپنوتراپیست سوژه را به حال خود رها کند چند دقیقه بعد فوراً خلسه هیپنوتیزمی تبدیل به خواب طبیعی شده و سپس بیدار می‌شود به این دلیل که این حالت توسط تلقین ایجاد شده است و با قطع جریان تلقین ، این حالت هم به اتمام میرسد.
      لازم به توضیح است که در طول قرنها تاریخچه مدون هیپنوتیزم تا کنون چنین اتفاقى نیفتاده و هرگز نیز اتفاق نخواهد افتاد.
      تصور غلط دیگر مانند اعتقاد به اینکه در حالت هیپنوتیزم فردکنترل رفتار و گفتار خود را از دست می دهد و تحت تسلط هیپنوتیزور قرار می گیرد و امکان دارد رفتار یا گفتاری از او سر بزند و یا مثلا اسراری را فاش کند .یا هیپنوتیزم شدن نشانه کند ذهنی است و یا اینکه فرد هیپنوتیزم شده ممکن است بیدار نشود یا اینکه افراد ساده لوح زودتر هیپنوتیزم می شوند و صدها تصور غلط دیگر .
      در حالی که حقایق علمی نشان می دهد افرادفقط در صورت تمایل می توانند هیپنوتیزم شوند و در حین هیپنوتیزم در صورتی که تلقینات ارائه شده با اعتقادات آنها و با خواست آنها مخالف باشد به راحتی در مقابل آن ایستادگی می کنند و بلافاصله پدیده مقاومت بروز میکند و فرد از هیپنوز خارج می شود و چیزی را که مایل نیستند بگویند نخواهند گفت و کاری را که مایل نباشند انجام دهند انجام نخواهند داد. همچنین، افراد در هر مرحله از هیپنوز در صورت تمایل می توانند ازحالت خلسه خارج شوند . همچنین مشخص شده که برعکس تصور حاکم , افراد با هوش هیپنوتیزم پذیری بالاتری نسبت به بقیه افراد جامعه دارند . همواره سلامت و موفق باشید.

  16. درسا گفت:

    سلام، اگر خود هیبنوتیزم رو درست انجام بدم و حالت کرختی و خواب الود بودن رو حس کنم ولی بعد از ده بار هیچ رفتاری در من تغییر نکنه یعنی درست انجام ندادم؟

  17. فرنوش گفت:

    با سلام خدمت اقای دکتر بزرگوار
    دکتر جان من شیراز هستم و شدیدا علاقه به اموزش هیپنوتیزم دارم تهرانم نمیتونم بیام چکار باید بکنم؟

    • سلام فرنوش جان
      آموزش خود هیپنوتیزم طی سه جلسه ۴۵ دقیقه ای انجام می شود شما می توانید با مدیر دفتر من خانم صادقی با شماره مطب ۴۴۲۹۵۵۹۶ بین ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب تماس بگیرید تا هماهنگی لازم صورت بگیرد. موفق باشید.

  18. آقای دکتر سلام آیا میشود از هیپنوتیزم در حذف فوبیا و تروما استفاده کرد؟

    • سلام سجاد عزیز
      تأثیر و شدت فوبیا ممکن است متفاوت باشد: از آزاردهندگی و احساس ناراحتی معمولی تا حالت تهوع، تنفر شدید، غش و بیهوشی و ناتوانی یا حتی فلجی شدید. مبتلایان به فوبیا معمولا متوجه می‌شوند که ترس‌شان غیرمعقول است، اما قادر نیستند برای درمان و کنترل آن کاری بکنند. فوبیا می‌تواند در زندگی شخصی، روابط اجتماعی، روابط کاری و همچنین حضور فرد در مدرسه و دانشگاه تأثیری منفی بگذارد. بله با هیپنوتیزم درمانی میتوان بر فوبیا و تروما غلبه کردو به درمان قطعی رسید. موفق باشید.

