هیپنوتیزم، مغز و امواج مغزی
۱۳۹۲-۰۴-۰۹
هیپنوتیزم درمانی ایران برابر فرانسه
۱۳۹۲-۰۴-۰۹
Show all

آموزش های تخصصی هیپنوتیزم

آموزش های تخصصی هیپنوتیزم

هفت هزار درمانگرآموزش های تخصصی هیپنوتیزم را دریافت کرده اند.آموزش های تخصصی هیپنوتیزم ، دکتر حریری - دکتر شریفی - دکتر باقری

دکتر علی شریفی روز پنجشنبه در حاشیه کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود :

علم هیپنوتیزم در رشته های مختلف پزشکی برای درمان کاربرد دارد و هر درمانگری می تواند برای درمان بیماران خود از آن بهره گیرد.  این درمانگران اعم از پزشک عمومی ، دندانپزشک ، ماما ، فیزیوتراپیست ، روانشناس بالینی و غیره می توانند از این ابزار درمانی استفاده کنند.

وی گفت :کنگره این پیام را می دهد که باید همه درمانگران ایران به این علم بعنوان ابزار درمانی مجهز شوند.

وی افزود : تاکنون در تهران و خراسان رضوی و نیز هفت استان دیگر شامل کرمان ، کرمانشاه ، ارومیه ، اهواز ، ارومیه ، شیراز و اصفهان آموزش های علمی و تخصصی هیپنوتیزم ارایه می شده است و بزودی در تبریز نیز این آموزشها داده خواهد شد.

شریفی گفت : افراد آموزش دیده انجمن هفت هزار نفر هستند اما اعضای انجمن ۵۰۰ نفر هستند که کار و فعالیت شان را تحت نظارت این مجموعه انجام می دهند. وی افزود : این ۵۰۰ نفر کسانی هستند که به خوبی از آموزش هایی که دریافت کرده اند استفاده می برند و امیدواریم این آموزش ها و جایگاه این رشته و ابزار علمی را به همه ۱۵۰ هزار پزشک و جمع زیادی از دندانپزشکان و روان درمانان توسعه دهیم.

وی اظهار داشت : امروز هیپنوتیزم در بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های روان تنی کاربرد دارد.

 امروز مهمترین و کاربردی ترین رشته پزشکی برای درمان با هیپنوتیزم  پزشکان عمومی هستند زیرا بسیاری از عوارض جسمی اعم از تپش قلب ، درد قفسه سینه ، مشکلات گوارشی ، تهوع ، افزایش اسید معده ، دردهای مزمن اغلب منشاء عصبی دارند و از این طریق قابل درمان هستند.

شریفی گفت : در وهله بعد روانپزشکان قرار می گیرند که بسیاری از بیماران آنها بویژه کسانی که دچار اضطراب هستند با هیپنوتیزم درمان می شوند و باید این شیوه درمانی جا بیفتد.

مطالب  مرتبط :

تعریف هیپنوتیزم

تاریخچه هیپنوتیزم

فوائد هیپنوتیزم

انواع هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی را بیشتر بشناسیم

کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم

هیپنوتیزم بیدار چگونه است

هیپنوتیزم را چطور تعریف می کنید

هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی

زندگی خوب با هیپنوتیزم بیدار

ارتباط ریلکسیشن و هیپنوتیزم

همسو نگری با بیمار

باورهای نادرست

آموزش فن خود هیپنوتیزم

تعریف ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه

پرسشهای متداول در مورد هیپنوتیزم

شرایط لازم جهت انجام هیپنوتیزم

آمادگی جهت آموزش خود هیپنوتیزم

هیپنوتیزم و اثر تلقین

 بازدید کننده محترم؛

 لطفا در صورتیکه قصد دارید هر یک از مطالب این وبلاگ را به هر شکل، اعم از شفاهی، مکتوب و یا دیجیتالی، نقل یا منتشر فرموده یا به اشتراک بگذارید، خواهشمندم لینک مستقیم و اشاره صریح به سایت هیپنوتیزم بیدار دات کام   www.HypnotismBidaar.com داشته باشید.

 کلیه حقوق این سایت برای مدیر و مالک آن محفوظ است، لطفا شما هم آنرا محفوظ و محترم بشمارید.

