هیپنوتیزم و آموزش درمان ناخن جویدن
۱۳۹۲-۰۲-۱۱
هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است.
۱۳۹۲-۰۲-۱۱
Show all

درمان بیماری پانیک ( هراس) با هیپنوتیزم

درمان بیماری پانیک ( هراس ) با هیپنوتیزم 

بیماری پانیک (هراس) چیست ؟ 

درمان بیماری پانیک با هیپنوتیزم

بیماری پانیک

هیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران، درمان بیماری پانیک هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

بیماری پانیک - هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریریدرمان بیماری پانیک بیماری پانیک یا هراس یک حادثه ناگهانی است که در آن ترس شدید سراسر وجود شخص را فرا میگیرد . این حملات پانیک بدون اینکه دلیل خاصی داشته باشند  با واکنش های شدید بدنی همراهند . حملات پانیک یا هراس میتواند  برای فرد بسیار وحشتناک و دلهره آور باشد  . زمانی که این حملات  پانیک شروع می شوند شخص   کنترل خود را از دست می دهد و شاید حتی  فکر کند دچار حمله قلبی شده و یا  شاید گمان نماید  در حال مرگ است . افراد در طول زندگی خود ممکن است یک یا چند بار این حملات پانیک  را تجربه کرده باشند ، اما اگر این حملات پانیک بارها تکرار شوند می توان گفت فرد دارای بیماری پانیک یا هراس است . بیماری پانیک یا هراس در قدیم به عنوان استرس شناخته میشده است  اما امروزه یک عارضه مستقل محسوب می گردد .

گاهی اوقات سیستم هشداردهنده ی مغز انسان سیگنالهای خطر را اشتباه تفسیر میکند. این سیستم هشدار دهنده در عمق مغز قرار گرفته است ولی بسادگی قابل تخریب و آسیب است ! از جمله علائم آسیب این سیستم میتوان به نگرانی و اضطراب شدید اشاره کرد .

بیماری پانیک (هراس) یک حمله حاد و ناگهانی اضطرابی است که بین چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. شیوع این بیماری حدود ۶-۲ درصد برآورد می‌شود که با افزایش استرسهای روحی روانی در جوامع پیشرفته پانیک رو به افزایش می‌باشد. بیماری پانیک در زنان ۳-۲ برابر بیشتر از مردان است اگر چه در سنین متفاوتی دیده می‌شود اما اکثراً افراد در سنین جوانی مبتلا می‌شوند.

 نوع دیگری از اضطراب نیز هست که با حملات پانیک ( اضطرابهای حمله ای شدید ) تظاهر میکند اما بندرت بصورت منفرد مورد توجه قرار می گیرد، این حالت را اختلال اضطرابی منتشر G.A.D می نامند. علاوه بر اختلال پانیک، اختلالات اضطرابی شامل ترس ها، اختلال وسواس فکری – عملی، اختلال اضطراب جدایی، و اختلال اضطراب فراگیر. فوبیاها شکل بسیار رایج اختلال اضطرابی در میان مردم امریکا است، و اغلب باعث فراخوانی حمله پانیک یا علایم اضطرابی می شود. هیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

بسیاری از افراد اصطلاح حمله ااضطراب و حمله پانیک را یک چیز معنی می کنند. استفاده از این اصطلاحات به جای هم بلامانع است، اما در واقع تفاوتی بین بیماری پانیک و اضطراب وجود دارد. از دیدگاه بالینی، اضطراب و پانیک دارای ویژگی های متفاوتی هستند، اصطلاح حمله اضطرابی، واقعاً عبارتی نیست که در میان متخصصان مورد استفاده قرار گیرد. در واقع حمله پانیک تنها نشانه ای است که با اختلال پانیک رابطه داردٰ که نوعی از اختلال اضطرابی است. اختلال اضطرابی، اختلالی روانی است که با میزان زیادی از اضطراب مشخص می شود. اختلال پانیک، نوعی از اختلال اضطرابی است که اغلب سبب بیماری پانیک می شود.

در هنگام حمله ی پانیک مقادیر زیادی آدرنالین در خون ترشح می شود و  مبتلایان می گویند این حملات دلهره آورترین وقایع زندگی آنها است. اگر این حملات بصورت مکرر و غیر منتظره اتفاق افتد بعنوان بیماری پانیک تلقی خواهد شد ، ولی حملات پانیک در جریان دیگر بیماریهای اضطرابی نیز اتفاق می افتد. بعنوان مثال کسانی که دچار فوبیا(ترس از مکانهای سربسته ، ارتفاع ، جاهای پرازدحام و … ) هستند ، ممکن است حملات پانیک را با قرار گرفتن در شرایط اضطراب آور تجربه کنند.

فرد مبتلا به بیماری پانیک ( هراس) در طی حمله از نظر ذهنی، احساس اضطراب و ترس شدید همراه با علائم بدنی چون تپش قلب معمولاً شدید، تعریق، لرزش دستها، احساس تنگی نفس و خفگی، درد یا فشار در ناحیه قفسه سینه، احساس تهوع یا چنگ زدن در معده، احساس سرگیجه و عدم تعادل و گاه غش، احساس لرز در تمام بدن، مورمور شدن اندامها و گاه گرگرفتگی و التهاب بدن، احساس ترس شدید همراه با احساس مرگ قریب الوقوع، احساس از دست دادن کنترل بر حالات خود یا دیوانه شدن ناگهانی را تجربه می‌کند. البته همه افراد این حملات را به یک شکل تجربه نکرده و تعداد و شدت علایم در هر حمله و از فردی به فرد دیگر ممکن است بسیار متفاوت باشد. حمله عموماً بیست دقیقه و ندرتاً بیش از یک ساعت طول می کشد. البته باید دانست که این حملات هرگز به کسی آسیب نرسانده . اگرچه آنها ترسناک و ناگوار هستند اما بی خطرند . تمام افرادی که از حملات خود صحبت میکنند از هیچ  آسیب جسمی سخن نمی گویند با ابنکه هزاران بار آن را تجربه کرده اند .

معمولاً افراد مبتلا به دلیل احساس‌ ترس و نوع نشانه‌ها، درخواست کمک اورژانسی نموده و در بسیاری موارد به اورژانس قلب مراجعه می‌نمایند اما پس از گرفتن شرح حال و بررسی، به آنها گفته می‌شود چیز مهمی نیست و این یک حمله عصبی بوده است البته شنیدن این جمله برای بیمار باور کردنی نیست و او اغلب از پزشکی به پزشک دیگر مراجعه نموده و درخواست بررسی بیشتر برای تشخیص علت حملات را دارد. در برخی افراد ترس از وقوع حملات باعث محدودیت در فعالیتهای آنها شده و از اینکه مبادا در شرایطی که دسترسی به پزشک و کمک اورژانس امکان پذیر نباشد از رفتن به مسافرت، مراجعه به مکانهای شلوغ و گاه حتی حاضر شدن در سر کار امتناع می‌ورزند.

نشانه های رایج حملات پانیک شامل:

۱-      تپش قلب، ضربان افزایش یافته قلب، به زحمت نفس کشیدن، خفگی

۲-      درد قفسه سینه ، وناراحتی بسیار

۳-      عرق کردن، حرکت زیاد، و لرزیدن

۴-      سرگیچه، احساسات غیر واقعی بودن و گسستگی

۵-      ترس از دست دادن کنترل، دیوانه شدن ، مواجه شدن با مرگ

۶-      کرختگی، لرز یا گرگرفتگی

و عوامل تشدید کننده ی این حملات :

عواملی که باعث افزایش این حملات می شوند عبارتند از :

۱- سابقه ی این حملات در خانواده

۲-  استرس بالا

۳- مرگ یا مبتلا شدن کسی که دوستش دارید به یک بیماری جدی

۴- تغییرات بزرگ در زندگی

۵- داشتن مشکل در کودکی

۶-  تحمل یک حادثه تلخ مانند تصادف یا تجاوز

هتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

انواع درمان بیماری پانیک :

معمولاً حملات با اقدامات درمانی تحت کنترل درآمده و در سنین بعد کاهش می‌یابد البته در صورت عدم درمان می‌تواند شدت یافته و برای تمام عمر تداوم یابد. اگر چه مطالعات در زمینه پیشگیری به افزایش توان مقابله با استرسها از طریق مشاوره، روان درمانی ، هیپنوتراپی و بالا بردن توانایی انطباق با محیط اشاره دارد اما پیشگیری از انتقال ژنتیکی بیماری به نسلهای بعدی عملاً امکان پذیر نیست. نکته قابل توجه نحوه برخورد فرد با بروز حمله می‌باشد. بهترین اقدام سعی در حفظ آرامش و دوری از وحشت است چرا که حملات پانیک اگر چه آزاردهنده و نگران کننده بوده ولی خطرناک نیست و باعث بروز مرگ، سکته و یا حالات غیر عادی و خطرناک نمی‌گردد. لذا فرد مبتلا می‌بایست تلاش کند این عدم خطرناک بودن حمله را در ذهن خود تداعی کرده و سعی در حفظ آرامش خود نماید تا به تدریج حمله خاتمه یابد، تلاش برای تنفس آرام و عمیق و شل کردن عضلات به رفع سریع حمله کمک می‌کند.

