چگونه در حل مسائل مهارت پیدا کنیم؟
۱۳۹۲-۰۶-۱۲
پارانویا
۱۳۹۲-۰۶-۱۲
Show all

هیپنوتیزم و اثر تلقین

هیپنوتیزم واثرتلقین هیپنوتیزم و اثر تلقین، هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، هیپنوتراپی، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

شناخت تلقین یکی از مواردی است که برای بشر بسیار ضروری می باشد . تلقین در ظاهر معنائی ساده و همه فهم دارد ولی مکانیسم تاثیر آن یکی از بغرنجترین ، پیچیده ترین و مجهولترین مسائل است . پدیده تلقین همواره مورد توجه انسانها بوده است . آدمی از اولین روزهای تاریخ بشریت از تلقین استفاده کرده است ولی همواره عده کمی از متفکران و افراد باهوش از اعجاز واقعی وبه  نقش اصلی آن پی برده اند . در دو قرن اخیر علم هیپنوتیزم پرده از روی اسرار و بعضی حالتهای تلقین برداشته و گوشه هائی از آن را به ما شناسانده است .

واقعیت این است که تلقین عرصه وسیعی دارد و ممکن است افرادی در جهت منافع خود و به ضرر ما از آن استفاده کنند . (همانطورکه کاربردهای مثبت زیادی هم دارد ) . اما جالب آنکه چه آدم با اراده ای باشیم و چه سست اراده ، به هر میزان که تلقین پذیری داشته باشیم ، تلقینات ارایه شده در ما موثر واقع خواهد شد.

برای توضیح بیشتر نخست به سراغ محوری ترین واژه یعنی واژه” تلقین” در تعریف هیپنوتیزم می رویم. هیپنوتیزم یک تکنیک علمیست که تاریخچه ای مستقل داشته و می تواند در بسیاری از بیماری ها از جمله اختلالات اضطرابی و اختلالات خلقی مانند افسردگی ها  مؤثر واقع شود و در برخی از اختلالات روانی نیز هیچ کاربرد مؤثری ندارد و در معدودی از اختلالات روانی هم بکار بردن آن ممنوع است. این علم انحصار به هیچ گروه خاصی ، حتی گروه پزشکی ندارد و اتفاقاَ نامدارترین هیپنوتیزورهای حرفه ای ، افرادی غیرپزشک بوده اند. اما استفاده از هیپنوتیزم در امور درمانی باید منحصراَ در اختیار کسانی باشد که قانوناَ حق درمان دارند. تلقین در تعریفی ساده، پیامی است که ندانسته ردو بدل می شود . متاسفانه علی رغم کاربرد وسیع تلقین در روابط انسانی ، تلقین در ادبیات ما مفهوم مثبتی ندارد. مثلا آدم تلقین پذیر ، آدم ضعیف النفسی است که می توان او را به سادگی تحت تاثیر قرار داد . گاه ساعتها با کسی بحث می کنیم که فلان رفتارش نامناسب است یا با جرو بحث، به نقد طرز فکر وی می پردازیم . اگر تجربه این موقعیت ها را داشته باشید حتما تجربه شکست آن را هم داشته اید . اما کافی است کمی با هنر تلقین کردن آشنا باشید ، یعنی به جای جرو بحث  و استفاده از استدلالهای پر پیچ و خم وکلمات ظاهری، حرفتان را بر اساس اصول تلقین بزنید . روابط انسانی پراست از سوء تفاهم هایی که اغلب به خاطر عدم توجه به تلقینها وپیام های ردو بدل شده پیش می آیند. اصلاح نحوه مبادله این تلقین ها یکی از روشهای موثر در درمان های هیپنوتیزم درمانی و خانواده درمانی است.

مهمترین تفاوت تلقین با سخنان ساده و حرفهای معمولی ، درقدرت اثرآن است، البته اگرآن را درست و به موقع یا به عبارتی با شیوه ای مناسب ارائه نمائیم ، در این صورت است که می تواند تغییراتی (تاثیراتی ) در افکار ، احساسات ، رفتار وحتی عادات آدمی ایجاد کند.

در تبلیغات هم مثل روابط خانوادگی از تلقین به صورت حرفه ای استفاده می شود . اصولا تبلیغ یک کالا یعنی تلقین به اینکه این کالا را بخرید یا فرستادن پیامی (تلقینی) مناسب که باعث تغییر در افکار (این کالا خوب است ) ، احساسات (من این کالا را دوست دارم) ، رفتار(خریدن کالا) و هیجانات (تعریف های مبالغه آمیز و پرشور از کالای خریداری شده و توصیه آن به دیگران) گردد. همه ما خوب می دانیم که برای ایجاد چنین تغییراتی ساعتها سخنرانی نمی تواند جای  تلقین (تبلیغ) مورد نظر را در قالب تصویر، موسیقی ،شعر و… بگیرد.

