درمان بیماری پانیک ( هراس) با هیپنوتیزم
۱۳۹۲-۰۲-۱۴
هیپنوتیزم را چطور تعریف می کنید؟
۱۳۹۲-۰۲-۱۴
Show all

هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است.

هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است.

“هیپنوتیزم یک روش و یک ابزار است و یک هدف نیست . شاهکار هیپنوتیزم ایجاد آرامش است و با این حربه به جنگ ریشه ای و بنیادی با بیماریهای اضطرابی می رود و در ابتدا هم با همین ویژگی متولد و شناخته شد.”

شاهکار هیپنوتیزم ایجاد آرامش است . هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

هیپنوتیزم بیدار – دکتر حریری

 سالهاست اضطراب و نگرانی بیماری همه گیر جوامع بشری شده است  . استرس های زندگی از هر سو به شکلهای گوناگون به انسان هجوم می آورند و سلامت او را تهدید می کنند .

اضطراب در پس هر تجربه ناخوشایند و هر آرزو و هر شکست و ناکامی و هر حسادت و نفرتی کمین میکند و به ذهن آدمی راه می یابد . در آنجا رشد میکند و به شکلهای گونا گون در آمده روح و تن آدمی را می آزارد و وقتی بروز می کند نامهای مختلفی می گیرد : دلشوره ، بی خوابی ، کابوس های شبانه ، طپش قلب ، فراموشی ، عدم تمرکز ، وسواس ، حملات پانیک ( وحشت ) ، فوبیا ( هراسهای بیمار گونه ) کمبود حافظه ، افت تحصیلی ، میگرن ، زخم معده ، فشار خون عصبی ، سردردهای تنشی ، فلج عصبی ، کری عصبی ، ناخن جویدن ، مو کندن ، سیگار کشیدن ، اعتیاد ، بیماریهای روان تنی ، سرطان و هفتاد رنگ دیگر ….

شیشه غم را  نکوبی گر به سنگ ، هفت رنگش می شود هفتاد رنگ …..

اما این بیماریها همه مشکلات بشری نیستند ، سوگها ، تحقیرها و سر کوفتهای دوران کودکی ، مقایسه های نابجا ، تبعیض ها ، خیانتها و خطاهای شناختی موجب افسردگی می شود و افسردگی ها هم علامتهائی می آفرینند….

برای رفع همه آثار اضطراب و افسردگی چه حربه ای داریم ؟

اگر به ناگهان بگوئیم : آه … بله … هیپنوتیزم درمان همه این دردهاست ، اغراق آمیز بنظر می رسد ، بلکه درست تر این است که بگوییم در کنار روشهای درمانی دیگر ، هیپنوتیزم روشی است که می تواند به درمان این عوارض و معضلات کمک کند و در اینجاست که بعضی ازشما خوانندگان به اشتباه برخی افراد پی می برید : بله ، درست است هیپنوتیزم یک روش و یک ابزار است و یک هدف نیست . بسیار پیش آمده که به من مراجعه کرده اند و با اشتیاق گفته اند که من به هبپنوتبزم خیلی علاقمند هستم آمده ام هیپنوتیزم شوم و خود هیپنوتیزم یاد بگیرم و وقتیکه به سادگی با این سوال روبرو می شوند که برای چه هدفی می خواهی هیپنوتیزم شوی تازه هر دو متوجه می شویم که فقط یک اشتیاق بی هدف و یک آرزوی بی پایه شکل گرفته است ، کتابها و داستانهائی که خوانده است ، دل انگیزی و دل فریبی و کار آمدی هیپنوتیزم برایش جلوه گر شده است و تکنیکهای شگفت و رنگارنگ و  هیجان انگیز هیپنوتیزم برایش هدف شده و هدف درمانی را نادیده گرفته است .  حقیقت هم همین است هیپنوتیزم برای رفع مشکلات و معضلات و بیماریی هائی که نام بردم تکنیکهای رنگارنگ و متعدد و شیوه های بدیع برای موقعیتهای گوناگون در آستین دارد که همگی آنها الزاماً باید در یک موقعیت درمانی به اجرا در آید نه برای سرگرمی و تفریح و یا وقت گذرانی .

شاهکار هیپنوتیزم ایجاد آرامش است و با این حربه به جنگ ریشه ای و بنیادی با بیماریهای اضطرابی می رود و در ابتدا هم با همین ویژگی متولد و شناخته شد.

از همان ابتدا روی سخن هیپنوتیزم  ضمیر ناخود آگاه بود و اکنون هم مهمترین مخاطب هیپنوتیزم همین ضمیر ناخود آگاه است .  بنابر این ایجاد خلسه و کنار زدن ضمیر خود آگاه از مهمترین تکنیکهای هیپنوتیزمی است که بمرور زمان یک ویژگی دیگر هم یافتند . فهمیدند حتماً لازم  نیست یک نفر بعنوان هیپنوتیزور یک نفر دیگر بنام سوژه را هیپنوتیزم کند ، بلکه یک فرد می تواند خودش ، خودش را هیپنوتیزم کند اما کاربرد آنرا نمی دانستند .

