راهنمای اجرای تصویرسازی ذهنی
۱۳۹۳-۱۱-۲۷
خود مراقبتی هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری
بی اشتهایی عصبی
۱۳۹۳-۱۱-۲۷
Show all

بدون استرس و اضطراب

بدون استرس و اضطراب

بدون استرس و اضطراب

وقتی فردی بدون استرس و اضطراب اوقات خود را سپری می کند راحت تر می تواند افکار خود را به سمت موضوعات شاد و سرگرم کننده سوق دهد. هنگامی که فکر و ذهن انسان درگیر مسایل استرس زا و بازدارنده باشد ، ناخودآگاه در هاله ای از غم و اندوه فرو می رود که با دنیای شاد و متنوع در تضاد است. گاه شاد بودن می تواند کاری بس دشوار باشد، لازمه شاد زیستن جست و جوی زیباییها وخوبیهاست . یکی زیبایی منظره را می بیند ، دیگری کثیفی پنجره را، این شما هستید که انتخاب می کنید چه چیزی را ببینید و به چه چیز بیندیشید. قلم ورنگ در اختیار شماست بهشت را نقاشی کنید وبعد وارد آن شوید. شاد زیستن یک تصمیم است .خیلی ها چنان زندگی می کنند که گویی یک روز در مسیر عمر ،عاقبت به شادی خواهند رسید . هیپنوتیزم، خودهیپنوتیزم، آموزش خود هیپنوتیزم، هیپنوتیزم درمانی، پدر هیپنوتیزم ایران
هنگامی که فرد از یک حالت روانی متعادل برخوردار باشد آن چنان که ذهن در آرامش اندیشه کند و رفتار او، آرام کننده ی افکار خسته دیگران باشد، نوعی از لحظات شاد و متنوع را برای خود و دیگران فراهم ساخته است. لحظاتی که عاری از هرگونه استرس، اضطراب و دلهره و نگرانی است.
برای رهایی از حالت های ناخوشایند غم و اندوه ، استرس ، اضطراب و افسردگی باید تغییراتی در رفتارمان اعمال کنیم تا افکار بازدارنده را در ذهنمان محدود و افکار شادی زا را افزایش دهیم. هنگامی که عمیق ترین باورهای خود را درباره زندگی تغییر دهید ، زندگی شما هم به همان ترتیب دستخوش تغییر می گردد . لزوما برای داشتن یک زندگی شاد حتما لازم نیست که شوخ طبع باشیم و یا حرکات موزون انجام دهیم و یا رفتارهای نامعقول و جلف که موجب خنده و قهقهه دیگران را فراهم سازد، داشته باشیم بلکه میتوان با شیوه های مختلف شادی و نشاط را درون خود نهادینه کنیم . همیشه و در همه حال از آنچه که دارید لذت ببرید . مهم نیست که در زندگی چه اتفاقی رخ می دهد ، مهم این است که آنرا چگونه می بینیم . به هرچه بیندیشید وسعتش می دهید…….. پس به آنچه دلخواه شماست بیندیشید. وقتی نسبت به مسئله ای بی خیال می شوید و رهایش می کنید آن مسئله هم شما را رها می کند.

برخی از عوامل ایجاد کننده نشاط درون

بخشش؛ ما آدم ها عادت داریم قوانینی در ذهنمان تدوین می کنیم و هرکسی از آن ها سرپیچی کرد، ناراحت می شویم و او را نمی بخشیم. ما فکر می کنیم که با نبخشیدن او را تنبیه می کنیم و موجب سرزنش و ملامت وی می شویم. اما بهتر است بدانیم با نبخشیدن دیگران، بیشترین فشار روانی را به خود وارد می کنیم نه به او، زیرا تا زمانی که به این موضوع خاتمه نداده ایم ذهن ما همین طور درگیر آن موضوع ناراحت کننده است و مدام آن اتفاق را مرور می کند و موجبات رنجش خودمان را فراهم می آورد. با دیدن فرد مورد نظر دچار استرس می شود و تمام رفتارهای او برای ما آزار دهنده و تحریک کننده می گردد. حتی بعضی مواقع بی جهت از دیگران دلخور می شویم که چرا به او محبت یا مدارا کرده ایم. علاوه بر این هنوز معلوم نیست که فرد مورد نظر از این که ما از او دلخور و ناراحتیم و او را نبخشیده ایم نادم و پشیمان است یانه؟! به هر حال چه پشیمان باشد چه نباشد ما با نبخشیدن دیگران موجب کش دادن موضوع می شویم که این امر بیش از هر چیزی به خود ما ضربه می زند و باعث دور شدنمان از لحظات شاد و سرزنده می شود . ایران 

محبت؛ ما به دیگران محبت می کنیم تا به آن ها ثابت کنیم دوستشان داریم، محبت ما موجب خوشحالی آن ها می شود که در نتیجه خوشحالی آن ها ما هم احساس رضایت و خرسندی می کنیم. به همین ترتیب لحظات شاد و زیبایی برای ما و شخصی که مورد محبت ما قرار گرفته است رقم می خورد. هرچه محبت و مهربانی ما به دیگران بیشتر باشد تاثیرشان در شاد زیستن ما بیشتر است. یادمان باشد که محبت به دیگران همیشه حس خوشایندی را در ما بوجود می آورد.

بدگویی نکردن؛ بد گفتن از دیگران ذهن را در حالت دفاعی قرار می دهد و موجب درگیری ذهنی ما با خودمان می شود. در واقع با بدگویی از دیگران، مجددا رفتار ناراحت کننده او را در ذهن تکرار می کنیم و موجب عصبانیت و آزار خود می شویم. بهتر است رفتارها و اتفاق های بد را در همان لحظه تولدشان، از بین ببریم و نگذاریم تا با افزایش طول عمرشان بیشتر باعث ناراحتی و خشم ما شوند.

از رنج به فلاکت نرسیم؛ درد و رنج به انسان تحمیل می شود ولی فلاکت را خود او انتخاب می کند! بعضی از اتفاقات در زندگی غیرقابل کنترل است مانند مرگ، بلایای طبیعی و بیماری. احتمال این که هرکدام از این اتفاقات در زندگی ما رخ دهد کم نیست و هرلحظه امکان وقوع آن وجود دارد، اما چگونگی پذیرفتن آن ها موضوعی است که بین آدم های مختلف متفاوت است و نتایج سرنوشت سازی را در پی دارد.

وقتی در شهری زلزله می آید و یک نفر تمام اعضای خانواده اش را از دست می دهد و تنها خودش زنده می ماند، راه های متفاوتی برای ادامه زندگی اش پیش رو دارد. می تواند تا آخر عمر یک گوشه بنشیند و به گریه و زاری بپردازد و روز به روز خود را بدبخت تر کند. می تواند خودکشی کند و به زندگی خود خاتمه دهد. می تواند در غم از دست دادن عزیزان خود را مجنون کند و آواره کوچه و بیابان نماید یا می تواند غم و غصه از دست دادن عزیزان را به این دلیل که دیگر کاری از او ساخته نیست، رها کند و با تمام قوا به ادامه زندگی خود بپردازد و با این کار موجب خوشبختی خود و افتخار از دست رفتگان شود. در واقع به جای اینکه از مشکل پیش آمده خود را به فلاکت و بدبختی برساند، آن را رها کرده و برای بقا و تداوم خوشبختی خود تلاش می کند.

