افزایش اعتماد به نفس بوسیله هیپنوتیزم
۱۳۹۲-۰۲-۰۱
رفتار درمانی شناختی
۱۳۹۲-۰۲-۰۱
Show all

درمان موثر اضطراب، هیپنوتیزم

درمان موثراضطراب، هیپنوتیزم درمان موثر اضطراب، هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

اضطراب از یک عامل ناشناخته و نا معلوم که موجب بهم ریختگی فکر وگاه باعث بروز علائم احساس خطر از جمله تپش قلب و رنگ پریدگی می شود، نشات می گیرد . در فرآیند اضطراب بر خلاف ترس طبیعی، یک عامل حقیقی ترس آور یا خطرناک یا آسیب رسان وجود ندارد بلکه فقط به طور خود کار و ناخود آگاه ذهن آدمی دچار احساس خطر می شود و هر گاه ذهن در اثر تنش های روانی و استرس های عصبی و حوادث ناخوشایند و ناگواری که در زندگی مکررا” برای فرد رخ می دهد از روال عادی خارج می شود و حساسیت بیش از حد به رخداد های آتی و احتمالی پیدا می کند دچار اضطراب می شود. علل پیدایش اضطراب عوامل وراثتی، تجربه های تلخ سالهای گذشته و محیط ناآرام و عصبی است. اثرات مخرب آن بر تفکر باعث اختلال در تمرکز حواس می شود، قدرت تصمیم گیری و اراده را ازفرد سلب می کند، او را بدبین می سازد و باعث می شود که فرد دیگر مثمر ثمرو سودمندی نباشد یا بیش از حد به برخی چیز ها می پردازد (حالت وسواس) یا عملکرد اجتماعی وشغلی فرد مختل می شود یا بیش از اندازه به امور مهم بی توجه می شود (حالت بی تفاوتی)، دچار کاهش اعتماد به نفس به خود می گردد،احساس ترس فراگیر در او بوجود می آید که می تواند به خاطر ترس نسبت به خطرها، دردها و امراض جسمانی مختلف باشد. کسانی که توان کنترل این شرایط را نداشته باشند شدیدا” عصبانی می شوند و احساس تسلیم و ناتوانی می کنند و قدرت مقابله با مشکلات یا بیماری ها را در خود نمی بینند همچنین جسم آنان قادر نیست تا آرامش خود را حفظ کند و خواب راحتی داشته باشد و احساس خستگی، کوفتگی و ضعف جسمانی می کند و عصبی و بر انگیخته است و بی دلیل عصبانی می شود. سردرد، درد قفسه سینه، درد پا یا دست، درد شکم و سوء هاضمه وکم اشتهایی یا پر اشتهایی ک منجر به لاغری و چاقی می گردد نیز به سراغ فرد می آید.انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد، اما درهمه احساس ترس بیش از حد مشترک است . انواع اضطراب شامل اختلال هراس ( یا حملات پانیک اختلال وسواسی جبری، اختلال استرس پس از ضربه، هراس اجتماعی و یا اختلال اضطرابی اجتماعی، ترس های خاص (مانند ترس از فضاهای محصور و باز) و اختلال اضطراب منتشرمیباشد.

 برای‌تان پیش آمده که بدون پیش‌زمینه یا دلیل خاصی، ناگهان دچار حمله‌ی شدید وحشت و اضطراب شوید؛ به‌قدری شدید که حتی احساس کنید در شرف مرگ هستید؟ یا وقتی یک گربه یا سگ به شما نزدیک می‌شود، دچار ترس شدید می‌شوید؟یا اگراز پرواز با هواپیما وحشت دارید؟ یا اگر وقتی خون می‌بینید، غش می‌کنید؟ آیا به‌دلیل ترس از آسانسور، ترجیح‌می‌دهید از پله‌ها استفاده کنید؟ و آیا از ارتفاع می‌ترسید؟

هر‌یک از این حالات، نشان‌دهنده‌ی احتمال وجود یک مشکل از طیف بیماری‌هایی است که در‌مجموع «اختلالات اضطرابی» نامیده می‌شوند. اضطراب، یک احساس بسیار ناخوشایند‌ دل‌واپسی، تشویش و نگرانی است که به‌طور معمول با نشانه‌های جسمی و شناختی همراه می‌شود. اگرچه هرگز تمامی علائم اضطراب با هم دیده نمی‌شوند ولی هر فرد بسته به شدت اختلال، ممکن است یک یا چند حالت زیر را تجربه کند:

تپش قلب، تنگی نفس، احساس خفگی، خشکی دهان، تعریق، احساس سرما یا داغی، لرزش دست و پا یا تمام بدن، لرزش صدا، تهوع، دل‌پیچه، نفخ شکم، اسهال، تکرر ادرار، حرکات غیرارادی، بی‌قراری، سفتی و تنش عضلانی، سردرد، لکنت زبان، اختلال در تمرکز، فراموشی، بی‌خوابی و تحریک‌پذیری‌