به مرور زمان هیپنوتیزم با شناخت درمانی ، رفتار درمانی ، روانشناسی ، مصاحبه های انگیزشی ، رفع خطاهای شناختی ، شناخت طرحواره های ذهنی و غیره تلفیق و تکمیل  شد و اینگونه بود که هیپنوتیزم گسترش یافت و یک علم تمام عیار شد.

در طول زمان یک اشکال مهم برای هیپنوتیزم و درمانهای هیپنوتیزمی عنوان می کردند و آن اینکه هیپنوتیزم و درمانهای هیپنوتیزمی موقتی و زود گذر هستند و پس از مدتی بیماری عود می کند و شخص به همان حالت نخست بر می گردد . اگر چه این اشکال با تکنیکهای خود هیپنوتیزمی بر طرف می گردد لذا این اشکال در سایر روشهای درمانی هم هست . مثلاً در درمان دیابت شما داروئی می خورید و قند خونتان تنظیم می شود اما بعد از چند ساعت دوباره قند خون بالا می رود لذا باید دوباره دارو بخورید و برای همیشه دارو بخورید و یا دوره درمانی سینوزیت را تکمیل می کنند سینوزیت درمان می شود اما بعد از مدتی در شرایط خاص دوباره سینوزیت می گیرید و باید دوباره خودتان را درمان کنید . این اشکال در مورد هیپنوتیزم هم وجود دارد و پس از تکمیل درمان امکان دارد بیماری عود کند . من برای حل این مشکل چاره ای اندیشده ام که موفق هم بوده است . در پایان تمام درمانهای هیپنوتیزمی ام ، برای مراجعین خودم خود هیپنوتیزم را هم آموزش میدهم که همان تلقینات درمانی که برایشان طراحی کرده ام ، در خلسه های خود هیپنوتیزمی که بمدت ۲۰ دقیقه دو یا سه بار در هفته انجام می دهند تکرار کنند . اینکار باعث می شود که مراجعه کننده استقلال خود در درمان را بدست بیاورد و بتواند مستقلاً بدون صرف وقت و هزینه درمان خود را ادامه دهد.

مطالب مرتبط :

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی

هیپنوتیزم درمان موثر اضطراب

دردها و ناراحتیهائی که با استرس ارتباط دارند

پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم بیدار

تعریف هیپنوتیزم

تاریخچه هیپنوتیزم

فوائد هیپنوتیزم

انواع هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار چگونه است

هیپنوتیزم را چطور تعریف می کنید

هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است

زندگی خوب با هیپنوتیزم بیدار

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

همسو نگری با بیمار

باورهای نادرست

آموزش فن خود هیپنوتیزم

تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم

شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

 بازدید کننده محترم؛

 لطفا در صورتیکه قصد دارید هر یک از مطالب این سایت را به هر شکل، اعم از شفاهی، مکتوب و یا دیجیتالی، نقل یا منتشر فرموده یا به اشتراک بگذارید، خواهشمندم لینک مستقیم و اشاره صریح به سایت هیپنوتیزم بیدار دات کام   www.HypnotismBidaar.com داشته باشید.

 کلیه حقوق این سایت برای مدیر و مالک آن محفوظ است، لطفا شما هم آنرا محفوظ و محترم بشمارید.

 متشکرم

دکتر حریری ، پزشک وهیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

14 دیدگاه ها

  1. سمانه گفت:

    بااین تعاریف ایا هیپنوتیزم منو درمان میکنه؟؟ک کاملن از این حاله بد خلاص شم؟
    خیلی خیلی ممنون و سپاسگزارم و خواهش میکنم جواب منو بدین.متشکرم.

  2. سمانه گفت:

    .در عین حال ب روانشناس هم مراجعه کردم
    بهترم در حال حاضر.اما خیلی خیلی باخودم مشکل دارم و درکوچکترین چیزها و ابتدایی ترین کارها دچار تعلل و اضطراب میشم.قدرت تصمیم گیریم کاملن از بین رفته.ترس و خیلی مشکلات عصبی و دردهای عصبی پیدا کردم.تپش قلب.ضعیفی چشم.سنگین شدن گوش و خیلی چیزای دیگه

  3. سمانه گفت:

    سلام جناب اقای دکتر.ضمن عرض خسته نباشید
    سمانه هستم.۲۹ ساله و ۸ساله ازدواج کردم.همسرمو دوس ندارم.بچه ندارم
    من گذشته دردناکی دارم.ب قولی کودک ازاری شدم و از ازدواجم ناراضی هستم.بعد از ازدواج افسردگیه شدیدی گرفتم و ب روانپزشک مراجعه کردم و تشخیصشون اختلال دوقطبی بود.الانم تحت درمانم.لیتیم و داروهای ضد تشنج میخورم.