  19. محمد گفت:

    سلام اقای دکتر هیپنوتیزم چقدر تاثیر صد در صد در خوداگاه ادم دارد و امکان داره برای همیشه ذهن و پاک کرد بدون برگشت.
    اگر میتونید برای همیشه ذهن و ضمیر ناخواداگاه را برای همیشه پاک کنید بدون برگشت تضمینی در مدت خیلی کوتاه با این شماره تماس بگیرید با تشکر
    ****۰۹۱۲۶۱۵

  20. علیرضا گفت:

    با عرض سلام
    جناب دکتر اگر من بیام خدمتتون برای یادگیری خود هیپنوتیزم با کلیدواژه ی شرطی شدن که شما بهم میدین وارد چه سطحی میتونم بشم یه خلسه ی سبک اولیه ؟و خودم باید عمیقش کنم؟یا نه مثلا مستقیما میتونم با استفاده از کلید واژه وارد سطح کاتالپسی بشم مثلا؟
    با سپاس

  21. مجید پور گفت:

    باسلام حضور استاد عزیز – جناب آقای دکتر حریری
    پسرم کلاس یازدهم رشته علوم تجربی است -علاقمند به تحصیل میباشد ولی در آزمونهای قلم چی که ۲ سال است شرکت میکندپیشرفت آنچنانی ندارد و تراز وی از ۴۶۰۰ الی ۵۳۰۰ میباشد . احتمالا تمرکز فکر ضعیفی دارد – بیحوصله است – انگیزه کافی ندارد – دچار یک سد مغزی شده است – نیاز به تقویت حافظه دارد . آیا از طریق هیپنوتیزم و شرطی سازی میتوان مشکل وی را رفع نمود ؟ واگر امکان پذیر است چند جلسه لازم است و هزینه هر جلسه چقدر است ؟ ضمنا” شهرستانی هستیم و امکان حضور مستمر و بلند مدت در تهران برایمان مقدور نیست . با تشکر – اگر جواب را را از طریق جمیل فوق الاشاره ارسال فرمائید سپاسگزار خواهم بود .

    • سلام
      بله با هیپنوتیزم درمانی امکان پیشرفت تحصیلی وجود دارد . عمده مسائلی که باعث افت تحصیلی می شوند و درمانهای هیپنوتیزمی میتوانند در بهبود آن موثر باشند شامل موارد زیر است:
      اختلالات خواب، فقدان علاقه و انگیزه کافی برای تحصیل، یا از دست دادن علاقه و انگیزه به هر علتی ، فقدان قدرت تمرکز کافی، یا از دست دادن آن به هر علتی، مشکلات حافظه، فقدان اعتماد به نفس و عزت نفس، وجود اضطراب و نگرانی های بیمورد بخصوص اضطراب حین امتحان

      در حالت هیپنوتیزمی تلقینات لازمه داده می شود و این تلقینات کمک شایانی در پیشرفت تحصیلی فرد و آمادگی در امتحانات را برای او فراهم میآورد . معمولا جهت پیشرفت تحصیلی نیاز به ۵ تا ۶ جلسه هیپنوتراپی میباشد. جهت هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های مطب بین ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب تماس بگیرید. متشکرم

  22. امیر گفت:

    سلام دکتر جان.من در کودکیم یه کارایی نا خودآگاه میکردم ولی کسی باور نمیکرد و رفته رفته تمام کارهایی که میتونستم انجام بدم رو از دست‌ دادم.بخاطر همین همیشه در توهماته خودم هستم که چجوری این‌کارا رو‌میکردم بنظره شما با هیپنوتیزم این قدرتهام بر میگرده و تحت کنترل خودم میتونم بگیرمشون.؟دو سه بار اومدم خودمو هیپنوتیزم کنم زود ب خواب عمیق میرفتم تا اینکه یکبار نصفه نیمه تونستم و وقتی بلند شدم قدرته تمرکزم بالاتر رفت وای تو دو سه‌بار اول شدیدا سر درد میگرفتم و فشارم بالا میرفت و از درد زیاد استفراغ میکردم.

  23. Rose گفت:

    سلام و وقت بخیر
    همینکه یکبار توسط شخص دیگری هیپنوتیزم بشیم کافیه و میتونیم خود هیپنوتیزم رو تجربه کنیم ؟؟منظور از شرطی شدن تلقین خود هیپنوتیزم شدنه؟؟
    نمیشه بدون تلقین؟؟
    با سپاس فراوان…….