به طور خلاصه، ما در تمام روابطمان با دیگران یعنی هرزمان که با کسی ارتباط برقرار می کنیم ،حرفی می زنیم و یا اشاره ای می کنیم در واقع تلقینی کرده ایم ، و جالب است که از دیدگاه روانشناسی ، همیشه این تلقینها هستند که موثرند نه سخن ها و سخنرانیها ، و آدم های موفق بیش از آنکه به آنچه شنیده یا گفته اند توجه کنند ، به آنچه تلقین می شوند و تلقین می کنند توجه دارند و به همین دلیل است که قادرند بهتر بر دیگران اثر گذارند .

 به طور تخصصی تلقین در سه حوزه کاربرد دارد :

  اول-  تلقین در اجتماع (تبلیغات سیاسی،تجاری ، بهداشتی ،جنگ روانی و…)

دوم- تلقین در خانواده (تغییر رفتار همسر ،تغییر در احساس و رفتار، تربیت کودک و… )

سوم- تلقین در درمان(هیپنوتیزم درمانی)

 هر چند در اکثر درمانهای روانشناختی و رواندرمانی ها ، تلقین نقش دارد، اما به طور اخص،  هیپنوتیزم را مجموعه تکنیکهائی می دانیم که مستقیما بر قواعد تلقین ناظر واستوارند واصولا  آموزش هیپنوتیزم به معنای آموزش قواعد درست تلقین کردن  است که باعث می شود پیام درمانی  بر مخاطب اثر گذاشته و باعث تغییر مورد نظر در او گردد.

 علاوه بر تلقین، در تعریف ارایه شده از هیپنوتیزم می توان نکات دیگری را یافت .

هیپنوتیزم روشی است که در آن با کمک تلقینات مناسب ، تغییراتی را در احساس ، ادراک ، حافظه، افکار و رفتار افراد ایجاد می کنیم . براساس این تعریف ، هیپنوتیزم یعنی : “با تلقین مناسب تغییر دادن” و منظور از تلقینات مناسب این است که باید این تلقینها با اصول و قواعد خاصی و در قالب تکنیکها و روشهای به خصوصی ارائه شوند تا تغییرات مورد نظر ایجاد گردد.

هیپنوتیزم یک روش(تکنیک) است و نه لزوما یک مکتب درمانی . یعنی  زمینه و روشی است که می تواند در درمان بیماری ها کاربرد داشته باشد. در واقع به کاربرد تکنیکها و پدیده های هیپنوتیزمی دردرمان  است که هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی گویند.

 البته لازم به توضیح است که هیپنوتیزم سابقا در امور قضائی و پلیسی و امروزه علاوه بر درمان در بسیاری از زمینه های غیر درمانی  نظیر یادگیری،کسب آرامش ، خودشناسی ، ورزش ، هنر، بهبود وضعیت حافظه و تمرکز ، ترک یا ایجاد عادت ها و… نیز کاربرد دارد.

  نکته دیگری که می توان در تعریف هیپنوتیزم یافت ،استفاده از واژه “تغییر” است . منظور از ” ایجاد تغییراتی در احساس،ادراک ،حافظه ،خلق،افکار و رفتار  ” این است که ما با تلقینهای درمانی می توانیم احساسات ، ادراک و هیجانات را در بیمار خود ایجاد کرده یا از بین ببریم . یعنی می توانیم  با کمک و تمایل او ، عامل  شادی و غم ، احساس درد یا بی دردی و کرختی ، سبکی و سنگینی ، اضطراب و آرامش یا نظایر آن  در او باشیم و افکار موفقیت آمیز را جانشین افکار شکست کنیم .

مطالب  مرتبط :

تعریف هیپنوتیزم

تاریخچه هیپنوتیزم

فوائد هیپنوتیزم

انواع هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار چگونه است

هیپنوتیزم را چطور تعریف می کنید

هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی

ارتباط ذهن با بدن

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

همسو نگری با بیمار

باورهای نادرست

آموزش فن خود هیپنوتیزم

تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم

شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

هیپنوتیزم و اثر تلقین

 بازدید کننده محترم؛

 لطفا در صورتیکه قصد دارید هر یک از مطالب این وبلاگ را به هر شکل، اعم از شفاهی، مکتوب و یا دیجیتالی، نقل یا منتشر فرموده یا به اشتراک بگذارید، خواهشمندم لینک مستقیم و اشاره صریح به سایت هیپنوتیزم بیدار دات کام   www.HypnotismBidaar.com داشته باشید.

