هیپنوتیزم و آموزش درمان ناخن جویدن
۱۳۹۲-۰۲-۱۱
هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است.
۱۳۹۲-۰۲-۱۱
Show all

درمان بیماری پانیک ( هراس) با هیپنوتیزم

درمان بیماری پانیک ( هراس ) با هیپنوتیزم 

بیماری پانیک (هراس) چیست ؟ 

درمان بیماری پانیک با هیپنوتیزم

بیماری پانیک

هیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران، درمان بیماری پانیک هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

بیماری پانیک - هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریریدرمان بیماری پانیک بیماری پانیک یا هراس یک حادثه ناگهانی است که در آن ترس شدید سراسر وجود شخص را فرا میگیرد . این حملات پانیک بدون اینکه دلیل خاصی داشته باشند  با واکنش های شدید بدنی همراهند . حملات پانیک یا هراس میتواند  برای فرد بسیار وحشتناک و دلهره آور باشد  . زمانی که این حملات  پانیک شروع می شوند شخص   کنترل خود را از دست می دهد و شاید حتی  فکر کند دچار حمله قلبی شده و یا  شاید گمان نماید  در حال مرگ است . افراد در طول زندگی خود ممکن است یک یا چند بار این حملات پانیک  را تجربه کرده باشند ، اما اگر این حملات پانیک بارها تکرار شوند می توان گفت فرد دارای بیماری پانیک یا هراس است . بیماری پانیک یا هراس در قدیم به عنوان استرس شناخته میشده است  اما امروزه یک عارضه مستقل محسوب می گردد .

گاهی اوقات سیستم هشداردهنده ی مغز انسان سیگنالهای خطر را اشتباه تفسیر میکند. این سیستم هشدار دهنده در عمق مغز قرار گرفته است ولی بسادگی قابل تخریب و آسیب است ! از جمله علائم آسیب این سیستم میتوان به نگرانی و اضطراب شدید اشاره کرد .

بیماری پانیک (هراس) یک حمله حاد و ناگهانی اضطرابی است که بین چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. شیوع این بیماری حدود ۶-۲ درصد برآورد می‌شود که با افزایش استرسهای روحی روانی در جوامع پیشرفته پانیک رو به افزایش می‌باشد. بیماری پانیک در زنان ۳-۲ برابر بیشتر از مردان است اگر چه در سنین متفاوتی دیده می‌شود اما اکثراً افراد در سنین جوانی مبتلا می‌شوند.

 نوع دیگری از اضطراب نیز هست که با حملات پانیک ( اضطرابهای حمله ای شدید ) تظاهر میکند اما بندرت بصورت منفرد مورد توجه قرار می گیرد، این حالت را اختلال اضطرابی منتشر G.A.D می نامند. علاوه بر اختلال پانیک، اختلالات اضطرابی شامل ترس ها، اختلال وسواس فکری – عملی، اختلال اضطراب جدایی، و اختلال اضطراب فراگیر. فوبیاها شکل بسیار رایج اختلال اضطرابی در میان مردم امریکا است، و اغلب باعث فراخوانی حمله پانیک یا علایم اضطرابی می شود. هیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

بسیاری از افراد اصطلاح حمله ااضطراب و حمله پانیک را یک چیز معنی می کنند. استفاده از این اصطلاحات به جای هم بلامانع است، اما در واقع تفاوتی بین بیماری پانیک و اضطراب وجود دارد. از دیدگاه بالینی، اضطراب و پانیک دارای ویژگی های متفاوتی هستند، اصطلاح حمله اضطرابی، واقعاً عبارتی نیست که در میان متخصصان مورد استفاده قرار گیرد. در واقع حمله پانیک تنها نشانه ای است که با اختلال پانیک رابطه داردٰ که نوعی از اختلال اضطرابی است. اختلال اضطرابی، اختلالی روانی است که با میزان زیادی از اضطراب مشخص می شود. اختلال پانیک، نوعی از اختلال اضطرابی است که اغلب سبب بیماری پانیک می شود.

در هنگام حمله ی پانیک مقادیر زیادی آدرنالین در خون ترشح می شود و  مبتلایان می گویند این حملات دلهره آورترین وقایع زندگی آنها است. اگر این حملات بصورت مکرر و غیر منتظره اتفاق افتد بعنوان بیماری پانیک تلقی خواهد شد ، ولی حملات پانیک در جریان دیگر بیماریهای اضطرابی نیز اتفاق می افتد. بعنوان مثال کسانی که دچار فوبیا(ترس از مکانهای سربسته ، ارتفاع ، جاهای پرازدحام و … ) هستند ، ممکن است حملات پانیک را با قرار گرفتن در شرایط اضطراب آور تجربه کنند.

فرد مبتلا به بیماری پانیک ( هراس) در طی حمله از نظر ذهنی، احساس اضطراب و ترس شدید همراه با علائم بدنی چون تپش قلب معمولاً شدید، تعریق، لرزش دستها، احساس تنگی نفس و خفگی، درد یا فشار در ناحیه قفسه سینه، احساس تهوع یا چنگ زدن در معده، احساس سرگیجه و عدم تعادل و گاه غش، احساس لرز در تمام بدن، مورمور شدن اندامها و گاه گرگرفتگی و التهاب بدن، احساس ترس شدید همراه با احساس مرگ قریب الوقوع، احساس از دست دادن کنترل بر حالات خود یا دیوانه شدن ناگهانی را تجربه می‌کند. البته همه افراد این حملات را به یک شکل تجربه نکرده و تعداد و شدت علایم در هر حمله و از فردی به فرد دیگر ممکن است بسیار متفاوت باشد. حمله عموماً بیست دقیقه و ندرتاً بیش از یک ساعت طول می کشد. البته باید دانست که این حملات هرگز به کسی آسیب نرسانده . اگرچه آنها ترسناک و ناگوار هستند اما بی خطرند . تمام افرادی که از حملات خود صحبت میکنند از هیچ  آسیب جسمی سخن نمی گویند با ابنکه هزاران بار آن را تجربه کرده اند .

معمولاً افراد مبتلا به دلیل احساس‌ ترس و نوع نشانه‌ها، درخواست کمک اورژانسی نموده و در بسیاری موارد به اورژانس قلب مراجعه می‌نمایند اما پس از گرفتن شرح حال و بررسی، به آنها گفته می‌شود چیز مهمی نیست و این یک حمله عصبی بوده است البته شنیدن این جمله برای بیمار باور کردنی نیست و او اغلب از پزشکی به پزشک دیگر مراجعه نموده و درخواست بررسی بیشتر برای تشخیص علت حملات را دارد. در برخی افراد ترس از وقوع حملات باعث محدودیت در فعالیتهای آنها شده و از اینکه مبادا در شرایطی که دسترسی به پزشک و کمک اورژانس امکان پذیر نباشد از رفتن به مسافرت، مراجعه به مکانهای شلوغ و گاه حتی حاضر شدن در سر کار امتناع می‌ورزند.

