افسردگی و ارتباط افسردگی با سایر بیماریها
۱۳۹۲-۰۵-۰۱
اعتیاد و آسیب‌های روانی، اجتماعی
۱۳۹۲-۰۵-۰۱
Show all

شناخت افکار و احساسات

شناخت افکار و احساسات   شناخت افکار و احساسات ، هیپنوتیزم بیدار

زبان بدن (Body Language ) به انتقال پیامهای غیر زبانی میان افراد که توسط اعضای بدن و حرکات صورت انجام می گیرد، گفته می شود . زبان بدن گویای وضعیت درونی فرد است . بخش مهمی از تعامل انسانها ، شامل ارتباطات غیر کلامی است برای مثال حالت های چهره و ژست های افراد نگرش ها و احساسات آنها را به دیگران منتقل می کند و این حرکات گاهی موثرتر از پیامهای کلامی است . بطور نمونه می تواند خشم ، آرامش ، خستگی را نشان دهد زمانی که شخصی با شما حرف میزند و سرش پائین و چشمهایش بالاست و یا ناخن می خورد یا روی پای چپ می ایستد همه حکایت از زبان بدن اوست که گویای مفاهیمی است . انسان درون خود را با حرکت نشان می دهد . پیامهائی که توسط اعضای بدن و حرکات صورت منتقل می شود ، زبان بدن را تشکیل می دهد . متخصصان علم ارتباط می گویند : ۹۳% از ارتباط میان فردی را زبان بدن تشکیل می دهد ( ۳۳% از طریق لحن و تن صدا و ۶۰% از طریق زبان بدن) ، بنابر این تنها ۷% از پیامهای ما از طریق واژه ها به مخاطب منتقل می شود.

برای مثال

چشم ها قدرتمند ترین وسایل ارتباطی هستند که بعد از گفتار  داریم نگاه هم علامت است و هم کانال علامت برای گیرنده و کانال برای خود شخص  که نگاه میکند ارتباط چشمی ضعیف به بی توجهی و بی ادبی و صمیمی نبودن یا مسخره کردن تعبیر میشود تماس طولانی مدت ارتباط چشمی میتواند نشان وجود احساس یا نکته ی قابل توجهی از طرف مقابل یا دلیلی بر بی احترامی، تهدید یا هراس و حتی توهین باشد.

وقتی  شخصی صادقانه شما را دوست دارد صورت سر زنده ای دارد مستقیم در چشمان شما نگاه میکند یک شور وشوق همراه با برقی در چشمان وی نمایان است . چشمانش سرگردان نیست نگاه وی مهربان و ارتباط چشمی گرمی و صمیمی دارد دهان فرد شل است و فک کمی در حرکت آرامش پایین افتاده است این نوع حالت چهره میگوید که شخص مطمئن و صادق است.

بعضی ها به دلیل تجربه و تمرین میتوانند حرکات و عکس العمل صورت خود را کنترل کنند و ما متوجه استرس و عصبانیت و یا حالتهای دیگر خرد نشویم در این آدم ها به حرکات دست پا لحن صدا و حس خود توجه کنید.

 مزایای شناخت بدن :

شناخت زبان بدن در روابط اجتماعی می تواند تاثیر گذار و ایجاد کننده شرایط مفید و خوبی را برای فرد ایجاد نماید که از آن جمله می توان به موارد ذیر اشاره نمود .

۱-      اعتماد به نفس در شناخت فرد مقابل

۲-      درک بهتر طرف مقابل و درنتیجه پاسخ درست و مدیریت احساسات طرف مقابل

۳-      ایمنی فرد در مقابل ذهنیت های منفی طرف مقابل

۴-      مدیریت کنترل امور و شرایط حاکم

۵-      ایجاد آرامش و اطمینان در طرف مقابل

۶-      موفقیت در انجام مصاحبه ها و ارائه محصول به مشتریان و …

۷-      ایجاد حداکثر توان ممکن در انتقال دیدگاه خود به دیگران

مطالب مرتبط

محبوب منزوی

ازدواج وانتخاب همسر

دلبستگی

نکات موفقیت شما در مصاحبه کاری 

شناخت افکار و احساسات  از روی چهره و حرکات بدن

  دکتر حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران  .

1 دیدگاه

  1. قاصدک گفت:

    سلام خسته نباشید. ممنون از مطالبتون . لطفأ اگه مطلبی در مورد شناخت زبان بدن مشتری دارید واسم ایمیل کنید . باتشکر
    قاصدک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.