مهارت نه گفتن هیپنوتیزم بیدار دکتر حریری
مهارت نه گفتن
۱۳۹۲-۰۱-۳۰
افزایش اعتماد به نفس بوسیله هیپنوتیزم
۱۳۹۲-۰۱-۳۰
Show all

استفاده ازخود هیپنوتیزم در امتحانات

استفاده ازخود هیپنوتیزم در امتحانات

 آیا از هیپنوتیزم می‌توان جهت موفقیت در امتحانات درسی  استفاده کرد؟

از طریق هیپنوتیزم، می‌توان کاری کرد که امتحان‌دهنده، در سر جلسه امتحان خود هیپنوتیزم  شود  و در خلسه هیپنوتیزمی  صفحات و مطالب کتاب را در مقابل چشمانش  مجسم نماید، آنگاه ازروی کتاب اوراق امتحانی خود را بنویسد. این عمل یک عمل تقویت حافظه و جز تجسم خارق‌ العاده چیز دیگری نیست. زیرا دانش آموز یا دانشجو درس را خوانده و در اثر تمرکز فکر توأم با تجسم، قادر است در سر جلسه امتحان مطالب کتاب را در مقابل خود ببیند. در حال عادی هم اکثر دانش آموزان و دانشجویان از همین روش استفاده می‌کنند، ودر حالی که چند لحظه چشمان خود را می بندند میتوانند مطالب را در ذهن خود مجسم نمایند زیرا اگر از محصلین و دانشجویان سوال شود، جواب خواهند داد که خوب در نظرمان آن مطلب مجسم است هنگام امتحان ،  فلان مطلب و موضوع در کدام صفحه در کدام فصل و حتی در کجای صفحه کتاب نوشته شده است. بله وقتی به « سوژه »، مستعد گفته می‌شود که هم اکنون شما صفحه فلان کتاب خود رامی‌بینی، « سوژه » در حالی که همان کتاب را در دست دارد شروع به خواندن مطالب می‌کند، در حالی که کتابی وجود ندارد، یا اگر به « سوژه » بگوییم تو دریا ، گل ، دوست  یا سگ  یا ماشین  یا فلان تصویر را می‌بینی در حال هیپنوتیزم  به خوبی آنرا تجسم و مشاهده می‌نماید.

آزمایشات به خوبی نشان می‌دهند که اثر هیپنوتیزم در نتیجه امتحانات بسیار موثر ومعجزه ‌گر است، ولی چون علم هیپنوتیزم در دنیا هنوز بسیار جوان  و در ایران نیز ناشناخته است لذا از آن بهره‌برداری صحیح و بموقع انجام نمی‌شود.

بهتر است در این خصوص به سراغ تجربه یکی از دانشمندان بزرگ هیپنوتیزم به نام دکتر «ان. ای.استراتاس» برویم. دکتر «استراتاس» در شماره چهار دوره ۱۲ مجله مدیکال، هیپنوتیزم بریتانیا می‌نویسد: «… من خود هیپنوتیزم را برای خودم بسیار مفید دیدم. من برای گذراندن یک دوره امتحانات پزشکی از انگلستان به کانادا رفته بودم، وقت نیز بسیار کم بود، از طرفی برای من بسیار مشکل بود که بنشینم، روزها و شب‌ها درس بخوانم، به یادم آمد که من از هیپنوتیزم برای تقویت حافظه دانشجویان انگلیسی استفاده می‌کردم، دلیلی نداشت که از همان روش درباره خودم نتوانم استفاده کنم. من کاملاً از قانون «خود هیپنوتیزم» اگاهی داشتم. با چند جلسه تمرین توانستم دست خود را به طور غیر ارادی بالا آورم و این مقدمه  «خود هیپنوتیزم» بود. پس از این مرحله خود را به حال خلسه هیپنوتیزمی  در می‌آوردم و سعی می کردم مطالب، تصاویر و ماکت های  مربوط به کالبدشناسی  را در نظرم  مجسم کنم.

نخست از طریق حرکت غیرارادی دست، خود را کاملاً ریلکس می‌کردم و سپس دنباله تجسمات جلسه قبل را می‌گرفتم. جلسه به جلسه قدرت تصور و  تجسم من قوی‌تر می‌شد، من بعداً‌ توانستم دروس و مطالبی را که حتی سال‌ها قبل خوانده‌ بودم به خوبی به یاد بیاورم ، و چند جلسه بعد توانستم دستگاه گردش خون را که بر روی ماکت ساخته شده بود  خیلی روشن و شفاف ببینم.

در جلسات بعد، دیگر لازم نبود که برای ریلکس  کردن خود دست خود را به پرواز در آورم، در مد تی کوتاه  ۵/۱ ساعت، چندین فصل از  کتاب کالبدشناسی را در حال هیپنوز در نظرم مرور می‌کردم، در حالی که همان مطالب در حال بیداری ممکن بود به جای ۵/۱  ساعت چندین روز وقت مرا تلف نماید. به مرور قادر شدم هر تصویری را که می‌خواستم به خوبی در نظرم مجسم کنم، وقتی آزمایشات شروع شد، نتیجه امتحان من بسیار عالی بود.

