کورتون، فواید و مضرات
۱۳۹۵-۰۷-۲۶
پدر هیپنوتیزم ایران، هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، هیپنوتراپی، آموزش خود هیپنوتیزم، دکتر حریری هیپنوتیزم بیدار
پدر هیپنوتیزم ایران
۱۳۹۵-۰۷-۲۶
Show all

هیپنوتیزم راهکاری موثر در کنترل استرس

هیپنوتیزم راهکاری موثر در کنترل استرس

هیپنوتیزم، خودهیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران ، هیپنوتیزم بیدار، دکتر حریری

هیپنوتیزم راهکاری موثر در کنترل استرس، هیپنوتیزم، خودهیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران ، هیپنوتیزم بیدار، دکتر حریری

استرس‌ها و اضطراب هائی که بدون درمان رها شوند، برای سلامت و تندرستی خطرناکند. هیپنوتیزم راهکاری موثر در کنترل استرس  و اضطراب است . اگر درمورد میزان استرس خود یا عزیزانتان نگرانید از پزشک یا مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید. این مقاله بخشی از یک سری مقالات است که به تکنیک‌های تمدد اعصاب، به‌‌ویژه تکنیک‌هایی که مناسب کنترل و کاهش استرس است می پردازد.

 خود هیپنوتیزمی و هیپنوتیزم‌درمانى روش‌های موفقی در کاهش استرس و باز نمودن ذهن به ‌روی ایده‌های جدید و فرآیند‌های فکری، به‌ویژه هنگامی که با مشکلات رفتاری مانند اعتیاد‌های خاص سروکار دارید، هستند. هیپنوتیزم، خودهیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران ، هیپنوتیزم بیدار، دکتر حریری

هیپنوتیزم‌درمانى اساسا روشی است برای برنامه‌ریزی مجدد در نحوه‌ی تفکر. منابع خود هیپنوتیزمی شامل سی‌دی، نوارها، mp۳ و مکتوبات فراوانی می‌شود که در دسترس هستند. پیش از استفاده از هرکدام از این ابزارها مطمئن شوید که مطالب توسط متخصصان هیپنوتیزم و افراد قابل اطمینان تهیه شده باشد. پیش از هرگونه تلاش برای خود هیپنوتیزمی این مقاله را به طور کامل بخوانید و فرآیندهای پیچیده را درک کنید.

هیپنوتیزم، خودهیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران ، هیپنوتیزم بیدار، دکتر حریری

 تاریخچه‌ایی مختصری از هیپنوتیزم مدرن

پیرامون موضوع هیپنوتیزم تردیدها و بدگمانی‌های زیادی وجود دارد، به ویژه در فرهنگ‌های غربی. ریشه‌ی این شک و تردید تا حدی در این است که هیپنوتیزم را شکلی از سرگرمی تلقی می‌کنند.

فرانتس آنتون ‌مسمر، اغلب به عنوان پدر تئوری هیپنوتیزم مدرن شناخته می‌شود و احتمالا مسئول برخی از شک‌ها و تردیدهای پیرامون این موضوع است. مسمر، پزشک آلمانی، علاقه‌ی زیادی به نجوم داشت و باور داشت که نیروهایی نامرئی وجود دارند، کانالی برای انرژی، که بین همه اشیاء جهان منتقل می‌شود. این “انرژی کیهانی” از اجرام آسمانی نشآت می‌گیرد که می‌تواند تحت تاثیر رفتار دیگری، مهار ‌شود. مسمر نتیجه این انتفال انرژی را “مسمریسم” نامید آنچه که کلمه‌ی اصلی “مسمریس” را توضیح می‌دهد. اکنون ما می‌دانیم که تئوری مسمر کاملا بی‌معنی بوده، اما ایده‌هایش ممکن است همچنان روی چگونگی هیپنوتیزم و هیپنوتیزم‌درمانی که امروزه مورد توجه است، تاثیر گذار باشد.

اما امروزه هیپنوتیزم به ‌عنوان روشی برای درمان شماری از بیماری‌های شایع مانند کاهش استرس و بالطبع کاهش فشار خون، میگرن‌، اختلالات خواب و مبارزه با اعتیاد مانند ترک سیگار پذیرفته شده است. علاوه بر این، خودهیپنوتیزمی و هیپنوتیزم‌درمانى می‌تواند برای کمک به تقویت حس عزت نفس و اعتماد به‌ نفس و غلبه بر مشکلات مرتبط با آن مانند ترس از صحبت‌کردن درجمع استفاده ‌شود. امروزه هیپنوتیزم در دانشگاه تدریس می‌شود و یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین تکنیک‌های پزشکی است.