آیا اضطراب همیشه نامطلوب است؟

البته نمی‌توان همه‌‌ی انواع اضطراب را مخرب و نابه‌هنجار نامید. برخی از انواع خفیف اضطراب حتی می‌توانند مفید باشند. به‌عنوان مثال اگر اصلاً نگران نتیجه‌ی امتحان هفته‌ی آینده نباشیم، ممکن است سعی کافی برای یادگیری مطالب درسی نکرده و آمادگی مناسب برای امتحان نداشته باشیم‌ و یا اگر نگران شغل و زندگی آینده‌مان نباشیم، برای به‌دست آوردن موقعیت اجتماعی بهتر، تلاش نمی‌کنیم‌ اما از سوی دیگر چنان‌چه این احساس از حد طبیعی فراتر رود، خود به یک مشکل تبدیل خواهد شد. در این‌صورت نه‌تنها سودمندی‌اش را از دست می‌دهد بلکه موجب اختلال در عملکرد طبیعی فرد می‌شود.

اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی، یک اصطلاح کلی و شامل دسته‌ای از بیماری‌ها با تظاهر اصلی اضطراب می‌باشند. این دسته شامل حملات آسیمگی (پانیک)، اضطراب فراگیر و انواع هراس‌ها است.

اختلال آسیمگی (پانیک) عبارت است از بروز غیرمنتظره‌ی حملات اضطراب بسیار شدید که طی آن بیمار احساس وحشت و یا حتی مرگ قریب‌الوقوع دارد. حمله به‌طور ناگهانی شروع می‌شود و با دامنه‌ی وسیعی از ناراحتی‌های جسمی و شناختی که به آن‌ها اشاره شد، همراه است. تعداد کمی از این بیماران در فاصله‌ی بین حملات، کاملاً آرام هستند‌ در حالی‌که بیش‌تر آنان به دلیل پیش‌بینی وقوع حمله، همیشه حالتی از اضطراب انتظاری را تجربه می‌کنند.

در اضطراب فراگیر، مسأله‌ی اصلی، اضطراب و تشویش شدید و غیرواقع‌بینانه‌ای است که به‌صورت نگرانی در مورد اتفاقات و شرایط مختلف زندگی بروز می‌کند. در این حالت، میزان نگرانی بیماران به‌مراتب، بیش از خطر احتمالی موقعیت مورد نظر است.هیپنوتیزم درمان موثر اضطراب ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

هراس، عبارت است از ترسی مقاوم و شدید از شئ یا موقعیتی که یا اصلاً خطرناک نیست و یا میزان این ترس، بسیار شدیدتر از خطر احتمالی آن است. با آن‌که اغلب افراد می‌دانند این ترس، غیرمنطقی است ولی قادر به کنترل خویش نیستند و از رویارویی با موقعیت مورد نظر اجتناب می‌کنند. هراس‌ها برخلاف ترس‌های به‌هنجار که خصوصیت انطباقی و هشداردهنده دارند، فلج‌کننده‌اند و فعالیت‌های روزمره را با اشکال مواجه می‌سازند.

اختلال هراس سه نوع عمده دارد که عبارتند از:

۱- هراس ساده: یعنی وحشت از رویارویی با شئ یا موقعیتی که فرد آن را ترسناک ارزیابی می‌کند مانند ترس از گربه، ‌ترس از بلندی، ترس از پرواز، ترس از آسانسور، ترس از محیط‌های بسته، ترس از بیماری، ترس از دیدن خون و‌…

۲- هراس اجتماعی: عبارت است از اضطراب هنگام قرار‌گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی و شرایطی که فرد احساس می‌کند توسط دیگران تحت ارزیابی و انتقاد است.

۳- گذر‌ هراسی: در این اختلال،‌ فرد در صورت دوری از مکان‌های امن مانند خانه، دچار اضطراب می‌شود، بنابراین از رفتن به مکان‌های شلوغ و محدود مانند فروشگاه، سینما و… می‌ترسد و تا حد امکان اجتناب می‌کند.

پیش‌گیری و درمان موثر اضطراب

مانند هر بیماری دیگر، این‌جا نیز پیش‌گیری مقدم بر درمان است. اگرچه ممکن است وجود زمینه‌ی ژنتیکی، فرد را نسبت به اختلالات اضطرابی، آسیب‌پذیرتر نماید ولی بی‌شک توجه به معنویات، عدم درگیری در رقابت‌های غیرضروری و نامتناسب، آشتی با طبیعت و تقویت ارتباط‌های سالم انسانی و خانوادگی، بهترین راه کاهش استرس و درنتیجه پیش‌گیری از این اختلالات است.