 برای داشتن شرایط روانی سالم و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریهای اعصاب و روان داشتن یک شیوه زندگی سالم حرف اول را می‌زند که این شیوه زندگی سالم آمیزه‌ای است از داشتن تعادل همیشگی در زندگی در فاصله ساعاتی که صرف کار، تفریح، مسافرت، استراحت و ورزش می‌شود. در ضمن توجه به تغذیه سالم به ویژه رژیم غذایی شامل: سبزیجات، میوه جات و لبنیات تازه فراوان و پرهیز از مصرف مواد الکلی و مصرف خودسرانه هر گونه دارو توصیه می‌شود.

درمان بیماری پانیک ( هراس ) با هیپنوتیزم

دارو درمانی، توان بخشی و روش های آرام سازی (تن آرامی یا ریلکسیشن ) و هیپنوتراپی ( هیپنوتیزم درمانی )  است که می تواند به بیمار در کنترل این حملات کمک فراوانی کند. نکات دیگری که می تواند آرامش بیشتری به فرد دچار حمله دهد شامل این موارد است: اطمینان دادن به بیمار مبنی بر اینکه این علایم مربوط به یک بیماری شناخته شده است و باعث مرگ نخواهد شد، تشویق بیمار به تنفس آرام و عمیق در مواقع تنگی نفس، اجتناب از مصرف کافئین و نیکوتین.در دارو درمانی دوره درمان پس از بهبود اولیه که حدود یک ماه طول میکشد، در حدود ۸ تا ۱۲ ماه است  اما خبر خوب اینکه بیماری پانیک به هیپنوتیزم درمانی عالی جواب می دهد بخصوص وقتی با هیپنوآنالیز و جلسات شناخت درمانی همراه باشد ،  دوره درمان را بسیار کوتاه می نماید .

برخی از داروهای مورد استفاده در بیماری پانیک

 بنزودیازپینها :
شایعترین داروهای ضد اضطراب را این گروه به خود اختصاص می دهد ، اینها با خاموش کردن سیستم اعلام خطر در مغز ، عمل میکنند ، عیب اصلی و مهم اینها ، ایجاد عادت وحتی اعتیاد است ، همچنین در برخی موارد با مواد الکلی تداخل اثر بسیار خطرناک و کشنده ای خواهند داشت . به همین خاطر معمولا بصورت کوتاه مدت استفاده می شوند

داروهای مسدود کننده بتا :
این داروها که معروفترینشان پروپرانولول یا ایندرال است ، میتوانند اثرات جانبی اضطراب مثل لرزش دستها ، طپش قلب ، تعریق و… را مهار کنند .بهمین خاطر معمولا یکساعت قبل از قرار گرفتن در شرایط استرس زا ( مثل سخنرانی ، مجامع عمومی ، امتحان ، و… ) با مقادیر تعیین شده توسط پزشک ، مصرف میشوند و گاهی با صلاحدید پزشک بصورت مرتب و  منظم تجویز می شوند.
نکته مهمی که درمورد این داروها باید به آن توجه داشته باشیم ، منع مصرف آن در مبتلایان به آسم است.
بوسپیرون یا بوسپار یکی از داروهای ضد اضطراب جدید است که اثرات آرامبخشی و اعتیادآور ندارد اما تاثیرآن  کمتر از بنزودیازپین هاست .

 

 داروهای ضد افسردگی :

این داروها نیز نقش ضد اضطرابی خوبی دارند. برخی داروهای این گروه با مهار برداشت مجدد سروتونین عمل می کنند  . داروهای فوق خصوصا در بیمارانی که بیش از حد به فکر فرو می روند ،  بسیار ارزشمند خواهند بود. تفکر بیش از حد نیز مثل سردردهای شدید است ، بدین معنی که برطرف شدن آن به فرد احساس آرامش و شادابی  خواهد داد. درحقیقت این احساس به فرد دست خواهد داد که شخص دیگری شده است ، البته در حقیقت این شخص خود اوست اما در لباسی سالم و شاداب.داروهای مهار کننده با جذب سروتونین در حملات پانیک بسیار مناسبند.

داروهای مهار کننده مونو آمینو اکسیداز :
داروهای این گروه مثل ناردیل نیاز به تغییر رژیم غذائی دارند ، به همین خاطر چندان پرطرفدار نیستند اما در مواردی خاص ، ارزشمندند.

یکی از مشکلات شایع در اختلال یا بیماری پانیک، خود درمانی یا استفاده از داروهای آرام‌بخشی است که باعث نوعی وابستگی بیش از اندازه به این داروها می‌شود.

درمان بیماری پانیک با هیپنوتیزم

بهترین رویکرد در فرد مبتلا به این حملات مراجعه به یک پزشک عمومی است که پس از انجام بررسیهای اولیه اقدامات ابتدایی درمانی شروع می‌شود همچنین اعتماد به این بررسیها و پیگیری درمانی نزد یک پزشک واحد بسیار مهم است و بیمار را از سر درگمی و صرف هزینه‌های بی مورد و گزاف حفظ می‌کند.

دکتر محمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  عضو انجمن جهانی  هیپنوتیزم

مطالب مرتبط

آرامش با تکنیک های رفع اضطراب

بهبودی کامل پانیک ووسواس فکری

درمان بیماری پانیک با هیپنوتیزم

بیماری پانیک

449 دیدگاه ها

  1. عماد گفت:

    درود وخسته نباشسد استاد عالی من یک سال است که بادرو درمانی شروع به مهار این بیماری کردم و۱۰۰%خوب شدم ولی بعد قطع مصرف داروها حمله صورت نمیگیره ولی مثل یک ماشین که بخواد استارت بزنه تاروشن بشه ولی نمیشه اینجوری شده بیماریم استارت میخوره درحد یک ثانیه یعنی تپش قلب میخواد بگیرم وسرم گیج بره قطع میشه بعضی روزها چندین بار تکرار میشه ولی بعضی روزها اصلا خبری نیست الپرازلام نیم رو مصرف میکنم ولی میگم بعضی روزها اینجوریم به نظر شما شروع به درمان دوباره داروهام کنم یا نه بهتره برم هیپنوتیزم نمیخوام دیگه درگیر این بیماری باشم خیلی بهمم ریخته بود مخصوصا زمان مصرف دارویی همیشه احساس اعصبانیت داشتم نمیتونستم خشمم روکنترل کنم لرز میگرفت بدنم و یکسره دوست داشتم بخوابم یا اینکه فکر زیاد میکردم و همش به مرگ منتهی میشد با امدن کروناهم که بیشتر اوقات توهم میزنم ک گرفتم ولی متاسفانه توهم هست میتونید راهنمایی کنید منو درضمن حدود یک سال و چهارماه دارو درمانی رو انجام دادم

    • سلام عماد عزیز.
      اینطور که از چند جمله اول متوجه شدم شما گاهی در حد یک ثانیه حالتی حس میکنید و میگذرد که این یک ثانیه گاهی چند بار تکرار میشود اما سریع خاموش میشود، پس بنابراین بخوبی قابل تحمل است،
      و از چند جمله میانی متوجه شدم دیگر الان درگیر این بیماری نیستید و عصبانیت و لرز و خشم هم مربوط به گذشته است و الان دیگر نیست ( چون با فعل ماضی نوشته اید نه با فعل حال)
      و اکنون با آمدن کرونا میترسید مبادا کرونا بگیرید.
      بنابر این نتیجه کلی اینکه آن یکی خوب شده (یعنی دیگر آنقدرها آزار دهنده نیست و بسیار گذرا هست) و برای این یکی درمان نیاز دارید که میتوانید برای هیپنوتیزم درمانی تشریف بیاورید و یا تحت نظر پزشکتان دارو درمانی مربوط به آن را شروع کنید!
      موفق باشید.