 متشکرم

دکترمحمد جواد  حریری ، پزشک و هیپنوتراپیست (هیپنوتیزم درمان گر )  هیپنوتیزم  بیداربالینی ایران

45 دیدگاه ها

  1. محسن علی‌ بیگی گفت:

    سلام استاد گرانمایه بنده از شهر اهواز هستم آیا دوره های هیپنوتیزم درمانی شما در شهر من وجود دارد ، استاد من قبلا خود هیپنوتیزم کار کرده ام خصوصا موقع نزدیک خواب حتی مقداری فلج کاتالپسی رو تجربه کرده ام ولی متاسفانه ترسیده و از آن خارج میشوم بکمک هیپنوتیزم گر میشود برای درمان کمبود اعتماد بنفس و کمرویی غلبه کرد

    • سلام محسن علی‌ بیگی عزیز.
      مشخص هست که شما با روشهای قدیمی دارید کار میکنید،
      بعلت دوری راه میتوانید با ویدئو کال توسط واتساپ یا اسکایپ درمانتان را شروع کنید و ادامه دهید،
      بله میشوددرمان کمبود اعتماد بنفس و کمرویی را برای شما انجام داد ۸ جلسه تخصصصی لازم دارد که خودتان با خود هیپنوتیزم به تنهایی نمیتوانید به هدف برسید .
      از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید و درمان را شروع کنید
      موفق باشید.

  2. محمد گفت:

    سلام علیکم
    بنده به مدت یکسال هست که درباره ی هیبنوتیزم تحقیق میکنم ولی تا به حال هیچکاری در رابطه با این موضوع انجام ندادم چون گفتن باید با یک استاد این تمرینات انجام بشه
    میخواستم ببینم شماهم هیبنوتیزم آموزش میدید؟

    • سلام محمد عزیز.
      کار درستی انجام داده اید که اقدامی نکرده اید. برا ی آموزش خودهیپنوتیزم میتوانید مراجعه بفرمایید تا آموزش ببینید. دقت بفرماییدکه خودهینوتیزم نه آموزش هیپنوتیزم کردن دیگران چون اکر شما برای دیگران اقدام هیپنوتیزمی بفرمایید امکان دارد به آنها آسیب برسانید. افراد ناوارد اگر کار هیپنوتیزمی انجام بدهند امکان دارد عوارضی ایجاد کنند. آنها کار را غلط انجام میدهند چون اصولا غلط یاد کرفته اند یا در جای معتبری آموزش ندیده اند موسسات عجیب و غریبی را در یک جایی از دنیا نام میبرند کاغذی هم بعنوان مدرک نشانتان میدهند که شما نمیتوانید راستی آزمایی کنید که آنجا بوده اند یا نه و یا اصلا جایی آموزش ندیده اند و خودسرانه چیزهایی دیده اند و با اعتماد به نفس کاذب با احساس خود همه چیز دانی و خود همه چیز توانی تکرار کرده اند و فکر میکنند کار اصیل و درست را دارند انجام میدهند. هیپنوتیزم درمانی یک رشته بین رشته ای هست؛ بین پزشکی و روانشناسی. درمان منحصرا باید توسط پزشک انجام بشود.
      موفق باشید.

  3. علی گفت:

    باسلام وخسته نباشید خدمت دکترعزیز.بنده چندسالی هست که درمورد این علم تحقیق کردم.بارها خودهیپنوتیزم کردم وتامراحل عمیق تررفتم که نیاز به کمک داشتم!بارها چله گیاهخواری گرفتم وتو چله اتفاقاتی توخواب وبیداری برام اتفاق افتاده که خیلی وقتا ترسیدم و گیاهخواریو کنار گذاشتم..نمیدونم درسته اینو خودم بگم یانه احساس میکنم یه انرژی زیادی سمتم میاد البته تو چله گیاهخواری همیشه سعی کردم مراقبه اخلاقی ورفتاری هم داشته باشم..