 هیپنوتیزم چگونه عمل می‌کند؟

زیگموند فروید معتقد است ذهن انسان به سه ناحیه مجزای از نظر هوشیاری تقسیم می‌‌شود: هوشیار، نیمه‌هوشیار ‌(ناخودآگاه)، ناهوشیار. اندیشیدن درمورد هر بخش از ذهن در مقیاسی عمیق می‌تواند سودمند باشد. فروید باور داشت که آگاهی ذهن بالاترین و کم عمق‌ترین بخش ذهن است و مسئول حس‌هایی است که ما مستقیما از آن‌ها آگاهیم مانند میزان استرس.

هیپنوتیزم، خودهیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران ، هیپنوتیزم بیدار، دکتر حریری

ذهن نیمه ‌هوشیار (ناخودآگاه) بیشتر اوقات زیر هوشیاری است، یعنی سطحی عمیق‌تر، از ‌این‌رو به‌آسانی دردسترس نیست و نحو‌ه‌ی احساسات ما یا واکنش‌های ما را در موقعیت‌ها و رویدادهای مشخص براساس آنچه که درگذشته از طریق تجربه آموخته‌ایم، کنترل می‌کند. همچنین عملکردهای ضروری بدن مانند تنفس را تنظیم و کنترل می‌کند.

هیپنوتیزم، خودهیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران ، هیپنوتیزم بیدار، دکتر حریری

ذهن ناهوشیار عمیق‌ترین بخش ذهن ماست که دسترسی به آن خیلی مشکل‌تر است، که شامل خاطرات و حوادث آسیب‌زاست.هیپنوتیزم منجر به یک حالت آرامش می‌شود و در بخش‌های عمیق‌تر ذهن‌ نفوذ کرده و به بازنویسی یا مجددا برنامه‌ریزی کردن ناخودآگاه ذهن می‌پردازد. خود هیپنوتیزمی از طریق تمدد اعصاب ذهنی و فیزیکی عمل کرده و به افراد اجازه می‌دهد تا از ذهن هوشیار خود بگذرند و با افکار و عقاید مثبت اما ناخودآگاه خود آشنا شود. به محض”بیداری” از حالت هیپنوتیزم، افکار و خیالات جدید در ناخودآگاه و در نهایت بر ذهن خودآگاه تاثیر گذاشته، به نوبه خود، منجر به تغییر رفتار می‌شود.

هیپنوتیزم‌درمانى مدعی یک “راه‌حل سریع” نیست و روش‌های آن به پشتکار و تمرین نیاز دارد تا ذهن ناخودآگاه برخاسته و پیام‌های جدید را بکار گیرد.

 از خود هیپنوتیزمی و هیپنوتیزم‌درمانی استفاده کنید

موفقیت در خود هیپنوتیزمی و هیپنوتیزم‌درمانیِ تجویز شده مستلزم ذهنی باز است. برای انجام آن نیاز است که:

-بخواهید که هیپنوتیزم شوید.

-بیش ‌از حد دیرباور نباشید.

-از هیپنوتیزم شدن وحشت‌زده نباشید.

-فرآیندهای پیچیده را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید.

همچنین باید درباره‌ی اینکه چرا می‌خواهید از خود هیپنوتیزمی بهره ببرید و چه پیام‌هایی را می‌خواهید به خودتان انتقال دهید، فکر کنید و اینکه چه افکاری را می‌خواهید در ذهن ناخودآگاه خود جای دهید. روی برخی از گفته‌های کوتاه در طی فرایند هیپنوتیزم کار کنید.رسیدن به یک حالت هیپنوتیزمی کمی شبیه به یک خواب است اما خواب نیست.

 گفته‌هایی از این قبیل:

خالص و صادق بودن، در غیر این صورت در دسترسی به ایده‌ها یا دست یافتن به سطح ناخودآگاه، موفق نخواهید بود.

مثبت بودن، گفته‌های شما باید ماهیتی مثبت داشته باشد.

ساده بودن، گفته‌های شما بسیار سلیس باشد و نه شامل چندین عبارت طولانی.