  24. mhm گفت:

    همچنین یک سوال دیگر هم داشتم
    آیا میشود با خود هیپنوتیزم به درجه ی پرواز روح رسید ؟
    رسیدن به این حالت نیازمند چ مدت تمرین خود هیپنوتیزم است ؟؟

  25. mhm گفت:

    سلام آقای دکتر
    من نزدیک به یک سال و نیم است که احساس افسردگی میکنم . در این مدت زمان اعتماد به نفس امید به زندگی اراده و … را در زندگی ام از دست داده ام.افکار منفی سرتاسر ذهنم را درگیر کرده است . به شدت عصبانی هم هستم :/ .
    میخواستم بدونم این مشکلات با هیپنوتیزم حل میشود یا ن ؟
    و اگر بخوام با کمک مشاور یا روانشناس خودم را درست کنم چقدر طول میکشد ؟

  26. ان ال پی گفت:

    بسیار آموزنده و جالب بود. آیا میتوان از طریق هیپنوتیزم اریکسونی نیز به این شرایط رسید؟

  27. Lisa گفت:

    سلام اقای دکتر
    آیا تاثیرات هیپنوتیزم دایمی نیستند و موقتند یعنی باید تا اخر عمر تاثیراتو تقویت کرد و به هیپنوتیزم وابسته بود؟
    این منو به هیپنوتیزم بد بین کرده….
    لطفا توضیح بدین…باتشکر.

    • سلام لیزا ی عزیز.
      تثبیت تاثیر هیپنوتیزم درمانی تکنیکی دارد که در حین درمان انجام میدهم.
      نگرش خود به ” وابستگی ” را تصحیح بفرمایید : برای یک فرد دیابتی یا دارای فشار خون ، داروی کاهنده قند یا فشار، موثر است و لازم است، اما وابستگی نیست . نیاز ما به اکسیژن و آب بدیهی هست اما وابستگی نیست.
      موفق باشید.

  28. ارمان گفت:

    شما کدام شهرید

  29. ارمان گفت:

    سلام
    من یجور ومسواسفکری و عم اراده و وقت تلفی بینهایت زیاد دارم و گاهی احساسات گنگ و نامفهوم میاد سراغم میشه راهنماییم کنید ۱۶ سالمه

  30. Rose گفت:

    سلام اقای دکتر
    بارها تلاش کردم واسه خود هیپنوتیزم ولی نمیشه؛تمرکزم یکنواخت نیست چیکار باید بکنم؟میشه تمرکزو قوی کرد؟؟مشکلی دارم ک باید خود هیپنوتیزم شم.
    ممنون

  31. Mohsen گفت:

    آقای دکتر من واقعا به یک استاد نیاز دارم که راه درست رو به من آموزش بده میشه خواهش کنم به من کمک کنید خود هیپنوتیزمی را یاد بگیرم؟

  32. Mohsen گفت:

    سلام آقای دکتر میشه توضیح بدید که میشه
    با خود هیپنوتیزمی اراده خود رو قوی کرد؟
    یا میشه کاری کرد که به درس علاقه مند شد؟

  33. Mohsen گفت:

    سلام آقای دکتر محمد جواد حریری میتونم ازتون خواهش کنم که راه های درست یاد گرفتن علم خود هیپنوتیزمی رو به من یاد بدید تا راه های غلط زندگیم را اصلاح کنم ممنون میشم کمک کنید

  34. Mohsen گفت:

    سلام آقای دکتر محمد جواد حریری من پسر ۱۸ ساله هستم و به علوم غریبه علاقه بسیاری دارم و خود هیپنوتیزمی هم علمی بسیار زیبا و تاثیر گذار در زندگی صحیح هست اگر میشه ازتون خواهش کنم در یاد گرفتن صحیح این علم به من کمک کنید و سپاس گزار هستم که به جامعه خود چنین سخاوت مندانه کمک میکنید

  35. هدایت گفت:

    باسلام اقای دکتر.من هرروز ساعت۵صبح باحالت استرس وترس شدیدازخواب میپرم وبدنم خیس عرق میشه.وحالت نامیدی ویاس شدید برمن چیره میشه وافکارمنفی شدیدذهنم راپرمیکنه.۴۵ سالمه.دست ودلم به هیچ کاری نمیره.ازشروع کارمیترسم چون قبلا توکارم موفق نبودم.کلا خیلی میترسم.لطفا کمکم کنید.ازاصفهان .

  36. حسین گفت:

    سلام استاد بزرگوار.
    من تمام این اعمارو انجام میدم و رفته رفته بدنم بی حس وکرخ میشودو در ادامه صداهایی شبیه به وز وز میشنوم و همان لحظه تپش قلبم بالا میره و نفس کشیدن مشکل میشود و از اون حالت خارج میشوم.لطفا راهنمایی کنید که مشکل از کجاست.
    با تشکر.

