پرسش و پاسخ در مورد لکنت زبان
۱۳۹۱-۱۰-۱۷
شرایط لازم جهت هیپنوتیزم
۱۳۹۱-۱۰-۱۷
Show all

هیپنوتیزم و درمان بی خوابی

هیپنوتیزم و درمان بی خوابی

 انسان‌ها بدون خواب تحریک پذیر و ناکارآمد می‌شوند اما اینکه خواب چگونه ما را بهبود می‌بخشد هنوز به طور کامل درک نشده است ،  تحقیقات یک روانشناس آمریکایی نشان می‌دهد که وی پاسخی برای عملکرد مغز درحالی که ما خواب هستیم یافته است . گیولیو تونونی روانشناس از دانشگاه ویسکوزین – مدیسون نظریه‌ای را ارائه داده که طی آن اظهار می‌دارد هنگامی که ما خواب هستیم مغز، خود را  به حالت اولیه باز می‌گرداند و به زبان ساده‌تر مغز زمانی که ما خواب هستیم خود را به همان شکلی تمیز می‌کند که رایانه خود را راه اندازی مجدد می‌کند یا به اصطلاح خود را Reset می‌کند و شرایطی را که در طول روز ایجاد شده از بین می‌برد، همین مسئله موجب می‌شود که صبح روز بعد احساس طراوت کرده و آماده یادگیری و فرآیند ورود و خروج اطلاعات باشیم . خواب بهایی است که باید بپردازید تا مغز روز بعد عملکرد موثری داشته باشد. موج فعالیت مغز در طول خواب عمیق قوی است، نشانه‌ای که تونونی اعتقاد دارد مغز فشارهای غیرضروری را از روی خود حذف می‌کند.

 اختلال خواب بیماری شایعی است که در فعالیت های روزانه مشکلات زیادی  مانند اشکال درتمرکز، کاهش سرعت عمل، اشتباه در تصمیم گیری و خطا در انجام کارها را بوجود می آورد .

 خواب کم یا اختلالات خواب روی فکر، قدرت تمرکز، توانایی فرد و حتی روی کار روزانه فرد تاثیر می گذارد. در حین خواب، سلولهای بدن و مغز هر دو ترمیم می شود و این احیا و بازسازی موجب می شود تا روز بعد سرحال و هوشیار از خواب بیدار شوید. خواب مورد نیاز برای هر کس متفاوت است، بطور متوسط هر فردی به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارد. اما عده ای نیز هستند که ۱۰ ساعت خواب برایشان لازم است. احساس فرد در روز بعد، میزان کافی بودن یا عدم کفایت خواب را نشان می دهد. چنانچه روز بعد احساس خستگی بیش از حد، زودرنجی و کج خلقی داشته باشید، یعنی این که خواب شما کافی نبوده است. هورمون های رشد در حین خواب آزاد می شوند.

کمبود خواب موجب افزایش میزان قندخون و در نتیجه افزایش فشارخون و ایجاد افسردگی می شود. افزون بر این بی خوابی فرد را در معرض خطر ابتلا به دیابت و آسیب دیدگی مغز قرار می دهد. بی خوابی موجب ایجاد تغییراتی در میزان هورمون تیروئید و هورمون های استرس می شود که این تغییرات روی حافظه، سیستم دفاعی بدن، قلب و متابولیسم بدن اثر می گذارد.

پرخوری و کم خوری موجب اختلال در خواب می شود.

خوردن یک غذای سبک قبل از خواب به بهتر شدن خواب کمک می کند، در حالی که پرخوری سبب اختلال در سیستم هضم و در نتیجه  بی خوابی می شود. خوردن چربی و غذاهای خیلی چرب سبب نامنظمی سیستم هضم و گوارش و در نتیجه بی خوابی می گردد.

دیر وقت شام نخورید. افرادی که مشکل معده مثل برگشت اسیدمعده ( ریفلاکس ) و یا ترش کردن دارند، نباید دیر وقت غذا بخورند و از خوردن غذاهای سنگین ومایعات خودداری کنند، زیرا غذای سنگین تخلیه شدن معده را به تعویق می اندازدو مایعات موجب برگشت اسید به مری می شود. خوابیدن با معده پر، باعث تحریک اسیدها و مایعات معده و روده می شود و آنها را به سمت مری هدایت می کند . بنابراین حالت ترش کردن  بوجود می آید  که سبب ایجاد تغییراتی در خواب می شود . البته نوشیدن بیش از اندازه مایعات قبل از خواب به طریق دیگری هم  مشکل ساز است !

