ترس از پرواز با هواپیما
۱۳۹۳-۰۷-۱۶
ویتامین خوش اخلاقی
۱۳۹۳-۰۷-۱۶
Show all

درمان افسردگی با پیاده روی

درمان افسردگی با پیاده رویدرمان افسردگی با پیاده روی ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

به اعتقاد پژوهشگران، پیاده روی ورزشی آرام و کم فشار است که می تواند جهت سلامت جسمی و تناسب اندام کمک کند. ورزشی ساده و مطمئن که نیازی به تمرین نداشته و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. پیاده روی ورزشی مناسب برای همه سنین به شمار می آید و با کمی سرعت، ورزشی ساده و امن است که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها دارد . شواهد بی شماری در دست است که پیاده روی بهترین نوع ورزش بدنی است .

مجموعه پژوهشهایی که از سال ۱۹۷۶ در هاروارد به عمل آمده نشان می دهد خطر بروز حمله قلبی و سکته در افرادی که سه بار در هفته و هر بار حداقل یک ساعت پیاده روی می کنند، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از اشخاصی است که ورزش نمی کنند. محققان آمریکایی در یک مطالعه جدید متوجه شدند: افرادی که اضطراب داشتند تنها با راه رفتن و بدون مصرف داروهای ضد افسردگی بر این وضعیت خود غلبه کردند. پیاده روی می تواند فعالیتی اجتماعی باشد. فعالیت های ساده ای مانند پیاده روی دسته جمعی نه تنها موجب تقویت احساسات مثبت می شود بلکه یک رویکرد غیردارویی برای افسردگی نیز به شمار می رود.
این محققان می افزایند که راه رفتن به ویژه برای افرادی که دچار مصیبت شده اند مانند از دست دادن یک عزیز، بیکار شدن یا جدا شدن از همسر می تواند در بهبود آنان مفید باشد. همچنین راه رفتن در یک محیط طبیعی پر درخت یا راه رفتن اطراف یک دریاچه برای تمدد اعصاب بهتر از راه رفتن در مناطق شهری است. پیاده روی یک نوع ورزش کم خرج، کم خطر و در دسترس که اگر با گذر از مناطق طبیعی همراه شود می تواند راهکار بسیار قوی در غلبه بر استرس باشد.

درپیاده روی ، ران ها و ساق های پا نسبت سایر اعضای بدن نقش مهم تری دارند و پیاده روی سریع به مراتب بهتر از دویدن است . پیاده روی سریع به گردش بهتر خون کمک کرده و برای افزایش مصرف اکسیژن مناسب است و بر شدت ضربان قلب می افزاید وروی اشتها و کیفیت خواب تاثیر مثبتی دارد. پیاده روی ، برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان علی الخصوص برای زنها حیاتی است. مردم پیاده روی را راحت تر از ورزشهای دیگر انجام می دهند و در انجام آن نیز مداومت بیشتری نشان می دهند.
پژوهشگران توصیه می کنند که در پیاده روی سریع باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  • هنگام راه رفتن باید سر را بالا نگه داشت؛ سینه را جلو و دست ها را تا حد امکان باز و بسته کرد.

  • گام ها باید بلند برداشته شود و سرعت آن باید سریع تر گردد.

  • مرکز ثقل کمر باید بر روی گام های بلند باشد.

  • هنگام راه رفتن باید از همه عضلات بدن استفاده کرد.

  • پیاده روی برای کاهش دردهای کمر و شانه و بهبود کارایی اعضای داخلی بدن مفید است.

پیاده روی باید مستمر باشد و همیشه ادامه یابد. با این حال نباید در این زمینه افراط کرد. به ویژه سالخوردگان مبتلا به بیماری های قلبی در پیاده روی باید بر اساس توانایی خود عمل کنند و دویدن برای آنان خطرناک است و بیش از حد از نیروی بدنی خود استفاده ننمایند.

دکتر حریری ، پزشک ، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمانگر)

و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

 

6 دیدگاه ها

  1. مسعود گفت:

    با سلام
    مهندس کامپیوتر هستم و در پی مشکلات پی در پی اقتصادی و شغلی دچار افسردگی شده ام، به تازگی و با تلاش همسرم به سمت زندگی عادی گام برداشته ام اما سرعتم بسیار بسیار آهسته یا به اصطلاح لاکپشتی است نیاز به حرکتی انفجاری برای پیشرفت دارم اما حس رخوت و تنبلی مانند زنجیری بسیار محکم مرا زمینگیر کرده است آیا با هیپنوتیزم راهی برای این حرکت هست!!!

    • سلام مسعود جان
      مسلم است که با درمان افسردگی قدمهای موثر تری در کار و تلاش خود خواهید داشت . درمان افسردگی با روش هیپنوتیزم درمانی من حدود ۱۰ تا ۱۲ جلسه ۴۵ دقیقه ای است . در صورت نیاز میتوانید فاصله جلسات را کوتاهتر انتخاب کنید تا در مسیر اهدافتان سریعتر گام بردارید. موفق و سلامت باشید.

  2. سميه گفت:

    سلام من دقیقا مشکل خانم نوری رو دارم بعد از اون شب و بعد از زایمان خیلی بهم ریختم و یکسال و نیم میگذرد ولی داروها کمکم نکرد همچنان تا شب میشه میترسم و نگران اگه مثل اون شب شم اگه دیگه خواب نرم و هزار فکر دیگه آقای دکتر من نا امید شدم از خوب شدن آیا هیپنوتیزم من از قفسی که ساختم و درونش با خودم درگیرم نجات میده؟؟؟؟؟؟؟

  3. نوری گفت:

    با سلام
    درسال ۸۶ بیست روزپس از تولد دخترم شب هنگام لحظه ای درذهنم قسمتی به فعالیت پرداخت که منجر به بیقراری واضطراب خیلی شدید که نتوانستم یکجا بشینم بخوابم وفکراینکه دیوانه شدم یامی شوم وافکارهای خیلی منفی که تونمی توانی زندگی را ادامه دهی شروع شد مدتی بعد به روانپزشک مراجعه کردم ودارو کلومپرامین وسرترالین وکلونازپام تجویز کرد اما پس از ۷ سال هنوز احساس می کنم با مردم عادی فرق دارم زندگی عادی ندارم وفاصله ای بین زمان گذشته وحالم افتاده موجب شده هرلحظه گریه کنم ودوست دارم جای کسی باشم که این حس را نداشته یا خودم را از این فکر بیرون بیاورم خودم نمی توانم کمک کنم بسیار محتاج کمکم !چون همه چیز درنظرم بی معنا شده راه حل را خواهشا به بنده بفرمایید شهرستانی هستم آیا هیپنوتیزم کمکم می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.