    • سلام حسین عزیز.
      امکان دارد سطح اضطرابی شما بالا باشد. ویا امکان دارد در ناخودآگاه شما تصورات و ترسهای نادرستی از هیپنوتیزم وجود داشته باشد. امکان دارد بعد از چند بار تمرین برطرف شود وگرنه باید حضورا بررسی بشوید.
      موفق باشید.

  37. حسین گفت:

    سلام خدمت اقای دکتر
    من براحتی در حالت ریلکس قرار میگیرم و هنگامی که ای حالت ادامه پیدا میکنه بدنم رو احساس نمی کنم و ارتعاشات بالا میره و صداهایی میشنوم .من میدونم این لحظه من دارم وارد خلسه میشم ولی تو این لحظه نفس کشیدن مشکل میشه.اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
    با تشکر.

    • سلام حسین عزیز.
      امکان دارد سطح اضطرابی شما بالا باشد. ویا امکان دارد در ناخودآگاه شما تصورات و ترسهای نادرستی از هیپنوتیزم وجود داشته باشد. امکان دارد بعد از چند بار تمرین برطرف شود وگرنه باید حضورا بررسی بشوید.
      موفق باشید.

  38. رضا درگاهی گفت:

    سلام من نمیتونم اصلان یاد بگیرم چطور باید آن را یاد بگیرم ممنون میشم اینو بگین

  39. ghazal گفت:

    سلام اقای دکتر خسته نباشین میخواستم ببینم ممکنه آدرس مطبتون رو بگین ممنون میشم

  40. حکیم گفت:

    سلام، وقت بخیر، من دو ماه پیش در اثر یسری حرفهای منفی اطرافیان،دچار ترس و اضطراب شدید و افکارمنفی شدم، هر حاری میکنم از شرش راحت نمیشم، رو زندگی و کارم تاثیر گذاشته، زندگی رو واسم سخت کرده، یه حالت افسردگی پیدا کردم…باید چیکار کنم آقای دکتر؟

  41. محمدسجاد گفت:

    سلام
    ممنون بابت مطالب عالی سایتتون
    من چندتا سوال داشتم ممنون میشم که هم توی سایت و هم توی ایمیلم پاسخ رو ارسال کنید.
    ۱-خود هیپنوتیزم باید حتما پیش یک کاربلد باشه یا میشه در خونه خالی هم انجام داد؟
    ۲-آیا میشه با این روش خودارضایی رو کنار گذاشت؟
    ۳-عوارض ندارد؟
    ۴-برای درس خوندن مناسب هست آیا؟
    ۵-آیا میشه با این روش عصبانیت رو فرو کش کرد؟
    ممنون میشم هرچه زودتر به من جواب دهید💖

  42. عباس مهدوی گفت:

    سلام آقای دکتر ؛من پسری ۱۲ ساله دارم که لکنت زبان دارد چند جلسه گفتار درمانی بردم هیچ تغییری نکرد آیا با هیپنوتیزم درمان میشود ؟لطفا راهنمایی کنید

    • سلام جناب مهدوی عزیز
      در بیشتر موارد افرادی که اختلال لکنت زبان دارند ، ترس دوران کودکی وجود دارد و همچنین در شرایط اضطرابی لکنت تشدید میگردد مثل اضطراب حضور در صحنه، لذا من با هیپنوتیزم روی ترس اولیه، اضطراب، اجتنابها، عادات، نحوه گویش و غیره کار میکنم و افراد بسیاری خوب شده اند. این موضوع بستگی بسیار زیادی به همکاری شما و به میزان هیپنوتیزم پذیری شما و شدت مشکل شما دارد. افرادی کاملا بهبود یافته اند تعدادی هم بهتر از قبل شده اند و هر دوی این گروه، افراد دیگری را به مرکز من هدایت کرده اند که یا لکنت داشته اند یا مشکل دیگری داشته اند که با هیپنوتیزم قابل درمان بوده است، و افرادی هم درمان را نیمه کاره رها کرده اند. شادکام باشید.

