هیپنوتیزم چیست ؟
۱۳۹۱-۱۰-۱۳
اختلالات جنسی ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری
کاربردهای هیپنوتیزم بالینی
۱۳۹۱-۱۰-۱۳
Show all

افزایش خلاقیت ویژه هنرمندان

هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

 افزایش خلاقیت ویژه هنرمندان

چگونه خلاقیت هنری خود را افزایش دهیم  ؟

سرچشمه همه الهامات و خلاقیتها و خمیر مایه ( سرشت ) هنری ذهن ناخودآگاه  است . بسا هنرمندانی که هیچگاه خود خواسته و خود آگاهانه نتوانسته اند چشمه ای از ذوق هنری خود را بنمایانند و بروز هنر خود را به زمان نامعلومی که حالی به آنها دست دهد و به آنها الهام شود ، موکول کرده اند . و چه بسا شنیده ایم که گاه در یک لحظه جرقه ای مساعد در ذهن آنها زده می شود و سر منشاء یک شاهکار هنری یا ادبی می شود. آنچه که از تئوریها استنباط میکنم این است که سیناپس های مغزی و اتصالهای نرونهای عصبی در مغز بی شمار و زیاد است که این ارتباطات، سازندهٔ استنباط ها و ادراک ها، سرمنشاء یافتن دلیل امور و ایجاد یک تعبیر یا یک مفهوم یا یک تصویر ذهنی و ایجاد کننده استدلال ها و نحوه بیان و نگهدارنده خاطرات و مطالبی که آموخته ایم است . همچنین در ضمیر ناخودآگاه آدمی مطالب بسیاری هست که از آنها اطلاعی نداریم و این مطالب با هم فعل و انفعالاتی انجام میدهند . منطقاً یا غیر منطقاً با هم در می آمیزند و نتایجی می سازند که این نتایج ممکن است منطقی و یا غیر منطقی یا رویائی و یا جادوئی باشد و ممکن است به سود و یا به زیان ما باشد .

 حتماً شنیده اید یا تجربه کرده اید که چیزی را گم کرده باشید ، هرچه بیشتر فکر کنید کمتر به یاد می آورید وقتی رهایش میکنید موقعی که اصلاً به فکرش نیستید به یادتان می آید که کجاست .

حتماً شنیده اید یا تجربه کرده اید که چیزی را فراموش کنید ، هرچه بیشتر فکر میکنید کمتر به ذهنتان می آید ، بالاخره رهایش میکنید موقعی که اصلاً (خودآگاه ) به آن فکر نمی کنید بیادتان می آید .

فکر کنید ببینید چه اتفاقی افتاده است ؟ سوال شما و همچنین خواست شما مبنی بر پیدا کردن شیء گمشده در ضمیر خودآگاه شما جولان پیدا می کند اما اطلاعاتش در ضمیر خودآگاه شما موجود نیست ، در واقع فراموش شده و به ضمیر ناخود آگاه رفته است . هرچه ضمیر خودآگاه بیشتر فعال می شود ضمیر ناخودآگاه غیر فعال تر می گردد و نمی تواند اطلاعاتش را طبقه بندی کند و استنتاج کند وقتیکه فشار خودآگاه کم می شود یا از بین می رود تازه ضمیر ناخودآگاه فعال می شود و اطلاعات موجود در خود را پروسه میکند و به مخلوط کردن آنها و نتیجه گیری از آنها مشغول می شود و وقتیکه به نتیجه رسید تلنگری به ذهن خود آگاه میزند که بیا پیدا کردم ! و این تلنگر همان جرقه ای است که در ذهن زده می شود . یعنی بفرما این همان تعبیری بود که میخواستی، این همان هنری بود که میخواستی ، این همان جواب مسئله ای بود که میخواستی ، یافتم …. یافتم ….

