چرا موفق نمی شویم ؟
۱۳۹۲-۰۹-۲۶
اختلالات جنسی
۱۳۹۲-۰۹-۲۶
Show all

ارتباط با ناخودآگاه

ارتباط با ناخودآگاهارتباط با ناخودآگاه

زمانی که هوشیار هستیم بخش  ضمیر آگاه  به صورت فعال عمل میکند و ضمیر ناخودآگاه  در وضعیت غیر فعال قرار می گیرد . در حالت هیپنوتیزم ،  ضمیر آگاه تا حدودی مهار شده و بخش ضمیر ناخودآگاه فعال میگردد . یا به زبان دیگر در وضع تعادل یا نزدیک به تعادل قرار میگیرد . در این شرایط امکان ارتباط و تأثیرگذاری بر روی ضمیر ناخودآگاه وجود دارد .تجسم خلاق

همه افراد بدون اینکه در ضمیر ناخودآگاه شان چیزی ثبت شده باشد و بی هیچ عیبی متولد میشوند ، اگر فردی رفتاری زشت یا  زیبا و افکاری درست یا نادرست  دارد ، چیزی است که در ضمیر ناخودآگاه او بعد از تولد وارد شده و ضمیر ناخودآگاه در ضبط این اعمال تقصیر و یا عیبی نداشته و درست آنچه را که قبلاً به او داده اند ، بعداً منعکس میسازد. ضمیر ناخودآگاه ما بصورت طوطی وار و با استدلال قیاسی دقیقاً همانطوری که برنامه ریزی شده،  عمل میکند . ضمیر ناخودآگاه مثل کامپیوتر عمل میکند و مانند آن هم برنامه ریزی میشود . حافظه یا محتوی ضمیر ناخودآگاه به چهار روش پر و برنامه ریزی می گردد .

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه :

راه اول : از آنجا که در بچه ها قوه استدلال و تفکر بصورت استقرایی هنوز شکل نگرفته ، نحوه تفکر و استدلال آنها قیاسی و هیپنوتیزمی است ، لذا در دوران کودکی بسیاری از مطالب از طریق تقلید یا تلقین در ذهن کودک وارد میشود . بچه ها بصورت قیاسی نه بصورت استقرایی فکر میکنند و گاهی تا سنین بالاتر هم این طرز تفکر در بعضی از افراد باقی میماند.

توده عظیمی از میلیونها خاطرات در درون ما وجود دارد که سرشار از تأثیرات مطبوع و نامطبوع است ، وقتی این خاطرات علی الظاهر فراموش میشوند ، عملاً در باطن یا در ناخودآگاه ما ثبت میگردند . این خاطرات قادرند آثاری در ذهن ناخودآگاه ما بجا گذارند .                    تجسم خلاق

اثر صحبت ها و رفتارهایی که بچه ها در کوچکی می شنوند یا می بینند ، مشابه به تلقیناتی است که در یک نوجوان یا فرد بالغ بصورت هیپنوتیزم القا میگردد . متأسفانه در برخی  موارد ، این حرفها تلقیناتی منفی و مخرب هستند  برای مثال وقتی به کودک گفته می شود ” تو باید از کارهایت خجالت بکشی ، تو باعث خجالت و شرمندگی ما هستی ، تو در زندگی هیچی نمیشوی ، هیچ کس تو را دوست ندارد و جملاتی از این قبیل ”  این جملات در ضمیر ناخودآگاه بچه ضبط می گردد  و از آنجایی که این کودک معصوم قدرت قضاوت و ارزشیابی ندارد ، تمام آنها را بصورت دربست می پذیرد و رفتار و حرکات او بر اساس این الگوهای فکری و رفتاری تنظیم و در آینده به همان شکل ، ارائه میگردند .

اثرات جملات سر کوب کننده ای که ارزش و اعتبار کودک را مورد تردید قرار دهد،مثل ترمزی است که سالهای بعد جلوی پیشرفت او را میگیرد .

در حقیقت با این حرفها در ذهن بچه برای شکستهای بعدی در زندگی برنامه ریزی شده است . اگر ذهن بچه ها با تلقین ها و تشویق های خوب و سازنده برنامه ریزی نشود ، در بزرگسالی  ، شانس کمتری  برای پیشرفت خواهد داشت . به هر حال ۵ الی ۶ سال اولیه زندگی بچه ها بسیار حساس و سرنوشت ساز است و در حقیقت بنیان و اساس شخصیت و آینده آنها در این مدت برنامه ریزی میگردد.