  4. حسین گفت:

    سلام.آیا هیپنوتیزم در درمان افسردگی تاثیر داره ؟واین کار دز چند جلسه انجام میشه ؟

    • سلام حسین عزیز.
      بله افسردگی با هیپنوتیزم درمانی قابل درمان هست. از مدیر دفترم با تلفن ۰۹۱۲۳۹۸۹۵۸۷ وقت بگیرید تشریف بیاورید تا وضعیت شما را بررسی و درمان را برایتان شروع کنم معمولا حدود ۱۰ الی ۱۲ جلسه.
      موفق باشید.

  5. امير گفت:

    با سلام و خسته نباشید و روز خوبی داشته باشید
    آقای دکتر میخواستم از سایت خوبتون و همینطور از وقتی که میذارید و به کاربران با دقت و حوصله جواب میدید تشکر کنم ممنون

  6. بهرام گفت:

    باسلام
    بنده دختری ۴ساله دارم که نسبت به غذا خوردن کاملا بی میل است و اغلب با جبر وتهدید به او غذا می دهیم که گاها ساعتها طول میکشد.ضمنا از نظر دستگاه گوارش ویزیت شده کمشکلی ندارد.لطفا راهنمایی بفرمایید ایا امکان درمان وی از طریق هیپنوتیزم وجود دارد یا خیر؟ پیشاپیش از راهنمایی حضرتعالی سپاسگزارم.

  7. مهران گفت:

    با عرض سلام و ادب

    مهران هستم ۳۱ ساله، از اواخر سال ۱۳۹۲ به دلیل وسواس فکری و جبری تحت درمان روانپزشک هست.
    از سال ۹۳ بعد از یک دوره دوستی کوتاه(۶ ماهه) با یک دختر خانوم، شدیدا دچار وابستگی عاطفی به این فرد در حد جنون شدم و تا به امروز یعنی ۱۳ تیر ۱۳۹۷ از این مشکل خلاص نشدم. با چندین روانپزشک و روانشناس مشورت کرذم ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم. میخواستم ازتون سوال کنم که آیا با هیبنوتیزم درمانی میتونم از این مشکل خلاصی پیدا کنم؟!

    • سلام مهران عزیز
      وسواسها و نیز وابستگی عاطفی با درمان هیپنوتیزمی میتواند موثر واقع گردد. در درمانهای هیپنوتیزمی به روش من، انجام تمریناتی که داده می شود در ماندگاری درمان نقش اساسی دارد. موفق و پایدار باشید.

  8. مریم گفت:

    سلام. وقت خوش
    خیلی ممنون از مطالب خوب سایت . استفاده بردم

  9. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشید. راستش من تو بعضی کارا استعدادو توانایی خوبی دارم ولی مشکلم اینه ک زود از یه کار خسته میشم و هیچ کاری را نمیتونم تمام کنم. به نظرتون با خودهیپنوتیزم میتونم این مشکلمو حل کنم. راستی من تصویر سازی ذهنی خیلی خوبی دارم

  10. ناصر ج گفت:

    با عرض سلام و وقت بخیر خدمت جناب آقای دکتر حریری

    بنده اهل و ساکن شهر تبریز بوده و تمایل به آموزش خود هیپنوتیزم را دارم. لطفا بفرمائید ، آموزش توسط حضرتعالی فقط در تهران انجام میگیرد؟ آیا در تبریز نیز مقدور میباشد؟
    هزینه آموزش و مدت زمان آن ( روز و ساعت) چقدر میباشد؟
    برای هماهنگی قبلی جهت آموزش چگونه باید عمل کنم؟آدرس و شماره تماس

    با تقدیم احترام و سپاس

    • سلام ناصر عزیز
      فعالیت هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی من فقط در تهران و در مطب واقع در ضلع شمالی فلکه اول صادقیه ، خیابان گلناز دهم پلاک ۱۱ میباشد که کروکی آن نیز در سایت وجود دارد . آموزش خود هیپنوتیزم را طی سه جلسه ۴۵ دقیقه بر گزار میکنم که با تعیین وقت قبلی است لطفا با شماره مطب ۰۲۱۴۴۲۹۵۵۹۶ تماس بگیرید. موفق باشید.

