اختلال خواب ، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری
اختلال خواب اعظم خانم
۱۳۹۱-۱۱-۱۳
انواع هیپنوتیزم
۱۳۹۱-۱۱-۱۳
Show all

هیپنوتیزم بیدار چگونه است ؟

اختلالات جنسی ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

هیپنوتیزم بیدارچگونه است ؟   

هیپنوتیزم بیدار چیست؟ 

هیپنوتیزم بیدار چگونه است ؟ هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

مدتها بود هیپنوتیزم را به روش معمولی بکار می بردم اما همواره به این فکر بودم که با نگرانی های مردم چه کنم ؟ آن دسته از نگرانیهائی که در هیپنوتیزم معمولی  به آنها اشاره کردم .

برای آنهایی که باورهای نادرستی از هیپنوتیزم داشتند توضیحات کافی میدادم وقت صرف میکردم و آنها هم وقت می گذاشتند و این توضیحات را می شنیدند . در عین حال که خیلی ها به من اعتماد داشتند و دارند ، عده ای هم بودند که بدلیل اضطراب ، استرس ، پرخاشگری ، بیماری پانیک ، بیماری سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ،  بیماری وسواس ، بیماری افسردگی ، خاطرات ناخوشایند ، احساسات ناخوشایند ،  فوبی ها          ( ترسها ) ، اختلال لکنت زبان  ،  اختلالات خواب ، سردردهای تنشی و میگرن ، بیماریهای جسمی و قلبی با منشاء عصبی نظیر فشار خون عصبی و تپش قلب عصبی ، دردهائی که با استرس ارتباط دارند ، پیشگیری از پیشرفت بیماری ام اس ، قابل تحمل کردن داروهای شیمی درمانی در بیماران سرطانی ، پیشگیری از روند پیشرفت آلزایمر ،   اضطراب امتحان ، تیکهای عصبی ، ناخن جویدن و مو کندن ، چاقی و لاغری ، اختلال بیش فعالی ، ترک سیگار ،  تقویت حافظه ، افزایش خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس به درمان  هیپنوتیزمی ( هیپنوتراپی) احتیاج داشتند و لازم بود که کاری برای آنها با هیپنوتیزم انجام دهم ولی آنها مانع ذهنی داشتند ، مشکوک بودند . هر چند مشتاق بودند با هیپنوتیزم درمان  شوند  ولی از یک چیز واهی می ترسیدند .

به فکر افتادم اگر واقعا آنها در عمق اعتقادشان آن باور نادرست شکل گرفته و نمیتوان برای آن کاری کرد و یا به عبارتی نمیتوان فرد را تغییر داد ، پس روش درمان هیپنوتیزمی را چگونه می توانم اصلاح نمایم به شکلی که علاوه بر حفظ تاثیر و صحت و اصالت روش درمانی ، برای آن عده نیز قابل قبول و کارا  باشد .گزیده از کتاب کاپلان و سادوک

روشی که بتدریج شکل گرفت را ” هیپنوتیزم بیدار” نامیدم . در این روش با تمهیداتی که بکار میبرم علاوه بر اینکه شما عمق مناسب هیپنوتیزم برای درمان را لمس میکنید ، حس میکنید و به آن عمق و خلسه مورد نیاز جهت درمان وارد می شوید ، اما از زمان و مکان منفک نمی گردید . اراده تان سلب نمی شود . با هوشیاری که دارید هر لحظه که بخواهید می توانید از خلسه خارج شوید ، هرچند که اگر اینکار را بکنید روند درمان قدری به تاخیر می افتد و قدری  درمان طولانی تر می شود . اما اگر جزء آن دسته از افراد باشید خیالتان راحت می شود . اعتمادتان جلب می گردد ، درک می کنید که سکان اراده در دست خودتان است . شما می توانید پیش خودتان سبک و سنگین کنید ، اگر ارزش اینرا دارد که در ازای اینکه خیالتان راحت شود درمان کمی طولانی تر شود ، این تست را انجام می دهید وگرنه انجام نمی دهید . در این روش بنا بر آن است که مدیریت خلسه شما علاوه براینکه در دست من است خودتان هم در این امر سهیم باشید .