 کلیه حقوق این سایت برای مدیر و مالک آن محفوظ است، لطفا شما هم آنرا محفوظ و محترم بشمارید.

 متشکرم

دکترمحمد جواد حریری ، پزشک ، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

40 دیدگاه ها

  1. سعید گفت:

    اقای دکتر سلام خوشحالم شما رو پیدا کردم من در زندگی دچار مشکل عجیبی شدم و میخوام بدونم ایا هیپنوتیزم راهی برای درمان من داره یانه؟
    مشکل من اینه که یه حس درونی عجیب و قدرتمند منو از چیزهایی دلزده و سرد میکنه به نحوی که حتی جرات نزدیک شدن یا فکر کردن به اون رو ندارم و هرچقدر علاقمند به او موضوع باشم دیگه نمیخوام بهش برسم این بلا منو خیلی ازار میده و نمیدونم چکار کنم ایا پینوتیز راهی داره؟ چکار کنم؟

  2. عاطفه گفت:

    سلام اقای دکتر من تصمیم گرفتم خاطره یک سال پیش را کامل فراموش کنم
    پیش مشاور هم رفتم ولی تاثیرش داره از بین میره
    خواهش میکتم اگه میشه کمکم کنید
    من احساس میکنم فکر گذشته منو از پیشرفت و ادامه زندگیم متوقف کرده …..

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام عاطفه عزیز
      با هیپنوتیزم میتوان آزار خاطرات را برطرف کرد و با تمریناتی که انجام خواهید داد این تاثیر را برای همیشه میتوانید ماندگار کنید. کریس لی روانشناس و متخصص علم هیپنوتیزم در دانشگاه Murdoch استرالیا می گوید: «افرادی که تحت این نوع درمان قرار می گیرند اظهار داشته اند که با این کار خاطرات بدشان دورتر می شوند و دیگر تازگی قبل را ندارند و در نتیجه تمرکز کردن و توجه نمودن به آنها نیز برایشان دشوارتر می شود.» خاطرات ناخوشایند گذشته از جمله مواردی است که اگر در ذهن فرد باقی بماند اثرات نامطلوبی را بر زندگی او می گذارد. پس بهتر است تلاش کنید تا هر چه زودتر در بر طرف کردن آزار خاطرات ناخوشایند اقدام موثر انجام شود و زندگی آرام و زیبایی داشته باشد. موفق و سلامت باشید.

  3. الهام گفت:

    سلام
    شب بخیر
    من ۲۵ ساله
    ۳ماه به کار در بانک مشغول شدم و بطور ناگهانی و بی هیچ مقدمه ای دچار پانیک شدم.
    تا الان ۳بار به طور شدید و ۴/۵ بار هم خفیف بوده که همه در شب اتفاق افتاده برام.
    خسته شدم ازین وضعیت
    هرروز باید اب دهنمو قورت بدم تا بشه نفس بکشم
    ۳/۴ ماهی هست که تحت نظرم
    داروهام هم لاموتریژین ۱۰۰ و ترانکوپین۲۵
    برای خواب هم لورازپام ۱
    شونه درد /سر درد/ ذاغ شدن سر/و خستگی دست چپ که گاهی مثل فلجی میشه
    مدام افکار منفی و رشت
    احساس میکنم دیوونه شذم ام
    فقط بگین کجا بیام چیکا کنم

  4. شیوا گفت:

    سلام دکتر حریری عزیز راهنمائی های خیلی جالبی در سایتتون دارید که بسیار خوب و کاربردی هست بابت زحمتی که میکشید و سایت خوبتون تشکر میکنم

  5. ارسلان گفت:

    با سلام و خدا قوت

    جهت درمان وسواسی ترس از محیطهای محدود با ید حضورا بیاییم و یا تلفنی ؟

    • سلام ارسلان عزیز
      فوبیا ها یا ترسهای ناشناخته از جمله ترس از مکان بسته ، بوسیله هیپنوتراپی قابل درمان است و با تکنیکهای هیپنوتیزمی من نیاز به ۶ تا ۷ جلسه دارد. درمانها حضوری است و با تعیین وقت قبلی. موفق باشید.

