اضطراب اجتماعی
۱۳۹۳-۰۶-۲۵
قانون جذب ، آیا شما هنوز ….؟
۱۳۹۳-۰۶-۲۵
Show all

سرطان و امواج موبایل

سرطان و امواج موبایلسرطان و امواج موبایل ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

بر اساس بررسی هایی که در برخی از کشورهای اروپایی صورت گرفته است مشخص شده که امواج موبایل بر افزایش تومورهای مغزی در اطفال تأثیر داشته است. بیشترین سرطان ها در کشور ، سرطان پوست، معده، مثانه، پروستات و روده بزرگ جزء سرطان های شایع در آقایان و سرطان پستان ، پوست، روده بزرگ، معده و تیروئید از سرطان های شایع در خانم ها است. شیوع سرطان دستگاه گوارش در ایران رو به افزایش است، که این مشکل به دلیل مصرف مواد غذایی ناسالم و عادات نامطلوب غذایی است. میزان ابتلا به سرطان خون به خصوص در اطفال شایع است، شاید یکی از دلایل سرطان خون در اطفال به دلیل بنزین غیر استانداردی است که سالیان سال در کشور وجود دارد. در واقع سرب باعث تحریک مغز استخوان می شود، که در نهایت سرطان خون را در پی دارد. همچنین نقش مواد غذایی را نیز نباید فراموش کرد. در آینده سرطان معضل اصلی جامعه بشریت خواهد شد. در حال حاضر سرطان سومین عامل مرگ ایرانیان است، اگر تصادفات را در نظر نگیریم دومین عامل مرگ و میر در کشور سرطان است؛ امروزه در کشورهای پیشرفته ۴۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان قابل پیشگیری است به همین جهت دولتمردان باید فکر اساسی در مورد پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان های صحیح این بیماری داشته باشند. در خصوص شیوع سرطان در کشور ، طبق آمار سال ۸۸ موارد جدید ابتلا به سرطان در کشور ۸۰ هزار مورد و موارد مرگ و میر ۳۵ هزار نفر بوده است؛ به طور کلی بیماران مبتلا به سرطان در کشور با احتساب افراد جدید و تحت درمان ۵۰۰ هزار نفر هستند. میزان رشد سرطان در ایران نسبت به سایر کشور ها بیشتر شده است.

درمان سرطان نیازمند کار تیمی است، به همان اندازه که یک جراح باید در زمینه سرطان اطلاعات داشته باشد سایر رشته ها که با این بیماری در ارتباط هستند باید در زمینه آن اطلاعات کافی کسب کنند.
دبیر انجمن انکولوژی ایران گفت: سرطان تنها بیماری است که به درمان کم تخصصی نیاز دارد و قطعاً تک درمانی موفقیت چندانی را در پی نخواهد داشت. بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان به غیر از جراحی به درمان های دیگر نیاز دارند ، در واقع این انجمن سعی دارد با صرفه ترین، مؤثر ترین و مناسب ترین درمان را برای بیماران فراهم کند.
درمان سرطان نیازمند همکاری تیمی است که این موضوع در بیماری های دیگر کمتر دیده می شود. متاسفانه گاها تیم درمانی درمان جراحی را با سایر درمان ها به دو قسمت تقسیم می کنند که این موضوع باعث متضرر شدن بیمار می شود. بنابراین توجه به این بیماری باید یکی از دغدغه های مهم مسئولان باشد. به گفته رئیس انجمن کلینکال انکولوژی ایران تا سال ۲۰۲۰، ۲۰ میلیون نفر در جهان به سرطان مبتلا خواهند شد. لیکن پتانسیل انسانی خوبی در کشور به منظور پیشگیری از سرطان یا تشخیص به موقع آن وجود دارد .

یکی دیگر از عوارض ابتلا به سرطان رخوت و بی حالی است. بکارگیری هیپنوتیزم می تواند در این زمینه به ارتقای کیفیت زندگی بیمار کمک کند. بعلاوه درد همواره باعث اضطراب و افسردگی فرد می گردد. مخصوصا در مواردی که فرد دائما با انتظار درد و برگشت پیاپی آن روبروست. در این حالت  کاربرد هیپنوتیزم به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کند. در همین راستا در سرطان نیز برای کاهش درد بیمار از هیپنوتیزم استفاده می شود.(Holroyd,۱۹۹۶; Lynch,۱۹۹۹; peter,۱۹۹۶; (Schafer,۱۹۹۶;Chaves,۱۹۹۴; Hilgard & Hilgard ,۱۹۹۴;
نتایج تحقیقات نشان داده بکارگیری هیپنوتیزم می تواند میزان مصرف دارو های ضد درد را کاهش دهد که این فرد را دچار عوارض جانبی کمتری نیز می سازد. هیپنوتیزم قوی ترین آرامبخش شناخته شده در علم است و بکارگیری آن می تواند آرامش و کیفیت را به زندگی فرد مبتلا به سرطان برگرداند. یکی از کاربرد های مهم هیپنوتیزم  در دنیای امروز- از بین بردن درد است .هیپنوتیزم یک کنترل کننده درد واقعی است و امروزه در بسیاری از نقاط دنیا برای کاهش درد  حتی در برخی اعمال جراحی از آن استفاده می شود. هیپنوتیزم مغز را وا می دارد از ضربان های الکتریکی عصب درد چشم بپوشد. با هیپنوتیزم می توان به اختیار، ضربان قلب را تند تر یا کندتر کرد و مقدار خونی را که در هر عضو جاری است  را افزایش و یا کاهش داد . کمک هیپنوتیزم به کاهش درد معمولا از چند طریق متفاوت است. اولا چون فرد با خود هیپنوتیزمی در کنترل درد توانمند می گردد میزان اضطراب بازگشت درد را کاهش می دهد. از سوی دیگر فضای ادراک درد را در مغز کاهش می دهد( این مساله با EEG ثبت شده) و از این طریق واقعا میزان درد ادراک شده کاهش می یابد. بعلاوه نوع و کیفیت تجربه درد را تغییر می دهد که معمولا برای فرد قابل تحمل تر است و همچنین تصویر سازی ذهنی  نیز می تواند احساس خوشایند دیگری به جز درد را در فرد جایگزین نماید.

 دکتر حریری ، پرشک ، هیپنوتراپیست (هیپنوتیزم درمان گر )

و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

مطلب مرتبط

هیپنوتیزم و اثر آن در پیشگیری از سرطان 

 

 

2 دیدگاه ها

  1. fatemeh گفت:

    با سلام . اوقاتتان خوش .بنده بیماری دارم که به صورت اتفاقی برای او ام اس با داددن ام ر ای تشخیص داده شده است . اودختری ۱۸ ساله بدون هیچ علامت بالینی ام اس میباشد . پزشک او امپول های آونکس را برای ۱۶ هفته به صورت پروفیلاکسی از گسترش بیماری تجویز کرده است. ایا هیپنوتیسم جایی در درمان او دارد. با سپاس از پاسخگویی جناب عالی

    • سلام فاطمه جان.
      بنظر میرسد شما شاید کادر درمانی باشید. بله همانطور که در سایت در مورد ام اس نوشته ام، ام اس با اضطرابهایی که پیش می آید flare up میکند تکنیکهای ریلکسیشن و آموزش مهارتهای مواجهه با مسایل ناخوشایند که در آینده ناگزیر پیش می آید میتواند این فاکتور را مهار کند ولی اصل بیماری، جسمانی است و مطالعاتی انجام نشده که نشان دهد هیپنوتیزم به تنهایی آنرا درمان کرده باشد. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.