دوست داشتن خود؛ تا این لحظه هر چقدر هم از زیبایی ها لذت برده باشید امروز می توانید تصمیم بگیرید که بیشتر لذت ببرید قبل از اینکه از دیگران توقع داشته باشیم ما را دوست بدارند، خودمان، دوستدار خود باشیم. خیلی ها از این که خود را دوست بدارند احساس رضایت نمی کنند اما تا ما خودمان را باور نکنیم و نپذیریم، نمی توانیم ذهن پویایی داشته باشیم که موجب دلربایی دیگران شود. 

باید هرچه هستیم را بپذیریم چه خوب چه بد، برای خوب بودن همیشه می شود تلاش کرد و مهم این است که خودمان را دوست داشته باشیم تا برای خوب بودنمان تلاش کنیم. نقص های خود را ببخشیم و بدانیم که دیگران هم به گونه ای خودکار آن ها را نادیده می گیرند. همان طور که دیگران هم کاستی هایی دارند و برای ما خیلی ناراحت کننده نیستند، پس بهتر است با خود آشتی کنیم و به جای شرم و تاسف از آن چه نتوانسته ایم، برای رسیدن به آن تا آخرین توان تلاش کنیم.

با افکار و سخنان بیهوده موجب آزار خود و دیگران نشویم؛ سخنانی که موجب تنش و استرس می شود گفتنشان روا نیست. بهتر است هر مطلب و گله و شکایتی را به زبان نیاوریم. کمی گذشت در چنین مواقعی باعث جلوگیری از جروبحث های بیهوده و اوقات تلخی های کسل کننده می شود.
با کودکان بازی کنیم؛ رفتن به دنیای کودکان خالی از لطف نیست. یادآوری دوران کودکی لحظات زیبای را برای آدم ها رقم می زند، ضمن این که دنیای کودکان دنیای شاد و زیبایی است و بد نیست گاه گاهی به آن جا سری بزنیم.

مطالب مرتبط :

هیپنوتیزم بهترین و موثر ترین درمان  
هیپنوتیزم و اثر تلقین 

58 دیدگاه ها

  1. یاسمن گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من تعریف کار شما رو از دوستم که پیشتون میومد شنیدم و خیلی راضی بود بخاطر همین با شما مشورت میکنم . آقای دکتر من دچار یک درگیری ذهنی شدم
    اگر بخوام واضح تر بگم بعلت یک بیماری معمولی که چند سال پیش درگیرش شدم و ترس عجیبی که در اون زمان بهم دست داد تا چند ماه درگیرش بودم یعنی از صبح پس از بیدار شدن تا شب هنگام خواب بی اغراق ذهنم درگیر اون افکار ه و بسیار ازعارضه اون بیماری که مربوط به غذا خوردن بوده میتریدم و غذا خوردنمو دچار اختلال کرده بود
    پس از چند ماه از سرم افتاد
    طی چند سال گذشته چند بار درگیر این حالت شدم که هر بار چندین ماه طول کشیده
    شب و روزم عذابه اقای دکتر

    این بار اخر هم پس از دوسال ارامش کاملی که داشتم دوباره بخاطر یه تحریک بسراغم اومده و از اوایل پاییز درگیر این حالتم
    ننیدونن مشکلم فوبیاس یا وسواس
    دلم میخواد به پزشک اعصاب مراجعه کنم ولی میترسم ناامیدتر بشم
    تورو خدا یه راهکاری بهم بدید از کجا شروع کنم

    ترس و نا امیدی و افکار مزاحم زندگیمو مختل کرده
    منتظر جوابتون هس

  2. آذر گفت:

    سلام.روزهاتون قشنگ
    من ادمیم که اشکم دم مشکمه اصطلاحا این عادت می خوام تغییر بدم کمکم کنین لطفا
    و اینکه در مورد نگرش بیشتر توضیح بدید ممنون میشم

