کاهش استرس در معاملات
۱۳۹۲-۱۰-۱۶
رفتارهای عصبی
۱۳۹۲-۱۰-۱۶
Show all

تسکین درد های عضلانی با ریلکسیشن

تسکین درد های عضلانی با ریلکسیشن

زنان مبتلا به دردهای عضلانی با انجام تمرینات کششی و ریلکسیشن درد را تسکین  دهند . محققان دانشگاه اورگون در مطالعات خود پی بردند که انجام حرکات کششی آهسته و تمرینات تنفسی و ریلکسیشن ( تن آرامی ) در تسکین درد های عضلانی تاثیر بسزائی داشته و عملکرد فرد را تسکین درد های عضلانی با ریلکسیشن - هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریریبهتر می کند .

این پژوهشگران با مطالعه  روی ۵۳ زن ۲۱ سال به بالا دریافتند زنانی که در حرکات کششی آرام و ریلکسیشن شرکت می کنند بهبودی قابل ملاحظه ای را در علائم دردهای عضلانی داشته اند. چون درد های عضلانی در زنان شایع تر است ، محققان این آزمایش ها را فقط روی زن ها انجام دادند . حدود ۲۵ نفر از این زنها به مدت ۸ هفته در برنامه و کلاسهای ورزشهای کششی آرام و ریلکسیشن شرکت کردند و ۲۸ نفر دیگر هم از راه کارهای دیگر از قبیل رژیم های تجویزی استفاده کردند و یا خود درمانی داروئی را به مدت سه ماه ادامه دادند . پس از اتمام این دوره ها ، محققان علائم دردهای عضلانی و میزان بهبودی دردها را در آنها ارزیابی کردند و از آنها تست جسمانی گرفتند تا نقاط حساس را شناسائی کنند . بررسی ها نشان داد زنانی که در این جلسات ریلکسیشن شرکت کرده بودند در علائم دردهای عضلانی همچون میزان درد ، خستگی ، خلق خو و سایر علائم بهبود چشمگیری نسبت به سایرین نشان دادند .

ریلکسیشن و رفع خستگی و افسردگی

ریلکسیشن ( تن آرامی ) در حالت تمرکز برای از بین بردن خستگی ، افسردگی و سایر چالش های روانی در زندگی به ویژه برای بیماران مبتلا به ام اس ، مفید است . روانپزشکان ۱۵۰ فرد مبتلا به نوع خفیف تا متوسط ام اس را طی هشت هفته تحت آموزش ریلکسیشن ( تن آرامی ) قرار دادند . در این کلاسها پزشکان روی تمرینات ذهنی و جسمی متمرکز می شدند . هر جلسه از این کلاسها دو ساعت و نیم طول می کشید .

به گزارش سایت پزشکی مدیکال نیوز تو دی ، دکتر پاول گروس من ، استاد بیمارستان دانشگاه باسل  در سوئیس ، در این باره خاطر نشان کرد : افرادی که به ام اس مبتلا هستند ، چند ماه احساس خوبی دارند ، اما ناگهان دچار حمله می شوند که توانائی آنها را در انجام کارهایشان کاهش می دهد و نیاز به مراقبت افراد خانواده دارند . آموزش ریلکسیشن با تمرکز به این افراد کمک کرد که بهتر بتوانند با این چالش ها مقابله کنند . همچنین با انجام این تمرینات ذهنی آنها قادر بودند ، احساس کنترل را در خودشان افزایش دهند .

 

دکتر حریری ، پزشک ، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمانگر ) 

و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.