مواد شادی آور مغز
۱۳۹۳-۰۵-۰۳
باورهای غلط در مورد چاقی
۱۳۹۳-۰۵-۰۳
Show all

هیپنوتیزم در اوج افتخار

هیپنوتیزم در اوج افتخار

 هیپنوتیزم در اوج افتخار

در کتاب خلاصه روان پزشکی که مربوط به سال ۱۹۹۸ است و از پرفروش ترین کتابها در زمینه روان پزشکی بالینی است و همانطور که از پزشکان نامداری چون کاپلان و سادوک انتظار می رفت به ان مطالب اصیلی اضافه شده و به این نکته اشاره دارد که در تمام انواع پزشکی غیر متعارف ، تنها هیپنوتیزم و بیوفیدبک به داخل جریان اصلی روان پزشکی وارد شده اند . در فصل ۳۴ کتاب خلاصه روان پزشکی مربوط به سال۱۹۹۸ با عنوان روان درمانی ها در هفتمین قسمت به هیپنوتیزم در ردیف امکانات دیگری مانند روان کاوی و … اشاره شده است .

در کتاب کاپلان و سادوک سال ۲۰۰۷ آمده است ” زمانی هیپنوتیزم و پسخوراند زیستی درمانهای جایگزین تلقی می شدند و خارج از جریان اصلی روانپزشکی سنتی بودند ، امروزه این روشها در روانپزشکی استاندارد گنجانده شده اند.”” در جایی دیگر این کتاب عنوان شده ” اکنون سالهاست که هیپنوتیزم جزء بدنه علم روانپزشکی قرار گرفته است .”” ودر کتاب کاپلان سادوک چاپ ۲۰۰۷ به صراحت ذکر گردیده که انجمن پزشکان آمریکا و انجمن روانپزشکان آمریکا از سال ۱۹۸۵ هیپنوتیزم درمانی را موثر و بدون ضرر اعلام کرده اند و تدریس آنرا توصیه نموده اند. همچنین به صراحت اعلام کرده است که اکنون مدت زمان زیادی است که هیپنوتیزم از دسته طب مکمل و طب جایگزین خارج شده و جزء بدنه علم روانپزشکی و پزشکی قرار گرفته است.گزیده ای از کتاب کاپلان سادوک مبنی بر بی ضرربودن هیپنوتیزم

خواندن این چند سطر انسان را به افکار دور و درازی فرو می برد . به تاریخ پرنشیب و فراز این روش جذاب و مسحور کننده ، که در حدود ۴۰۰۰ سال پیش توسط مغان ایرانی برای درمان و در حدود ۱۷۰۰ سال پیش توسط مانی برای اهداف آئینی، هیپنوتیزم مورد استفاده قرار می گرفت و برای صدها سال مورد طعن و لعن انسانهای ناآگاه قرار داشت .

اکنون در شرایطی که :

  1. رهبر معظم انقلاب هیپنوتیزم درمانی و آموزش هیپنوتیزم به کادرهای پزشکی را مجاز اعلام فرموده اند .

  2. از لحاظ علمی معتبرترین و پرفروش ترین کتاب روان پزشکی جهان آنرا به علمی بودن به رسمیت شناخته است و توصیه به تدریس آن در دانشگاههای پزشکی و … نموده است

  3. بیش از بیست سال است که انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران به عنوان یک نهاد علمی و تخصصی پروانه گرفته است .

  4. تاکنون بیش از هفت هزار پزشک و گروههای درمانی در کلاسهای انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران با این هنر درمانی آشنا شده اند .

  5. تا کنون کتابهای بسیاری در باره هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی از منابع معتبر به زبان شیرین فارسی ترجمه و منتشر شده است .

  6. در شرایطی که در بیشتر کشورهای صنعتی و پیشرفته از هیپنوتیزم برای درمان بسیاری از بیماریها و ناتوانیها استفاده می نمایند .

الف : هنوز در برخی از نهادهای اجرائی کشورمان در مورد استفاده از هیپنوتیزم درمانی تردیدها و احیاناٌ مخالفتهائی مشاهده می شود که علت آن معلوم نیست .