 

برخی از عبارات خود هیپنوتیزمی عبارتند از:

– برای از بین بردن استرس در محل کار می‌توانید از این جمله استفاده کنید: “من در محل کار آرام هستم.”

  – برای کمک به یک عادت اعتیاد آور مانند سیگار کشیدن، می‌توانید از این جمله استفاده کنید: “من غیر سیگاری هستم.”

 – برای کمک به کاهش عصبانیت خود قبل از یک رویداد یا سخنرانی عمومی می‌توانید این جمله را انتخاب کنید: “من یک سخنران مطمئن هستم.”

 به یاد داشته باشید این گفته‌ها پیام‌هایی هستند به ناخودآگاه شما، از کلمه‌ی “من” استفاده کنید، روی کارهای خاص تمرکز کنید و همیشه گفته‌های خود را به عنوان حقایق زمان حاضر بیان کنید. برای شروع روی یک یا دو عبارت متمرکز شوید، به حافظه بسپارید و در ذهن روی آن‌ها تمرکز کنید.

گام‌هایی در راستای خودهیپنوتیزمی

پیش از اینکه برای نخستین بار خود هیپنوتیزمی را امتحان کنید، درمورد آن را با یکی از نزدیکانتان صحبت کنید، زیرا برایتان سودمند است. رسیدن به یک حالت هیپنوتیزمی کمی شبیه به یک خواب است و حتی گاهی بهتر است که به دیگران بگویید که می‌خواهید بخوابید. بدین ترتیب به احتمال زیاد پریشان و مضطرب نخواهید شد، در غیر این صورت ممکن است آشفته شوید. بخشی از مرحله خود هیپنوتیزمی این است که نسبت به محیط اطرافتان کمتر آگاه خواهید بود، مانند زمانی که خواب هستید، بنابراین در موارد اضطراری نزدیکانتان قادر خواهند بود که شما را “بیدار” کنند.

۱. برای شروعِ این فرایند باید از نظر فیزیکی آرام و راحت باشید. سعی کنید از تکنیک تمدد اعصاب پایه‌ای مانند موردی که در صفحه تکنیک‌های تمدد اعصاب ذکر شده است، استفاده کنید.

 

  1. موضوعی را بیابید که می‌توانید تصور و توجه خود را روی آن متمرکز کنید، در حالت ایده‌آل این موضوع شما را اندکی ملزم می‌کند که به دیوار و سقف مقابل خود بنگرید.

 

  1. ذهن خود را از همه‌ی فکرها پاک کنید و تنها روی موضوع خودتان تمرکز کنید. قطعا دست یافتن به آن بسیار سخت خواهد بود، اما اجازه دهید که افکار تخلیه شوند.

 

  1. از چشمان خود آگاه باشید، به پلک‌های خود فکر کنید که سنگین شده و به‌ آرامی بسته می‌شوند. همانطور که چشم‌های شما بسته می‌شود، روی تنفس خود تمرکز کنید، عمیق و یکسان نفس بکشید.

  1. به خودتان تلقین کنید که هر گاه نفسم را بیرون می‌دهم، آرام‌تر می‌شوم. نفس کشیدنتان را آرام کنید و اجازه دهید که با هر نفس عمیق‌تر و عمیق‌تر آرام شوید.

 

  1. از چشم ذهن خود برای تصویرسازی یک شی که حرکات آرام بالا و پایین یا مایل دارد، کمک بگیرید. شاید دسته‌ی آونگ یا زمان سنج اونگى و یا هرچیزی که نوسانی منظم، آرام و پیوسته دارد. با چشم ذهنتان، جسمی را که به عقب و جلو یا بالا و پایین در نوسان است، تجسم کنید.

 

  1. در ذهنتان باملایمت، به‌آرامی و یکنواخت از ده شمارش کنید، بگویید من بعد از هر شماره آرام می‌شوم. “۱۰ من آرام می‌شوم”، “۹ من آرام می‌شوم” و ادامه.

 

  1. خودتان را باور کنید و به خودتان یادآور شوید زمانی که شمارش را تمام کنم به حالت هیپنوتیزمی دست خواهم یافت.

  1. هنگامی که به حالت خود هیپنوتیزمی دست‌یافتید، زمان آن است که روی گفته‌های شخصی خود که آماده کرده‌اید، تمرکز نمایید. روی هر عبارت تمرکز کنید، در چشم ذهتان تجسم کنید، در فکرتان آن را تکرار کنید. آرام و متمرکز بمانید.