  2. شیما... گفت:

    سلام اقای دکتر
    پاییز سال ۱۳۹۷ بود یه شب از خواب بیدار شدم دیدم یه شخصی سر تختم وایستاده خودم نمیتونم حرکت کنم یا جیغ بکشم با این که سر تختم وایستاده بود دم گوشم نفس میزد و بالشمو میکشید بالا. تا یه مدت خیلی میترسیدم چراغ اتاقمو روشن میزاشتم میخابیدم کم کم داشتم به روال سابق برمیگشتم که پاییز ۱۳۹۸ بعد از ظهر تو خوابگاه خوابیده بودم که بیدار شدم میتونستم ببینم ولی حرکت نمیتوستم کنم اتاق رو میدیم بعد صدای یه مردی رو میشنیدم که بلند بلند داشت اذان میگفت خیلی ترسیده بودم دیدم که دوستم که دراز کشیده بود اومد پیشم بهم که دست زد از جام پریدم .یکی دو ماه بعد این حادثه یه شب خوابم نمیبرد صدای کوبیدن پا از وسط اتاق رو میشنیدم ولی چیزی نمیدیدم که یهو بهم برخورد کرد. میترسم الان دیگه سر چیزای خیلی مسخره هم میترسم همین دیشب بود میخاستم بخابم ترس نیومد سراغم گرفتم خوابیدم ولی وقتی خوابیدن با وحشت بیدار شدم بدون اینکه حتی دلیلشو بدونم…. تپش قلب میگیرم درست نمیتونم نفس بکشم بعضی وقتا که اینجوری میشم نمیتونم اتاق رو تحمل کنم بخاطره همین از اتاق میام بیرون میرم جایی که ادم باشه تنها نباشم .تمرکز ندارم کارای دانشگاهمو نمیتونم به موقع انجام بدم اکثرا انجام نمیدم به مرز مشروطی رسیدم نمیدونم چیکار کنم

    • سلام شیمای عزیز.
      برخی مطالبتان شبیه بختک و یا فلج خواب است برخی شبیه توهم هست . برای درمان توهم با مراجعه به یک روانپزشک ( نه متخصص اعصاب و روان) یک دوره دارو درمانی انجام بدهید اکر بهبودی پیدا نکردید به من مراجعه بفرمایید.
      موفق باشید.

  3. فریاد رستمی گفت:

    سلام خدمت دکتر عزیز منم حدود ۹ ماهه تحت نظر دکتر اعصاب و روانم حملات پانیک دارم ولی احساس میکنم دارو درمانی تا حدودی جواب میده .چون بیماری من بعد از مصرف ۶ ماه دارو عود کرد .سرترالین و لیبریوم مصرف میکنم همراه پروپرانولول ۲۰ .به نظر جنابعالی چند جلسه با هیپنوتیزم درمانی خوب میشم. ممنون از راهنماییتون

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام فرهاد رستمی عزیز
      بیماری پانیک و حملات آن با ۸ جلسه هیپنوتیزم درمانی به روش من قابل درمان است. موفق و سلامت باشید.

  4. shirin گفت:

    سلام جناب دکتر. خسته نباشین و ممنون از سایت خوبتون.
    نامزدم حدود یک سال که دچار این بیماری شده. کلا آدم عصبی هست و پدرشون هم در جوانی دچار همین بیماری بود که خوب شدن… تو این یه سال با دارو هایی که پزشک داده کمی بهتره اما هنوزم بعضی وقتها حمله بهش دست میده… ممکنه این بیماری همیشه براش بمونه و کامل خوب نشه و مجور باشه همیشه دارو مصرف کنه؟
    نامزدم خودش پزشکه و از ترس این بیماری دیگه واسه تخصص تلاشی نمیکنه و میکه با این بیماری نمیتونه جراح باشه… واقعا همین طوره؟

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام شیرین عزیز.
      از لطف شما ممنونم.
      سلام مرا به همکار عزیزم ابلاغ بفرمایید. گویا با داروها فقط کمی بهتر شده اند و حملات هست و ترس از حمله هم زیاد است. درست است که ایشان بواسطه اعتقادی که به داروها دارند، در حال مصرف آنها برای بهبودی هستند ، اما به ایشان بفرمایید که در علم پزشکی، combination therapy یعنی درمان ترکیبی در درمان بیماریها جایگاه دارد. یعنی میشود همزمان با روش دارو درمانی روش دیگری مثل هیپنوتیزم درمانی هم انجام داد تا به نتیجه بهتری رسید. علی الخصوص که با شرطی سازیهای هیپنوتیزمی که در افراد مبتلا به پانیک انجام داده ام بحمدالله تعداد زیادی از هموطنان از این بیماری رهایی پیدا کرده اند.
      موفق باشید.

  5. علی گفت:

    سلام اقای دکتر .
    من الان نزدیک به دو هفته هست نشانه های بیماری پانیک رو دارم.
    چون وقتی استرس اظطرابم رفع میشه انگار هیچ مشکلی ندارم.ولی وقتی اظطراب (پانیک) میاد هم علایم جسمیش میاد هم روحی.
    البته ازمایش هم دادم. ولی جوابش چند روز دیگه میاد.
    پارسال هم چکاب کامل دادم. دکتر گفتن هیچ مشکلی نداری.
    ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    • سلام علی جان
      معیارهای تشخیصى حمله پانیک به صورت زیر مى باشد؛
      دوره مشخصی از ترس یا ناراحتی شدید، که در طی آن چهار مورد ( یا بیشتر ) از علائم زیر به صورت ناگهانی ایجاد شده و طی مدت ۱۰ دقیقه به اوج خود برسند :
      • تپش قلب ، کوبش قلب یا تسریع ضربان قلب
      • تعریق
      • لرزش یا تکان خوردن
      • احساس تنگی نفس یا خفه شدن
      • احساس انسداد گلو
      • درد یا ناراحتی قفسه سینه
      • تهوع یا ناراحتى شکمی
      • احساس سرگیجه ، اختلال تعادل ، سبک شدن سر یا غش
      • مسخ واقعیت ( احساسات غیر واقعی ) یا مسخ شخصیت ( جدا شدن از خود )
      • ترس از دست دادن کنترل یا دیوانه شدن
      • ترس از مردن
      • پارستزی ( احساس خواب رفتگی یا سوزن سوزن شدن )
      • احساس سرما یا گر گرفتگی
      نکته مهم حملات پانیک غیرمنتظره و مکرر بودن آن مى باشد.

      • این بیماران نگرانی مداوم درباره بروز یک حمله دیگر دارند.
      • نگرانی درمورد اهمیت حمله ها یا پیامدهای آنها وجود دارد
      • تغییر قابل ملاحظه رفتار به دلیل این حمله ها

      تشخیص این اختلال برعهده پزشک است و صرف وجود علایم فوق به معناى ابتلا به آن نیست و نیاز به رد سایر علل دارد. نباید حملات پانیک در نتیجه اثرات فیزیولوژیک مصرف یک ماده ( مثل سوء مصرف داروی تجویز شده ) یا یک بیماری طبی عمومی ( مثل هیپرتیروئیدی ) ایجاد شده باشد . درمان دارویی در کنار سایر درمان ها توسط پزشک به بهبود پانیک کمک می کند اما دارو به تنهایی مناسب نیست و همواره میبایست در کنار درمان های غیر دارویی باشد. درمان غیر دارویی پانیک باید به طور پیوسته و مداوم تحت نظر پزشک انجام شود در غیر این صورت بیماری مزمن شده و فرد برای تسکین خود هر گونه دارویى را مصرف می کند تا به او کمک کند.
      اقدامات لازم در زمان حمله پانیک
      ۱. داشتن آمادگی بیمار در زمان بروز حملات پانیک از طریق کسب اطلاعاتی درباره بیماری و مشورت با پزشک متخصص . در این زمان باید اطرافیان و خانواده محیط امن و آرامی را برای بیمار فراهم کنند تا به کنترل حملات پانیک کمک کنند.
      ۲. در زمان حمله پانیک فرد نفس نفس می زند که برای کنترل حمله و کاهش اضطراب در کیسه پلاستکی در مدت چند دقیقه نفس بکشد.
      ۳. انجام اقداماتی که پزشک برای کاهش شدت حمله پانیک برای فرد تجویز می کند. پزشک براى درمان کامل راهکارهایی تجویز مى کند تا فرد در آینده دچار حمله پانیک نشود و یا بعبارتى از آن پیشگیرى شود و درمان کامل حاصل شود. با هیپنوتیزم درمانی با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم و مشاوره های پزشکی که انجام میدهم بیماری پانیک با ۸ جلسه قابل درمان و کنترل است. موفق و سلامت باشید.