در روش هیپنوتیزم بیدار هنگامی که به عمق کافی خلسه رسیدید و برای درمان به سطح مناسبی رفتید ، در حین تلقینات درمانی ، خودآگاه شما مورد ارزیابی قرار میگیرد  تا مطمئن شوید علاوه بر حالت هیپنوتیزمی در بیداری هم هستید و سکان اراده را در دست دارید و من هم مطمئن شوم ارتباط هیپنوتیزمی برقرار است و بنابر این در فاصله های مناسب به عنوان یک تست از شما می خواهم که علائمی را نشان دهید که متوجه شوم شما در خلسه هیپنوتیزمی هستید و به فرمانها جواب می دهید و به خواب نرفته اید ؛ چون اغلب خواب مانع از تاثیر تلقینات درمانی است و ارتباط ضمیر ناخودآگاه شما با القائات من قطع می شود .

برای اطمینان بیشتر  بعنوان مراجعه کننده ،این اختیار را به شما  می دهم که در جلسات هیپنوتیزم یک نفر دیگر را که به او اعتماد دارید به همراه بیاورید که با حفظ سکوت، ناظر بر خلسه هیپنوتیزمی شما باشد . همیشه در ابتدای اولین جلسه شرح حال مراجعه کننده را می شنوم و از مشکلات موجود یادداشت برداری میکنم و حواشی مشکل را با هم بررسی میکنیم . گاهی مراجعه کننده در این مرحله برخی مسائل خصوصی خود را مطرح میکند . شما این اختیار را دارید که در این مرحله ( در ابتدای اولین جلسه ) همراه و ناظرتان در سالن انتظار باشد و سپس وارد شود . این هماهنگی بین شما و همراهتان است و مانعی هم ندارد . در طول خلسه هم که ناظر حضور دارد بیانات من و القائات طوری طراحی می شود که مسائل خصوصیتان حتی برای ناظر هم فاش نمی شود همچنین در خلسه ” هیپنوتیزم بیدار ” هم اصراری بر بیان مسائل خصوصیتان توسط خودتان ندارم چون هنگامی که من با روش ” هیپنوتیزم بیدار “ کار میکنم شما مقاومتهای ارادی خود را دارید و اصرار من تنها اثرش خروج شما از خلسه ” هیپنوتیزم بیدار “ است و این مغایر هدف درمانی من است . در طول درمان های هیپنوتیزمی به شما آموزش خود هیپنوتیزم را یاد می دهم . بکار گیری خود هیپنوتیزم در طول درمان از جهت تسریع در درمان و شرطی سازیها موثر است . و برای آن دسته از بیمارانی که دچار اضطراب و یا بیماری با پایه اضطرابی هستند تکنیکهای خاصی را آموزش می دهم که فرد در مواجهه با شرایط اضطراب زا می تواند با چشمان باز و در همان موقعیت با خود هیپنوتیزمی که فرا گرفته است خود را هیپنوتیزم کرده و مدیریت شرایط اضطرابی را بدست بگیرد و از این حیث هیپنوتیزم بیدار مرحله ای پیشرفته تر از هیپنوتیزم معمولی است .

 

مطالب مرتبط

هیپنوتیزم چیست  

هیپنوتیزم بیدار چیست؟

 تاریخچه هیپنوتیزم

 انواع هیپنوتیزم

 فوائد هیپنوتیزم

 هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

 هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی

 هیپنوتیزم و اثر تلقین

 هیپنوتیزم ، مغز و امواج مغزی

 آموزش های تخصصی هیپنوتیزم

 هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است

  کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

 هیپنوتیزم بیدار چگونه است

 ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

  همسو نگری با بیمار

 باورهای نادرست

 آموزش فن  خود هیپنوتیزم

  تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

 پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم  

 شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

 آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

تعریف هیپنوتیزم ( کاپلان سادوک ) هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری
گزیده ای از کتاب کاپلان و سادوک در تعریف از هیپنوتیزم هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

199 دیدگاه ها

  1. امین گفت:

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    شرح حال دوستم هست
    ۲۱ سال سن دارد به علت تجاوز و ابرو ریزی شب و روز ندارد چند بار اقدام به خودکشی داشته که موفق نشده(یعنی نذاشتیم)
    سوالم اینه که با هیپنوتیزم میشود این خاطره را از بین برد یا نسبت به این مسئله بی اهمیت بشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام امین عزیز.
      چقدر خوب است که او دوستی مثل شما دارد که به فکرش هستید.
      بله اینکه آن واقعه برایش بی اهمیت یا کم اهمیت بشود با هیپنوتیزم قابل انجام هست. صفحه رفع آزار خاطرات بد را بخوانید.
      ایشان را تشویق و ترغیب کنید که خودشان از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرند و درمان را شروع کنند که از این حالت نجات پیدا کنند. سایت و آن صفحه را هم به ایشان برای مطالعه نشان بدهید.
      موفق باشید.

