هیپنوتیزم و درمان بیش فعالی
۱۳۹۲-۰۱-۱۰
تست افسردگی
۱۳۹۲-۰۱-۱۰
Show all

روش رها شدن از آزار خاطرات بد

روش رها شدن از آزارخاطرات بد

توجه توجه
 بدلیل کثرت سوالات لطفا به این نکته توجه فرمائید که:
خاطرات ناخوشایند جزئی از زندگی ما هستند و واقعیت ها را نمی شود پاک یا حذف یا انکار نمود بلکه می توان آزار خاطرات بد را با هیپنوتیزم برطرف و یا کم نمود اما خود خاطره به عنوان یک چیز بی ضرر باقی خواهد ماند. کلاً پاک کردن و حذف کردن خاطرات بد نه امکان پذیر است و نه صحیح است چون به فرض پاک کردن آن به مجرد شنیدن یک اسم، دیدن یک صحنه، استشمام یک عطر، عبور از یک مکان و… مجدداً آن خاطره به وضوح زنده می شود. در ضمن روند درمان در روانکاوی ها بیاد آوری خاطرات سرکوب شده است تا مورد آنالیز و درمان قرار گیرند و هرگونه اقدام در جهت  فراموش کردن آنها خلاف روند صحیح درمان است.

 هیپنوتیزم بیدار - آزار خاطراتبه طور کلی خاطرات ثبت شده در ذهن، چه شیرین و تلخ خواسته و ناخواسته منشأ بسیاری رفتارهای آینده  ما می گردد .  گاهی این خاطرات مفید و حتی باعث حفظ جان افراد می گردد و برخی از خاطرات تلخ آزار دهنده و گاهی مانع انجام امور روزمره فرد در زندگی می شوند .

بسیاری از خاطرات دوران کودکی ما منشأ رفتارهای دوره های بعدی زندگی ما هستند که در ضمیر ناهشیار ما قرار داشته و تاثیر گذار در شخصیت و رفتار ما می گذارد. چه بسا پدر و مادر هایی که به دلیل خاطرات گذشته رفتارهای خوبی با خود و فرزندانشان ندارند و خود نیز نمی دانند که رفتار آنها منشاء در  آسیب های دوران کودکی آنها دارد.

چند راه کار برای مهار خاطرات بد

۱. دیدن نقاط مثبت خاطرات  و تقویت آن با نوشتن و یاد آوری کردن و پررنگ کردن هر خاطره ای هر چند بد می تواند نقطه مثبتی داشته باشد و یا درس عبرت و یک هشیاری و آگاهی برای آینده باشد.
۲. جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت ، کار ساده ای نیست که شخص خودش بخواهد آنرا انجام دهد به دلیل اینکه یک تمرکز بسیار قوی می خواهد اما می توان بوسیله “ریلکس کاربردی” و یا “هیپنوتیزم بیدار”  طی چند جلسه توسط هیپنوتراپیست متخصص انجام داد و با دیدن آموزش “خود هیپنوتیزم” کنترل خاصی روی افکار خود داشت  .
معمولاً انسان ها از خاطرات خوب خود در صورت (سلامت روان) لذت برده و از خاطرات منفی فرار می کنند. هر فردی خاطرات منفی خود را که باعث یاد آوری و احساس ناخوشایند می شود را می شناسد. با توجه به مقدمه مذکور افراد باید تمرین کنند که هنگام هجوم خاطرات بد و منفی گذشته یکی از کارهای زیر را انجام دهند و هرروز آن را تمرین کنند:
الف) عدم پرورش افکار منفی و تغییر موقعیت فیزیکی و قطع سریع افکار
ب) فریاد زدن واژه بس کن بصورت ذهنی باز خورد منفی افکار و ایجاد حالت تنبیه برای افکار که آمار ورود به ذهن را به شدت کاهش می دهند.
ج) جایگزین کردن فکر منفی با مثبت
د) اهمیت ندادن و عدم دقت به افکار منفی
۳. از بین بردن تمام آثار بیرونی از آن خاطره و یا پنهان کردن آن حتی عدم عبور از مکانی که آن خاطره را زنده کند تا مدتی
۴. برای اینکه بتوانید قدرت تمرکز شما و اینکه بتوانید به راحتی تمرکز و توجه خود را از فکر و خاطره منفی به خاطره مثبت انتقال دهید باید این مهارت را آموزش و تمرین نمائید:

۱-      آموزش خود هیپنوتیزم  را فرا بگیرید و نسبت به انجام آن ممارست و اقدام نمائید و ازاین تکنیک بهره بگیرید :

یک تابلو نقاشی یا یک تصویر زیبا را در یک ساعتی که آرام هستید و سرتان خلوت هست، جلوی خود قرار دهید بعد دقیقاً آنچه را که می بینید روی دفترچه بنویسید از تمام جزییات حتی نوع درختی که بطور مثال در تابلو می بینید این کار را هر روز نیم ساعت تا یک ساعت تمرین کنید تا مهارت کنترل ذهن را یاد بگیرید و از این مهارت برای کنترل فکر هر موقع که بخواهید استفاده کنید.