  4. اسحاق گفت:

    سلام.آیا میشه به صورت حضوری به ما تکنیک هایی رو آموزش بدید تا در هیپنوتیزم به لذت و آرامش برسیم مثلا من عادت دارم به مدت طولانی موسیقی گوش بدم ولی بعد از مدتی اون آواها دیگه برام آرامش و لذت رو به همراه نداره و تکراری میشه آیا هیپنوتیزم میتونه جایگزینی برای این چیزها باشه.با تشکر

  5. ماهان گفت:

    سلام دکتر.ممکنه بعد از مدتی شخص نسبت به درمان هیپنوتیزمی مقاوم شود مثل مقاومت های دارویی دیگر؟میشه به کمک این روش دیدگاهی رو که نسبت به زندگی و دنیا پیدا کردیم و ترس از زندگی رو اصلاح کرد؟فواصل جلسات درمانی به چه صورت است؟ممنون

  6. نازنين گفت:

    با سلام وقت بخیر
    من فرزند ارشد خانواده ای نه نفره هستم که دوران کودکی و بزرگسالی سختی داشته ام ( به واسطه مشکلات مالی ، نبودن فضای کافی در خانه ، تعدد خواهرها و برادرها وفاصله کم بین آنها ، و تنشهایی نا گریزی که در این میان پیش می آید ) پدر و مادر ساده و بی آلایشی دارم و تنها نقدی که به آنها وارد است بیسوادی و عدم آگاهی آنهاست ولی انسانهای پاک و ساده ای هستند
    از بچگی کتابخوان بودم اولین کتابی که در زمینه هیپنوتیزم خواندم در چهارده سالگی بود که با تمسخر و جدی نگرفتن از سوی خانواده مواجه شدم
    ولی من همیشه مطالعه را داشته ام گو اینکه شاگرد متوسطی بودم همیشه
    به مشکلات زیادی این اواخر بر خورده ام
    یک اینکه متوجه شده ام تناقض زیادی بین باورهای من و رهبری ناخودآگاه من و باورهای خودآگاه و کاراکتری که از خودم میشناسم وجود دارد به طوری که احساس میکنم بر روی یک تردمیل هستم فقط انرژی میسوزانم ولی کیفیتی تغییر نمیکند
    جناب دکتر به خیلی اشخاص مراجعه کرده ام ولی دریغ از کمک واقعی بیشتر بحث بیزینس بوده تا کمک واقعی
    به کمکتون نیاز دارم
    من فرزند ارشدم میخوام زندگیم رشد پیدا کنه ولی بدنم و جسمم دیگه کشش نداره
    جدیدا دردهای عصبی میگیرم
    میخواستم بدونم آیا خودهیپنوتیزم به من کمک میکند ؟
    البته وقت از شما گرفتم
    یک سوال آیا واقعا با همسو کردن باورهای درونی با تلاشهای بیرونی به پیشرفت بزرگی میرسم
    این ی نامه معمولی نیست دکتر این دردنامه دختریست که هر لحظه از خدا شفا و فرج میخواد البته شفا و فرج در زندگی خود و خانواده اش
    دوست دارم مصداق واقعی یک انسان باشم نه ی انسان در حصار باورهای غلط و در حال تلاشهای بیهوده
    با تشکر ممنون میشم جواب بدین دکتر با نهایت تشکر

    • سلام نازنین عزیز.
      نوشته اید : “تناقض زیادی بین باورهای من و رهبری ناخودآگاه من و باورهای خودآگاه و کاراکتری که از خودم میشناسم وجود دارد” این مواردی که در ذهنتان است را باید بنوسید تا بتوانیم روی آنها کار کنیم و ببینیم در چه زمینه هایی و در چه سطحی هستند . اینکه اضافه کرده اید : ” بدنم و جسمم دیگه کشش نداره جدیدا دردهای عصبی میگیرم” اگر منظورتان بیماریهای روان تنی است یا افسردگی و نداشتن انرژی است باید مشخص شود . در هر صورت هر کمکی از دستم برآید دریغ نخواهم کرد . موفق باشید .

  7. سمانه گفت:

    بهترین درمان برای هر بیماری جسمی یا روحی، آرامش ذهن است.

  8. آزاده گفت:

    مطالب خیلی رسا و جدید است با تشکر از شما

  9. شکری گفت:

    با سلام به شما عزیزان دست اندر کار
    مطالب بسیار اموزنده است .توفیق روز افزون شما ارزوی قلبی ماست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.