رنگ ناخن
۱۳۹۱-۱۱-۲۷
خاطره ای که فراموش نمی شد
خاطره ای که فراموش نمی شد .
۱۳۹۱-۱۱-۲۷
Show all

درمان با هیپنوتیزم

درمان با هیپنوتیزم  درمان با هیپنوتیزم ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

جلسه سخنرانی   دکتر حریری در ۲۶ بهمن ماه ۹۱ در انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران با حضور جناب آقای دکتر شریفی روان پزشک و ریاست محترم انجمن هیپنوتیزم و جناب آقای دکتر فتحی فوق تخصص بیهوشی قلب و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عضو موثر هیئت مدیره انجمن هیپنوتیزم وجناب آقای دکتر عبقری دندانپزشک و بازرس انجمن هیپنوتیزم و جمع کثیری از پزشکان و دندانپزشکان و روانشناسان و سایر فارغ التحصیلان علوم وابسته پزشکی که همگی جزء دانش آموختگان انجمن هیپنوتیزم هستند و تعدادی از مدعوین محترم بر گزار شد . در این نشست، بیمار آقای یوسف الف ، آقای ۳۱ ساله ای که دچار نارسائی عروقی شریانی و وریدی پای چپ از ناحیه کشاله ران چپ شده بودند و در اثر این عارضه سیاهی و نکروز بافتی در مچ پایشان اتفاق افتاده بود و پزشکان معالج مجبور به قطع پای ایشان در آینده ای نزدیک بودند ،  درمان با هیپنوتیزم وی موفقیت آمیز بوده است ، معرفی شدند. این بیمار با هفت جلسه هیپنوتیزم درمانی توسط دکتر حریری از خطر قطع عضو و معلولیت دائمی نجات پیدا کرد .

دکتر حریری در این نشست نحوه تلقینات ارائه شده را بدقت برای حضار تشریح کردند و اضافه کردند این تلقینات ابتکاری بوده و درمان این نوع عارضه با هیپنوتیزم تا کنون سابقه نداشته و این بیمار اولین بیمار از این نوع بیماری است که با کمک هیپنوتیزم از این خطر جدی نجات پیدا می کند .

مستمعین که از مطلعین علم هیپنوتیزم درمانی بودند علی الخصوص جنابان آقایان دکتر شریفی ، دکتر فتحی ، دکتر عبقری که از وزنه های هیپنوتیزم درمانی هستند با بیانات خود در جلسه و بعد از جلسه بر این نکته مهر تائید زدند .

این سخنرانی با تشویق مکرر حضار مواجه شد و پس از جلسه ، حضار تبریک و خشنودی خود را نسبت به درمان آقای یوسف الف به خود بیمار و دکتر حریری ابراز داشتند .

مشروح سخنرانی و عکسها و مستندات متعاقباً انتشار خواهد یافت .

مطلب مرتبط

نجات از معلولیت با هیپنوتیزم

دکتر مهدی فتحی دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی

52 دیدگاه ها

  1. سمیه گفت:

    با ععرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر. خانم برادر من از کودکی دجار صرع بوده و به شدت از این بیماری رنج میبرد، الان هم باردار هستند و گاها دچار تشنج می شوند ،آیا از هیپنوتیزم برای بهبود ایشون می توان استفاده نمود؟
    پیشاپیش از توجه شما سپاسگذارم.

