هیپنوتیزم اضطراب چاقی
۱۳۹۳-۰۶-۱۱
خطرسیگارهای الکترونیک
۱۳۹۳-۰۶-۱۱
Show all

تهدید سلامت ایرانیان

تهدید سلامت ایرانیان ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

تهدید سلامت ایرانیان بر اساس اعلام آمار معاون وزیر بهداشت تهدید سلامت ایرانیان ، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

تهدید سلامت ایرانیان بر اساس اعلام آماری نگران کننده از سوی  دکتر علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت در هفتاد و هشتمین اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور که بیشتر از اظهارات خودوزیر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

دکترعلی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت  در این اجلاس با اعلام اینکه ۴۷ میلیون نفر در کشور غذای نامناسب مصرف می‌کنند، گفت: ۱۹ میلیون نفر در کشور بی‌تحرکند، ۵ میلیون نفر سیگار می‌کشند، ۷ میلیون نفر قندخون بالا دارند و ۱۵ میلیون نفر نیز به کلسترول بالا مبتلا هستند وهم‌اکنون ۱۹ میلیون نفر در کشور فشار خون دارند و سالانه ۸۳ هزار مرگ مرتبط با فشارخون رخ می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه کمبود شیوع ویتامین د از سال۸۰ تا ۹۱، ۶ برابر شده، گفت: این میزان کمبود در زنان باردار در برخی استان‌ها به ۹۱درصد رسیده است. کمبود ویتامین در نوجوانان نیز ۷۶درصد است و بر این اساس توزیع یک مکمل جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم.این درحالی است که پیش از این وزیر بهداشت مهم‌ترین دغدغه خود را سبک غلط زندگی مردم اعلام کرده و گفته بود این سبک زندگی باعث به خطرافتادن سلامت ایرانیان شده است.

وزیر بهداشت نیز در این اجلاس با اعلام آغاز مرحله دوم طرح تحول سلامت، خبرهای خوبی برای حوزه سلامت داشت. اجرای پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر، تأمین و نوسازی ۲هزار خانه بهداشت، اجرای طرح مکمل‌هایی غذایی به زنان باردار و کودکان شیرخوار، تأمین و نوسازی ۲هزار خانه بهداشت، توزیع واکسن‌های جدید به سیستم بهداشتی کشور از آبا‌ن‌ماه و اضافه‌شدن واکسن‌های جدید به برنامه واکسیناسیون ملی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح تحول بهداشت هستند. وزیر بهداشت جذب ۴هزار پزشک عمومی جدید، تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰میلیون نفر از حاشیه‌نشین‌ها در شبکه بهداشتی کشور، اجرای برنامه خودمراقبتی و توانمندکردن مردم در مراقبت از خود و همچنین ادغام تدریجی برنامه‌های بهداشت روان و آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های طرح تحول بهداشت اعلام کرد.

بیشتر بخوانیم

ترک سیگار با هیپنوتیزم

ترک سیگار و قلیان

خطر سیگارهای الکترونیک

کنترل اضطراب با هیپنوتیزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.