برنامه تحصیلی برای کودکان کم توجه ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری
برنامه ریزی تحصیلی برای کودکان کم توجه
۱۳۹۳-۱۰-۱۱
راهنمای اجرای تصویرسازی ذهنی
۱۳۹۳-۱۰-۱۱
Show all

روز جهانی هیپنوتیزم

روز جهانی هیپنوتیزمروز جهانی هیپنوتیزم

او رموند گیل رئیس انجمن هیپنوتیزم آمریکا برای نخستین بار چهارم ژانویه را روز جهانی هیپنوتیزم اعلام کرد. این روز به علت همراه شدن با سال نو بسیار مورد توجه مردم دنیا قرار می گیرد. هیپنوتیزم هم مثل بسیاری از روزهای دیگر، روز جهانی دارد.  خیلی از افراد سال نو خود را با تجربیات جدیدی درباره هیپنوتیزم آغاز می کنند. متخصصان هیپنوتیزم از سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفتند برای هیپنوتیزم روز جهانی تعیین کنند. هر سال با کمک تجربیات سال گذشته متخصصان می کوشند آگاهی مردم به هیپنوتیزم را افزایش دهند. هیپنوتیزم متد بسیار خوبی برای شروع یک تغییر اساسی در زندگی است. این تغییر هم می تواند جسمی و هم روحی باشد. در چنین روزی متخصصان هیپنوتیزم دور هم جمع می شوند و نظریات و تجربیات خود را درباره هیپنوتیزم و مزایای آن در میان می گذارند. اگر افرادی به حقیقت هیپنوتیزم شک دارند و یا دوست دارند بدانند که در حالت هیپنوتیزم  چه احساسی به انسان ها دست می دهد می توانند در جلسات رایگان روز جهانی هیپنوتیزم شرکت کنند .هیپنوتیزم تنها یک ابزار برای درمان بیماریهاست. از این روش به خصوص برای درمان استرس، بیماری های عصبی و دندانپزشکی استفاده می گردد. از هیپنوتیزم برای درمان ترس هم استفاده می شود.

منشا تمام رفتارها و تفکرات ذهن انسان ضمیر ناخودآگاه اوست. به گفته محققان ۹۸ درصد از اعمالی که ما انسان ها انجام می دهیم از ضمیر ناخودآگاه مان سرچشمه می گیرد. اما ما نسبت به تفکرات و یا هر چیز دیگری که در آن قسمت از ذهنمان قرار دارد آگاهی نداریم. می توان این طور تصور کرد که بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه یک دریچه ای وجود دارد، هنگامی که شما آرامش دارید و عصبی نیستید این دریچه باز می شود و همه چیز را به یادتان می آورد.

هنگام هیپنوتیزم هم دریچه ضمیر ناخودآگاه باز می شود و انسان به تمام چیزهایی که اطرافیانش به او می گویند پاسخ مثبت می دهد.

کاربردهای هیپنوتیزمی موثر که سالها مراجعینم از آن بهره مند گردیده اند درلیست زیر آورده ام.

  1. درمان لکنت زبان

  2. درمان بی خوابی

  3. درمان حالات اضطرابی

  4. درمان استرس

  5. درمان افسردگی

  6. درمان پرخوری و کم خوری

  7. درمان فشار خون و طپش قلب

  8. سردردهای تنشی و میگرن

  9. رفع بیماریهای روان تنی

  10. درمان ضعف و فقدان اعتماد به نفس

  11. درمان عدم قدرت در تمرکز فکر و ضعف حافظه

  12. ایجاد انگیزه و امید به آینده و ایجاد روحیه مثبت و شاد

  13. تسهیل رواندرمانی با امکان دسترسی سریع به خاطرات سرکوب شده آزار دهنده

  14. بیماری ام اس

  15. درمان عادت جویدن ناخن ها

  16. درمان حمله پانیک

  17. درمان وسواس و رفتارهایی که فرد به صورت اجباری انجام می دهد

  18. درمان اختلال کندن موی سر و ابرو وسواسی

  19. درمان یا کنترل میگرن و انواع سردردهای تنشی

  20. درمان تنگی نفس عصبی ( جزئی از حمله های پانیک و یا هیستریا )