نشانه های رایج حملات پانیک شامل:

۱-      تپش قلب، ضربان افزایش یافته قلب، به زحمت نفس کشیدن، خفگی

۲-      درد قفسه سینه ، وناراحتی بسیار

۳-      عرق کردن، حرکت زیاد، و لرزیدن

۴-      سرگیچه، احساسات غیر واقعی بودن و گسستگی

۵-      ترس از دست دادن کنترل، دیوانه شدن ، مواجه شدن با مرگ

۶-      کرختگی، لرز یا گرگرفتگی

و عوامل تشدید کننده ی این حملات :

عواملی که باعث افزایش این حملات می شوند عبارتند از :

۱- سابقه ی این حملات در خانواده

۲-  استرس بالا

۳- مرگ یا مبتلا شدن کسی که دوستش دارید به یک بیماری جدی

۴- تغییرات بزرگ در زندگی

۵- داشتن مشکل در کودکی

۶-  تحمل یک حادثه تلخ مانند تصادف یا تجاوز

هتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران، هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری

انواع درمان بیماری پانیک :

معمولاً حملات با اقدامات درمانی تحت کنترل درآمده و در سنین بعد کاهش می‌یابد البته در صورت عدم درمان می‌تواند شدت یافته و برای تمام عمر تداوم یابد. اگر چه مطالعات در زمینه پیشگیری به افزایش توان مقابله با استرسها از طریق مشاوره، روان درمانی ، هیپنوتراپی و بالا بردن توانایی انطباق با محیط اشاره دارد اما پیشگیری از انتقال ژنتیکی بیماری به نسلهای بعدی عملاً امکان پذیر نیست. نکته قابل توجه نحوه برخورد فرد با بروز حمله می‌باشد. بهترین اقدام سعی در حفظ آرامش و دوری از وحشت است چرا که حملات پانیک اگر چه آزاردهنده و نگران کننده بوده ولی خطرناک نیست و باعث بروز مرگ، سکته و یا حالات غیر عادی و خطرناک نمی‌گردد. لذا فرد مبتلا می‌بایست تلاش کند این عدم خطرناک بودن حمله را در ذهن خود تداعی کرده و سعی در حفظ آرامش خود نماید تا به تدریج حمله خاتمه یابد، تلاش برای تنفس آرام و عمیق و شل کردن عضلات به رفع سریع حمله کمک می‌کند.

 برای داشتن شرایط روانی سالم و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریهای اعصاب و روان داشتن یک شیوه زندگی سالم حرف اول را می‌زند که این شیوه زندگی سالم آمیزه‌ای است از داشتن تعادل همیشگی در زندگی در فاصله ساعاتی که صرف کار، تفریح، مسافرت، استراحت و ورزش می‌شود. در ضمن توجه به تغذیه سالم به ویژه رژیم غذایی شامل: سبزیجات، میوه جات و لبنیات تازه فراوان و پرهیز از مصرف مواد الکلی و مصرف خودسرانه هر گونه دارو توصیه می‌شود.

درمان بیماری پانیک ( هراس ) با هیپنوتیزم

دارو درمانی، توان بخشی و روش های آرام سازی (تن آرامی یا ریلکسیشن ) و هیپنوتراپی ( هیپنوتیزم درمانی )  است که می تواند به بیمار در کنترل این حملات کمک فراوانی کند. نکات دیگری که می تواند آرامش بیشتری به فرد دچار حمله دهد شامل این موارد است: اطمینان دادن به بیمار مبنی بر اینکه این علایم مربوط به یک بیماری شناخته شده است و باعث مرگ نخواهد شد، تشویق بیمار به تنفس آرام و عمیق در مواقع تنگی نفس، اجتناب از مصرف کافئین و نیکوتین.در دارو درمانی دوره درمان پس از بهبود اولیه که حدود یک ماه طول میکشد، در حدود ۸ تا ۱۲ ماه است  اما خبر خوب اینکه بیماری پانیک به هیپنوتیزم درمانی عالی جواب می دهد بخصوص وقتی با هیپنوآنالیز و جلسات شناخت درمانی همراه باشد ،  دوره درمان را بسیار کوتاه می نماید .

برخی از داروهای مورد استفاده در بیماری پانیک

 بنزودیازپینها :
شایعترین داروهای ضد اضطراب را این گروه به خود اختصاص می دهد ، اینها با خاموش کردن سیستم اعلام خطر در مغز ، عمل میکنند ، عیب اصلی و مهم اینها ، ایجاد عادت وحتی اعتیاد است ، همچنین در برخی موارد با مواد الکلی تداخل اثر بسیار خطرناک و کشنده ای خواهند داشت . به همین خاطر معمولا بصورت کوتاه مدت استفاده می شوند

داروهای مسدود کننده بتا :
این داروها که معروفترینشان پروپرانولول یا ایندرال است ، میتوانند اثرات جانبی اضطراب مثل لرزش دستها ، طپش قلب ، تعریق و… را مهار کنند .بهمین خاطر معمولا یکساعت قبل از قرار گرفتن در شرایط استرس زا ( مثل سخنرانی ، مجامع عمومی ، امتحان ، و… ) با مقادیر تعیین شده توسط پزشک ، مصرف میشوند و گاهی با صلاحدید پزشک بصورت مرتب و  منظم تجویز می شوند.
نکته مهمی که درمورد این داروها باید به آن توجه داشته باشیم ، منع مصرف آن در مبتلایان به آسم است.
بوسپیرون یا بوسپار یکی از داروهای ضد اضطراب جدید است که اثرات آرامبخشی و اعتیادآور ندارد اما تاثیرآن  کمتر از بنزودیازپین هاست .

 

 داروهای ضد افسردگی :

این داروها نیز نقش ضد اضطرابی خوبی دارند. برخی داروهای این گروه با مهار برداشت مجدد سروتونین عمل می کنند  . داروهای فوق خصوصا در بیمارانی که بیش از حد به فکر فرو می روند ،  بسیار ارزشمند خواهند بود. تفکر بیش از حد نیز مثل سردردهای شدید است ، بدین معنی که برطرف شدن آن به فرد احساس آرامش و شادابی  خواهد داد. درحقیقت این احساس به فرد دست خواهد داد که شخص دیگری شده است ، البته در حقیقت این شخص خود اوست اما در لباسی سالم و شاداب.داروهای مهار کننده با جذب سروتونین در حملات پانیک بسیار مناسبند.

داروهای مهار کننده مونو آمینو اکسیداز :
داروهای این گروه مثل ناردیل نیاز به تغییر رژیم غذائی دارند ، به همین خاطر چندان پرطرفدار نیستند اما در مواردی خاص ، ارزشمندند.

یکی از مشکلات شایع در اختلال یا بیماری پانیک، خود درمانی یا استفاده از داروهای آرام‌بخشی است که باعث نوعی وابستگی بیش از اندازه به این داروها می‌شود.

درمان بیماری پانیک با هیپنوتیزم

بهترین رویکرد در فرد مبتلا به این حملات مراجعه به یک پزشک عمومی است که پس از انجام بررسیهای اولیه اقدامات ابتدایی درمانی شروع می‌شود همچنین اعتماد به این بررسیها و پیگیری درمانی نزد یک پزشک واحد بسیار مهم است و بیمار را از سر درگمی و صرف هزینه‌های بی مورد و گزاف حفظ می‌کند.