روش‌های درمانی متنوعی مانند دارودرمانی، رفتاردرمانی، شناخت‌درمانی، خانواده‌درمانی، مشاوره، یوگا، مدیتیشن، روش‌های تن‌آرامی، هیپنوتراپی و… برای مداوای اضطراب به‌کار رفته‌اند.

هیپنوتراپی که در شاخه‌های مختلف طب به‌ویژه روان‌پزشکی کاربردهای فراوانی دارد، به‌دلیل توانایی‌های متنوع و شکل خاص تکنیک‌ها، همواره مورد توجه هر دو گروه بیمار و درمان‌گر بوده است. باورهای اشتباهی مانند قدرت هیپنوتیزور، تحت سلطه قرار‌گرفتن سوژه، دخالت نیروهای ماوراءالطبیعه و… سال‌ها مانع پیشرفت هیپنوتیزم علمی بوده‌اند. خوشبختانه طی ۵۰‌سال اخیر، پیرو توجه فزاینده به مطالعه‌ی علمی هیپنوتیزم، بسیاری از شُبَهات برطرف شده و این پدیده‌ی منحصربه‌فرد، به‌عنوان درمانی مؤثر و قدرتمند، مورد تأیید و استفاده‌ی مراکز معتبر علمی در سطح بین‌المللی قرار گرفته است. در حال حاضر در سراسر اروپا و آمریکا، تمایل مردم و درمان‌گران برای بهره‌گیری از فواید ارزشمند هیپنوتیزم، روزبه‌روز بیشتر می‌شود و این روش درمانی، محبوبیت و کاربرد افزون‌تری می‌یابد.

خلسه هیپنوتیزمی به‌دلیل همراهی همیشگی‌اش با تن‌آرامی و آرامش عمیق، به خودیِ خود موجب کاهش اضطراب و تنش می‌شود. اگرچه حتی هنگام دوچرخه‌سواری می‌توان مجموعه‌ی کاملی از فرآیندهای هیپنوتیزمی را تجربه نمود، اغلب جلسات هیپنوتراپی شامل حالاتی از آرامش خوشایند و لذت‌بخش نظیر احساس سبکی،‌ شناوری و آرامش عمیق جسمی و روحی است که موجب تقویت اثرات درمانی هیپنوتیزم می‌شوند. بیمار به کمک هیپنوتیزم می‌آموزد که بیش از آن‌چه تصور می‌کرده، بر بدن خود کنترل دارد و می‌تواند تغییرات فیزیولوژیک بدنش را هدایت نماید. بنابراین هیپنوتیزم فرصتی است برای یادگیری اِعمال کنترل بهتر و مؤثرتر. زمانی که شخص چنین توانایی مفیدی را در خود ایجاد و تقویت نماید، اعتماد‌به‌نفسش بیشتر می‌شود و بهتر قادر است آرامش خود را در موقعیت‌های مختلف، حفظ کرده و بر اضطرابش غلبه نماید. از سوی دیگر، یک هیپنوتراپیست ماهر و باتجربه قادر است با استفاده از تکنیک‌های مؤثر هیپنوتیزمی، اختلال اضطرابی بیمار را درمان نموده ‌و او را برای همیشه از دست اضطراب‌ نجات دهد.

دکتر حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمانگر )   هیپنوتیزم بیدار بالینی ایران

140 دیدگاه ها

  1. سعید گفت:

    سلام اقای دکتر.من ۳۵ سالمه و ۱۵ ساله متوجه شدم سوشال فوبیای شدید دارم خیلی جاها رفتم ولی درمان نشدم.خونمون مشهده.چه جوری میشه این بیماری درمان بشه.الان چند وقته به سرم زده خودمو بکشم و خلاص کنم.هیچ امیدی به رهایی ازین درد ندارم

    • سلام سعید عزیز
      بیماری شما خوشبختانه قابل درمان است. بسیاری از افرادی که دارای خجالت و ترس از جمع هستند و یا به عبارتی اعتماد به نفس لازم در ابراز وجود در روابط اجتماعی را ندارند و دچار استرس و اضطراب میگردند و به نوعی از بیماری سوشال فوبیا رنج می برند و از آنجایی که ریشه این مشکلات در اعماق ذهن ناهشیار نهفته است هیپنوتیزم درمانی و مشاوره های پزشکی میتواند قویترین ابزار درمانی باشد. در هیپنوتیزم تمرکز شما روی یک حالت خاصی افزایش یافته و هشیاری آن بر اطراف و محرک های محیطی کم شده و تمرکز به یک صدای خاص یا حرکت خاص منحصر می شود. در هیپنوتیزم درمانی تمرکز بسیار بالای شما موجب افزایش تلقین پذیری می شود که در این حالت می توان احساس یا افکار مختلف را القا نمود، در این عمل میزان تلقین پذیری بیش از حد نرمال می‌شود. در بخشی از هیپنو تراپی هیپنو آنالیز قرار دارد . در هیپنوآنالیز میتوان از فنون درمانی دیگر روانشناسی چون شناخت درمانی، رفتار درمانی و روانکاوی میتوان کمک گرفت تا فرد نسبت به مشکلات خویش شناخت پیدا کرده و راهبردهایی را برای کاهش اضطراب خویش بکار گیرد.
      پیشنهاد میکنم برای شروع دوره درمان و دیدن هرچه سریعتر نتایج آن با مطب تماس بگیرید تا بعد از گرفتن شرح حال و تست های هیپنوتیزم پذیری درمانتان شروع و بهبودی را تجربه کنید.
      موفق باشید