پرسش :

من به شخصه آدم حساسی هستم و زود نمیتوانم گذشته را از یاد ببرم و این خیلی روی رفتارهایم تاثیر میگذارد. نمیتوانم درست تصمیم بگیرم و به برنامه هایی که برای خودم چیدم عمل کنم و فقط فکرم مشغول گذشته و آدمهای آن روزهاست. چطور میتوانم احساساتم را کنترل کرده و از اهدافم دور نشوم؟

برای پاسخ به طور کلی می توان گفت:
گذشته بخشی از زندگی ما است و قرار نیست آن را فراموش کنیم اما همانگونه که شما اشاره نمودید اگر به طور افراطی در گذشته غرق شویم جز فرصت سوزی ثمره دیگری برای ما به دنبال نخواهد داشت.
به اعتقاد روانشناسان اگر کسی در گذشته زندگی کند مبتلا به افسردگی و اگر کسی در آینده زندگی کند مبتلا به اضطراب خواهد شد لذا توصیه و تاکید آنها برای یک زندگی موفق به زندگی در حال یا “اینجا و اکنون ” است. در شعری که برخی بزرگان به امام علی (علیه السلام) نسبت داده‌اند می خوانیم: « آنچه گذشت، از دست رفت و آنچه می‌آید کجاست؟ برخیز و فرصت میان دونیستی را دریاب.»
لذا شایسته است بیش از پیش به این حقیقت توجه کنید و در سایه آن به این واقعیت برسید که برخی از امور در حیطه اختیار ما انسانها نیست از جمله رفتن به گذشته و… ولی توجه داشته باشید که جبران گذشته را می توان عملی ساخت به شرط اینکه گذشته را آینه ای برای تشخیص مسیر امروز و فردایمان قرار دهیم و همواره امیدوار باشیم.

به این حقیقت توجه داشته باشید باغوطه ور شدن در گذشته نه تنها گذشته را دوباره درک نمیکنید بلکه فرصتها را نیز از دست می دهید و فردا و آینده نیز افسوس چنین گذشته ای و فرصتهای از دست رفته آن را می خورید. به یاد داشته باشید که امروز همان گذشته فرداست. پس قدر آن را بدانید.

پس در آینده نیز زندگی نکنید اما به آینده امیدوار باشید. همانطور که گفته شد زندگی در گذشته و آینده تشویش را به دنبال دارد و سبب از دست رفتن فرصتها می شود و نتیجه از دست دادن فرصت چیزی جز غم واندوه نیست « از دست دادن فرصت غم وغصه را به دنبال دارد»

لذا از گذشته به عنوان یک تجربه برای امروز و فردای خود استفاده کنید. ضمن اینکه نه من و نه شما دارای علم غیب نیستیم و از آینده و حوادث آن بی خبریم چه بسا در آینده حوادثی را شاهد باشیم که تصورش را هم نمی کردیم و ما نباید هیچگاه ناامید شویم

از اینرو برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را تعریف و مشخص نمایید و انرژی خود را بر رسیدن به این اهداف متمرکز سازید
در صورتی که این احساس شما طولانی و ادامه دار  شود پیشنهاد می کنم حتما با شماره  ۴۴۲۹۵۵۹۶ بخش هماهنگی و مشاوره  مطب دکتر حریری هیپنوتیزم بیدار تماس حاصل نمایید.

دکترمحمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

مطالب مرتبط :

هیپنوتیزم بیدار چیست؟

استرس را چگونه دفع کنیم

تعریف خوشبختی

۱۱ تکنیک برای کشف مهارتهایتان

تفاوت افکار ثروتمندان و آدمهای معمولی

تفکر مثبت

راه غلبه بر مشکلات

راه مقابله با استرس

راه مقابله با حساس بودن

مدیریت احساسات ناخوشایند

روش رها شدن از آزار  خاطرات یک مقطع از زندگی

سخنان پند آموز

156 دیدگاه ها

  1. javad گفت:

    درود و سپاس خدمت استاد بزرگوار بابت وقت گذاشتن به جواب دادن درست و دلسوزانه نسبت به سوالات مخاطبان🙏🏼
    عرضم اینکه برادر بنده نزدیکه به ۳۰سال سن دارد و چیزی حدود ۵الی ۶سال به مواد مخدر سفید اعتیاد داشته و طی زمان ۱۰ماه که بصورت جداگانه،مثلا ۲ماه و یا مثلا ۳ماه در کمپ ترک اعتیاد به سر برد،
    ولی حال احساس میکنم گاهی وسوسه مواد و شایدم قرص هایی امثال کلونازپام و مسکن و امثال اینها رو تمایل به خوردن داشته باشه و حتی شاید به کشیدن مجدد مواد
    بنده سوالم این است که: آیا دارویی هست که زمان قبل که مواد یا حالات قبلی که درونش قرار میگرفته رو کم یا حذف کند و یا اصلا نیاز هست اصلا داریی مصرف کند که برای بهبودی حالش کمک بهش کرد؟
    و لطفا اینم جواب بدین که ایا نیاز هست پیش مشاور روانپزشک برد و نتیجه گیری مثبت داشته باشه؟
    پیشاپیش از جواب دادن شما ممنونم و ارزوی صحت و سلامتی براتون دارم.پیروز باشید

    • سلام جواد جان.
      ممنون از اظهار لطف شما ولی من نه دارو درمانی میکنم و نه در زمینه ترک مواد مخدر و مسائل مربوط به آن کار میکنم. در مورد ایشان بنظرم روانشناسهایی که در مراکز متادون درمانی کار میکنند و جلسات هم انفرادی و هم گروهی کار میکنند بهتر موثر است تا روانپزشک.
      موفق باشید.

