استفاده ازخود هیپنوتیزم در امتحانات
۱۳۹۲-۰۱-۳۱
درمان موثر اضطراب، هیپنوتیزم
۱۳۹۲-۰۱-۳۱
Show all

افزایش اعتماد به نفس بوسیله هیپنوتیزم

 افزایش اعتماد به نفس بوسیله هیپنوتیزمافزایش اعتماد به نفس بوسیله هیپنوتیزم، هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری

اعتماد به نفس و اطمینان به ‌این که “من آدم توانمندی هستم”، کلید بسیاری از موفقیت‌ها در برخورد‌های اجتماعی است.

اعتماد به نفس به خودی خود در کسی به وجود نمی ‌آید، بلکه مستلزم کسب مهارت هایی است که هم آن را به وجود بیاورد و هم آن را تقویت کند. مانع بزرگ اعتماد به‌ نفس، ترس است. بهترین و مؤثرترین راه غلبه بر ترس، اقدام است. در روانشناسی ترس گفته می‌شود به هر آنچه که از آن می‌ترسید، نزدیک شوید و در آن فرو روید. اگر از کنفرانس دادن می‌ترسید، تنها راه‌حل شما کنفرانس دادن است. بار اول ممکن است از ترس، صدایتان بلرزد و نفس، کم بیاورید؛ اما با این وجود، دفعه بعد برایتان آسانتر خواهد بود.با برطرف کردن ترس های ناشناخته نسبت به افزایش اعتماد به نفس خود اقدام نمایید .

شما می ‌توانید از این دستورالعمل دو مرحله‌ای برای کسب اعتماد به نفس  و برطرف کردن ترس در خود استفاده کنید:

۱- ترس خود را مهار کنید:

 برای انجام این کار به ‌طور دقیق مشخص کنید که از چه چیز هراس دارید. سپس دست به عمل بزنید. برای هر نوع ترس، راه حلی وجود دارد. یکی از راه های مهار ترس استفاده از درمانهای هیپنوتیزمی است . به یاد داشته باشید که دست روی دست گذاشتن فقط ترس را بزرگ ‌تر و هراس انگیزتر می‌کند. سریع اقدام کنید. مصمم باشید.

در بیشتر موارد نداشتن اعتماد به نفس به استفاده‌های غلط از حافظه ارتباط دارد. برای اداره حافظه باید یاد بگیریم فقط افکار مثبت را به بانک ذهنی خود بسپاریم. به عبارت دیگر، اندوخته ذهنی ما باید از افکار مثبت تشکیل شده باشد. این کارموجب افزایش اعتماد به نفس می گردد، و علاوه بر آن به حفظ تندرستی فرد کمک می‌ کند و در فرد این احساس مطبوع را برمی ‌انگیزد که “من خیلی سر حال هستم.”

همچنین باید تمرین کنیم تا فقط افکار مثبت را از بانک ذهن خود برداشت کنیم و برای خود هیولاهای ذهنی نسازیم. افکار ناخوشایند را از بانک حافظه خود بیرون آوریم. هنگامی‌ که تجربیاتی از هر نوع را به یاد می‌ آوریم، روی قسمت‌های خوب آن متمرکز شویم.

خاطرات بد را با تکنیکهای موثر هیپنوتیزمی تحلیل وآزار خاطرات ناخوشایند را برطرف  کنیم و اگر متوجه شدیم که جنبه‌های منفی آن خاطرات ناخوشایند را مرور می ‌کنیم، ذهن خود را به سوی دیگری معطوف  کنیم.

باید دید چرا آدم‌ها از یکدیگر وحشت دارند؟ چرا بسیاری از افراد نسبت به دیگران حساسیت دارند؟ علت آن چیست؟ برای رفع کم ‌رویی و خجالت چه می ‌توان کرد؟

ترس از دیگران  یا همان ترسهای اجتماعی ترس بزرگی است، با تکنیکهای هیپنوتیزمی و در نهایت آموزش خود هیپنوتیزم  راهی برای غلبه کردن برترس های اجتماعی  وجود دارد. اگر یاد بگیرید که درک درستی از مردم داشته باشید، می ‌توانید بر ترس خود از آن ها غلبه کنید.

برای دست یافتن به درک صحیح از مردم:

نظر متعادلی نسبت به مردم پیدا کنید. این دو نکته را ضمن برخورد با مردم در نظر داشته باشید:

اول این که دیگری آدم مهمی‌ است. و بی ‌شک آدم مهمی ‌است، چرا که هر انسانی مهم است.