متاسفانه شنیده ایم و میدانید که برخی هنرمندان از قدیم تا کنون برای بروز خلاقیت هنری خود و تشدید آن به مصرف روانگردانها متوسل شده اند تا این روانشان با سرعت بیشتری بگردد و بگردد و محصولات هنری بیشتری تولید کند !. اما این شیوه ناصواب برای آنها اعتیاد را به ارمغان آورده و چه ارمغان هولناک و مهیب و خانمان براندازی ! و برای بعضی هم فقط و فقط آن اعتیاد را بجا گذاشته بدون آنکه هنری خلق شود…. شاید در ابتدا تنها برای فعالیت فیزیکی بیشتر و انجام حرکات تند و پیدا نشدن خستگی از محرکها یا مخدرها استفاده کرده اند و بعد دیدند که وقتی در آن هیجان و هذیان هستند چیزهائی به پندارشان می آید یا وقتی در هپروت عظما هستند تراوشاتی در ذهن دارند که برای دیگران و حتی برای خودشان جالب است و این چیزی نیست جز همان فعالیت ذهن ناخودآگاه در زمان کاهش فعالیت خودآگاه و یا در مورد محرکها سرعت بخشیدن به روال مونتاژ و استنتاج غیر معمول و هذیانی که اگر در شخص زمینه هنری موجود باشد رنگ و لعاب هنری میگیرد و اگر زمینه شخصیتی تهاجمی داشته باشد خشونت بخرج میدهد ویا اگر زمینه پارانویید و سوءظن و بدبینی داشته باشد صفحه پازل فکریش در این حیطه است. این هذیان های اعتیاد آلود و مهار گسیخته هرچند برای افراد با گرایش هنری تشویق حضار را به ارمغان می آورد اما اعتیاد و بد نامی نصیب خودشان کرده است .

من افتخار دارم که اعلام کنم میتوانم برای هنرمندان کشورم با روش های بی ضرر” ریلکس محور” مثل “ریلکس کاربردی” و “هیپنوتیزم بیدار” در افزایش خلاقیت هنری آنها دخیل و سهیم باشم تا آنها با به سطح آوری اطلاعات ضمیر ناخودآگاه و تسریع در کنار هم گذاشتن قطعات لازم پازل مورد نیاز ، بتوانند بر کیفیت هنر خویش بیفزایند . روش “هیپنوتیزم بیدار” قابل کنترل است و شما سکان اختیار را در دست دارید و به هیچ وجه با اعتیادهای افسار گسیخته قابل مقایسه نیست .

انجام این روش کوتاه مدت و طولانی اثر است و بر خلاف مواد مخدر و روانگردان آثار جسمانی و روحی مخرب و پیامدهای منفی اجتماعی ندارند .

 

من شما را دعوت به انجام این دو روش میکنم تا هرچه زودتر به خواسته های هنری خود برسید و به جرأت میگویم بوسیله “هیپنوتیزم بیدار” میتوانید به خلق آثار هنری بیشتری دست یابید و مسیر شکوفایی خلاقیت و شهرت خود را کوتاه و کوتاهتر کنید .

12 دیدگاه ها

  1. سارا گفت:

    سلام دکتر اگه کسی استعداد و خلاقیت کمی در موسیقی یا‌هنر داشته باشه امکانش هست که با هیپنوتیزم بشه استعداد و خلاقیت فرد رو توی هنر و موسیقی افزایش داد؟

  2. امید گفت:

    سلام.ببخشید میخواستم بپرسم که با هیپنوتیزم هم میشه هوش واقعی رو افزایش داد؟و این که تمرینات تمرکز در بلند مدت میتونه باعث افزایش هوش بشه و اگه میشه تاثیرش چقدره؟؟ در آخر هم ازتون تشکر میکنم.