  2. فريد گفت:

    سلام اقای دکتر خواهش میکنم راهنمایی کنین
    من ٢٧سالمه از زمامی ک وارد دانشگاه شدم از دوستای قدیم و فامیلام بشدت منفک شدم ک این باعث شد ی ادم فکری و منزوی بشم و تمام وجودم مملو از فکرهای منفی باشد و مشکل اصلی عدم وجود ارامش است ک مثل خوره زندگیمو گرفته حتی ارامش ندارم ی کارو با تمرکز ب سرانجام برسانم و این واقعا نمیزاره من پیشرفت کنم نمیزاوه درسمو خوب بخونم.این فکر های منفی منو خییلی اذیت میکنه واقعا دوس دارم اینطور نباشم .ایا با هیپنوتیزم مشکلم حل میشع؟در چند جلسه؟

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام فرید عزیز
      در شرح حالی که در جلسه اول از مراجعه کننده گرفته می شود تشخیص بیماری، اختلال و یا مشکل داده می شود و بر اساس آن اقدام درمانی صورت می گیرد و تعداد جلسات مورد نیاز تعیین میگردد. از علائم افسردگی ها انزوا طلبی ، افکار منفی، لذت نبردن از زندگی، عدم تمرکز ، پائین آمدن سطح حافظه، تغییرات در خواب، بی علاقگی و …. و همچنین علائم فیزیکی مانند مشکلات گوارشی ، سردرد، کمر درد و گرفتگی عضلات ، خستگی و درماندگی ، تغییرات وزن ، تغییرات در اشتها و….در یک بازه زمانی است که با هیپنوتیزم درمانی قابل بر طرف شدن است و با روش و تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم نیاز به ۱۰ تا ۱۲ جلسه درمان است. سلامت و موفق باشید.

  3. محمدیان گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعاتی که در اختیار قرار دادید بسیار جالب و مفید بود
    همیشه شاد باشید
    خدا قوت

  4. پرنیان گفت:

    سلام آقای دکتر
    خانمی ۳۳ ساله هستم که چند سالی است از دلشوره و استرس و اضطراب احساس ناراحتی دارم که البته این احساس بعد از زایمان بدتر هم شده
    احساس وابستگی و از دست دادن اطرافیانم واقعا برام آزار دهنده است که البته این حس بعد از فوت پدرم بوجود آمده
    آیا روش هیپنوتیزم درمانی میتواند کمکی به عوامل بکند که واقعا روند زندگی رو برام سخت کرده .

    • سلام پرنیان عزیز
      بله هیپنوتیزم درمانی بهترین درمان جهت اختلالات اضطرابی است و تقریبا با ۸ جلسه اضطرابها قابل درمان است . البته نظر قطعی درمان پس از گرفتن شرح حال و انجام تست های هیپنوتیزمی اعلام میشود. علل بروز اضطراب فعال شدن مکانیزمهای دفاعی‌ بدن‌ برای‌ مبارزه‌ یا فرار ترشح‌ آدرنالین‌ از غدد فوق‌کلیوی‌ افزایش‌ می‌یابد، و موادی‌ که‌ از تجزیه‌ آدرنالین‌ در بدن‌ جمع‌ می‌شوند (کاتکول‌ آمین‌ها) نهایتاً بخشهای‌ مختلف‌ بدن‌ را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند، بوجود می آید . تلاش‌ برای‌ پرهیز از اضطراب‌ خود موجب‌ اضطراب‌ بیشتر می‌شود.
      راههای پیشگیری‌
      از روشهای‌ کسب‌ آرامش‌ یا خود هیپنوتیزمی برای‌ کاهش‌ استرس‌ بهره‌ بگیرید.
      به‌ فکر تغییر شیوه‌ زندگی‌ خود باشید تا استرس‌ کاهش‌ یابد.
      استرس و اضطراب ایجاد شده را مدیریت کنید (مدیریت استرس).
      از تفکرات بی‌ جا و بیش از حد دوری کنید.
      سعی کنید در اجتماعات حضور بیشتری یابید.
      سعی کنید زیادی با خودتان خلوت نکنید و خود را از تنهایی دور کنید.
      جهت درمان می توانید با شماره مطب تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را رزرو نمایید. همواره سلامت و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.