  43. عباس مهدوی گفت:

    سلام اقای دکتر
    من پسری ۱٢ساله دارم که لکنت زبان دارم و با گفتار درمانی خوب نشده است ایا به نظر شما با هیپنوتیزم این مشکل رفع میشود ؟لطفا ما را راهنمایی کنید

  44. Sanam گفت:

    با سلام و تشکر بابت مطالب خیلی خوبتون.
    من مدتی هست که شدیدا به ارتباط ذهنی و تله پاتی علاقه پیدا کردم و شدیدا مشتاقِ انجام این عمل هستم
    و تو سایت های مختلفِ مربوط خوندم که برای انجام این کار اول باید به خود هیپنیوتیزمی قوی برسم
    میخواستم بدونم آیا این مطلب حقیقت داره؟و اینکه برای یادگیری کامل و دقیق تله پاتی میتونم خودم شخصا عمل کنم یا نیاز به کمک یا راهنمایی کسی دارم؟
    با تشکر از توجه شما.

  45. رضا گفت:

    با سلام آقای دکتر.من چندساله همش افکار منفی و مخرب تو ذهنمه.همیشه دنبال یه روش بودم که ذهنمو مثبت کنم واسه همیشه.و چجور میتونم خود هیپنوتیزم صحیح انجام بدم که ذهنم و ضمیرناخوداگاهم درست بشه؟؟

  46. Laleh گفت:

    سلام اقای دکتر من تو سن کم ازدواج داشتم که اصلا از یادم نمیره تمام زندگیمو بهم ریخته باعث شده اصلا اعتماد بنفس ندارم تمام سیستم مغزم بهم ریخته به همه مردا شک دارم در مورد هیچ چیز زندگیم تمرکز ندارم
    میشه با هیپنوتیزم اروم شم

  47. سحر گفت:

    سلام اقای دکتر من قبلا اسکیزوفرنی داشتم الان خوب شدم میتونم خودهیپنوتیزم رو انجام بدم؟؟؟
    باتشکر.

  48. رادین گفت:

    سلام اقای دکتر من خودم رو به روش شما هیپنوتیزم کردم و سعی کردم که دست راستمو بلند کنم همون طور که گفتید ولی دستم انگار قفل شده بود یعنی قبلش تا یه جایی فهمیدم که بالا اومد ولی وقتی هیپنوتیزمم عمیق شد کلا بدنم عین سنگ شد حتی احساس میکردم دستم میخواد بیاد بالا امایه مانعی نمیزاره کلا خشکم زده بود و ترسیدم سریع یه حالت عادی برگشتم این طبیعیه اقایه دکتر یعنی من جایی رو اشتباه کردم یا چون دفعه اولم بود این اتفاق پیش اومد

    • سلام رادین عزیز.
      میتواند استعارات ضمیر ناخودآگاهتان باشد که مثلا نشان دهنده این باشد که عواملی هم در زندگی نمیگذارد از مراحلی بالاتر بروید. شاید هم مسئله مهمی نباشد. با تمرین بیشتر، این علامت یعنی اینکه دستتان بالا نمیرود، برطرف میشود.
      موفق باشید.

  49. محمد گفت:

    سلام آقای دکتر.
    بنده یه دوستی دارم در کرج.
    میخواستم که خدمت شما برسند و از هیپنوتیزم درمانی استفاده کنند.
    ایشون دچار میگرن هستند و همینطور از صداهای مزاحم مثل داد و فریاد خیلی اذیت میشن.

  50. مهدی گفت:

    سلام آقای دکتر . من شنیدم که با هیپنوتیزم میشه خاطرات رو یادآوری کرد . سوالی که برام پیش اومده اینه که آیا این یادآوری شبیه یادآوری معمولی موقع بیداریه یا اینکه شبیه خواب دیدن و تجربه ی دوباره ی اون خاطرست ( مثل تو فیلم ها که شخص هیپنوتیزم شونده انگار خاطره رو با احساسات پنجگانش دوباره تجربه می کنه ). به عنوان مثال اگه من یک خاطره از شنا کردن توی آب سرد داشته باشم و بخوام اون رو یادآوری کنم آیا خنکی آب رو هم حس می کنم یا فقط شبیه یادآوری معمولی هنگام بیداریه ؟ . مثلا اگه من دلم برای یه نفر تنگ شده باشه آیا می تونم خاطرات اون رو با هیپنوتیزم یادآوری کنم به گونه ای که انگار دارم خواب اون خاطره رو میبینم ؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.