دکتر محمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر )  عضو انجمن جهانی  هیپنوتیزم

مطالب مرتبط

آرامش با تکنیک های رفع اضطراب

بهبودی کامل پانیک ووسواس فکری

درمان بیماری پانیک با هیپنوتیزم

بیماری پانیک

449 دیدگاه ها

  1. مونا گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد بزرگ من خانمی ۲۲ ساله هستم که از ۷ سالگی دچار استرس و ترس بودم با بزرگ شدنم بیماریم هم بزرگ شد در سن ۱۸ سالگی تشخیص داده شد پانیک دارم خیلی اذیت میشم هر روز با تپش قلب و اضطراب مواجه هستم اما وجود همسرم تو این مدت خیلی بهم ارامش داده خودم خیلی تلاش میکنم که ذهنمو پاک کنم اما نمیدونم چرا جواب نمیده چند جا هم برای مشاوره یا روانپزشک مراجعه کردم اما با هزینه های گزافی که داشتن قادر به ادامه جلسات نبودم ولی خیلی دوست دارم درمانمو ادامه بدم چون قصد مادر شدن رو دارم اما نگرانم که در دوران بارداری مشکلی برای بچه یا خودم پیش بیاد از همه مهم تر دوست دارم آرامش به زندگی خوبم برگرده از شما خواهش میکنم کمکم کنید

  2. مهتاب گفت:

    در ضمن مدتهاست به این فکر هستم که با هیپنوتیزم و زنده شدن خاطرات خوب قهرمانی در ذهنم. شاید بتونم برگردم به دوران اوج ورزشیم اگر امکان داره در این زمینه راهنمایی بفرمایید مرسی

  3. مهتاب گفت:

    سلام من ورزشکارتیم ملی تیروکمان هستم در رشته من ای بیماری به تارگت پانیک معروف است سال ٢٠١١سال پرمدال وپرافتخاری بود برای من در یکی از بهترین مسابقات زندگیم یک اتفاق ناگهانی در لحظه تیر زدن افتاد و من ان مسابقه را باختم از اون تاریخ تا به الان تو هر مسابقه ترس شدید دارم و دقیقا همون اتفاق ناگهانی برای من میافته تپش قلب شدید میگیرم تمام بدنم بخصوص دستام میلرزه کل تکنیکایی که مدتها زحمت کشیدم از بین میره متاسفانه دارو هم نمیتونم مصرف کنم بخاطر دوپینگ لطفا کمک کنید واقعا اذیت میشم. ٣سال هیج راه حل خوبی برای درمان پیدا نکردم

  4. پریسا گفت:

    سلام آقای دکتر من۲۴ سالمه ۶ سال پیش یه بیماری سخت مبتلا شدم به قدری که بدنم ضعیف شده بود که همراه با بیماری دچار استرس و اضطراب شدید شدم ولی خدارو شکر اون موقع خوب شدم ولی بعد از اون ماجرا دچار ترس شدید از اون بیماری و استرس شدم که به روانشناس مراجعه کردم و فوبیا از اون بیماری را تشخیص دادند مرتب دچار استرس و اضطراب میشم که اگه بیماریم برگرده چی با اینکه میدونم غیر منطقیه ولی نمیتونم مهارش کنم و همیشه این طوری نیستم یعنی به طور دوره ای اینجوری اضطراب میشم و افکارم بهم میریزه و دچار ترس شدید میشم مثلا ۲ماه در سال که اغلب در زمانی که بیماری برام اتفاق افتاده من باید چه کار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواهش میکنم کمکم کنید

  5. کریم کبیری گفت:

    با سلام
    اینجانب سال ۸۹ با مراجعه به روانپزشک بالاخره فهمیدم که دچار هراس شده ام. الحمدا… امروز کاملا درمان شده ام و فقط پروپرانول ۱۰ یک عدد موقع صبحانه می خورم. سئوال من اینست که: چرا ذهن درگیر افکار بیماری است و فکر بیماری کی از ذهن خارج شده و فقط بصورت خاطره در خواهد آمد. آیا کار خاصی باید صورت گیرد.

    • سلام قای کریم کبیری.
      خدا را شکر میگویم که سریع درمان شده اید . توضیح بیشتری بفرمایید که اینکه نوشته اید ذهنتان درگیر بیماری است یعنی چه حالتهایی را احساس میکنید و چه آزاری می بینید . در هر صورت مشکلی در زندگی شما بوده و رفع شده است ، آیا بیش از یک خاطره است ؟ یعنی چگونه است ؟ موفق باشید.

  6. اکبر گفت:

    لطفا پاسخ بدید
    با عرض سلام خدمت استاد حریری
    بنده علی اکبر ۲۴ ساله هستم که این مطلب اختلال پانیک شما رو مطالعه کردم
    من در سال ۹۲ دچار این علایم میشدم ولی بعد از مدتی از بین رفت اما امسال دقیقا همان ماه سال ۹۲ دچار این علایم شدم ترس از افتادن یا از دست دادن کنترل تنگی نفس دلشوره و خالی شدن ته دل احساس منگی و سرگیجه
    که خیلی آذار میبینم و اذیت میشم
    واقعیتش به هر دکتری نمیتونستم اعتماد کنم چونکه سال قبل یکی گفت فشاره خونت بالاست یکی گفت پایینه یکی گفت خونت غلیظ خلاصه همه هم از روی یک آزمایش این جواب ها رو می دادن
    حالا نمیدونم چرا یه حسی بهم میگه به شما اعتماد کنم و بعد از خدا به شما امیدوار باشم
    اگه امکانش هست بنده رو راهنایی کنید
    در ضمن یک انتقاد کوچیک که اگه امکانش هست ایمیل هاتون رو هم پاسخ بدید
    با تشکر

    • سلام اکبر جان.
      پاسخ شما را {و همه را) مینویسم البته با تاخیر. پاسخ شما هفته پیش نوشتم و هست . نوشته بودم : سلام آقای علی اکبر عزیز.
      شاید خداوند صلاح دیده باشد درمان شما توسط من باشد . با تکنیکهایی که من بکار می برم بحمدالله اختلال پانیک با حدود ۸ جلسه درمان می شود.” درباره ایمیلها هم درست میفرمایید ؛ امان امان از مشغله ها! موفق باشید.

  7. علی اکبر گفت:

    سلام و تشکر

  8. س.الف گفت:

    جناب دکتر حریری من یک هفته پیش برای اولین بار دچار حمله شدید پانیک شدم که با لمس شدن یک طرف بدن و سنگینی شدید در قلب و … هراه بود بعد از ان هم روزی یکبار حمله را تجربه میکنم ولی تاری دیدم اصلا خوب نشده است.خواهش میکنم کمکم کنید و بگویید باید چکاری انجام بدهم؟

    • سلام س-الف عزیز.
      واللا … “تاری دید” بطور ناگهانی وسط کامنت شما ظاهر شد و من گیج شدم! آیا پانیک شروع شد تاری دید هم آمد و پانیک را هر روز دارید تاری دید را هم دارید؟ اینکه طبیعی هست که بیماری هست عوارضش هم هست . آیا تاری دید داشته اید بعد پانیک ایجاد شده و شما انتظار داشته اید با ایجاد بیماری جدید آن مشکل قبلی برطرف شود؟! آیا پانیک روزانه یکبار می آید بعد که متوقف میشود و علائمش میرود این یک علامت می ماند و دائمی شده است؟ شاید بهتر باشد اگر تاری دید دائمی هست حتما به یک چشم پزشک مراجعه بفرمایید. همه اینها به کنار؛ الان مشکل اصلی شما که میخواهید درمان کنید پانیک است یا اینکه خب حالا پانیک که هستش اون مهم نیست، تاری دید را می خواهید درمان کنید؟ موفق باشید.