  11. سیما گفت:

    سلام
    من علاقه مند به آموزش خود هیپنوتیرم هستم . ممنون میشم اگر آدرس مراکزی که در شهر تبریز هیپونتیزم را آموزش میدهند معرفی کنید

  12. رضا گفت:

    با سلام
    من در رشته دریانوردی تحصیل کردم و مشغول به کار می باشم. در محیط دریا بدلیل اینکه ارتباط دریانورد با خانواده ، جامعه و یا حتی خشکی کم می باشد اکثرا به افسردگی یا خشم و یا اینکه عصبی می باشند بگونه ای که آشکارا بروز می دهند.
    با مطالعه ای که درمورد هیپنوتیزم کرده ام متوجه شدم که با این روش میتوان این مشکلات را درمان کرد اما مشکلی که بر سر راه می باشد اینکه دریانورد هیچ دسترسی به خشکی یا پزشک حتی خانواده خود ندارد که بتواند برای این کار وقتی اختصاص دهد.
    حال سوال من این است که آیا میتوان این علم را فرا بگیرم که بتوانم هم اینکه دوستانم را کمک کنم و هم اینکه محیط بهتری برای دیگر همکارانم بوجود آورم؟
    درصورت امکان داشتن از کجا و چگونه باید شروع کنم؟
    در این زمینه نیاز به راهنمایی شما دارم.
    با تشکر
    به امید روزهای بهتر برای هموطنانم بخصوص دریانوردان

    • سلام رضا ی عزیز.
      بالاخره هر چند ماه یکبار به خشکی می آیید. برنامه اتان را تنظیم بفرمایید و با وقت قبلی تشریف بیاورید طی سه جلسه که دو جلسه اول میتواند همزمان باشد خود هیپنوتیزم را به شما آموزش میدهم. دیگر دوستانتان هم باید جداگانه مراجعه کنند . شما برای دیگران اقدام هیپنوتیزمی نفرمایید امکان دارد به آنها آسیب برسانید.
      موفق باشید.

  13. مرتضی افتخاری گفت:

    سلام آقای دکتر همسرم ۱۳ ساله از ناراحتی افسردگی بعد از زایمان رنج میبره که با دوا و دکتر بهبود پیدا میکنه ولی با کوچکترین ناراحتی و تغییر فصل به شرایط اول برمیگرده گفتن با روش هیپنوتیزم میشه کامل رفعش کرد میخواستم راهنمایی کنین ما ساکن تبریز هستیم

    • سلام آقای افتخاری عزیز
      یکی از برنامه های درمان من با هیپنوتیزم درمان افسردگی است جهت راهنمایی بیشتر لطفا بین ساعات ۱۱ صبح تا ۸ شب به استثنای روزهای تعطیل با شماره مطب ۰۲۱۴۴۲۹۵۵۹۶ تماس بگیرید. همواره سلامت و سرافراز باشید.

  14. اميد گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم با هیپنوتیزم میشه وسواس شستن زیاد رو درمان کرد؟
    موفق باشید

    • سلام امید جان.سال نو مبارک.
      وسواس از مواردی است که من اختصاصا بر روی آن با هیپنوتیزم کار میکنم و خوشبختانه افراد بسیاری درمان شده اند و بر خودشان مسلط شده اند. حدود ۱۲ تا ۱۴ جلسه درمان نیاز دارید. شادکام باشید.

  15. منصور سیدی گفت:

    باسلام بنده معلم هستم در کرمان لطفا کمکم کنید برای ادامه تحصیل تمرکز پیدا کنم ودر امر اموزش نیز ازاین نعمت استفاده کنم از شما کمال تشکر را دارم لطفا به گوشی بنده پیام بده اید چون در مناط ق
    محروم به اینترنت دسترسی ندارم ۶۶/////۰۹۱۳۳

  16. رامین نشوری گفت:

    با عرض سلام و درود
    بنده نیاز مبرم دارم که دست راست خودم رو تقویت کنم. یعنی در حال حاضر چپ دست هستم و قدرت و کنترل کامل من روی دست چپ هست ولی برای نوازندگی باید دست راست خودم رو تقویت کنم . میخواستم بدونم میشه با هیپنوتیزم دست راست رو تقویت کنم و کنترل کامل داشته باشم؟

    • سلام رامین نشوری عزیز.
      من تا کنون چنین کاری انجام نداده ام و جایی هم نخوانده ام. اما بنظرم این جزء “افزایش خلاقیتها با هیپنوتیزم” دسته بندی میشود و از تکنیکهای آن میتوانم برایتان استفاده کنم . موفق باشید.