  2. رحیم گفت:

    سلام جناب دکتر خسته نباشین من میخواستم وقت بگیرم ولی شماره ایی که گذاشتین جواب نمیدن دیگه چجوری میشه برای مشاوره از شما وقت گرفت؟

  3. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر. من چندین ماه هست از سری خاطرات رنج میبرم و زندگیم رو مختل کرده میخواستم ببینم ایا با هیپنوتیزم میشه خاطرات گ ملا یه سری چیزها رو پاک کرد یا به لایه های زیرین برد. مچکر.

    • ؟؟
      سلام محمدعزیز.
      این سوال خیلی تکرار شده. بله اینکه آن واقعه برایتان “بی اهمیت یا کم اهمیت” بشود با هیپنوتیزم قابل انجام هست. اما اینکه اینطور که شما گفته اید بصورت جادویی با یک پاک کن بزرگ بنام هیپنوتیزم “پاک” بشود و آن خاطره و فراتر از آن، آن اشخاص را بیاد نیاورید، خیر امکان پذیر نیست کسی هم بگوید انجام میدهد در ادعایش تردید کنید. اصلا مسیر درمانهای روانشناسی بر بیاد آوری مسایل فراموش شده و رویارویی و درمان است نه فراموش کردن انها ویا آنطور که شما گفته اید بردن به لایه های زیزین. خاطرات آسیب زننده ای که ذهن آنها را واپس زده از یک نهانخانه تاریک به فرد تیرهای آسیب رسان پرتاب میکند و باید طی یک فرایند طولانی بیاد آورده شود، مسیر درمان این است. صفحه رفع آزار خاطرات بد را بخوانید.
      موفق باشید.

  4. مهدی حاجیان گفت:

    سلام آقای دکتر چطوری میتونم باشما خصوصی صحبت کنم مشکلم حل شه

    • مهدی حاجیان گفت:

      سلام آقای دکتر چطوری میتونم باشما خصوصی صحبت کنم مشکلم حل شه من گذشته جالبی داشتم

      • !!؟
        سلام آقای مهدی حاجیان عزیز.
        از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید تشریف بیاورید تا وضعیت شما را بررسی و درمان را برایتان شروع کنم. برای شروع میتوانید یک وقت ۲۰ دقیقه ای تلفنی بگیرید تا شرح حال و جوانب مشکلات شما را بررسی کنم و بتوانم اظهار نظر کنم که قابل درمان هست یا نه.
        موفق باشید.

    • سلام آقای مهدی حاجیان عزیز.
      از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید تشریف بیاورید تا وضعیت شما را بررسی و درمان را برایتان شروع کنم. برای شروع میتوانید یک وقت ۲۰ دقیقه ای تلفنی بگیرید تا شرح حال و جوانب مشکلات شما را بررسی کنم و بتوانم اظهار نظر کنم که قابل درمان هست یا نه.
      موفق باشید.

  5. مریم گفت:

    با سلام و آرزوی قبولی طاعات و سلامتی برای شما.دخترم هفت سالشه در چهار پنج سالگی خاطرات بد و مخربی دارد و هنوز آنها رو بازگو میکنه میخواستم بدونم چطور میتونم کمکش کنم ممنون از شما.

    • سلام مریم عزیز.
      متاسفم که برای آن طفل معصوم در این سن این مشکلات پیش امده؛ ولی متاسفانه من زیر ۱۲ سال کار نمیکنم. باید به روانشناس (نه روانپزشک) که در حوزه کودک و نوجوان کار میکند که معمولا باید در مقطع فوق لیسانس و یا دکترا باشند مراجعه بفرمایید.
      موفق باشید.

    • تندیس گفت:

      سلام
      فراموش کردن یک فرد در گذشته با هیپنوتیزم امکان پذیر است
      ممنون

      • سلام تندیس عزیز.
        در واقع مشکل شما رفع وابستگی ، و نه فراموشی کامل آن شخص است. یعنی فراموشی مطلق و بطور جادویی و به معنای فراموشی که امکان پذیر نیست ، ولی با حدود ۵ جلسه میشود ۷۰ تا ۸۰ درصد به شما کمک کرد.
        اگر هم خاطرات بد و آزار دهنده ای هست باز هم همینطور اینکه آن واقعه ها برایتان بی اهمیت یا کم اهمیت بشود با هیپنوتیزم قابل انجام هست. صفحه رفع آزار خاطرات بد را بخوانید.
        از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید و درمان را شروع کنید.
        موفق باشید.