  6. ارسلان گفت:

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت آقای دکتر

    پیرو سوال قبلی آیا ترس ودچارتنگی نفس شدن در محیطهای محدود و کوچک و ترس از بو ( وسواسی یا حساسیت ) را چگونه درمان کنیم حضورا خدمت برسیم ویا تلفنی ؟

  7. ارسلان گفت:

    ایا وسواس ترس از محیطهای محدود و کوچک درمان دارد

  8. فاطمه گفت:

    سلام
    من علاقه مند به یادگیری خودهیپنوتیزم هستم ،امکان آموزش در تهران رو ندارم ،آیا در “تبریز “کسی یا مرکزی رو می شناسید که هیپنوتیزم رو آموزش بدن؟ لطفا اسم و آدرس یا شماره تلفن رو بگید، متاسفانه تمام امکانات در تهران جمع شده اصلا به شهر های دیگه توجهی نمیشه. من در تبریز هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) نمی شناسم.

    با تشکر

  9. حسن گفت:

    سلام علیکم.خدا قوت؟غرض از مزاحمت:راستش مدتی میشه که بنده دچار وسواس فکری شدم اونم از نوع حآد وشدید. اونم بدلیل اینکه کارم خوانندگی هست وبه حنجرم بسیار حساسم.هرجائیکه میرم مهمونی چیزی بهم تعارف میکنند وقتی میخورم به خودم میگم نکنه غذا یا شربت یا چایی که واسم آوردن چیزی ریخته باشن داخلش وصدام رو خراب کنه…همین تلقین ها موجب شده کمی زود رنج بشم ونسبت به هرچیزی حساس…الانم چند روزی میگذره ازآخرین دیدو بازدیدی که بایکی از دوستان داشتم که وقتی بهم چای تعارف کرد باخودم گفتم نخورم بهتره…اما بعدش با خودم گفتم شاید زشت باشه…و بالاخره خوردم…که متاسفانه بااین تلقین های الکی الان احساس میکنم واقعا اون لطافت وزیبایی صدام کاسته شده…ومتاسفانه این اتفاق بارها و بارها برام اتفاق افتاده ولی باگذشت زمان حل شده!!!عاجزانه از شما میخام یه راه حلی بگید که برای همیشه از شرّ این تلقین و وسواسات فکری خلاص شم.ســــــــــپاســــــــــگــــــــــزارم

  10. رکسانا گفت:

    سلام دکتر مشکلی که دارم اینه که نمی تونم از خودم دفاع کنم همیشه حرفام توی دلم می مونه برای درمان از هیبنوتیزم استفاده کردم ۱۰ سال پیش خیلی خوب بود انگار معجزه شده بود یک سری اتفاقات درزندگیم افتاد که باعث شد دوباره حالم بعد شه درمان انجام دادم ولی مثل دفعه ی اول جواب نمی ده از این مشکل خیلی ناراحتم وعذابم میده ممنون

    • سلام رکسانا جان. سال نو مبارک.
      نمیدانم از بیماران قبلی من هستید یا خیر، ولی روش من طوری است که با آموختن آنها و بکار بستن آنها اگر هر مشکل دیگری درطول زندگیتان پیش بیاید شما میتوانید آنها را هندل کنید و بر سر هم تلنبار نشود و مجددا مشکل عود نکند؛ همچنانکه برای شما پیش آمده، مگر اینکه اگر جزءبیماران من بوده اید تکنیکها را بکار نبسته باشید؛ باید شما را ببینم. شادکام باشید.

  11. کیوان گفت:

    سلام اقای دکتر.یه سوال داشتم که خیلی واسم مهمه.میخواستم بدونم با هیپنوتیزم یا تلقین میشه بیماری هایی مثل زخم روده یا سرطان رو درمان کرد؟ چون توی مستند راز فردی این کار رو کرده بود.میخواستم ببینم برای شما این امکان وجود داره که این افراد رو درمان کنید با هیپنوتیزم؟

    • سلام کیوان جان. سال نو مبارک.
      در این نوع موارد حکایاتی اغلب مستند، وجود دارد و من بر اساس کتابهای هیپنوتیزم درمانی معتبر برای بعضی بیماران جسمانی در شرایطی خاص این کار را انجام میدهم و پاسخ مناسب درمانی هم ایجاد شده است. شادکام باشید.

