تست روانشناسی خوشبختی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳
هیپنوتیزم و کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳
Show all

هیپنوتیزم درمان بی خوابی

هیپنوتیزم درمان بی خوابی

درصد زیادی از بی خوابی ها با هیپنوتراپی ( هیپنوتیزم درمانی ) قابل درمان هستند . بی خوابی مزمن در کوتاه مدت و بی‌خوابی شدید پس از آن اغلب از نشانه‌های افسردگی است.

خواب مناسب و به موقع برای انسان ضروری است اگرچه گاهی اوقات افرادی در دنیا یافت می‌شوند که ادعا می‌کنند می‌توانند بر خواب غلبه کنند ولی به هرحال این افراد جذب حالتی می‌شوند که خیلی شبیه خواب در هنگام استراحت آنهاست. نکاتی قبل از خواب در ایجاد خوابی راحت و آسوده تاثیرگذار است .

بی خوابی، مغز را تحلیل می‌ دهد. در تصویر برداری‌ های مغزی مشاهده گردیده که بی‌ خوابی، مغز را تحلیل می ‌دهد. در این تصاویر مغزی ارتباط بین بی خوابی با کم شدن حجم قشر خاکستری مغز به چشم می‌ خورد. این نواحی تحلیل رفته از قشر خاکستری مخ، توانایی این عضو را در تصمیم ‌گیری و استراحت تنظیم می کند. این تحقیق به کشف روش های جدید برای درمان بی خوابی می ‌تواند منجر شود. مبتلایان به بی خوابی مزمن ممکن است، ظرفیت‌ های پیچیده ‌ای برای ارزیابی ارزش‌ موثر محرک ها داشته باشند. ابتلا به بی خوابی و مدت زمان آن در کاهش میزان ماده خاکستری مغز نقش دارد؛ به طوری که هر چه درصد بی خوابی بیشتر باشد، حجم این ناحیه از مغز کمتر می ‌شود. این امر پیامدهای دیگری روی سایر فرآیندهای ذهنی به ویژه تصمیم گیری خواهد داشت که به بی خوابی و مدت زمان آن در کاهش میزان ماده خاکستری مغز نقش دارد؛ به طوری که هر چه درصد بی خوابی بیشتر باشد، حجم این ناحیه از مغز کمتر می ‌شود.

صرف یک غذای کامل و پرکالری، یک تا دو ساعت قبل از به بستر رفتن همراه با یک نوشیدنی داغ قبل از خواب، خصوصا در افراد سالمند، معمولاً از لحاظ روانی و نه فیزیکی منجر به بی خوابی  می‌شود. علائم خستگی از ۱۶ تا ۲۰ ساعت بعد از بیداری احساس می‌شود،

تا این زمان بدن می‌تواند خستگی و کم خوابی را تحمل کند ولی بعد از گذشت ۲۴ تا ۳۰ ساعت نخوابیدن با وجود خستگی مفرط هنوز هم خیلی‌ها احساس بیداری می‌کنند و بعد از ۳۶ ساعت، بی خوابی شخص را به وضع بدی می‌کشاند.

بی خوابی از ۴۸ ساعت به بعد (که به معنی دو روز بی‌خوابی مداوم است) باعث دشواری در فکر کردن درست و منطقی می‌شود و بعد از ۶۰ ساعت بیداری، اضمحلال بدن قریب الوقوع است.  افرادی که تلاش می‌کنند بیشتر از این بیدار بمانند، نوعی خیال بافی در آنها گسترش می‌یابد، خیال بافی جانشین رویا در مغز انسان می‌شود. معمولاً نگرانی و یا افسردگی منجر به نخوابیدن می‌شود

درمان بی خوابی به علت ایجاد کننده‌ آن بستگی دارد، حتی بی‌خوابی‌هایی با علل متعدد نیز به شناخت درمانی و تجویز کوتاه مدت داروهای سداتیو – هیپنوتیک (آرام بخش و خواب آور)، یا آگونیست‌های گیرنده‌ی ملاتونین پاسخ می‌دهند.

غذای مغز و بی خوابی

کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده ، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همچنین خاصیت ضد سرطان دارد. خواص ضد قارچ و ضد باکتری از دیگر تأثیرات آن است. کنجد خواص درمانی چشمگیری دارد. منبع غنی اسید آمینه کنجد رشد تومورها را متوقف می‌کند و به رفع مسمومیت کبد و کلیه‌ها و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

دانه های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان ها ، روغن کنجد ، مواد پروتئینی ، اسید آمینه ، سلولز ، مواد معدنی وکلسیم است و بدین ترتیب دانه های کنجد بسیار مغذی و مقدار بسیار مواد پرارزش و با انرژی  دارند. آرد کنجد سرشار از اسید آمینه است و ۳ برابر شیر کلسیم دارد.