 راه دوم: ضربه های روحی و جسمی

غالباً در افراد بالغ ضمیر ناخودآگاه از طریق آثار ضربه‎ها و شکستهای روحی وارد شده که ممکن است  از خاطر ما پاک نشوند و درسی که از این حوادث دردناک گرفته‎ایم، هیچگاه فراموش نشود، برنامه‎ ریزی می‎شوند. در شرایطی که فرد تحت تأثیر یک حادثه بزرگ قرار می‎گیرد، حالتی خاص به وی دست می‎دهد که متناسب با ابعاد حادثه  ، دریچه ضمیر ناخودآگاه وی بر روی تلقینات مثبت و منفی باز می گردد  و متعاقب آن  در افکار و رفتار فرد علائم و آثاری هویدا می‎شود که می‎توان آنها را با حادثه‎ای که در گذشته اتفاق افتاده،‌ مرتبط دانست.

حالت دیگری که در آن تلقین پذیری انسان در سطح بالائی قرادارد ، دچار شدن به ترس های ناگهانی است .  در حوادث بزرگ مثل مرگ ناگهانی بزرگتر یک خانواده، یا افرادی که فرد وابستگی عاطفی دارد و …  افراد در اوج ناامیدی و وحشت این حالت تلقین‎پذیری شدید را خواهند داشت. بطورکلی می‎توان گفت ،  فردی که  تحت تأثیر یک احساس شدید عاطفی قرار می‎گیرد،‌ حالتی که تلقین پذیری فرد  در درجه  بالائی است را تجربه میکند  و ذهن او را در شرایطی قرار می‎دهد که حوادث طبیعی، مانند تلقینات یک هیپنوتیزور عمل کرده و بشکل برنامه‎ریزی شده‎ای در ضمیر ناخود‎آگاه وی مستقر می‎گردد.

راه سوم: تلقین به نفس

مؤثرترین راه تلقین به نفس این است که بصورتی عادی درباره موضوع مورد نظر فکر کنیم. عده‎ای تصور می‎کنند. تلقین به نفس آن است که تعدادی جملات مثبت و با روح را روی کارتهایی بنویسند و روزی چند بار از روی آن بخوانند. البته این راه خوبی است و مؤثر واقع خواهد شد ولی راه اساسی و اصلی، فکر کردن بصورتی مثبت و سازنده درباره مساله مورد نظر است.

‌ انسان نمی‎تواند بشکلی فکر کند که با خودش حرف نزند ،  در شرایطی که فرد به موضوعی خاص  برای تلقین به نفس فکر می‎کند، در حقیقت با خودش حرف می‎زند.  مهمترین و مؤثرترین راه تلقین به نفس خواندن چند جمله خوب و سازنده یا تکرار آن با صدای بلند نیست، بلکه فکر کردن درباره آن است، بنابراین شخصی که مایل است در زمینه‎ای پیشرفت یا تغییر کند، باید درباره آن موضوع بیشتر و بیشتر فکر کند و برای اثبات و یا قبول آن دلایل قانع کننده‎ای بیاورد. جهت مسیر زندگی انسان در روزهای آینده با نوع افکار وی در امروز مشخص و برنامه‎ریزی می‎شود.

راه چهارم: هیپنوتیـزمگزیده ای از کتاب کاپلان و سادوک در باره هیپنوتیزم

هیپنوتیزم می‎تواند تمام آن راههائی  را که گفته شد و می‎توانستند بوجود بیاورند،‌ به تنهایی ایجاد کند. در جریان هیپنوتیزم با ایجاد درجاتی ازریلکسی و وانهادگی در ضمیر آگاه، امکان دسترسی مستقیم به ضمیر ناخودآگاه فراهم می‎شود. در این زمینه امکانات با ارزشی در دسترس است، زیرا می‎توان  زمان، مکان و هدف را به دلخواه و بدقت تهیه و تدارک دید و مشخص کرد.

حالت هیپنوتیزمی یک جریان یا پدیده مصنوعی و غیر عادی نیست و در حقیقت همه ما در مدت شبانه روز بارها  حالت هیپنوتیزمی را تجربه می‌‎کنیم!

انسان وقتی شبها به بستر می‎‎رود، پس از مدتی یکدفعه از حالت بیداری به خواب نمی‎رود، بلکه این پدیده بصورتی تدریجی و مرحله به مرحله صورت می‎گیرد. عین این پدیده در موقع بیدار شدن در صبحگاه هم اتفاق می‎افتد یعنی ابتدا قدرت شنوایی بیدار می‎شود و بعد چشمها باز می‎شود. هیپنوتیزم نوعی خواب گذرا است بین حالت کسب قدرت شنوایی و پیدایش قدرت بینایی قرار می‎گیرد. در این مرحله، ضمیر آگاه فرد تا حدودی دچار خلسه  شده و در حالت آگاهی کامل قرار ندارد و از طرف دیگر به ظاهر خوابیده ولی در حالت خواب هم نیست.

