هیپنوتیزم نمایشی - هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری
هیپنوتیزم نمایشی
۱۳۹۳-۰۶-۰۶
تهدید سلامت ایرانیان ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری
تهدید سلامت ایرانیان
۱۳۹۳-۰۶-۰۶
Show all

هیپنوتیزم اضطراب چاقی

هیپنوتیزم اضطراب چاقی هیپنوتیزم اضطراب چاقی ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

اگر کسی بتواند با روشهای صحیح خود هیپنوتیزمی رهایی از اضطراب و استرس را یاد بگیرد نه تنها به سلامت روح خود کمک می نماید ، بلکه می تواند در کاهش وزن خود نیز موفق شود . اضطراب و استرس علاوه بر آثار منفی که بر روح و جسم فرد می گذارد موجب چاقی و اضافه وزن او هم می گردد. پس کلید کاهش وزن در دستان شما است، اگر چه ورزش کردن نقش موثر در سلامتی روح و بدن انسان دارد لیکن ورزش کردن های پیچیده و دشوار و رژیم های سخت و طاقت فرسا گاها” مشکلات عدیده ای را برای فرد فراهم می آورد . درمانهای هیپنوتراپی به همراه آموزش خود هیپنوتیزم بهترین گزینه جهت کنترل و مدیریت اضطراب و استرس شماست .
به نقل از دیلی میل محققان موفق به کشف ژنی گردیده اند که وقتی فرد تحت فشار اضطراب و استرس قرار دارد باعث می شود علاقه و میل او به خوردن غذاهای چرب و شیرین بیشتر از قبل گردد. واکنش بسیاری از ما در موقعیت های اضطرابی و استرس زا روی آوردن به طبخ غذاهای چرب و شیرین و خوردن آن است، این شیوه خوردن ، به “خوردن احساسی” معروف است.
وقتی که ما در شرایط اضطراب زا و تهدید آمیزی قرار می گیریم، هورمونی به نام کورتیزول در بدن ما آزاد می شود. مقدار زیاد هورمون کورتیزول باعث کندی متابولیسم بدن می گردد، این کندی متابولیسم به این معناست که بدن کمتر از حد معمول کالری مصرف می کند واین موضوع سبب افزایش وزن می شود.
علاوه بر این، اضطراب و استرس می تواند به سیستم ایمنی بدن صدمه وارد کرده و در کار آن اختلال ایجاد نماید، از آنجا که اضطراب و استرس را ام الامراض نامیده اند لذا اختلالات خواب و بروز برخی بیماری های مزمن ار تبعات این پدیده است. بنابراین داشتن آرامش و اعصاب راحت بهترین دارو برای رفع “خوردن احساسی” و درمان چاقی است. در بخشی از درمانهای هیپنوتیزمی با تکنیکهایی که بکار برده می شود شخص آرامش خود را بدست آورده و می تواند بر شرایط اضطراب زا فایق آید.

مطالب مرتبط :

اضطراب چیست؟

عوامل اضطراب زا

درمان موثر اضطراب ، هیپنوتیزم

مدیریت اضطراب و استرس

هیپنوتیزم اضطراب چاقی

پرخوری احساسی

اضطراب اجتماعی یا هراس اجتماعی

اضطراب و افسردگی

آرامش با تکنیکهای رفع اضطراب

اضطراب شایعترین علت تپش قلب

اضطراب امتحان

مواد غذایی ایجاد کننده اضطراب

دکتر حریری ، پزشک ، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )

 

عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

4 دیدگاه ها

  1. فاطمه گفت:

    سلام آقای دکتر میخواستم بدونم با خود هیپنوتیزم میتونم خاطرات گذشته ام رو بیاد بیارم

  2. اشرف گفت:

    سلام جناب آقای دکتر حریری ضمن تشکر از مطالب آموزنده و بسیار مفیدگذاشته شده در سایت خواهشمندم در ارتباط با درگیری های فکری که به صورت ناگهانی و بیشتر در مواقع تنهایی به سراغمان می آیند و اغلب خوشایند نیستند نیز راهنمایی و راهکارهای رهایی از این مشکل را بفرمایید .
    با تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.