  6. باران گفت:

    سلام
    ایا هیپنوتیزم اثرات جانبی هم داره؟ ممکنه افرادی که انجام میدن بعدا دچار مشکل بشن؟

    • سلام باران عزیز.
      این اثرات جانبی را که شنیده اید مربوط به هیپنوتیزمی هست که توسط افراد ناوارد انجام میشود. آنها کار را غلط انجام میدهند چون اصولا غلط یاد کرفته اند یا در جای معتبری آموزش ندیده اند موسسات عجیب و غریبی را در یک جایی از دنیا نام میبرند کاغذی هم بعنوان مدرک نشانتان میدهند که شما نمیتوانید راستی آزمایی کنید که آنجا بوده اند یا نه و یا اصلا جایی آموزش ندیده اند و خودسرانه چیزهایی دیده اند و با اعتماد به نفس کاذب با احساس خود همه چیز دانی و خود همه چیز توانی تکرار کرده اند و فکر میکنند کار اصیل و درست را دارند انجام میدهند. هیپنوتیزم درمانی یک رشته بین رشته ای هست؛ بین پزشکی و روانشناسی. من که پزشک هستم و آموزش هیپنوتیزم را دیده ام بحمدالله به لطف الهی هیچ عارضه درمانی اتفاق نیفتاده است.
      موفق باشید.

  7. سعید گفت:

    سلام بنده ۳۸ سالمه گاهی اوقات هنگام غروب خورشید دچار حالتی عجیب و بسیار آزار دهنده میشوم . طوری که بعدش دچار استرس بسیار شدیری میشوم
    نام این حالت بنده دقیقا این حالت است آیا با هیپنوتیزم قابل درمان است
    https://fa.m.wikipedia.org/wiki/بحران_وجودی

    • سلام سعید عزیز.
      نمیدانم چه کسی به شما گفته بحران وجودی دارید، شاید خودتان چیزهایی خوانده اید و با احساسات خود منطبق یافته اید، بحران وجودی یک مسئله عمیق فکری هست و معمولا اگر به سمت علم فلسفه تصعید نشده باشد، افسردگی است. نکته مهم اینکه بحران وجودی (چه فلسفی چه افسردگی) “دائمی” است نه فقط هنگام غروب. شما دچار افسردگی و اضطراب توام هستید که با کم شدن نور روز تشدید پیدا میکند.
      از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید تشریف بیاورید تا وضعیت شما را بررسی و درمان را برایتان شروع کنم.
      موفق باشید.

      • تندیس گفت:

        سلام جناب دکتر
        بنده ۴۲ سال سن دارم
        فردی در گذشته در زندگی من بود. میخواهم کاملاً فراموشش کنم
        با هیپنوتیزم امکان پذیر است
        ممنون

        • سلام تندیس عزیز.
          در واقع مشکل شما رفع وابستگی ، و نه فراموشی کامل آن شخص است. یعنی فراموشی مطلق و بطور جادویی و به معنای فراموشی که امکان پذیر نیست ، ولی با حدود ۵ جلسه میشود ۷۰ تا ۸۰ درصد به شما کمک کرد.
          اگر هم خاطرات بد و آزار دهنده ای هست باز هم همینطور اینکه آن واقعه ها برایتان بی اهمیت یا کم اهمیت بشود با هیپنوتیزم قابل انجام هست. صفحه رفع آزار خاطرات بد را بخوانید.
          از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید و درمان را شروع کنید.
          موفق باشید.

  8. محمود گفت:

    سلام و درود خدمت جناب دکتر یکی از دوستان دور مورد آزار و تجاوز یکی از پسر فامیلشون قرار گرفته آیا میشه به وسیله ی هیپنوتیزم این قسمت از خاطرات رو از ذهنشون کامل پاک کرد؟

    • سلام محمود عزیز.
      حتما این توضیح را خوانده اید که:
      .
      توجه توجه
       بدلیل کثرت سوالات لطفا به این نکته توجه فرمائید که:
      خاطرات ناخوشایند جزئی از زندگی ما هستند و واقعیت ها را نمی شود پاک یا حذف یا انکار نمود بلکه می توان آزار خاطرات بد را با هیپنوتیزم برطرف و یا کم نمود اما خود خاطره به عنوان یک چیز بی ضرر باقی خواهد ماند. کلاً پاک کردن و حذف کردن خاطرات بد نه امکان پذیر است و نه صحیح است چون به فرض پاک کردن آن به مجرد شنیدن یک اسم، دیدن یک صحنه، استشمام یک عطر، عبور از یک مکان و… مجدداً آن خاطره به وضوح زنده می شود. در ضمن روند درمان در روانکاوی ها بیاد آوری خاطرات سرکوب شده است تا مورد آنالیز و درمان قرار گیرند و هرگونه اقدام در جهت  فراموش کردن آنها خلاف روند صحیح درمان است.
      .
      با توجه به این موضوع بله امکان پذیر هست.
      پاینده باشید.

  9. تهمینه گفت:

    سلام روز بخیر
    لطفا کمکم کنید، شوهرم مرد خوبیه،ولی سال گذشته متوجه شدم با دختر دیگه ای تو تلگرام چت می کنه، ما سالهای زندگیمون و با عشق گذرونده بودیم و با وجود این ،این اتفاق تو زندگیمون پیش اومد،نمی تونم این جریان و فراموش کنم و با وجودی که داریم به زندگی ادامه میدیم ، اما این مسئله همیشه من و آزار میده و داره کل زندگی مو از هم می پاشه، با هیپنوتیزم می تونم این بخش و فراموش کنم
    لطفا کمکم کنید .

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام تهمینه عزیز.
      اگر این مسئله تمام شده و همسرتان دیگر با آن دختر رابطه ای ندارد و به زندگی برگشته اند؛ بله میشود با هیپنوتیزم به شما کمک کرد. در مورد طرز تلقی تان ار کلمه “فراموش کردن” به صفحه “رفع آزار خاطرا ت بد” رجوع بفرمایید.
      اگر هنوز ادامه میدهند؛ اول باید آن رفتار تصحیح شود.
      موفق باشید.