این درست است که برخی از مشخصات ظاهری هیپنوتیزم مشابه خواب است و برای ایجاد آن در جریان تلقینات اولیه از لغت خواب استفاده می‎شود، ولی تفاوتهای زیادی این دو پدپده را از یکدیگر متمایز می‎کند. بطور واضح فرد خوابیده قادر به تکلم نیست، در حالیکه در شرایط هیپنوتیزمی ارتباط کلامی بخوبی برقرار است و سوژه نسبت به تلقینات ارائه شده عکس العمل مناسب نشان می‎دهد. این تفاوتها بخوبی توسط آزمونهای علمی و مشاهدات عینی نشان داده شده‎اند. در جریان هیپنوتیزم واکنشهای عصبی مانند حالت بیداری و بدون تغییر باقی می‎ماند (مگر اینکه برای ایجاد تغییراتی در آنها تلقینی شده باشد). در حالیکه این واکنشها در جریان خواب تا حد قابل ملاحظه‎ای کاهش می‎یابند.

 دکتر حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست ( هیپنوتیزم درمان گر ) و عضو انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

    

 

 

تجسم خلاق   تجسم خلاق   تجسم خلاق

54 دیدگاه ها

  1. امید گفت:

    سلام آقای دکتر اولا بگم سایت خیلی پرمحتوائی دارید و از این بابت کع خیلی زحمت میکشید و این اطلاعات خوبو در اختیار کاربرا قرار میدید تشکر کنم . دوم اینکه یک سوال داشتم و اون اینه : میشه من با هیپنوتیزم حافظه قویتری داشته باشم؟

    • دكتر محمد جواد حریری گفت:

      سلام امید جان.
      بله این امکان پذیر هست و مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان که در سیستم نمره دهی هستند بخوبی افزایش نمرات و معدل خود را “می بینند”. در جلسه اول با شرح حال کاملی که میگیرم مشکل شما ارزیابی میشود و درمان را شروع میکنم
      موفق باشید.

  2. آرام گفت:

    سلام آقای دکتر
    من یک دختر ۱۵ ساله هستم
    بر طبق نظراتی که خواندم و شما جواب داده بودید فکر میکنم من هم دچار حملات پانیک شده ام
    آیا این امکان دارد که در این سن کم دچار این حملات شوم؟
    فکر کنم حدود ۱۰ بار این اتفاق برایم افتاده است
    لطفا جواب بدهید
    با تشکر

  3. فریده گفت:

    سلام آقای دکتر
    من از همه حیوانات میترسم ولی به گربه فوبیا شدید دارم در حدی که بعضی شب ها خواب گربه میبینم و به شدت به هم میریزم میخواستم ببینم از طریق هیپنوتیزم امکان درمان وجود دارد.باتشکر

  4. زهرا گفت:

    سلام دکتر حریری من عاشق پسر سناتور یه کشور شدم و وضعیت مالی مناسبی ندارم اما میخوام مثل ملکه زندگی کنم واز ابراز احساساتم میترسم و همیشه فکر میکنم اگه بهش بگم ممکنه آسیب ببینه و من بیشتر احساس گناه کنم من ۸ساله که بهش علاقمندم و شدیدا بهش معتاد شدم و خیلی بی اراده شدم جوری که کنترل کوچکترین چیز رو ندارم و چندساله که هیچ دوستی ندارم چون همیشه منو تحقیرم میکردند و اعتماد به نفس بسیار پایین دارم من همیشه در افکاراتم میگم از امروز شروع میکنم و به خواسته هام میرسم ولی بعداز برگشتن به واقعیت افسرده و دچار فقدان کامل میشم طوریکه قادر به هیچ چیزی نخواهم بود و همیشه بابت این موضوع قلب درد شدید دارم و احساس خفگی بهم دست میده

  5. مهربان گفت:

    سلام خسته نباشید اقای دکتر شاید بامراجعه به سایت شما یه خیریت وحکمتی بوده واسم . سایت پر محتوایی دارید. ازش خیلی استفاده کردم خدا خیرتون بده. ممنون

  6. اعظم گفت:

    سلام آقای دکتر یک ماه پیش نصف شب با ضربان شدید قلب از خواب پریدم طوری که احساس کردم دارم میمیرم و این حالت دو سه دقیقه طول کشید بغض تنگی نفس تپش قلب و ترس شدید از مرگ و احساس گناه . خیلی و حشتناک بود .تو این یک ماه خودم حالمو کنترل کردم هرچند روانپزشک رفتم و دکتر قلب. الان اون حالت برام پیش نیامده اما همش احساس میکنم فرصتی برای زندگی ندارم و ترس دارم و فکر میکنم اتفاقات بدی برای خانوادم ممکنه بیفته. لطفا راهنمایی کنید ضمننا من مشهد هستم .لطفا شماره مطب و آدرسو برام ایمیل کنین

    • سلام اعظم جان.
      بنظر میرسد که حملات پانیک بوده است و تکنیکهایی برای درمان پانیک در ۸ جلسه دارم. آدرس و تلفن در قست ارتباط با ما هست. من از هیچ نوع کمک متعارفی به شما دریغ ندارم . چه نوع راهنمایی دیگری غیر از موارد گفته شده نیاز دارید؟ موفق باشید.