 

  1. آرام باشید و بار دیگر ذهن را پیش از اینکه از حالت هیپنوتیزمی بیرون بیاید، پاک نمایید.

 

  1. به‌آرامی اما با انرژی فزاینده‌ای تا ۱۰ بشمارید. فرآیندی را که پیش از شمارش تا حالت هیپنوتیزمی استفاده کردید را معکوس نمائید. از پیام‌هایی مثبت بین هر شماره استفاده کنید، همانطور که عدد ۱ را می‌گوئید، در ذهنتان تداعی کنید که وقتی بیدار شوم احساسی مانند یک خواب شبانه‌ی کامل خواهم داشت.

 

  1. وقتی به ۱۰ رسیدید کاملا بیدار و به‌هوش خواهید شد! به‌آرامی به ذهن هوشیار خود اجازه دهید که به وقایع روزانه برسد و به احساس تازه شدن ادامه دهد.

هرچه بیشتر روند خود هیپنوتیزمی را تمرین و تکرار کنید، موفق‌تر خواهید شد و آسان‌تر به حالت هیپنوتیزم دست خواهید یافت.

 

 

به یاد داشته باشید هیپنوتیزم درمانی برای بسیاری از افراد موثر بوده و می‌تواند برای شما نیز موثر باشد، قدرت آن در اعتقاد و باور آن است.

 

منبع: شفاجو

مطالب مرتبط

هیپنوتیزم بیدار چیست؟

اضطراب چیست؟

عوامل اضطراب زا

درمان موثر اضطراب ، هیپنوتیزم

مدیریت اضطراب و استرس

هیپنوتیزم اضطراب چاقی

hypnotismB

48 دیدگاه ها

  1. هادی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من مدت ١سال اس که مشکل اضطراب ترس از مریضی و ترس از مردن دارم
    بیشتر وقتی که شب میخام بخوابم
    مدتیه خواب راحت ندارم از ترس همش فکرمیکنم الان ایست قلبی میکنم
    چن روزه تنگ نفس میشم ریم درد میکنه همش فک میکنم یه مریضی بدی دارمخواب خوش ندارم بدنم از ترس میلرزه چشام تار شدن
    راهنمایی کنین
    درمان باید حضوری باشد؟؟؟

    • سلام هادی جان
      امکان دارد مشکل شما فقط یک اضطراب ساده باشد، امکان دارد وسواس خود بیمار انگاری یا بیماری هایپوکندریازیس باشد در هر صورت این موارد با هیپنوتیزم قابل درمان است . در جلسه اول شرح حالی که از شما میگیرم مشخص میکند که این مشکل شما تبدیل به وسواس فکری شده است ؟ یا خیر. درهر صورت با هیپنوتیزم قابل درمان هستند. درمان حضوری است اما می توانید شرح حال خودتان را تلفنی بگوئید. و چند جلسه ای حضورا تشریف بیاورید بعد از آن می شود با اسکایپ با شما ارتباط برقرار کرد و درمان را از آن طریق ادامه دهیم. موفق باشید.

  2. آروین گفت:

    با سلام و خسته نباشید ، میخواستم بپرسم با هیپنوتیزم زود انزالی را میشود درمان کرد؟
    اگر میشود ، چند جلسه زمان نیاز دارد؟ و چجور تلقین هایی انجام میشود؟
    با تشکر

  3. علی گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر عزیز و مهربان و پر حوصله
    جناب دکتر من ۳۲ سالمه و مشکل خودارضایی دارم که متاسفانه سال هاست با اون درگیرم و از هر راهی که وارد شدم موفق به حل اون نشدم، میخواستم بدونم آیا با این روش میتونم از این عادت زشت به صورت کامل خلاص بشم؟ ممنونم که برای هم نوعان خودتون این همه وقت می ذارید

  4. مریم گفت:

    سلام بیمار استرسی داریم ۴۰ سالشه مادرمه به قدری استرس داره و روو سیستم عصبیشه ک اصداش میلرزه و بدنش سست میشه میزنه ب اعصابش حتی حس میکنه استخون درد داره پیش دکتر مغزد اعصاب هم رفتیم همشون قرصای اعصاب دادن ک بی تاثیر بوده اگه میشه بگین ک قابل درمان با هیپنوتیز هست یا نه بعدم شماره مطب و آدرسو لطف کنین