  10. مهرداد گفت:

    سلام آقای دکتر
    مهرداد هستم ٣۴ ساله همسرم. ٢ سال پیش با کسی رابطه برقرار میکنه و بعد یه مدت کوتاه پشیمون میشه و بهش خاتمه میده و حتی احساس اشتباهش تا مدتی آزارش میداد و الان مشغول زندگیمون هستیم و بچه داریم و مشخصه زندگیش رو دوس داره . اما فکر خیانت و تصویرش هر چنوقت میاد سراغم و داغونم میکنه . خیلی اذیت میشم چیکار کنم لطفا کمکم کنید

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام مهرداد عزیز .
      از موضوع اول که اتفاق افتاده متاسفم و خوشحالم که آن مسئله خاتمه یافته و با هم زندگی خوبی دارید. به شما هم بابت درک و گذشت و مهربانیتان آفرین میگویم.
      خوشبختانه رفع آزار خاطرات بد با حدود ۵ جلسه امکان پذیر هست. لطفا با مطب تماس بگیرید.
      موفق باشید.

  11. جواد گفت:

    سلام آقای دکتر گرانقدر من بعد از ۴ سال از همسرم جدا شدم ولی خاطراتش منو آزار میده به طوری که احساس میکنم با رفتنش دیگه دنیا به آخر رسیده .میدونم دیگه برنمیگرده چون بعد از جدایی اون رفت با یکی ازدواج کرده ولی من هنوز نتونستم نبودنش و اینکه با یک مرد دیگه بودنش رو حضم کنم میخوام همه خاطراتش رو فراموش کنم تو رو خدا کمکم کنید دارم روانی میشم .مرسی

    • سلام جواد جان
      خاطرات ناخوشایند جزئی از زندگی ما هستند و واقعیت ها را نمی شود پاک یا حذف یا انکار نمود بلکه می توان آزار خاطرات نا خوشایند را با هیپنوتیزم برطرف و یا کم نمود اما خود خاطره به عنوان یک بخش بی ضرر در ذهن باقی خواهد ماند . کلاً پاک کردن و حذف کردن خاطرات بد نه امکان پذیر است و نه صحیح است چون به فرض پاک کردن آن به مجرد شنیدن یک اسم ، دیدن یک صحنه ، استشمام یک عطر ، عبور از یک مکان و… مجدداً آن خاطره به وضوح زنده می شود . در ضمن روند درمان در روانکاوی ها بیاد آوری خاطرات سرکوب شده است تا مورد آنالیز قرار گیرد و هرگونه اقدام در جهت فراموش کردن آنها خلاف روند درمان صحیح است. به طور کلی خاطرات ثبت شده در ذهن ، چه شیرین و تلخ خواسته و ناخواسته منشأ بسیاری رفتارهای آینده ما می گردد . گاهی این خاطرات مفید و حتی باعث حفظ جان افراد می گردد و برخی از خاطرات تلخ آزار دهنده و گاهی مانع انجام امور روزمره فرد در زندگی می شوند . دیدن نقاط مثبت خاطرات و تقویت آن با نوشتن و یاد آوری کردن و پررنگ کردن هر خاطره ای هر چند بد می تواند نقطه مثبتی داشته باشد و یا درس عبرت و یک هشیاری و آگاهی برای آینده باشد.
      جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت ، کار ساده ای نیست که شخص خودش بخواهد آنرا انجام دهد به دلیل اینکه یک تمرکز بسیار قوی می خواهد اما می توان بوسیله هیپنوتیزم طی۵ تا ۶ جلسه انجام داد و با دیدن آموزش “خود هیپنوتیزم” کنترل خاصی روی افکار خود داشته باشید .
      معمولاً انسان ها از خاطرات خوب خود در صورت (سلامت روان) لذت برده و از خاطرات منفی فرار می کنند. هر فردی خاطرات منفی خود را که باعث یاد آوری و احساس ناخوشایند می شود را می شناسد. جهت تعیین نوبت ویزیت با مطب تماس بگیرید تا هماهنگی لازم صورت بگیرد. موفق و سرافراز باشید.

  12. صادق گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    بنده وقتی که برادرم افسردگی گرفته بود در کنارش بودم و از توهمات ترسناکش واسم تعریف کرد و بعد از اون من هم ترسیده ام که منم افسردگی بگیرم و مثل اون بشم! همیشه فکرم مشغول این موضوع هست که من هم افسرده بشم و موجوداتی که او می دید رو منم ببینم! الان همیشه ذهنم مشغول برادرم و موضوع افسردگی اوست ! چکار کنم که این فکر از ذهنم بیرون بود؟

    ممنونو سپاس فراوان

    • سلام صادق جان
      خوشحالم که برادرتان از آن توهمات نجات پیدا کرده و افسردگیشان هم بهبود ی پیدا کرده است. شما دچار یک ترس و یا وسواس فکری شده اید . این موضوع با هیپنوتیزم درمانی قابل درمان است. اینکه من اینجا به شما نشان بدهم و یا اینکه من اینجا برای شما راهکاری نشان بدهم که چکار بکنید که این فکر از ذهنتان بیرون برود امکان پذیر نیست چونکه این درمان یک درمان تخصصی هست و اینرا من باید برای شما انجام بدهم. باوقت قبلی تشریف بیاورید درمان را برای شما شروع میکنم. موفق باشید.