کنجد معدن مواد معدنی قابل جذب است و دارای منیزیم، کلسیم، آهن، سیلیس، آلومینیوم، کورم، مس، نیکل، سدیم و چندین فلز و شبه فلز دیگر است. اثر کنجد بیشتر در اثر داشتن ویتامین های زیاد آن است بویژه ویتامین های ب و ویتامین های ف که فراوان دارد. کنجد تقریبا بیشتر مواد مورد ساختمان بدن را داراست. لذا یک غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان است که دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد. آرد کنجد یا کنجد به خوبی در سالادها ، خوراک های مرغ یا گوشت و سبزیجات پخته شده به کار رفته و همچنین در معطر ساختن پنیر ، سالادهای تخم مرغ ، سس هایی که اساس آن کره یا نان معطر هست کاربرد دارد. روغن کنجد درجلوگیری از فساد دندان کاربرد دارد . همچنین در درمان التهاب و تورم لثه مفید است. برگ های کنجد سرشار از مواد لعابی هستند که در گذشته با دیگر گیاهان برای درمان اسهال خونی و وبا به کار برده می شدند.
کنجد ،قوت ، جوانی ، تعادل زندگانی و صحت را به انسان می بخشد . اثر آن در تعویض سلول های کهنه ی بدن بسیار سریع است و در تسهیل تفکر عمل آن قابل تحسین است و در رفع آلامی مانند : سرطان ، سل ، کم خونی بی نظیر است .

گردو غذای مغز و درمان بی‌خوابی است گردو در عین حال حاوی نوعی اسید آمینه به نام ال – آرمبینین است که به جریان بهتر خون در عروق کمک می‌کند. گردو نه تنها خوشمزه است بلکه برای سلامت قلب و پوست بسیار مفید و پرفایده است.

‌گردو یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی‌های امگا ۳ و اسید آلفا لینولئیک است که تاثیر مفید هر دو در عملکرد مناسب عروق شناخته شده هستند. گردو هم چنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی برای پیشگیری از سرطان است. چربی‌های اشباع نشده تک زنجیره‌ای موجود در گردو برای مقابله با کلسترول بد خون و کاهش آن در بدن و نیز برای کاهش لیپو پروتئین که عامل تصلب شرایین است، بسیار سودمند می‌باشد. گردو در عین حال حاوی نوعی اسید آمینه به نام ال – آرمبینین است که به جریان بهتر خون در عروق کمک می‌کند. گردو غذای مغز است و نقش مهمی در بهبود عملکرد سلولهای مغزی ایفا می‌کند تا جایی که حتی شما را به مرور زمان و با مصرف روزانه باهوش‌تر می‌کند. ملاتونین یکی دیگر از مواد مفید موجود در گردو است که به بهبود خواب کمک می‌کند و بنابراین در کاهش بی خوابی و رفع سایر اختلالات خواب موثر است.

مطالب مرتبط :

درمان بی خوابی

تعریف بی خوابی

بهداشت خواب

علت  بی خوابی

 درمان بی خوابی  اعظم خانم

هیپنوتیزم درمان بی خوابی ها

دکترمحمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمانگر )  هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

9 دیدگاه ها

  1. ف-س گفت:

    با سلام خدمت آقای دکتر. من یه سوال داشتم. میخواستم ببینم ایا مشکل پدر من هم با هیپنوتیزم حل میشه؟ پدر من شبها(فقط شبها) مشکل تکرر ادرار پیدا میکنه بطوری که مسیر دستشویی رو گم میکنه و بعضی وقتها نمیدونه کجاست. بعضی وقتها به نظر میاد که خواب گرده. پیش چند دکتر مغز و اعصاب هم بردیم همه میگن مشکل آلزایمر یا هر بیماری مغزی دیگه ای نداره. به نظر میاد اختلال خواب باشه. عصر که میشه یه جورایی حالت مستی پیدا میکنه و در طول روز هم همش در حال چرت زدنه.

    • سلام ف-س عزیز.
      موضوعی که مطرح کرده اید با تکرر ادرار ارتباطی ندارد فقط همزمان شده است، مثل کسی که بعد از رانندگی کتاب خوانده است.
      آیا “روانپزشک” گفته است که اختلال خواب است یا جمله شماست؟
      در هر دو صورت بعید میدانم با هیپنوتیزم قابل درمان باشد.
      موفق باشید.