    • سلام مریم خانم
      وقتی فردی بدون استرس و اضطراب اوقات خود را سپری می کند راحت تر می تواند افکار خود را به سمت موضوعات شاد و سرگرم کننده سوق دهد. هنگامی که فکر و ذهن انسان درگیر مسایل استرس زا و بازدارنده باشد ، ناخودآگاه در هاله ای از غم و اندوه فرو می رود که با دنیای شاد و متنوع در تضاد است.
      هنگامی که فرد از یک حالت روانی متعادل برخوردار باشد آن چنان که ذهن در آرامش اندیشه کند و رفتار فرد آرام کننده افکار خسته دیگران باشد، نوعی از لحظات شاد و متنوع را برای خود و دیگران فراهم ساخته است. لحضاتی که عاری از هرگونه استرس، اضطراب و دلهره و نگرانی است.
      برای رهایی از حالت های ناخوشایند غم و اندوه ، استرس ، اضطراب و افسردگی باید تغییراتی در رفتارمان اعمال کنیم تا افکار بازدارنده را در ذهنمان محدود و افکار شادی زا را افزایش دهیم. هنگامی که عمیق ترین باورهای خود را درباره زندگی تغییر دهید ، زندگی شما هم به همان ترتیب دستخوش تغییر می گردد .

      بله استرس و اضطراب با هیپنوتیزم قابل درمان هست و یکی از بهترین درمانها در زمینه اضطراب هیپنوتیزم است . با روش درمان من استرسها و اضطراب با ۸ جلسه قابل درمان است .
      آدرس مطب تهران – ضلع شمالی فلکه اول صادقیه – خیابان گلناز دهم – نبش خیابان پانزدهم شرقی – پلاک ۱۱ – واحد ۱۰ طبقه ۴ تلفن : ۴۴۲۷۶۳۲۶-۴۴۲۷۶۳۱۱ – ۴۴۲۹۵۵۹۷- ۴۴۲۹۵۵۹۶ – ۰۲۱
      همراه ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷

  5. صغری گفت:

    سلام اقای دکتر بیماری گلوبوس رو درمان میکنید من دیگه خسته شدم ۴ سال این مشکلو دارم

  6. صغری گفت:

    سلام اقای دکتر من مشکل گلوبوس دارم به مدت چهار سال خسته شدم از بس بزاق دهانم جمع میشه و گلوم رو فشار میدم تا ببلعم دکتر رفتم گفتن در تهران معالجه میکنن که این ناراحتی از ادم میره من ادرس مطب رو میخوام

  7. حمیدرضا گفت:

    سلام آقای دکتر، خیلی ممنون از مطالب خیلی مفیدتون
    پدر من ۶۴ سالشه و دچار یک تومور مغزی شد اما بعد از عمل جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی ان تومور تا حد زیادی کنترل شده، الان تنها مشکلی که دارن اینکه موقع راه رفتن به شدت میترسند که زمین بخورند و دست و پاشون بشکنه برای همین خیلی خودش را منقبض میگیره جوری که عضلات پشت پا دچار اسپاسم شده. به تازگی فیزیوتراپی شروع کردند اما مشکل اصلی ایشون ترس و اظطرابی که کل زندگی ایشون را مختل کرده و حتی راه رفتنشون را هم مختل کرده، آیا با هیپنوتیزم درمانی، ایشون از این ترس و اظطراب شدید رهایی پیدا میکنه؟ با تشکر

  8. میلاد گفت:

    سلام آقای دکتر

    من پسری ۲۶ ساله هستم از بچگی ترس از آمپول و آزمایش خون داشتم اما در چند سال گذشته خیلی شدت پیدا کرده و به جایی رسیدم که تپش قلب میگیرم و اصلا نمی تونم حتی آزمایش خون بدم یا واکسن بزنم

    یکسالی هم پیش روانپزشک رفتم دارو مصرف کردم و هم جلسات روانشناسی کلی تمرین دادند اما بی نتیجه بود

    شما با هیبنوتیزم میتونید ترس من رو درمان کنید ؟

  9. مریم گفت:

    با سلام
    برادر من ۲۶ سالشه و دو هفته است که دچار حملاتی میشه که در نهایت توسط روانپزشک تشخیص panic attack دادند . چند جلسه رفته پیش مشاور . برای درمان قطعی بیماریش آیا هیپنوتیزم میتواند موثر باشد ؟ من خیلی نگرانش هستم . ممنون میشم پاسخ را به ای میلم ارسال کنید