  2. داود گفت:

    سلام . مادر خانم من چند سالی هست که به شدت به زنهای اطرافش حساس شده و فکر میکند نباید مردش را تنها بگذارد و فکر میکند مردش میخواهد با کس دیگری ازدواج کند و حتی موبایل را از او گرفته و اجازه پوشیدن لباس نو را به او نمیدهد . او حتی به عروسش هم مشکوک است . این بیماری با هیپنوتیزم در مان میشود ؟ اگر جواب مثبت است در یک جلسه درمان میشود ؟ باید از شهرستان خدمت برسیم

  3. مهدی گفت:

    عرض سلام و احترام.
    جناب دکتر حریری بنده حدود ۱۵ سال است که قرص اعصاب میخورم و این قرص ها از آنجایی شروع شد که من فلسفه میخواندم و درگیر یه سری مسائل فلسفی شدم.۲بار هم بیمارستان بستری شدم و تشخیص روانپزشکان پانیک،وسواس فکری،عملی و افسردگی بود.
    هنوز هم قرص های اعصاب را میخورم ولی آن افکار به ذهن من خطور میکنند و اذیتم میکنند برای رفع این مساله آیا هیپنوتیزم موثر است؟
    با تشکر.

  4. عطایی فر گفت:

    با سلام خدمت شما. من یک دختر۲۰ ساله هستم در کودکی بر اثر تب بالا تشنج کردم ودر حال حاضر دارو مصرف میکنم و گاهی بر اثر خستگی زیاد و بی خوابی دوباره حالت تشنج به من دست می دهد اما خیلی خفیف تر شده و در حدچند دقیقه است. میخواستم بدانم که آیا با هیپنوتیزم می شود تشنج من درمان شود یا خیر؟ من در آبادان ساکن هستم واگر لازم باشد حاضرم به تهران بیایم.باتشکر

  5. مصطفی گفت:

    با سلام من میخواستم بدونم شما در کاشان مطب دارید اگه دارین لطفا ادرس را لطف کنید
    و اگه نه ادرس یکی از همکار های محترمتون که مثل شما متخصص هیمنو تیزم باشن
    بی صبرانه منتظر جواب تون هستم ممنون

  6. محسن گفت:

    سلام جناب دکتر
    میخواستم بدونم تالاسمی ماژور هم میشه از طریق هیپنوتیزم درمان کرد یا خیر ؟؟

    با تشکر
    مهاجری

  7. شیدا گفت:

    با سلام.دختری ۱۷ساله دارم کهدرمدرسه فرزانگان تحصیل میکندوازسطح علمی بسیارخوبی برخوردار است وبرای کنکور آماده میشود .علیرغم موفقیتها ونتایج علمی که بدست آورده وهمیشه مورد تشویق خانواده ومدرسه بوده .امسال که برای او سال سرنوشت ساز ونتیجه گیری از تلاشهای دوازده ساله است .متوجه شدیم بگونه ای دچار وسواس در درس خواندن ومسواک زدن شده ونوعی ترس از آزمون در او شکل گرفته .بهطوریکه اغلب در آزمونهای آزمایشی رتبه های نامناسبی میگیرد واظهار میکند وقت کم آوردم درحالیکه معلمهای او وی را امید رتبه های تک رقمی در مدرسه میدانند.من که پیش از این تجربه و شناختی نسبت به هیپنوتیزم نداشتم به طور کاملا اتفاقی به سایت شما برخوردم.میخواستم بدانم آیا هیپنوتیزم میتواند کمکی به ماکند ؟در صورت پاسخ مثبت در چند جلسه نتیجه میگیریم و نتیجه تا چه مدت پایدار است ؟ وآیا این روش عوارضی هم دارد ؟(با توجه به حساسیت زمانی).بسیار سپاسگذار خواهم شد اگر پاسخ من را بدهید.

    • سلام شیدا خانم
      موفقیتهای دخترتان را به شما تبریک میگویم و امید است همواره موفق و سربلند باشند . اینکه دخترتان دچار وسواس فکری هستند یا خیر باید از او شرح حال کاملی گرفته شود تا دقیقا برای او پلان درمانی ریخته شود بله با هیپنوتیزم این مشکل و همچنین ترس از آزمون موثر و کار ساز است . تعداد جلسات هیپنوتیزم درمانی در شرح حال گرفته شده مشخص می گردد. هیپنوتیزم درمانی اگر بوسیله کادر درمانی که دارای مجوز هیپنوتیزم کردن ، باشند نه تنها عوارضی ندارد بلکه بدلیل ارتباط با ضمیر ناخوداگاه فرد تقریباً راه میانبری برای درمان برخی بیماریها ، اختلالات و معضلات است . موفق باشید.