  6. پویان گفت:

    با سلام خدمت آقای دکتر حریری
    من حال روحی و جسمی سالمی داشتم که در اثر یک حادثه غیر منتظره دچار بیماری پانیک شدم، نزدیک ۳ ساله که آرامش ندارم و مدام تو اظطراب هستم و توهم های پانیک چند وقتی تحت نظر متخصص بودم تا اینکه دوباره حمله ی شدیدی بهم دست داد . تا اینکه العان واقعا خسته شدم از این وضعیتم. آیا با درمان های شما امیدی هست که مثل روز اول بشم؟ یا درمان قطعی داره بیماری من؟
    با تشکر

    • سلام پویان عزیز
      بیماری پانیک یک بیماری اضطرابی است که در تمام سنین دیده می شود اما شایعترین سن بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است.
      پانیک به صورت حملات اضطراب بروز می کند که معمولا با نشانه های زیر شناخته می شود:
      معمولا طول مدت حمله حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است
      در هر یک از حملات، احساس شدید اضطراب، ترس و نگرانی بروز میکند و در مدت چند دقیقه به اوج خود میرسد
      بیماری پانیک درمان دارد و در هیچ کتاب تکست معتبری نوشته نشده بیماری پانیک غیر قابل درمان است. حملات پانیک منجر به مرگ نمی شود اما به خصوص در صورت شدید بودن علایم عوارضی دارد که ممکن است در زندگی عادی فرد اختلال ایجاد نماید و حتی در مواردی وی را از انجام کار روزانه باز دارد.
      جهت درمان بیماری پانیک با هر دو روش دارویی و غیر دارویی میتوان از بروز این حملات پیشگیری نمود. استفاده توام از روش های دارویی وغیر دارویی برای کنترل بیماری مفید تر است . با روش هیپنوتیزم درمانی با روش من حدود ۸ جلسه نیاز به درمان دارد. پس با آسودگی خاطر به درمان خود توجه داشته باشید و نسبت به آن اقدام کنید. موفق و سلامت باشید.

      • آراز گفت:

        سلام وقت بخیر جناب دکتر
        من هر چند وقت یک بار دچار تنگی نفس میشم بطوری که انگار ریه هام تحت فشار قرار میگیرن و هرچی نفس عمیق میکشم آروم نمیشم و همین نفس کشیدن های مکرر باعث میشه از ناحیه پشت قفسه سینه درد احساس کنم.
        ۱۳ سالم بود یک بار اینطوری شدم و خوب شدم تا چند سال پیش دوباره اینطوری شدم و حدود ۱ سال داروهایی مثل فلوکستین و آلپرازولام و … استفاده کردم خوب شدم. اما الان دوباره دچار تنگی نفس شدم و ۲ هفته هست احساس خفگی میکنم.
        لازم به ذکر است که وقتی حواسم پرت میشه تنگی نفس یادم میره و وقتی یه کم بهتر میشم ترس اینکه دوباره تنگ نفس بشم میاد سراغم و دوباره بشدت تنگ نفس میشم…
        قبلا نهایتا ۳ یا ۴ روز اذیتم میکرد اما الان ۲ هفته هست تنگ نفسم یه روز شدید و یه روز کمتر
        لطفا بفرمایید من دوباره دارو درمانی رو ادامه بدم یا بیام خدمت شما برای هیپنوتیزم درمانی ؟
        هیپنوتیزم درمانی بطور قطعی مشکل من رو درمان میکنه ؟

        • سلام آراز عزیز.
          احتمال دارد یا دچار فشارهای روحی باشید یا دچار وسواس فکری هستید.
          این اختیار با شماست که چه روش درمانی را شروع کنید، و من بعنوان یک پزشک با دارو درمانی مخالف نیستم اما اگر با دارو درمانی به بهبودی مورد نظرتان نرسیدید به من هم سر بزنید تا برایتان پنل درمانی مناسب شما را طراحی کنم تا بهبودی پیدا کنید.
          موفق باشید.

  7. احسان قاسمی گفت:

    با سلام خدمت آقای دکتر حریری میخواستم از این طریق از شما و زحماتتون بابت درمان پانیک از شما تشکر کنم . هیپنوتیزم درمانی کمک بزرگی به درمانم کرده باز هم از شما تشکر میکنم

    • آقای احسان قاسمی
      اعتماد شما به درمان و تلاش همه جانبه ام برای بهبودی شما و سایر مراجعینم نتیجه ای مطلوب و موثر به همراه دارد. من از خداوند بزرگ شاکرم که مرا وسیله ای برای رفع بیماری ، بهبود و سلامت افراد جامعه ام قرار داده است . برایتان همواره آرزوی سلامتی و شادکامی دارم.

  8. حسین گفت:

    با سلام خدمت جناب دکتر حریری. بنده ۳۸سالمه . ۱۹سال پیش دچار حمله پانیک شدم که با دوماه مصرف قرص تقریبا خوب شدم که تا ۲سال پبش دوباره حمله ها و اضطراب ها شروع شد که با مصرف ۹ماه دارو دوباره تقریبا بهتر شدم ولی اضطراب ها باهام بود تا ۲ماه پبش یک حمله شدید تو مسافرت داشتم که با تنگی نفس همراه بود از اون روز به بعد چند تا حمله داشتم ومشگل دیگه اینکه از اون روز روی تنفسم فکر میکنم که نکنه تنگی نفس بگیرم . آقای دکتر این حالت فکر کردن به نفس کشیدن یا ترس از تنگی نفس وسواسه یا خیر . من از اضطراب و پانیک رنج میکشم تو را به خدا اگه با روش شما خوب میشم بگید واقعا دیگه خسته شدم . ممنون از لطفتون

    • سلام حسین عزیز
      از مشخصه های بیماری پانیک تنگی نفس ، ضربان شدید قلب و….. است. در درمان پانیک با هیپنوتیزم درمانی ذهن ناخودآگاه شما را تغییر می‌دهد تا بتوانید افکار خود را تغییر دهید تا کمتر در موقعیت حملات پانیک قرار بگیرید. درمان پانیک با هیپنوتیزم از طریق تلقین به این شکل است که در طول جلسات درمان پانیک با هیپنوتیزم ، پزشک شما را بهحالت خلسه هیپنوتیزمی می برد و سعی می‌کند به شما تلقین کند که اوضاع در کنترل کامل شما قرار دارد و هیچ چیز به شما صدمه نخواهد زد. تنفس خود را کاهش دهید، این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا احساس آرامش کنید. شما می‌توانید به خوبی از این مرحله عبور کنید، فقط نفس بکشید. در واقع این تلقین‌ها در ذهن ناخودآگاه شما ثبت می‌شود و زمانی که با یک حمله پانیک مواجه شدید، ناخودآگاه به این تلقین‌های باز می‌گردید و کنترل اوضاع را به دست خواهید گرفت.
      علاوه بر کمک گرفتن از هیپنوتیزم سعی کنید در صورت مواجه شدن با حملات، نکات زیر را به یاد آورید: احساسی که در این لحظات دارید، ناخوشایند است اما مضر نیست؛ بنابراین نگران نباشید. شما قبلاً هم با این حملات مواجه شده‌اید و جان سالم به در برده‌اید. این بار هم هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد و به خوبی از آن عبور خواهید کرد. بر تنفستان تمرکز کنید. به آرامی، عمیقاً و از طریق بینی خود نفس بکشید و به آرامی، عمیقاً و از طریق دهان آن را بیرون دهید. تصور کنید بدنتان با هر بار تنفس آرام و آرام‌تر می‌شود. سعی کنید صحنه‌ای آرام را تجسم کنید ( درمان پانیک با هیپنوتیزم در بهبود این مهارت به شما کمک زیادی کند). با پانیک مبارزه نکنید. اغلب تلاش برای مقابله با وقوع حملات، اوضاع را بدتر می‌کند. در عوض، سعی کنید که بر موج آن سوار شوید و بدانید که به زودی به پایان خواهد رسید. همواره سلامت و موفق باشید.