  7. علیرضا گفت:

    سلام
    آقای دکتر من خود هیپنوتیزمو از شما یاد گرفتم واز این بابت از شما خیلی ممنونم.
    یک مشکلی که در خود هیپنوتیزم دارم اینه که نمی تونم به درجه ی سمنامبولی برسم
    به نظرتون باید از چه تکنیکی استفاده کنم
    اگه پاسخ بدید خیلی ممنون میشم

    • سلام علیرضا جان.
      تمرینهایتان را هر چه بیشتر انجام دهید عمیقتر میشوید. از تکنیکهای عمیق سازی باید استفاده کنید مثل تصور پایین آمدن از طبقات و یا حس فرو رفتن در مبل یا در بستر و یا احساس خروج روح از بدن . البته بعضیها فقط تا حد خاصی عمیق میشوند ولی کلا برای درمان آن حد از عمق لازم نیست. موفق باشید.

  8. احمد گفت:

    سلام آقای دکتر الان حدود یک ماهه که از خدمتتون مرخص شدم تو این مدت حالم بهتر شده مخصوصا امروز تا این ساعت من فاتح میدان نبرد ذهنم بودم بقیشو دیگه نمیدونم. آخر شبه راستش یهویی یادتون افتادم گفتم عرض ادبی داشته باشم خدمتتون و از زحماتتون قدردانی کرده باشم به امید روزی که شادی وامید تو قلب همه مردم دنیا جاری باشه
    ارادتمند شما یعقوبی

    • به به سلام جناب آقای احمد یعقوبی.
      بقیش هم خیر و خوبه چون شما تمریناتی که داد ه ام مرتب انجام خواهید داد . خوشحال و ممنونم از اینکه دوباره پیام دادین و از احوال خودتون من و دوستان را مطلع فرمودید. در آن پیام قبلی که اظهار لطف فرموده بودید چون نام خانوادگی خود را مرقوم نفرموده بودید من متاسفانه ذهنم یاری نکرد و شما را نشناختم عذر میخواهم البته بعدش حضوری با هم جلسه ای داشتیم. موفق باشید.

  9. سیروس گفت:

    سلام و درود خدمت دکتر حریری
    آقای دکتر در رابطه با ضمیر ناخودآگاه بیشتر افراد ذهن فقیر و باورهای غلط در مورد ثروت(انسانیت،دین،پول و…) دارند که این مشکل را هم من داشتم و به یاری خدا توانسته ام باورهای ذهنی خودم را تقریبا تغیر دهم و در زمینه موفقیت تحقیق میکنم و دوره ان ال پی را در حد مبتدی گذرانده ام و سمینارها و کتاب های زیادی درباره موفقیت و قانون جذب دنبال کردم و به نتایج خوبی رسیدم و ریلکسیشن را هم اجرا میکنم اما یه سوال چرایی توی ذهنم هست و اونم این که کجای باورها اوکی نمیشه و مقاومتها بیشتر میشه و احساس میکنم جملات تاکیدی روی ضمیرناخودآگاه جواب خوبی نمیده و نیاز به شخص دومی هست.

    ممنون میشم که راهنمایی فرمایید با تشکر.
    موفق و پیروز باشید.

    • سلام سیروس جان.
      اینکه شخص آموزش دیده و باتجربه ی دیگری تلقینات صحیح بدهد بهتر اثر میکند، درست و صحیح است؛ در مورد جملات تاکیدی گاه افراد به اشتباه جمله ای منفی را تغییر میدهند و فکر میکنند مثبت شد! درحالیکه هنوز معنای منفی را دارد. اینکه بعضی باورها بقول شما اوکی نمیشه را باید به دقت و با جزییات زیاد به گفتگو بنشینیم تا ببینیم در واقع در مورد چه چیزی صحبت میکنیم. معمولا کسانی که به قانون جذب عقیده دارند و معتقد هستند که اگر تصویرسازی ذهنی بکنند برایشان اتفاق می افتد، به من مراجعه میکنند و من تصویرسازی درست با هیپنوتیزم را به آنان آموزش میدهم چون در این قانون قسمت مهمی وجود دارد و آن این است که به دقت و با جزییات آنچه را که میخواهید بدست آورید ببینید که بدست آورده اید و این کار تنها با هیپنوتیزم میسر است . موفق باشید.

