دلبستگی
۱۳۹۲-۰۵-۲۲
چگونه به هدف خود برسیم
۱۳۹۲-۰۵-۲۲
Show all

نکات موفقیت شما در مصاحبه کاری

نکات موفقیت شما در مصاحبه کاریمصاحبه استخدام

در مصاحبه کاری از طریق کلام و رفتار میتوان حرفه ای بودن خود را نشان داد. در ارتباط کلامی مشکل از آنچه گفته میشود نیست بلکه در شیوه ی بیان کردن آن است

مسولان و مدیران مدعی هستند که در گزینش افراد ، ظاهر شخص ، هماهنگی حرکات بدنی وی بیشتر مورد توجه میباشد و در واقع کامل کننده سایر مهارتهای شما به حساب می آید مثلأ هنگام ورود به اتاق مصاحبه  ، نباید در حال مرتب کردن لباس یا بالا کشیدن شلوار و … بود این کارها باید قبل از ورود انجام شود. در هنگام دست دادن باید مراقب بود که دستها حالت مُرده نداشته باشند و محکم و با اعتماد به نفس دست بدهید و به چشمان  طرف مقابل نگاه کنید.

در انتها ایستادن و لبخند زدن  کارکرد بالایی دارد .ایستادن موجب افزایش میزان هوشیاری شده و موجب میشود که با تمرکز بیشتری گفت و گو ادامه یابد. در هنگام خداحافظی از تعارف و جملات بی ربط خودداری کنید و موقرانه و با قدرت و اعتماد به نفس دست بدهید و خداحافظی کنید.

از انجام موارد زیر اجتناب کنید :

۱-روی صندلی به جلو و عقب رفتن و جابه جا شدن های بی مورد و پای خود را لرزاندن و با انگشتان دست بازی کردن درست مانند کارمندی به نظر میرسد که نمیتواند برای چند دقیقه متمرکز باقی بماند و کسی چنین کارمندی نمیخواهد.

۲-دست به سینه نشستن این حرکت ظاهری غیر دوستانه و غیر متعهدانه به فرد میدهد.

۳-پاهایی که روی هم انداخته ایم و با بی خیالی پایی را روی پای دیگر میلرزانیم این کار توجه شخص مقابل را منحرف کرده و در ضمن نشانه ی میزان ناراحتی و نا امنی است.

۴-در حالت نشسته قوز کردن ، آن حالت فرد را بی علاقه و بدون آمادگی نشان میدهد هنگام ایستادن راست بیاستید خم شدن و لم دادن نامناسب نشان از بی علاقگی شما و عدم اطمینان از کاری است که میخواهید انجام بدهید.

۵-زیاد و تند صحبت نکنید به همان میزان که شنونده هستید گوینده نیز باشید تن صدا و حجم آن  را بر طبق محیط خود تنظیم کنید افراد جذاب از بردباری و صبر بیشتری برخوردارند.

۶-چهره شما باید علاقه و اشتیاق به کار را نشان دهد به موقع سر تکان دادن و حرکاتی مناسب با آنچه میشنوید مهم میباشد. نبودن این حالات در رفتار و حرکات بدن شما و نداشتن عکس العمل های مناسب میتواند در انتخاب شما توسط فرد مصاحبه کننده  برای شغل مورد نظر تأثیر گذار باشد.

۷-سرتان را بالا  نگاه دارید . چشمانتان را به زمین ندوزید با این کار خجالتی و نامطمئن به نظر خواهید رسید سرتان را مستقیم و رو به بالا نگاه دارید و چشم هایتان را به روبه رو بیندازید.

۸-لباس آراسته و تمیز بپوشید شما با این کار پیامی که منتقل میکنید این است که از اعتماد به نفس فراوان برخوردارید و به دنیای پیرامون خود بها میدهید در واقع وضع ظاهر تان نخستین اطلاعاتی است که دیگران از شما میگیرند بنابراین نسبت به این قضیه بی تفاوت نباشید.

۹-در اولین برخورد وقتی فرد لبخند نمیزند حالت بدنی خشکی دارد به افراد نگاه نمیکند و یک حالت نا امید کننده در چهره او نمایان میشود انسان ها از کسانی استقبال میکنند که پر از انرژی و گشاده رو باشند لبخند یکی از مطمئن ترین نشانه های خوشحال و راضی بودن شماست.

۱۰- به طور کلی اقداماتی که در لحظه ی اول برخورد مانع ایجاد ارتباط میشوند عبارتند از : دوری از تماس  چشمی ، خاراندن سر، جویدن عصبی گوشه ی لب ها ، قوز کردن با بی انعطاف ایستادن و … میباشد.

دکتر محمد جواد  حریری ، پزشک وهیپنوتراپیست  ( هیپنوتیزم درمان گر )  هیپنوتیزم  بیدار بالینی ایران

7 دیدگاه ها

  1. پيام قانون گفت:

    درود
    کار خوبی می کنید موارد این چنینی را به جوانان ایرانی یاد می دهید.

  2. بهزاد گفت:

    من بهزادم براتون پیغام گذاشتم که پاکش کردین ایمیلم دادم که هنوز بهش جواب ندادین مشکل من بزرگه خیلی بزرگ

    • بهزاد جان متاسفم که منتظر شده ای و پاسخ شما طول کشیده است و فکر کرده اید پیام شما را پاک کرده ام . مشغله ها مانع از این میشود که سریع پاسخ بدهم . پوزش مرا بپذیرید. شما سوال اصلی خودتان را در https://hypnotismbidaar.com/?p=2622 نوشته بودید و همانجا هم جواب داده ام. به آن صفحه مراجعه بفرمایید. متشکرم.

      • بهزاد گفت:

        دکتر جان بابت این جواب سریع ممنون اما خواهشن هرچی میتونید هر وقت که وقت داشتید منو راهنمایی کنید دیگه دارم دیوونه میشم زندگیم داره واسه استرس از دست میره به خدا ادم ندیدم که به شدت من استرس داشته باشه تا حالا کسی رو دیدید که وقتی میخواد با تلفن با یه غریبه صحبت کنه استرس بگیره اگه ندیدید یکیش من خداییش موندم چکار کنم میدونم که میشه رفت دکتر روانشناس اما میدونید که ….تو شهر ما چون کوچیکه یکی دوتا دکتر روانشناس بیشتر نیستن ….من میدونم که با هیپنوتیزم میشه جلوشو گرفت اما چون راهشو بلد نیستم گفتم چه کسی بهتر از شما که راهنماییم کنه یا حد اقل یه روش خوب و عملی رو واسه خود هیپنوتیزم بهم یاد بده یه روش تخصصی و خوب که واقعن عمل کنه هر وقت وقت کردین جواب منو به ایمیلم بدین یا هم اگه تو همین تاپیک دادین به ایمیلم یه پیغام بدین که جواب دادین مرسیییی . راستی اخر این هفته جواب انتخاب رشته ها میاد و منم رشته ی روانشناسی جزو رشته های انتخابیمه امیدوارم با راهنمایی های شما یه دکتر روانشناس و یه هیپنوی خوب بشم منتظرم

  3. حامد گفت:

    خیلی ممنون از سایت خوبتون – جالب است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.