    • سلام آذر خانم
      گاهی حساس و زود رنج بودن میتواند از علایم افسردگی باشد که افسردگی ها با هیپنوتیزم درمانی با تکنیکهای هیپنوتیزمی من ۱۰ تا ۱۲ جلسه قابل بهبودی است . در زمینه نگرش در رفتارهای اجتماعی باید بعرض برسانم:
      مقوله نگرش و روند شکل‌گیری آن‌، از جمله مباحث جالب روانشناسی اجتماعی است‌. نگرش‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی‌، اندیشه‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی انسان دارند‌.
      روانشناسان معتقدند که وقتی نگرش فرد را تغییر می‌دهیم‌، می‌توانیم رفتار وی را نیز تغییر دهیم‌. پس هرچه بیشتر در مورد رفتارها آگاهی داشته باشیم تغییر نگرش افراد سهل‌تر خواهد بود‌.
      چرا برخی‌ از دانش‌آموزان‌ از تکالیف‌ تربیــتی‌ پرهیز و برخی‌ دیگر از آنها استقبال‌ می‌کنند؟ چگونه‌ می‌توان‌ نگــرش‌های‌ مثــبت‌ را در کودکان‌ به‌وجود آورد؟
      ‌پاسخ‌ به‌ این‌ سوال‌ها به‌ حیطه‌ عمل‌ نگرش‌ مربوط‌ می‌شود. نگرش‌ نوعی‌ حالت‌ آمادگی‌ است‌ – تمایل‌ به‌ عمل‌ یا عکس‌العمل‌ خاصی‌ در مقابل‌ محرکی‌ خاص‌ – نگرش‌های‌ فرد غالبا راکد است‌ و تنها درصورت‌ برخورد با موضوع‌، در بیان‌ و رفتار تجلی‌ می‌کند و همه‌ چیز زندگی‌ به‌ نگرش‌های‌ فرد بستگی‌ دارد. نگرش‌ یک‌ حالت‌ روانی‌ و عصبی‌ آمادگی‌ است‌ که‌ از طریق‌ تجربه‌ سازمان‌ می‌یابد و تأثیری‌ هدایتی‌ یا پویا بر پاسخ‌های‌ فرد در برابر کلیه‌ اشیا یا موقعیت‌هایی‌ دارد که‌ به‌ آن‌ مربوط‌ می‌شود. ‌روانشناسان‌ مفهوم‌ نگرش‌ را از طریق‌ تحلیل‌ آن‌ به‌ سه‌ جزء متفاوت تقسیم کرده‌اند، این‌ اجزا عبارتند از:
      جزء شناختی‌: که‌ مربوط‌ به‌ عقیده‌های‌ گوناگون‌ و آگاهانه‌ افراد نسبت به‌ یک‌ موضوع‌ است؛
      جزء عاطفی‌ (احساس): که شامل‌ احساساتی‌ است‌ که‌ بر اثر مواجهه‌ با یک‌ موضوع در شخص‌ برانگیخته‌ شده‌ و ارزشیابی‌ او را از آن‌ موضوع‌ مشخص می‌کند؛
      جزء آمادگی‌ برای‌ عمل‌ (رفتار): که شخص‌ در برخورد با موضوع‌ موردنظر به‌گونه‌ معینی‌ رفتار می‌کند.
      ‌نگرش‌ها را نمی‌توان‌ مشاهده‌ کرد بلکه‌ از رفتار شخص‌ برداشت‌ می‌شود. نگرش‌ دارای‌ شدت‌ و جهت‌ است‌. برای‌ نمونه‌ امکان‌ دارد که‌ موضعی‌ مطلوب‌ یا نامطلوب‌ نسبت‌ به‌ مردم‌ یک‌ کشور اتخاذ کرد اما این‌ موضعگیری‌ لزوما نسبت‌ به‌ همه‌ افراد آن‌ کشور دارای‌ شدت‌ برابر نیست‌! یعنی‌ نگــرش‌ ما می‌تواند در امتــداد یک‌ بعد و در نقاط‌ مختلف‌ قرار بگیرد.
      ‌برای‌ یافتن‌ محل‌ این‌ نقاط‌، نیاز به‌ اندازه‌گیری‌ نگرش‌ها است‌ آن‌ هم‌ براساس‌ معیار و مقیاس‌ مشخص.
      ‌انسان‌ موجودی‌ است‌ اجتماعی‌ که‌ در اجتماع‌ زندگی‌ می‌کند ، با اجتماع‌ حرکت‌ می‌کند و با اجتماع به‌ رشد و بالندگی‌ می‌رسد ، انسان‌ در فراگرد تکاملی‌ زندگی‌ خود همواره‌ در معرض‌ تغییر و دگرگونی‌ است‌ این‌ دگرگونی‌ اعم‌ از اینکه‌ برای‌ او محسوس‌ و ملموس‌ باشد یا نباشد با الگوهای‌ شناختی‌ خود او ممکن‌ است‌ انجام‌ گیرد. همه‌ فرایندهای‌ جامعه‌پذیری‌ که علم‌ و تربیت‌ بخش‌ عمده‌ای‌ از آن‌ است‌ دربرگیرنده‌ فرایندی‌ پیوسته‌ از شکل‌ و تغییر دادن‌ نگرش‌ است . در منطقی‌ رسمی‌تر فعالیت های‌ تبلیغی و مبارزه‌ انتخاباتی به‌ روشنی‌ به‌عنوان‌ کوشش‌های‌ آشکار در تأثیرگذاری‌ بر نگرش‌ها به ‌شمار می‌آیند.
      ایده‌ مرکزی‌ همه‌ این‌ فعالیت‌ها آن‌ است‌ که محاوره‌ – عمدتا کلامی‌ و بصری‌ – می‌تواند همچون‌ وسیله‌ای‌ برای‌ تغییر نگرش‌ بهینه‌ باشد.
      ‌محرک‌هایی‌ که‌ در اطراف‌ ما هستند گاهی‌ از محیط‌ پیرامون‌ و نزدیک‌ حاصل‌ می‌شوند و گاهی‌ از محیط‌ فراگیرتر، بعد از اینکه‌ تحولاتی‌ درون محرک‌ ایجاد شد جزو ادراک‌ شخصی‌ فرد می‌شود ولی‌ افراد همه‌ محرک‌ها را می‌پذیرند و آنهایی‌ را که‌ می‌پذیرند بعد از پردازش‌ تبدیل‌ به‌ نگرش‌ می‌کنند. این‌ نگرش‌ روی‌ عواطف‌ و شناخت‌ ما تأثیر می‌گذارد و باعث‌ بروز رفتار در فرد می‌شود. ‌برای‌ تغییر نگرش‌ باید به‌ متغیرهایی‌ توجه‌ کرد؛ از جمله‌ به‌ ویژگی‌های‌ منبع‌ محاوره‌ و عمدتا اعتبار، تخصص‌ و امین‌بودن‌ او، خود محاوره‌ و ویژگی‌های‌ شرکت‌کنندگان‌ که‌ دربرگیرنده‌ متغیرهایی‌ مانند هوش، ویژگی‌های‌ شخصیت‌ و میزان بر‌ انگیختگی‌ می‌شود.
      در تحول و دگرگون‌ کردن‌ نگرش‌ها باید به‌نظریه‌ سه‌‌مرحله‌ای‌ کورت‌ لوین‌ دانشمند علم ارتباطات توجه کرد:
      ۱- انجماد زدایی
      لوین‌ معتقد است‌ وقتی‌ که‌ نگرشی‌ در جامعه‌ شکل‌ گرفت‌ قاعدتاً تحت‌ تأثیر چند فشار است. یک‌ دسته‌ فشارهایی‌ هستند که‌ قصد دارند نگرش‌ را تغییر دهند و دسته‌ دیگر قصد دارند آن‌ را محکم‌تر جلوه‌ دهند (از آن‌ به‌عنوان‌ تحلیل‌ میدان‌ نبرد یاد شده) . هر نگرش‌ یک‌ حالت‌ حاد یا یک‌ باسیل‌ دارد که‌ گاه‌ به ‌دور خود پوسته‌ محکمی‌ می‌بندد و با آن‌ پوسته‌ محکم‌ می‌خواهد از خود محافظت‌ کند یعنی‌ در برخورد با نگــرش‌ اول‌ باید پوسته‌ آن‌را شکافت. کورت‌ لوین‌ معتقد است‌ در این‌ مرحله‌ ما باید انجمادزدایی‌ کنیم ؛ یعنی‌ در واقع‌ اول‌ چفت‌ و بست‌ها را بگشاییم و برای‌ گشودن‌ بست‌ها باید ۲ کار انجام‌ دهیم‌ ؛ اول ، اطلاع‌رسانی‌ و دوم‌ شیوه‌های‌ اغنایی‌ که‌ اینها هردو از رسالت‌های‌ ارتباطات‌ هستند.
      ۲- جایگزینی
      رسانه‌ به‌ سرعت‌ بر ذهن‌ افراد اثر می‌گذارد و آن‌ را دگرگون‌ می‌کند که‌ در این‌ میدان‌ نبرد، رسانه‌ به‌صورت‌ یک‌ قدرت‌ نسبتا‌ قوی‌ در جهت‌ بقیه‌ قدرت‌هایی‌ که‌ باید نگرش‌ را تغییر بدهند وارد عمل‌ می‌شود و کار خود را انجام‌ می‌دهد. یکی‌ از دشواری‌هایی‌ که‌ در عمل‌ برنامه‌ریزی‌ کشورهای‌ جهان‌‌سوم‌ به‌ویژه‌ در ابعاد تغییرات‌ فرهنگی‌ با آن‌ مواجه‌ می‌شویم، وجود شکافی‌ بین‌ این‌ دو مرحله‌ است؛ یعنی‌ ممکن‌ است‌ ضربه‌ اول‌ را خیلی‌ خوب‌ وارد کنیم‌ و تغییر نگرش‌ جدید به‌ درستی‌ جایگزین‌ نشود دوباره‌ احتمال‌ برگشت‌ به‌ نگرش‌ قبلی‌ بسیار خواهد بود. اینجاست‌ که‌ می‌خواهیم‌ عملی‌ را انجام‌ بدهیم‌ که‌ با تغییر نگرش‌ هماهنگی‌ و توازن‌ داشته‌ باشد، اگر این‌ کار به‌ درستی‌ انجام‌ گیرد، هراندازه‌ غیرمستقیم‌تر باشد احتمال‌ موفقیت‌ بیشتر خواهد بود . بعضی‌ مواقع‌ می‌بینیم‌ که‌ نگرش‌ تغییر کرده‌ و زمان‌ عمل‌ فرارسیده‌ است‌ در این‌ حالت‌ هر قدر عمل‌ با شیوه‌‌های‌ حساب‌ شده‌ و دقیق‌ و غیرمستقیم‌ صورت‌ بگیرد بیشتر مؤثر واقع می‌شود.