  9. سعید گفت:

    باسلام من از پارسال دچار بیماری پانیک شدم بعداز۸ماه خوب خوب شدم امامتاسفانه ازهفته پیش دوباره شروع شده دکترروان شناسم رفتم ولی فایده ندواشت تو رو خدا راهنماییم کنید ممنون

    • سلام سعید جان
      بیماری پانیک با روش هیپنوتیزم درمانی با روش تکنکیهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم نیاز به ۸ جلسه درمان است . پانیک اتک می تواند بدون هشدار رخ دهد، و باعث ایجاد احساس نگرانی شدید شود که این احساس بسیار شدیدتر از عصبانیت، اضطراب، یا استرس جزئی درباره مسئله ای است.با توجه به گفته انجمن روانشناسان آمریکا، افزایش ناگهانی احساسات در هنگام حمله به شدت “شدید” است و “بدون هیچ دلیل آشکاری” اتفاق می افتد، هرچند اغلب با نشانه های فیزیکی نظیر احساس گیر افتادگی یا ترس از جمعیت مرتبط است. اگر پانیک اتک دائما در حال اتفاق افتادن باشد منجر به بیماری شدیدتری به نام اختلال ترس یا (panic disorder) می شود که حدود ۶ میلیون از افراد آمریکا به آن مبتلا هستند. به علت شدت و هجوم ناگهانی احساسات، علاوه بر نشانه های جسمی که ممکن است در همان زمان بوجود آیند، غیر معقول نیست که شما احساس دیوانگی یا دیوانه شدن را در زمان حمله وحشت زدگی حس کنید! پرفسور Todd Farchione از مرکز بیوتکنولوژی و اختلالات مرتبط با دانشگاه بوستون می گوید :
      ” قطع ارتباط ذهن و بدن در لحظه حمله و اتفاقات صورت گرفته می تواند بسیار گیج کننده باشد! یکی از بیماران من می گفت : “من نمی دانستم چه اتفاقی در حال رخ دادن است!” “بدن شما نمی داند چه باید بکند … نیمی از مغز شما به شما می گوید که شما باید فرار کنید، و نیمه دیگر به شما می گوید که شما باید بمانید و مقاومت کنید. شما درواقع در نوعی بن بست هستید.” (اما نگران نباشید، شما واقعا دیوانه نیستید و نباید احساس بدی نسبت به احساسات خود داشته باشید). با تغییر نوع تفکرتان اضطرابتان را از بین ببرید !!!
      هنگامی که شما دچار حمله وحشت می شوید، بدن شما به سرعت پاسخ می دهد و این حمله را همانند یک تهدید جدی فیزیکی قلمداد می کند، و در عرض چند دقیقه به حالت ناراحتی شدید افزایش می یابد. موج عظیم سیگنال های عصبی، آمیگدال (قسمتی از دستگاه کناره‌ای (سیستم لیمبیک) در مغز است)، فعال می کند و باعث ایجاد علائمی از قبیل ضربان قلب سریع و تپش قلب می شود که باعث می شود شما احساس حمله قلبی کنید. پالس های وحشت زدگی که مغز شما ارسال می کند موجب می شود که شما احساس عدم کنترل خود یا احساس مرگ کنید ! اما آنچه واقعا اتفاق می افتد، همان طور که پرفسور فارچینو توضیح می دهد، این است که بدن شما به دلیل درک خطرات احتمالی پر از آدرنالین می شود، در واقع ذهن شما با ترشح آدرنالین بدنتان را برای موقعیت های بحرانی و حیاتی آماده می کند. نظیر دویدن به سرعت ، مشت و لگد زدن برای دفاع از خود و …. اگر شما متوجه این امر بشوید که این یک واکنش طبیعی بدن است در نتیجه از میزان ترس شما کاسته خواهد شد. طبق گفته انجمن روانشناسی آمریکا، داشتن “تنگی تنفس” و “احساس اینکه شما نمی توانید هوا را به اندازه کافی دریافت کنید” یک اتفاق معمول در زمان تجربه حمله وحشت زدگی است. این اتفاق زمانی می افتد که اضطراب افزایش می یابد و شما بیش از حد سریع و (hyperventilate) نفس می کشید. یادگیری برخی از تکنیک های تنفس ذهنی ممکن است به جلوگیری از افزایش احساسات اضطراب در یک حمله عصبی در سطح مقدماتی کمک کند. یکی از علائم معمول حمله وحشت زدگی ، احساس ضعف، سرگیجه و بیهوشی است، به احتمال زیاد به دلیل این که خون از مغز شما به سمت پاهایتان در زمان حمله سرازیر شده است، بنابراین شما می توانید با آن مبارزه کنید یا از آن فرار کنید. نگران نباشید حتی اگر حالت تهوع نیز به شما دست دهد. در طول پانیک اتک، احساس گرما و یا لرز ناگهانی بسیار طبیعی است. در حالی که ممکن است یک حمله وحشت زدگی تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد، اما شما ممکن است عوارض آنرا تا ساعت ها احساس کنید. دلایل مختلفی برای اینکه چی کسانی و چرا دچار پانیک اتک می شوند وجود دارد. اما چیزی که مشخص است این است که استرس نقش بسیار اساسی را در این زمینه ایفا می کند. و ممکن است استرس ۷-۸ ماه قبل از حمله به سراغ شما بیاید.
      دکتر رید ویلسون، استاد روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی می گوید : ” “اغلب ممکن است دلیل استرس حس شکست باشد” حسی همانند اینکه کار و یا چالشی بزرگ پیش رو دارید و مهارت های خود را برای انجام این کار کوچک می دانید.” اگر با رویکرد نسبتا مداوم با استرس زیادی مواجه شدید و بیشتر علائم ذکر شده بالا را تجربه کرده اید، به احتمال زیاد شما در معرض پانیک اتک هستید. اگر فکر می کنید با توجه به نشانه های ارائه شده در بالا شما دچار پانیک اتک و یا حملات مکرر هستید، بهترین راهکار این است که به دنبال یک متخصص که می تواند درمان شناختی رفتاری ارائه دهد بگردید. انجمن روانشناسان آمریکا می گوید که کارشناسان آموزش دیده در درمان شناختی رفتاری می توانند به شما در تغییر تفکر شما کمک کنند تا موقعیت های مثبت بالقوه را مثبت تر ببینید، ترس های خود را درک کنید و در نهایت با آنها روبرو شوید. از تکنیک های آرام سازی و خود هیپنوتیزمی استفاده کنید . استفاده از مکانیزم های طبیعی بدن می تواند برای درمان پانیک اتک مفید باشد. اگر فقط میشد تعداد بیشتری از مردم از مزایای هیپنوتیزمی و اثرات آن آگاهی داشتند و می توانستند با نظم شخصی خود با پیوستن به یک برنامه تغییر سبک زندگی به مقابله با پانیک اتک بپردازند، ما می توانستیم از تراژدی از بین رفتن میلیون ها نفر که به صورت غیر ضروری درگیر تاثیرات جانبی و تاثیرات مخرب داروهای مخدر، شده اند جلوگیری کنیم. موفق و موید باشید.

  10. سیامک گفت:

    با سلام خدمت شما ،بنده بهمن پارسال یه ساعت از بعدظهر که خوابیده بودم به صورت وحشت ناک از خواب پریدم و تپش قلب شدید داشتم و احساس خیلی وحشت ناکی داشتم.از اون روز به بعد در عرض یه هفته چند بار این حالت رو داشتم .انواع دکتر رفتم قلب و گوارش و کلی دکتر دیگه همه گفتن که سالم هستین.از اون روز به بعد به من ایندرال ۱۰ دادن .اوایل خوب بود ولی بعد از یک مدت اشتهای من بسیار زیاد شد همش احساس گرسنگی و سرگیجه میگردم.دکتر روان شناس که رفتم گفتن پنیک شدی .الان نزدیک ۸ ماه میشه که میخوام ایندرال رو قطع کنم نمیتونم چون وقتی میخورم تپش قلبم خوب میشه ولی همش احساس سرگیجه و گرسنگی دارم و همش فکر میکنم دارم میفتم و وقتی هم که نمیخورم تپش قلب میگیرم فقط کافی ۱۰ دقیقه برم بیرون دیگه شروع میشه .ولی همش احساس میکنم که همه اینها ذهنی هستش و مشا جسمی نداره .اقای دکتر لطفا منو راهنمایی بفرمایید.