  8. فریبا گفت:

    سلام اقای دکتر

    من چندسالی است که درگیر ی مشکل یابیماری هستم که تازگی متوجه شدم نام بیماری من اریترو فوبیاست

    در دوران نوجوانی سعی کردم مشکلم را با استفاده از راهنمایی های کتاب های اقای کابوک مرتفع شدم اما نتونستم.

    مدتی بی خیال مشکلم شدم با اینکه خیلی عذابم می داد و مشکلات زیادی برام به وجود می اورد.این بیماری مثل یک وزنه به پای من بسته شده و من رو از رسیدن به ارزوهام دور میکنه.مدتی اینقدر تحت فشار بود م که بزرگترین ارزوم مرگ بود.

    ولی حالا تصمیم گرفتم هر طورشده این مشکل رو رفع کنم.من دارم به ارزوم که وکیل شدن می رسم اما نمی دونم منی که با مواجهه و رویارویی با یک اشنا یا غریبه و یا هر مسیله کوچک دیگه ای رنگ عوض میکنم سرخ میشم و به قول اطرافیان رنگم مثل لبو میشه و حتی اسمم رو هم فراموش میکنم و دست و پام میلرزه و دهنم خشک میشه چه طور می تونم یک وکیل موفق بشم؟

    من عاشق رشتم هستم با معدل نزدیک هیجده از دانشگاه فارغ التحصیل شدم توی کلاسها با اینکه جواب اکثر سوالات رو می دونستم اما جرات حرف زدن نداشتم

    سایت های ایرانی و خارجی زیادی رو زیرورو کردم تا راه درمان مشکلم رو پیدا کنم یکی از درمانها جراحی بود و یکی هم هیپنوتیزم.خیلی امیدوار شدم خیلی زیاد.و اگر این بار هم نا امید بشم واقعا نمی دونم چقدر می تونم دوام بیارم؟؟؟؟؟؟

    از شما خواهش میکنم به من کمک کنید.می خوام دقیقا بدونم درمان این بیماری چیه؟
    به نظر شما هیپنوتیزم می تونه درمان این بیماری باشه و اون رو کاملا ریشه کن کنه یا نه؟هیپنوتیزم چه حد در درمان بیماری موثر؟
    ایا بیماری با دارو درمان میشه یا فقط با دارو قابل کنترل؟
    و شما چه راهی رو برای درمان مکامل بیماری پیشنهاد می کنید؟
    تا حالا مراجعی با بیماری من داشتید و مشکلش رفع شده؟
    منتظر پاسخ شما هستم تا در اسرع وقت حضوری مزاحم بشم و بتونم با کمک شما این بیماری که مثل بختک روی زندگیم و ارزوهام افتاده رو از بین ببرم

  9. سروش گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر حریری
    با عرض معضرت تا سئوال اول را پاسخ ندادید سئوال دوم را هم بپرسم.
    شما برای تلقینات در کدام یک از این مراحل هیپنوتیزم (١ تا ۶) به فرد القاء میکنید؟ و تاثیر گذاری در کدام مرحله بیشتر؟
    ببخشید اگه دائما سئوال میکنم.
    ممنون میشم اگه پاسخ سئوالات منو بدهید.
    با تشکر

  10. سروش گفت:

    با تشکر از پاسخ شما
    ببخشید بدون مطالعه دقیق سایت سئوال تکراری پرسیدم.
    آقای دکتر یه سئوال دیگه در مورد خودم داشتم. من در حدود ٧ سال پیش یه تشنج در خواب برام اتفاق افتاد که به گفته دکتر صرع خفیف بوده و خوشبختانه اگر چه ۴ سال قرص مصرف کردم ولی خدا رو شکر اطفاق دیگه ای برام نیفتاد. میخواستم ببینم آیا هیپنوتیزم موجب تکرار تشنج نمیشه و یا اصلا میشه اگر احیانا مشکلی هم باشه با هیپنوتیزم بر طرف بشه؟
    و با عرض پوزش سئوال دوم من در مورد خودهیپنوتیزمه که بعد از آشنایی با سایت شما مطالب متنوعی در موردش خوندم. آیا با روش خودهیپنوتیزم فرد میتونه به درجات بالای هیپنوتیزم که اگه اشتباه نکنم در جات ۴و۵و۶ رسید ویا حتما نیاز به هیپنوتیزم گر میباشد. و آیا میتوان با توجه به جلساتی که شما برای درمان شخص استفاده میکنید فرد را شرطی کنید که به تنهایی و در مدت زمان کم به هیپنوتیزم کامل و یا درجات بالاتر برسه؟ چون با توجه به مطالعات اندک من در این مراحل تمرکز و فراگیری شخص به حداکثر مقدار خودش میرسه.
    با تشکر و عرض پوزش به خاطر سئوال طولانیم

    • سروش عزیز ؛
      آن چیزی که در مورد خود هیپنوتیزم نوشته اید درست است ؛ در مورد صرع نظر اغلب هیپنوتراپیست ها این است که هیپنوتیزم انجام نشود مگر اینکه در یک مرکز مجهز باشد تا در صورت بروز خطری سریعا بتوان کمک های لازم را انجام داد. موفق باشید .

  11. سروش گفت:

    آقای دکتر سلام
    با تبریک این همه موفقیت به شما. میخواستم بدونم آیا روشهای شما (هیپنوتیزم) برای افرادی که هصبانی و پرخاشگر هستند کاربرد دارد. چون یکی از افراد فامیل ما فردی است که با کوچکترین مسئله ای عصبانی و دادو فریاد و توهین به فرد مقابل میکند. البته خود فرد هم از این مسئله ناراحته ولی میگه نمیتونم خودمو کنترل کنم و البته از دارو نیز بیزار و فراریه.
    آیا میشود این مسئله را در ایشان برطرف و یا تا حدی تعدیل کرد؟
    با تشکر از شما
    مشتاقانه منتظر پاسخ شما هستم

    • سلام سروش جان .
      از الطاف شما سپاسگزارم. رفع پرخاشگری و تعدیل آن از کاربرد های هیپنوتیزم است و من مراجعان زیادی در این زمینه دارم . یکی از این موارد را هم در سایت نوشته ام با عنوان پرخاشگری پدرام . از پرسش شما ممنونم

  12. مرجان ب.ح گفت:

    آقای دکتر حریری سلام چند روز پیش یک اس ام اس تبلیغاتی تور گردشگری کاشان با نام شما به دستم رسید و من تلفن شما را به دوستانی که نیاز داشتند دادم. الان هم وارد سایت شما شدم تا در مورد درمان با هیپنوتیزم تحقیق کنم که چه بیماریهایی با روش شما قابل درمان است. برای دختر دایی جوان من یک هفته است که تشخیص لوسمی داده شده درست همزمان با مراسم چهلمین روز درگذشت دایی عزیزم در اثر سرطان کبد و الان خودش تشخیص دقیق را نمیداند و کنجکاو شده است.آیا به جز روشهای معمول شیمی درمانی و … آیا با هیپنوتیزم هم میشود لوسمی را درمان کرد یا فقط درد را کاهش میدهد لطفا من را راهنمایی کنید و در صورت امکان آدرس دوستانتان در مشهد را که مانند شما در درمان تبحر دارند بدهید. دختر دایی من در بیمارستان رضوی مشهد بستری است.