  9. سمیه گفت:

    سلام جناب دکتر حریری.
    من ۲۶ سال سن دارم و حدود یک هفته هست که به حمله پانیک دچار شده ام.روزی دو سه بار ان را تجربه میکنم.در این یک هفته دچار تاری دید شده ام ایا این هم جز علائم پنیک محسوب میشود؟
    خیلی میترسم از این مشکل لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام سمیه عزیز.
      آیا روانپزشک برای شما تشخیص پانیک گذاشته است ؟ حتما در ابتدا به یک چشم پزشک مراجعه کنید تا هر نوع آزمایشی که صلاح بداند انجام دهد . هر وقت تمایل دارید پانیک خودتان را با هیپنوتیزم درمان کنید با مدیر دفتر من خانم صادقی به شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ جهت تعیین وقت تماس بگیرید . موفق باشید.

  10. علی اکبر گفت:

    با عرض سلام خدمت استاد حریری
    بنده علی اکبر ۲۴ ساله هستم که این مطلب اختلال پانیک شما رو مطالعه کردم
    من در سال ۹۲ دچار این علایم میشدم ولی بعد از مدتی از بین رفت اما امسال دقیقا همان ماه سال ۹۲ دچار این علایم شدم ترس از افتادن یا از دست دادن کنترل تنگی نفس دلشوره و خالی شدن ته دل احساس منگی و سرگیجه
    که خیلی آذار میبینم و اذیت میشم
    واقعیتش به هر دکتری نمیتونستم اعتماد کنم چونکه سال قبل یکی گفت فشاره خونت بالاست یکی گفت پایینه یکی گفت خونت غلیظ خلاصه همه هم از روی یک آزمایش این جواب ها رو می دادن
    حالا نمیدونم چرا یه حسی بهم میگه به شما اعتماد کنم و بعد از خدا به شما امیدوار باشم
    اگه امکانش هست بنده رو راهنایی کنید
    با تشکر

  11. شبنمم گفت:

    Ba salam mikhastam bedoonam chera hamalate panic hamishe shaba miad soragham va bidaram mikone vaghean kalafe shodam ..

    • سلام شبنمم.
      در واقع برای شما فقط در شبها اتفاق می افتد ، بیماری داشتم که در تمام ساعات حملات پشت سر هم داشت و با ۸ جلسه بهبودی پیدا کرد . با مدیر دفتر من خانم صادقی به شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ جهت تعیین وقت تماس بگیرید. موفق باشید.

  12. احسان گفت:

    سلام خسته نباشید دو سال پیش به علت لرزش دست و پا وبه هم خوردن فک به یک کلینیک اعصاب روان مراجعه کردم دکتر داروی زیر رو تجویز کردن
    قرص امی ترپتیلین کپسول فلوکسیتین قرص پرو پرانول قرص ایمی پرامین خواستم بدونم ایا به بیماری افسردگی دچار شدم یا بیماری دیگری هست ممنون میشم جوابشو برام ایمیل کنید می ترسم بیماری دوقطبی داشته باشم

  13. Soodabehrezaei گفت:

    سلام آقای دکتر.. من در خارج از ایران زندگى مى کنم.. چطور مى تونم برأی مشاوره و هیپنوتیرم درمانی وقت بگیرم.. من حدود یکسال است که دچار پانیک هستم و دارو مصرف مى کنم.. آیا هیپنوتیزم درمانی مؤثر است؟

    • سلام Soodabehrezaei عزیز.
      بحمدالله با تکنیکهایی که من بکار می برم پانیک با حدود ۸ جلسه درمان میشود . متاسفانه در هیپنوتیزم، درمان غیر حضوری تعریف نشده است و امکان ندارد و به همین خاطر هر زمان که تهران تشریف آوردید قبل از آن برای وقت ملاقات هماهنگی بفرمایید. جزییات بیشتر را میتوانید از مدیر دفترم خانم صادقی ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ جویا شوید. خداوند یاورتان باد .

  14. سما گفت:

    باسلام
    من دو ساله که حمله پانیک دارم و بار اول توی کلاس تپش قلب گرفتم بعدش شروع شد و نمیدونستم چه مشکلی دارم تا اینکه با شنیدن خبر فوت یکی از عزیزان بستری شدم و متخصص مغزواعصاب تشخیص داد که من حمله پانیک دارم دوبار دکتر رفتم و دوبار هم داروهارو خودم تکرار کردم ولی هر سری موقتی خوب شدم.من دارم رنج میبرم و واقعا هم دست خودم نیست
    دوس دارم کامل خوب بشم کمک کنید منو

  15. نرگس عبدالهی گفت:

    سلام دکتر حریری عزیز
    خدا را شاکرم که شما را سر راه من قرار داد و با شما آشنا شدم و جهت درمان نزدتان آمدم . روزهای وحشت من به خواست خداوند و به یاری دستان توانمند شما به پایان رسید و زندگیم رنگ و بوی تازه ای گرفت . نمی دانم چگونه از شما سپاسگزار باشم ؟ خدا وند به شما طول عمر با عزت عطا کند . باز هم ممنون

  16. حسام گفت:

    سلام
    من ۱۹ سالمه و بیماری اریتروفوبیا یا ترس از سرخ شدن دارم و در رشت زندگی میکنم
    دیگه واقعا زندگی برام تلخ شده به حدی که واقعا دوس ندارم زنده باشم
    میخواستم بدونم هیپنوتیزم بیماری من رو درمان میکنه؟
    اگه میکنه خواهش میکنم آدرس یا شماره تلفنی در رشت بهم بدید که مراجعه کنم

    • سلام حسام عزیز
      بیماری اریتروفوبیا یا سرخ شدن صورت درمان هیپنوتیزمی دارد و من با تکنیکهای هیپنوتیزمی حدود ۸ جلسه در نظر می گیرم . جهت درمان بیماری شما نیاز به بررسی و گرفتن شرح حال کامل بصورت حضوری میباشد لطفاٌ با مدیر دفتر من خانم صادقی با شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید . موفق باشید .