  2. مهسا گفت:

    سلام،اقای دکتر تشکر میکنم از پاسخ کاملتون، میتونم بپرسم هزینه هر جلسه هیپنوتیزم برای من چقدر میشه؟

    • سلام مهسا خانم
      معمولا هر جلسه درمان حدود ۴۵ دقیقه طول میکشد و تعداد جلسات بسته به نوع بیماری یا اختلالی که فرد دارد متفاوت است . هزینه ها بر اساس مدت زمانی که فرد در اتاق پزشک قرار دارد محاسبه می شود. لطفا با مطب تماس بگیرید. متشکرم

  3. مهسا گفت:

    سلام اقای دکتر،من از۶سالگی اظطراب شدید داشتم،وبعد علاوه بر اظطراب به وسواس وافسردگی هم مبتلا شدم،با اینکه گذشته هوش خیلی بالا وحافظه و تمرکز عالی داشتم اما اکنون که ۲۵ساله هستم حافظه وتمرکزم خیلی کم شده واراده واعتماد بنفسم رو از دست دادم ،مواقعی که دچار اضطراب میشم سر و دستم میلرزه،الان قرص اس سیتالوپرام ومتورال مصرف میکنم اما خیلی احساس بهبود نمیکنم،خواهش میکنم کمکم کنید،از اینکه از مغزم هیچ استفاده ای نمیتونم بکنم خیلی ناراحتم ،دیگه واقعا نمیدونم باید چکار کنم

    • سلام مهسا خانم
      بسیاری از مبتلایان به اختلال وسواس به علت ترس از انگ اختلال روانی، مشکلاتشان را ده ها سال از خانواده مخفی می کنند یا در برابر اعتراض های دیگران مشکل خود را نمی پذیرند و همین موضوع باعث شدیدتر شدن مشکلشان می شود. درحالی که این افراد به نوعی اختلال اضطرابی دچارند که زندگی شان را تحت الشعاع قرار داده است. این مشکل روانشناختی که زمانی، فقط در متون تخصصی شناخته شده بود، اکنون بخشی از فرهنگ عامه شده است.

      این مشکل گاهی آنقدرشدید می شود که باعث مشکلات زیادی از نظر اقتصادی، جسمی و ارتباطات اجتماعی می شود.
      کلی‌ترین تعریفی که از وسواس میتوان داشت این است که «وسواس درختی است که میوه‌اش عمل اجباری، شاخ و برگ آن اضطراب، تنه‌اش افکار مزاحم و ریشه‌اش شخصیت وسواسی است.» درمان وسواس اعتماد به نفس را افزایش خواهد داد و کنترل اضطراب و بالابردن سطح افزایش اعتماد به نفس موجب بهبود وسواس خواهد شد. وقتی در یک شست‌و شوی خیلی معمولی می‌مانی و از اینکه نمی‌توانی کارهایی را انجام دهی که همه آدم‌ها خیلی راحت و معمولی انجام می‌دهند، چه حسی به تو دست می‌دهد تا زمانی که به چنین زمزمه‌های درونی اطمینان می‌کنی تا برای خودی که او از تو می‌خواهد کاری بکنی، دیگر خودت نیستی. خود تو وسواس است.
      برای اینکه خودت بشوی یک ارزیابی کلی از خود و توانایی‌های خود بکن. این برای شروع کار الزامی است. ببین چقدر می‌توانی روی خودت حساب کنی. یا چقدر در برابر وسواس خسته‌ شده‌ای اگر به واسطه حقارت‌های وسواسی تحقیر شده باشی، خیلی زود می‌جنبی. فقط کافی است که سرپا باشی. حتی اگر پاهایت بلرزند و دندان‌هایت به هم بخورند. اعتماد به خود را ارزیابی کن. اگر احساس می‌کنی افسرده هستی، باید فعالیت کنی. درمان افسردگی بر درمان وسواس مقدم است. تو می‌توانی با فعالیت‌های بیش از پیش بر افسردگی غلبه کنی و از احساس درماندگی بکاهی…

      برخی از افراد ممکن است از درمان دارویی چندان تاثیری نبینند، لذا این افراد میتوانند درمانهای غیر دارویی را در مد نظر داشته باشند. یکی از درمانهای غیر دارویی برای درمان اضطراب ، افسردگی و وسواس ، درمان هیپنوتراپی است که از بهترین درمانها جهت درمان اضطراب و کنترل آن است. نظر به دسته بندی وسواسها در گروه اختلالات اضطرابی و تجربه کاری بیش از دهها سال در زمینه درمان وسواس ها و اختلالات اضطرابی ، هیپنوتیزم درمانی موثر، بیخطر و مفید برای این نوع بیماری است. برخی از افراد در کنار دارو درمانی همزمان از هیپنوتیزم درمانی استفاده مینمایند که این امر موجب تاثیر بیشتر درمان را برای فرد مهیا میکند. با هیپنوتیزم درمانی با تکنیکهایی که بکار میبرم نیاز به ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمان نیاز است. همواره سلامت و شادکام باشید.