  13. A گفت:

    درود و ارز ادب
    آقای دکتر من یک خواهر زاده ای دارم که اصلا حال خوبی نداره
    ۱۷ سالشه و مشکلات فراوانی پشت سر گذاشته پدر مادرش تو سن ۶سالگی طلاق گرفتن و تا پارسال با مادرش زندگی میکرده که فوت کرد
    وتا الان نزدیک به ۱۵ بار خودکشی کرده ما به روانپزشک و روانشناس بردیم ولی میگه که نمیخواد خوب شه میگه خودمو میکشم از اتاقش بیرون نمیاد غذا نمیخوره از جمع فرار میکنه حرف نمیزنه خیلی خیلی زود عصبی میشه وقتی هم که عصبی میشه به خودش صدمه میزنه وسایل میشکونه اصلا نمیخواد درمان شه خیلی بی ارزشی میکنه اصلا خیلی نگرانشیم کلا میگه ما موش ازمایشگاهی هستیم تلف میشیم تو ایران
    آقای دکتر لطفا کمک کنید

  14. پ.ر گفت:

    با سلام و احترام
    حدود ۱۰ روز پیش اتفاق خیلی بدی بین من و همسرم پیش اومد که تمام اعتماد ۱۵ ساله ی زندگی مشترکمان رو نابود کرد. همسرم بدون هیچ پیشینه ی قبلی سر یک مسله چنان آشوبی به پا کرد که تا حالا اتفاق نیفتاده بود ‌.من و دخترم منزل رو ترک کردیم.مرتب پیام میده که او را ببخشم و قول میده که جبران کنه ولی من به جز داد و فریاد اون شب هیچ چیز تو ذهنم نیست و اصلا نمیتونم تصمیم بگیرم.فعلا فقط به جدایی فکر میکنم.نمیتونم اعتماد کنم.واقعا دوست دارم خاطره ی اون شب به کل پاک بشه از ذهنم….

  15. s.k گفت:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید.یکی از بستگان من که ۳۵سال سن داره مذکر و در حال حاضر دچار افسردگی شدید است و خیلی خیلی از زندگی نا امید.بارها دست به خود کشی زده و قبلا هم اعتیاد داشته.تو زندگیش اتفاقای تلخ خیلی زیادی رو پشت سر گذاشته و این اتفاقات رو مدام با خودش مرور میکنه و روز ب روز حالش بدتر میشه.راستش از دست خودش ناراحته و فکر میکنه به خاطره کارای بدش هیچکس دوسش نداره مخصوصا خونوادش.از همه اعضای خونوادش هم ناراحته و فکر میکنه که همه باهاش دشمنی دارن.تمام این افکارش برمیگرده به رفتارهای خودش که خیلی پد و مادر و خونواده شو اذیت کرده.اما همه اونو بخشیدن.خودش هم عذاب وجدان داره و مدام خودشو سرزنش میکنه.مدام میگه من هیچ آینده ای ندارم.حاضر نمیشه بیاد دکتر و اقدام کنه برای هیپنوتیزم درمانی البته قبلا مدت یک سال و نیم تحت نطر روانپزشک بود و داروهای ضد افسردگیه خیلی قوی مصرف میکرد ولی داروها فقط خواب اور بود و هیچ فایده دیگه ای براش نداشت و هیچ کمکی بهش نکرد و کم کم دیگه داروهارو کنار گذاشت.اگر ممکنه راهنمایی کنید که با همچین فردی باید چیکار کرد و چجوری میشه متقاعدش کرد که بیاد دکتر و درمانش کرد

    • سلام s.k جان.
      اثر آزار خاطرات بد میتواند موجب افسردگی بشود . و از علاءم افسردگی میتواند پرخاشگری هم باشد. ابراز نارضایتی ها هم که حتما نشانه افسردگی است. باید تشریف بیاورند و یک دوره درمانی رفع افسردگی برایشان اجرا شود. حدود ۱۰ تا ۱۲ جلسه درمانی نیاز هست. ایشان نسبت به دارو درمانی بی اعتقاد شده اند ، سایت مرا به ایشان نشان بدهید تا مطالعه کنند و ایشان را نسبت به اثرات هیپنوتیزم درمانی “تشویق” بفرمایید بطوریکه “خودشان” تصمیم بگیرند که درمان را شروع کنند.

