درمان افسردگی با پیاده روی
۱۳۹۳-۰۷-۱۷
خود مراقبتی
۱۳۹۳-۰۷-۱۷
Show all

ویتامین خوش اخلاقی

ویتامین خوش اخلاقیویتامین خوش اخلاقی - هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

مصرف ویتامین های گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی و پیشگیری و درمان افسردگی مفید و در افزایش یادگیری مؤثر هستند.
کمبود ویتامین ب ۱ موجب بداخلاقی و کاهش حافظه می شود . ویتامین ب۱ برای تهیه انرژی از مواد غذائی به ویژه از مواد قندی یا کربو هیدراتها در بدن لازم است . حال کمبود این ویتامین موجب افسردگی ، بد اخلاقی ، کاهش حافظه و تمرکز و همچنین احساس خستگی می شود . از آنجا که سلولهای عصبی منحصراً از گلوکز برای تامین انرژی خود استفاده می کنند ، در کمبود این ویتامین علائمی از قبیل افسردگی ، بد اخلاقی ، کاهش حافظه و تمرکز و همچنین احساس خستگی ظاهر می شود.

این خوراکی ها منابع غنی ویتامین های گروه B هستند جگر، گوشت گوساله ، ماهی، مرغ، ، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات از جمله نخود ، لوبیا، عدس ، نخود فرنگی ، ، غلات، گندم سبوس دار، جوانه گندم ، گندم سیاه یا چاودار، ارزن ،شیر و لبنیات، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ،کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه و دانه ها و مغزهای تخمه آفتابگردان ، بادام هندی ، بادام ، گردو ، کنجد ، سویا. گنجاندن مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه B در تغذیه روزمره نقش مهمی در سلامت جسم و روان فرد دارد.

وجود مواد معدنی در غذاها موجب افزایش توان یادگیری، تقویت نیروی دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشد است. مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم ، آهن، روی و سلنیوم نقش مهم تری را نسبت به ۱۶ ماده معدنی ضروری در رژیم غذایی روز مره بر عهده دارند.

گردو، ماهی، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوانه زده و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس دار حاوی این مواد معدنی هستند.
استفاده از غذاهای حاوی امگا – ۳ نظیر ماهی، روغن های سویا، کنجد، تخم کتان یا بذرک و گردو برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور از اهمیت زیادی برخوردار است.
کمبود ویتامین ب۳ یا نیاسین نیز منجر به بروز علائم جسمی و روحی می شود که مهمترین آنها زوال عقل است و حتی کمبود آن به مرگ نیز می انجامد .
علائم عصبی ناشی از کمبود این ویتامین شامل کاهش حافظه ، آشفتگی روحی ، افسردگی و اضطراب است . از منابع غذائی حاوی ویتامین ب۳ می توان مخمر آبجو ، پنیر ، بادام زمینی ، کنجد ، برنج قهوه ای ، آرد سبوس دار ، جوانه گندم و نان سبوس دار ، جو و حبوبات بویژه نخود را نام برد.

دکترمحمد جواد حریری ، پزشک وهیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )

2 دیدگاه ها

  1. سعید گفت:

    سلام آقای دکتر من خجالتی هستم ایا با هیبنوتیزم درمان میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.