ب: خنده دار و با کمال تاسف این در شرایطی است که افراد غیر پزشک و یا غیر روانشناس با عناوین هیپنوتیزم درمانگر و کاشفان انواع انرژی ؟! افراد نا آگاهی را که به آنها مراجعه می کنند ، به قول خودشان درمان می کنند ، کتاب تالیف می کنند ، CD منتشر می کنند و گزارش پزشکی ارائه می دهند !

در پایان از خواننده هوشمند و فرهیخته انتظار می رود که به عنوان یک پزشک و هیپنوتراپیست که سالها به عنوان یک درمانگر خدمت نموده ام این سخنان را بررسی و قبول فرمایند که :

۱-      هیپنوتیزم یک ابزار علمی است که بیشتر از هر جائی ، در علوم پزشکی کاربرد دارد .

۲-      شایسته است این وسیله پزشکی تنها توسط کسانی مورد استفاده قرار گیرد که از لحاظ علمی و قانونی امکان و اجازه این کار مهم را دارند .

۳-      شایسته است شما برای درمان مشکلتان تنها به کسی مراجعه فرمایید که صلاحیت و تجربه درمان داشته باشد.

۴-      اگر شما درمانگر نسیتید و با مطالعه کتابهایی به هیپنوتیزم علاقه مند شدید، بصورت چوب جادویی که با آن کارهای خارق العاده ای انجام خواهید داد نگاه نکنید . اگر شما جزء کادر درمانی نیستید از اندیشه درمان افراد و حتی خودتان خارج شوید این فکر را از سرتان بیرون کنید این کار برای شما و سوژه مخاطرات جسمی و روحی و قانونی دارد . اینکار مثل وسوسه رانندگی کردن بدون گواهینامه است . گواهینامه و یا مدرک معتبر درمانی، تنها یک تکه کاغذ نیست بلکه تاییدیه عالمانه و قانونی مهارت یافتن در انجام صحیح یک مهارت است . مطمئن هستم خیلی ها هستند در خانه نشسته اند و خیلی علاقمند هستند خلبان هواپیما شوند یا جراح موفق شوند یا هنرمند شوند اما باید از راهش بروند شما اول باید مدرک درمان معتبر دانشگاهی کسب کنید و بعد به ابزارهای درمانی دست بزنید . امیدوارم در کاری که میکنید و در آن تخصص علمی و تجربه صحیح دارید موفق باشید.

من الله توفیق

مطالب  مرتبط :

تعریف هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار چیست؟ 

تاریخچه هیپنوتیزم

فوائد هیپنوتیزم

انواع هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار چگونه است

هیپنوتیزم را چطور تعریف می کنید

هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی

زندگی خوب با هیپنوتیزم بیدار

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

همسو نگری با بیمار

باورهای نادرست

آموزش فن خود هیپنوتیزم

تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم

شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

 بازدید کننده محترم؛

 لطفا در صورتیکه قصد دارید هر یک از مطالب این وب سایت  را به هر شکل، اعم از شفاهی، مکتوب و یا دیجیتالی، نقل یا منتشر فرموده یا به اشتراک بگذارید، خواهشمندم لینک مستقیم و اشاره صریح به سایت هیپنوتیزم بیدار دات کام   www.HypnotismBidaar.com داشته باشید.

 کلیه حقوق این سایت برای مدیر و مالک آن محفوظ است، لطفا شما هم آنرا محفوظ و محترم بشمارید.

 متشکرم

دکتر محمد جواد حریری ، پزشک ، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران

27 دیدگاه ها

  1. raha گفت:

    با سلام
    در مورد ترک وابستگی به الکل سوالاتی داشتم می خواستم در این مورد و راه درمان آن و تعداد جلسات درمان اطلاعاتی داشته باشم.