  16. امین گفت:

    سلام مادر بنده دچار آلزایمر خفیف و آنی شدن فراموشی کوتاه مدت دارن اما حافظه دراز مدت ایشون فعالتر از قبل شده و یک سری کینه ها و مشکلات گذشته که الان واقعا وجود نداره اذیتسون میکنه و کلا زندگیشون برگشته به اون دوران سوال من اینه آیا میشه با خواب مغناطیسی این حالت رو از ایشون دور کرد این حالت بعد از سکته مغزی به زندگی ایشون وارد شده ضمنا بیماری دیابت وفشارخون هم دارند سپاسگذار میشم چنانچه راهکاری پیشنهاد دهید

  17. محمدرضا گفت:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید سال نوتون هم مبارک باشه من درباره ی بیماریم که وسواس فکری از نوع اجبار هست تحقیق کردم و همچنین درباره ی هیپنوتیزم درمانی یک سال و نیم پیش اتفاقی افتاد که الان دارم به خودم تلقین میکنم باید جبرانشون کنم و این یعنی باید گاری انجام بدم تا از شر این فکرا راحت شم اما بهم ثابت شده که انجام اون کاری که میخوام کمکی نمیکنه با هیپنوتیزم درمانی آشنا شدم و فهمیدم که اصلی ترین روشش تلقین هستش الان چند تا سوال دارم و اون ایناست:
    که آیا قابل درمان هست این وسواس فکریه اجباری؟؟
    و اگر قابل درمان هست بعد از اینکه دوره ی درمان تموم شد من با فکر کردن به این خاطرات دوباره استرس نمیگیرم و دوباره بهم تلقین نمیشه که باید فلان کار رو انجام بدم تا خوب شم؟؟
    و آخرین سوال اینکه مثلا دو سال بعد از پایان دوره ی درمان من اگر دوباره به این موضوعات فکر کنم دیگ استرس شدید نمیگیرم؟؟؟
    ببخشید طولانی شد فقط من ۱۶ سالمه و خیلی هدف دارم دوس ندارم تا آخر عمر با این وسواس فکری دست و پنجه نرم کنم لطفا کمکم کنین

  18. Malihe گفت:

    سلام آقای دکتر آیا با هیپنوتیزم میشه افکار و احساسات را تغییر داد؟

  19. مسعود گفت:

    سلام آقای دکتر وقت بخیرمن خبری در مورد مساله ای شنیدم که هر روز یادم میفته و اعصابم خرد میشه جوری که دستم به هیچ کاری نمیره.آیا امکانش هست با روش هیپنوتیزم درمانی اون چیزی که شنیدم و اون تجسم فراموش بشه و یا حداقل از ملکه ذهن بودن در بیاد و کمتر سراغم بیاد.خواهشا اگه میشه بهم کمک کنید.اون فکر لعنتی و اون خبر لعنتی جوریه که ممکنه تا آخر عمر هر روز عذابم بده خواهش میکنم ازتون اگه امکانش هست بهم کمک کنید

  20. mehnoosh گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید؟؟؟موردم خیلی اورژانسیه لطفا کمکم کنید.میخوام یه خاطره ی بدو ک داره باعث وبانی زندگیم میشه رو کمرنگ کنم تاحد امکان لطفا کمکم کنید

  21. امید گفت:

    سلام آقای دکتر،ایا دکتری در ایران هست که بتونه باعث فراموش کردن خاطره شه،ممنون میشم راهنمایی کنی

  22. حانیه سلطانی گفت:

    سلام من میخواستم خاطرات بد ۷ ماه گذشته خودمو فراموش کنم آیا امکانش هست؟؟؟

  23. هستی گفت:

    سلام دختری ۱۸ ساله هستم که از سن ۱۰ سالگی عاشق وشیفته یکی از پسرای فامیلمون که از من ۶سال بزرگتر بود هستم من ۸سال تمام با عشقش بزرگ شدم و بهش وفادار بودم و در تمام این ۸سال اون روحشم از وجود من خبر نداشت فکر کنم حتی اسم منم نمیدونست چه برسه به اینکه بفهمه من دوسش دارم البته منم نمیخواستم که بفهمه چند ماه پیش توسط یکی از دوستام به علاقه من پی برد و خیلی ناراحت شد و گفت من به هیچ وجه حاظر نیستم حتی هستی رو ببینم و گفت که به دختر دیگه ای علاقه منده خب من حالم از اون موقع خیلی خراب چون ۸سال دیوانه کسی بودم که حتی اسم منو هم به یاد نداشت پیش چند تا روانشناسم رفتم انقدر حالم بد بود که پدر بیچارم چند بار رفتو به اون پسر التماس کردو گفت که هرچی میخواد بهش میده اما اون حتی حاظر نبود منو ببینه خلاصه گذشت و من برای ارامش خانوادم بهشون گفتم که این موضوعو فراموش کردم ولی هر وقت که خودم تنهام دیوانه وار جیغ میزنم و گریه میکنم و الان هم که کنکور دارم این مسۓله همه چیزو بهم ریخته و نمیزاره درس بخونم و مطمۓنا که بعد ها در ازدواجم هم خیلی اذیتم میکنه چون به شدت بهش وفادارم با اینکه منو نمیخواد از طرفی هم اگه اون ازدواج کنه داغون میشم و مطمۓنا کارم به خودکشی میرسه و از طرفی فکر کردن به یه مرد زن دار گناه از شما میخوام کمکم کنید تا به وسیله هیپنوتیزم این شخص رو از ذهنم پاک کنم و دیگه به خاطرش اشک نریزم شب عروسیش توی عروسیش شرکت کنم بدون ذره ای ناراحتی حتی براش آرزوی خوشبختی هم بکنم و هربار اسمش اومد و یا جایی دیدمش دلم هری نریزه پایین میخوام علاقم بهش از بین بره ایا امکانش هست لطفا کمک کنید؟

  24. elmira biglu گفت:

    عالی بود موفق و پیروز باشید.