  17. فهیمه گفت:

    با سلام
    من ۳ ماهه که ازدواج کردم ولی حالا متوجه شدم که مبتلا به پانیک است میخواستم بدونم میشه با افراد مبتلا به پانیک زندگی کرد؟ایا ممکن است در اینده فرزندمان این بیماری رو به ارث ببره؟

  18. ابراهیم گفت:

    سلام دکتر جان از این کارت خوشم اومد چون اکثرا پزشکا با ما بیمارا هیچ صحبتی در مورد بیماری نمیکنن
    من ۴ سال وشاید بیشتره که فک کنم به این بیماری مبتلا هستم اوایل هفته ای ۳ روز حمله داشتم و الان هر ۲۰ روز ۳ یا۴ روز درگیرم وبعد از اون هیچ مشکلی ندارم درمان های مختلفی را امتحان کردم ولی وقتی حمله دست از سرم بر میداره ادامش نمیدم حتی هیپنوتیزم هم ۳ جلسه رفتم و بنظرم مسخره اومد داستان من از یک ترس شدید شروع شد،دارو های ضد افسردگی چون پاکسیل زولوفت اسنترا و .. رو مص رف کردم و دیدم که با مصرف همون حملات را دارم وبی مصرف همون نتیجه گرفتم که ترک دارو کنم ولی اون منو ترک نمیکنه و در هر حالتی برام پیش میاد و محیط برام از قبل رویت شده و اشنا میاد تپش قلب گز گز دست و پای چپ تندی تنفس و ترشح زیاد بزاق و کسلی و بی حوصله گی از نشون هاشه و سال ۷۹ یه دفه اینجوری شده بودم که با مصرف دارو خوب شدم بنظرتون من چیکار کنم که از دستش راحت بشم

    • سلام ابراهیم جان.
      از لطف شما ممنونم. من برای درمان پانیک و رسیدن به نتیجه ۸ جلسه درمانی در نظر میگیرم . نمیدانم برای درمان به کجا مراجعه کرده اید اما شاید ایشان ارتباط درمانی درستی نتوانسته اند با شما برقرار کنند و یا موانعی در ضمیر ناخودآگاه شما مانع از ایجاد ارتباط درمانی شما با ایشان شده است یعنی با ایشان وارد خلسه نشده اید امکان دارد با درمانگر دیگری بتوانید به نتایج درمانی برسید. انشاءالله به دفتر من با هماهنگی قبلی مراجعه بفرمایید امیدوارم نظر شما جلب و نتیجه مطلوب حاصل شود . موفق باشید .

  19. صغری از ایلام گفت:

    با سلام خدمت دکتر حریری
    مدت چهار سال است که علائم بیماری پانیک را در خودم مشاهده مینمایم و در طول این مدت بطور نامنظم هر چند ماه یک بار به متخصص اعصاب و روان در مرکز استان ایلام مراجعه میکردم و علائم ایجاد شده در همیشگی نیست و شب ها بیشتر به سراغم می آید و با مرگ یکی از بستگان شدت و فکر به قریب الوقوع بودن مرگ در من زنده میشود و باعث تپش قلب شدید ، تنگی نفس و استرس میشود و حتی شب ها نمی تونم در خونه برعکس ایام گذشته تنها باشم.
    آیا هیپتو نیزم درمانی برای من موثر است؟
    دوره درمان چند مدت است ؟
    چند روز یک بار باید انجام گیرد؟

  20. عباس گفت:

    لطفا ادرس و شماره تلفن مطب میخواهم ممنون

  21. مریم گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما!من۴۰سال دارم وبه بیماری پانیک مبتلا هستم و این بیماری حدود “یک دوم” سرم را فراگرفته است میخواستم درباره ی روش درمان آن توضیحی را ارائه کنید.چند بارهم سوال کرده بودم اما متاسفانه اقدامی نکردید.لطفا به سوال من پاسخ دهید.باتشکر از توجه شما به نظرات کاربران وبگاهتان

  22. مریم گفت:

    باسلام خدمت شما اگر بیماری پانیک “یک دوم” مغز فردی را فرا بگیرد فرد برای درمان چه کاری را باید انجام دهد؟ باتشکر از پاسخ گویی شما.

  23. مریم گفت:

    باسلام خدمت شما من ۴۰سالمه!بیماری پانیک دارم.و وقتی به پزشک مراجعه کردم گفت:این بیماری حدود “یک دوم” سرت را گرفته است.خواهش میکنم راه درمانی را برای این بیماری من ارائه کنید.با سپاس فراوان از توجه شما.

  24. ابراهيم دانشجوي روانشناسي گفت:

    سلام اقای دکتر واقعا ممنون که این اطلاعات جامع دراختیار بیماران میگذارید خدابه شماتوفیق بدهد
    مادرزنم حدود ١٣ساله بیماری پانیک داره دچارکم خونی شدیدهم هست، فقطم خودسرانه قرص زاناکس استفاده میکند یا ونلافکسین بخداخیلی نگرانشم دچارحملات شدیدمیشه دکترم هرچی رفته میگه فایده نداره
    اگه امکان داره بهترین متخصص اصفهانی بهم معرفی کنید تا بتونم کمکش کنم
    سپاسگزارمیشم به ادرس ایمیلم بفرستید نظرشماهم خیلی کمک میکنه ازمادریغ نفرمایید

    • سلام آقای ابراهیم عزیز
      بیماری پانیک یک بیماری اضطرابی است که با ۸ یا ۹ جلسه درمان هیپنوتراپی قابل مدیریت کردن است . در بحث درمان با هیپنوتیزم حتماً فرد بیمار باید خود این نوع درمان را انتخاب کند تا موثر واقع گردد . خود درمانی خصوصاً با دارو کار درستی نیست . متاسفانه من در اصفهان کسی را جهت معرفی نمی شناسم اما مراجعین بسیاری از اصفهان جهت درمان دارم . با شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید تا راهنمائی شوید . موفق باشید.

  25. mitra گفت:

    salam aghaye doctor man in hamle 6mahe ke baram tektarar mishe vvali har dafe ba ye alami alan 2mahe ke ehsase larezsh daram to badamam bali barayae har doctori migam mikhandan kheily azab mukesham chon khanevadam dg jedinemigaran azmayeshe khonam dadam vali normal bode mokene panic bashe ?chon hard dafe yejore mitarsam

    • سلام میترا خانم.
      نمیدانم آیا به روانپزشکان مراجعه کرده اید یا پزشکانی که در حیطه های دیگر کار میکرده اند، ولی بهرحال ماهیت بیماری پانیک مثل خیلی دیگر از بیماریها در آزمایش و عکس و سونوگرافی چیزی نشان نمیدهد . پلان درمانی برای پانیک حدود ۸ جلسه است . موفق باشید.

  26. ياسمين گفت:

    salam aghaye doctor man in hamle 6mahe ke baram tektarar mishe vvali har dafe ba ye alami alan 2mahe ke ehsase larezsh daram to badamam bali barayae har doctori migam mikhandan kheily azab mukesham chon khanevadam dg jedinemigaran azmayeshe khonam dadam vali normal bode mokene panic bashe ?chon hard dafe yejore mitarsam

    • سلام یاسمین جان .
      نمیدانم آیا واقعا به “روانپزشک” مراجعه کرده اید یا به پزشکانی که در این زمینه کار نمیکنند . بهرحال باید با تشخیص قطعی از بلاتکلیفی نجات پیدا کنید اگر پانیک باشد من برای درمان پانیک حدود ۸ جلسه در نظر می گیرم. موفق باشید .