ولی به یاد داشته باشید که شما هم مهم هستید. پس هنگامی ‌که شخص دیگری را ملاقات می ‌کنید، این فکر را مد نظر داشته باشید که هر دوی ما مهم هستیم که داریم راجع به منافع مشترک خود گفتگو می‌ کنیم.

۲– نگرش عاقلانه ‌ای اتخاذ کنید:

رو راست عمل کردن، وجدان ‌تان را آسوده نگه می ‌دارد و در شما اعتماد به نفس ایجاد می ‌کند. وقتی کاری را که به بدی شهرت یافته است انجام می ‌دهیم، دو اتفاق منفی رخ می ‌دهد: اول این که احساس گناه می‌ کنیم و در نتیجه اعتماد به نفس مان را از بین می‌ بریم و دیگر آن که مردم دیر یا زود متوجه خطای ما می‌ شوند و از ما سلب اعتماد می‌ کنند.

درستکار باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. این همان کمکی است که از فکر خود برای موفق شدن می ‌گیرید. پس برای آن که اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید، با شجاعت عمل کنید.

برای افزایش اعتماد به نفس خود این دستورات را با دقت بخوانید. سپس سعی کنید آن را تمرین کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید:

سعی کنید در ردیف‌های جلو بنشینید.

نگاه کردن به چشمان دیگران را تمرین کنید.

سرعت راه رفتن‌ تان را بیست و پنج درصد تندتر کنید.

بلند و جدی حرف زدن را تمرین کنید.

خندان باشید. نیروی خنده را به اختیار خود درآورید.

 ترس های خود را با تکنیکهای خود هیپنوتیزمی مهار کنید و سپس دست به اقدام مؤثر بزنید. هر روز سعی کنید که فقط افکار مثبت را در بانک حافظه خود بگذارید. مردم را درست بشناسید. کارهایی را انجام دهید که وجدان ‌تان می ‌گوید درست است.

دکتر محمد جواد حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست  ( هیپنوتیزم درمانگر )  هیپنوتیزم  بیدار بالینی ایران

بیشتر بخوانیم

اعتماد به نفس

هیپنوتیزم بهترین و موثر ترین درمان  

17 دیدگاه ها

  1. مهشید گفت:

    سلام آیا پیزنوتیزم بر شخصیت هم میتواند تاثیر بگذارد مثلا فردی جدی شویم ؟

    • سلام مهشید جان.
      خیل کلی مطرح کرده اید باید اول شما را ببینم و جزییات بیشتری را از شما بپرسم تا ابعاد مشکل شما را بررسی کنم و بتوانم نظر بدهم.
      اما در کل بنظر میرسد با حدود ۸ جلسه درمان میشوید برای وقت گرفتن به موبایل ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ پیامک بزنید نام و نام خانوادگی و مشکل خود را به طور مختصر ارسال کنید تا راهنمایی بشوید.
      موفق باشید

  2. محدثه گفت:

    سلام من همیشه فک میکنم که تو جمع تعادل رفتار خودمو ندارم در حالی که بقیه میگن اصلن اینطور نیستم و همش نگرانم که نکنه بیجا بخندم یا گریم بگیره این اتفاق نمیوفته ولی شدیدا اضطرابش رو دارم بخصوص موقعی که وارد جو جدی میشم خودم هم اکثر اوقات جدی هستم ولی در چنین جمعی یا زمانی که توجه ها بهم جلب میشه نگرانم بخندم یا تعادل گریم رو نداشته باشم این از بچگیم نشات میگیره و تو ناخوداگاهه ؟با هیپنوتیزم درمان میشه ؟

    • سلام محدثه جان.
      این موضوع یا فقط یک اضطراب است یا وسواس فکری . باید اول شما را ببینم و ابعاد مشکل شما را بررسی کنم تا تشخیص قطعی بشود
      اضطرابها با هیپنوتیزم درمانی با حدود ۸ جلسه و وسواسها ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمان میشوند برای وقت گرفتن به موبایل ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ پیامک بزنید نام و نام خانوادگی و مشکل خود را به طور مختصر ارسال کنید تا راهنمایی بشوید.
      موفق باشید

  3. مهشید گفت:

    سلام.اقای دکتر من خیلی از خجالتی بودن و اعتماد به نفس بایینم رنج میبرم الان که ۵ سال از دوران مدرسه ام میگذره تبدیل شدم به یه ادم خجالتی که حتی اگر کسی ساده ترین سوالاتو از من ببرسه شاید جوابشو با شجاعت و اعتماد به نفس کاذب بدم ولی {مثل لبو قرمز میشم و تبش قلب میگیرم
    } ولی تا ۵ سال بیش همچین مشکلی نداشتم.قرمز شدنم شده دلیل فراری بودنم از جمع فامیل و دوستانم.انگار که شرطی شده باشم که هر روز تقویت میشه!راهی برای درمان من هست؟

    • سلام مهشید خانم.
      حالبه که میفرمایید ۵ سال قبل اینطور نبوده اید، باید ببینیم چه چیزی در آن زمان چنین مشکلی را در شما بوجود آورده است و سپس درمان کنم . شاید هم لازم نشود آن وقایع را بررسی کنیم و از راه دیگری شمارا درمان کنم. موفق باشید.

  4. مونا گفت:

    سلام .من از حضور در جمع ونزدیک دیگران بودن میترسم که ریشه تو گذشته ی من هم داره . بطوریکه حتی وقتی مهمون وارد خونه ی ما میشه من خودم رو به نبودن یا خواب بودن میزنم و فک میکنم که دیگران راجع به من بد فک میکنن من به خاطر گذشته ام که یه سری اتفاقات تو کودکی بوده خجالت میکشم با فامیل روبه رو شم و گاهی دوست ددارم برم جایی که هیچ کس منو نشناسه. به نظرتون من با هیپنوتیزم بهتر میشم و درمان میشم اقای دکتر؟؟

  5. بهنوش گفت:

    من همون بهنوشم.راستی برا همه چی استرس شدید دارم.دستام خیلی تو شرایط استرسی میلرزه.چکار کنم دارم دیونه میشم

  6. بهنوش گفت:

    راستش من کلن اعتماد بنفسمو از دست دادم تا حالا خیلی مطلب خوندم اما فایده ای نداشته.از لحاظ درسی اینطوری شدم امسالم که کنکور دارم کلن احساس ضعف دارم درسام بد نیست اما این احساس خود کم بینی ولم نمیکنه.چیکار کنم

  7. رویا گفت:

    آرام باش! با توکل و تفکر که او زودتر از تو دست به کار شده،
    سپس آستین ها را بالا بزن،
    آنگاه دستان خداوند را می بینی . . .

  8. شایان گفت:

    و زندگی ما، زاییده اندیشه ماست.

  9. شایان گفت:

    داشتن اعتماد به نفس، دو سوم موفقیت است.

  10. امید گفت:

    من این نامه را برای این به شما می فرستم زیرا می خواهم از منافع زیادی که از دیدار با شما برایم حاصل گشته است تشکر و قدردانی نمایم . من دارای اعتماد به نفس بسیار پائینی بودم حاضر نبودم در جمع دوستان و آشنایان حاضر شوم و اگر در جمعی حضور داشتم سکوت میکردم زیرا تصور می کردم اگر سخنی بگویم مورد تمسخر و مضحکه دیگران می شوم . حوصله و قدرت کافی برای با دیگران بودن را نداشتم و نمی توانستم به خوبی زندگی روز مره خود را اداره کنم . من در سایت هیپنوتیزم بیدار را جع به هیپنوتیزم و دیگر مطالب مرتبط به آن و همچنین راجع به شما خواندم و پس از دیدار با شما و درمان موثر از طریق شما اقدام به خود تلقینی هوشیارانه نمودم که حاصل آن بهبودی هر چه سریعتر مرا در بر داشت . حالا کاملاً سرحال و بشاش هستم و از اعتماد به نفس خوبی برخوردارم . من روش شما را به عده ای از دوستانم توصیه کرده ام و آنها از این روش بهره های زیادی گرفته اند . هر قدر بیشتر فکر می کنم از صمیمیت و قاطعیت و خوشروئی شما بیشتر شگفت زده می شوم . با توجه به نیروئی که خداوند در وجود ما قرارداده است شایسته است که از آنها به نحو احسن استفاده نموده و فرمانده سرنوشت خود باشیم . متشکرم . امید بهادر

    • سلام امید جان
      من هم از شماو از نامه پر محبتتان تشکر و قدردانی میکنم و امید تازه ای در من ایجاد میگردد که هر چه بیشتر و بیشتر به هموطنان خود خدمت نمایم و برق شادی را در وجوشان احساس نمایم .از تغییر مثبت ایجاد شده در شما بسیار خرسندم . موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.