  3. حمید گفت:

    باسلام من چندوقت پیش با تبلیغات یک موسسه را دیدیم که مدعی بودبا استفاده ازهیپنوتیزم وارتباط با ناخوداگاه میتوان خیلی زودتر در یک کار یا یک فن به مهارت رسید.مثلاًاگر یک فرد مبتدی برای تسلط به تایپ ده انگشتی نیاز به چند ماه تمرین دارددر این مرکز در مدت کمتر از یک هفته فرد میتواند با چشم بسته تایپ کند یا در مورد یادگیری موسیقی ادعا میکنند که اون مهارتی رو که یک نفر در مدت یک سال تمرین درحالت عادی بدست میاره رو با هیپنوتیزم میتوان دریک ماه بدست بیاره میخواستم بپرسم ایا این صحبتها از نظر علمی صحت داره یا نه خیلی ممنونم
    یه سوال دیگه هم داشتم اونم اینه که من دانشجوی رشته پروتز دندان هستم.کار ساخت پروتز یک کار خیلی ریز وظریفی هستش که برای تسلط به اون نیاز به چند سال کاراموزی وتمرین داره میخواستم بپرسم میشه با روش هیپنوتیزم شما زودتر وبهتر به مهارت در یک کار دستی مثل کار ما رسید اگه ممکنه یک کم توضیح بدیدباسپاس فراوان

    • سلام حمید جان.
      من آن موسسه را نمی شناسم و شما هم نام آنرا نفرموده اید و کار آن موسسه و صحیح بودن روش آنها را رد یا تایید نمیکنم اما تحقیقات نشان داده است که تمرین ذهنی همراه با تمرین عملی میتواند سرعت مهارت پیدا کردن در یک رشته هنری و یا ورزشی را بالا ببرد و هماهنگی های ذهن و زبان و بدن را بهبود ببخشد. خودم هم هر گاه که لازم باشد برای مراجعانم استفاده میکنم و روشهایی را آموزش میدهم. موفق باشید.

  4. محسن گفت:

    سلام
    از خیلی سال پیش با جریان تفکر مثبت و هیپنوتیزم آشنا شدم ولی هیچوقت برای من جدی نبوده ولی چند وقتی هست به شدت دارم دنبال میکنم اما هیچگونه تغییری در زندگی من نداشته و حتی شک های من هم بیشتر از قبل شده ( شک به قدرت ناخودآگاه ) اما خیلی مشتاق به یادگیری هستم ، در ضمن باید بگم که بنده مستند ساز هستم ولی باید اعتراف کنم که تمرکزم روی کار خیلی کم شده که خودش باعث تکراری شدن فیلمها شده و کمتر خلاقیت درش هست ، همچنین نسبت به سالهای قبل تمرکز به شدت کرده در حدی که خوندن کتاب که امری لذت بخش بود برای من به کاری سخت و شاق بدل شده !
    با تشکر

    • سلام محسن جان.
      خیلی مبهم نوشته اید . چه چیزی را دنبال میکنید ؟ چگونه دنبال میکنید ؟ چه تغییری انتظار داشته اید ؟ تحت نظر چه کسی انجام داده اید ؟ با توجه به جمله آخر باید بررسی کنم ببینم آیا حالتهای افسردگی هم دارید یا فقط انگیزه کم شده است . موفق باشید.

  5. نادره وفائی گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    آیا برای رشد خلاقیت از روش تمرکز فکر استفاده میکنید ؟ رابطه تمرکز فکر با خلاقیت در چیست ؟ ممنون میشم جواب بدید.

    • نادره خانم عزیز،
      تمرکز فکر که جزء اصلی انجام هیپنوتیزم است . واصلا اگر تمرکز فکر ایجاد نشود هیپنوتیزم انجام نشده است ؛ بعد از انجام هیپنوتیزم ، تلقیناتی مخصوص این کار وجود دارد که با آنها بر روی ذهن سوژه کار می کنم. از پرسش شما ممنونم.

  6. الناز رحیمی گفت:

    سلام ، من امروز از طریق گوگل با سایت شما آشنا شدم . خیلی از مطالب آن استفاده می برم . متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.