  12. مائده گفت:

    سلام.من دچار بیش فعالی مغز هستم.خیلی اذیت میشم.کمکم کنید لطفا

  13. فرناز گفت:

    سلام اقای دکتر من یه هفته است که عروسی کردم و سر خونم رفتم ولی احساس خوبی ندارم و فکر میکنم دارم افسرده میشم, سابقه افسردگیهم دارم سیتالوپرام و دپاکین به مدت ٢سال میخوردم دیگه نمیخوام قرص بخورم دارم دیونه میشم تورو خدا کمکم کنید ایا میشه از طریق این روش کاری کرد?

    • سلام فرناز جان.
      ازدواجتان را تبریک میگویم و از صمیم قلب برایتان سعادت و خوشبختی آرزومندم. درمان افسردگی یکی از کاربردهای هیپنوتیزم است متاسفانه دیده ام افرادی غیر حرفه ای برای درمان افسردگی به اشتباه تلقینات دیگری میدهند که آثار بدی دارد. با تغییر در نگرشها و حل تعارضات قبلی و تمرینات شیرین و کاربردی که به شما میدهم میتوانید ببینید که روز به روز بهتر میشوید. موفق باشید.

  14. شهرام گفت:

    باسلام و عرض ادب و احترام محضر جناب اقای دکتر حریری اولین باری بود که سایت شمارا میدیدم و بسیار لذت بردم امیدوارم در همه زمینه های زندگی موفق و پیروز باشید ادرس شما را یاد داشت کردم وبا مطب شما هماهنگ میکنم تا شمارا هم از نزدیک ببینم و هم اگر به من فرصتی دهید کمی با هم گفتکو داشته باشیم مسائل زیادی هست که در زندگی با ان در گیر بودم که باید ان را با شما در میان بگذارم با تشکر از شما امروز ۳/۸/۱۳۹۳ می باشد.

    • سلام شهرام جان.
      از لطف شما بسیار ممنونم . امروز ۱۳ آبان ماه است . اگر مسایلی که مایل به طرح آن هستید مواردی است که در حیطه هیپنوتیزم درمانی است و در سایت نوشته ام ، خوشحال میشوم کمکی کنم . مدیر دفتر من به شما راهنمایی خواهند کرد که در چه زمینه هایی کار میکنم و در چه زمینه هایی کار نمیکنم. از دیدار شما خشنود خواهم شد. موفق باشید.

  15. فائزه گفت:

    سلام آقای دکتر.من چجوری میتونم به خودم تلقین کنم؟آیا این تلقین به خود تاثیری هم دارد؟ایا میتوان درمورد تخیلات خودهم عمل تلقین به خودرا انجام داد؟آیا تلقین به خود باعث تحقق تخیلات ذهنی ما میشود؟ممنون

    • سلام فائزه جان.
      تلقین به خود یقینا تاثیر دارد چه مثبت و چه منفی. و در حالتهای ریلکس و همچنین در حالات برانگیختگی تاثیر بیشتری دارد. اینکه چیزهای نشدنی را به خودتان “جذب” کنید من قول نمیدهم ( مثلا نمرات پایینی داشته باشید و تلاشی نکنید و منتظر نتایج خوب باشید) اما اگر به قانون جذب “عقیده” دارید و معتقد هستید که اگر تصویرسازی ذهنی بکنید برایتان اتفاق می افتد می توانم تصویرسازی درست را به شما آموزش دهم . موفق باشید.

      • فاطمه گفت:

        میشه به من یاد بدین خود هیپنوتیزمی رو ؟ ؟
        و اینکه روش مثبت اندیشی من به هرچی فکر میکنم سرمم میاد و این فکر کردنم در حالت افسردگیه که ایمان کامل به اتفاق افتادنش دارم حتی تصورش هم میکنم و اتفاق میوفته الان من باید یه کاری کنم تا ذهنم مثبت شه کاش یکی مغزمو بخونه بفهمه چی میگم

        • البته که میشود ! تلفنهای من در اختیارتان است و در مطب من به روی مراجعین باز است که البته برای ویزیت باید وقت قبلی داشته باشید .
          بنظر میرسد شما هم از آن افرادی هستید که به (مثلا) قانون جذب ایمان و اعتقاد دارید . اگر فکر میکنید وقتیکه خودهیپنوتیزم را یاد میگیرید و آن آرزوها را تصویرسازی هیپنوتیزمی میکنید آن آرزوها تحقق می یابند، میتوانید بیایید و یاد بگیرید ولی برای درمان افسردگی ( البته اگر واقعا افسردگی دارید و روانپزشک تشخیص گذاشته باشد نه اینکه خودتان به خودتان برچسب افسردگی زده باشید) یک پروژه کامل درمان تخصصی است .