  27. محسن گفت:

    با سلام خدمت دکتر عزیز ممنونم از راهنماییهای شما
    ۲۸ سالمه و حدود ۱۴ ماه دچار تنگی نفس (نفس کم آوردن و نفس عمیق کشیدن از راه بینی و مخصوصا دهان)میباشم دکتر متخصص قلب و ریه و گوارش و غیره رفتم و همگی سلامت جسمب مرا تایید کرده و منشا آنرا عصبی دانسته و حتی مرا به دکتر روان تنی ارجاع داده اند لطفا مرا راهنمایی کنید چون خیلی اذیت میشم از خفگی مخصوصا شبها قبل از خواب
    با تشکر از شما

    • سلام محسن عزیز
      تنگی نفس که عامل آن ریشه عصبی داشته باشد از طریق هیپنوتراپی قابل درمان است تعداد جلسات درمانی با توجه به شرح حال از شما تعیین می گردد . جهت درمان لطفابا شماره ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید تا راهنمائی شوید . از لطف شما نیز سپاسگزارم .موفق باشید.

  28. کامبیز گفت:

    سلام تشکر از مطالب مفیدتان

  29. عادل گفت:

    با سلام خدمت آقای دکتر
    من ۲۲ سالمه ،دانشجو هستم و دوساله حملات قلبی سراغم می آیند ودوماهه فهمیدم دچار پانیک شدم،همیشه احساس تنهایی و ناامیدی بسیار شدید ولی فقط در شب ها دارم که این احساس علایم پانیک را در بدنم وذهنم آشکار میکند هیچ کس را ندارم که کمکم کند خواهش می کنم آقای دکتر راه حلی برام بگذارید.به کلی منزوی شدم .خیلی ممنون

  30. نیاز گفت:

    سلام دوستان
    من دختری ۲۷ ساله هستم و از وقتی خودمو شناختم حملات پانیک رو دارم هر روز روزی چندین بااااااار حمله بهم دست میده از panic disorder وحشتناک عذاب میکشم
    برین خدارو شکر کنین لااقل چند سال از عمرتونو بدون استرس و حمله زندگی کردین

  31. امیـن گفت:

    سپاس از پاسخ تان

  32. محمد عطا گفت:

    سلام سه هفته به دلیل تغییر در شغل دچار اضطراب و نگرانی شده که علاىم پانیک می بأشد البته دکتر رفتم قرص ستالوپرام. پروپونالول. با دوز پایین داده ولی همیشه تو خواب و صبح دچار حمله میشوم دوست ندارم قرص را آدامه دهم لطفا راهنمایی فرمایید همواره أفکار منفی پیمان میکنم لطفا راهنمایی نمایید

  33. ياسمين گفت:

    سلام اقای دکتر واقعا ممنون از این اینکه این اطلاعات رو برای ما میذارین منم مانند بیقه دوستان از این مشکل به شدت رنج میبرم ولی متسفانه به علت ترس از این روش درمان نمی دونم باید جیکار کنم جون بعضی ها میکن ممکنه توًاین روش دیکه بهوش نیای این واقعیت داره

  34. امیـن گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    بنده ۲۵ سال سن دارم، در حدود ۳ سال است که با مشکلات جدی اختلال حواس،( فراموشی،عدم تمرکز)،ناامیدی بی انگیزگی و”تـرس و اضطراب” نسبتا شدید، روزانه مواجه هستم،با توجه به این که بنده دانشجو هستم این مشکل در بسیاری از موارد مانع بزرگی بوده برای صحبت کردن در جمع و احقاق حقوقم و پیشرفت که با این حال بیشتر گوشه نشینی و دوری از جمع را ترجیح داده ام.

    برای درمان به پزشک مراجعه کردم با تجویز اولیه : بوسپیرون+پروپرانول+و کلومیپرامین تاثیر چندانی در من نکرد
    با مراجعه به پزشک دیگری آلپروزلام و پروپرانول را پیشنهاد کرد و گفتند درمان قطعی وجود ندارد و این دارو ها باید تکرار شود، بنده با توجه به عوارض زاناکس این دارو را در روزهایی که در ارتباط با دیگران هستم استفاده میکنم که تاثیر نسبتا خوبی داره و هیچ وابستگی به این دارو در خودم ایجاد نکردم.
    ولی روزهایی که استفاده نمیکنم دچار اضطراب به صورت خفیف و در بعضی موارد جدی هستم و از اختلال حافظه کوتاه مدت بسیـار رنج میبرم …

    از این که از طریق اینترنت با وبسایت و شخص شما آشنا شدم و این مقاله را مطالعه کردم بسیار خوشهالم …
    آقای دکتر با توجه به عرایض بنده آیا من دچار حملات پانیک هستم؟
    در مورد مشکلات من با روش درمانی شما بهبودی کامل امکان پذیر است؟ چند جلسه نیاز است؟
    با سپاس فراوان از شما

    • سلام امین عزیز .
      من هم از آشنایی با شما خوشحال می شوم. اینطور که شما میفرمایید دچار سوشیوفوبیا هستید که البته رگه هایی از مسایل دیگر هم دارید و بنظرم حدود ۷ جلسه درمان نیاز دارید . بامدیر دفتر من خانم صادقی جهت تعیین وقت و توضیحات تماس بگیرید. موفق باشید.

  35. محمد گفت:

    با سلام وتشکر من بعد از فوت مادر بزرگم الان ۴ ماه بیماری پانیکم برگشته الان خدارو شکر علائمم کمتر شده ولی خوب هنوز نشدم واینکه در حمله پانیک همون ۱۰ دقیقه هست یا خیر چون من اقای دکتر تقریبا از ۲۴ ساعت نصفش رو ترس شدید دارم امیدی به ۱ ثانیه بعدم ندارم همش فکرم اینه که امروز روز اخرمه بعد تست اظطراب دادم از ۱۰۰ شدم ۷۷ یعنی اظطراب بیش از حد وحشت (هراس) اینوبرام نوشته بود من چه کنم اقای دکتر ۴ماه قرص اسنترا میخورم دکترم الان رسونده به روزی ۲ تا ۵۰ میلی گرم توخونه اسیر شدم

  36. نیکان گفت:

    سلام دکتر مراجعی دارم با علائم پانیک بااین توضیح که ترس شدید از مسافرت دارد به همین دلیل مطلقا از شهر فاصله نمی گیرد چراکه معتقد است در این صورت ممکن است بدلیل دوری از شهر و امکانات پزشکی بمیرد. خواهش میکنم در جهت درمان سریع و مؤثرایشان راهنمایی بفرمایید.

