من باید بهترین باشم ( کمال گرائی )
۱۳۹۲-۰۶-۰۹
درمان بی خوابی
۱۳۹۲-۰۶-۰۹
Show all

ترک سیگار و قلیان با هیپنوتیزم

ترک سیگار و قلیان با هیپنوتیزمترک سیگار، هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، هیپنوتراپی، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

فرق سیگار با قلیان

با هر پک به سیگار ۹ سی سی دود وارد حفره دهان می شود در حالی که با هر پک قلیان ۴۵ سی سی دود وارد حفره دهان می شود . آب موجود در شیشه قلیان به عنوان یک فیلتر نبوده بلکه باعث خنک تر شدن دود و همچنین چسبندگی بیشتر ذرات موجود در دود سیگار به دیواره ریه می شود . بنابر این مصرف قلیان به مراتب بالاتر از مصرف سیگار است مخصوصاً قلیان های میوه ای که حاوی اسانس های معمولاً سمی و اعتیاد آور می باشند .قلیان های میوه ای با پسوند میوه ای بی خطر بودن را به اذهان متبادر میکند در حالی که چنین نیست . ۹۹ درصد کسانی که به نوعی سرطان ریه (SCC) مبتلا می شوند سیگاری هستند . سرطان ریه کشنده ترین سرطان است و سیگار و استعمال دخانیات در اشکال گوناگون قلیان و … علت اصلی وخیم ترین و کشنده ترین سرطان (سرطان ریه ) است .

سیگار ترک سیگار و قلیان با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

امروز سیگار به عنوان یکی از علل اصلی بیماری های تنفسی ، قلبی – عروقی ، بد خیمی و … به عنوان شایع ترین عامل قابل پیشگیری مرگ و میر ، توجه اکثر مراکز علمی و سیاستگذاری بهداشتی قرار دارد . کارشناسان پیش بینی می کنند مرگ و میر ناشی از دخانیات از سه میلیون نفر در حال حاضر به حدود ۱۰ میلیون نفر تا ۲۵- ۲۰ درصد خواهد رسید که ۷۰ درصد آنان در کشورهای در حال توسعه خواهد بود . درکشور سالانه ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین این نیاز کاذب از بین می رود . سیگار در حال حاضر مسئول ۵/۱۲ در صد کل مرگها ، ۳۰ درصد مرگ ناشی از مرگ ها ناشی از سرطان ، ۹۰ درصد ریه ، ۴۰ درصد سایر سرطان ها ، ۵۰ درصد بیماری های قلبی و ۷۵ درصد بیماری های ریوی می باشد .

مواد تشکیل دهنده دود سیگار از دو بخش گازی و ذره ای تشکیل شده است . بخش گازی شامل مونوکسید کربن (تاثیر کاهش انتقال اکسیژن ) ] اسید هیدرو سیانید ، استالدئید ، اکرولین ، فرمالدئید ، اکسید نیتروژن ( تاثیر سموم شوکی )[ ،] هیدرازمین ، ونیل کلراید ، نیروزامین ( سرطان زا )[  و بخش ذره ای آن شامل ]  قطران ، هیدرو کربن ، فنل ، مرزئل ، بنزوپیرن ، ایندول ، کاتکول ، نیکل – ارسنیک ( سرطان زا )  [ و نیکوتین ( اعتیاد آور – محرک ) می باشد .

با مصرف سیگار کلیه مواد تشکیل دهنده دود سیگار وارد دهان و در نتیجه از آن طریق وارد ریه می شوند . این مواد همراه با تنفس مصرف کننده وارد کیسه های هوائی بهنام ناژه یا نایژک می شوند . دود سیگار در نایژه ها باهث رسوب و حجم در نایژک ها می شود که در نتیجه در مرحله اول با کاهش حجم نایژه ها باعث کاهش اکسیژن ذخیره شده در ریه و تنگی تنفس میگردد . ولی در ادامه کمبود اکسیژن باعث ایجاد رقابت در تکثیر سلولی و حالت های سرطانی خواهد شد.

از هیپنوتیزم می توان برای کـمـک بـه تـرک سـیگار استفاده کـــرد.

بـــه گــزارش شـبـکــه خـبــر، پــژوهـشـگــران آمــریـکــایـی اعـلام کردند، استفاده از شیوه هیپنوتیزم درمانی، موفقیت افراد سیگاری را در روش ترک کردن سیگار بیش از شیوه های رایج ترک سیگار، افزایش می دهد. محققان با بررسی تعدادی فرد سیگاری که در بیمارستان بستری شده بودند، دریافتند افرادی که حتی یک بار در جلسه هیپنوتیزم درمانی شرکت کرده اند، پس از ۶ ماه در ترک کردن سیگار موفق تر از بیمارانی هستند که از روش های رایج نظیر جانشین کردن نیکوتین استفاده کرده اند. به گفته محققان، هنگامی که افراد سیگاری در بیمارستان بستری شده اند، فرصت مناسبی است تا از شیوه هیپنوتیزم برای کمک به ترک سیگار آنان استفاده کرد. روزنامه آفتاب یزد

سیگار و بیماری های وابسته به آن

  • احتمال سرطان ریه ، لب ، دهان ، حنجره ، پانکراس ، مثانه

  • ابتلا به بیماری تنگی نفس

  • برونشیت مزمن : این بیماری با دفع خلط فراوان و سرفه شروع می شود که ابتدا در فصول سرد است و سپس در تمام سال این علائم ادامه می یابد .