  17. مهدی گفت:

    سلام .ممنون از سایت خوبتون .راسته که با خود هیپنو تیزمی در زمان کم میشه بشتر مطالعه کرد وبهتر هم یاد گرفت؟میخوام خود هیپنوتیزمی یاد بگیرم ودرس بخونم .چقدر زمان میبره تا امتحان ارشد زمانی نمونده ؟ خواهشن راهنماییم کنید ممنون از لطفتون

  18. کریمی گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم آیا واقعا باهیپنوتیزم بیدار میتوان خال ماه گرفتگی را درمان کرد.؟؟؟؟
    با تشکر
    ممنون اگر پاسخ داده شود.

  19. پژمان گفت:

    سلام خسته نباشید من میخواستم هیپنو تیز کردن و یاد بگیرم بهترین راحل واسه یاد گرفتن چیه ممنون میشم کمکم کنید ولطفا راحل را واسم ایمیل کنید

    • سلام پژمان جان.
      هیپنو را تیز نمیکنند و در ضمن افرادی را که راحل شده اند نمیشود ایمیل کرد. میتوانم خودهیپنوتیزم را بصورت حضوری به همه افراد با هر سطح از معلومات و تحصیلات آموزش دهم ولی برای هیپنوتیزم کردن دیگران باید مدرک معتبر دانشگاهی در زمینه درمان داشته باشید. موفق باشید.

  20. پژمان گفت:

    سلام خسته نباشید من میخواستم هیپنو تیز کردن و یاد بگیرم بهترین راحل واسه یاد گرفتن چیه ممنون میشم کمکم کنید

  21. جعفر گفت:

    باسلام خدمت استاد محترم. ۲۴ ساله فارغ التحصیل رشته روانشناسی از مشهد و دارای گواهی مقدماتی هیپنوتیزم هستم برای کسب تجربه راهنمایی بفرمایید.

  22. فاطمه گفت:

    با سلام و سپاس فراوان بخاطر سایت خوبتان
    خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم و از دانش علمی شما استفاده می کنم . پایدار باشید . متشکرم

  23. مهدی کمالی گفت:

    سلام
    چرا آخه سن و رشته درسی رو به هیپنوتیزم ربط می دهید ؟
    محدودیت باعث شده من که ۱۹ سالمه و رشته ی ریاضی فیزیکم نتونم به کلاس های هیپنوتیزم برم . مگه کسی که رشته ی علوم پزشکی است نمی تونه سوء استفاده کنه ؟

    • سلام جناب آقای کمالی.
      شما که جوان تحصیلکرده ای هستید شایسته هست که احساسات خودتان را بهتر کنترل کنید و دقیقتر باشید . نه موضوع سن و نه موضوع سوء استفاده هیچکدام در صحبتهای ایشان ذکر نشده بود . در مورد هیپنوتیزم بالینی هم اذعان بفرمایید که چون یک ابزار درمانی است به رشته های علوم پزشکی مربوط میشود و ارتباط مستقیم دارد و مهادتهای تشخیصی و درمانی مورد نیاز هست . همچنانکه در کتابهای مربوط به علم ریاضی و فیزیک در این مورد مبحثی نگاشته نمی شود . البته این بحث در مورد دگر هیپنوتیزمی است و خود هیپنوتیزمی به همگان آموزش داده می شود . موفق باشید .

  24. مصی گفت:

    هفت هزار درمانگر آموزش هیپنوتیزم را دیده اند ؟ چرا مردم شناخت چندانی از هیپنوتیزم درمانی ندارند؟

    • مصی عزیز .البته توجه کرده اید که فرموده اند پانصد نفر در کل کشور و در رشته های متفاوت با این روش کار میکنند که اذعان بفرمایید فراگیر نشده است . بسیاری آموزش دیده اند اما به دلایل مختلف کار نمیکنند. بسیاری از مردم هم قالب های ذهنی و پیش داوری هایی دارند که صحیح نیست و آنها را از برکات هیپنوتیزم دور میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.