  10. مهسا گفت:

    سلام دکتر من یه ۳ هفته ای هست یه حالت های تپش قلب تنگی نفس و معده درد بهم دست میده و حتی متخصص قلب رفتم نوار قلب ازم گرقتن همه چیز به ظاهر خوب بود ولی من مثلا خوبم یهو تپش قلب و کلافگی بهم دست میده و حتی ۲ ۳ روزه بی اشتها شدم ، دکترا گفتن واسه اعصابته و قرص آرامبخش بهم دادن و تا دیشب که یه دکتر گفت برای ضمیر ناخودآگاهته، چون در حال حاضر از نظر روحی تقریبا خوبم فقط مشکلم اینه حالم خوب شه و دلم نمیخواد قرصی شم
    اگر واقعا واسه ضمیر نا خود آگاهم باشه چه باید کرد و اینکه شما بیماری مشابه من داشتید؟ خواهش می کنم کمک و راهنماییم کنید خسته شدم از حالم نمیخوام ادامه پیدا کنه..دیشبم خوابای پریشون میدیدم که دائما در حال فرار بودم یعنی یا میدوئیدم یا یه جا پر انگار جن باشه یا زامبی که می خواستم فرار کنم شاید بگم بخندین بهم ولی تورو خدا راهنماییم کنید ..خیلی احتیاج به کمک دارم

  11. احمد گفت:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    به امید خدا و کمکهای شما افکارم داره یواش یواش بهبود پیدا میکنه دیگه زیاد ناراحتم نمیکنن دارم متوجه میشم که همون جورکه جسم احتیاج به رسیدگی داره باید مراقب افکار و عقاید هم بود نباید زیاد افکار بسته داشته باشم یه خورده بیام بیرون و محیط وجهان پیرامونمو بهتر و دقیقتر ببینم ودیگه اجازه ندم هر کسی بتونه ذهنمو با افکار مسمومش تسخیر کنه خیلی از شما ممنون ومتشکرم

    • سلام احمد جان.
      از بهبودی شما خوشحالم . احمد آقایی داریم با شعرهای نغز و احمد آقایی که پدر یکی از مراجعین هستند و چند نفر دیگر! ولی از نام مستعار ایمیل شما و کامنت شما نتوانستم حضرتعالی را بیاد بیاورم . ببخشید ! . لطفا اگر مایلید بنمای رخ ، و خودتان را کمی معرفی بفرمایید . ممنونم . موفق باشید.

  12. احمد (H) گفت:

    با سلام خدمت دکتر حریری .
    من ۵۲ سال سن دارم و حقیقتاٌ آنطور که باید در زنگی موفق باشم ، نبودم و از نظر تحصیلات مدرک دیپلم دارم و متاسفانه اصلا حوصله درس خوندن را ندارم و تو این سن نیز به درد کارم نمی خورد که روی حقوق و مزایای من تاثیر داشته باشد . و موقعی که خودم را با دیگران مقایسه کنم با توجه به سن افراد می بینم خیلی ها جلوتر از من هستند و من احساس می کنم دچار افسردگی شدم . لطفا مرا راهنمائی کنید در ضمن من در شهر قم زندگی می کنم آیا شخص و یا دکتری که در رشته شما فعالیت داشته باشد سراغ دارید که من پیش ایشان بروم . یا اینکه لازم است خدمت حضرتعالی برسم …. با تشکر

    • سلام آقای احمد (H)
      میدانید که همیشه در هر صورت کسانی جلوتر از شما و کسانی عقب تر از شما قرار خواهند داشت باید نگرشتان را تغییر دهید تا بتوانید به داشته های خود توجه کنید تا ببینید که الآن بهترین کاری که میتوانید بکنید که رضایت خاطر پیدا بکنید چیست. الآن در چه زمینه ای راهنمایی میخواهید؟ ایا برای تغییر و بهبود نگرشتان؟ یا برای درمان افسردگی؟ یا برای موفقیت در زندگی؟ برای دو مورد اول، با هیپنوتیزم تکنیک های موثری دارم و برای مورد آخر که مربوط به شرایط خاص شماست باید بیشتر و حضوری صحبت کنیم . من شخص خاصی را معرفی نمیکنم تا مسئولیت کار و نظرات او به عهده من نیبفتد . موفق باشید.