      ۳ – انجماد مجدد
      نگرش‌ها همیشه‌ حالت‌ ارتجاعی‌ و بازگشت‌پذیر دارند پس‌ برای‌ اینکه‌ حالت‌ برگشت‌پذیری‌ را کم‌ کنیم‌ باید به‌ نگرش‌ به‌وجود آمده‌ چفت‌ و بست‌ بزنیم‌ تا مجددا به‌ نگرش‌ اول‌ برنگردد. در اینجـا نقـش‌ رســــانه‌ دوبـاره‌ اهمیت‌ پیدا می‌کند، رســـانه‌ می‌تواند این‌ کار چفت‌ و بست‌زدن‌ به‌ نگـرش‌هـا را با ‌سرعت بالا انجام‌ دهد .
      ‌پیامد تغییر نگرش، تغییر در نوع‌ سازگاری‌ یا ناسازگاری، سمبل‌ها ، الگوها و ارزش‌های‌ فرد است‌ که‌ به‌طور کلی‌ به ‌شکل‌ زیر بیان‌ می ‌شود:
      تغیــیر در نگـرش منجر می‌شود به تغیــیر در نـوع‌ سـازگاری‌ و یــا ناسازگاری که این نیز به نوبه خود منجر می‌شود به ارتبـاط‌ تغیـیر در سمبل‌ها و متحول‌‌شدن‌ الگوها که نتیجه‌اش تغییر در قضاوت‌ها و ارزش‌هاست . ‌در مجموع‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ نگرش، برخاسته‌ از فرهنگ‌ مادی‌ و معنوی‌ جامعه، خانواده، ارزش‌ها و آرمان‌هاست. نگــرش‌ها مجموعه‌‌ پیچیده‌ای‌ است‌ و ممکن‌ است‌ اجزای‌ متشکل‌ آن‌ عاطفی‌ یا رفتاری‌ باشد . نگــرش‌ها از محرک‌هایی‌ که‌ در پیرامون‌ ما قرار دارند شکل‌ می‌گیرند و پس‌ از تشکیل، ‌ بر عواطف‌ و احساسات‌ و شناخت‌ ما اثر می‌گذارد.
      از آنجا که‌ نگــرش‌ منشأ کلیه‌ رفتارهای‌ فردی‌ و اجتماعی‌ است‌ ناگزیریم برای‌ دگرگون‌ کردن‌ نگرش‌ها ابتدا آنها را بشناسیم.
      تفاوت نگرش با ارزش، عقیده و علاقه
      ارزش‌ها ، هدف‌هایی گسترده‌تر و انتزاعی‌ترند و غالبا فاقد شیء یا موضوع مشخص یا نقطه ارجاع‌اند. شجاعت، زیبایی و آزادی ارزش‌اند و به عنوان معیاری برای قضاوت به حساب می‌آیند که شخص از آنها برای تصمیم‌گیری بهره می‌برد و از آن طریق نگرش‌های خاصی را در خود ایجاد می‌کند.
      عقیده نیز چیزی است که شخص بر مبنای واقعیات مورد قبول خود درست می‌پندارد. بدین‌سان عقاید دو نوع هستند: برخی عقاید عاری از هیجان و شور است مثل اعتقاد به اینکه کمربند ایمنی در جلوگیری از آسیب سانحه اتومبیل مفید است. اما دسته‌ای از عقاید علاوه بر یک جزء ارزشی دارای جزء هیجانی هم هستند که نگرش خوانده می‌شوند؛ مثلا اعتقاد به اینکه مردم فلان شهر خسیس هستند؛ علاوه بر اینکه ارزشی است، توام با هیجان است.
      اما نگرش و علاقه هر دو به دوست داشتن و دوست نداشتن مربوط می‌شوند، هر دو می‌توانند به ترجیح دادن‌ها در مورد فعالیت‌ها، نهادهای اجتماعی یا گروه‌ها مربوط باشد و هردو شامل احساس‌های شخصی نسبت به یک شیء یا نهاد اجتماعی یا گروه تصور می‌شود و علایق، احساس فرد نسبت به یک فعالیت است.
      تغییر رفتار پیامد تغییر نگرش‌ها
      نگرش و رفتار در زندگی روزمره ما با یکدیگر در هم تنیده شده‌اند. تغییر نگرش‌ها می‌تواند منجر به تغییراتی در رفتار شود و به عکس، تغییر در رفتار می‌تواند بر نگرش‌های فرد تأثیر گذارد. مشورت و رایزنی، حربه‌های سیاسی و دیگر روش‌های متقاعد‌سازی‌ بر این مبنا ساخته شده‌اند که رفتار افراد پیرو نگرش‌های آنهاست و نگرش‌ها می‌توانند تحت تأثیر پیام مناسبی که به روش درستی فرستاده می‌شود، قرارگیرند. ارتباط میان نگرش و رفتار به طور گسترده‌ای در حوزه روانشناسی اجتماعی و علوم رفتاری مورد تحقیق قرار گرفته است.
      هر چه روانشناسان بیشتر بتوانند ارتباط میان نگرش و رفتار و عواملی که این دو را تحت تأثیر قرار می‌دهند درک نمایند، بهتر می‌توانند اختلال‌های روانی را درمان کنند. بنابراین یکی از راه‌های تغییر رفتار مطالعه نگرش‌های افراد و تغییر آن نگرش‌هاست.
      شناخت و تغیــیر نگرش های منفی دانش‌آموزان نسبت به دروس مدرسه به‌ویژه دروسی مانند ریاضیات و علوم تجربی، یکی از روش‌های مؤثر برای افزایش و بالا بردن عملکرد تحصیلی آنان و در نتیجه موفقیت تحصیلی و افزایش احترام به نفس آنهاست. احترام به نفس بالای حاصل از موفقیت تحصیلی خود می‌تواند به ایجاد یک نگرش مثبت و سودمند نسبت به امور تحصیلی و درس خواندن بشود.
      تغییر رفتار به‌منظور تغییر نگرش‌ها
      در سال۱۹۵۵، جورج کلی روانشناسی خود را تحت عنوان سازه‌های شخصی معرفی کرد. سازه شخصی کلی براساس این ایده قرار گرفته بود که فرد از منظر دسته‌ای از عقاید قبلی خود درباره جهان به آن می‌نگرد (یعنی سازه‌ها). این سازه‌ها همچنان‌که فرد در معرض موقعیت‌های جدید و متفاوت قرار می‌گیرد تغییر یافته و با آن موقعیت‌ها سازگار می‌شوند‌. ایده اساسی موجود در تئوری کلی این است که افراد می توانند به جست‌وجوی تجربیات تازه پرداخته و با تمرین، آن تجربیات رفتارهای تازه‌ای را به‌منظور ایجاد تغییر در نگــرش‌هایشان نسبت به جهان پیرامون، در خود به‌وجود آورند.
      بر همین اساس جورج کلی توصیه می‌کرد که درمان گران بیماران خود را به تلاش در جست‌وجوی رفتارهای جدید و راهبردهای مقابله با مشکل تشویق کنند. او و همکارانشان موارد فراوانی را گزارش کرده‌اند که در آن بیماران الگوهای رفتارهای جدید و مؤثری را در خود به‌وجود آورده و متعاقب آن نگرش‌هایشان تغییر یافته است. در مواردی که رفتار با نگرش‌ها هماهنگ نیست، گاهی اوقات علت آن فشار اجتماعی یا فشار ناشی از همسالان است. افراد بزرگسال عموما از نگرش‌های تثبیت شده خود تبعیت می‌کنند، در حالی‌که در کودکان نگرش‌ها اغلب به وسیله مشاهده رفتار دیگران به‌ویژه والدین شکل می‌گیرد.