  10. پیام گفت:

    سلام اقای دکتر من مدتی هست ک ب دلیل افسردگی و وسواس و متعاقب اون اختلال پس از سانحه تمام فعالیت های روزانه خودمو از دست دادم میخام درسم.بخونم نمیتونم دائم ب خودکشی فک میکنم احساس پوچی دارم , ب هیچ فعالیتی علاقهدای ندارم فقط دیگه بعد از چندین سال دست و پا پنجه کردن با استرس و افسردگی گوناگون ب خودکشی فک میکنم , دکتر ایا هیپنوزمیتونه ب من کمکی کنه ؟؟ ۲۸ سالمه

  11. ساناز گفت:

    سلام وقت بخیر، من ٢٠سالمه، حدود چند سال میشه که صبحاا استرس شدید دارم یه جوری که بدنم مدام میلرزه، هر چی میخورم حالم بد میشه، خلاصه که خیلی حالِ بدیِ ، بعضی وقتام شبا اینجوری میشم و حالم بد میشه و حالت تهوع میگیرم یه جوری که چند بار مجبور شدم برم بیمارستان دیازپام بزنم، واقعا از این وضیعت خسته شدم خیلی دکتر رفتم اما دارم بد ترم کرد و پیش روانشناس رفتم گفتن نیاز به هیپنوتیزم نداری و سالمی، نظر شما چیه آیا من پانیک دارم؟

  12. بازار یابی شبکه اجتماعی گفت:

    ممنونم از اطلاعات خوبتون.خیلی استفاده کردم.

  13. R گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    من پسری ۲۵ ساله هستم که حدود ۲ ساله یه مشکلی برام پیش اومد،من دچار یک استرس بیجا مقابل جنس مخالف میشم،فقط هم زمانی اتفاق میافته که بخوام روبه روش وعده غذایی بخورم.دست خودم نیست یه دفه دچار خجالت شدیدی میشم ، تمرکزمو از دست میدم،به غذا که نگاه میکنم حالت تهوع بهم دست میده.البته این حالت ابتدا فقط مقابل یک نفر بود کم کم تبدیل به خجالت از جنس مخالف شد.این مساله باعث شده به شدت از ازدواج بترسم.این حالت اولین بار بعد از مصرف ماریجوانا تو شرایط خاص برام اتفاق افتاد و الان فکر میکنم تو ضمیر ناخودآگاهمه که هردفعه تو شرایط مشابه قرار میگیرم به سراغم میاد،البته جلوی خانوادم مشکلی ندارم.میخواستم بدونم آیا درمان قطعی و بدون برگشت وجود داره؟آیا هیپنوتیزم کارسازه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  14. محسن گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید من . . . . . . هیپنوز و یاد گرفتم و طبق اون و . . . . یکی از دوستام و هینوتیزم کردم و تونستم خلسش و عمیق کنم بعد چند جلسه حالا یه سوال داشتم آیا توهم بینایی میشه انجام داد در حالت خلسه عمیق و این چطور انجام میشه آیا با گفتن اینکه مثلا تو اتاق دیگه آینه رو نمیبینی نخواهد دید یا نه جور دیگه ای باید تلقینش کرد ممنون میشم بهم یاد بدید

    • سلام محسن جان.
      بارها گفته ام و نوشته ام که اگر درمانگر مدرک دار نیستید ( یعنی فارغ التحصیل پزشکی یا روانپزشکی یا حداقل روانشناسی نیستید) و علاوه بر آن مدرک هیپنوتیزم درمانی ندارید اصلا از ابزارهای درمانی مثل هیپنوتیزم استفاده نکنید وگرنه امکان زیاد دارد که به خودتان و یا به آن شخص صدمه جسمی و روحی وارد کنید. انجام این کار بدون داشتن مدرک معتبر مثل وسوسه رانندگی کردن بدون داشتن گواهینامه است و امکان دارد ضررها و پشیمانی های غیر قابل جبرانی ایجاد کند.

  15. افشین گفت:

    با سلام

    برای ترک سیگار به چند جلسه هیپنوتیزم نیاز هست ؟

  16. مهدی ۲۵ گفت:

    با عرض سلام
    بنده از یک ماه پیش تا الان دچار ترس های بسیار عجیبی شدم که داستان ان به شرح ذیل است.