    • سلام مرجان خانم.
      از بابت مشکلات دختر دایی عزیزتان متاسفم. کارهایی در زمینه درمان سرطان با هیپنوتیزم و یا کم کردن مشکلات جنبی سرطان با هیپنوتیزم انجام شده است که هیچکدام بعنوان یک تحقیق دقیق علمی مطرح نیستند یعنی اینکه به دقت نمیتوان گفت که چند درصد بهبودی بعلت درمان با هیپنوتیزم و چند درصد بهبودی بعلت درمان با روشهای معمول است. در مورد همکاران موجود در مشهد، من آقای دکتر فتحی را میشناسم که طریقه ارتباطی باایشان را پیدا میکنم و به شما میدهم. با تلفن من ۰۲۱۴۴۶۱۵۲۶۹ و ۰۲۱۴۴۶۱۵۲۷۰ تماس بگیرید تا آنرا پیدا کنم و به شما بدهم. موفق باشید.
      الان که جواب را فرستادم دیدم نوشته اید “بیمارستان رضوی مشهدبستری هستند” ؛ اصلا فکر میکنم دکتر فتحی در همان بیمارستان متخصص بیهوشی قلب هستند. یک سوالی بفرمایید شاید مشکل حل شد وگرنه با من تماس بکیرید. متشکرم.

  13. فریدون گفت:

    سلام آقای دکتر
    میشه متن سخنرانی را در سایت بگذارید؟ ممنون

  14. پگاه گفت:

    واقعاً جای تبریک گفتن داره ، مخصوصاً به آن بیمار . آقای یوسف الف خداوند باید خیلی دوستتان داشته باشد که آقای دکتر را سر راه شما قرارداده . به شما تبریک میگویم .

  15. salam گفت:

    سلام خبر اول و خبر تکمیلی هیچ گونه توضیح از نحوه درمان نداد و نشان نداد چطور درمان شد
    ایا سیستم خود درمانی بدن را تحریک کرد یا نه

    • salam عزیز ، سلام !
      متن سخنرانی را انشاءالله منتشر میکنم همراه با مستنداتش. یقینا هیپنوتیزمی که انجام دادم خونرسانی را افزایش داد و کمک کرد تا پیوندی که نزدیک یکسال قبل انجام شده بود از کبودی و نکروز نجات پیدا کند و ترشحات آن متوقف شود و ورم کل پا و کبودی کل پا برطرف شود. اصلا ابتکاری که در این تلقینات بکار رفته بود این بود که برای اولین بار از هیپنوتیزم برای افزایش خون رسانی و رفع ضایعه ای به این حد جدی استفاده شده بود ، تا کنون از هیپنوتیزم برای کم کردن جریان خون یا متوقف کردن آن در حین عمل جراحی و یا برای متوقف کردن خونریزی های زیر جلدی برای کودکان هموفیلی که در اثر ضربه ایجاد می شود استفاده شده بود نه برعکس. از توجه شما ممنونم.

  16. sama گفت:

    ببخشید آقای دکتر چرا اخبار سخنرانی شما در سایت رسمی انجمن هیپنوتیزم ایران منتشر نشده؟!

    • سلام سما جان . نمیدانم شما همان سما خانمی هستید که من به مناسبتی میشناسم یا خیر ، در هر صورت انجمن هیپنوتیزم مختار است که چه زمانی خبر را منتشر کند. قبول بفرمایید که چون این مورد اولین و تنها مورد است، نیاز به تکرار دارد . و در موارد بعدی حتما باید مسایلی لحاظ شود از جمله بعضی از آزمایشات و پاراکلینیک قبل و بعد از انجام هیپنوتیزم ، حضور چند پزشک با تخصص های مختلف در زمان شروع و در طول درمان و بررسی مکرر توسط آنها ، همه اینها هم برای بیمار هزینه دارد هم برای آن هیئت علمی بررسی کننده زمانبر و هزینه بر است که باید یک مرکز علمی برای این تحقیق و مطالعه بودجه تعیین کند و یا این هزینه ها توسط یک گروه علاقمند پرداخت شود. من به سهم خودم آمادگی دارم که این کار را برای افراد مشابه تکرار کنم، چه با آن ملاحظات ، چه بدون آنها !
      یک مورد عجیب و سنگین دیگر هم در دست کار دارم که اگر بشود، چه شود!!!!