  11. حمیدرضا گفت:

    سلام اقای دکتر من دچار بیماری پانیک شدم تا حتی الان دوماهه قرص مصرف میکنم و پیش روانپزشک هم رفتم نمیگم بهتر نشدم ولی ترس از فضای بسته گرفتم مث اتوبوس یا مترو چون بی اراده گاز معده تولید میکنم در حالت استرس و خیلی سخت میتونم جلو خودمو بگیرم به نظر شما هیپنوتیزم میتونه کل این بیماری که شده ملکه ذهنم و از ذهنم پاک کنم و دوباره سلامتیمو به دست بیارم گاز معده هم خوب بشه تو رو خدا راهنماییم کنید

  12. پارسا گفت:

    دوستانی که خودارضایی میکنن حتتتتتما ترک کنن. معمولا جوونا بخاطر خودارضایی دچار حملات عصبی میشن. چون خودارضایی به شدت به سیستم عصبی و مغز آسیب میرسونه. اینو هم طبق مطالعاتی که کردم میگم و هم تجربه ی شخصی . به امید این که با ترک این عمل گناه زندگی جدیدی رو شروع کنیم

  13. گیسو گفت:

    سلام خسته نباشید جناب دکتر خواهرمن دوماه پیش ناراحتی گوارش گرفتن براشون تشخیص ورم معده ومعده عصبی دادن .ازهمون موقع دلشوره شدید داشتن بطوریکه صبحها ای زود ازخواب بیدارمیشن دلشوره ولرز واسترس وتهوع دارن .یه مدت خوبن بعدچند روز این حالت ودارن ودرحال حاضرالازاپین ۲ونیم شبها میخورن .یه هفته خوبن یه صبح این حالت بهشون دست میده.تنگی نفس وتپش قلب ندارن.ممکنه بیماری پانیک باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    البته میخوام بدونم دربیماری پانیک حتکا تپش قلب شدید وتنگی نفس وجود داره؟؟

  14. احسان گفت:

    سال قبل برای درمان پانیک خدمت شما رسیدم که تاثیر زیادی داشت و آرامش من تا حد زیادی برگشت دوستانی که به این اختلال دچارند ناراحت نباشند که هیپنوتیزم راه درمان آن است . من پنج سال انواع قرص ها را مصرف کردم که به جز مسکن چیز دیگری نبودند اما با هیپنوتیزم تا حد زیادی درمان شدم به امید سلامتی و تندرستی برای همه هم میهنان

  15. مسعود گفت:

    باسلام
    ممنون از سایت خوبتون.

  16. kian گفت:

    سلام و تشکر از شما

    من چند بار توی استخر و یکی دوبار هم زیر دوش حمام انگار آب وارد ریه ام شده و به سختی نفس میکشیدم واسه همین فکر کردم سیستم تنفسی ام مشکل داره پیش متخصص گوش و حلق وبینی و حتی قلب رفتم چکاپ دادم مشکلی نداشتم حدس پزشکای که رفتم پانیک بود.اگه مقدوره نظرتون رو بدونم.

  17. پریسا گفت:

    سلام توروخدا کمکم کنین یک لحظه آرامش ندارم میلرزم همش میترسم هر آن پانیک سراغم میاد .دو سال و نیمه مبتلا هستم.من خوب نمیشم؟

  18. سیاوش گفت:

    سلام. حدود یک سال است که دکترم تشخیص بیماری پنیک داده اوایل خوب ولی مجددا شب هنگام خواب ترس به سراغم میآید و روز ها هم بسیار عصبی میشوم چکار کنم. چه داروی برای ترس شبم مصرف کنم که راحت خوابم ببرد وصبح بتوانم به راحتی از خواب بیدار شوم.ر.در ضمن افسردگی هم دارم .پر خاشگریم بسیار زیاد شده.باتشکر

    • سلام سیاوش عزیز
      بیماری پنیک و عوارض ناشی از آن ازجمله ترسهای بی اساس و همچنین افسردگی و عوارض آن نظیر پرخاشگری با هیپنوتراپی قابل درمان است . چنانچه تمایل به درمان دارویی دارید حتما زیر نظر پزشک و یا روانپزشک انجام شود . سلامت و موفق باشید.

  19. بابک گفت:

    سلام آقای دکتر
    ما حدود ۹ سال است درگیر مریضی مادرم هستیم.مادرم رو پیش پند روانپزشک و رواندرمان بردیم که فقط دوا تجویز کردن و ۹ سال است که مادرم دواهای ضد افسردگی و …. مصرف می کنه .یه مدت خوبه و یه مدت به شدت بد.آخرین روان پزشک بیماری مادرم رو انفکاک شخصیتی یا دیزوسیشن تشخیص داد و باز هم دارو .اصلا بهتر نشده ولی من با خواندن نوشته های شما در مورد بیماری هراس فکر می کنم بیماری مادرم هراس باشد.اقای دکتر من شرایط و حالات مادرم رو در حین حمله عصبی می نویسم لطفا کمکم کنید برای تشخیص و درمان این بیماری.
    مادرم در این ۹سال بیشتر و بیشتر منفی باف شده است از هر چیزی می ترسه مثل جای تاریک ارتفاع.آب از حرف و حدیث مردم واز مرگ و …..مشکل اصلی وقتی هست که خبر بدی بشنوه مثل مریضی کسی یا مرگ کسی بعد یهو یهحالت حملهعصبی به خود میگیره و فورا میگه کع دارم خفه می شم میگه که چند نفر دارن منو میزنن و با اضرافش که کسی اونجا نیست حرف میزنه و میگه بچه هام کوچیکن. گشنشونه .ما رو در اون لحظه اصلا نمیشناسه بعد میخواد که فرار کنه به یه جایی ما سریع کنترلش می کنیم و دستشو می گیریم بعد دادن قرص آرام بخش خوابش می گیره و بعد خوابش هیچی یادش نمی مونه .در ضمن مثلا واسه چند ماه خوبه هیچ حمله ای نداره و بعضی اوقات روزی چند بار این حمله بهش دست میده.به نظر شما هینوتیزم درمانی موثر هستش
    جناب دکتر ممنون میشم اگه کمکم کنید در تشخیص و درمان این بیماری و راهنماییم کنید

  20. محمد گفت:

    سلام آقای دکتر من ۵ ساله که دارم خود ارضایی میکنم و ۱۷ سال سن دارم و ۲ ساله که بیماری پانیک گرفتم (از ۱۵ سالگی) و فکر های مسخره میاد به ذهنم مثلا میگم کره ی زمین داره میچرخه یعنی ماهم رو زمینیم داریم میچرخیم و سریع استرس میگیرم و میترسم میخوام خودکشی کنم واقعا خسته شدم توروخدا کمکم کنید به مادرم نمیتونم بگم منو دکتر ببره چون واقعا نمیخوام مادرم ناراحت بشه و کسی بفهمه من پانیک دارم و خودارضایی میکردم . منتظر جوابتونم

    • سلام محمد جان
      بیماری پانیک و خود ارضایی هر دو درمان هیپنوتیزمی دارند ولی من در زمینه مسائل جنسی کار نمیکنم . بیماری پانیک با ۸ جلسه ۴۵ تا یکساعته با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم قابل درمان است . افکار خودکشی میتواند علامت افسردگی باشد . مادران دوست دارند فرزندانشان در کمال سلامت باشند و پنهان کاری در این زمینه صحیح نمیباشد . بهتر است هرچه سریعتر نسبت به درمان خود اقدام نمایید. موفق و سلامت باشید.

  21. artin گفت:

    با سلام
    آقای دکتر من یک هفته هستش که مدام اضطراب شدید دارم و دیگه انگار آخر عمرمه روحیه ام خیلی خراب شده چیکار کنم؟ روزی دو عدد قرص ایندرال مصرف می کنم اثری ندارند بدنم عرق می کنه و افکار به هم ریخته ترس هم دارم و خیلی هم دلم می گیره انگار که می خوام گریه کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید .

  22. محسن گفت:

    سلام من محسن ۱۹ساله از شهرستان مزاحمتون میشم، ببخشید من با مطالعه ای که در مورد مطالب شما کردم بیماری خودرا شناختم، به احتمال زیاد من دچار بیماری پانیک شده ام ،به مدت چهار پنج سال است که دارم زجر و رنج میکشم…،علایم بیماری من اینگونه است که خودبه خود بدون دلیل خاصی و همراه با تلقینات منفی دچار یک هراس ودلهره بسیار شدید میشوم و لرز و تپش وافزایش ضربان قلب به من رخ میدهد مثلا به من تلقین میشود که به دور خود با سرعت زیاد میچرخم و ذهنمم کاملا احساس واقعی بودن میکند و باعث میشود یک ترس بسیار شدید به من رخ بدهد که احساس کنم واقعی است،باید این راهم بگویم که میترسم به خانواده ام بگویم که مبادا بگویند دیوانه شده است!!البته من با داشتن مشکل مالی تا به حال به پزشک مراجعه نکرده ام،میخواستم نظر شماراهم در مورد این بیماری بدانم؟و اینکه این بیماری کاملا قابل درمان است یا نه؟واینکه چکار باید بکنم؟؟خواهشا زود جواب دهید…ممنون
    با تشکر فراوان…

    • سلام محسن عزیز
      تشخیص بیماری به عهده پزشک است . ممکن است شما دچار بیماری پانیک باشید اما قبل از اینکه به یقین برسید حتما نظر پزشک در اینگونه مواقع ارجح است . اگر بیماری شما پانیک باشد بله با تکنیکهای هیپنوتیزمی که انجام می دهم با ۸ جلسه قابل درمان است . با مطب ۴۴۲۷۶۳۱۱ و ۴۴۲۷۶۳۲۶ ۰۲۱ تماس بگیرید تا راهنمایی شودید. سپاسگزارم

  23. امید شب خیز گفت:

    سلام خسته نباشید
    ۲۵سال سن دارم از دوسال پیش دوچار حمله پانیک شدم تحت درمان دکتر اعصاب و روان قرار گرفتم به مدت یک ماه آسنترا مصرف کردم و در طول مدت مصرف کاملا خوب شدم اما بعد از یکماه که قرصم تموم شد به تدریج دوباره دوچاره حمله پانیک شدم الان خیلی دنبال راه درمان کامل و قطعی هستم چون رو زندگیم تاثیر گذاشته بحث های مکرر با خانوادم دعوا های فروان با زنم به کلی کلافم و خستم کرده و خیلی زود رنج شده ام.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    نحوه درمان و ارتباط با شما چگونه است
    با تشکر از شما

    • سلام امید جان
      بیماری پانیک با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم طی ۸ جلسه قابل درمان و کنترل است . جهت هماهنگی بیشتر با مطب به شماره ۴۴۲۷۶۳۱۱ و ۴۴۲۷۶۳۲۶ ۰۲۱ بین ساعات ۱۱ صبح تا ۸ شب تماس بگیرید. سلامت و موفق باشید.

  24. shirin گفت:

    ست قبلی من رو جواب ندادین… نامزدم قبلا یه بار هیپنوتیزم را امتحان کرده اما میگه هیپنوتیزم نمیشده… ممکنه این روش روش جواب نده؟

    • سلام شیرین جان
      درجه هیپنوز پذیری افراد متفاوت است . گاهی فرد ممکن است در جلسه اول هیپنوز نشود اما در جلسات دیگر به دلیل آمادگی های خاص هیپنوز بشود. گاهی فردی ممکن است با یک هیپنوتراپیست هیپنوز نشود اما با هیپنوتراپیست دیگر هیپنوز صورت بگیرد. موفق باشید.

  25. reza گفت:

    سلام ، متخصص جراحی مغز و اعصاب با تشخیص پانیک به من قرص هالوپریدول ۰.۵ صبح نصف و شب هم نصف آیا قرص فوق استفاده کنم؟ راهنماییم کنید. ممنون

  26. سارا گفت:

    سلام دکتر من مبتلا به پانیک هستم میخواهم بدانم در جلسات هیپنوتیزم فقط بیمار باید تنها باشد؟و در هنگام درمان سخنان بیمار ضبط میشود؟که خود بیمار بعدا گوش بدهد و بداند غلت بیماری چیست

  27. User گفت:

    Salam dr. Hariri.
    Aya khordane hamzamane depakine, propranolol va quetiapine ba ham koshandas?

  28. بهراد گفت:

    سلام
    من حدودآ نزدیک به ۲ سال بود که درگیر پانیک بودم ولی هیچ وقت ازش اطلاعی نداشتم. اوایل که دچار حمله میشدم احساس میکردم که حالم خیلی بده و درگیر یه بیماریه جسمی خیلی شدید و حاد شدم. موقع حمله همش احساس میکردم الانه که سکته کنم یا الانه که غش کنم یا الانه که تشنج کنم. یا حتی احساس میکردم دچار حملات صرع میخوام بشم. گاهن هم احساس میکردم سرطان دارم و به خاطر علایم سرطان این حالتها بهم دست میده. خلاصه خیلی احساس بدی بود. به چند نفری که باهاشون ارتباط نزدیک و صمیمانه ای داشتم مشکلمو در میون گذاشتم. ولی یا توجه چندانی نمیکردن یا از روی نگرانی واسم دکتر قلب و مغز معرفی میکردن. خودم اصلا تصور نمیکردم که یه بیماریه روانی بتونه منو به چنین روزی بندازه. اصلا فکر نمیکردم روحی روانی باشه مشکلم. تا دلتون بخواد دکتر قلب و مغز و متخصص داخلی رفتم و کلی آزمایشات جور وا جور و رنگارنگ دادم. البته فقط چکاپ میکردن و میگفتن مشکلی ندارم. خودمم خیلی تعجب میکردم. تا اینکه کارم به جایی رسید که روزی حداقل ۲ بار دچار حمله میشدم و حتی این آخرا یک بار که تو محل کارم تنها بودم خودم به اورژانس زنگ زدم. اما اورژانس که رسید حالم کاملا خوب بود. دکتر اورژانس ازم پرسید آیا ناراحتی روحی و روانی خاصی داری؟ منم جواب دادم: نه اصلا. اولش فکر کردم میخواد کنایه بزنه که ” مگه مریضی الکی زنگ میزنی به اورژانس؟ ” ولی بعدش خودشون توضیح دادن که تو بعضی بیماریهای روانی شخص بدون اختیار با اورژانس تماس میگیره و میگه احساس ناراحتی میکنم به فلان دلیل. منم سفره دلمو وا کردمو گفتم که مشکلم چیه و چه احساسی دارم. همونجا گفت احتمال داره دچار پانیک باشم ولی گفت حتمآ به پزشک مراجعه کنم. و این شد که چند روز پیش متوجه بیماریم شدم و شروع کردم به تحقیق در این مورد که رسیدم به سایت دکتر حریری و صفحه پانیک ایشون و این متنو با شما دوستان گل هم درمیون گذاشتم.

    ولی نکته جالب اینکه: تو این ۵ روزی که متوجه بیماریم شدم و علیرغم اینکه داروی خاصی استفاده نکردم و با راهکارهایی که از دکتر گرفتم و با تلقینات و به دلیل آگاهی دیگه از حمله نمیترسم چون کسایی که دچار حمله میشن میدونن ترس از حمله بعدی دست کمی از خود حمله نداره. و تو این ۵ روز فقط ۱ بار دچار حمله شدم و به عبارتی تونستم یه کوچولو مهارش کنم.

    امیدوارم مفید واقع شده باشه این متن.

  29. سپیده گفت:

    سلام. من ۲۶ ساله هستم و ۱۰ ساله که داروهای اعصاب برای افسردگی استرس و خودکشی مصرف میکنم. تقریبا دو سال پیش یه حمله ی پانیک داشتم بعد از اون زیاد پیش نمیومد مگر اینکه خیلی عصبی میشدم. اما الان تقریبا شش ماهه که حالم اصلا خوب نیست. تو این شش ماه هر دو ماه یکبار خود به خود حمله ی پانیک بهم دست داده حتی وقتی عصبی نبودم و آخرین حمله ی پانیکم هم چند شب پیش بود. از اون شب به بعد تمام روز استرس دارم و سرم اذیتم میکنه و همش میترسم دوباره پانیک پیش بیاد. دکترهای روانپزشکم هیچ کدوم حرفی از پانیک نزدن و فقط آرام بخش بهم دادن اما یه دکتر درمان با هیپنوتیزم رو پیشنهاد کرده و خانواده ام اجازه نمیدن. من باید چی کار کنم؟؟ اگه باید دارو درمانی باشه پیش کدوم دکتر برم و چه دارویی بخورم؟؟ درمان هیپنوتیزم رو انجام بدم؟؟ لطفا راهنماییم کنید حالم اصلا خوب نیست.