  21.    درمان کم خوری و لاغری ( لاغری ناشی از کم خوری یا علل دیگر)

  22.   درمان خجالت و کمروئی

  23.    بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن

  24. درمان روده تحریک پذیر یا (IBS) 

  25. پرخاشگری

  26.   ترک  سیگار 

  27.   قابل تحمل کردن استرس و ناراحتی ناشی از اقدامات پزشکی (همچون شیمی درمانی در بیماران سرطانی آندوسکوپی، عکس رنگی، آنژیوگرافی و ….)

  28. موفقیت تحصیلی برای دانش آموزان و دانش جویان

  29. درمان ترس ها ( فوبیا)

 دکتر حریری، پزشک، هیپنوتراپیست و عضو انجمن جهانی هیپنوتیزم

2 دیدگاه ها

  1. sara گفت:

    سلام سوال داشتم از خدمتتون ممنون میشوم پاسخ دهید. اول ایا هیبنوتیزم عوارض دارد مثلا روی حافظه و… دوم اینکه ایا وسواس فکری و عملی با هیبنوتیزم درمان میشود .اگر جواب سوال دوم بله است روش کار به چه صورت میباشد و در چند جلسه درمان صورت میگیرد و سوم اینکه ایا شرکت در کلاسهای یوگا میتوانیم وسواس خود را درمان کنیم

    • سلام سارای عزیز
      هیپنوتیزم اگر توسط پزشک انجام شود عوارضی برای شما ندارد بلکه فواید بسیاری هم دارد. فواید هیپنوتیزم را می توان در سه بخش خلاصه نمود .
      بخش اول اینکه اختلالات و ناراحتی‌ها چگونه به وجود می‌آیند و هیپنوتیزم به چه دلیل و چگونه این ناراحتی‌ها را از بین می‌برد.
      بخش دوم- فواید هیپنوتیزم بصورت علمی و اثبات شده مورد بحث قرار می‌گیرد که منظور از آن عبارت از فواید هیپنوتیزمی است که مورد بررسی و آزمایش دانشمندان و روانشناسان قرار گرفته و در عمل نتایج فراوانی به بار آورده است. به وسیله هیپنوتیزم می‌توانیم کودکان را بهتر تربیت کنیم و سرنوشت آنها را آن طور که می‌خواهیم پی‌ریزی نماییم. دانش‌آموزان و محصلین را به درس خواندن علاقه‌مندتر کنیم، میزان هوش و استعداد آنها را بالا ببریم و حافظه، تمرکز، اعتماد به نفس و عزت نفس و خلاقیت آنها را تقویت نماییم. به وسیله هیپنوتیزم می‌توان عادات منفی و مضر را ازبین برد، نظیر عادات به تنبلی و تن پروری، عادت به پرخوری و پرخوابی، ترک عادت به ناخن جویدن، ترک سیگار
      به وسیله هیپنوتیزم می‌توان بسیاری از ناراحتی‌های فکری و اختلالات روانی را معالجه کرد.
      سر دردهای میگرنی ، لکنت زبان ، وسواس ها ، تنگی نفس، بی خوابی، نگرانی و اندوه، برخی از اختلالات جهاز هاضمه، و ناراحتی‌های قلبی، ترس ها ( فوبیا)، اضطراب، آشفتگی، نومیدی، دلسردی، نارضایتی، دردهای نابهنگام شکم، پشت،گردن، دست و پا، نفخ معده و بسیاری دیگر از این قبیل ناخوشی‌ها که جنبه عصبی و روانی داشته باشند به وسیله هیپنوتیزم بیدار از بین می‌روند. درمان من برای وسواس ها تقریبا ۱۲ تا ۱۴ جلسه هست و روش درمان با هیپنوتیزم بالینی است . شرکت در کلاسهای یوگا بدلیل ریکس شدن و کاهش اضطراب مفید است اما درمان نیست و جهت درمان حتما به پزشک مراجعه کنید. موفق و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.