خوراکی های خواب آور 

بنا بر اعلام سازمان دارویی ایالات متحده آمریکا (FDA)، سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر بر اثر استعمال داروهای خواب‌آور، دچار مرگ می شوند ! اگر دچار اختلال خواب هستید می‌توانید ، راه حل‌های جایگزین داروئی را که خطری ندارند ،  استفاده کنید وبه فکر استفاده از داروهای مضر خواب آور نیفتید.

یکی از راه‌های درمان اختلال خواب، میل کردن غذاهای خاص  قبل از زمان خواب است که واقعاً می‌تواند به شما برای داشتن خوابی راحت و آرام کمک کند. خوردنی‌های خواب‌آور عبارتند از:

بادام سر لیست مواد خواب‌آوراست  ، توت سفید ، شاتوت و توت فرنگی، غلات سبوس‌دار مثل نان سنگک ماکارونی برنج قهوه ای و نان تست ، بلغور، کاهو ، سیب و تخم‌مرغ آب‌پز شیر و عسل به بهبود خواب کمک می کنند. شیردارای آمینواسیدی به نام تریپتوفان است که تریپتوفان موجب افزایش مقدار داروی مسکن طبیعی در مغز به نام سروتونین می شود. به همین دلیل بیشتر پزشکان قبل از خواب نوشیدن شیر به همراه یک قاشق چایخوری عسل را توصیه می کنند. مخلوط شیر و موز نیز به بهبود خواب کمک می کند و به بدن ویتامین ۶Bمی رساند که این ویتامین به تبدیل تریپتوفان به سروتونین کمک می کند. علاوه بر این خوردن گردو قبل از خواب نیز می تواند به بهبود خواب کمک کند زیرا گردو منبع غنی ای از تریپتوفان است.

آرام بخش‌های چهارگانه

۱- از تمام گروه های غذایی به صورت متعادل و متنوعی در طول روز استفاده کنید؛ به خصوص مواد غذایی حاوی تریپتوفان مثل ماست، شیر، ماهی، موز، خرما، انجیر که اگر به عنوان عصرانه خورده شوند به آرامش اعصابتان کمک بیشتری می‌کنند.
۲ – ویتامین‌های گروه B  هم با تولید سروتونین به رفع بی خوابی کمک می‌کنند.
۳ – مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و آهن نیز از کم خونی جلوگیری کرده و خواب شیرینی را به ارمغان می‌آورند. یادتان نرود که انواع ماهی و آبزیان، تخم کدو و تخم کتان، گردو از منابع مهم امگا ۳ و گوشت بدون چربی، تخم مرغ و حبوبات از منابع آهن به حساب می‌آیند.
۴ – کاهو و سیب دارای ترکیبات آرا مبخش هستند، از این رو بهتر است قبل از خواب یک لیوان شیر با یک عدد سیب بخورید .

 ملاتونین برای‌تنظیم ساعات خواب مفید است و در توت شاتوت و توت فرنگی یافت میشود. تریپتوفان و سروتونین به داشتن خوابی راحت و آرام کمک میکنند و در بلغور، غلات سبوس دار مثل نان سنگک ماکارونی برنج قهوه ای یافت میشود . مصرف ماست، شیر، ماهی، موز، خرما، انجیر و ویتامین‌های گروه B به آرامش اعصاب کمک میکنند .همچنین مصرف سیب و کاهو و دوغ قبل از خواب اثرات آرامشبخش دارند.

 نقش فعالیت بدنی کافی در روزو تاثیر آن در خواب

از فعالیت بدنی کافی برخوردار باشید . صبحها و یا بعداز ظهر ورزش کنید و از ورزش کردن ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب پرهیز کنید زیرا سبب بی خوابی می شود.

  نقش خوابهای نیمروزی

خواب مناسب (مانند خواب کوتاه مدت ظهر) انرژی لازم جهت پرداختن به امور روزمره را در فرد تأمین می کند و در صورت بی‌توجهی به کیفیت خواب موجب خستگی روزانه، بی انرژی بودن، بی قراری، پرخاشگری و عدم وجود تمرکز در انجام مابقی کارهای روزانه در فرد می شود.