    بنده جهت انجام کاری مثل همیشه روی پشت بام منزل مراجعه کردم اما به ناگاه هنگام مشاهده اطراف و زمین احساس ترس شدیدی از افتادن و خالی شدن زیر پا در من ایجاد شد که ناگریز از انجا فرار کردم و به پایین امدم ولی افسوس از انروز تا به حالا دچار مشکلی شده ام بدین گونه که روی زمین نیز احساس خالی شدن و افتادن دارم و این تصویر از جلوی نا پدید نمیشود

    خلاصه مشکل من حتی ترس از راه رفتن روی زمین نیز هست به نحوی که از ارتفاع خود زمین نیز میترسم
    و همان ترس ارتفاع حالا روی زمین بی ارتفاع نیز بنده را آزار میدهد که یک ماه است مشکل تپش قلب و تنگی نفس به من داده است

    خواهشا بفرمایید نام بیماری من چیست ایا دچار اسکیزو یا توهم و جنون جوانی شده ام
    آخر مگر میشود ترس از ارتفاع روی سطح زمین هم با من باشد واقعا این تصور افتادن و سقوط امان بنده را بریده است

    خواهشا اگر هیپنوتیزم یا هر روشی کارساز است بفرمایید تا انشاالله جهت درمان خدمت برسم
    با تشکر فراوان

    • سلام مهدی جان
      بنظر میرسد دچار فوبیا یا همان ترس های ناشناخته که ناشی از اضطراب میباشد، شده باشید. البته تشخیص صحیح بیماری پس از گرفتن شرح حال پزشکی امکان پذیر است اما نگران نباشید بیماری شما قابل درمان با روش هیپنوتراپی است و با درمانهای هیپنوتیزمی به روش من نیاز به ۷ تا ۸ جلسه درمان است. موفق باشید.

  17. نیره گفت:

    سلام جناب اقای دکتر حریری خسته نباشید من خانمی ۳۵ ساله ام که چند سالیست در به خواب رفتن مشکل دارم نمیتوانم براحتی بخوابم با قرص زولپیدم بسختی خوابم میبره ایا مشکل من با هیپنوتیزم قابل درمان هست ؟

  18. پرینتر گفت:

    چقدر عالی. ممنون از راهنمایی ها و اطلاعات خوبتون

  19. مهرداد گفت:

    سلام اقای دکتر خواهشن تا اخرش بخونید مشکل من حاده

    چهار سال پیش برای من ی اتفاق بد افتاد که به واسطه اون استرس خیلی خیلی زیادی بهم وارد شد و من دگ از اون روز نتونستم درست و حسابی غذا بخورم . میترسم غذا بخورم وقتی غذا رو توی دهنم میزارم احساس میکنم میخام بالا بیارم و خیلی خیلی کم غذا می خورم . ولی تازگیا استرس های زیاد و بی مورد هم میگیرم مثلا دوستم بهم زنگ میزنه که بریم بیرون من استرس میگیرم یا مثلا چند روز پیش رفته بودم مصاحبه کاری تا دم در شرکت رفتم ولی از استرس و ترس زیاد نتوستم برم داخل . میخام برم مهمونی استرس میگیرم وبه همراه استرس حس تهوع و اسهال و … چند روزی که این استرس های تازه رو پیدا کردم قبلش فقط غذا خوردن بود . یا مثلا بزور سوار مترو میشم احساس خفگی میکنم و حالت تهوع و اسهال میگیرم . هفته پیش رفتم پیش دکتر هومیوپاتی ولی فعلا که هیچ تاثیری نداشته . خیلی خیلی حالم بده لطفا بگید باید چیکار کنم ؟؟؟ اصلن من درمان میشم؟؟؟

  20. سلام گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت دکتر حریری عزیز. جناب دکتر من از بچگی یه حالت افسرده داشتم که حتی با بدست اوردن خیلی از ارزوهام اجازه نداد احساس رضایت به خودم و زندگیم داشته باشم. بسیار کم اعتماد به نفس هستم و هر جا حس کنم این حالت ضعف و خجالتم لو میره حاضر نمیشم و تمام زندگیم صرف ادا در اوردن در یه شخصیت دیگه شد. هر چند سعی کردم همونطور که هستم باشم اما این حال خرابی و احساس ضعف خیلی اذیتم میکنه. در زمان بچگی خانواده با احساسات واقعی من رفتار مناسبی نداشتن و من الان در کنار اونا که قرار میگیرم خشم و یا اضطراب و نگرانی بابت اونا جای اعتماد به نفسم رو میگیره و خودم هم با یه سری خصوصیاتم دافعه شدید پیدا کردم که توی زندگیم حس میکنم خودمو سانسور کردم و بجاش توی خیالاتم ارزوهامو میسازم. ایا هیپنوتیزم به من کمک میکنه؟