  2. نغمه گفت:

    سلام من چندین بار به پزشک اعصاب و روان مراجعه کردم بدلیل ترس و اضطرابی که ناشی از ترسهایی که در کودکی داشتم برام الکتروشوک تجویز کردن یک بار رفتم تاثیری نداشته خیلی دنبال کسی میگردم که تخصص در هیپنوتیزم داشته باشه

  3. رایحه گفت:

    سلام و خسته نباشید.پدر من ۵۶سال سن دارن و الان حدود بیست ساله که نمیتونن مثل یک فرد عادی بخوابن.نیمه شبها دایما در حال قدم زدن تو خونه هستن.به پزشکان زبادی مراجعه کردن.متخصصین مغزو اعصاب مختلفی ایشون رو معاینه کردن و قویترین قرص هارو تجویز کردن که این قرصها عوارض بسیار بدی داشته.طوریکه الان پدرم به شدت افسرده و پرخاشگر شدن و مشکلات شدیدی پیدا کردن.علاوه بر بی خوابی درد عضلات و استخوان هم اضافه شده.آیا میشه با هیپنوتیزم به ایشون کمک کرد؟

    • سلام رایحه خانم
      افسردگی و درصد زیادی از بی خوابی ها با هیپنوتراپی ( هیپنوتیزم درمانی ) قابل درمان هستند. پس از گرفتن شرح حال دقیق از پدرتان و نیز گرفتن تستهای هیپنوتیزمی تعداد جلسات درمان مشخص میگردد . لازم به توضیح است که بی خوابی مزمن در کوتاه مدت و بی‌خوابی شدید پس از آن اغلب از نشانه‌های افسردگی است. مهم ترین نکته در درمان بیخوابی این است که نباید برای درمان بی خوابی قرص بی خوابی خورد. متاسفانه مردم در بسیاری موارد در صورت بروز بی خوابی به صورت سر خود به قرص خواب روی می آورند که این کار مشکل را تشدید می کند. افسردگی موجب می شود فرد احساس کند دیگر هیچ اتفاق خوشایندی در راه نیست. معمولا به دنبال این نگرش منفی، افکار خودکشی گرایانه بروز می کنند که باید بسیار جدی گرفته شوند.
      افسردگی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. همچنین در افرادی که در گذشته تجربه حمله قلبی داشته اند احتمال ابتلا به افسردگی بیشتر است.
      زندگی کردن با دردهای مداوم احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد ؛ همچنین افسردگی نیز می تواند باعث ایجاد درد در بدن شود. احتمال ابتلا به دردهای مکرر در افرادی که افسردگی دارند سه برابر بیشتر از افراد معمولی است.
      برخی مبتلایان به افسردگی به لحاظ قوای جسمی تحلیل می روند یا دچار بی قراری حرکتی می شوند، مثلا ممکن است صبح خیلی زود بیدار شوند و ساعت ها در اتاق قدم بزنند. اگر احساس خستگی زیادی می کنند به گونه ای که قادر به انجام کارهای روزمره ی خود نیستند، حتی وقتی که خواب و استراحت کافی داشته اند، می تواند از نشانه های افسردگی باشد. صمیمانه برایشان سلامتی و موفقیت را خواهانم.

  4. س . کرمی گفت:

    با سلام
    مطالب و سوالات دوستان رو خوندم ، شاید بد نباشه تجربه ی خودم رو با بقیه در اشتراک بزارم. من ۵ سال از بیماری بیخوابی شدید و اضطراب و حتی نوعی panic attack رنج میبردم. بارها به پزشک مراجعه کردم، تو ایران و حتی نروژ و آلمان ، اما اصلا نتیجه ای حاصل نشد. تا اینکه بطور اتفاقی از طریق این سایت با اثرات هیبنوتیزم آشنا شدم و چند جلسه به آقای دکتر حریری مراجعه کردم. نتیجه شگفت انگیز بود، فقط بعد از جلسه اول من بعد از سالها تونستم برای یک روز بدون سردرد بخوابم یا حتی لبخند بزنم. بعد از جلسه دوم کاملا قرصهای خواب رو (بعد از سه سال مصرف مداوم ) تونستم قطع کنم و حالا بعد از هشت جلسه خیلی خیلی بهتر شدم ، مخصوصا در زمینه سردردهای شدید و بیخوابی. به دوستانی هم که مشکل حاد در این زمینه دارند به شدت این روش رو توصیه میکنم. از نظر هزینه هم با بقیه جاهایی که من در تهران میشناسم ،اصلا قابل مقایسه نیستند . دوستان اگه سوالی هم از من دارند میتونند به من میل بزنند ، خوشحال میشم بتونم کمکی کنم :
    s_k1379@yahoo.com
    با تشکر فراوان و با آرزوی سلامتی

  5. سارا گفت:

    از مطالب خوبتون ممنون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.