باورهای غلط در مورد چاقی
۱۳۹۳-۰۵-۲۰
هیپنوتیزم و دسترسی به اطلاعات
۱۳۹۳-۰۵-۲۰
Show all

کاربرد خود هیپنوتیزم

کاربرد خود هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

آدرس مطب به ضلع شمالی فلکه اول صادقیه – خیابان گلناز دهم – پلاک ۱۱ تغییر یافته است.

خود هیپنوتیزم روشی است برای نگرش به درون و با استفاده از خلسه هیپنوتیزمی انسان بینش عقلایی و احساسی نسبت به خود پیدا می کند .
افرادی که هیپنوتیزم درمانی شناختی – رفتاری را بکار می برند معتقدند که ریشه بیماری های روان نژند انسانی در نوعی نگرش منفی نسبت به خود ، محیط و آینده است و نوروزها از طریق نوعی هیپنوز منفی ایجاد شده اند که بوسیله تلقینات منفی به خود ، ریشه و قوت گرفته اند . درمان این بیماری ها بوسیله خود هیپنوتیزم  و دادن تلقینات مثبت و سازنده و عقلانی به خود ممکن می گردد . اریکسون جهت رسیدن به خلسه خود هیپنوز نوعی آموزش تجربی ناخود آگاه را پیشنهاد می کند که از طریق دگر هیپنوتیزمی حاصل می شود . در روش هیپنوز شناختی رفتاری روش خود کنترلی ویژه ای را پیشنهاد می نمایند و به مراجعین روند گام به گام را آموزش می دهند تا پس از طی طریقی به خلسه برسند و از قدرت هیپنوز استفاده نمایند. با آموزش صحیح خود هیپنوتیزم از طریق دگر هیپنوتیزمی انسان می تواند حلال مشکلات خویش گردد.
پدر واقعی تمام هیپنوتیزمها خود هیپنوتیزم هستند . در تمامی هیپنوتیزمها شخص هوشیاریش متمرکز می گردد و آنچه را که یک هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) یا هیپنوتیزور ( هیپنوتیزم گر غیر درمانی مانند هیپنوتیزم نمایشی) انجام می دهد ، کمکی برای رسیدن سوژه به خلسه است . در اتو هیپنوتیزم یا خود هیپنوتیزم اهمیت تخیلات ( Imagination) به مراتب از تمرکز که در هیپنوتیزم کردن دیگران انجام می گردد ، بیشتر است .
در یوگا و نوعی مدیتیشن فرد یاد می گیرد که چطور بر بدن خود مسلط شود و آنرا تحت کنترل نیروی فکر و روح قرار دهد . در واقع فرد با مراقبه و تلقینات به خود و همچنین بعضی از گروه های مذهبی و عرفای اسلامی با ذکر و اسماع و انجام بعضی از فرایض دینی به نوعی خلسه دست پیدا می کنند و پدیده هایی در این خلسه ایجاد می شود که با نوعی آگاهی برتر مشخص می شود و شخص به حالت خود هیپنوتیزم می رسد.
آیا در خوهیپنوتیزم خطری وجود دارد ؟ آیا بیدار شدن از خلسه مشکل است ؟ آیا تلقینات در خود هیپنوتیزم موثر است ؟ اینها سوالاتی است که ممکن است برای برخی پیش آید . در واقع نه در دگر هیپنوتیزم و نه در خود هیپنوتیزم هیچ خطر بالقوه ای وجود ندارد و همانطور که در هیپنوز بوسیله هیپنوزکننده فرد از خلسه خارج می شود ، همان تلقینات را خود شخص به خودش می دهد . از آنجا که یکی از اهداف خود هیپنوتیزمی کنترل جسم و روان توسط فکر و اندیشه است و در هیپنوتیزم اندیشه پرورش می یابد و استعداد درخشان می شود ، انسان کاملا” کنترل خود را دارد و هر وقت که اراده کند به خلسه پایان می دهد . و اینکه آیا تلقین موثرواقع می شود ؟ بله ، این حتمی است ، چون تلقینی که در ضمیر ناخود آگاه نقش می بندد پس از خروج از خلسه ، به صورت یک باز تاب شرطی عمل نموده و سوژه را در بیداری هدایت می کند .

مطالب  مرتبط :

تعریف هیپنوتیزم 

هیپنوتیزم بیدار چیست؟

تاریخچه هیپنوتیزم

فوائد هیپنوتیزم

انواع هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار چگونه است

هیپنوتیزم را چطور تعریف می کنید

هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی

زندگی خوب با هیپنوتیزم بیدار

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

همسو نگری با بیمار

باورهای نادرست

آموزش فن خود هیپنوتیزم

تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم

شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

هیپنوتیزم در اوج افتخار

 بازدید کننده محترم؛

 لطفا در صورتیکه قصد دارید هر یک از مطالب این وب سایت  را به هر شکل، اعم از شفاهی، مکتوب و یا دیجیتالی، نقل یا منتشر فرموده یا به اشتراک بگذارید، خواهشمندم لینک مستقیم و اشاره صریح به سایت هیپنوتیزم بیدار دات کام   www.HypnotismBidaar.com داشته باشید.

 کلیه حقوق این سایت برای مدیر و مالک آن محفوظ است، لطفا شما هم آنرا محفوظ و محترم بشمارید.

 متشکرم

دکتر محمد جواد حریری ، پزشک ، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران و عضو انجمن جهانی هیپنوتیزم

6 دیدگاه ها

  1. الناز گفت:

    با سلام و خسته نباشید.می خواستم بدونم .رویا پردازی هایی که افراد در خلوت انجام می دهند نیز نوعی خود هیپنوتیزم هست ؟

  2. زهرا گفت:

    داشتن ترس اضطراب ودلهره وبرافروختگی ونفخ شدید دریک مهمانی خصوصا ساکت وغیرفامیل

  3. منصور گفت:

    سلام اقای دکتر
    مدتی است که مطالب وجزئیات روزمره از یادم میرود باتوجه به طبیعت شغلی که فرهنگی هستم ومطالب درسی که باید تدریس کنم دست وپا شکسته درذهنم باقی میماند ودرهنگام تدریس همیشه باید به کتاب مراجعه کنم .چطور میتونم این مشکل رو حل کنم وآیا با هیپنوتیزم ویا خودهیپنوتیزم قابل حل است؟
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.