آیا هیپنوتیزم شده ممکن است بیدار نشود؟
۱۳۹۱-۱۰-۱۳
آموزش خود هیپنوتیزم
۱۳۹۱-۱۰-۱۳
Show all

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم 

برخی دوستان پرسیده بودند ارتباط بین ریلکسیشن و هیپنوتیزم چیست ؟ و چرا در روش درمانی “ریلکسیشن “ از هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم هم صحبت به میان آمده است.

توضیح می دهم که :

ارتباط با ضمیر ناخود آگاه از طریق آرامش عضلانی ، آرامش فکری و هیپنوتیزم است . آرامش عضلانی یعنی ریلکسیشن مقدمه آرامش فکری و این هم به نوبه خود مقدمه هیپنوتیزم است .

  آیا هیپنوتیزم شبیه یوگا، مدیتیشن یا ریلکسیشن است؟

 

ما معتقدیم وجه مشترک اینها همان چیزی است که ما به آن هیپنوتیزم می‌گوییم. با این تفاوت که برای هیپنوتیزم ایدئولوژی یا فلسفه‌ای وجود ندارد و هرکس با هر اعتقاد و مذهبی که دارد می‌تواند آن را تجربه کند. همه این مکاتب به نوعی از یک خانواده هستند و از هیپنوتیزم هم استفاده می‌کنند.

هر چند هیپنوتیزم روش قدرتمند و موثرتری در درمان برخی اختلالات و برخی بیماریها و عادات است ، اما متاسفانه به دلایلی که در قسمت باورهای نادرست در مورد هیپنوتیزم توضیح خواهم داد ، بعضی از افراد ترجیح می دهند از روشهای سبکتر و سطحی تر استفاده کنند و استفاده از ریلکسیشن به همین دلیل برجسته تر ، همه گیر تر و عامه پسند شده است . چون همان ترس های نابجا و واهمه های خیال پردازانه برایشان مانع ذهنی در استفاده از برکات هیپنوتیزم ایجاد کرده است . بهر حال به خواسته این گروه احترام میگذارم و برای آنان روشهای ریلکس کاربردی را بکار می برم .

دکتر حریری، پزشک ، هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) و عضو انجمن علمی بین المللی هیپنوتیزم بالینی ایران

16 دیدگاه ها

  1. نازنین گفت:

    سلام
    ایا میشود با مراقبه و…ناراحتی های روحی را درمان کرد؟؟؟

  2. داودی گفت:

    سلا م لطفا شماره تماس بدهید میخواهم هیپنوتیزم شوم

  3. abbas گفت:

    aghaye hariri 7sale panik daram 50ta doktor raftam tamame ghorsaro khordam dige asar nadere khahesh mikonam nejatam bedid:(

  4. نازنین شکری گفت:

    سلام آقای دکتر حریری
    خیلی ممنون از مطالب خوبتون . چه فرقی بین هیپنوتیزم معمولی با هیپنوتیزم بیدار هست .

    • سلام نازنین جان .
      درهیپنوتیزم معمولی که سابقا استفاده میکردم فرد از زمان و مکان و بیداری خود کاملا جدا میشد و در آن خلسه نمیفهمید که چه حرفهایی گفته شده و چه کسانی آمده و رفته اند و امثال اینها و این برای مردم ما قدری ناراحت کننده و موجب مشغله فکری میشد. سالها گذشت تا بر اثر در نظر گرفتن این دغدغه خاطر مراجعین و اهمیت دادن به خواست مراجعین و البته تمرین و تجربه توانستم این روش را ایجاد کنم و بکار بگیرم که مراجعه کننده با راحتی بیشتری به خلسه عمیقی برود و تلقینات درمانی موثر باشد و در عین حال متوجه جریانات اطراف خود هم باشد. از توجه شما ممنونم.

  5. فرناز گفت:

    فرق بین ریلکسیشن و مدیتیشن و هیپنوتیزم چیست ؟ ممنون میشم توضیح بدید .

    • سلام فرناز جان .
      سوال خوبی است . از این بابت از شما سپاسگزارم. در مدیتیشن فقط خالی کردن ذهن از درگیری های ذهنی مطرح است و عقیده بر این است که با آرامش ذهنی و تن آرامی به آرامش میرسیم که البته درست هم هست ، اما در همین سطح باقی میماند و هیچ تلقینی ارائه نمیشود و برای این آرامش ذهنی از ذکری مثل : ” هوووووووووم ” استفاده میکنند، بصورت کشیده و بم . ریلکسیشن هم همان تن آرامی عضلانی و ذهنی است بدون آن ذکر . و ریلکسیشن مقدمه انجام هیپنوتیزم است . هیپنوتیزم یک تکنیک پیشرفته و پیچیده و در ضمن آرامش بخش و دلپذیر است که تلقینات ملایم و قابل پذیرش و موثری دارد.

  6. ali asoodeh گفت:

    salam, mikhastam begidke che bimarihaie ba in ravesh darman mishe?

  7. محمد مهدی گفت:

    من بیشتر دوست دارم بتوانم با انجام خودهیپنوتیزم خود را به حالت خلسه فرو ببرم و کلیه مشکلات و خستگیها و نیز افکار منفی و خسته ذهنم را بزدایم. لطفا مرا راهنمایی فرمایید.

    • جناب آقای محمد مهدی
      با سلام اگر تهران تشریف دارید لطفاً با تلفنهای دفتر هماهنگی ۰۲۱۴۴۶۱۵۲۶۹ و۰۲۱۴۴۶۱۵۲۷۰ و ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ تماس بگیرید ؛ در دو جلسه تلقینات خودهیپنوتیزمی مناسب حال شما آموزش داده می شود . با تشکر

  8. محمد مهدی گفت:

    با سلام
    خواهشمند است در صورت امکان مقالاتی در خصوص خودهیپنوتیزمی بدون هیپنوتیزور در سایت قرار دهید تا افراد بتوانند دانلود کرده و سطح اطلاعات فردی را در این خصوص بالا ببرند. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.