  2. Nahid گفت:

    سلام آقای دکتر.
    من چندین سال یا شاید بهتره بگم سال ها توی یه محیط پر از استرس زندگی کردم…
    تا چند سال همه چی در درون من عادی بود ولی از سه چهار سال قبل متوجه شدم که با کوچک ترین صدا به شدت جا می خورم و ضربان قلبم خیلی تند میزنه و کم کم در حالت های عادی هم نبضم همیشه تند میزنه تا جایی که به عنوان مثال گوشیم هم همیشه رو سایلنته چون از صداش می ترسم.
    از پارسال یعنی از ۲۷ سالگی حدود یک ماه یک سمت صورتم و نزدیک بینی ام کرخت و بی حس شده و بعد از اون یک ماه،بعضی وقتا تیک عصبی میزنه درست روی بینیم.دکتر MRI نوشت برای MS یا تومور مغزی ولی هیچ کدوم نبود…وگفت روحی و ناشی از استرسه.
    الان بعد از یک سال کم کم دارم بی حسی رو در نوک انگشتانم و همین طور ابروی همون سمت هم حس میکنم.
    میدونم متنم طولانی شده ولی باید بگم بدون هیچ دلیل موجهی از هلیکوپتر هواپیما و جدیدأ آسانسور و پله برقی هم میترسم قبلأ این ترسو نداشتم.
    صورتم خیلی اذیتم میکنه و عصبی میشم…من باید چیکار کنم؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین.

    • سلام ناهید جان.
      نگران طولانی شدن متنتان نباشید. به نظر یک اضطراب فراگیر (GAD) است. در مورد هلیکوپتر هواپیما و جدیدأ آسانسور و پله برقی آیا از دیدن و یا صدای آنها میترسید یا از سوار شدن بر آنها میترسید که اگر این باشد فوبیا است و اینهم مثل GAD درمان هیپنوتیزمی دارد . موفق باشید.

  3. فرزاداحمدی گفت:

    چرا همیشه برای رها کردن و شل کردن عضلات از پایین شروع میکنیم؟؟؟ مثلا برای رها سازی پاها از انگشتان شروع میشه

    چرا از کمر شروع نمیکنیم؟؟؟

    یا برای دست ها از نوک انگشتان شروع میشه … مخصوصا بلند ترین انگشت …. چرا از کتف شروع نمیکنیم؟؟؟

  4. nazanin گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت دکتر حریری،من ادم بسیار ترسویی هستم به شدت از سوسک و امپول میترسم میخواهم این ترسرو در خودم درمان کنم این مشکلات با هیپنوتیزم قابل حل هست؟

    • سلام نازنین جان.
      از لطف شما ممنونم. اینها جزء فوبیاها هستند و میتوانم برایتان با ۶ تا ۷ جلسه درمان کنم . برای جزییات بیشتر با مدیر دفتر من خانم صادقی به شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ یا در ساعات ۱۰ صبح تا ۹ شب با شماره ۴۴۲۹۵۵۹۶ تماس بگیرید . موفق باشید.

  5. سیروس گفت:

    سلام . من جوانی ۲۲ ساله هستم و دچار نوعی وسواس که به شدت نسبت به علائم بیماری ها حساس هستم . مثلا اگر علائم بیماری دیابت را میخوانم میگردم تا در خودم آنها را پیدا کنم و میگویم نکند من دیابت دارم؟ یا وقتی علائم تومور مغزی را با کوچکترین سردرد با خودم میگویم نکند من تومور مغزی دارم یا وقتی در باره سرطان سینه تحقیق میکنم و علایم انرا میخوانم می گویم این علایم در من هست پس من سرطان سینه دارم . حتی با خواندن علائم یک بیماری آنقدر به آن فکر می کنم و نگران می شوم تا اینکه برخی از علائم ان بیماری در من ظاهر می شود . لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر

    • سلام سیروس جان.
      شاید همانطور که گفته اید وسواس فکری باشد و یا یک اضطراب فراگیر . آیا روانپزشک برای شما وسواس فکری تشخیص داده است یا شما خودتان این تشخیص را ذکر میکنید ؟ بهرحال حتی اگر وسواس فکری باشد میتوانم کمکتان کنم . موفق باشید.