مطالب مرتبط :

درمان بی خوابی

تعریف بی خوابی

بهداشت خواب

علت  بی خوابی

 درمان بی خوابی  اعظم خانم

هیپنوتیزم درمانی بی خوابی ها

دکتر حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  و عضو انجمن جهانی هیپنوتیزم و انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

تجسم خلاق

 

45 دیدگاه ها

  1. سجاد گفت:

    دکتر من با این شماره هایی که شما دادید تماس گرفتم میگن دکتر حریری نداریم

  2. فریبا گفت:

    با عرض سلام و آرزوی شادکامی برای شما
    دکتر حریری از محضرتون سوالی دارم مدتی است بشدت بی خواب شده ام و دارای افسردگی هستم .زمانی هم که بخواب می روم و از خواب بیدار می شوم بخاطر نمی ارم کجا هستم . آیا اگر وقتی از خواب بیدار میشویم به خاطر نیاریم کجا هستیم و چه ساعتی از شبانه روز این بیماری محسوب میشه

    • سلام فریبا خانم
      اگر بعد از بیدار شدن تا چند لحظه به خاطر نیاورید و اینکه ندانید چه ساعتی از شبانه روز است این بیماری محسوب نمی شود ضمن اینکه افسردگی و درصد زیادی از بی خوابی ها با هیپنوتراپی ( هیپنوتیزم درمانی ) قابل درمان هستند. پس از گرفتن شرح حال دقیق و نیز گرفتن تستهای هیپنوتیزمی تعداد جلسات درمان مشخص میگردد . لازم به توضیح است که بی خوابی مزمن در کوتاه مدت و بی‌خوابی شدید پس از آن اغلب از نشانه‌های افسردگی است. مهم ترین نکته در درمان بیخوابی این است که نباید برای درمان بی خوابی قرص بی خوابی خورد. متاسفانه مردم در بسیاری موارد در صورت بروز بی خوابی به صورت سر خود به قرص خواب روی می آورند که این کار مشکل را تشدید می کند. افسردگی موجب می شود فرد احساس کند دیگر هیچ اتفاق خوشایندی در راه نیست. معمولا به دنبال این نگرش منفی، افکار خودکشی گرایانه بروز می کنند که باید بسیار جدی گرفته شوند.
      افسردگی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. همچنین در افرادی که در گذشته تجربه حمله قلبی داشته اند احتمال ابتلا به افسردگی بیشتر است.
      همچنین افسردگی نیز می تواند باعث ایجاد درد در بدن شود. احتمال ابتلا به دردهای مکرر در افرادی که افسردگی دارند سه برابر بیشتر از افراد معمولی است.
      برخی مبتلایان به افسردگی به لحاظ قوای جسمی تحلیل می روند یا دچار بی قراری حرکتی می شوند، مثلا ممکن است صبح خیلی زود بیدار شوند و ساعت ها در اتاق قدم بزنند. اگر احساس خستگی زیادی می کنند به گونه ای که قادر به انجام کارهای روزمره ی خود نیستند، حتی وقتی که خواب و استراحت کافی داشته اند، می تواند از نشانه های افسردگی باشد. همواره موفق و سربلند باشید.

  3. امیر گفت:

    باسلام.اقای دکتر من مدتی است که شبها وقتی میخام بخابم و واقعا خوابم میاد درست در لحظه ای که چشام رو میبندم یه حس خیلی بدی پیدا میکنم.بدنم داغ میشه و ضربان قلبم میره بالا و اصلا خواب خوبی ندارم و هر نیم ساعت یکبار روی ساعت نگاه میکنم تا صبح شه و روز بعد هم کسل هستم.
    این اتفاق سه سال قبل که پشت کنکوری بودم به مدت یکماه برام افتاد ولی خودبخود رفع گردید اما دوباره شبها داره اذیتم میکنه.
    علتش چیه؟ چند جلسه نیازه؟

  4. كامبيز گفت:

    با سلام خدمت شما ،، دکتر عزیز من ٣١ سالم هست و اعتیاد خود را (تریاک) به روش سقوط آزاد (یابویی) ترک کردم و الان ٢١ شبانه روز از آن روز میگذرد و من حتی ٣٠ دقیقه هم در طول این ٢١ شبانه روز نخوابیده ام و بدنم در یک شوک بزرگ بخاطر قطع یکباره مواد قرار دارد شما میتوانید کمکی در این مورد به من بکنید یا خیر ؟

  5. مریم گفت:

    سلام.آقای دکتر. من دو سه هفته ای هست شبا موقع خواب انگار یک شوک به بدنم وارد میشه و قبل از اینکه کامل به خواب برم با حرکت غیر ارادی اعضای بدنم از خواب میپرم تا دیشب بعد از چندبار این طوری شدن بالاخره میخوابیدم اما از دیشب اینقدر این حرکات غیر ارادی شوک آمیز زیاد شده که تا ۴:۳۰ صبح نتونستم حتی ی لحظه بخوابم امروز هم در قسمت جلویی ران هردوپام احساس سرمای بی دلیل میکنم دمای اتاق گرمه اما فقط ران پام احساس سرما دارم به نظرتون من باید چیکار کنم؟ دکتر اعصابم رفتم سیتالوپرام تجویز کرده قابل ذکره قبل از این هیچگونه مشکلی در خوابم نداشتم اما زندگی سراسر استرس و اضطرابی دارم.ممنون

  6. سیما گفت:

    سلام من ۲۴ سالمه و مشکلم اینه که بیشتر مواقعی که خوابم کابوس میبینم نمیتونم فریاد بزنم و احساس خفگی میکنم تا بعد از صداهای وحشتناکی که درمیارم خواهرم اسممو صدا میکنه انگار زنده میشم بعدشم که بدنم بی حسه و طول میکشه تا بتونم خودمو تکون بدم دچار خستگیه شدید میشم اون لحظه واقعن وظیت آزار دهنده ای شده.خوابم منظم نیست جدیدا شب که میخوام بخوابم تمام وجودمو غصه میگیره باید صبر کنم روز شه تا بتونم بخوابم.زندگیه پوجو بی هدفی دارم هیچ کاریو تموم نمیکنم نصفه رها میکنم.مشکله من چیه لطفا کمک کنید؟
    ممنون از سایت بسیار مفید و خوبتون

    • به حالت ناتوانی درانجام حرکات ارادی حین خواب فلج خواب اطلاق می شـود.فلج خواب یـک تـجربـه ی دلــهره آور و هراس انگیزاست. این حالت اغـلب اوقات هنگام بیدارشـدن از خـواب و یـا در مـوارد نـادر در لحظه ی به خـواب رفتن رخ میدهد. فلج خواب از چند ثانیه تاچـند دقیـقه بـه طـول می انجامد. ۲۵ تا ۳۰ درصدجـمعیت کشـور حـداقل یکبار در طول زندگی خوداخـتـلال فلج خـواب را تـجـربه کرده اند. فلج خواب میتواند در هر سنی روی دهد. عوامل ژنتیکی، اضطراب و استرس، اختلال هراس و اختلال در نظم خواب را در پیدایش فلج خواب دخیل میدانند.
      عواملی که احتمال تکرار فلج خواب را افزایش میدهند:
      ۱-کسانی که بطور طاق باز و رو به پشت میخوابند بیشتر به فلج خواب دچار میشوند.
      ۲-برنامه ی خواب نامنظم و محرومیت از خواب.
      ۳-افزایش استرس و اضطراب.
      ۴-تغییرات ناگهانی در سبک و یا محیط زندگی.
      ۵-مصرف قرصهای خواب آور و آنتی هیستامینها.

      موفق و موید باشید

    • به حالت ناتوانی درانجام حرکات ارادی حین خواب فلج خواب اطلاق می شـود.فلج خواب یـک تـجربـه ی دلــهره آور و هراس انگیزاست. این حالت اغـلب اوقات هنگام بیدارشـدن از خـواب و یـا در مـوارد نـادر در لحظه ی به خـواب رفتن رخ میدهد. فلج خواب از چند ثانیه تاچـند دقیـقه بـه طـول می انجامد. ۲۵ تا ۳۰ درصدجـمعیت کشـور حـداقل یکبار در طول زندگی خوداخـتـلال فلج خـواب را تـجـربه کرده اند. فلج خواب میتواند در هر سنی روی دهد. عوامل ژنتیکی، اضطراب و استرس، اختلال هراس و اختلال در نظم خواب را در پیدایش فلج خواب دخیل میدانند.
      عواملی که احتمال تکرار فلج خواب را افزایش میدهند:
      ۱-کسانی که بطور طاق باز و رو به پشت میخوابند بیشتر به فلج خواب دچار میشوند.
      ۲-برنامه ی خواب نامنظم و محرومیت از خواب.
      ۳-افزایش استرس و اضطراب.
      ۴-تغییرات ناگهانی در سبک و یا محیط زندگی.
      ۵-مصرف قرصهای خواب آور و آنتی هیستامینها.
      عقیده شایع بر این است که فلج خواب پایه اضطرابی دارد که لازم است جهت درمان اقدام نمایید.