  13. احمد گفت:

    آقای دکتر حریری سلام
    سوال بنده در مورد هیپنوتیزم عمیقه درسته که هیپنو تیزم عمیق تاثیرش خیلی بیشتر از سطحی و نیمه عمیقه اگه ایجوریه میشه لطف کنید بفرمایید در چه مواردی ازش استفاده میشه و آیا فردخودشو هیپنوتیزم عمیق میتونه بکنه یا نه
    ممنون

    • سلام احمد جان.
      در درمانهای هیپنوتیزمی از هر سه استفاده میشود حتی در درمان، از هیپنوتیزم اریکسونی که یک هیپنوتیزم محاوره ای و شبیه گفتگوی معمولی است هم استفاده میشود و هر کدام بسته به نوع مشکل کاربرد دارد. مثلا برای اعمال جراحی باید تکنیکهای مفصلتری بکار برد اما برای کسی که بدبین است یا پانیک شدید دارد باید با ظرافت بیشتری هنرمندانه پیش رفت. برخلاف آنچه عوام فکر میکنند عمیق بودن برای درمان مهم نیست آنچه اهمیت دارد بجا بودن نحوه استفاده از هر چهار مورد است، درست مثل رنگها : این درست است که رنگهای اصیل و پرمایه چشمگیرتر هستند اما رنگهای ملیح و کمرنگ هم جایگاه خود را دارند. در رنگین کمان درمان هم همینطور است . من به نحوی از این ترکیبها استفاده میکنم که بهترین تاثیر در درمان را بگیرم.
      در مورد سوال دوم، اگر شرایط جسمی و روحی فراهم باشد، براثر تمرین انجام هر کاری امکان پذیر هست؛ ولی آنچه مهم است هدف از انجام کار و مقصد است. موفق باشید.

  14. اومید گفت:

    سلام اقای دکتر
    ببخشید یک سوالی داشتم. ایا با هیپنوتیزم میشه‌ “واریس” پا ویا جاهای دیگه‌ رو درمان کرد؟ ممنون.

  15. احمد گفت:

    سلام آقای دکتر
    من ۳۵ ساله هستم وضع مالی خوبی دارم ولی همیشه اظطراب دارم شکاک به تمام معنا هستم به همه چیزو همه کس شک میکنم همیشه نگران فردا وآینده پدرم همیشه منو از آینده افراد و حوادث میترسوند همیشه مورد سرزنش بودم تحقیر میکرد کتک میزد منو با دیگران مقیسه میکرد همیشه ازش میترسیدم و خیلی چیزای دیگه مدتیشن تمرین میکنم خیلی مفیده ولی اون ریشه اظطراب هنوز نسوخته در ضمن من وقتی تو شکم مادرم بودم مادرم داداشم دچاره حادثه شده چیکار کنم همیشه افکار شوم دارم
    اگه بتونین آدرس دکتر هیپنوتیزور تو تبریز برام بگین خیلی ممنون میشم

    • سلام احمد جان.
      بسیاری از چیزهایی که گفتید را من بطور روزمره برای مراجعینم که از سراسر کشور مراجعه میکنند درمان میکنم اما من کسی را در شهر شما باشد نمی شناسم. موفق باشید.

      • احمد گفت:

        سلام آقای دکتر
        بنده دیروز رسیدم خدمتتون نمیدونم چیکار کردین ولی امروز احساس آرامش بیشتری میکنم انگار یه قفل زدن رو افکارم نمیگم افکار نمیان میان ولی کمتر عذابم میدن امیدوارم که جلسه به جلسه بهتر بشم ممنون از لطفتون . ارادتمند شما یعقوبی

  16. ساناز گفت:

    سلام آقای دکتر
    زنی ۴۴ ساله هستم از همسر اولم یک پسردارم و متارکه کردم و هفت سال پیش مجدد ازدواج کردم شوهرم خیلی اذیت میکنه و فقط میخواهد مرا یک بیمار روانی نشان دهد او کوچکترین صحبتهایش دروغ است و دلیل این کار را نیز نمی دانم یا در حضور من با همسر اولش صحبت می کنه وقت و بی وقت ولی هنکامی که پیش او است تماسهای مرا جواب نمی دهد و همه اطرافیان من او را بیمار می دانند سه ماه پیش از طریق اینترنت و سایت پارس بوک شروع به دانلود کتابهای روانشناسی کردم و بعلت گران بودن چاپ با هر سختی که بود آنها را مطالعه کردم واقعا دگرگونی زیادی در من بوجود آمد تنها در یک مورد نتوانستم موفق شوم و آنهم این مطلبه که مشکلات مالی من هنوز تمام نشده با وجود تمریناتی که دارم ولی آرامشم بی نهایت زیاد شده دلیل آن را می خواستم آیا گول زدن خودم است یا واقعا ضمیر ناخودآگاه واقعیت داره با تشکر

    • سلام ساناز عزیز .
      ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه تا کنون یک نظریه معتبر در روانشناسی بوده است و بسیاری از مسایل را از نظر علمی قابل توجیه کرده است . واقعا نمیدانم اگر کسی به شما وعده داده است که مشکلات مالی شما با انجام دادن تمریناتی تمام می شود خب باید با آنها تماس بگیرید ، اما اینکه آرامش شما زیاد شده نکته خوبی است که با این آرامش با حال و حس بهتری برای شناخت مشکل ارتباطی تان و راه های بهبود روابطتان اقدام کنید . شما باید با مشاور خانواده جلسات متعددی داشته باشید . خداوند یاورتان باد.