  6. امین گفت:

    سلام، من مدتیه که همش تو لاک خودم هستم و خیلی گوشه گیر شدم حوصله صحبت کردن با کسی رو ندارم دوست دارم تو خودم باشم در حالیکه هیچ چیزی کم ندارم و اطرافیانم سعی میکنند به من محبت کنند اما حوصله انها رو هم ندارم . افکار عجیب و غریبی تو ذهنم میاد . هرچی میخوام از این افکار بیرون بیام نمی تونم . آیا این علامت اینه که من افسردگی دارم؟ لطفا کمکم کنید. ممنونم از شما

  7. فرناز گفت:

    سلامی به گرمی زندگی به دکتر مهربانم که زندگی دوباره را به من هدیه داد .
    روزهای خوش و زیبای زندگی را از پس گذشته های ذهنم بیرون کشید و طعم زیبای مهربانی خانواده ام را به من نشان داد . امروز موفق تر از دیروزم ، شادتر از روزهای شاد گذشته ام هستم .
    امروز وقتی سیر و سفری در اینترنت داشتم بار دیگر به سایت شما رسیدم . گفته های شما بار دیگربرایم تداعی شد .
    اولین روز با خواهرم به مطب شما آمده بودم . وقتی به من گفتید خوب بفرمایید مشکل چیست ؟ گریه امانم نمی داد . بغض فرو خورده ام نمی دانم چگونه برای بیرون آمدن راه خود را پیدا کرده بود . اشک روی صورتم روان می شد . گفتم نمی دانم از کجا شروع کنم ؟
    سخت افسرده و بی رمق بودم . برای اینکه بتوانم شروع کنم مدتی در سکوت گذشت . خواهرم شروع کرد و از مشکلاتم برای شما گفت و شما می نوشتید .
    خلاصه به کمک خواهرم و من شرح حالم به اتمام رسید ودرمان شما از تست های هیپنوتیزمی آغاز شد ….. وقتی از درب مطب شما بیرون میرفتم گویی با سبکی خاطر خارج شدم . هر هفته قبل از شروع درمان در مطب حاضر بودم . هفته های بعد خبری ازگریه های روزهای اول نبود . تقریبا لبخند را بار دیگر تجربه می کردم . روز های پایانی درمانم دلم نمی خواست از مطب شما پا بیرون بگذارم . با لبخند دلنشینی گفتید درمان شما به پایان رسیده است و بهبودی را با یکایک سلولهای بدنم احساس کرده بودم . گویا جلسه آخری برای تثبیت درمان من بود .
    امروز خدا را شاکرم که دست بنده نوازیش را بدست دکتری مهربان چون شما قرار داده است ومن پاسخ مرحمت خداوندی را با یک تشکر بجا آورم وبگویم دکتر حریری قدردان زحمات شما هستم .
    با احترام فرناز

  8. محمد گفت:

    از مطالب خیلی خوب سایت از شما دکتر عزیز تشکر و قدردانی میکنم .موفق باشید

  9. شراره گفت:

    سلام استاد گرامی آقای دکتر من هیج بیماری ندارم ولی اشتیاق زیادی دارم که هیبنوتیزم را تجربه کنم أیا می توان بدون دلیل هم هیبنوتیزم شد؟ لطفا مرا راهنمایی کنید

    • سلام شراره خانم
      خدا را شکر که در سلامتی کامل بسر می برید . کلا” هیپنوتیزم می تواند آرامش خوبی به فرد هدیه کند . جهت اشتیاق تجربه حالات هیپنوتیزمی و استفاده از برکات آن می توانید خود هیپنوتیزمی را که طی سه جلسه انجام می شود را یاد بگیرید و از آن در مراحل مختلف زندگی جهت ایجاد آرامش استفاده نمایید. موفق و تندرست باشید.

