تعریف هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری
تعریف هیپنوتیزم
۱۳۹۱-۱۰-۱۳
آیا هیپنوتیزم شده ممکن است بیدار نشود؟
۱۳۹۱-۱۰-۱۳
Show all

برای هیپنوتیزم شدن تردید دارید ؟

درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

برای هیپنوتیزم شدن تردید دارید ؟

هر چند هیپنوتیزم روش درمانی بسیار موثری است و در درمان بسیاری از بیماریها و اختلالات نقش دارد ولی در تمام طول تاریخ در مقابل هیپنوتیزم مقاومتهائی وجود داشته است و این موضوع جنبه های تاریخی دارد که به باورهای عمومی باز می گردد.

آیا شما هم جزء آن افرادی هستید که برای هیپنوتیزم شدن تردید دارید ؟

تعدادی از نیازمندان به هیپنوتیزم همیشه دغدغه ها و تردیدهایی داشته اند که آیا هیپنوتیزم بشوند یا خیر؟ ، کسانی هستند که به یک یاتردید در هیپنوتیزم شدن ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

 چند مورد از کاربردهای هیپنوتیزم نیازمند هستند و با وجودیکه میدانند مشکلشان با هیپنوتیزم قابل درمان و قابل حل شدن است و نمونه هایی در بین آشنایان خود دیده اند یا لااقل در کتابها خوانده اند ولی تنها آرزو می کنند ای کاش مشکلشان با هیپنوتیزم حل شود و چه بسا با حسرت به کسانی مینگرند که هیپنوتیزم شده اند و مشکلشان به راحتی حل شده است، اما خودشان برای درمان اقدامی نمیکنند .

چه چیز مانع از این می شود که این افراد برای هیپنوتیزم شدن پیش قدم نشوند ؟

چه چیز مانع شماست که بیماریتان را مداوا نکنید تا از برکات هیپنوتیزم بهره مند شوید ؟

در مورد بعضی از این افراد ترس و نگرانی و برخی ملاحظه کاری ها مطرح است، نگرانی از اینکه مبادا از خواب هیپنوتیزمی بیدار نشوند، نگرانی از اینکه مبادا در حین هیپنوتیزم کنترل تمام وجودشان را از دست بدهند و بی اختیار و مسلوب الاراده گردند. نگران از اینکه در این بی اختیاری و مسلوب الارادگی به آنها فرمان داده شود حرکاتی بکنند که برخلاف شان و شخصیتشان باشد و اجباراً انجام دهند و بعد موجب شرمندگی و پشیمانیشان گردد، نگران از اینکه مبادا در حین خواب هیپنوتیزمی اسراری محرمانه یا خصوصی را فاش کنند، این افراد برایشان شواهد درست و کافی وجود دارد که هیپنوتیزم موثر است، هیپنوتیزم بی خطر است، هیپنوتیزم بدون عارضه و بدون ضرر است و همه اینها را می دانند و با علاقه مطالب مربوط به هیپنوتیزم و درمان را می خوانند اما با این حال محتاطانه مردد هستند که آیا به هیپنوتراپیست مراجعه کنند یا خیر ؟من در طول سالها طبابت بدقت متوجه شدم که شکاک ترین افراد و محتاط ترین افراد نسبت به روش هیپنوتیزم هیچگونه تردیدی ندارند . هیچگونه بی اعتمادی نسبت به تاثیر درمانی هیپنوتیزم ندارند . باور دارند که هیپنوتیزم روشی موثر و سریع و حتی معجزه آساست و قبول دارند که تعداد زیادی از افراد مشکلشان و بیماریشان با هیپنوتیزم بر طرف شده است و با هیپنوتیزم توانائی هایی کسب کرده اند . اما اینها در عین حال به هیپنوتیزور و گاهاً به هیپنوتراپیست اطمینان ندارند . بیایید انصافاً به این گروه حق بدهیم . در قرنی که سوء استفاده ها ، کلاهبرداریها ، ناراستی ها ، کج اندیشی ها رواج دارد به چه کسی اعتماد کنیم ؟ چه بسا کلاهبردارها و کج اندیش هایی که در کسوت افراد موجه جلوه کرده اند و غیر از این هم نمی شود . یعنی اصول کار فردی که سوء نیت دارد همین است . او بیان نمی کند که من قصد سوء استفاده و ناراستی دارم و هدف پلید خود را بیان نمی کند بلکه ، هدف موجه و مفیدی را عرضه میدارد و در پنهان قصد پلید خود را می خواهد انجام دهد .