  4. محمد گفت:

    سلام آقای دکتر من دچار اضطراب شدم که با دردهای جسمی زیادی همراه است وقتی از جایم بلند میشوم تپش قلب شدیدی میگیرم که انگار قلبم میخواهد در بیاید به مسائل کوچکی گیر میدهم سخت گیر هستم به همه چیز شک دارم استرس شدیدی دارم سر کوچکترین چیز دچار استرس وهیجان میشوم وقلبم به تپش می افتد مثلا به یک پرونده که نگاه میکنم میگم من باید انجام بدم آیا بلدم جلوی ازباب رجوع ضایع نمیشوم استرس میگیرم که باعث درد در ناحیه سینه ام میشود وقلبم به سرعت میتپد لطفا من را راهنمایی فرمایید باتشکر از شما

    • سلام محمد عزیز
      «اضطراب، نگرانی، دل­واپسی، دل­‌آشوب، دلهره و ریزش دل» همه اینها واژه­‌هایی است که برای شرح یک تشویش درونی از زبان افراد شنیده می­‌شود. احساس ناخوشایندی است که حاکی از انتظار یک واقعه ناخوشایند در آینده دور یا نزدیک دارد. در بسیاری از موارد فرد خود تشخیص می­‌دهد که فکری در پس این نگرانی وجود دارد و تشویش خود را به آن فکر مربوط می­‌داند. اما گاهی او قادر نیست این فکر زمینه‌­ای را شناسایی کند و تنها می‌­داند که دلهره‌­ای دارد. اضطراب می­‌تواند در کنار این احساس ناخوشایند، علایمی جسمانی هم نشان دهد؛ مانند احساس افزایش سرعت یا شدت ضربان قلب، تعریق، لرزش، سرگیجه، دل­پیچه، اسهال و احساس سخت شدن تنفس. به این دلیل بسیاری از افراد با تصور این که احساس طپش قلب به یک بیماری قلبی مربوط است یا علایم گوارشی به دلیل یک بیماری داخلی بروز کرده، ابتدا به متخصص قلب یا داخلی مراجعه می­‌کنند. البته اضطراب همیشه وضعیتی غیرعادی نیست. اضطراب طبیعی حتی می­تواند کمک­کننده و انگیزه­ای برای تلاش مضاعف باشد. اضطرابها از طریق هیپنوتیزم درمانی قابل درمان هستند و با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میرم نیاز به ۸ جلسه درمان است. موفق و سربلند باشید.

  5. طاهره گفت:

    سلام من ۳۲ سالمه و از وقتی که یادم میاد عادت به جویدن ناخن دارم و از طرفی دختر ۸ ساله دارم که اونم شروع به جویدن ناخن کرده و با بیماری پانیک شوهرم این وضعیتمون بد تر شده لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سلام طاهره خانم
      یکی از عادات که برخی از افراد انجام می دهند و در ترک کردن آن دچار مشکلاتی می شوند جویدن یا خوردن ناخن است . این عادت زمانی رخ می دهد که فرد یا اینکار را بصورت اتوماتیک انجام می دهد و در واقع به کاری که انجام می دهد فکر نمی کند و بصورت ناخود آگاه غرق در انجام کار دیگری ، مشغول جویدن ناخن می شود و یا اینکه عادت ناخن جویدن فعالیت اصلی او به حساب می آید بطوریکه به طور مکرر در حال قطع دیگر فعالیتهای خود به خاطر در گیری با این عادت ناخواسته است . اگر چه بیماران ناخن جویدن را به صورت جدی یک عامل مختل کننده ی زندگی خود نمی دانند و کمتر به دنبال در مان آن می روند، اما سوال این است که چرا این عادت ایجاد شده است ؟
      زمانی که فرد تحت فشار و استرس است انجام این عادت عاملی برای تسکین برای سیستم عصبی او محسوب می شود و زمانی که فرد منفعل و خسته است آمادگی برای ایجاد درجه ای از تحریک و بر انگیختن سیستم عصبی را دارا بوده که این ممکن است دلیلی برای ناتوانی فرد در توقف این عادت به شمار آید و در لحظه انجام عادت وسواس گونه احساس خوبی را به فرد منتقل کند بدون اینکه به نتیجه اش توجهی داشته باشد . جویدن ناخن یکی از علایم اضطراب است که لازم است درمان صحیح صورت پذیرد و با روش هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی که من بکار می برم با ۷ جلسه قابل درمان است . در صورت تمایل به درمان میتوانید با شماره مطب ۴۴۲۹۵۵۹۶- ۰۲۱ تماس بگیرید. موفق و موید باشید.