      موفق و موید باشید

  7. مريم گفت:

    با سلام
    یک سوالى براى من پیش اومده و اون اینکه که من حدودا ” پنجاه روزى به علت شکستگى پا.. پام تو گچ بود بعد از باز کردن گچ دچار بى خوابى و مشکل در به خواب رفتن شدم..دکتر بیمارستان گفتند که این حالت طبیعى بوده و بعد از مدتى که پیاده روى و ورزش را شروع کنم بهتر خواهم شد…حال که پیاده روى را شروع کردم کمى بهتر شده ام اما گاهى شبها وقتى مى خواهم بخوابم یک ترس نامعلوم به سراغم مى اید گویى از اینکه بخوام بخوابم میترسم…مشکل من ترس از خود خواب هست,,,,نمى دونم آیا همچین مشکلى تا به حال براى کسى پیش آمده یا نه”””این ترس گاهى اوقات شدت میگیره و باعث بالا رفتن ضربان قلب و در نهایت بى خوابى میشه…لطفا راهنمایى کنید..ممنون

  8. سميرا گفت:

    سلام جناب آقای دکتر حریری
    وقتی سایتی به زیبائی و پر محتوائی سایت شما را می بینم واقعاً لذت می برم و به شما و همکارانتان خسته نباشید می گویم .آقای دکتر سوالی داشتم در خصوص خوابهای شبانه ام و اینکه من وقتی به رخت خواب میروم خیلی زود به خواب می روم اما با کوچکترین صدائی از خواب بیدار می شوم و تا مدتها به خواب نمی روم و در واقع باید دوباره به همان خستگی قبل از خواب برسم تا بتوانم مجدداً بخوابم . این مسئله باعث شده که دچار کم خوابی شوم و در طی روز در محیط کارم خواب آلوده باشم . آیا با هیپنوتیزم بیدار می توانم بصورت کامل درمان شوم ؟ اگر پاسخ شما مثبت است با چند جلسه ؟ ممنون از اینکه وقت می گذارید و پاسخ می دهید.

  9. محمد گفت:

    با سلام خدمت شما دکتر عزیز. بنده یکسال است که مشکل خواب دارم منظورم اینکه شبها با اینکه زود به رخت خواب میرم در حدود ۲ ساعتی طول میکشه به خواب بروم خواب سبکی دارم در طول شب یکی دوبار بیدار میشوم با اینکه جوانم ۱۹سالمه میترسم موجب کمبود تستوسترون گردم تا حالا دارو نتوانسته درمانم رو قطعی و دایمی کنه فکر میکنم دیگه خوابم به حالت طبیعی و سنگین باز نگرده خیلی آشفته ام اعتماد به نفسم رو وقتی فکرشو میکنم کم میشه تو ویکیپدیا نوشته بهترین درمان بیخوابی تحریک دستگاه عصبی مرکزی است کمی خواهشمندم توضیح بدید

  10. ابراهيم گفت:

    استاد گرانقدر
    از سایت زیبا و خوبتان و همچنین از دقت نظر شما در پاسخ گوئی تشکر میکنم.
    استاد عزیز جهت اختلال خواب به چند جلسه درمان نیاز هست

  11. بهروز گفت:

    آقای دکتر با اینکه خواب کامل د ارم اما باز بسیار خسته هستم . علت چیست؟

  12. مونا گفت:

    منظورم از مشکل خاص بیماری بود که خدارو شکر ندارم- وگرنه ذهنم بدجور درگیره- مطالعم در مورد این نوع بیماری رو تو این چند روز خیلی زیاد بوده ولی یکدفعه دچار این تپش قلب بی حسی و تهوع میشم- حتی تلفن اتاق کارمو قطع کردم- تلویزیون فقط یکساعت میبینم- نرمش میکنم- آب زیاد میخورم و میوه هم روی میزم همیشه میذارمو استفاده میکنم- میخوام بگم بیشتر کارهاییکه توصیه میکنند رو انجام دادم- حتی تصمیم گرفتم رنگ اتاقو تغییر بدم-
    هر کاری که باعث بشه این مشکلم برطرف بشه میکنم- من طراح هستم و میخوام بیشتر رو کارم متمرکز باشم متاسفانه این حالت این نیرو رو از من گرفته- و خوشبختانه در محیطی کار میکنم که کاملا درکم میکنند و اصلا فشار کاری روم نیست-
    از تون میخوام هر کاری که باعث بشه من بهبود پیدا کنم –

    • سلام مونا خانم
      جهت بررسی بیشتر و تشخیص دقیقتر لطفاً با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید . مشکل شما با هیپنوتیزم قابل درمان است .