  3. mina گفت:

    سلام دکتر خسته نباشین. به توصیه یکی از دوستای خوبم که مرکزتون رو به من معرفی کردن برای کسانی که توان مالی ندارند هم راهی هست که بتونن از هیپنوتیزم کمک بگیرن؟

  4. هریوا امین گفت:

    درود
    آقای دکتر وقت بخیر
    برای درمان استرس و اضطراب و کم رویی راهی وجود داره ؟ یعنی اینکه ۱۰۰ درصد امیدوار باشم که مشکل من برطرف بشه ؟
    من افغانستان زندگی میکنم. فقط میتونم برای یک ماه بیام ایران ، یک ماه زمان کافی برای درمان هست یا خیر ؟
    اینکه جلوی جمع بتونم راحت حرف بزنم و صدام نلرزه و سرخ نشم ، برام غیر قابل باور شده ، گاهی نا امید میشم از خودم و از همه چی.. ممنون میشم کمک کنید
    با سپاس

    • سلام هریوا امین عزیز
      بله استرس و اضطراب جزء درمانهای بسیار موفق هیپنوتیزمی هست که با ۸ جلسه هیپنوتیزم درمانی قابل بر طرف شدن هست . در برنامه درمانی شما بگونه ای زمان بندی انجام می شود که طی دوره ای که در ایران هستید درمان شما به پایان برسد. موفق و سلامت باشید.

  5. سعید گفت:

    سلام بنده معلم و کارشناس ارشد روانشناسی هستم اما متاسفانه با وجود مطالعه مقالات زیاد و دانستنی هایی علمی در حد تئوریک، از نظر کاربردی هیچ دردی نخورده…مشکل من اینه که در جمع استرس دارم و تا حالا با وجود دعوتهای زیادی که از طرف انجمنها و مدیران مدارس ازمن به عمل آورده اند،از رفتن به جمعهای با تعداد زیاد نرفته ام-دروان کارشناسی اینجور نبوده ام و خیلی راحتر از الان کنفرانس میدادم و از جمع لذت میبردم…چندسال سابقه تدریس دانشگاه آزاد رو دارم اما حتی جمعهای ۲۰ تا ۴۰ نفره هم چند دقیقه اول به زحمت خودمو جمع کرده ام اما در ادامه بسیار مسلط بوده ام…..بعضی وقتها اینقد استرس داشته ام که سریع مکان رو ترک کرده ام…خیلی دوست دارم سخنور خوبی باشم و به آرزوی قلبیم برسم….آیا هیپنوتیزم بیدار میتونه منو به آرزوم برسونه؟ تقریبا چند جلسه طول میکشه؟ واسه این میپرسم چون در شهرستانی مرزی ساکن هستم و میخوام ببینم چقد زمان میبره. با تشکر

    • سلام سعید جان
      بله با هیپنوتیزم طی ۸ جلسه هیپنوتراپی بیماری شما که حضور در جمع هست و از گروه فوبیا و از اختلالات اضطرابی است قابل درمان است . آرزوی قلبی شما دور از انتظار نیست و با درمان هیپنوتیزمی انشاالله به آن خواهید رسید. لازم به توضیح هست که مراجعین من از سراسر کشور و حتی بعضا از دیگر کشورها هستند و بخوبی از برکات درمان هیپنوتیزمی بهره برده اند. از نظر زمانبری نیز باید بعرض برسانم که بستگی به تنظیم نوبتهای شما توسط خودتان دارد . به استثنای جلسات اولیه که میتواند پشت سر هم باشد از زمانی که به شما تمریناتی داده می شود نیاز هست طی ۵ تا ۱۵ روز نسبت به تمرینات اقدام کنید. گاهی تحت شرایطی فشرده سازی تمرینات هم امکان پذیر هست که در روند درمان به اطلاع مراجعه کننده میرسانم. موفق و سربلند باشید.

  6. فاطمه گفت:

    با سلام من حدود ۱۰ ساله که با بیماری اضطراب درگیر هستم به حدی که تمام قرصهای اعصاب رو تجربه کردم در حال حاظر سرترالین ۵۰ میخورم اگه واقعا با هیپنوتیزم خوب میشم حاظرم انجام بدم دوستان کمکم کنید خیلی داغونم

    • سلام فاطمه خانم
      با هیپنوتیزم اضطرابها قابل درمان و کنترل هستند. چنانچه دارو درمانی در شما تاثیر کمی دارد میتوانید از راههای غیر دارویی از جمله هیپنوتیزم درمانی نسبت به درمان خود اقدام نمایید. ضمنا در نظر داشته باشید که سرتالین (Sertraline) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، اختلال هراس، فوبیای اجتماعی، اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی و اختلال استرس پس از سانحه پذیرفته شده‌ است. سرترالین از طریق جلوگیری از جذب مجدد سروتونین توسط گیرنده‌های عصبی پس سیناپسی و بالابردن غلظت سروتونین در دستگاه عصبی مرکزی است. سرترالین هم‌چنین به میزان کمی از جذب مجدد دوپامین جلوگیری می‌کند (حدود ۱٪ قدرت جلوگیری از جذب سروتونین آن) و تا حدی نیز وقفه‌دهنده گیرنده‌های آلفای آدرنالین است (حدود ۱٪ تا ۱۰٪ قدرت جلوگیری از جذب سروتونین آن).

      فرمول شیمیایی سرترالین C17H17Cl2N است. نیمه عمر آن بین ۱۳ تا ۴۵ ساعت و در زنان حدود ۱٫۵ برابر بیش از مردان است. غلظت آن در پلاسمای خون پس از ۴ تا ۶ ساعت به حداکثر می‌رسد و درصد وابستگی آن به پروتئین پلاسمای خون حدود ۹۹٪ است.

      این گروه دارویی می‌تواند تا حدودی موجب بهبود اشتها و خواب و بهبود انگیزه فرد برای کارهای روزمره فرد گردد. داروی سرتالین از راه خوراکی جذب شده و از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌شود.
      این دارو می‌تواند برای جنین مضر باشد. مصرف این دارو در دوران بارداری می‌تواند باعث مشکلات بسیار جدی ریوی در نوزاد شود. در دوره مصرف این دارو توصیه می‌شود از روش‌های مطمئن پیشگیری از بارداری استفاده کنید و در صورتی که در دوره مصرف سرترالین متوجه شدید که باردار هستید سریعاً به پزشک مراجعه کرده و از قطع ناگهانی و بدون تجویز پزشک خودداری کنید. مصرف این دارو در دوران بارداری می‌تواند علائم افسردگی شما را تشدید کرده و باعث بروز افسردگی شدید بعد از زایمان شود .
      از عوارض جانبی این دارو میتوان کاهش تمایلات جنسی، تأخیر در انزال، خونریزیهای غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، آکاتزیا (عدم تحمل وضعیت نشسته)، بزرگی و احساس کشیدگی پستان یا ترشح شیر در خانمها، عوارض اکستراپیرامیدال (اختلالات حرکات عضلانی)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی و بی‌اراده خلق، تپش قلب، راش پوستی، احساس خارش در پوست را نام برد.