    • سلام دوست عزیز
      بله با هیپنوتیزم با حدود ۱۰ تا ۱۲ جلسه مشکل شما قابل درمان است. شما بجای درمان سعی داشته اید مشکل را حتی در ضمیر ناخودآگاه خود پنهان نمایید این روش نتنها کار ساز نیست بلکه در تمام مراحل زندگی برای شما ایجاد مانع میکند و از پیشرفت و ترقی شما مقدار زیادی جلوگیری می شود در حالیکه درمان شما با هیپنوتیزم بسادگی قابل انجام است . موفق و سلامت باشید.

  21. مریم گفت:

    سلام اقای حریری روزبخیر
    خیلی ممنون که به ههمه با صبر و حوصله جواب میدید
    جلساتی که شما برای اموزش خود هیپنوتیزم بر گزار می کنید در چه حد سوژه رو خود هیپنوتیزم می کنه ؟
    من می خوام تا لتارژی پیش برم .امکانش هست در این حد یاد بدید ؟
    بر فرض اینکه من استعداد در خودهیپنوتیزم دارم .
    و اگه ممکنه حداقل و حداکثر تعداد جلسات رو ذکر کنید
    موفق باشید

  22. mamad گفت:

    ایا اعتیاد با هیپتونیزم درمان میشود؟

  23. اشکان گفت:

    سلام اقای دکتر خسته نباشید ببخشید ی سوال داشتم من قبلا ی جایی کار میکردم اونجا خیلی با همه خوب بودم و همه هم با من خوب بودن ولی یمدتی میشه ک بیرون اومدم ولی تو ذهنم همش افکار سازی همونجارو انجام میدم میخواستم ببینم چطوری باید از دست این افکار سازی خلاص شم همش خاطرات اونجارو تو ذهنم درست میکنم
    ممنون میشم کمکم کنین با تشکر فراوان

  24. پیشوا گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز از جناب عالی تقاضا میشود ک ما را در فضای مجازی؛تلگرام
    در گروه یا کانال از شما استفاده و پشتیبان شما باشیم

  25. سعید گفت:

    سلام اقای دکتر روز بخیر . من سعید هستم ۲۶ ساله .مشکل خاصی ندارم اما .مطلبی رو تو کتابی خوندم راجب هیپنوتیزم .این بود که با هیپنوتیزم میتونم استعداد های نهفته خودم رو کشف کنم .میتونم با بالا بردم تمرکز خودم به وسیله ی هیپنوتیزم خلاقیتم رو بالا ببرم . میتونم هوشم رو تقویت کنم و همچنین فاکتور هایی مثل تنبلی رو از خودم دور کنم ونیز خاصیت سخت کوشی رو در خودم به وجود بیارم!! اولا این ها حقیقت داره؟ دوما اگر حقیقت داره شما برای این موضوعات چند جلسه پیش بینی می کنید ؟و در اخر هم فرد برای این موضوعات به خلصه سبک یا متوسط ویا سنگین فرو باید بره؟؟
    ممنونم!

    • سلام سعید جان
      موارد ذکر شده با هیپنوتیزم قابل انجام است . تعداد جلسات آن بستگی به شرح حالی که از شما گرفته میشود، دارد و همچنین تست های هیپنوتیزمی موثر در تعداد جلسات است . در جلسه ای که شرح حال و همچنین تست ها گرفته می شود ، زوایای مشکلات شما بررسی می گردد بر اساس آن برنامه ریزی درمان صورت می گیرد.
      در پاسخ به سوال آخر شما ، هیپنوتیزمی که در درمان کاربرد دارد هیپنوتیزم بالینی است و تکنیکهای آن بر اساس درمان انجام میشود و بسته به نوع مشکل فرد ، بهترین و موثر ترین تکنیک های هیپنوتیزمی را انتخاب میکنم. موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.