هیپنوتیزم و اختلال وسواس
۱۳۹۲-۰۳-۱۷
هیپنوتیزم و اثرآن در پیشگیری سرطان
۱۳۹۲-۰۳-۱۷
Show all

هیپنوتیزم به جای بیهوشی درعمل جراحی

هیپنوتیزم به جای بیهوشی درعمل جراحی  هیپنوتیزم به جای بیهوشی درعمل جراحی آئورت در فرانسه

 این حقیقت مهم را بخاطر داشته باشید که هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی هم یکی از انواع روشهای درمانی میباشد و همچون دیگر درمانهای پزشکی موفقیت آن در درمان بیماریها بستگی به شرایطی دارد. هیپنوتیزم معجزه نیست ولی میتواند در برخی موارد همچون معجزه عمل کند. از کاربردهای هیپنوتیزم در طب جراحی است که در زمینه آمادگی بیمار قبل از جراحی و درمان ترس از عمل، کنترل درد بعد از عمل، القای بی‌هوشی بدون استفاده از داروهای وریدی و استنشاقی و یا با حداقل مصرف دارو و نیز حذف یا کاهش عوارض این داروها، القای بی‌حسی موضعی بدون استفاده از دارو، کنترل نسبی خونریزی حین عمل، کنترل درد ناشی از سوختگی کمک به تسریع ترمیم بافت آسیب دیده و … مورد استفاده قرار می گیرد . همچنان که به گزارش شفقنا برای اولین بار عمل جراحی رگ آئورت با روش هیپنوتیزم  در پاریس پایتخت فرانسه انجام شد. پزشکان در این عمل از هیپنوتیزم به جای بیهوشی استفاده کردند. این بیمار ۸۲ ساله که قرار بود تحت عمل جراحی آئورت از ناحیه شکم قرار گیرد ، توسط  پزشک  بیهوشی اش  از هیپنوتیزم به جای بیهوشی استفاده کرد. بیمار از چند روز قبل از عمل  برای هیپنوتیزم آماده شده بود. دکتر بیهوشی هنگام مراجعه بیمار، در مورد روش هیپنوتیزم به او اطلاعات لازم را داد. بیمار بدون آنکه متوجه دردی شود تحت یک عمل جراحی موفق قرار گرفت. بیمار پس از بیماری ابتدا چیزی به خاطر نیاورد. ولی به مرور هشیاری خود را بدست آورد. لازم بذکر است برای آرام کردن بیمار از هیچ دارویی استفاده نشد. به گفته پزشکان معالج، در نتیجه عمل جراحی با روش هیپنوتیزم، بیمار سریعتر از عمل جراحی عادی بهبود پیدا می‌کند.

به نقل از بخش سلامت خبرگزاری ANSA ایتالیا ، عمل تومور با بیهوشی بوسیله هیپنوتیزم نیز از کاربردهای دیگر هیپنوتیزم در عمل های جراحی است که انجام  گردید.
بیمارکه  یک زن ۴۲ است سالهاست بعلت  چند آلرژی به مواد شیمیایی و همچنین واکنشهای آنافیلاکسی قبلی به بی حسی موضعی در ران راست است که با هیپنوتیزم به عنوان تنها راه بیهوشی تحت عمل قرار گرفت و پزشکان موفق به حذف تومور پوست او شدند. در طی این عملیات ، که در حدود بیست دقیقه به طول انجامید، بیمار بدون درد و پارامترهای فشار و قلب کاملا پایدار باقی ماند . ا ین مقاله توسط انریکه فاکو استاد بیهوشی و احیا وزارت علوم اعصاب در دانشگاه پادوا نوشته شده و در مجله بیهوشی منتشر شده است  .

همچنین در آوریل ۲۰۰۶ شبکه تلویزیونی۴ more انگلستان یک عمل جراحی فتق(herniation )را که با کمک هیپنوتیزم انجام شده بود به طور مستقیم پخش کرد. دیگر کسی نمی‌تواند هیپنوتیزم را انکار کند، و به همه ثابت شده است که حتی در عمل‌های جراحی هم می‌توان به جای داروی بیهوشی از هیپنوتیزم استفاده کرد. متخصصان بیهوشی دانشگاه لیژ بلژیک طی ۱۰ سال گذشته در بیش از ۴۸۰۰ عمل جراحی از این روش استفاده کرده‌اند. با استفاده از این روش بیمار زودتر ترخیص می‌شود، حین عمل خونریزی کمتری دارد، عوارض دارویی کمتر است و همچنین بیمار از حالت تهوع و ناخوشی بعد از جراحی کمتر رنج می‌برد.

دکتر حریری ، پزشک  و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  هیپنوتیزم بالینی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.