      توجه : سرترالین خواب آور است و می تواند تمرکز شما را دچار اختلال کند . بعد از مصرف این دارو از رانندگی و کارهایی که به تمرکز حواس زیاد نیاز دارد خودداری کنید .

  7. مهدی گفت:

    سلام
    من جدیدا در کارم خیلی استرس دارم یعنی موقعی که ارباب رجوع زیاد باشن
    گاهی وقتا حتی زمانی که هیچ ارباب رجوعی ندارم نیز بیخود اضطراب و استرس دارم که باعث میشه سردرد بگیرم
    برای درمان باید به چه دکتری مراجعه کنم
    من تو شهرستانم اگه بخوام از خدمات شما استفاده کنم باید چیکار کنم؟
    ممنون

    • سلام مهدی جان
      اضطراب و استرس، هم بشکل دارویی ( از طریق روانپزشک ) و هم بدون دارو قابل برطرف شدن هست . یکی از بهترین روشهای درمان بدون دارو هیپنوتراپی یا همان هیپنوتیزم درمانی است که با ۷ تا ۸ جلسه انجام می شود . مراجعینم از سراسر کشور مراجعه میکنند و با تعیین وقت ویزیت در زمان مقرر می ایند و درمان ادامه پیدا می کند در صورت تمایل به درمان لطفا با شماره های مطب تماس بگیرید. متشکرم موفق باشید.

  8. محسن مهران گفت:

    سلام اقای دکتر امیدوارم حالتون خوب باشه من از زابل هستم همسرم بسیار استرسی و عصبی هست همچنین وسواس داره.من دوساله ازدواج کردم تورو خدا بهمون کمک کنید اینجا امکانات و دکتر خوبی نداره خواهش میکنم برامون ی وقتی بذارید بیام تهران.ممنون میشم بهم جواب بدبد

    • سلام محسن مهران عزیز
      دست شما را از راه دور صمیمانه میفشارم و هر خدمتی از من ساخته باشد دریغ نخواهم کرد. دوست عزیز بیماری وسواس با تکنیکهای هیپنوتیزمی من به ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمان نیاز دارد. لطفا با مطب تماس بگیرید تا نوبت ویزیت برایتان گذاشته شود.

  9. AmirIIIZ97 گفت:

    سلام آقای دکتر قبل از هر چیز بگم چه سایت پر محتوایی دارید ممنون از زحمتی که میکشید و این اطلاعات خوبو در اختیار میزارید مدت هاست دنبال چنین سایتی می گشتم
    من فک می کنم یه بیماری دارم وقتی می خوام یه چیزی بخونم یا به حرف های روزمره گوش بدم همزمان یه جور حس منفی به وجود میاد که باعث میشه سرعت خواندن و تفهیم مطلب تا چند برابر کندتر بشه اسم سعی کردم این حس فراموش کنم هر از گاهی سراغم میاد
    انگار یه ویروسه که دائما داره فضای ذهن رو بیخودی اشغال می کنه
    تو بد شرایطی گیر افتادم

    • سلام امیر عزیز
      ممنون از اینکه سایت مورد توجه و علاقه شما و مردم عزیزمان واقع گردیده است.
      بنظر میرسد در ابتدای شروع یک وسواس فکری باشید. اگراینگونه فکر میکنید که “من بسیار منظم و مرتب هستم و همه چیز را مطابق با یک روال خاصی می‌پسندم، اما این خصیصه‌ی من ترجیح شخصی‌ام است.”این وسواس نیست . وسواس زمانی وارد میدان می‌شود که ترجیح تبدیل به اجبار شود: افرادی از یک میز کار مرتب لذت می‌برند و معتقدند که مفید است، در حالی که افراد مبتلا به OCD ممکن است نخواهند که میزشان را مرتب کنند اما به منظور از بین بردن اضطراب، احساس می‌کنند که باید این کار را بکنند.
      ترس از خشونت از نشانه های وسواس فکری عملی است. همه‌ی آدم‌ها افکار زودگذری در مورد احتمال خشونت دیدن یا بروز سایر بداقبالی‌ها دارند. تحقیقات نشان می‌دهند که هرچه بیش‌تر برای جلوگیری از چنین افکاری تلاش کنید، آنها بیش‌تر در سرمان رژه می‌روند – و این به ویژه در مورد افراد مبتلا به OCD درست به نظر می‌رسد. افراد دارای وسواس، ممکن است بیش‌تر از بقیه برای سرکوب این افکار تلاش کنند. یا ممکن است نسبت به آنها واکنش شدیدتری نشان بدهند چون می‌دانند که این افکار قابل قبول نیستند.”
      چه زمانی برای کمک گرفتن از یک متخصص اقدام کنیم: مهم است که تشخیص بدهیم همه‌ی ما گاهگاهی ممکن است مورد هجوم افکار ناخوشایند قرار بگیریم. اما این می‌تواند نشانه‌ی اختلال وسواس فکری عملی باشد اگر به عنوان مثال فکر این‌که ممکن است مورد زورگیری قرار بگیرید، مانع از این شود که شما به پارک بروید، یا اگر نگرانی برای مادرتان باعث شود که چندین و چند بار در روز با او تماس بگیرید اینها علامت های وسواس است. درمان وسواس اگر چه کمی سخت است اما امکان پذیر است و نباید از درمان نامید بود. درمان وسواس با هیپنوتیزم درمانی که انجام میدهم و با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم با ۱۲ تا ۱۴ جلسه قابل بهبودی است. موفق باشید.

  10. زهرا گفت:

    سلام من تازه با سایت خوب و این مطلب اشنا شدم. چطور میتونم با استرس واظطرابم مقابله کنم چند سالی هستدارو میخورم خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنونم در شهرستان زندگی میکنم سرترالین . پرانول ونورتریپتیلین میخورم ممنون میشم کمکم کنین

    • سلام زهرا خانم
      غیر از روش دارویی برای درمان استرس و اضطراب هیپنوتیزم درمانی گزینه خوب و موثری هست . اضطرابها با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم با ۸ جلسه قابل درمان است. جهت تعیین نوبت با مطب با شماره ۴۴۲۹۵۵۹۶ تماس بگیرید. موفق و سلامت باشید.

  11. محمدرضا گفت:

    با عرض سلام. یه راهنمایی از آقای دکتر حریری میخام.
    من حدود ۱۰ ساله که افسردگی و اضطراب دارم .تحت نظرم دارو میخورم ولی چند روز خوبم چند روز داغون.چیکار باید کنم. متشکرم

    • سلام محمد رضا جان
      اگر تمایل دارید درمان داریی خود را ادامه دهید با روانپزشکتان مشکل را مطرح کنید تا نسبت به داروهایتان اگر لازم باشد تجدید نظر کنند. اما اگر تمایل دارید درمان غیر دارویی را تجربه کنید یکی از راههای درمان غیر دارویی هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی جهت افسردگی ها و اضطرابها هست . با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم حدود ۱۲ تا ۱۴ جلسه افسردگی همراه با اضطراب قابل درمان است. سلامت و شادکام باشید.