  17. sama گفت:

    سلام اقای دکتر میشه متن کامل سخنرانیتون رو توی سایت بذارید؟

    • sama عزیز ، سلام !
      متن سخنرانی را انشاءالله منتشر میکنم همراه با مستنداتش. یقینا هیپنوتیزمی که انجام دادم خونرسانی را افزایش داد و کمک کرد تا پیوندی که نزدیک یکسال قبل انجام شده بود از کبودی و نکروز نجات پیدا کند و ترشحات آن متوقف شود و ورم کل پا و کبودی کل پا برطرف شود. اصلا ابتکاری که در این تلقینات بکار رفته بود این بود که برای اولین بار از هیپنوتیزم برای افزایش خون رسانی و رفع ضایعه ای به این حد جدی استفاده شده بود ، تا کنون از هیپنوتیزم برای کم کردن جریان خون یا متوقف کردن آن در حین عمل جراحی و یا برای متوقف کردن خونریزی های زیر جلدی برای کودکان هموفیلی که در اثر ضربه ایجاد می شود استفاده شده بود نه برعکس. از توجه شما ممنونم.

  18. الناز رحیمی گفت:

    آیا امکان پرزنت مجددا هست ؟

  19. سمیرا گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    بهتون تبریک میگم . من اگر خودم بیمار رو ندیده بودم و اگر صحبتهاش رو نشندیده بودم شاید قبول آن برایم دشوار بود . ولی وقتی از زبان خود بیمار شنیدم که چگونه شما با احساس وظیفه او را درمان کرده اید واقعاً افتخار میکنم که ایرانی هستم و بخود می بالم که هنوز در سرزمینم افراد فهیم و با ایمان و متعهد وجود دارند . باز هم ممنون

  20. راد گفت:

    سلام آقای دکتر
    همه رو متعجب کرده بودید . دستت درد نکنه

  21. نازنین گفت:

    اگر خود بیمار اونجا نبود باور ش خیلی سخت بود . بهتون تبریک میگم آقای دکتر حریری

    • باورش برای بعضی قبول دارم سخته، هر رویداد علمی که برای نخستین بار انجام می شود اینگونه است . اما مستندات و گروه کثیری که ناظر بودند و همچنین افراد صاحب نظر از جمله کادر علمی انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران همگی گواه و شاهد انجام شدن آن بودند . از شما هم ممنونم

  22. شیوار گفت:

    خیلی جالب بود ….

  23. وکیلی گفت:

    عالی بود . به امید موفقیتهای بیشتر شما آقای دکتر حریری

  24. احمدی گفت:

    در جلسه بودم . واقعاً لذت بردم . مرسی

  25. رنجبر گفت:

    اقای دکتر
    بهتون تبریک میگم . هم به شما و هم به بیمار تون .

  26. حامد گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    من هنگام سخنرانی شما در انجمن هیپنوتیزم بودم . بسیار عالی مطالب را بیان نمودید و چقدر زیبا و ماهرانه اقای یوسف الف را درمان نموده بودید . همچنانکه آقای دکتر فتحی در پایان سخنرانی شما چندین بار کار شما و نحوه انجام کارشما را علمی و صحیح اعلام کردند . تشویقهای بی دریغ جمع پزشکان ، روانشناسان و سایر متخصصین و حضار دلیل بر انجام کار زیبا و خداپسندانه شما داشت . من هم به نوبه خودم بشما تبریک می گویم . بسیار لذت بردیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.