  37. خشايار گفت:

    با سلام و احترام ٣٠سال سن دارم و ١۵سال هست که تحت درمانم ضمن احترام به نظر همه دوستان بعضی از حالتهایی که من در نظرها خواندم بیشتر مشابهاضطراب هست ،خدا رو شکر میکنم که تجربه منو کمتر دوستان دارن تنگی نفس، تپش قلب شدید ،تعرق سرد ،احساس خفگی و نوعی حالت روانی که انگار میخواهی دست به خودکشی بزنی ،چندبار ازشدت ترس قصد داشتم خودم را از بام به پایین بندازم،خلاصه خدا قسمت دشمن هم نکنه.آقای دکتر من این مدت فقط با دارو خودم را آرام کردم ،میخواستم بدونم این دارو تا آخر عمر باید مصرف بشه؟دارو های من:زاناکس پرو پانولول افکسر و ایمیپرامین هست ،که بهترینش بنظر من همان زاناکس یا آلپرازولام هستش

  38. علیرضا گفت:

    سلام اقای دکتر … من پسری ۱۹ ساله هستم که فک میکنم که دچاره حملات پانیک شده ام و لی نمیتوانم تشخیص بدم… همش فک میکنم دارم دیونه میشم و درحال از دست دادن عقل خود هستم … و از همه کناره گیری میکنم همه انگار با من غریبه ان…. ی حسای بهم دس میده احساس میکنم همه چی غیر واقعی وقتی میرم بیرون این حالت بیتر دست میده ..فک میکنم که یه جای دیگه ام… درحالی که میدونم کجام … نمیتونم تمرکز کنم کف دست و پاهام عرق میکنه حدود ۴ روزه میشه گردن درد دارم… دکترم رفتم سی تی اسکنم رفتم ..ازمایشم رفتم همه چی رفتم به جز نوار مغز ..همهش سالمه …دکترم رفتم قرص کلو میپرامین و الپرازولام داد… دو هفته مصرف کردم بعد منگم کرد کلا قطع کردم…نمیخوام قرص بخورم…. اقای دکتر من ۱ ماهه اینطوریم وزنمم زیاد نیست ۶۱ کیلو ام و تکواندو کار میکنم بعد این بیماری باشگاهم نمیتونم برم میترسم … و همیشه خستم…وذو خدا کمکم کنید از شر این بیماری خلاص بشم..صب و شب ندارم

  39. بهزاد گفت:

    سلام.من هم ظاهرا به تشخیص دکترها دچار حملات پانیک مکرر میشم.فقط به یک نکته تازگی توجه کردم وقتی میرم سر سفره بیشتر این حالت بم دست میده.تمرکز اصلا ندارم.همیشه هم سرم گیج میره.باید هی اینطرف و اونطرف کنم.دیگه خسته شدم از خوردن قرص.چکار کنم توروخدا کمکم کنید

  40. roya گفت:

    سلام آقای دکتر ببخشید مجددا مزاحمتون شدم
    من از سه نوع قرص برای درمان بیماریم استفاده میکنم سیتالوپرام۲۰،ایمیپیرامین۱۰،آلپرازولام۵/۰ میخواستم بدونم کدوم یکی از این قرص ها برای جلوگیری از حملات پانیک موثرتر چون من گاهی اوقات تو مصرف آلپرازولام زیاده روی میکنم چون دکترم بعد از حدود دوهفته ای که برای درمان پیششون میرفتم دیگه این دارو رو برام تجویز نکردن ولی من خودم بدون اطلاع پزشکم تامدت ها ازاین دارو مصرف میکردم چون واقعا میترسیدم که دچار اون حملات بشم میخواستم بدونم مصرف بی رویه آلپرازولام عوارض داره یا میتونم همچنان مصرف کنم_سیتالوپرام و ایمیپرامین چطور مصرف خودسرانه ی اونا عوارض داره یانه؟؟
    الان من در حال حاضر بنا به تجویز پزشکم فقط آلپرازولام مصرف میکنم میخواستم بدونم میشه در کنار اون سیتالوپرام هم بخورم چون احساس میکنم در کنار آلپرازولام واقعا موثر؟؟؟
    در ضمن من دانشجو هستم و ۲۰سالمه

    • سلام رویا خانم
      درمانهای هیپنوتیزمی بدون دارو است . در خصوص مصرف داروهایتان حتماٌ با روانپزشکتان مشورت نماییدو از مصرف خود سرانه دارو ها شدیدا اجتناب کنید . بخصوص که برخی از دارو ها علاوه بر عوارض جانبی ، مصرف خود سرانه آنها ممکن است ایجاد وابستگی نماید . موفق باشید.

  41. ویدا گفت:

    با سلام
    آقای دکتر من ۲۹ ساله هستم متاهل ,حدود ۸ ماه هست که متوجه شدم که پانیک هستم. با مراجعه به روانپزشک داروهای سرترالین۵۰-زاناکس-آلپرازولام ۴۰-نورتیریپتیلین ۷۵ در روز مصرف میکنم.اما باز هم ضربان قلب شدید-احساس خستگی-احساس ترس از مرگ-عرق سرد -سرگیجه و همه اونهایی که یک بیمار پانیک داره,دارم اما از همه بیشتر اون ضربان قلب شدید منو اذیت میکنه و باعث سستی و بیحالی دست و پام میشه,با وجود اینکه این قرصهارو مصرف میکنم اما باز همه این حالتها سراغم میاد, خیلی عذاب میکشم چون با وجود داشتن ای حالتها نمی تونم برای پسر ۵ ساله ام وقت بیشتری بگذارم , بارها شنیدم که پسرم میگه مامان همیشه حال نداره و قرص میخوره همش میخوابه,احتیاج شدید به کمک شما دارم اما در شهرستان زندگی میکنم(شمال) ۸ ساعت فاصله راه تا تهران دارم.نمیدونم چطور از شما کمک بگیرم-تعداد جلسات- زمان و فاصله برگذاری هر یک از جلسات-هزینه هر یک از جلسات؟
    الان که دارم اینهارو مینویسم امیدم اول به خدا بعد شماست… تو رو خدا کمک کنید از هر راهی که میدونید دیگه خسته شدم…

  42. roya گفت:

    سلام آقای دکتر،وقتتون بخیر
    من شهرستان زندگی میکنم به همین دلیل به شما دسترسی ندارم میخواستم بدونم برای این بیماری درمان قطعی وجود داره چون من خودم یک سال درگیر این بیماری هستم که تو این مدت زیر نظر پزشکم دارو مصرف میکردم ولی الان نزدیک به۲ماه که داروهامو قطع کردم تا این که امروز به خاطر ی استرس بی ارزش دچاره این حمله شدم من تو این مدت خیلی خوب شده بودم ولی با حمله ای که امروز داشتم دوباره همه چیز خراب شد من باید چیکار کنم؟ دوباره باید دارو مصرف کنم؟آیا باروش هیبنوتیزم این بیماری به طور کامل درمان میشه؟؟به شدت دارم عذاب میکشم….

    • سلام رویا خانم
      اگر با دارو ها راحت هستیدو خواب آلوده نمی شوید و عارضه ایی برایتان ندارد همان را ادامه دهید . در صورتیکه بخواهیدبا هیپنوتیزم درمانی نزد من درمان شوید با حدود هشت جلسه بیماریتان کنترل می شود و با خود هیپنوتیزم هم تثبیت می گردد. موفق باشید.

  43. مهدی گفت:

    سلام آقای دکتر:
    من ۱۰ ساله که دچار پانیک و افسردگی هستم،به همه چی بد بینم، فکر میکنم همه به فکر جیبشونن حتی شما،آیا من میتونم با درمان شما خوب شم؟من زاناکس و فلوکستین مصرف میکنم.

    • سلام مهدی آقا.
      خب این بدبینی ها هم جزئی از بیماریهاست. هرگاه که توانستید بر این بدبینی فائق شوید و مراجعه بفرمایید بهبودی خود را در ۱۰ جلسه خواهید دید. البته همانطور که به مراجعه کنندگانم متذکر میشوم به شما هم میگویم که شما در یک یا دو جلسه اول اثری ملاحظه نخواهید کرد و سیر بهبودی شما تدریجی و بصورت تصاعدی است. یعنی در جلسات انتهایی اثار بیشتری خواهید دید. شرط درمان پایداری در آن و انجام دستورات است . موفق باشید.