  12. کریم گفت:

    سلام حدود ۱۰سال است که در اثر زندگی گذشته و پیشامد های نا خوشایندش دچار اظطراب و ترس شدیدی شدم که به اصطلاح شما بیماری پانیک تعبیر می گردد با کوچکترین مساله وپیشامد نا خوشایند دچار آشفتگی و اظطراب می گردم گاهی فکر می کنم دچار سکته ی قلبی و مغزی می شوم و خانواده ام (زن ودخترانم ) بدون من دچار مشکلات خواهند شد و کسی غیر از من ندارند که ساپورت شوند همین امر بسیار آزارم می دهد سعی می کنم خود را بدون قرص کنترل نمایم و در مواقع شدید پراپرانول ۲۰ یا الپرازولام ۱استفاده نمایم ولی به هرحال این وضعیت زندگیم را تحت الشعاع قرارداده و طعم شیرین زندگی با زن ودخترانم را از من زودوده است

    سوال : چگونه می توانم به حال ایده ال گذشته دست یابم و بهبود یابم ……با تشکررررررر

    • سلام کریم جان
      انشاالله داروهای خود را تحت نظر پزشک مصرف میکنید. بیماری پانیک بجز درمان دارویی ، بدون دارو از طریق هیپنوتیزم درمانی با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم با ۸ جلسه قابل درمان است. همچنان که در طول سالهایی که در خدمت مردم هستم بسیار بیماران مشابه شما درمان شده اند و از برکات هیپنوتیزم درمانی بهره برده اند. سلامتی و شادکامی برایتان خواهانم.

  13. هما گفت:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بپرسم برای درمان ocd میشه از هیپنوتیزم استفاده کرد واقعا این مشکل منو از زندگی انداخته حتی دارو درمانی ام جواب نداد با تشکر

  14. امیر گفت:

    سلام دکتر مادر من ۲۰ ساله دارو مصرف میکنه برای اضطراب و دلشوره چند هفتس حالش خیلی خیلی بده و بیتابی میکنه۴ جلسه شک الکتریکی رفته ولی فرقی نکرده چیکار کنیم دکتر

  15. الف سین گفت:

    سلام. میخواستم بدونم بوده مواردی که با هیپنوتیزم درمان نشده باشن؟ من خودم از سخنرانی کردن و صحبت در جمع به شدت میترسم و هیجانزده میشم میخوام بدونم ممکنه با هیپنوتراپی جواب نگیرم؟ اصلا همچین مواردی بوده؟

    • سلام الف سین عزیز
      بله ممکن است برخی از افراد بواسطه شرایط خاص نتوانند از هیپنوتیزم بهره ببرند. نحوه درمان من به این گونه است که در جلسه اول نیم ساعت به شرح حال مراجعه کننده می پردازم تا مشکل فرد بصورت اساسی بررسی گردد تا در صورتیکه این درمان برای او کار ساز نباشد بیهوده وقت تلف نکند و اقدام جهت درمان موثر داشته باشد.
      اینکه از سخنرانی در جمع می ترسید یکی از عواملش میتواند مربوط به ترسهای اجتماعی باشد که زیر مجموعه اختلالات اضطرابی است که با هیپنوتیزم قابل درمان است و با تکنیکهای هیپنوتیزمی که بکار میبرم نیاز به ۸ جلسه درمان است. حداقل در هفته با ۵ تا ۶ مورد اینچنینی به مطب مراجعه میکنند که درمان موفقی نیز دارند. سلامت شادکام باشید.

  16. افشین گفت:

    سلام
    میخواستم راهنمائی بفرمائید عدم پشتکار و انگیزه با روش هیپنوتیزم قابل رفع هست ؟؟
    در صورت مثبت بودن جواب ، این فرایند نیاز به چند جلسه داره ؟

    • سلام افشین جان
      گاهی عدم پشتکار و انگیزه بر می گردد به علائم افسردگیها . معمولا با شرح حالی که از بیمار گرفته می شود تشخیص بیماری و یا اختلال مشخص می گردد. اگر مشکل شما افسردگی باشد با ۱۰ تا ۱۲ جلسه هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی به روش من قابل درمان است . جهت اطلاعات بیشتر لطفا با مطب تماس بگیرید. موفق و موید باشید.

  17. مرتضی گفت:

    سلام
    هیپنوتیزم میتونه در درمان پانیک هم موثر باشه؟

  18. منصور گفت:

    سلام جناب
    سوالی خدمت تون عرض کنم
    آیا با هیپنوتیزم میتوان درد ها سطحی و عمیق را برای دایم از بین برد؟و در اینکه با هیپنوتیزم میتوان ترس از درگیری منظورم رقابت های رزمی است را از بین برد
    ممنون

    • سلام منصور عزیز
      دردها از جمله علاماتی هستند که به فرد هشدار میدهند که اشکالی در بدن بوجود آمده است که نسبت به شناسایی مشکل و رفع آن بایداقدام لازم صورت بگیرد . در برخی شرایط دردها ناشی از شرایط اضطرابی است که قابلیت برطرف شدن با هیپنوتیزم وجود دارد . همچنین ترسهای ناشی از رقابتهای رزمی قابل بر طرف شدن با این روش درمانی وجود دارد. موفق باشید.

  19. ابوالفضل گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید من دانش اموز پیش دانشگاهی هستم چندوقتیه دچار استرس و تپش قلب و بدخوابی شدم دکتر بنظرتون راه چاره چیه؟

    • سلام ابوالفضل جان
      یکی از راههای درمان بدون دارو برای درمان اضطراب و استرس و همچنین اختلالات خواب ، درمانهای هیپنوتیزمی یا هیپنوتراپی است . جهت تعیین وقت درمان میتوانید با شماره های مطب ۴۴۲۹۵۵۹۷ و ۴۴۲۹۵۵۹۶ بین ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب تماس بگیرید . موفق و سر افراز باشید.

  20. Azhin گفت:

    سلام چقدر زمان میبرد تا با هیبنوتیزم به مشکلات خاطمه بدهیم

  21. فرهاد گفت:

    با سلام
    واقعا از خودم خستم از استرس هام از اضطراب های درونم
    میخوام گواهینامه بگیرم چند ساله از استرس و اضطراب نمیتونم آقای دکتر خواهشا کمکم کن چی کار کنم

    • سلام فرهاد جان
      اضطراب در پس هر تجربه ناخوشایند و هر آرزو و هر شکست و ناکامی و هر حسادت و نفرتی کمین میکند و به ذهن آدمی راه می یابد . در آنجا رشد میکند و به شکلهای گونا گون در آمده روح و تن آدمی را می آزارد و وقتی بروز می کند نامهای مختلفی می گیرد : دلشوره ، بی خوابی ، کابوس های شبانه ، طپش قلب ، فراموشی ، عدم تمرکز ، وسواس ، حملات پانیک ( وحشت ) ، فوبیا ( هراسهای بیمار گونه ) کمبود حافظه ، افت تحصیلی ، میگرن ، زخم معده ، فشار خون عصبی ، سردردهای تنشی ، فلج عصبی ، کری عصبی ، ناخن جویدن ، مو کندن ، سیگار کشیدن ، اعتیاد ، بیماریهای روان تنی ، سرطان و هفتاد رنگ دیگر ….
      شیشه غم را نکوبی گر به سنگ ، هفت رنگش می شود هفتاد رنگ …..
      هیپنوتیزم درمانی به شما کمک میکند که از این اضطراب و استرس رهایی پیدا کنید و حتی میتواند ترسهای ناشناخته ای که در رانندگی دارید را برطرف و موفق به اخذ گواهینامه شوید. سلامت و شادکام باشید.