  17. فریبا گفت:

    سلام اقای دکتر من ۲۵ سالمه از کوچیک بودن سینه هام در رتجم…با هیپنوتیرم و تلقین چه طور میتونم خوبشون کنم…لطفا؟؟؟؟؟؟؟

  18. فریبا گفت:

    salam aghaye dr…man 25 salame.. az koochiki sineham ranj mibaram.afsordam karde…ba talghin daram roo khodam kar mkonam …chi kar konam tasiresh bishtar she javab begiram?????

    • سلام فریبا جان.
      اگر منظورتان اینه که با تلقین روی افسردگی خودتان دارید کار میکنید ،‌ خب این در واقع خوددرمانی است و شاید نتوانید و یا اشتباه بکنید ؛ درمان افسردگی قدری مشکل و پیچیده است و زمانبر است خودتان اینکار را نکنید . آن مورد کوچک بودن سینه ها جزء کاربردهای هیپنوتیزم نیست . موفق باشید .

  19. حامد گفت:

    سلام جناب دکتر حریری
    .
    سوالم اینه که
    آیا باهیپنوتیزم میشه چیزی شبیه یک خاطره رو از ذهن حذف کرد.؟
    یعنی احساس نیاز شدید عاطفی به یک فرد.
    با حفظ اصالت وجود اون فرد در نسبت فامیلی.
    .
    امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم.
    سپاس

  20. ساحل گفت:

    باسلام سوالی داشتم از خدمتتون میخواستم ببینم آیا شما میتونید کسی رو که سالها است دچار بیماری وسواس هست و فکر میکنه یا واقعا ” نمیتونه کنترل ادرا ر داشته باشه بوسیله هیبنوتیزم درمانش کنید اگر پاسخ سوالم را بدهید ممنون میشم

    • ساحل عزیز سلام.
      یکی از راه های درمان وسواس هیپنوتیزم است ولی این مورد خاص باید اول توسط اورولوژیست معاینه و بررسی پاراکلینیک شود و به تشخیص برسند که آیا از نظر جسمی مشکلی دارد یا خیر و ابتدا درمان دارویی شود.

  21. نیاز گفت:

    تشکر از پاسخ سریع شما ، تا حد امکان سعی می کنم این مورد رو پیگیری کنم ، راستش اونقدر افکار خراب به ذهنم اومد که فکر می کنم به اطلاعات کافی نیاز دارم ، حتی به “نیروهای مرموز” هم فکر کردم ، حدس می زنم شما متوجه اوضاع من هستید و همین که این تجربه رو تو “موارد ریسک دار” طبقه بندی کردید برام جای امیدواریه که مساله ی خاص و غیر نرمال نبوده، باز هم ممنون ازتون

    • نیاز عزیز؛
      این که نوشته اید: “به اطلاعات کافی نیاز دارم” نظر بسیار سنجیده ای است . نوشته اند که امام صادق در تفسیر این آیه که میفرماید : انسان باید به غذایش دقت کند ( فلینظر الانسان الی طعامه) ؛ فرموده اند: یعنی به علمش دقت کند که از چه کسی دریافت میکند ( الی علمه ممن یاخذ) . موفق باشید.

  22. نیاز گفت:

    سلام آقای دکتر ، هیپنوتیزم از راه دور تنها با اس ام اس و یا تلفن هم امکان داره؟ من یک جلسه اون حالت ریلکسیشن رو با کمک کسی تلفنی انجام دادم و انقباضات و حرکات غیر عادی توی بدنم ظاهر شد و چند روز بعد که “خودم” اقدام کردم و خواستم امتحان کنم حدود دو ساعت طوری بود که انگار جسمم تو کنترل خودم نباشه ، هم هوشیاری خودم رو و هم اون حالات رو داشتم، تعدادی حرکات کششی مرتبا تکرار میشد و حرکت دست ها و پاها و انقباض ماهیچه در کمال ناباوریم دست خودم نبود ، انگار ناخودآگاه داشتم برای رفع مشکلات جسمی حرکاتی انجام می دادم ، اون چه که تجربه کردم اگه بخوام مثال بزنم حرکات اصلاح قوز ، یا تقویت مفاصل و همچین چیزایی بود، و اینم متذکر بشم قبلن اون حرکات رو انجام نداده بودم و حتی در اون لحظه نمیدونستم قراره چه حرکت دیگه ای انجام بدم، می تونید این حالت رو شرح بدین؟ آیا نوعی خود هیپنوتیزم بود؟ یا دگر هیپنوتیزم که فعالش کردم؟یا توهم؟ هنوزم با فکر کردن به لرزش های سر و اندامم ترسم می گیره ، نیازی هست برم پیش مشاور؟ یا روانشناس؟