      • مونا گفت:

        با سلام و احترام
        یکی از همکارانم دیروز زنگ زدن و با شما در مورد من صحبت کردن-دونستن نوع این بیماری برام مشخص شد- و یه مقدار خیالم راحت شد که این نوع بیماری لحظه ای و قابل بهبوده- و تنها من نیستم که دچار این بهران میشه- منظورم بیماری بود که بهش اشاره کردید- (پانیک)
        الان دو شبه که تقریبا موفق شدم با این بیماری مبارزه کنم. ولی در روز سردرد میگیرم-
        احساس میکنم کمک یک دکتر میتونه در بهبودیم تاثیر بیشتری بذاره.
        اگر لطف کنید آدرس مطب رو دقیق برای من ارسال کنید ممنون میشم.

        • سلام مونای عزیز
          همانطور که گفته شد شما دچار حملات پانیک می شوید که با حدود ۶ یا ۷ جلسه هیپنوتراپی قابل درمان است . آدرس مطب : ضلع شمالی فلکه اول صادقیه – خیابان گلناز دهم – نبش خیابان پانزدهم شرقی – پلاک ۱۱ – طبقه چهارم – واحد ۱۰ است – تلفن ۴۴۲۷۶۳۱۱ و ۴۴۲۷۶۳۲۶ ۰۲۱ میباشد . ویزیت حتماً با وقت قبلی صورت می گیردبا تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید.متشکرم

  13. مونا گفت:

    با سلام و احترام خدمت جناب دکتر حریری
    من میخوام تحت درمان قرار بگیرم
    مشکل خاصی ندارم فقط مدتیه شبها نمیتونم بخوابم تپش قلب شدید طوری که احساس میکنم خون به مغزم نمی رسه و هرشب دکتر میرم و هرکدوم دارویی رو تجویز میکنند و میگن از اعصابه-
    و با مطالعه ای که از سایت شما داشتم احساس کردم این روش شاید راه مناسبی برای درمانمه

  14. سينا گفت:

    سلام خدمت آقای دکتر حریری عزیز

    از بیماران شما هستم . تا زمانیکه خودم مراجعه نکرده بودم و تحت درمان قرار نگرفته بودم فکر میکردم مگر می شود کسی را با هیپنوتیزم کردن درمان کرد . باورش بسیار سخت بود اما حالا که درمان شده ام و شبها بی هیچ نگرانی خوب می خوابم و گوئی خبری از ان همه تشویش و نگرانی نیست به این فکر می افتم که در این روزهای ماه رمضان دعا گوی شما باشم که آسایش را به من هدیه دادید. دکتر عزیز از شما سپاسگزارم.

  15. ابراهیم گفت:

    با عرض خسته نباشید خدمت شما جناب دکتر حریری عزیز

    من یکی از بیماران شما هستم که جهت بد خوابی و اضطراب نزد شما مراجعه کردم و تحت درمان قرار گرفتم . با اینکه مدتهای طولانی بود که خواب خوشی نداشتم اما به یاری شما اینک خیلی خوب می خوابم و زندگی با آرامشی را آغاز کرده ام که این تغییر در روش زندگیم افراد خانواده ام را متعجب کرده است . خواستم بدینوسیله از زحمات شما که واقعاً خالصانه بود تشکر و قدردانی کنم . انشالله موفق و موید باشید .