  25. خاطره گفت:

    سلام خسته نباشید
    من پنج سال با دختری دوست صمیمی بودم،صمیمی در حدی ک تمام زندگی منو میدونست و مو ب مو ومن ب شدت بهش وابسته بودم یکسال و نیم پیش رفتارش کم کم سرد شد و تهش چیزهایی ازش فهمیدم ک من تموم کردم این دوستی رو
    یکساله ک نه دیدمش ن رابطه ایی دیگه داریم
    ولی من دارم عذاب میکشم افسردگی گرفتم دارو مصرف میکردم خودکشی و و و
    خیلی کارها انجام دادم خیلی راه هایی رو رفتم با کمک مشاورم ولی نتیجه نداد و من دیگه ادامه ندادم
    میخواستم بدونم میشه با هیبنوتیزم این پنج شیش سال رو پاک کرد؟
    من توی بچگی ام خیلی از نظر روحی اذیت شدم و زمانی ک اوج غمگینیم بودم اون دوست وارد زندگیم شد،و بعد از پنج سال ب بدترین شکل ممکن رفت…واقعا خاطراتش کشندس
    خیلی ممنونم🙏

    • سلام خاطره جان
      بله با هیپنوتیزم می توان آزار خاطرات را از بین برد و اصل خاطره در بخشی از ذهن باقی خواهد ماند . با رو ش من اینکار با ۵ تا ۶ جلسه امکان پذیر است . همچنین درمان فسردگی با روش هیپنوتیزم درمانی من با ۱۰ تا ۱۲ جلسه صورت می گیرد. سلامتی شما را خواهانم. موفق باشید.

  26. Zzz گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    اقای دکتر ایا امکان این هست که من بتونم کل حافظمو پاک کنم
    هزینش هرچقدر باشه پرداخت میکنم لطفا به ایمیلمم پیام بدید ممنونم

  27. M گفت:

    سلام آقای دکتر
    من بعد از ازدواجم از همون ماهای اول با خانواده ی همسرم دچار مشکل شدم و این در شرایطی بود که همسرم کنارم نبود در واقع در جریان اتفاقات نبود. حالا بعد از گذشت ۲سال تمام اتفاقات برام تداعی میشه حتی گاها خواب همون اتفاقات و حرفا رو میبینم و این روحیمو خراب کرده و روز و شب ندارم. نمیدونم باید چه کنم

  28. مرتضی فاطمی نژاد گفت:

    سلام اقای دکتر من میخام گذشته ی همسرم رو بدونم ایا با هیپنوتیزم امکانش هست لطفا راهنمایی بفرمایید در ضمن همسرم خودشونم مایل هستن . ممنون

  29. بهار گفت:

    سلام آقای دکتر من تو پنج سالگی یه رابطه ی جنسی داشتم که اونموقع بچه بودم چیزی یادم نمیاد طرف هم بچه بوده همسن خودم..امکان داره توی اون سن من پردمو از دست داده باشم؟ آقای دکتر من سال های سال خودمو عذاب دادم واسه این مطلب وهمیشه فکر میکردم که آینده ای ندارم آیادرسته آیا من دیگه هیچ امیدی به آیندم وازدواج نداشته باشم ولی ولی یه بچه ی پنج ساله چه میفهمه این چیزا چیه گناه من چی بود

  30. محسن گفت:

    باسلام و احترام، حدود دوسال و نیم پیش با همسرم به مشکل برخوردیم و علیرغم میانجیگریهایی که شد نتوانستیم آشتی کنیم و در نهایت مجبور به طلاق شدیم ولی من به شخصه پشیمانم و حاظرم دوباره با ایشان زندگی را ادامه دهم لطفا راهنمایی نمایید. با سپاس فراوان

  31. مرتضی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من حدود ۳ ماه پیش یک دعوای فیزیکی با یک نفر داشتم و از آنجایی که من اهل دعوا نیستم کار خاصی در دعوا انجام ندادم ، ولی از اون روز به بعد این خاطره تبدیل به یک خاطره بسیار بد در زندگی من شده و روزی نیست که در فکرم نیاد ( همیشه به اون روز فکر می کنم و به خودم میگم که می تونستم بهتر از خودم دفاع کنم ولی چرا نکردم چون واقعا توانش رو داشتم)

    البته الان با اون شخص آشتی کردم ، ولی هنوز از او کینه زیادی به دل دارم گرچه در ظاهر این کینه ام را نشان نمی دهم.

    لطفا راهنماییم کنید که برای رهایی از این افکار چه کنم؟ ( البته توضیحات بالا را در خصوص رهایی از افکار بد را خواندم ، ولی اگر لطف کنید یک راهنمایی اختصاصی در این مورد به بنده بکنید ممنون می شم)

    • سلام مرتضی جان
      بهترین راه مقابله با افراد اتکا به راهکارهای منطقی و عقلایی است . درگیری و دعوا متاسفانه مشکلی را حل نمی کند و به اختلافات بیشتر دامن می زند . هر گونه فکر کنیم احساسی در ما ایجاد می شود که بر اساس آن احساس رفتاری را انجام می دهیم . زمانی که فکر خود را تغییر دهید احساستان تغییر می کند . در مورد دوستتان به گونه ای دیگر فکر کنید تا کینه و دشمنی شما فروکش کند. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.