  16. mahdi گفت:

    سلام آقای دکتر هیپنوتیزم روی افزایش قدهم تاثیر داره؟آخه یه بابایی گفته بود با هیپنوتیزم ۱۰سانت قدش بلند شده

  17. نسرین گفت:

    یکی از عالی ترین لحظات در تجربه ی رشد فردی هر شخصی زمانی است که او دیگر سعی نمی کند واقعیت وجودی خود را از خودش پنهان کند ، بلکه تصمیم می گیرد با خودش همان طور که براستی هست روبرو شود .

  18. ZEINAB گفت:

    سلام من به مدت ۱سال و نیم با پسری دوست بودم در این مدت انقدر به خودم تلقین کردم که این رابطه به هم میخورد که واقعا به هم خورد و این تلقین منفی تا الان و در همه جهات با من است ایا با هیپنوتیزم درمان میشوم؟

  19. کتی گفت:

    سلام. خسته نباشید من واقعا دارم از استرس تلقینی دیوونه میشم دو سال پیش یه سقط داشتم که اینقدر روحیه ام داغون شد که مدتی پرخاشگر شدم بعد افسردگی طولانی مدتی گرفتم وقتی بالاخره اروم شدم دکتر گفت بذار دوباره باردار شی ازاون موقع هرچیز وهر کسی مربوط به بچه میبینم تپش قلب شدید با تنگی نفس عدم تمرکزمیگیرم بعد وقتی اروم میشم که افسرده میشم پیش روانپزشک رفتم بهم کلردیازپوکساید.اسنترا.فلووکسین داد خوب نشدم دکتر گفت برو کلاس یوگا یه ماهی رفتم که توشهرمون کلاسش لغو شد متاسفانه رحمم برا بارداری مشکل پیدا کرده و بایدعمل کنم ودباره استرس دارم دیوونه میشم گاهی وقتا دوست دارم با یه چیزی بزنم مغزم داغون کنم شمارو به خدا از این عذاب نجاتم بدین ادم بی ایمانی. هم نیستم ولی دیگه نمیتونم کنترلش کنم

    • سلام کتی.
      شرایط و اوضاعی که منجر به سقط شده خیلی مهم است، همچنین تلقی شمااز آن واقعه، مهمتر است . از روانپزشک خودتان بپرسید تشخیص شان چیست ؟ آیاپانیک شده اید ؟ آیا افسردگی است ؟ در هر دو صورت هیپنوتیزم درمانی برای حالاتی که شما فرموده اید موثر است . من با حداکثر هشت جلسه هیپنوتیزم درمانی میتوانم به شما کمک کنم انشاءالله . موفق باشید.

  20. مریم گفت:

    باسلام از خوزشتان هستم و مشکلی دارم.که اگر امکان داره جوابش رو از طریق اسمسل واسم ارشال کنید. من حدود ۱۱ساله با آقایی رابطه دوستی دارم و خیلی دوستش دارم ولی متلسفانه او کمترین اعتمادی به من نداره و.خودش به این موضوع اعتراف میکنه که مریضه و شکاک به فردی که بهش نزدیک بشه . من توی زندگیم.غیر از این آقا با هیچ فردی هیچگونه رابطه ای نداشتم.هر چه قسم مس خوزم باور نمکنه. حقم داره جامعه بسیار مشکل دار شه. اما سوال من اینه آیا با روش هیپنوتیزم امکان این هست که در حضور خود او از من سوال بشه درباره گذشته، احساسم و این که حقسقت گفته هام مشخص بشه؟ خواهش میکنم کمکم کنید فقط می خوام خودم رو ثابت کنم اینکه مدام.کشی که.دوستش داری بهت شک کنه وتهمت بزنه خیلی سخته. تو را به خدا اگر راهی هست برای روشن شدن حقیقت، به من بگید تا انجام بدم. ممنون

    • سلام مریم جان.
      بنظرم این راهی که پیشنهاد میکنید راه مناسبی نیست. شما میخواهید در جاده ای سنگلاخ حرکت کنید و انتظار دارید کفش آهنی بپوشید. بنظرم اول وقت مشاوره قبل از ازدواج بگیرید . برای مشاوره تلفنی قبل از ازدواج با تلفنهای من با خانم صادقی جهت تعیین وقت مشاوره تلفنی تماس بگیرید. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.