در چنین شرایطی گفتگوی درونی شکل میگیرد: از کجا مطمئن شوم گرگ در لباس میش در نیامده و به هیئت هیپنوتیزور و هیپنوتراپیست در نیامده است ؟ بسیار خوب مدارکش را بررسی میکنم ، وجهه و مقام اجتماعیش را می بینم ، پرس و جو می کنم ، . . . . . این کارها را انجام میدهد ولی باز هم ته دلش راضی نمی شود ! چگونه به این غریبه اطمینان کنم ؟

عامل بازدارنده برای اینکه هیپنوتیزم نشوید کجاست ؟

این افراد اگر نگوییم به این شک و احتیاط اندیشی خود علاقمند و معتقد هستند و نسبت به آن تعصب دارند، دستکم میتوانیم بگوییم مانع ذهنی دارند.

من به مناسبت سالها تجربه و ملاقات با مراجعین مختلف با درک دغدغه ها و نگرانی های هموطنان و برای رفع آنها موفق به خلق دو شیوه “هیپنوتیزم بیدار” و” ریلکس کاربردی” شده ام که مراجعین هم از برکات درمانی و بهبود وضعیت با هیپنوتیزم بهره ببرند و هم آسودگی خیال داشته باشند. با این روشها چنین نگرانی هایی بکلی برطرف می شود ، چون در این دو روش فرد کاملاٌ بیدار است و در تمام طول جلسه هیپنوتیزمی شواهدی بدست سوژه و احیاناً شخص همراه با او داده می شود که مطمئن می گردد در بیداری بسر می برد . 

بنابراین ترس از افشای اسرار ، ترس از انجام کارهائی که با شخصیت و اعتقادات وی سازگاری ندارد، نگرانی از سوء استفاده احتمالی و نگرانی از بیدار نشدن بکلی وجود ندارد چون وی در روش های “هیپنوتیزم بیدار” و”ریلکس کاربردی” اصلاً خواب نیست و در آگاهی به سر میبرد و در عین حال از فوائد هیپنوتیزم هم بهره میبرد. روش “ریلکس کاربردی” هم برای افرادی مناسبتر است که محدودیت ها و ملاحظات بیشتری برای خودشان در نظر میگیرند، در این روش تکنیک های هیپنوتیزم بکار نمیرود و درمان با ریلکس انجام میشود.

مطالب مرتبط:

هیپنوتیزم بیدار چیست؟

تعریف هیپنوتیزم
تاریخچه هیپنوتیزم
فوائد هیپنوتیزم
انواع هیپنوتیزم
هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم
کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم
هیپنوتیزم بیدار چگونه است
زندگی خوب با هیپنوتیزم بیدار
ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم
همسو نگری با بیمار
باورهای نادرست
آموزش فن خود هیپنوتیزم
تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه
پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم
شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم
آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

2 دیدگاه ها

  1. فريبا بختياري گفت:

    با سلام
    من سه سال پیش عمل اسلیو معده کردم و حدود سی کیلو لاغر شدم دو سال و أندی وزنم ثابت بود ولی الان دوباره شروع به خوردن کردم و اضافه وزن پیدا کردم میخواستم بپرسم أیا با هیپنوتیزم
    میشه جلوی اشتها رو گرفت
    ممنون میشم که منو راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.