دکتر «استراتاس» می‌گوید هیچ دلیلی ندارد که این عمل را نتوان روی سایر دانشجویان انجام داد، با این تفاوت که چون دانشجو یا دانش آموز را استاد هیپنوتراپیست به خلسه هیپنوتیزمی می برد ،  نتیجه بهتر و زودترانجام می پذیرد .

 مطالب مرتبط :

۲- عوامل موثر در انگیزه تحصیلی

۳- اضطراب امتحان و راه های کاهش آن

۴- نقش تلویزیون و افت تحصیلی

۵- اختلالات خواب

۶- راه مقابله با استرس

۷- آیا بیش از حد حساس هستید

 ۸- تمرکز حواس در کلاس

۹- مغز خود را تقویت کنیم  

۱۰- مبانی تند خوانی

۱۱- چگونه و کجا مطالعه کنیم

۱۲- شش روش مطالعه صحیح

۱۳- تاثیر هیپنوتیزم در رفع موانع ذهنی آموزش زبان

۱۴- تقویت حافظه

۱۵ – روش صحیح مطالعه کردن

۱۶- افسردگی در نوجوانان

۱۷ – درک مطلب

دکتر محمد جواد حریری ، پزشک وهیپنوتراپ ( هیپنوتیزم درمان گر )  و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

11 دیدگاه ها

  1. محسن گفت:

    با سلام اقای دکتر،
    از سایت خوبتون واقعا ممنونم

  2. ماندانا گفت:

    با سلام واحترام دانشجوی کارشناسی ارشد هستم .با خوندن ۲دور درسهام موفق نشدم خوب امتحانام را سپری کنم و فصل امتحانها روزهای سختی را تجربه کردم . اگر خود هیپنوتیزمی میتونه در گرفتن نمره های بالا کمکم کنه و زمان کمتری از من میگیرد من میخوام از حضور ارزشمند شما بهره مند شوم.

    • سلام ماندانا جان. سال نو مبارک.
      از الطاف شما سپاسگزارم . بله کسانیکه در حین تحصیل مراجعه میکنند چون نمره را به عنوان یک میزان جهت اندازه گیری در دست دارند بطور ملموسی متوجه پیشرفتشان میشوند . شادکام باشید.

  3. کنجکاو گفت:

    سلام
    می شه توضیح کامل این مطلب رو هم بذارین. (یعنی با همه ی جزییاتش)
    مثلا این که سر جلسه ی امتحان و حین کمبود وقت خودمون رو هیپنوتیزم کنیم و همینطور اینکه یک فرد کاملا مبتدی هم می تونه از این روش استفاده کنه؟
    ممنون می شم هر چه زود تر جواب بدهید.

  4. سعید گفت:

    سلام دکتر حریری سوال داشتم ….
    .
    چطور میتونیم با این روش مطالب را در ذهن خود نگه داریم؟
    ایا هرچقدر مطالب را که میخواهیم میتوانیم در ذهن خود جا بدیم؟

  5. مریم گفت:

    با سلام من دختری ۳۳ساله هستم از آبادان. مشکل من در خصوص کسی که ۱۱ساله توی زندگیمه و دوستش دارم اما متاسفانه دچار بدبینی مفرط و شک نسبت به من و گفته هام شده. میگه من مریضم و اگر کسی زیاد بهم نزدیک شد اعتمادم بهش کم میشه. از انجایی که تنها فرد زندگی من ابن آقا بوده هر چه قسم می خورم باور نمی کنه. آیا میشه با هیپنوتیزم در حضور او از گذشته و احساس قلبی و رابطه های احتمالی من سوال کرد؟ میخواهم اگر این طوری حقیقت روشن.میشه،واسه اثبات حرف و پاکی خودم این روش رو امتحان کنم. تا شاید ذهنیتش عوض بشه. هرچند او خودش به روشهای درمانی ترک شک وبددلی نیاز دارد. ممنون میشم آقای دکتر اگر جوابم و واسم ایمیل کنید. به خدا دیگه نمیدانم واسه اثبات خودم بهش چکار کنم. سالهاست منتظرشم و اون فقط بخاطر شکهای اشتباخ همه چیزو خراب کرده. کمکم کنید اگر راهی هست.

    • سلام مریم خانم .
      اگر ۱۱ سال به پای ایشان هستید احتمالا به ازدواج با او فکر میکنید که اگر اینطور نبود برایتان اصلا مهم نبود ؛‌ پس باید در آبادان به کلاسهای آمادگی قبل از ازدواج بروید تا آموزش ببینید که فرد انتخابی شما چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا زندگی شیرینی داشته باشید و چگونه افراد را بشناسید و چگونخه احساسات و افکار خود را محک بزنید تا ببینید در افکار شما احساسات هیجانی تا چه اندازه نقش دارند. اگر در آنجا کلاس مناسبی پیدا نکردید همکاران روانشناس من میتوانند مشاوره تلفنی به شما بدهند .
      در این مورد هیپنوتیزم کمک خاصی به شما نمیکند و در واقع ورود در مسایل شخصی و خصوصی در حیطه کار درمانی نیست.
      جهت مشاوره تلفنی با تلفنهای دفتر من خانم صادقی تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند. موفق باشید.

  6. مجید گفت:

    عرض سلام و بهترین آرزوها برای دکتر حریری عزیز
    خواستم از مطالب ارزنده ای که تو سایتتون گذاشتین تشکر کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.