  10. ناصر گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر حریری . حدود یک هفته است که از دلشوره شدید رنج میبرم والان پنج روز است که از قرص کلردیازبوکساید استفاده می کنم . مشاورم گفت که بهتره برای مدت یک ماه از فلوکستین استفاده کنم و لی در مورد قطع آن بعد از یک ماه اظهار نظری نکرده اند چکار کنم ایا قطع کنم یا خیر ؟ راستش یکمی نگران هستم چون من تا حالا همچین حالتهایی نداشتم میشه خواهش کنم راهنمایی کنین. ممنون.

    • سلام ناصر عزیز
      یک مشاور یا روانشناس حق تجویز دارو ندارد و دارو باید به دقت و با نظرپزشک و روانپزشک تجویز شود. در ضمن داروی فلوئوکستین تنها ۲ هفته برای شروع اثر وقت لازم دارد. وبه این زودیها قطع نمیشود. ضمن اینکه مشکل شما درمان هیپنوتیزمی هم دارد . سلامت و موفق باشید

  11. مهدی گفت:

    با سلام و درود خدمت دکتر حریری عزیز من ۲۵ ساله هستم و بسیار ناامیدم وسواس زیادی دارم و خود ارضایی میکنم شکست عشقی خورده ام و چند باری هم فکر خودکشی بسرم زده است و در حال حاضر با جنس مخالف خود قادر به برقراری ارتباط زیادی نیستم . به دکتر روانپزشک مراجعه کردم و فقط دکتر قرص فلوکستین برای وسواسم نوشته خواستم بدانم این همه مشکل با آن یک دارو حل می شود یا نه؟ آیا می توانم در کنار دارو درمانی درمان هیپنوتیزمی هم بگیرم ؟ درمان هیپنوتیزمی چقدر در شرایط روح من موثر است . ممنون از اینکه پاسخ می دهید.

    • سلام مهدی عزیز
      اثر خوبی دارد ولی بهتر است با یک داروی تثبیت کننده خلق مصرف شود.داروی تثبیت کننده خلق رابا روانپزشک معالجتان مطرح نمایید. بله میتوانید در کنار دارو درمانی از درمانهای هیپنوتیزمی نیز کمک بگیرید . با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم درمان وسواسها طی ۱۲ تا ۱۴ جلسه نیاز است . موفق باشید.

    • سلام مهدی عزیز
      اثر خوبی دارد ولی بهتر است با یک داروی تثبیت کننده خلق مصرف شود.داروی تثبیت کننده خلق رابا روانپزشک معالجتان مطرح نمایید. بله میتوانید در کنار دارو درمانی از درمانهای هیپنوتیزمی نیز کمک بگیرید . با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرمدرمان وسواسها طی ۱۲ تا ۱۴ جلسه نیاز است . موفق باشید.

  12. اشرف گفت:

    با سلام و عرض ادب و با تشکر فراوان از جنابعالی اینجانب یکی از بیماران شما بودم که پس از چند بار مراجعه مشکل خوابم بهبودی کامل برایم حاصل شد بدینوسیله خواستم از همکاری شما تشکر نمایم و توفیق روز افزون شما را از خداوند متعال خواستار باشم . همچنین از مطالب ارائه شده در سایت نیز بسیار سپاسگزارم

  13. مصطفی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جنابعالی ( دکتر حریری ) …
    از مطالب مفید و کاربردی سایتتون نهایت تشکر رو دارم .
    می خواستم از محضرتون سوالی بپرسم . . .
    آیا اگه خودم خود هیپنوتیزم رو اجرا کنم و به خودم تلقین کنم . خطری منو تهدید می کنه یا نه ؟
    می خوام از خود هیپنوتیزم برای درمان اضطراب و استرس امتحان و ترس از فضای سربسته و تقویت حافظه و روحیه و . . . استفاده کنم .

    • سلام مصطفی جان.
      بنظر نمیرسد اینهمه موارد تخصصی را خودتان بتوانید با خود درمانی درمان کنید، مگر اینکه درمانگر باشید و تلقینات صحیح را بشناسید. اگر مایل باشید من اینها را که نام برده اید با حدود ۸ جلسه میتوانم برایتان درمان کنم. در مورد خطر؛ اگر وارد مسایل خارج از روانشناسی نشوید اشکالی ندارد. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.