  22. مهرآسا گفت:

    سلام آقای دکتر مهرآسا هستم حدود هشت جلسه رو خدمت شما سپری کردم اضطرابهام در حال حاضر از بین رفتن و خیلی خوب هستآم اما سوالی داشتم ایا باید تمرینات را همچنان ادامه بدهم یا احتیاجی نیست

  23. مرتضی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    از خدمتون سوالی داشتم در صورت امکان جواب بدین، آیا با هپنوتیزم میشه کم رویی و استرس ناشی از افکار بهم ریخته رو درمان کرد؟

    • سلام مرتضی جان
      بله با درمانهای هیپنوتیزمی میتوان کم رویی ، استرس و وسواس فکری را درمان کرد. لیکن در ابتدا لازم است شرح حال دقیقتری از شما گرفته شود تا مشکل یا بیماری شما برررسی و سپس اظهار نظر کرد. همواره سلامت و موفق باشید.

  24. شیدا گفت:

    استاد خیلی دوستون دارم امیدوارم همیشه سلامت و. از لحظه لحظه ی زندگیتون. لذت ببرید خدا چقدر منو دوست داره که با سایت شما امروز آشنا شدم. من فقط مطالب شما رو خوندم انقدر الآن حالم خوبه خدایا شکرت

  25. الهه گفت:

    سلام
    ازشما تشکرمیکنم مطالب زیبا ومفید بودند
    اارزوی توفیق براتون دارم.

  26. احمد گفت:

    با سلام استاد واقعا عالی بود.مرسی از اینکه به زندگیم امید دادین
    میخوام اگه خدا بخواد به حضورتون برسم
    متشکرم ، ممنون

  27. سونیا گفت:

    یه سوال دیگه میخواستم بدونم کسی که ایا کسی که میتونه خود هیپنوتیزم و انجام بده میتونه دیگران و هم هیپنوتیزم کنه

    • سلام سونیای عزیز
      افراد مختلف شاید بتوانند هم خود هیپنوتیزم کنند و یا در اثر مهارتهای بسیار بتوانند دیگری را هم هیپنوتیزم کنند اما جهت درمان بیماریها با روش هیپنوتیزم درمانی فقط پزشک و متخصصین پزشکی که دوره های تخصصی هیپنوتراپی را در مراکز مجاز گذرانده اند، صلاحیت درمان دارند. موفق و موید باشید.

  28. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید یه سوالی داشتم من خواهری دارم که کلاس پنجم دبستانه و تازه متوجه شدیم از بچگی دچار بیماری (نگاتیویسم)بوده کارایی غیر معمول توی مدرسه انجام میداد مثلا حدود یک سال معلما هر کاریش کردند که روی صندلی بشینه ننشد و ۵ ساعت مدرسش رو پا میاسیتاد مرابطش والی با من خیلی بهتره از کل خانوادمه وقتی رو پام نشوندمش واروم اروم ازش سوال کردم متوجه شدم که برعکس ادما اشتباهی فکر میکنه بهش گفتم چرا تو مدرسه نمیشینی گفت میترسم گفتم از چی گفت اگه من بشینم بچه ها میگن نگاش کن این چرا اینطوریه چرا اینطوری نشسته در واقع هم به صورت عجیبی نمیشینه و مثل همه میشینه وقتی که درسش و خودم ازش میپرسم کاملا بلده ولی وقتی میره مدرسه دستپاچه میشه و سوالات و اشتباهی جواب میده یا ۹ میگیره یا ۰از این قبیل نمره ها ولی وقتی خودم رفتم مدرسشون و همون برگه امتحان و از معلمشون گرفتم همه رو درست جواب داد حتی وقتی هم تو رستوران یا مهمونی میریم میزنه زیر گریه و بدجور لرزه ای تو تنش میوفته و تازگیا چند بارم غش کرده العانم تحت درمانه ولی دکترش براش عقب موندگی ذهنی نزده میخواستم اگر م یشه یکم در مورد این بیماری توضیح بدید و اگر ممکن باشه بگید که ایا از طریق هیپنو تراپی منفی بافیش و رفع کرد دو روزم تو بیمارستان بخش اعصاب و روان بستری بود تا دکترا بیشتر زیر نظرش داشته باشن ولی وقتی تو اون دو روز بیش از ۶ بار از لرزه و غش بیهوش شد بعد از چند روزی دکترا مرخصش کردن و گفتن بیشتر من میتونم بهش کمک کنم ممنون میشم جواب منو بدید

  29. ناشناس گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید چند سوال داشتم که میخواستم اگر ممکنه جوابش و بدونم
    ۱.تا چه سنی میشه از هیپنوتراپی استفاده ایا افراد میانسالم که قبلا تجربه ای از هیپنوتراپی ندارنم میشه هیپنوتیزم کرد
    ۲.کسی که بیماری هیستری منفی گرایی(نگاتیویسم شدید)داره البته این شخص یه شخص عادی باشه نه عقب مونده ذهنی میتونه از هیپنودرمانی هم استفاده کنه
    ۳.من خودم میخواستم هیپنوتراپی رو اموزش ببینم و عمل کنم و العان بیست و شش سالمه ایا این برای من امکان داره یا باید از سالها پیش استفاده میکردم
    ۴.چقدر هیپنوز درمانی توی حواسپرتی و تمرکز و اراده نقش داره

  30. عبدالمحمد قنادپور گفت:

    باسلام وتشکر از زحمات شما .آیا در کرمانشاه /اهواز /همدان یا سنندج فرد مجربی که بتواند هیپنوتیزم درمانی نماید موجود است؟ من چند سال است اضطراب وافسردگی دارم که هیچ داروی جواب نمیدهد چند ماه است دچا ر آریتمی شدید شده ام که متاسفانه آنهم به دارو های بتا بلوکرها وسایر داروها جواب نمیدهد خیلی متشکر میشوم راهنمایی کنید

  31. زهره گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    باورتون نمیشه من با هیپنوتیزم چقدر از نظر روحی تغییر کردم.قبلا هرشب گریه میکردم وشاکی بودم و….. مشکلات زیادی داشتم.ولی حالا ارام ارام هستم.تا حدی ک تست های کتل در رابطه با استرس برای من سطح عادی رو نشون میده.خیلی از مشکلات دیگه ارزشی ندارندتا حدی که به ندرت بهشون فکر میکنم.همه اطرافیان میگن که خیلی تغییر کردم و این رو مدیون زحمات شما هستم.امیدوارم همیشه موفق و خندان باشید.ارزوی بهترین ها رو برای شما و خانم صادقی عزیز دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.