هیپنوتیزم درمان بی خوابی
۱۳۹۲-۰۲-۲۸
افسردگی سالمندان
۱۳۹۲-۰۲-۲۸
Show all

هیپنوتیزم و کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی

هیپنوتیزم و کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی  

هیپنوتیزم و کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی

هیپنوتیزم و کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی

هیپنوتیزم نقش موثری در کاهش و کنترل عوارض ناشی از داروهای شیمی درمانی در بیماران سرطانی دارد. در هیپنوتیزم تغییرات متابولیک در مغز ایجاد می گردد که حالت پذیرندگی را در مغز بالا می برد. در این حالت هیپنوتراپ  با القاء فرمان بی دردی با استفاده از روش تصویر سازی می تواند عوارض ناشی از عوارض داروهای شیمی درمانی را کاهش دهد.

هیپنوتیزم در بسیاری از علوم پزشکی کاربرد دارد. علم هیپنوتیزم در کاهش اختلالات استرس و ترس، شب ادراری کودکان، حرکات وسواس گونه ،  درمان ناخن جویدن، لب گزیدن، کنترل دردهای MS، اختلالات روحی، کاهش دردهای روماتوئید و دردهای مزمن نیز نقش موثری دارد. در درمان بیمارهای روحی افراد، باید به جسم و روح توجه کرد و داروها تنها بر جسم افراد اثر می‌گذارند و به روح او کار ندارند اما هیپنوتراپی مستقیما با روح انسان و به ویژه با ضمیر ناخودآگاه او در ارتباط است. درمان مشکلات روحی افراد، از طریق ضمیر ناخودآگاه آنان با میزان موفقیت اجتماعی آنها ارتباط دارد و یک هیپنوتراپ می‌تواند به طور کلی زندگی فرد را تغییر دهد. هیپنوتراپی یک راه موثر برای درمان اعتیاد به دخانیات،‌ مصرف مشروبات الکلی، رفتارهای پرخاشگرانه ، عصبانیت‌‌های بی‌دلیل، وسواس و پرخوری و … است. به کمک هیپنوتیزم به راحتی می‌توان بسیاری از احساسهای روانی منفی را از بین برد و به جای آن اعتمادبه نفس، خوداتکایی، شجاعت، عشق، نشاط، شادی، آرامش، مهربانی و … را برقرار کرد.همچنین هیپنوتیزم در امور ورزشی مانند ایجاد علاقه و اشتیاق، از بین بردن خستگی ناشی از تمرینات سنگین،  افزایش نیروی عضلانی و از بین بردن ترس از حریف و مسابقه استفاده نمود .
درمان کمبود اعتماد به ‌نفس، عقده حقارت و  تقویت حافظه و تمرکز فکر و سرعت در فراگیری مطالب با هیپنوتیزم  میسراست و نیز ایجاد نشاط و شادی، ازدیاد مقاومت بدنی و جسمی و همچنین احسـاس آرامش و ریلاکـس بـودن در دوره بـارداری و احسـاس بـی‌دردی در جریان زایمان. درمان بی‌خوابی مزمن از دیگر کاربردهای هیپنوتیزم است .

مردم لازم است حتما در انتخاب پزشک معالج نهایت وسواس را به خرج دهند و تنها افرادی را که دارای مجوز معتبر هستند و اجازه و توانایی فعالیت در این حوزه را دارند انتخاب نمایند. به مردم نیز توصیه می‌شود که در این خصوص نکات لازم رادر تعیین و انتخاب پزشک خود به عمل آورند تا مجالی برای سوء استفاده افراد خاطی و سودجو در این حوزه نباشند.

دکتر محمد جواد  حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )   هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

2 دیدگاه ها

  1. ستاره گفت:

    میتونم خواهش کنم به من اطلاع بدید چطورى میتونم یه وقت و قرار ملاقات حضورى از جناب آقاى دکتر حریرى داشته باشم لطفا! إز شیراز مزاحمتون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.