  6. طاهره گفت:

    سلام آقای دکتر
    همسر من ۳۴ سالشه و نزدیک ۳ ساله از بیماری پانیک رنج میبره دو سال دارو درمانی شده ولی الان دوباره یه حمله بد پانیک داشته و دوباره حس اضطراب داره نمیدونم چیکار کنم منم نمیدونم باید جه کمکی بهش کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سلام طاهر خانم
      حملات پانیک یا هراس میتواند برای فرد بسیار وحشتناک و دلهره آور باشد . زمانی که این حملات پانیک شروع می شوند شخص کنترل خود را از دست می دهد و شاید حتی فکر کند دچار حمله قلبی شده و یا شاید گمان نماید در حال مرگ است . افراد در طول زندگی خود ممکن است یک یا چند بار این حملات پانیک را تجربه کرده باشند ، اما اگر این حملات پانیک بارها تکرار شوند می توان گفت فرد دارای بیماری پانیک یا هراس است . بیماری پانیک یا هراس در قدیم به عنوان استرس شناخته میشده است اما امروزه یک عارضه مستقل محسوب می گردد .
      گاهی اوقات سیستم هشداردهنده ی مغز انسان سیگنالهای خطر را اشتباه تفسیر میکند. این سیستم هشدار دهنده در عمق مغز قرار گرفته است ولی بسادگی قابل تخریب و آسیب است ! از جمله علائم آسیب این سیستم میتوان به نگرانی و اضطراب شدید اشاره کرد .
      بیماری پانیک (هراس) یک حمله حاد و ناگهانی اضطرابی است که بین چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. خوشبختانه این بیماری قابل درمان با هیپنوتیزم هست و با هیپنوتیزم درمانی به روش من با ۸ جلسه قابل درمان است. موفق باشید.

  7. فاطمه گفت:

    سلام آقای دکتر
    همسر من ۳۴ سالشه و نزدیک ۳ ساله از بیماری پانیک رنج میبره دو سال دارو درمانی شده ولی الان دوباره یه حمله بد پانیک داشته و دوباره حس اضطراب داره نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سلام فاطمه خانم
      اختلال اضطرابی، اختلالی روانی است که با میزان زیادی از اضطراب مشخص می شود. اختلال پانیک، نوعی از اختلال اضطرابی است که اغلب سبب بیماری پانیک می شود.
      در هنگام حمله ی پانیک مقادیر زیادی آدرنالین در خون ترشح می شود و مبتلایان می گویند این حملات دلهره آورترین وقایع زندگی آنها است. اگر این حملات بصورت مکرر و غیر منتظره اتفاق افتد بعنوان بیماری پانیک تلقی خواهد شد ، ولی حملات پانیک در جریان دیگر بیماریهای اضطرابی نیز اتفاق می افتد. بعنوان مثال کسانی که دچار فوبیا(ترس از مکانهای سربسته ، ارتفاع ، جاهای پرازدحام و … ) هستند ، ممکن است حملات پانیک را با قرار گرفتن در شرایط اضطراب آور تجربه کنند.
      فرد مبتلا به بیماری پانیک ( هراس) در طی حمله از نظر ذهنی، احساس اضطراب و ترس شدید همراه با علائم بدنی چون تپش قلب معمولاً شدید، تعریق، لرزش دستها، احساس تنگی نفس و خفگی، درد یا فشار در ناحیه قفسه سینه، احساس تهوع یا چنگ زدن در معده، احساس سرگیجه و عدم تعادل و گاه غش، احساس لرز در تمام بدن، مورمور شدن اندامها و گاه گرگرفتگی و التهاب بدن، احساس ترس شدید همراه با احساس مرگ قریب الوقوع، احساس از دست دادن کنترل بر حالات خود یا دیوانه شدن ناگهانی را تجربه می‌کند. البته همه افراد این حملات را به یک شکل تجربه نکرده و تعداد و شدت علایم در هر حمله و از فردی به فرد دیگر ممکن است بسیار متفاوت باشد. حمله عموماً بیست دقیقه و ندرتاً بیش از یک ساعت طول می کشد. البته باید دانست که این حملات هرگز به کسی آسیب نرسانده . اگرچه آنها ترسناک و ناگوار هستند اما بی خطرند . تمام افرادی که از حملات خود صحبت میکنند از هیچ آسیب جسمی سخن نمی گویند با ابنکه هزاران بار آن را تجربه کرده اند. بیماری پانیک با هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی به روش من با ۸ جلسه قابل درمان است . همسرتان میتوانند با شماره مطب تماس بگیرند و جهت هماهنگ نمودن وقت ویزیت اقدام نمایند. سلامت و موفق باشید.