  • سکته مغزی

  • گرفتاری های عروق محیطی : گرفتگی های عروقی دستها، پاها و تنگی شریان این اندامها در اثر التهاب عروق که ممکن است منجر به قطع عضو یا لنگیدن شود .

تکنیک های فوری پس از ترک سیگار

  • انجام ورزشهای آرام بخش عضلانی

  • جویدن آدامس

  • استفاده از غذاهای کم حجم مانند ذرت بو داده

  • حضور در مکان هائی که سیگار کشیدن ممنوع است .

  • گوش دادن به موزیک دلخواه

  • میل کردن آب میوه ، آب یا لیموناد

  • گرفتن حمام داغ

  • عدم مصرف الکل و قهوه

  • انجام سرگرمی جدید که انگشتان دست را مشغول می کند .

 دکتر محمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

مطالب مرتبط

ترک سیگار با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم و ترک سیگار

خطر سیگارهای الکترونیک

12 دیدگاه ها

  1. عباس احمدی گفت:

    سلام.برای ترک ماری جوانا یهنی همون گل،هیپنوتیزم جواب میده؟

  2. مینا گفت:

    سلام من ۳ ساله که سیگار میکشم .راه های مختلف برای ترک رو انتخاب کردم اما موفق نبودم . واقعا این روش تاثیر داره؟ شماره تماس و ادرس کلینیک رو واسم بذارید لطفا

  3. mohamad گفت:

    با سلام و خسته نباشید،، خواستم ببینم برای درمان مواد مخدر مثل شیشه هم میشه از هیپنوتیزم استفاده کرد،،

    • سلام یاسمین جان
      وابستگی به مواد مخدر و محرک عموما با دوره های از اختلالات خلقی همراه می شود که کار درمان را دشوارتر میکند و بسته به اینکه مشکلات خلقی باعث وابستگی به مواد شده و یا وابستگی به مواد باعث ایجاد مشکلات خلقی شده روند درمان متفاوت است
      در حال حاضر جهت درمان و ترک شیشه از روش ماتریکس استفاده می گرددو هیپنوتیزم چندان موثر نیست . موفق باشید.

  4. مسعود گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و حدود یک ساله سیگار میکشم خیلی سعی کردم ترک کنم ولی جواب نداده میتونین یه کلینیک هیپنوتیزم در اصفهان بهم معرفی کنین ممنون میشم پدرم خیلی غصه میخوره

  5. علیرضا گفت:

    سلام بر شما .
    آقای دکتر یه سوال داشتم . این روش درمانی برای درمان بیماران الکلی هم آیا جواب میدهد . و اینکه آیا امکان این هست که با هیپنوز به شخص تلقین کرد که او از الکل متنفر است تا بار دیگر به سراغ نوشیدنی های الکلی نرود . ممنون از سایت خوبتون و سپاسگزارم از وقتی که میگذارید.

  6. مرتضی گفت:

    سلام جناب آقای دکتر
    من ۱۸ ساله سیگار میکشم و به شدت از نظر جسمی و روحی به سیگار معتاد هستم.روزانه حدود ۲ بسته سبگار میکشم حدود ۲ ساله که مشکلات ریوی پیدا کردم ولی حتی نمیتونم میزان مصرفم را هم کم کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید چه کار بکنم.شدیدا درمانده شدم و نا امید.سپاسگذارم.

  7. لیلی گفت:

    سلام بر دکتر دلسوز که تک تک را پاسخ میدهند.من هم ۱۴ساله سیگاری هستم. وهم بشدت توان از خانه بیرون رفتن را ندارم تا اینکه بیکار هستم علیرغم داشتن شغل خوب.لطفأ بفرمایید چند جلسه لازم است؟ ممنون.۳۳ ساله

    • سلام لیلی جان.
      الان سوال شما برای ترک سیگار است یا رفع افسردگی؟ اینکه میفرمایید توان بیرون رفتن از خانه را ندارید اگر جزء علائم افسردگی باشد (و نه مشکل معلولیت و یا سایر مشکلات جسمانی) با حدود ۱۰ جلسه درمان میشود . در خلال همین جلسات برای ترک سیگار هم روی شما کار میشود. موفق باشید.

  8. azin گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای ترک سیگار چند جلسه هیپنوتیزم احتیاج هست و این که هیپنوتیزم مشکلی برای انسان نداره؟ من خیلی سعی کردم تا حالا سیگار را ترک کنم ولی نشده و این که با هیپنوتیزم صد در صد میشه ؟
    با تشکر

    • سلام آزین عزیز
      ۱- ترک سیگار با هیپنوتیزم با ۵ تا ۶ جلسه امکان پذیر است . ۲- هیپنوتیزم بعنوان یک علمدر درمان شناخته شده و ضرری برای انسان ندارد اما حتماً در درمان بایستی توسط درمانگری که دارای مجوزهای لازمرا دارا می باشد، صورت پذیرد . ۳- کلا درمان بخشی مربوط به درمانگر و بخش دیگر مربوط به درمانجو است . موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.