    با تشکر ابراهیم

  16. دلشاد عزیزی گفت:

    با سلام من به مدت یک سال دچار بیماری اریتمی قلبی شده ام و حتی یک بار هم ابلیشن کردم و روزی دو قرص سوتالول مصرف می کنم ولی من احساس می کنم این بیماری منشا عصبی دارد چون به مدت یک سال کاملا ذهن من رو مختل کرده علاوه بر اریتمی هر روز قسمتی ز بدنم درد می کند و احساس می کنم همینها بیشتر بر قلبم فشار می اورد و با اطمینانی که دکترا به من دادن من هر لحظه احساس می کنم که مشکل شروع میشه و احتمالا بمیرم تا جاییکه از زن گرفتن هم پشیمان شده ام و با این کارها فشار زیادی به خانواده وارد می کنم ولی چند روزی است کتاب قدرت فکرژوزف فپمورفی را مطالعه می کنم یه کم بهتر شدم آیا این مشکلات م با روش فکری و هپنوتیزم حل می شود یا نه خواهش می کنم که جواب من رو بدهید ممنون

    • سلام جناب آقای عزیزی.خود بیماری آریتمی قلبی شما که منجر به ابلیشن شده است یک بیماری جسمی است و با هیپنوتیزم بهبود نمی یابد . اما اگر بطور جداگانه اضطراب و استرس دارید که موجب بروز مشکلاتی شده است با هیپنوتیزم قابل رفع هست . تلفنی تماس بگیرید تا جزییات بیشتری از شما بپرسم. موفق باشید.

  17. زهرا گفت:

    سلام آقای دکتر

    من ۳۲ سالمه . بعد از یک سری اتفاقات ناگوار در حال حاضر خیلی بد به خواب میروم صبحها خیلی خسته از خواب بیدار می شوم و خیلی بد خلق هستم علت آن چیست ؟ آیا با هیپنوتیزم درمان می شوم ؟ چند جلسه برای درمان نیاز دارم ؟

    • سلام زهرا خانم. امیدوارم از این ببعد زندگی روی خوش خودش را به شما نشان بدهد و شادی به زندگی شما برگردد. مدیریت خاطرات بد و رفع اختلالات خواب هر دو از کاربردهای هیپنوتیزم هستند که اگر مثلا سه اتفاق ناراحت کننده برای شما پیش آمده باشد احتمالا در پنج تا شش جلسه می‌شود به شما کمک کرد. خوب است با دفتر هماهنگی به شماره ۴۴۶۱۵۲۶۹ تماس بگیرید، و یک مشاوره تلفنی رایگان رزرو بفرمایید. موفق باشید.

  18. راحیل گفت:

    سلام جناب آقای دکتر حریری

    من چند سال پیش از بیماران شما بودم که در مورد کابوس های شبانه به شما مراجعه کرده بودم وقتی سایت شما رو دیدم خیلی خوشحال شدم که شما رو دوباره پیدا کردم و میتونم از دانش شما استفاده کنم . نمی دونم چطور خوشحالی خودم رو بگم . برایتان ارزوی موفقیت میکنم .

    • به به سلام ؛ حال شما چطوره خوبید؟ بله من مدتی بعد از تکمیل درمان شما مکانم را تغییر دادم ولی فکر میکردم به همه اطلاع داده ام ، ظاهرا متاسفانه پیام ما به شما نرسیده است، عذر میخواهم. خوشحال شدم که راضی و خشنود هستید . به ما سر بزنید . عیدتان مبارک.

  19. مینا صالحی گفت:

    خیلی عالی است . متشکرم

  20. شهاب گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    من در برخی از سمینار های شما شرکت کرده ام و از بیانات شما نیز استفاده کرده ام . در مورد اختلالات خواب و درمان آن بوسیله هیپنوتیزم بیدار سوالاتی داشتم . می خواستم بدانم آیا با هیپنوتیزم بیدار می توان مشکل کابوس دیدن را مرتفع کرد ؟ دومین سوالم اینست که من در خواب گاهی اوقات راه می روم آیا می توان این مشکل را با هیپنوتیزم مرتفع نمود .
    متشکرم

    • شهاب جان . خواب دیدن و کابوس دیدن از فعالیتهای ضمیر ناخودآگاه و روان آدمی هست. مطالبی در مخزن اندیشه های ماست که آنها این نقاشی ها و تصاویر را برای ما میسازند . باید آن مطالب را به خودآگاه آورد و آنها را مدیریت کرد. با هیپنوتیزم این کارها به راحتی انجام میشود و میتوان بر آنها غلبه کرد. راه رفتن در خواب هم از این قاعده مستثنی نیست. متشکرم.

  21. احمدی گفت:

    آقای دکتر حریری
    واقعاً از کار و ابتکاری که در مورد یوسف الف بیمار بکار برده بودید همه را شگفت زده کردید . عالی بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.