  8. امیر گفت:

    سلام جناب دکتر
    من ۲۱ سالمه… حدوده ۳ ساله از فوبیا رنج میبرم فوبیا اجتماعی دارم باهیچ دختری نمیتونم بیرون برم
    قبل این که نزدیک موقعیت بشم حالم بهم میخوره…
    خیلی عذاب میکشم ایا مشکلم حل میشه؟

  9. سعید گفت:

    سلام آقای دکتر،

    بنده مشکل سوار شدن به پرواز رو دارم و همش با خودم خیال پردازی میکنم که نکنه هواپیما نقص پیدا کنه و یا نکنه در هوا برخورد کنه و یا خلبان اشتباه کنه و یا خلیان عمداً هواپیما رو بکوبه به جایی و سایر خیال پردازی ها البته همیشه با این فکر ها خیلی وقت ها با هواپیما سفر های حتی طولانی داشتم ولی همیشه از ۱ ماه قبل پرواز فشار شدیدی به من وارد میشه و عصبی میشم و حتی میخوام یجوری پروازم رو کنسل کنم و این فشار رو نیز به همسرم وارد میکنم و تاثیر بدی تو زندگیم گذاشته و از شما درخواست دارم به بنده یه وقت بدهید و کمکم کنید بنده ۱۱ مرداد پرواز دارم و از الان شدیداً تحت فشار استرس و عصبی هستم.

    ممنون

    • سلام سعید جان.
      شما فوبیای پرواز دارید و با هیپنوتیزم قابل درمان هست ولی کاش بجای تایپ مشکلتان، تلفنی تماس میگرفتید و وقت میگرفتید، چون پاسخ دادن به سوالات از طریق سایت بعلت مشغله های فراوان من، با تاخیر زیاد مواجه میشود. هنوز هم دیر نشده ؛ برای پروازهای بعدی از الآن وقت بگیرید چون این درمان زمانبر هست اینطور نیست که امروز زنگ بزنید هفته بعد درمان شده اید!
      موفق باشید.

  10. اکبر بروزدان مشگین شهر گفت:

    آقای دکتر من فقط نمی تونم بخوابم با اول خوابمشکل دارم اصلا اتفاق نمی افتده مگر با زولپیدم تا زه با اون به سختی بیخابم لطفا کمک کمک کم

  11. فاطمه گفت:

    سلام آقای دکتر. من ۲۷ سالمه و مدت سه ساله که ازدواج کردم. مادرم با ازدواجمان موافق نبود و به دلیل اینکه افسردگی دو قطبی هم داشت در طی مدت زمان عقد برای منو شوهرم مشکلات زیادی ایجاد کرد بطوری که خیلی از شبا به دلیل احساس خفگی و درد قفسه سینه نمی تونستم بخوابم. با مراجعه به چند روانپزشک تشخیص دادن که دچار حمله عصبی یا پلتیک میشم. الان بعد یک سال که تمام مشکلات و استرسام کم شده باز هم موقع خوابیدن خصوصا در مراحل اول خوابم صحنه ها و خوابهای وحشتناک می بینم،ذهنم توی خواب کاملا هوشیاره و با کوچکترین صدایی از خواب می پرم.چیزی که بیشتر اذیتم میکنه پرشها یا انقباضات متناوبیه که توی عضلات شکم و پاهام رخ میده که حالمو بدتر میکنه. لطفا بگید این حالت ها مربوط به همون پانیکه یا نه و ایا با هیپنوتیزم قابل درمان هست؟تشکر

  12. reza گفت:

    سلام. بنده توی حالت خود هیپنوتیزم احساس میکنم بدنم داره بلند میشه. این خطرناکه؟ امکان خارج شدن روح از بدن وجود داره؟

  13. وناز گفت:

    سلام دکتر حریری عزیز
    من ۲۵سال دارم ۱۸ سالگی نامزد کردمو ۲۴سالگی ازدواج کردم به دلایل مشکلات خیلی خیلی زیاد که همسرم داشت و اتفاقات بد زندگیم خیلی زیاد بو
    الان خیلی از نظر روانی دارم سختی تحمل میکنم یه بچه ۴ماهه ام دارم خیلی سخت شده زندگی بگدری فشار میاره زندگی روم وهمسرم ازیت روانی میکنه باهام که دچاره اختلال شدم اتفاقات زندگیمو‌نمیتونم تو خودم هضم کنم بخاطر این هرجا میشینم و پا میشم درددل میکنم
    دکتر عزیز چی کار کنم هم بتونم همسرمو بزارم کنار و هم مشکلاتم یه راز تو وجودم بمونه🙏🏻🙏🏻

  14. علیرضا گفت:

    با سلام من از یکسال پیش که دچار سرطان بدخیم لنفوم شدم دچار هیپوکندریازیس شده ام و مرتب در حال ازمایش و مراجعه بی دلیل به متخصصین مختلف هستم بخدا از شدت اضطراب دیگر طاقتم طاق شده و از هیچ موضوعی لذت نمیبرم .اقای دکتر ایا با هیپنوتیزم امکان درمانم وجود دارد.در ضمن انواع داروها هم بی تاثیر هستند.لطفا راهنمایی فرمایید
    با تشکر

  15. Pari گفت:

    سلام خسته نباشین
    اقای دکتر من از دوران بلوغ به بعد وقتی دچار اضطراب و استرس میشم یا توی جمع دوستان یا خانواده میرم دست و پام شروع به عرق کردن میکنه وبه همین دلیل اعتماد به نفسم خیلیی پایین میاد میخواستم بپرسم که درمان عرق دست و پا هم از طریق هیپنوتیز امکان پذیره ؟

    • سلام پریای عزیز
      ممکن است مشکل شما ترسهای اجتماعی یا سوشال فوبیا باشد . جهت تشخیص دقیق نیاز به گرفتن شرح حل کامل است . سوشال فوبیا با روش درمان هیپنوتیزمی من نیاز به ۸ جلسه است . جهت درمان میتوانید با مطب تماس گرفته و با تعیین وقت ویزیت مراجعه فرمایید. موفق و سلامت باشید.

  16. محمد گفت:

    سلام..من ۲۸سالمه و از ۱۶ سالگی دچار بیماری اریتروفوبیا هستم و این مشکل باعث شده تو خیلی از مراحل زندگیم که میتونستم بهترین باشم ولی بخاطر همین مشکل خجالت و ترس از سرخ شدن نتونستم…تو درس…تو کار…تو رابط اجتماعی….همه جا این لعنتی نذاشته من خودمو نشون بدم ضمن اینکه من آدم خجالتی ایی نیستم و خیلی جاها میتونم حرفمو راحت بزنم از هیچکسم خجالت نمیکشم و با همه چش تو چش میشم ولی بازم بصورت ناخداگاه صورتم قرمز میشه و در ضمن من نوازده سنتور هستم و بخاطر همین موضوع نمیتونستم جایی اجرا داشته باشم ولی دلو زدم به دریا و چند باری امتحان کردم وخیلی هم سخت نبود و بدون مشکل کارم انجام شد و همین موسیقی باعث شده خیلی ریلکس تر باشم نسبت به قبل ولی بازم گهگاهی این موضوع اذیتم میکنه خواهش میکنم اگر واقعا این هیپنوتیزم اثری داره و درمان میکنه منو راهنمایی کنید حاضرم همه داراییمو بدم ولی دیگه این مشکل برام پیش نیاد….😔

  17. ابوالفضل گفت:

    سلام فرزندی پسر ۲۲ ساله دارم که به بیماری دو قطبی مبتلاست و تحت درمان دارویی میباشد (حدود سه سال)ضمنا بعلت اعتیاد تحت درمان متادون هم میباشد اما برای مداوا همواری ننیکنه ایا امکان مدواد بیماری دو قطبی و اعتیاد با هیپنوتیزم هست

  18. میلاد گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت اقای دکتر حریری با عرض پوزش اقای دکتر مشکل من استرس .وسواس فکری فکرهای روانی .افسردگی است البته به دیدگاه خودم و با مراجعه به بعضی از دکتر های شهرستان خودمون یقین پیدا کرده ام که این امراض ها در من وجود دارد من چند روز پیش در تهران مطب شما را گشتم پیدا کردم با منشی شما صحبت کردم وایشون فرمو دند که تا ۲۶ این ماه وقت شما رزروه نتونستم با شما دیداری داشته باشم چون من در شهرستان شاغلم ویک هفته فرصت داشتم نتوانستم بمانم اگر شرایط مرا درک میکنید که شکی در ان نیست به من کمی تخفیف در پول معالجه عنایت فرمایید که من شما را تا اخر عمرم دعا گو خواهم بود بخدا از دست این همه فکر های ناجور خسته شدم با تشکر از اقای دکتر حریری ممنونم

  19. سارا گفت:

    سلام.من کلا خسسسسته ام از این شرایطی که دارم هم روحی روانی هم سلامت جسمی دلم مسافرت میخواد. دلم یه نفرو میخواد که بشینم باهاش درددل کنم.چکار کنم؟خدایا

  20. صابر گفت:

    سلام
    من امسال کنکور دارم و مبتلا به نشخوار فکری هستم و همین باعث عدم تمرکز و اشتباهات خیلی پیش پا افتاده میشه برای همین میخوام خیلی به سریع ترین روش ممکن درمانش کنم.
    میخواستم بدونم با هیبنوتیزم درمان میشه؟
    چه قدر زمان لازم داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.