  44. پدرام گفت:

    سلام دکتر من حملات خیلی کم بهم دست میده ولی همیشه حالت سرگیجه و غیر واقعی بودن همراهمه. باید چیکار کنم؟ دارو مصرف کنم؟ چه دارویی؟ مرسی

  45. محمد گفت:

    اقای دکتر من متوجه شدم که مطب شما صادقیه هستش میتونم با توجه به اوضاع فعلی من بدون نوبت از شما وقت بگیرم

  46. محمد گفت:

    اقای دکتر من چی کار کنم که شما در تهران هستید ومن در مشهد من الان از زیر سرم بلند شدم و اینجا اومدم اقای دکتر پانیک من تقریبا از بین رفته بود که با مرگ مادر بزرگم دوباره شروع شد به صورت خیلی شدید نشانه هاشم این موارد ایا پانیک هستش؟
    (البته بیماری من از حدود ۱۰ یا ۱۱ سالگی شروع شدش با دیدن دفن کردن یکی از اقوام)
    ۱ ضربان قلبم تا حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ میره موقع شروع شدنش ۲ حس میکنم دارم میمیرم ونفس کشیدنو دیگه نمیتونم انجام یدم ۳ لرزش ۴ خشکی دهان ۵ وترسی که همیشه با من هستش۶سرد شدن بدنم البته به صورت تقریبی ۷ در خوابیدن دچار مشکل میشوم مثلا در خواب فکر میکنم دو نفرم با خودم حرف میزنم یا از خواب میپرم
    ببخشید اقای دکتر که انقدر طولانی نوشتم مجبورم چون زجر زیادی میکشم

  47. رسول گفت:

    دوستان من به به روشی روی اوردم که در مورد خودم خوب جواب داده و اگه دوست دارید میتونید شما همامتحان کنید
    اول درمورد خودم میگم بگم که اولین حمله در حدود ۵ ماه پیش به من دست داد و از اون به بعد هر موقع تنها میشدم میومد سراغم واقعا روزگار بدی داشتم چند بار نوار قلب دادم اکو شدم تست ورزش دادم ولی همه دکترا میگفتن سالمی و مشکلی نداری تا اینکه توی اینترنت با بیماری پانیک اشنا شدم و تازه فهمیدم چمه بعدش پیش چند تا دکتر اعصاب و روان رفتم و اونها هم از همین داروهای الپرازولام و فلوکستین و از این قبیل برام تجویز کردن که همش حالت مسکن داشت و اصل موضوع حل نشد تازه احساس بدی نسبت به مصرف داروها پیدا کرده بودم این مدل زندگی رو دوست نداشتم تا اینکه پس از طی شدن سه ماه از این حالتها (اسم بیماری روش نمیزارم چون واقعا بیماری نیست)به خودم گفتم چرا من خودمو اسیر این جریان کردم ببا همه دارن میگن چیزیت نیست تو سالمی تمام ازمایشات هم همین رو نشون میده پس چرا اینقدر احساس ضعف میکنی بلند شو و باهاش مبارزه کن ازش فرار نکن واقعا می خواستم باهاش مبارزه کنم و اولین کارم هم این بود که تمام قرسهامو ریختم داخل سطل اشغال و به بدن خودم اعتماد کردم حالا چند توصیه ای که دارم برای دوستان عزیز : ۱ در اوایل کار سعی کنید تا اونجایی که میشه سرتون رو به کار گرم کنید و اصلا تا چند وقت تنها نمونید ۲ یک ورزش هوازی مثل دویدن رو شروع کنید (که خیلی خیلی تاثیر داره چون اعتماد شما رو نسبت به قلبتون بال میبره)۳ موقع شروع حملات سریعا حالت عوض کنید مثلا اگر نشسته اید بلند شید راه برید قدم بزنید در کل نزارید حمله کامل بشه توی نطفه خفش کنید۴ به هیچ وجه نبض خودتون رو نگیرید حتی موقع حمله چون اینکار استرس شما روشدیدا بالا میبره ۵ مهمترین نکته در مواقع حمله اینه که اصلا نترسید اقا نترس خانم نترس این بیماری اسمش روشه حمله ترس یا هراس اگه فقط متوجه اسمش بشین خیلی از راه رو رفتین
    البته بعد از چند وقت که با این روشها تونستین حمله ها رو مهار کنید یک سری کارهای دیگه هست که بعدا براتون میگم

  48. محمد گفت:

    با سلام وخسته نباشید
    من ده ساله بودم که با دیدن دفن یکی از نزدیکان به این بیماری دچار شدم والن که ۲۳ ساله هستم این بیماریو دارموبا مرگ عزیزانم این بیماری تشدید میشود اگه میشه درمانومیخواستم ببینم میشه به شما مراجعه کرد واگر معالجه شدم درمان موقت یا با دیدن دوباره این صحنه ها دوباره بر میگرده این بیماری

    • سلام محمد جان
      بیماری پانیک با هیپنوتیزم بخوبی طی ۷ تا ۸ جلسه قابل درمان است . من در حین درمان خود هیپنوتیزم را به بیمارآموزش میدهم تا درمان در وی تثبیت شود. آرزوی سلامتی برایتان دارم.

  49. فروزنده عزیز سلام .
    متاسفانه درمان هیپنوتیزمی از طریق غیر حضوری تعریف نشده است و لازم است حضور داشته باشید. در جلسه سوم یا چهارم درمان, مراجعین به حدی از مهارت میرسند که میشود به آنها خود هیپنوتیزم را آموزش داد و من به تمام مراجعین خودم این آموزش را میدهم که بتوانند مستقلا درمان را ادامه دهند . اینکه شما از ابتدا بدون مراجعه به پزشک خودتان را درمان کنید به عنوان خوددرمانی محسوب میشود که کاملا نادرست است هرچند که بنظر برسد منافع یا جذابیت های کاذبی برای افراد داشته باشد .

  50. بابک گفت:

    در ضمن من مهندس کامپیوتر هستم ۲۹ سالمه و حدود میشه گفت ۷ سال با این مشکلات یعنی حملات پانیک یا همان هراس مبارزه کرده ام. نزدیک به ۲سال هستش که خبری ازش نیست چون من نابودش کردم با اراده و اعتماد به نفسم پس شما ه م قوی باشید چون ذاتن نمیتونه هیچ کاری براتون بکنه..به خدا قسم م ن قبلا خدود نزدیک به ۵۰۰ بار اون حمله هارو تجربه کردم و شدیدا عذابم میداد و دردهای ناشی از قبل حمله رو هم میدونم تپش قلب خیلی خیلی شدید تنگی نفس احساس خفگی و مرگ و … اما میبینید ۸ سال گذشته و هیچیم نشده.پس قوی باشید خیلی قوی باشید تا شکستش بدهید اون شیطان مزاهم را.درسته خیلی سخته ولی درمان میشه نگران نباشید.در نوشته قبلیم برخی از تجربیات خودم را در طی این سالها نوشته ام اگر آقای دکتر عزیز تایید بکنند میتونید استفاده بکنید انشاالاه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.