  30. امیر گفت:

    با سلام .من ۳۳ سال دارم و حدود دو هفته است دچار حمله پانیک شده ام.دکتر چند دارو تجویز کرده و گفته اند به مدت یکسال درمان طول میکشد.علیرغم مصرف قرص همچنان بعضی شبها حمله پانیک به من دست میدهد.
    سوال من این بود که آیا با هیپنوتیزم میتوان به حمله پانیک غلبه کرد و چند جلسه طول میکشد؟
    و آیا با هیپنوتیزم میتوان تمام خاطرات بد گذشته را از ذهن پاک کرد؟
    با تشکر

  31. shiva گفت:

    سلام
    من ۲۳ ساله به خاطر اضطراب امتحان احساس میکردم پاهام حس ندارن بعدا دچار حملات پانیک شدم در حال حاضر آلپروزولام و قرص ضد اضطراب استفاده میکنم فقط احساس میکنم تمرکز ذهن ندارم بیشتر از نیم ساعت هم نمیتونم کاری رو انجام بدم یا زیاد دراز میکشم یا راه میرم فک میکنم بیقرارم ولی تازگی ها دیگه دچار این حمله نمیشم به بعضی عطر ها حساسیت دارم و کمی سنگینی ذهن دارم یک ماه داروها رو استفاده کرده بودم خوب شده بودم ولی متاسفانه دارو هام رو قطع کردم یه کم حالم خوب نیست به صداهای بلند حساسیت نشون میدم ممنون میشم در این مورد منو راهنمایی کنید و روش درمان هیپنوتیزمی چیه ؟ برام توضیح میدین
    با تشکر

  32. مریم گفت:

    با سلام آقای دکتر من ۳ ساله که برای درمان پانیک که موقع حملاتش واقعا عذاب میکشم و خارج از تحملمه قرص تراانکوپین و سرترالین مصرف میکنم و مشاوره هم روم اصلا اثری نداره! ۲ ماه پیش بدنبال مصرف قرص های ضدبارداری و حالت تهوع مداوم دوباره اون حالت به سراغم اومد. خیلی دلم میخواد بچه دار شم ولی از اینکه حملات تو بارداری سراغم بیاد میترسم. آیا این اتفاق می‌افتد ? آیا مصرف قرص هام در دوران بارداری خطرناکه? و سوال آخر اینکه آیا شما میتونید با هیپنوتیزم درمانی منو برای همیشه از این بیماری و مصرف دارو نجات بدید? متشکرم

  33. اصغر گفت:

    سلام.
    تعریف شما رو از دوستان زیاد شنیدم همسر بنده دچار وسواس شدیدی شده تا حالا پیش دکترهای زیادی بردم الان نزدیک دو سال وسواس گرفته ایا با هیبنوتزیم میشه درمانش کرد یا نمیشه تورو خدا کمکم کنید زندگیم داره از هم میپاشه

  34. مهدی گفت:

    عرض ادب و احترام پسری ۳۳ ساله هستم پدر مرحومم که بر اثر ایست قلبی فوت کرد که از همکاران خودتون بودن (ارتوپد orthopaedist) متاسفانه کلسترول بالا و استعمال دخانیات کار خودشو کرد؛ بگذریم من که حدود ۸ سال سیگار کشیدم البته الان دوسالی هست نمیکشم ولی مدت ۸ ماهه دچار اضطراب و طپش وحشتناک قلبی میشم که گاهی با افت شدید فشار هم همراهه اولشم با نفس تنگی شروع میشه گاهی هم تعریق نمیتونم وخامتشو تشریح کنم ولی بهیچ وجه دردی تو قفسه سینه نداشتم شکر خدا؛ یعنی ترس از پیشینه ی پدرم که خودش هم دکتر بود و اینکه در سن کم ۴۳ سالگی اولین سکته رو داشت و بعدش عمل بای پس ۵۳ سالگی و بعد مدتی فوت در ۵۹ سالگی مثل خوره تو جوونمه؛ خب وقتی یه پزشک بهمین راحتی میمیره منکه هیچ دانشی ندارم همش ترس ترس ترس دکتر همیشه از بچگی با ترس از مردن بابام مدام تو استرس بودم؛ چون مادر مرحومم هم نرس بیمارستان سوانح بیمارستان شهید کامیاب مشهد بود کلا تو محیط متشنج بزرگ شدم؛؛ اوایل فقط زمان رانندگی دچار این موضوع میشدم الان دیگه کارم بجایی رسیده حتی از خونه بیرون نمیرم؛ اکو دادم ولی از نوار و اکو نمیشه گرفتگی عروق رو تشخیص داد؛دکتر ریه تشخیص آسم و برونشید داد یه متخصص دیگه ریه رد کرد تو اون مقطع انقدر استروئد بخوردم دادن که داغونتر شدم ؛در اخر پزشک اعصاب منشا رو روانی میدونه و تشخیص پانیک داده بخدا داغون و سردرگمم ترس قلب بیشتر ازارم میده بخاطر بابام؛ الان داروی آسپرین بچه رو روزی یه دونه البته خودسرانه اونم بدلیل عدم تحرک کافی میخورم ولی به دستور پرشک اعصاب ایندرال ۱۰ هم روزی ۳ تا و زاناکس هم روزی ۲ میلی گرم و اگر زاناکس پیدا نکنم آلپرازولام ایرانی ۳ تا یک میلی میخورم اینو الان ۲ ساله میخورم و کلردیازپوکساید ۵ هم ۳ بار در روز میگیرم البته دکتر ۴۰ میلی در روز رو پشنهاد کرد ولی من کمتر شروع کردم ولی همچنان گاها ضربان شدید و تنگی نفس دارم گاهی البته حتی بیرون رفتن برای خرید برام غیر قابل تحمله؛؛ دکتر اعصاب بجز داروهای ذکر شده بهم سرترالین ۵۰ میل داده بعلاوه کلومیپرامین ۲۵ میلی با آلانزاپین تدافرام ۲ونیم با کلر دیازپوکساید ۴۰ میل در روز که هیچکدوم رو نخوردم چون از عوارض بالایی برخوردارن بخصوص بیماران قلبی؛؛ ولله دارم دیوونه میشم بعد فوت پدر و مادرم تو این ۳ ساله دارم از درون نابود میشم ترس از مردن مثل خوره شده لطفا راهنمایی کنید؛ اهان اینم اضافه کنم مدت ۴ سال ورزش سنگین بدنسازی کردم بدون کوچیکترین مشکلی الان ۳ ساله کنار گزاشتم وزنمم یکم زیاده ۱۱۰ وزن ۱۹۴ قد؛ ببخشید طولانی شد خب باید کامل میگفتم یه دنیا ممنون اگه راهنمایی کنید نمیدونم بقیه داروها رو شروع کنم یانه؟؟اخه عوارض خطرناکی دارن بخصوص اینکه دکتر گفت با شروع سرترالین الپرازولام رو قطع کن بیشتر میترسم خودتون میدونین قطع ناگهانی این دارو بعد ۲ سال چقدر خطرناکه تورو خدا کمکم کنید؛ عذر تقصیر بجای سوال داستان نوشتم بازم شرمنده طولانی شد

    • سلام مهدی جان.
      خداوند پدر و مادر خدوم و مرحوم شما را رحمت کند. بقای شما باقی باد. امیدوارم همچنانکه بسیاری از بیماران شبیه شما با روش من درمان شده اند و نتایج کامل گرفته اند، شما هم میتوانید درمان شوید. شادکام باشید.

  35. محمد حسینی گفت:

    سلام آقای دکتر من متاسفانه خود ارضایی می کردم ۱۲ سال الان ۲۰ سالمه آخرین باری که این کارو کردم دچار حمله پانیک شدم که آلپرازولام خوردم بعد دو هفته خوب شدم ولی اعصابم خیلی ضعیف کرد چون اضطراب داشتم از عوارض خود ارضایی باشه آخه همه عوارض خود ارضایی می دونستم و الان دوماه که استرس دائم دارم رفتم دکتر سیتالوپرام ۲۰ بهم داد ولی افاقه نکرد گوشم وزوز می کنه چشام هم مگس پران داره می ترسم یه طوریم شه همش بخاطر استرس می دونم بهم بگید این چه نوع از استرس هست که من دارم آیا من کور یا کر میشم لطفا کمکم کنید چیکار کنم چه نوع کاری باید انجام دهم ممنون میشم زود جوابم را بدهید

    • سلام محمد جان.
      در مورد گوش و چشمتان که آیا از عوارض آن است یا نه و اینکه آیا موجب کوری و یا کری می شود یا نه، با پزشک متخصص مربوطه اش صحبت کنید و به اطلاعات خودتان قناعت و اطمینان نکنید. در کل باید پس از اینکه به آن دو متخصص صحبت کردید با شما صحبت کنم و نوع اندیشه ها و افکار شما را بدانم تا بتوانم بگویم آیا با هیپنوتیزم می توانم به شما کمک کنم یا خیر. شادکام باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.