    • سلام نیاز عزیز.
      هیپنوتیزم از راه دور به مصلحت نیست مگر تحت شرایط خاصی از جمله اینکه مخاطب کاملا شناخته شده باشد و از قبل آشنایی کامل به روحیات او از طریق اخذ شرح حال کامل انجام شده باشد و همچنین یک یا دو جلسه حضوری هیپنوتیزم انجام شده باشد که من هم به ندرت در برخی مواقع خاص به ضرورت انجام داده ام . این کاری که آن شخص انجام داده است از همان دسته موارد ریسک دار بوده است . آن حرکاتی هم که انجام شده است قبلا در ضمیر ناخودآگاهتان شما از آن آگاهی داشته اید و حرکاتی بوده که مثلا مدتها فکر میکرده اید که لازم است انجام دهید تا مشکلتان رفع شود و لی به هر دلیلی انجام نمیداده اید و بترتیب از ضمیر ناخودآگاه شما بیرون می آمده اند . برای رفع ترستان و اینکه هیپنوتیزم و خودهیپنوتیزم شما در مسیر صحیحی قرار بگیرد توصیه میکنم حتما هر چه زودتر با من ملاقاتی داشته باشید. موفق باشید.

  23. مریم گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    می خواستم بدونم آیا پرواز دست دلیل ورود به مرحله سمنامبول است. کلا به چه روشی میتوان وارد این مرحله از خود هیپنوتیزم شد؟
    ممنون

  24. مسلم گفت:

    سلام آقای دکتر .
    فرق بین اینکه یک فرد متخصص مثل شما هیپنوتیزم میکنه با کسی که خودش خودهیپنوتیزم انجام میده چیه تاثیر گذاری کدوم بیشتر هست ؟
    واقعیت داره که خودهیپنوتیزم بیشتر برای رفع خستگی ها و نارحتی های روزانه است ؟.
    آقای دکتر خواهشن من رو از این سردرگمی دربیارید اینقدر مطالب پراکنده تو اینترنت هست که من گیج میشم .

    • سلام مسلم جان .
      از اینکه پاسخها بعلت مشغله کاری طول میکشد عذر میخواهم. نتایج درمانی هیپنوتیزم بعلت تلقین های صحیحی است که در حین خلسه ارائه می شود خلسه به تنهایی فقط یک ریلکسیشن ساده است که فقط به همان اندازه تاثیر دارد.
      هیپنوتیزم یک علم است و ایدئولوژی نیست شاید کسانی برای رنگ و لعاب دادن به نظریات خودشان بخواهند از نام هیپنوتیزم استفاده کنند که صحت هر دو را زیر سوال می برد هم صحت هیپنوتیزم را هم نظرات خودشان را هر چند بهر حال مریدانی هم پیدا میکنند. گاهی افرادی از یک بعد خاص به مسایل نگاه میکنند و دنیا را از یک دریچه می بینند و همه چیز را هم در همان مسیر میخواهند بکار ببرند.

  25. 2any1 گفت:

    با سلام جناب دکتر
    من جوانی ۲۴ ساله هستم که توانایی های ذهنی زیادی چه در زمینه درسی و چه
    خلاقیت دارم اما نمیدونم چرا هیچ وقت،هیچ چیزی منو واسه انجام عملی تحریک
    نمیکنه! واقعا” از این که میبینم این طور دارم آینده خودمو از بین میبرم
    ناراحت میشم …
    خیلی وقته که همیشه ودر همه حال به خودم میگم که دیگه بسه و تصمیم میگیرم
    که کاری رو انجام بدم اما تا حالا نتونستم جوابی بگیرم،
    الان نزدیک به ۹ساله که هنوز نتونستم مدرک کاردانیم رو بگیرم ونه بخاطر
    اینکه کند ذهن باشم،نه!فقط وفقط بی خیالیمه که باعث این اشتباهات شده.
    در حال حاضر چندمین بار هست که دانشگاه ملی قبول میشم و به دانشگاه
    میرم اما تا حالا بیشتر از ۴۰ واحد نتونستم بگذرونم
    آقای دکتر خواهش میکنم بگید که آیا میتونید با هیپنوتیزم این مشکلات من رو حل کنید؟
    من میخوام که بتونم با خیاله راحت هر تصمیمی رو که میگیرم با تمام توان
    وتمرکزم انجامش بدم
    آیا میتونید به من کمک کنید؟
    به چند جلسه نیاز دارم وهزینه درمان چقدر هست جناب دکتر؟

    بی صبرانه منتظر مساعدت شما هستم

    خیلی ممنون و سپاسگزارم جناب دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.